Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv
Ma lekaptam a lánckereket mivel a km óra behalt utolsó túrámon...
Nos lenyalta a hajtókereket fullra..
Kissé kezdem utálni és unni ezt a km óra meghajtást..
Ami érdekes: a lánckerékben kissé mozog a csapágy..
Lehet emiatt nyalja le a 3. gyűrűt és meghajtótengelyt az elmult félévben?
A csapágy helyére mit kéne rakni, hogy ne mozogjon?
A lánckerék jó állapotú, nem cserélném ha nem muszáj...
Műszakira kell működnie a km órának?
Mert akkor nem rakok be semmit ha nem nézik...
http://i.imgur.com/uFkbu.jpg
http://i.imgur.com/GIQRm.jpg
Ma lekaptam a lánckereket mivel a km óra behalt utolsó túrámon...
Nos lenyalta a hajtókereket fullra..
Kissé kezdem utálni és unni ezt a km óra meghajtást..
Ami érdekes: a lánckerékben kissé mozog a csapágy..
Lehet emiatt nyalja le a 3. gyűrűt és meghajtótengelyt az elmult félévben?
A csapágy helyére mit kéne rakni, hogy ne mozogjon?
A lánckerék jó állapotú, nem cserélném ha nem muszáj...
Műszakira kell működnie a km órának?
Mert akkor nem rakok be semmit ha nem nézik...
http://i.imgur.com/uFkbu.jpg
http://i.imgur.com/GIQRm.jpg
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- matrixftw
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2012.12.09. 13:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdvözöllek titeket!
Az igazság, hogy most regisztráltam és nem tudom, hogy jó helyen teszem-e föl a kérdésem?
Ha nem bocs.
Szóval az után érdeklődnék, hogy a primerlánc cseréjéhez, hogyan rántsam le az első fogaskereket.
Mivel nem tudom megtámasztani, hogy ne mozduljon el gondoltam hogy rongyal megfogom a kuplungházat.
Ha így teszek légkulvsal le tudom a csavart lazítani vagy mindenképpen a leszedőt használjam?
Remélem érthetően kérdeztem.
Köszi a segítséget előre is.
Az igazság, hogy most regisztráltam és nem tudom, hogy jó helyen teszem-e föl a kérdésem?

Ha nem bocs.
Szóval az után érdeklődnék, hogy a primerlánc cseréjéhez, hogyan rántsam le az első fogaskereket.
Mivel nem tudom megtámasztani, hogy ne mozduljon el gondoltam hogy rongyal megfogom a kuplungházat.
Ha így teszek légkulvsal le tudom a csavart lazítani vagy mindenképpen a leszedőt használjam?
Remélem érthetően kérdeztem.
Köszi a segítséget előre is.

Üdvözet!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jómagam szerény 7800 km ert tettem az ügy érdekében bele de kb 3 ezer km futott did láncal ment mostanában mikor lánc csere volt akkor is már gányul nézett ki de nem volt pénzem azt is cserélni de most vettem egy 18 asat ugye mentem vele kb 50 km ma és érzésre jobb a gép jobban pörög könnyebb gázreakció de egyen lőre egy másik 19 es lánckereket raktam fel inkább mivel lesz a napokban egy majd 400 km eres túra és nem akkor akarom kikísérletezni a fogyasztástPerec írta:Jobb választás, 20assal ki sem forogja az 5.-et.
Kíváncsi vagyok a fogyasztást befolyásolja-e, majd lesem.
Ki tette bele azt a gyenge 1x0.000km-t???
Én 30.000 alatt csak csipegettem a lánckereket.
Vagy kopott lánccal lett szétgyilkolva?


Mondjuk az én gépem 5500-6000 fölé nem forog semelyik sebességi fokozatban max üresben de azt a fordulatot tudja elég könnyen kihozni még 5. ben is
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jobb választás, 20assal ki sem forogja az 5.-et.
Kíváncsi vagyok a fogyasztást befolyásolja-e, majd lesem.
Ki tette bele azt a gyenge 1x0.000km-t???
Én 30.000 alatt csak csipegettem a lánckereket.
Vagy kopott lánccal lett szétgyilkolva?
Kíváncsi vagyok a fogyasztást befolyásolja-e, majd lesem.
Ki tette bele azt a gyenge 1x0.000km-t???
Én 30.000 alatt csak csipegettem a lánckereket.
Vagy kopott lánccal lett szétgyilkolva?
nova001155 írta:Lánckerék csere a régi és az új http://kepgep.hu/2012/04/27/main/DSC_0058.html
Sokan azt mondták 18 assal jobb a gép viselkedése hát remélem mivel csak 18 meg 20 as volt a boltban hát 18 ra szavaztam .
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lánckerék csere a régi és az új http://kepgep.hu/2012/04/27/main/DSC_0058.html
Sokan azt mondták 18 assal jobb a gép viselkedése hát remélem mivel csak 18 meg 20 as volt a boltban hát 18 ra szavaztam .
Sokan azt mondták 18 assal jobb a gép viselkedése hát remélem mivel csak 18 meg 20 as volt a boltban hát 18 ra szavaztam .
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az YBN ÉS Buchel kínai,a favorit Cseh.Az utóbbinak jobb a minősége.bomber93 írta:Üdv! szekunder láncot kell venni a motoromra 3 márka jöhet szóba szerintetek melyik legyen? YBN(ez a legolcsóbb) Buchel (ez középkategóriás árban de nem tudok róla semmit) Favorit (ez 1000 Ft-al drágább mint az az YBN viszont sok jót hallottam róluk állítólag rendkívül tartósak).
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv! szekunder láncot kell venni a motoromra 3 márka jöhet szóba szerintetek melyik legyen? YBN(ez a legolcsóbb) Buchel (ez középkategóriás árban de nem tudok róla semmit) Favorit (ez 1000 Ft-al drágább mint az az YBN viszont sok jót hallottam róluk állítólag rendkívül tartósak).
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Estét 
Km óra beállítva, köszi az ötletet, GPS hez képest 4-5km/h csal.
a mérés 188cm volt, az óránál csak 181cm hez való 22" os kereket lehetett beállítani.(Kerék " hoz kell állítgatni"
Elfogadom már bőven jobb mint óra nélkül
Köszönöm a megoldást, holnap készül a lemezes tartó

Km óra beállítva, köszi az ötletet, GPS hez képest 4-5km/h csal.
a mérés 188cm volt, az óránál csak 181cm hez való 22" os kereket lehetett beállítani.(Kerék " hoz kell állítgatni"
Elfogadom már bőven jobb mint óra nélkül

Köszönöm a megoldást, holnap készül a lemezes tartó

Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
1500-ért van használható.Cat írta:Vettem órát..
Mivel ezeket kerékpárra készítik, barkácsolni kell a felrakásnál, ha nem ér el a vezeték az agyig, akkor egy kis darab mágnest egy lemezre rögzítve bedolgozod a szelep rögzítőcsavarja alá. Úgy hogy az érzékelőt a sárvédő csavarjaihoz szintén egy megfelelő lemezes szerkezettel felteszed, és a két alkatrész között beállítod a megfelelő távolságot.
Ami 99-ig mér azt alapból elfelejthetted volna.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Az óra beállítása: megjelölöd a gumi oldalát és a betont, ráülsz a motorra, gurítod egyenesen egy kört, jel a betonra, távolságot megméred, ezt pedig beállítod az órán (mm-ben szokott lenni).
Csak így lesz pontos.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ne az előre használati utasításban leírt értékekkel dolgozz, hanem mérd le a kereked és azt állítsd be. Általában kerületet kérnek.Cat írta:Köszi
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok)
Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz
Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)
Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S
Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen
Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok)
Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz
Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)
Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S
Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen
Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...
Sajna nem ér annyit, hogy visszavigyem(kocsival 2-3 rugó odavissza az út, de busszal is sok)

Hátha nekem nagyobb szerencsém lesz

Egyébként lehet már a barkácsba illene(ha igen gondolom a modi átdobja, ez esetben bocsi)
Szóval fogtam egy bringaküllőt, elvág, mágnes felcsavaroz, majd a motorküllőhöz odakötegel :S

Az érzékelőhöz keményfából vágtam egy íves darabot, sensor rákötegel, fadarab a villaszárhoz kötegel...
Így kb 5-7mm re vannak egymástól a mágnessel..
Filóztam, hogy a fékre ráteszem valahogyan, de túl lent van nem elég a kábel hozzá...
Teszt.
Mentem vele, alapból eltoltam mert 16 os kerékhez állítottam...
Félúton rádöbbentem és korrigáltam 18 asra..
Nah valami csak nem jó mert a telóm is elindítottam GPS el ellenőrzésképpen

Óraszerinti 50km/h az a valóságban 63 volt..
Szóval nem igazán jó valami, de majd próbálgatom...
Megerősítem a kötegelést és próbálgatom melyik beállítás lesz jó..
Csak tippelve mert nincs ötletem merre kéne állítgatni...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Egyszer vettem ilyen márkájú órát én is, bár nem tettem volna. Minden zajt összeszed a környezetből motoron használhatatlan. Utána bringán volt egy darabig, és ha távvezeték alatt vagy vasúti átjáróban mentem akkor teljesen megbolondult. Szerintem addig vidd vissza amíg lehet. Érdemes lehet nevesebb drágábba áldozni pénzt - jóval kevesebb szívás lesz vele.Cat írta:Vettem órát..
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest
Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér
Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.
Másik meg hogy a küllőt szerintem nagyon ne vékonyítsd. Lehet nem okoz semmit eleinte, de hosszú távon ne akard megtudni milyen ha a felni és az agy külön utakon jár.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Vettem órát..
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest
Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér
Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.
Hihetetlen hogy mindenhol 3-4 től felfelé vannak..
Madaras tecskóban kaptam Ventura márkájú órát 8 vagy 9 funkció minden akármit tud.
Felraktam.
Csakhogy a küllőre nem tom felrakni a mágnest

Reszelésen agyalok, de akkor a csavar kiesik mert talán 4es csavri tartja.
Vagy a küllőt kéne megvékonyítani valahogy?
Bevallom erre nem gondoltam mikor megvettem hogy ezt is meglessem.
Olcsó és madzagos legyen ez volt az alap....
Persze "csak" 99-ig mér

Meg ha felrakom akkor sem a kívánt 1-5mm körül lesz a mágnestávolság hanem kb 20-40mm közt.
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Dettó... Mindjárt szedem szét én is, és kap a lánckeréknél egy új szimmeringet.
Nagy TS-nél a hátsó lánckereket lehet valahogy cserélni az agyon?
Láncvédő gumit milyen márkát, illetve hol érdemes venni? Olyan kellene, amit 1 év után nem kell ledobni. Ami most van rajta, pár km után már lyukas volt.
Nagy TS-nél a hátsó lánckereket lehet valahogy cserélni az agyon?
Láncvédő gumit milyen márkát, illetve hol érdemes venni? Olyan kellene, amit 1 év után nem kell ledobni. Ami most van rajta, pár km után már lyukas volt.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A tippem a beragasztott dugaszok, vagy az üresjelző, kisebb eséllyel a lánckerék
Elsőre a megoldás a körömlakk, másodikra a szétszedés újratömítés, harmadikra a szimmeringcsere. ÉÉn ilyen sorrendben próbálnám.

Elsőre a megoldás a körömlakk, másodikra a szétszedés újratömítés, harmadikra a szimmeringcsere. ÉÉn ilyen sorrendben próbálnám.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem ha leveszed a lánckereket meglátod, én így az üres visszajelzőre tippelnék, de látom azt megoldottad, ettől függetlenül még onnan is jöhet. Én levenném a lánckereket és szárazra törölném az egészet, akkor tuti kiderül honnan jön.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem Cateye Velo 8 és Strada volt eddig, hibátlan. Vezeték nélkülit én sem tennék fel...
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem is vezeték nélküli órám van igaz VDO típusú. Eddig nem tapasztaltam hogy bármi bezavart volna neki. 5e ft volt az ára.gabsic írta:Szerintem a vezeték nélküli nem nyerő motorra. alapból érzékeny a gyújtásra és egyéb elektromos zavarokra, na meg árnyékolás és a biciklihez képest nagyobb távolság is van a motornál.beci58 írta: SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Amúgy nekem a nevenincs gagyi óra a féklámpakapcsolóra is érzékeny volt. Ütemesen húzkodva az elsőfékkart faszán mutatott az óra
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem a vezeték nélküli nem nyerő motorra. alapból érzékeny a gyújtásra és egyéb elektromos zavarokra, na meg árnyékolás és a biciklihez képest nagyobb távolság is van a motornál.beci58 írta: SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.
Amúgy nekem a nevenincs gagyi óra a féklámpakapcsolóra is érzékeny volt. Ütemesen húzkodva az elsőfékkart faszán mutatott az óra

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
SZiasztok NGK pipát használok 4.7k az ellenállása a gyertya is NGK BP7 nem zavarszűrős az is igaz, hogy névtelen a km órákat próbáltam volt köztük egy vezeték nélküli típus is.csoka írta:Én inkább ezt a megoldást favorizálom!Nem szeretem a recsegő rádiót,és a TV képernyőn táncoló gyújtás folyamatot.KILL3R etz írta:Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én inkább ezt a megoldást favorizálom!Nem szeretem a recsegő rádiót,és a TV képernyőn táncoló gyújtás folyamatot.KILL3R etz írta:Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Vagy kell egy zavarszűrős pipa, meg gyertya.....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezzel nem értek egyet! Sokunknál gond nélkül működik a cucc, szerintem csak nem jó órákat próbáltál.beci58 írta: ja a bicikli km óra már a harmadikat próbálom és nekem bezavarja a gyújtás már 300 km/h is mutatott, nem érdemes rá költeni.
Nekem is volt egy NONAME bicikliórám, ami összevissza mutatott a gyújtástól, de aztán vettem a márkásat, azzal nincs ilyen gond.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia nekem ETZ nél 4000 alatt egy picivel megy 90-el ez az utazóm,Cat írta:Hétfőn veszek valamilyet Kecskeméten...
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki
90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..
Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?
Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?
Kösz kösz
-A lánc feszességet ott nézem a kerék beállítást a lengővilla és a felni pereme között mérem mindkét oldalon egyformára állítom
-levett dekninél megforgatom a kereket előre hátra a láncnak nem szabad a fog tetejére felkapni
-próba út a hátsó féket röviden megcsúsztatom ilyenkor egyenesen kell neki csúszni.
Én így csinálom, a csavarokat még a gyújtásnál is imbuszra cseréltem, a nehezen meginduló csavart úgy szoktam kicsavarni , hogy egy erősebb csavarhúzót beleteszek a csavarhoronyba és kalapáccsal ráütök néhányat utánna viszonylag könnyen kijön.
ja a bicikli km óra már a harmadikat próbálom és nekem bezavarja a gyújtás már 300 km/h is mutatott, nem érdemes rá költeni.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hétfőn veszek valamilyet Kecskeméten...
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki
90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..
Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?
Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?
Kösz kösz
Köszi az infókat.
A meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiszedtem már és polcon van.
Amúgy valakinek tapasztalatok?
5 ben 2500 as fordulat =50km/h
Ezt telefonnal GPS derítettem ki

90km/h mekkora fordulat lehet? 3500? kb?...
Ezt nem sikerült már meglesni..
Lánc...
Hogy állítotok feszességet?
A felső gumialagutat nyomkodva vagy más módszer?
Utána a kereket hogyan állítjátok be?
Legyen egyforma a feszítő kilógó távolsága és kész?
Kösz kösz
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én nem nyomkodom, minek nyomkorásznám az órát?
3 soros órám van (Ciclosport, jó áron fasza órák). Középen van jó nagyban a pillanatnyi km. Felül az átlagsebesség, alul a napi km.
Ha 1 percig áll a motor, átvált felső sor órára, alsó meg összkm-re. Tökéletesen elégedett vagyok vele, bár nem bánnám ha az időt mutató óra is kint lenne menet közben, de azt nyomkodással se lehet előhozni. Az átlagsebesség végülis hasznos, lehet látni ha valamiért tötymörög az ember és belehúzhat
, a napi km se rossz, főleg 2 tankolás közötti szakasz mérésére hosszabb úton.
http://www.biker.hu/webaruhaz/?s%5Bmanufacturer%5D=56
CM 2.1-et használok, ez amúgy kifejezetten gomb nélküli változat. 5k körüli az ára, nekem már majd másfél éve ua. elemmel teljesít, a hetekben éri el a 10e km-t
De már bánom h nem 2.2-t vettem, abból elemcsere esetén se törlődik semmi. Akkroriban nem volt túl sok pénzem 
Jah és amiért ez a lánc lánckerékhez kapcsolódik: ki lehet szedni a spirált tartó házat, és a kisfogaskereket is, a végére pedig egy műanyag dugót kell esztergálni (találni) hogy ne menjen be a por. Mindez a villa csavarok meglazításával kivitelezhető, nem kell leszedni a hátsókereket, csak legyen a levegőben mert forgatással rá kell segíteni a fogaskerekek szétkapcsolására, óvatosan.

Ha 1 percig áll a motor, átvált felső sor órára, alsó meg összkm-re. Tökéletesen elégedett vagyok vele, bár nem bánnám ha az időt mutató óra is kint lenne menet közben, de azt nyomkodással se lehet előhozni. Az átlagsebesség végülis hasznos, lehet látni ha valamiért tötymörög az ember és belehúzhat

http://www.biker.hu/webaruhaz/?s%5Bmanufacturer%5D=56
CM 2.1-et használok, ez amúgy kifejezetten gomb nélküli változat. 5k körüli az ára, nekem már majd másfél éve ua. elemmel teljesít, a hetekben éri el a 10e km-t


Jah és amiért ez a lánc lánckerékhez kapcsolódik: ki lehet szedni a spirált tartó házat, és a kisfogaskereket is, a végére pedig egy műanyag dugót kell esztergálni (találni) hogy ne menjen be a por. Mindez a villa csavarok meglazításával kivitelezhető, nem kell leszedni a hátsókereket, csak legyen a levegőben mert forgatással rá kell segíteni a fogaskerekek szétkapcsolására, óvatosan.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
SZVSZ Az üveg alá kell berakni a plexit, a cél az, hogy a megvilágítás alulról fel tudjon jönni az óra fölé.Cat írta:Üdv
A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben..
Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...
A homokkal való kézmosást kipróbálom majd
Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.
Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...
Én egyébként nem vacakoltam ilyennel, egyszerűen felragasztottam egy 300Ft-os LED-csíkot a fejidomra belülről, sokkal jobb az össszes óra megvilágítása így.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv
A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben..
Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...
A homokkal való kézmosást kipróbálom majd
Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.
Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...
A Mz km órába való beapplikálás nekem is megfordult a fejemben..

Csak azon filóztam, hogy ha üveg alá teszem akkor nem lehet nyomkorászni.
Ha körbevágott plexi kerül köré, akkor nyomkodni lehet de a víz is belefolyik, rozsdál, ha megáll benne akkor óra is gallyra mehet, ha nem akkor zárlatolhat a izzóknál..
Nem egyszerű...
A homokkal való kézmosást kipróbálom majd

Jó ez a felmelegítem- lehűtöm dolog, frankón működött a csapágy cserénél.
Azért a műszakira mégis kell óra móka miatt, a télen betervelem a km óra rehabot.
Megpróbálok a tengelyhez venni tányérkereket(legalábbis meglesetem a boltossal hátha ő vágja melyik melyikkel passzol.)
Meg új bakelit, új tengely tartó műanyag... haj haj...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szét kell berhelni egy régi nemjó km órát, és abba belevarázsolni a bicikliórát, 4 mm-es plexiből (OBI) vágni egy keretet amit a számlap és az óra közé raksz, és akkor éjjel is nézegetheted 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Molibdénes zsírra a legjobb az ultra derm+forgács keverék, vagy habkővel sikálás, aztán kézkrém gazdagon.. 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
1.: drága, 1500-ért kapsz megfelelőt.Cat írta:Üdv
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..
Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...
Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..
Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra?
2.: Nemrég szóltak az eredeti óra hiányáért, műszakira legyen fent.
3.: éjjel az utat lesd!!!!
4.: Az olcsó csapágy is csapágy! Évekig elmész vele, csak figyeld, mint ahogy mindent a motoron.
5.:

6.: földmunka, vagy homokrakodás kézzel. De a faanyagok is szeretik az olajat a kezedről, főleg a nyers gyalult deszka, amiből kisbútor készülne a házba.......

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..
Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...
Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..
Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra?
Ma szétlestem itt helyben
Cateye van 6500-8000 közt; sokallom is...
Kérdéseim támadtak:
Műszakin nem szólnak ha pl leveszem a km órát és csak a bicajos lesz fent?
Vagy kamu óraként fent kell hagyni?
Ugye általában ezeken nincs háttér világítás..
Szürkülettől + éjjel akkor nem tudom lesni?
Vagy ha van is háttér vil akkor az gombnyomásra műxik csak..
Csapágyat cseréltem, km meghajtó tengelyt és a tányérkereket kiraktam polcra..
FAG csapágy 1800Ft lett volna, nem azt vettem, majd egyszer...
Megreparáltam a féklámpa kapcsolót is végre, jól műxik..
Ultra derm 6x kézmosás után is még látszik az olajos zsíros lánckenő anyag a kezemen.
Tippek az ilyen koszos melo utáni tisztításra?

Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Extremeblast írta:KILL3R etz írta:Cateye elég minőségi állítólag.
Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik.![]()
Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....
Leírnád nekem, hogy a kilóméteróra érzékelőjét a keréktengelytől számítva hány centire helyezted fel? Azért érdekel, hogy amikor fölteszem ne csaljon, amikor méri a sebességet.
Kösz előre is.

Tökmindegy hova rakod, attól nem fog csalni, nem számít a mágnes elhaladási sebessége a jeladóhoz képest. Az órán állítod be a kerék kerületét, annak alapján számol az óra, hogy: (kerület*impulzusok száma) / idő egység
De célszerű minél beljebb rakni a keréktengelyhez (kisebb kerület sebesség, centrifugális erő)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
KILL3R etz írta:Cateye elég minőségi állítólag.
Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik.![]()
Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....
Leírnád nekem, hogy a kilóméteróra érzékelőjét a keréktengelytől számítva hány centire helyezted fel? Azért érdekel, hogy amikor fölteszem ne csaljon, amikor méri a sebességet.
Kösz előre is.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Cateye elég minőségi állítólag.
Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik.
Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....
Nekem bikemate van fent. 3 éve, de már haldoklik.

Arra figyelj, hogy mérjen 100 felett is. (3 karakteres kijelző)
És vezetékes legyen....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi a gyors reakciót.
Meg is győztél...
Ajánlott km órák?
Valahol mintha olvastam iet.
Nah visszaolvasok...
Köszi mégegyszer
Meg is győztél...
Ajánlott km órák?
Valahol mintha olvastam iet.
Nah visszaolvasok...
Köszi mégegyszer

Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
1: Amihez nem muszáj nem nyúlunk, ha jó. Mert nagyon szar lesz minden körülötte is.
2: Km spirált ki kell kötni a fordulatmérővel együtt a ..csába. Csak a baj van vele, fogja a motort, növeli a fogyasztást. Felteszel egy bringás órát azt kész. A tányérkerék, tengely, stb árából meg is van....
Én szóltam. Uff.
2: Km spirált ki kell kötni a fordulatmérővel együtt a ..csába. Csak a baj van vele, fogja a motort, növeli a fogyasztást. Felteszel egy bringás órát azt kész. A tányérkerék, tengely, stb árából meg is van....
Én szóltam. Uff.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nah segítsetek..
Hogy a kurva anyjába van az, hogy valaki használja a motort gond nélkül..
Motort akarok venni.
Meggondolom 100x, végül olyat választok aminek ismert az előélete...
Épp hazahoz, csak egy festés miatt szedem szét, és azóta meg szopat...
Hazafelé féluton eltörte a km óra meghajtó tengelyt.
A tengely olyan fogazatú amit 3 boltban sem láttak eddig, nem tudják hova tenni...
Jólvan találtam itthon tengelyt + kereket is...
Elvileg passzolnak is.
Összerakom, próbaút majd ki is köpi a tengelyt házastól együtt.
Eredmény: bakelitban a csavar helye megduplázódik, hogy fogom rögzíteni nem tudom..
Nah már most összeraktam újfent, kerék nélkül beindít próbál...
kb 30km/h nál szépen kitolta a tengelyt, és a házát, csavar helye tovább bővül...
Nah már most a tengely 12 bordájú.
A tányérkerék 23 fogú
Ezek összepasszolnak?
Ha nem akkor mien jelölésű tányérkereket hozzak hozzá????
Jelzem 1 hét múlva megyek kontrollra Kecskemétre, akkor tudom megvenni, vagy megveszem itt helyben másfélszeres áron...
Várok megint egy hetet és akkor szívok tovább vagy drágán azonnal szívhatok tovább.
Találtam itthon másik bakelitet, csak a felső kivezetése van rendesen elrepedve.
Mindenesetre megpróbálom jól megragasztani, ennek jó a rögzítőcsavar helye(km tengely)
Más probléma a megfelelő helyen kérdezve...

Hogy a kurva anyjába van az, hogy valaki használja a motort gond nélkül..
Motort akarok venni.
Meggondolom 100x, végül olyat választok aminek ismert az előélete...
Épp hazahoz, csak egy festés miatt szedem szét, és azóta meg szopat...
Hazafelé féluton eltörte a km óra meghajtó tengelyt.
A tengely olyan fogazatú amit 3 boltban sem láttak eddig, nem tudják hova tenni...
Jólvan találtam itthon tengelyt + kereket is...
Elvileg passzolnak is.
Összerakom, próbaút majd ki is köpi a tengelyt házastól együtt.
Eredmény: bakelitban a csavar helye megduplázódik, hogy fogom rögzíteni nem tudom..
Nah már most összeraktam újfent, kerék nélkül beindít próbál...
kb 30km/h nál szépen kitolta a tengelyt, és a házát, csavar helye tovább bővül...
Nah már most a tengely 12 bordájú.
A tányérkerék 23 fogú
Ezek összepasszolnak?
Ha nem akkor mien jelölésű tányérkereket hozzak hozzá????
Jelzem 1 hét múlva megyek kontrollra Kecskemétre, akkor tudom megvenni, vagy megveszem itt helyben másfélszeres áron...
Várok megint egy hetet és akkor szívok tovább vagy drágán azonnal szívhatok tovább.
Találtam itthon másik bakelitet, csak a felső kivezetése van rendesen elrepedve.
Mindenesetre megpróbálom jól megragasztani, ennek jó a rögzítőcsavar helye(km tengely)
Más probléma a megfelelő helyen kérdezve...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)








Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv
Mikor hoztam haza a perkót eltörte a km meghajtó tengelyt ugye.
Mivel itthon találtam ETZ meghajtót+ tányérkereket, és összerakva úgy tünt frankó ezért beleraktam a mociba.
Az utca végéig mért is rendesen(kb40km/h ig)
Aztán koppanás, és kitolta a csavart, majd a meghajtót tartó műanyagot is kitolta.
Lehet nem egyezik a fogszám?
Honnan tudhatom, hogy összeillenek e?
A tengely fogszáma nem egyezik a tányér kerékével értelemszerűen..
Van valami egyezés amivel rájöhetek párosak-e? (pl a tányér keréken pont dupla annyi fog van, vagy ilyesmi..)
Mikor hoztam haza a perkót eltörte a km meghajtó tengelyt ugye.
Mivel itthon találtam ETZ meghajtót+ tányérkereket, és összerakva úgy tünt frankó ezért beleraktam a mociba.
Az utca végéig mért is rendesen(kb40km/h ig)
Aztán koppanás, és kitolta a csavart, majd a meghajtót tartó műanyagot is kitolta.
Lehet nem egyezik a fogszám?
Honnan tudhatom, hogy összeillenek e?
A tengely fogszáma nem egyezik a tányér kerékével értelemszerűen..
Van valami egyezés amivel rájöhetek párosak-e? (pl a tányér keréken pont dupla annyi fog van, vagy ilyesmi..)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
láncot a kopott lánckerék töriTsRiDeR írta:A lánckerék csak egy kicsit kopott, viszont a láncot azért cserélem, mert törte a görgőket, és már a nagyrésze hiányzott.bambi írta:Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A lánckerék csak egy kicsit kopott, viszont a láncot azért cserélem, mert törte a görgőket, és már a nagyrésze hiányzott.bambi írta:Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncot
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem lehet,hogy a lánckerék is kopott?Általában szettben kell cserélni láncotTsRiDeR írta:Üdv mindekinek!
Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:
Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt
Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt
Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt
Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt
Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt
Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt
Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.
A válaszokat előre is köszönöm!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv mindekinek!
Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:
Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt
Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt
Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt
Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt
Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt
Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt
Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.
A válaszokat előre is köszönöm!
Lenne egy olyan problémám, hogy a régi láncomat mikor kifűztem feltünt, hogy a lánc görgöinek nagy része törött, és hiányzik, ezért vásároltam egy újat: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/lan ... -1676.html
Viszont mikor kicsomagoltam, akkor feltűnt, hogy oriási különbség van ez és az eredeti között. A lánc rátehető a nagy lánckerékre, de a lánckerék fogai nem egyenletesen középen helyezkednek el a lánc teljes felfekvési hosszában.
Ittvan pár adatt róla:
Görgő átmérő
8,5->eredeti
7,7 mm->vásárolt
Görgők közötti távolság
4,3 mm->eredeti
5 mm->vásárolt
Egy láncszem külső hossz
24,5 mm->eredeti
23,8 mm->vásárolt
Egy láncszem belső szélesség
6,4 mm->eredeti
6,1 mm->vásárolt
Láncszem összekötő hossz
23,5 mm->eredeti
22,6 mm->vásárolt
Láncszem összekötő szélessége
13,5 mm->eredeti
12,8 mm->vásárolt
Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e használni(lehetőség szerint maradjak életben:) ) vagy küldjem vissza.
A válaszokat előre is köszönöm!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A láncvédő gumiban ezért van megvezető sin.Nandor írta:Nincs, ezen a téren minden gyári rajta.Gyurmooo írta: Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja?
Igen, az alsó gumit levettem szemléltetés céljából. Azt felrakva nyikorog és szorul, így pedig olyan hangja van toláskor mit egy csörlőnek.bambi írta: hiányzik a láncvédő
Nem lehet, hogy kimaradt egy távtartó a hátsó lánckerék és a lengőkar között?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nincs, ezen a téren minden gyári rajta.Gyurmooo írta: Nincs véletlenül kiemelve a moci hátulja?
Igen, az alsó gumit levettem szemléltetés céljából. Azt felrakva nyikorog és szorul, így pedig olyan hangja van toláskor mit egy csörlőnek.bambi írta: hiányzik a láncvédő
Nem lehet, hogy kimaradt egy távtartó a hátsó lánckerék és a lengőkar között?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
én se, de egyébként 125-ös ETZ bakelitje jó rá ?gabsic írta:kisTS láncvédőbakelitet lehet valahol szerezni? egy boltban sem találtam :S
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 3 vendég