Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

pempelli írta:Gyula-bá féle gyújtás a jobb vagy a gyári elektronikus?

Melyik gyárira gondolsz ha a BOSCH-ra? (Mert én itt más gyárit, nem láttam belinkelve)
Mert ha arra, akkor ez nem lehet kérdés.
120 év autóelektronikai fejlesztést és a német minőség magáért beszél.
Aki azt mondja hogy az ő gyújtása felveszi vele a versenyt, teljesítmény és megbízhatóság szempontjából. Az szerintem hazudik. :^o
Link:http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bosch_GmbH




Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

gesszti írta:
dkari írta:Hali!

Tudja valaki hogy műszaki vizsgára kell e a motorra kék szinű refi visszajelző? Korábban tudom hogy kötelező volt, de mintha azt halottam volna hogy már nem az.

Köszi!
Most is kötelező. Csak kék színű lehet. (más visszajelző lámpa nem lehet kék színű)
Köszönöm! Akkor befaragok egy visszajelzőt. Nem is értem miért nem jutott ez korábban eszembe. Mikor két éve kész lett a motor így vitettem el műszakira eszembe se jutott hogy kimaradt a visszajelző :roll:
Na mondjuk ezért is jobb elvitetni mint elvinni :)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Troster írta:Gyula-bá féle gyújtást használok, semmi de semmi problémám nincs vele.Igenis jó minőségű munka, igaz még nem 30 éve használom és nem vagyok elektrotechnikai mérnök, így nem is értek a dologhoz, de nálam már bizonyított, én mindenkinek csak ajánlom. Már szinte hiányzik egy kis hézag állítás :D
( ja és még mielőtt kitalálná valaki nem az apukám, szomszédom, komám, csak egy egyszerű vásárló 8) )
Valami különbséget érzel a sima megszakításoshoz képet?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Gyula-bá féle gyújtást használok, semmi de semmi problémám nincs vele.Igenis jó minőségű munka, igaz még nem 30 éve használom és nem vagyok elektrotechnikai mérnök, így nem is értek a dologhoz, de nálam már bizonyított, én mindenkinek csak ajánlom. Már szinte hiányzik egy kis hézag állítás :D
( ja és még mielőtt kitalálná valaki nem az apukám, szomszédom, komám, csak egy egyszerű vásárló 8) )
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bobika68 írta:
A Gyári sokkal biztosabb, amit én láttam, az távol keleti félvezető kacatból, és lágy forgó műanyag kerékből, nem beszélve a 0,5mm-es kábelről ami épp a gyújtást trafót táplálja, oda min 1,5-ös ajánlott. Valamint a gyenge csatlakozó megoldások és a merev riasztó kábel, ami teljesen kizárt egy rezgő elektronikára. A nyák teljesen felmart pöttyös minősíthetetlen. A hibás rajzról nem is beszélve, amit készakarva hibásan ad meg.
A kifaragcsált végfok dobozról szót sem ejtek, elképesztő barbár munka..
Gondolom ennek a "szakmai" kritikának semmi köze a kettőtök közti mérges viszonyhoz.
A Gyula bá oldalán és az itteni képeket elnézve én nem látom"barbár" munkának.Sőt.
Szerintem tök jól néznek ki.
Műanyag kerékkel mi a bajod?
Riasztókábel ha jól látom nem közvetlenül kapcsolódik a nyáklapra.Akkor miért is baj ha összekötésre használja?
Elég érdekes hogy akár ezen a fórumon,akár máshol én még csak jó tapasztalatokat olvastam azoktól akik rendeltek Gyula bá-tól.
Te vagy az első aki negativ véleménnyel van.
Szerintem sehova nem vezet az efféle lejáratás.
Majd az idő eldönti mennyire megbizható ez a gyújtás.Addig amig ez nem történik meg,addig feltételezzük hogy jó.Ez a minimum amit megelőlegezzünk neki.

Addig amig nem tudod bizonyitani hogy életképtelen ez a gyújtás,addig ez igencsak személyeskedésnek tűnik.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.02. 14:52-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

KILL3R etz írta:
atesz155 írta: Hasonlat képpen, tegyük fel, van 2db kis hangsugárzód, kb 5W teljesítménnyel, és mondjuk ezeket egy harman/kardon AVR 365-ös 7.1-es házimozi erősítőről hajtanád. Lehet, meg működik, de van értelme?
[OFF]
Egy hangszórónak nincs teljesítménye, maximum terhelhetősége, de az sem szempont általában.
Jelenleg egy 21W-os h/k magasat hajtok 160W RMS-el, és köszöni jól van. :roll: :D
[ON]

A hsz első felével viszont teljesen egyetértek. Fölösleges hibaforrásokat nem érdemes beépíteni sztem... :roll:
**0FF**: ja, ja, rosszul írtam, de szerintem a lényegi részét értetted :) Hiába a 7.1 csati, ha csak egy pár frontod van :)
Én most gyűjtöm a Dali Concept 6 elemeit, meg a h/k 365-öt
:) Tudom, nem AV fórum :roll: :roll:
**0N**
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

atesz155 írta:
Ez mind szép, és mind nagyon jó dolog, amiket leírtál, de a kérdés az, hogy szükség van-e ilyen "komoly" technológiára? Nem egy turbós hayabusa motoron akarunk állítható gyújtási időt hangolni, hanem mindössze pontos gyújtást egy minimum 23 éves motoron. Szvsz ahhoz tökéletesen megfelelnek az -úgymond- egyszerűbb elektromos gyújtások is.
Hasonlat képpen, tegyük fel, van 2db kis hangsugárzód, kb 5W teljesítménnyel, és mondjuk ezeket egy harman/kardon AVR 365-ös 7.1-es házimozi erősítőről hajtanád. Lehet, meg működik, de van értelme?
[OFF]
Egy hangszórónak nincs teljesítménye, maximum terhelhetősége, de az sem szempont általában.
Jelenleg egy 21W-os h/k magasat hajtok 160W RMS-el, és köszöni jól van. :roll: :D
[ON]

A hsz első felével viszont teljesen egyetértek. Fölösleges hibaforrásokat nem érdemes beépíteni sztem... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

bobika68 írta:
pempelli írta:Gyula-bá féle gyújtás a jobb vagy a gyári elektronikus?
A Gyári sokkal biztosabb, amit én láttam, az távol keleti félvezető kacatból, és lágy forgó műanyag kerékből, nem beszélve a 0,5mm-es kábelről ami épp a gyújtást trafót táplálja, oda min 1,5-ös ajánlott. Valamint a gyenge csatlakozó megoldások és a merev riasztó kábel, ami teljesen kizárt egy rezgő elektronikára. A nyák teljesen felmart pöttyös minősíthetetlen. A hibás rajzról nem is beszélve, amit készakarva hibásan ad meg.
A kifaragcsált végfok dobozról szót sem ejtek, elképesztő barbár munka..
Ha veszel akkor a Müller Szabolcs, őt ajánlom, teljesen profi ebben a témában.
A gyújtási időt potival lehet állítani
Van szikrateszt módja K2 jumper felhelyezésével, fordulatmérő kimenete digitális,
lekapcsolja 2 másodperc után a trafót, ha nincs jel.
6és 12V-os rendszerre egyaránt jó.
Szoftveres akkufesz kompenzációja van.
Méri a feszt és aszerint állítja az IGBT kimeneti értékét
így mindig ugyanakkora szikra van.
Nem ég szét a gyertya és nem károsodik a trafó, alapjáraton 3 szikra, egész 1500-as fordulatig
a szebb alapjárat és tökéletesebb égés végett.
Invertálni is lehet a bemeneti jelet a K3-as jumper felrakásával

erről szól :)
Ez mind szép, és mind nagyon jó dolog, amiket leírtál, de a kérdés az, hogy szükség van-e ilyen "komoly" technológiára? Nem egy turbós hayabusa motoron akarunk állítható gyújtási időt hangolni, hanem mindössze pontos gyújtást egy minimum 23 éves motoron. Szvsz ahhoz tökéletesen megfelelnek az -úgymond- egyszerűbb elektromos gyújtások is.
Hasonlat képpen, tegyük fel, van 2db kis hangsugárzód, kb 5W teljesítménnyel, és mondjuk ezeket egy harman/kardon AVR 365-ös 7.1-es házimozi erősítőről hajtanád. Lehet, meg működik, de van értelme?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Én erre a profi témára csak annyit mondok sokan sokfélével próbálkoztak már. Az otthon készültek meg addig ameddig birják. Hosszú életű megbízható példánnyal még nem találkoztam(ezzel vagyunk így itt egy páran). Meg olyannal sem amelyiken jó minőségű alkatrész van. Ami talán az élettartamát és megbízhatóságát tudná növelni...
De roppantul várom és figyelem az új fejleményeket. Egyszer talán összejön egy közel hasonló mint a gári valakinek. Remélem meg is élem. :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Esetleg még itt van ez is,versenymotorokra is szereljük már,és egy pár utcain is ez van nekünk.
Kép
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

pempelli írta:Gyula-bá féle gyújtás a jobb vagy a gyári elektronikus?
A Gyári sokkal biztosabb, amit én láttam, az távol keleti félvezető kacatból, és lágy forgó műanyag kerékből, nem beszélve a 0,5mm-es kábelről ami épp a gyújtást trafót táplálja, oda min 1,5-ös ajánlott. Valamint a gyenge csatlakozó megoldások és a merev riasztó kábel, ami teljesen kizárt egy rezgő elektronikára. A nyák teljesen felmart pöttyös minősíthetetlen. A hibás rajzról nem is beszélve, amit készakarva hibásan ad meg.
A kifaragcsált végfok dobozról szót sem ejtek, elképesztő barbár munka..
Ha veszel akkor a Müller Szabolcs, őt ajánlom, teljesen profi ebben a témában.
A gyújtási időt potival lehet állítani
Van szikrateszt módja K2 jumper felhelyezésével, fordulatmérő kimenete digitális,
lekapcsolja 2 másodperc után a trafót, ha nincs jel.
6és 12V-os rendszerre egyaránt jó.
Szoftveres akkufesz kompenzációja van.
Méri a feszt és aszerint állítja az IGBT kimeneti értékét
így mindig ugyanakkora szikra van.
Nem ég szét a gyertya és nem károsodik a trafó, alapjáraton 3 szikra, egész 1500-as fordulatig
a szebb alapjárat és tökéletesebb égés végett.
Invertálni is lehet a bemeneti jelet a K3-as jumper felrakásával

erről szól :)





Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

dkari írta:Hali!

Tudja valaki hogy műszaki vizsgára kell e a motorra kék szinű refi visszajelző? Korábban tudom hogy kötelező volt, de mintha azt halottam volna hogy már nem az.

Köszi!
Most is kötelező. Csak kék színű lehet. (más visszajelző lámpa nem lehet kék színű)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Hali!

Tudja valaki hogy műszaki vizsgára kell e a motorra kék szinű refi visszajelző? Korábban tudom hogy kötelező volt, de mintha azt halottam volna hogy már nem az.

Köszi!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"
allllli írta:e-mailét nem találom sehol.
Az oldal alján ott van az "Üzenetküldés" rovat, az megtalálja.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Valaki adja meg gyula-bá e-mailét nem találom sehol.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:Gyula-bá féle gyújtás a jobb vagy a gyári elektronikus?
A gyári és az általam készített gyújtás elektromos jellemzői közel azonosak, amit a gyári rendszer nem tud, az enyém viszont igen, hogy álló motornál bekapcsolva felejtve 2-3 másodperc után "alvó üzemmódba" kapcsol megvédve az aksit, a trafót és önmagát.
Emailom publikus, vagy itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

gesszti írta:
allllli írta:Sziasztok!

Honnan kitől lehet rendelni ilyen gyula bá féle elektronikus gyújtást?
Tényleg készen van és csak fel kell szerelni?
Mennyibe kerül? stb.(ETZ 150)
Köszi!
Egészen meglepő módon egyenesen Gyula-bától tudod megrendelni. \:D/

Régi alaplapot, bütyköt leszereled, az új alaplapot, és jeladótárcsát fel, drótokat összedugod a leírás szerint, állítasz egy előgyújtást, és mégy vele...

:) És őt hogy tudom elérni? Mondanátok egy e-mail címet vagy valamit? erre lettem volna kíváncsi :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyula-bá féle gyújtás a jobb vagy a gyári elektronikus?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:Sziasztok!

Honnan kitől lehet rendelni ilyen gyula bá féle elektronikus gyújtást?
Tényleg készen van és csak fel kell szerelni?
Mennyibe kerül? stb.(ETZ 150)
Köszi!
Egészen meglepő módon egyenesen Gyula-bától tudod megrendelni. \:D/

Régi alaplapot, bütyköt leszereled, az új alaplapot, és jeladótárcsát fel, drótokat összedugod a leírás szerint, állítasz egy előgyújtást, és mégy vele...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"Átalakításról közvetlenül fényképeim nincsenek."

Nagy kár kíváncsi lettem volna rá.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Honnan kitől lehet rendelni ilyen gyula bá féle elektronikus gyújtást?
Tényleg készen van és csak fel kell szerelni?
Mennyibe kerül? stb.(ETZ 150)
Köszi!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Aha. Igen így már stimmel volt erről szó itt már régebben. Persze ha van foto a 250 kivitelezéséről az jöhet had ámulkodjak...
Átalakításról közvetlenül fényképeim nincsenek.
De volt olyan átalakításom ahol csak elektronika lett cserélve meg persze a Hall jeladó,mert az eredeti nem volt alkalmas az elektronika vezérlésére.
Volt olyan amikor én csináltam az egész jeladó felfogatást és a mágnes tárcsát.
A tárcsa alumíniumból lett esztergálva és neodímium mágnesek lettek beragasztva 180° észak és 180° déli irányba (igen 180° a zárásszög, azóta is bírja :wink:)
A Hall-nak én is panelból készítettem felfogatást, de nekem meg kellet emelni (5-8milire ) mert a generátor TLE 4905-t bezavarta , főleg nagyobb fordulaton.
A trafót elsőknek az eredetiket használtam de nem nagyon váltak be mert melegedtek, meg ha véletlenül gyertya nélkül rárúgtak abban a pillanatban átütött belül, és már nagy fordulatot nem bírta.
Minthogy zárásszög vezérelt az elektronika nem tudtam mást csinálni. A saját trafóját kezdtem beépíteni. Hát a hely nem sok van de befér (ETZ) , csak annak is kell lemez felforgatást csinálni (a BOSCH eredetije átalakítható). Na az trafó előtt le a kalappal, az minden igényt kielégítet.
Múltkor találtam egy oldalt ahol gyújtó trafókról voltak mérések. Ez az olajos BOSCH trafó 130mJ 25KVoltos szikrát is tud produkálni. Szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, persze a hozzá való
elektronikával.

Plazma CDI-é a jövő:http://youtu.be/lKwhPeQ0lSg
(erre is jó a BOSCH trafó).
A TCI-t csak, "egyszerűsége" miatt érdemes alkalmazni. :wink:


Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

nyemi írta:
hell írta:Mármint simsonhoz vannak ezek?
Nem. Főleg 125-250 ETZ-hez szoktam alkalmazni.
Elektronikus gyújtás átalakítás céljából.
Persze eredeti BOSCH trafóval.
Elnyűhetetlen.
Ráadásul, ha rajta felejted a gyújtást, akkor 2mp belül kikapcsol mert érzékeli hogy nem jár a motor.:)
Így nem meríti le az aksit. :wink:
Kép


Üdv nyemi
Aha. Igen így már stimmel volt erről szó itt már régebben. Persze ha van foto a 250 kivitelezéséről az jöhet had ámulkodjak...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

kudlaty2007 írta:
hell írta:Majd valaki fordíthatna mert valahogy nem minden kristály tiszta. Nagyon jól kinéző dolgok amiket mutat még talán előnyünkre is válhat....
De lehet én nem hevertem ki ezt az ünnepi hullámot még és nem akarom tudni felfogni, ki kivel van... :twisted: :D
Cégünk elektronikai ellenőrizze ezeket a rendszereket. Néha a mi klub hírei teszt dugók. Például.
http://www.youtube.com/watch?v=mrmlfLTcS9U
http://www.youtube.com/watch?v=cZ4eYuBSJSk
Még mindig segíteni?
Ez így nem járható út hadjuk az egészet. Amúgy nem neked szántam a fordítás szöveget! Félreértés hegyek lesznek ebből így más semmi....
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

hell írta:Mármint simsonhoz vannak ezek?
Nem. Főleg 125-250 ETZ-hez szoktam alkalmazni.
Elektronikus gyújtás átalakítás céljából.
Persze eredeti BOSCH trafóval.
Elnyűhetetlen.
Ráadásul, ha rajta felejted a gyújtást, akkor 2mp belül kikapcsol mert érzékeli hogy nem jár a motor.:)
Így nem meríti le az aksit. :wink:
Kép


Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

hell írta:Majd valaki fordíthatna mert valahogy nem minden kristály tiszta. Nagyon jól kinéző dolgok amiket mutat még talán előnyünkre is válhat....
De lehet én nem hevertem ki ezt az ünnepi hullámot még és nem akarom tudni felfogni, ki kivel van... :twisted: :D
Cégünk elektronikai ellenőrizze ezeket a rendszereket. Néha a mi klub hírei teszt dugók. Például.
http://www.youtube.com/watch?v=mrmlfLTcS9U
http://www.youtube.com/watch?v=cZ4eYuBSJSk
Még mindig segíteni?
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Mármint simsonhoz vannak ezek?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

kudlaty2007 írta:A klub az összes diagramok elemktronik. Ő azt szeretné, ha ezeket a mintákat, amit írtam korábban. Van valaki?
=;
Én ezeket a gyújtás modulokat használom.
I stosuje się go, moduły zapłonu.
BOSCH modul.
Nazwa związana jakości.
A név a minőség.
Kép

Ön alkalmazta, BOSCH gyújtás modul?
Użyłeś Bosch moduł zapłonowy?

Pozdrawiam nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Majd valaki fordíthatna mert valahogy nem minden kristály tiszta. Nagyon jól kinéző dolgok amiket mutat még talán előnyünkre is válhat....
De lehet én nem hevertem ki ezt az ünnepi hullámot még és nem akarom tudni felfogni, ki kivel van... :twisted: :D
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

A klub az összes diagramok elemktronik. Ő azt szeretné, ha ezeket a mintákat, amit írtam korábban. Van valaki?
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

kudlaty2007 írta:A klub tagjai nem saját gyújtást. Ez a kamera is rendelhető elvégzésére.Minden eleme azonos gyártmányú. A hardver rendelhető. Szintén nem a Jawa és a Cz
http://www.youtube.com/user/SofCHJanek/ ... &flow=grid
http://www.youtube.com/watch?v=aPGP3WO6iy0
Az ára 155 zloty. € 1 - 4 zł.A klub.

Hi kudlaty2007

Moje pytanie jest:
Twoja zapłonu.
Programowalny wyprzedzenia zapłonu?
Open source, schemat?

Pozdrawiam nyemi

Én kérdezem:
Ön gyújtása.
Programozható az előgyújtás?
Szabad forrású az áramköri rajz?

Üvözlettel nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gesszti írta:
Látom, te a műanyagtárcsás változatot kaptad. Kíváncsi vagyok a tartósságára. Van egy ilyen tárcsám nekem is tartalékban.

Majd hosszabb távon jön ki igazán a különbség. Nem kell állítgatni, nem kell gyertyát cserélgetni, meg egyéb ilyen úri hóbortok miatt megállni. Ami a legnagyobb különbség a megszakítóshoz képest, hogy ezzel mindenféle "gyújtásnélkülrúgjukmegháromszor" csiribiri nélkül 2. rúgásra legkésőbb mindig indul, ha a karbi rendben van.

BUÉK!
Hmm... Ezt a megszakító is tudja... :-" :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

atesz155 írta:Dear kudlaty2007!

That is well-known, I think, for you too, that the google-translater is a little bit - how-to-say - buggy. The text, what you have translated from Polish to Hungarian, is almost nonsense.
I think the english would be the best language for communication. But tell me if I wrong :) Sry for grammatic mistakes, i have not used english8 yrs ago :P

Życzę Wam Szczęśliwego Nowego Roku!
I'll say this, that the Polish - English - translator translates reasonably well. Magyar However it can be a problem. I can not select the context.

But so far, however, we all understand what I wrote. These pictograms. How do I add more as inserting pictures is already understood.
How to put an translated by the translator to re-translate the text is coming out this funny.

You have to guess. Some of your words even Magyar translator does not translate - I have to guess.

And the text of the translator or translators - I'm lazy - :p - I do not have much time.
Let him speak an admin, or write with a translator for English and Magyar?.
It is a pity that you are not Slovaks - more or less understand what you write and vice versa.
Én mondom ezt, hogy a lengyel - Angol - fordító lefordítja meglehetősen jól. Magyar Azonban ez lehet egy probléma. Nem tudja kiválasztani a kontextusban.

De eddig, de mindannyian megértsék, mit írok. Ezek a piktogramok. Hogyan vehetek fel több mint behelyezésével kép már érthető.
Hogyan vessenek fordította a fordító, hogy újra lefordítani a szöveg jön ki ez vicces.

Meg kell kitalálni. Néhány a szavakat még Magyar fordító nem fordítja - Azt kell kitalálni.

És a szöveg a fordító vagy fordítók - lusta vagyok -: D - Nincs sok időnk.
Hadd beszéljen egy admin, vagy írjon a fordító az angol és a magyar.
Kár, hogy nem szlovákok - többé-kevésbé értem, amit írsz, és fordítva.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Dear kudlaty2007!

That is well-known, I think, for you too, that the google-translater is a little bit - how-to-say - buggy. The text, what you have translated from Polish to Hungarian, is almost nonsense.
I think the english would be the best language for communication. But tell me if I wrong :) Sry for grammatic mistakes, i have not used english8 yrs ago :P

Życzę Wam Szczęśliwego Nowego Roku!
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

gesszti írta:
atesz155 írta: Kép

BÚÉK \:D/ \:D/ :-" 8)
Látom, te a műanyagtárcsás változatot kaptad. Kíváncsi vagyok a tartósságára. Van egy ilyen tárcsám nekem is tartalékban.

Majd hosszabb távon jön ki igazán a különbség. Nem kell állítgatni, nem kell gyertyát cserélgetni, meg egyéb ilyen úri hóbortok miatt megállni. Ami a legnagyobb különbség a megszakítóshoz képest, hogy ezzel mindenféle "gyújtásnélkülrúgjukmegháromszor" csiribiri nélkül 2. rúgásra legkésőbb mindig indul, ha a karbi rendben van.

BUÉK!
Ne elfogy a kiigazítás a kamera, ha réz alátéttel. Legalább megvan az én gyújtás csarnokban. Ide tartoznak a 2 alátét - amelynek én telepítése után Ők is használják közötti távolság beállításához a lemez és mágnes.

Milyen szakmai hívják a gyújtást? Én amely áll? Kérheti az összes rendszer - egy modul fórumon, azt látom, hogy valami mágnes.
Nekem van egy terem, gyújtás "A" típusú
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

atesz155 írta: Kép

BÚÉK \:D/ \:D/ :-" 8)
Látom, te a műanyagtárcsás változatot kaptad. Kíváncsi vagyok a tartósságára. Van egy ilyen tárcsám nekem is tartalékban.

Majd hosszabb távon jön ki igazán a különbség. Nem kell állítgatni, nem kell gyertyát cserélgetni, meg egyéb ilyen úri hóbortok miatt megállni. Ami a legnagyobb különbség a megszakítóshoz képest, hogy ezzel mindenféle "gyújtásnélkülrúgjukmegháromszor" csiribiri nélkül 2. rúgásra legkésőbb mindig indul, ha a karbi rendben van.

BUÉK!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez jó volt. "hajba kaptok" :D Sajnos lemaradtam róla amikor volt itt valami zavar az erőben a multkorában! :twisted: :D
Mi ilyenen nem kapunk össze inkább lövünk egy röpke poént és derülünk egy jót! :mrgreen: :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Még mielőtt hajba kaptok, természetesen ezt a gyújtást is be kell állítani (egyszer) amit a fotón látható piros LED segítségével lehet megtenni, tényleg egyszerűen.

Minden kedves fórumozónak BÚÉK! Gyula-bá
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha értem(máramit) kicsit zavaros nekem ez a dolog a nyelvtudásom sem valami jó. :D
Magyarul ha a agyon vernének sem tudnám megtanulni. :D
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

A klub tagjai nem saját gyújtást. Ez a kamera is rendelhető elvégzésére.Minden eleme azonos gyártmányú. A hardver rendelhető. Szintén nem a Jawa és a Cz
http://www.youtube.com/user/SofCHJanek/ ... &flow=grid
http://www.youtube.com/watch?v=aPGP3WO6iy0
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kudlaty2007 2013.01.01. 17:02-kor.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

kudlaty2007 írta:Nekem van a gyújtást hall. A mi vendégek a klub teszi gyújtást. Úgy állítsa be a gyújtást mérőórával előtt GPM 2,5-3 mm. A lemez vagy a dióda az érzékelő, vagy ha kap isktra a gyertyát -, akkor rögzíteni lemez.
http://p1.bikepics.com/2012%5C08%5C31%5 ... 81-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C18%5 ... 71-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C08%5C31%5 ... 84-800.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=leH9W8G-Aj4
Hoppá hoppá ez elég jól kinéző kis gyujtás. Ki féle mi féle? Házi gyártmány vagy?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

atesz155 írta:
hell írta:"nem kell tökölni a felső holtpont előtti 2,5-3mm-ekkel"
Nem kellett beállítani vagy hogy? Odaugrott magától? Vagy erő vezessel kezem stílus volt és ahova sikerült? :)
neeem, ellenőrző lámpával :)
Na azé! :twisted: :D
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

hell írta:"nem kell tökölni a felső holtpont előtti 2,5-3mm-ekkel"
Nem kellett beállítani vagy hogy? Odaugrott magától? Vagy erő vezessel kezem stílus volt és ahova sikerült? :)
neeem, ellenőrző lámpával :)
most, hogy hatodjára olvasom, úgy működik a beállítás, ahogy kudlaty2007 írja!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára atesz155 2012.12.31. 19:08-kor.
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

Nekem van a gyújtást hall. A mi vendégek a klub teszi gyújtást. Úgy állítsa be a gyújtást mérőórával előtt GPM 2,5-3 mm. A lemez vagy a dióda az érzékelő, vagy ha kap isktra a gyertyát -, akkor rögzíteni lemez.
http://p1.bikepics.com/2012%5C08%5C31%5 ... 81-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C09%5C18%5 ... 71-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2012%5C08%5C31%5 ... 84-800.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=leH9W8G-Aj4
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"nem kell tökölni a felső holtpont előtti 2,5-3mm-ekkel"
Nem kellett beállítani vagy hogy? Odaugrott magától? Vagy erő vezessel kezem stílus volt és ahova sikerült? :)
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

FElszeretlem ma a Gyula-bától rendelt elektromos gyújtást. Nem mentem a motorral, csak kb 500métert, ezalatt ez a véleményem a termékről:
Ezzel a gyújtással egy teljesen új motort kaptam! Pofon egyszerű a beszerelése, nem kell tökölni a felső holtpont előtti 2,5-3mm-ekkel, meg a macerás megszakítós beállításokkal. Ott adja a szikrát, ahol kell. Mindegy neki, hogy hideg-e a motor, vagy sem, indul azonnal. Nem fullad le a motor, ha alapjáraton ráadod a világítást. Respect Gyula-bának
Éljen! :)

Kép

Kép

BÚÉK \:D/ \:D/ :-" 8)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:A töltéslámpa nem pislákol, ki se gyullad, tehát van töltés, hanem maga a világítás pislákol. Önerejéből nem lenne képes fenntartani az alapjáratot, csak ha az akksi rajta van, tehát az akksit szívja.
Generátoros töltésnek nem az a dolga, hogy akkumulátor nélkül képes legyen működni. Alapjárat környékén még sok autónak is (70-150 A-es generátorok) pislákol a lámpája. Meg kell mérni műszerrel, hogy alapjáraton mennyi feszültséget tud a rendszer. Ha kevés, akkor ellenőrizd a diódasort. Ha kiesik 1-2 fázis, azt hamar észreveszi kis fordulatnál.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

sunbim írta:Ha 1200-1300 körül , alapjáraton, pislákol a töltéslámpa az normális, ha efelett is pl 2000nél akkor valami nem jó.

A töltéslámpa nem pislákol, ki se gyullad, tehát van töltés, hanem maga a világítás pislákol. Önerejéből nem lenne képes fenntartani az alapjáratot, csak ha az akksi rajta van, tehát az akksit szívja.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ha 1200-1300 körül , alapjáraton, pislákol a töltéslámpa az normális, ha efelett is pl 2000nél akkor valami nem jó.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Helló!

A gondom a következő: 2000-es fordulaton jó a töltés, valamint menet közben is, tehát akksit levéve is megy vígan a moci, viszont 2000 alatt, csak pislákol a világítás és csak az akksit szívja és előbb utóbb le is áll(töltésjelző nem világít). Fesszabályzó baja lehet, vagy esetleg szénkefe gond, vagy normális ez ETZ-knél?? Köszi!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég