Elektronika topik - a pokol kapuja
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Srácok bocs,hogy bele szólok de nekem van már tapasztalatom elég sok ilyen csoda" gyújtással.A legtöbb használható talán még kicsivel jobb mind a gyári(lehet placebo hatás)de sok éves tapasztalattal én vissza alakítottam gyári megszakítosra a motorjaimat mivel ha gond van azt az út szélén is bármikor gyorsan olcsón szervizelhetem de erre nagyon ritkán volt példa( az MZ-m 138000km ez komoly!futott mióta nálam van és pont az ilyen csoda gyújtás halt meg egy meleg napon pár éve)a megszakító ha rendesen ellenőrizve van nagyon sokat kibír!És ami szempont ezek nem olcsó játékok inkább benzint vegyetek és motorozzatok egy nagyot.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Itt a Gyula-bá féle, csak ajánlani tudom.:kzolika1994 írta:Elvileg a pontosabb gyújtásidő és az erősebb szikra miatt jobban kéne menni-e nem? Több helyen is olvastam , hogy 15-25%-al erősebb lehet attól függően, milyen állapotban volt a megszakítós gyújtás.
http://www.youtube.com/watch?v=Q68u7zM4AI0
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hát én nem tudom, de a megszakítóssal is elmentem több ezer kilómétert gond nélkül. Most gyári elektronikus van, ezzel még csak 3000 mentem el szintén gond nélkül. Valóban nincs ami kopik de jobban is félek ettől mint a megszakítóstól. Ha ez megdölik akkor ottmaradok míg a megszakítóst talán ha szerencsém van megbarkácsolom valahogy és hazahoz.
Re: Elektronika
- ez igaz, a különbség "csak" annyi, hogy az elektronikát nem kell a kopásból adódóan rendszeresen utána állítani és a megszakító hiánya miatt az üzembiztonsága jobb, a többit nem veszed észre, bővebben itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=pfHlseBoTSgesszti írta:...egy szarul beállított megszakítós gyújtásnál tényleg jobb, de a megszakítósat is be lehet rendesen állítani.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Te még hiszel a mesékben?kzolika1994 írta:Elvileg a pontosabb gyújtásidő és az erősebb szikra miatt jobban kéne menni-e nem? Több helyen is olvastam , hogy 15-25%-al erősebb lehet attól függően, milyen állapotban volt a megszakítós gyújtás.
...egy szarul beállított megszakítós gyújtásnál tényleg jobb, de a megszakítósat is be lehet rendesen állítani.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Elvileg a pontosabb gyújtásidő és az erősebb szikra miatt jobban kéne menni-e nem? Több helyen is olvastam , hogy 15-25%-al erősebb lehet attól függően, milyen állapotban volt a megszakítós gyújtás.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Lehet, hogy ez itt nem érvényes, de nekem a Lada 0,5, 1 literrel kevesebbet evett a megszakítós gyújtáshoz képest.kzolika1994 írta:
És észrevettél valami különbséget a sima megszakítóshoz képest? Jobban gyorsult, vagy a fogyasztás változott?
Hogyan lehet felvenni Gyula-bával a kapcsolatot? Megtudnátok adni a telefonszámát?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Igen. Megy.kzolika1994 írta: És észrevettél valami különbséget a sima megszakítóshoz képest?
Nem gyorsul jobban, mint egy jól belőtt megszakítós az első 10 km-en. Viszont ezzel 10e km után is ugyanúgy...kzolika1994 írta:Jobban gyorsult, vagy a fogyasztás változott?
Fogyasztás szerintem jobban függ a helyes karbibeállítástól.
E-mail címe:kzolika1994 írta:Hogyan lehet felvenni Gyula-bával a kapcsolatot? Megtudnátok adni a telefonszámát?
reruamalugy@gmail.com
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
És észrevettél valami különbséget a sima megszakítóshoz képest? Jobban gyorsult, vagy a fogyasztás változott?gesszti írta:Én a Gyula-bá féle gyújtást használom. (második) Másikat nem ismerem, így nem tudok véleményt mondani. A Gyula-bá féle egy dolgot tud. Megy. Akkor, és úgy, ahogy én akarom. Faék egyszerű, és bolondbiztos megoldás.kzolika1994 írta:Igazából mi a különbség a két gyújtás között? Melyik javítana többet a motor tulajdonságán?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Hogyan lehet felvenni Gyula-bával a kapcsolatot? Megtudnátok adni a telefonszámát?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Én a Gyula-bá féle gyújtást használom. (második) Másikat nem ismerem, így nem tudok véleményt mondani. A Gyula-bá féle egy dolgot tud. Megy. Akkor, és úgy, ahogy én akarom. Faék egyszerű, és bolondbiztos megoldás.kzolika1994 írta:Igazából mi a különbség a két gyújtás között? Melyik javítana többet a motor tulajdonságán?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Igazából mi a különbség a két gyújtás között? Melyik javítana többet a motor tulajdonságán?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Ez nekem is aktuális kérdés. Annyit tudok mondani az elektromos gyújtásról, hogy én annó 1500-ös láncos Lada motorra szereltem fel, azelőtt mindig elmászott a gyújtás, nem volt jó a hézag, stb stb. Azután, hogy felszereltem, soha többé nem volt gondom a gyújtással.kzolika1994 írta:Mennyivel lenne jobb a motor menettulajdonsága egy ilyen gyújtással? (gyári megszakítóshoz képest)
Fogyasztás? Nyomaték?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Vagy érdemesebb lenne átalakítani egy ilyennel?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583
Esetleg tudtok valakit ajánlani aki ilyen gyújtást készít és megfelelően működik?
Re: Elektronika
Szia!kzolika1994 írta:Mennyivel lenne jobb a motor menettulajdonsága egy ilyen gyújtással? (gyári megszakítóshoz képest)
Fogyasztás? Nyomaték?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Vagy érdemesebb lenne átalakítani egy ilyennel?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583
Esetleg tudtok valakit ajánlani aki ilyen gyújtást készít és megfelelően működik?
A legjobb ha keresel bontott elektromos gyújtást. 8-12e között szokott lenni a vaterán is.
Vagy keresd ezt az oldalt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=BMhWQYIEQj
Nekem ő kis ts-re csinált gyújtást 10e ft-ért. (350-es jawahoz is de azt még nem szereltem fel)
A ts-en tökéletesen működik, komplett felszereléskész állapotban küldte egyértelmű leírással egy hét alatt meglett.
Még nem halottam meghibásodásról, de a Futármotorost nem igazán dicsérik.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Mennyivel lenne jobb a motor menettulajdonsága egy ilyen gyújtással? (gyári megszakítóshoz képest)
Fogyasztás? Nyomaték?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Vagy érdemesebb lenne átalakítani egy ilyennel?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583
Esetleg tudtok valakit ajánlani aki ilyen gyújtást készít és megfelelően működik?
Fogyasztás? Nyomaték?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834
Vagy érdemesebb lenne átalakítani egy ilyennel?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583
Esetleg tudtok valakit ajánlani aki ilyen gyújtást készít és megfelelően működik?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Ha jól el van találva a gyertya hőértéke akkor 1:25 is tankolhatsz akkor is ki kell égnie gondolj bele a Pannoniák 1:25 el járnak én most járatok egyet 1:20 al (gyári ajánlás) tömény olaj az MZ hez képest! és az a gép így is kiégeti barnára a gyertyát igaz ez más kategória teljesen más gyertya,hőérték igény...De az elv az egyforma ezért a kicsit több olaj nem okozhat kormólódást csak ha nem tud felmelegedni és leégni rendesen a gyertyárol.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Köszi a típusokat, felírtam. Esetleg a kelleténél egy kicsit több olaj van a benzinben, az is is tud ilyen jelenséget okozni? Még teljesen kezdő vagyok, lehet hogy dúsabb lett a keverékem, mint az ideális 1:50.kupi írta:Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
igen, nem húztam neki, max 80-85, hidegen, melegen 1 rúgásra indul. Ennyit számítana az, hogy a levegő nem 20-30 fokos?kupi írta:Gondolom nem húztad neki hideg is van lehet nem tudott rendesen felmelegedni azért kormos kicsit,majd a nyáron tuti barna lesz.Ha könnyen indul nem csörög és jól is húz akkor én nem piszkálnám esetleg egy alacsonyabb hőértékű gyertyát próbálnék ki vele télen.atesz155 írta:Sziasztok,
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Gondolom nem húztad neki hideg is van lehet nem tudott rendesen felmelegedni azért kormos kicsit,majd a nyáron tuti barna lesz.Ha könnyen indul nem csörög és jól is húz akkor én nem piszkálnám esetleg egy alacsonyabb hőértékű gyertyát próbálnék ki vele télen.atesz155 írta:Sziasztok,
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Sziasztok,
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
- MZ-d típusa: ETZ 125/150
Re: Elektronika
Okés, Köszi!
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Hello
Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.[/quote]
Csá, Más okból de karbi új rajta, és az előzővel is ezt csinálta, gyárilag megadott melléklevegő beállítással megyek ( 2 csavarás ki) és hidegen jó, visszapöfög, de melegen nem, gyújtást már néztük, megszakítóhézag is megvolt, ezek jók rúgásra indul gázfröccs nélkül, nem okádja a füstöt.Vettem bele új NGK gyertyát, 8 asat ha jól tudom mind1, ETZ-hez valót, az sem rossz.Más a probléma, én is a kondira vagy a gyújtótrafóra tippelek csak azért meghallgatok más véleményt is, ezért is mondtam hogy a apám ETZ-ből kibírom cserélni próbaképpen.De te most akkor azt mondom hogy az egyik dugó gyűrű is törött lehet? Mert akkor azt minnél hamarabb megnézem. - Amúgy róla van szó!
[/quote]
Etz-nel még nem jártam így de annál a simsonnál ez volt a megoldás nézd meg nincs veszteni valod.
Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.[/quote]
Csá, Más okból de karbi új rajta, és az előzővel is ezt csinálta, gyárilag megadott melléklevegő beállítással megyek ( 2 csavarás ki) és hidegen jó, visszapöfög, de melegen nem, gyújtást már néztük, megszakítóhézag is megvolt, ezek jók rúgásra indul gázfröccs nélkül, nem okádja a füstöt.Vettem bele új NGK gyertyát, 8 asat ha jól tudom mind1, ETZ-hez valót, az sem rossz.Más a probléma, én is a kondira vagy a gyújtótrafóra tippelek csak azért meghallgatok más véleményt is, ezért is mondtam hogy a apám ETZ-ből kibírom cserélni próbaképpen.De te most akkor azt mondom hogy az egyik dugó gyűrű is törött lehet? Mert akkor azt minnél hamarabb megnézem. - Amúgy róla van szó!
[/quote]
Etz-nel még nem jártam így de annál a simsonnál ez volt a megoldás nézd meg nincs veszteni valod.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
- MZ-d típusa: ETZ 125/150
Re: Elektronika
Csá, Más okból de karbi új rajta, és az előzővel is ezt csinálta, gyárilag megadott melléklevegő beállítással megyek ( 2 csavarás ki) és hidegen jó, visszapöfög, de melegen nem, gyújtást már néztük, megszakítóhézag is megvolt, ezek jók rúgásra indul gázfröccs nélkül, nem okádja a füstöt.Vettem bele új NGK gyertyát, 8 asat ha jól tudom mind1, ETZ-hez valót, az sem rossz.Más a probléma, én is a kondira vagy a gyújtótrafóra tippelek csak azért meghallgatok más véleményt is, ezért is mondtam hogy a apám ETZ-ből kibírom cserélni próbaképpen.De te most akkor azt mondom hogy az egyik dugó gyűrű is törött lehet? Mert akkor azt minnél hamarabb megnézem. - Amúgy róla van szó!mgabor írta:HelloEszesNorbi írta:Sziasztok az lenne a problémám hogy a motor hidegen jó, ha elindulok és elveszem a gázt szépen vissza pöfög, tehát jó, de melegen semmit nem csinál csak hörög le szépen lassan nem pöfög, ha behúzom a kuplungot akkor az óra mutató zuhan le, mintha fulladna és néha egy kicsit az alapjárati érték alá esik, néha meg leáll, tehát kettőt nembirok visszaváltani kereszteződés előtt, már addig leáll, én ha elveszem a gázt egyszerűen nincs kenés, ami nem jó, mi lehet a probléma? van itthon egy másik jól működő etz tehát kibirok cserélni alkatrészeket, próbának,ja és egy ETZ 125/150 essel van a probléma, a pótalkatrész meg egy 250/300 asról lenne, Köszi, légyszi segítsetek.
Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
4500Ft/db áron ha lesz "VW Golf 2 Dectane Angel Eyes Lámpa" akkor pánikszerű rárabolásom lesz.
A többi engem nem érdekel. De mivel nemhiszem lesz az én életemben ilyen áron így egy álom marad....
A többi engem nem érdekel. De mivel nemhiszem lesz az én életemben ilyen áron így egy álom marad....
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát én csak H4-et akartam először, aztán megláttam egy német oldalon egy peregyest ilyen Clear lámpával, és ha 2-en vesszük, akkor csak 1000 Ft a különbség (4500/db).hell írta:Látom ismét felkerült a téma. Hogy rá voltam kattanva annó egy ilyenre te jó ég. De az ára valahogy mindíg elrémisztett. Angyal szem drága mutatvány.
http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html
Használtba meg sehol sem találtam sajnos...
Ledes helyzetjelzőm már van bele!
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Megoldódott a probléma.Egyenirányítóról lecsúszott az egyik fázis szál.Most már 1500-nál teljesen el alszik a töltés visszajelző.mgabor írta:Közbe rámértem alapjáraton 11,8v , fordulaton kb 3500 13,8v az akumlátornál.mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Közbe rámértem alapjáraton 11,8v , fordulaton kb 3500 13,8v az akumlátornál.mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
HelloEszesNorbi írta:Sziasztok az lenne a problémám hogy a motor hidegen jó, ha elindulok és elveszem a gázt szépen vissza pöfög, tehát jó, de melegen semmit nem csinál csak hörög le szépen lassan nem pöfög, ha behúzom a kuplungot akkor az óra mutató zuhan le, mintha fulladna és néha egy kicsit az alapjárati érték alá esik, néha meg leáll, tehát kettőt nembirok visszaváltani kereszteződés előtt, már addig leáll, én ha elveszem a gázt egyszerűen nincs kenés, ami nem jó, mi lehet a probléma? van itthon egy másik jól működő etz tehát kibirok cserélni alkatrészeket, próbának,ja és egy ETZ 125/150 essel van a probléma, a pótalkatrész meg egy 250/300 asról lenne, Köszi, légyszi segítsetek.
Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
- MZ-d típusa: ETZ 125/150
Re: Elektronika
Sziasztok az lenne a problémám hogy a motor hidegen jó, ha elindulok és elveszem a gázt szépen vissza pöfög, tehát jó, de melegen semmit nem csinál csak hörög le szépen lassan nem pöfög, ha behúzom a kuplungot akkor az óra mutató zuhan le, mintha fulladna és néha egy kicsit az alapjárati érték alá esik, néha meg leáll, tehát kettőt nembirok visszaváltani kereszteződés előtt, már addig leáll, én ha elveszem a gázt egyszerűen nincs kenés, ami nem jó, mi lehet a probléma? van itthon egy másik jól működő etz tehát kibirok cserélni alkatrészeket, próbának,ja és egy ETZ 125/150 essel van a probléma, a pótalkatrész meg egy 250/300 asról lenne, Köszi, légyszi segítsetek.
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Üdvözlök mindenkit!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Ha ET, most már mehetne haza!telectronic írta:Azt hittem ilyenek csak velem történnek meg. UFO költözik bele ?bébé írta:Ezzel a jelenséggel én is találkoztam vagy 15 éve. Ismerõsöm motorját raktuk össze, szintén etz 250, próba indítás, motor elindul, majd max. fordulaton 8000-ren!!! pörög és semmit nem tudtunk tenni, hogy leálljon. Berúgta 1esbe hátha lefullad, de nem, pörög tovább sebessében! Benzincsap elzár és még ki nem fogyott a nafta pörgött. Leállás után vettük csak észre, hogy a hátsó lánckerékrõl az összes fogat ledarálta a lánc. A mai napig nem tudjuk mi okozta a jelenséget!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azt hittem ilyenek csak velem történnek meg. UFO költözik bele ?bébé írta:Ezzel a jelenséggel én is találkoztam vagy 15 éve. Ismerõsöm motorját raktuk össze, szintén etz 250, próba indítás, motor elindul, majd max. fordulaton 8000-ren!!! pörög és semmit nem tudtunk tenni, hogy leálljon. Berúgta 1esbe hátha lefullad, de nem, pörög tovább sebessében! Benzincsap elzár és még ki nem fogyott a nafta pörgött. Leállás után vettük csak észre, hogy a hátsó lánckerékrõl az összes fogat ledarálta a lánc. A mai napig nem tudjuk mi okozta a jelenséget!
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Ezzel a jelenséggel én is találkoztam vagy 15 éve. Ismerõsöm motorját raktuk össze, szintén etz 250, próba indítás, motor elindul, majd max. fordulaton 8000-ren!!! pörög és semmit nem tudtunk tenni, hogy leálljon. Berúgta 1esbe hátha lefullad, de nem, pörög tovább sebessében! Benzincsap elzár és még ki nem fogyott a nafta pörgött. Leállás után vettük csak észre, hogy a hátsó lánckerékrõl az összes fogat ledarálta a lánc. A mai napig nem tudjuk mi okozta a jelenséget!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én is erre gondoltam, de nem, legalábbis én nem.atesz155 írta:Az durva... Pipa lehúzása után is ment a motor?!?!?!?!
Nem gázolajat tankoltál bele?
Fűtolaj csak a cz-ben volt, na azt is csak így lehetett lezárni.
Egyébként erős a gyanúm, hogy a benzin lehet szar. (LUKOIL)
Sokszor alig tudom beindítani a motort vagy a 15ik rugásra indul, hidegen is melegen is.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Az durva... Pipa lehúzása után is ment a motor?!?!?!?! Nem gázolajat tankoltál bele?telectronic írta:Bakker II:
Mondom leveszem a gyertyapipát, kesztyű felhúz, pipa levesz, és VAZZE A MOTOR PÖRÖG TOVÁBB
Köszi
Valami nagyon csúnyán áthúzhatott, vagy hozzáért valami valamihez, aminek nem kellett volna...
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bakker II:
Réges régen vagy 40e km-t lemotoroztam simsonnal, cz-vel, de ilyennel még nem találkoztam:
Lavírozok az autók között a Lágymányosi hídon, aztán megindul a forgalom bent gurulok a belső sávban.
Egyszer csak történik mintha lezártam voln a gyújtást, a motor csak hörög és lassul.
Még szerencse, hogy pont ki tudtam gurulni a külső sávba és a hidat meg éppen felújítják így van egy 1 méteres rész a szélén ahol meg is tudtam állni.
Nézem semmi nem világít nincs semmi visszajelzés. Kapcsolgatom a kapcsolót, de semmi.
Na mondom leesett az akkusaru, de attól még mennie kellene...
Persze az akku dekli kulcsát otthon hagytam, így nagy nehezen sikerült letépnem a deklit, majd, látom, hogy az esőtől egy kicsit kifehéredtek a biztosítékoknál a kontaktok.
Buzerálás, kapirgálás. Nézem gyújtáson, valami töltés lámpa dereng, de nem az igazi.
További piszkálgatás, na most jó lett.
Beindítom a motort 5-6-ra be is indult. Gondoltam egy kicsit megtúráztatom, gáz csutka, majd visszaenged. OKÉ , DE A MOTOR CSAK PÖRÖG TOVÁBB, rángatom bowdent mindent, hátha felakadt a shuber, de erre csak még jobban pörög.
Semmit nem tudtam vele csinálni, gondoltam lezárom a gyújtáskapcsolóval, tekergetem körbe és semmi, a motor nem áll le, csak pörög legalább 4000-el.
Mondom leveszem a gyertyapipát, kesztyű felhúz, pipa levesz, és VAZZE A MOTOR PÖRÖG TOVÁBB
Kuplung be nagy csörömpöléssel 2-es aztán fék és kuplung ki. Na végre leállt.
Közben láttam, hogy az akkuból a túlfolyón fröcsög ki a sav.
Biztos töltés rossz, mittudomén, mind1.
Motor megint beindít, gáz fröccs és úgy marad és pörög vagy 4000-et, de most már legalább le lehet zárni a gyújtás kapcsolóval.
Majd egy pillanatra lezárom amíg a leesik a fordulat gyújtás vissza és rendben jár alapjáraton.
És ezt akárhányszor elismétli. Mivel félúton voltam ezért mentem tovább. Útközben még 2-szer leállt a fentihez hasonlóan, aztán szerencsére hazaértem vele.
Szóval mi a franc baja lehetett akkor ott ? és Mi baja lehet most is ?
Köszi
Réges régen vagy 40e km-t lemotoroztam simsonnal, cz-vel, de ilyennel még nem találkoztam:
Lavírozok az autók között a Lágymányosi hídon, aztán megindul a forgalom bent gurulok a belső sávban.
Egyszer csak történik mintha lezártam voln a gyújtást, a motor csak hörög és lassul.
Még szerencse, hogy pont ki tudtam gurulni a külső sávba és a hidat meg éppen felújítják így van egy 1 méteres rész a szélén ahol meg is tudtam állni.
Nézem semmi nem világít nincs semmi visszajelzés. Kapcsolgatom a kapcsolót, de semmi.
Na mondom leesett az akkusaru, de attól még mennie kellene...
Persze az akku dekli kulcsát otthon hagytam, így nagy nehezen sikerült letépnem a deklit, majd, látom, hogy az esőtől egy kicsit kifehéredtek a biztosítékoknál a kontaktok.
Buzerálás, kapirgálás. Nézem gyújtáson, valami töltés lámpa dereng, de nem az igazi.
További piszkálgatás, na most jó lett.
Beindítom a motort 5-6-ra be is indult. Gondoltam egy kicsit megtúráztatom, gáz csutka, majd visszaenged. OKÉ , DE A MOTOR CSAK PÖRÖG TOVÁBB, rángatom bowdent mindent, hátha felakadt a shuber, de erre csak még jobban pörög.
Semmit nem tudtam vele csinálni, gondoltam lezárom a gyújtáskapcsolóval, tekergetem körbe és semmi, a motor nem áll le, csak pörög legalább 4000-el.
Mondom leveszem a gyertyapipát, kesztyű felhúz, pipa levesz, és VAZZE A MOTOR PÖRÖG TOVÁBB
Kuplung be nagy csörömpöléssel 2-es aztán fék és kuplung ki. Na végre leállt.
Közben láttam, hogy az akkuból a túlfolyón fröcsög ki a sav.
Biztos töltés rossz, mittudomén, mind1.
Motor megint beindít, gáz fröccs és úgy marad és pörög vagy 4000-et, de most már legalább le lehet zárni a gyújtás kapcsolóval.
Majd egy pillanatra lezárom amíg a leesik a fordulat gyújtás vissza és rendben jár alapjáraton.
És ezt akárhányszor elismétli. Mivel félúton voltam ezért mentem tovább. Útközben még 2-szer leállt a fentihez hasonlóan, aztán szerencsére hazaértem vele.
Szóval mi a franc baja lehetett akkor ott ? és Mi baja lehet most is ?
Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Azt hallottam, a foszforsav rendbe rakja a patinát.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
gesszti írta:Forrasztáshoz használt tisztítósavat/gyantát/krémet használj. Gyönyörűen lepucolja a réz sarukat.KILL3R etz írta:Üdv!
Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces...
TS 570 Forrasztókrém Ez a kedvencem. Szénacélhoz, savállóhoz, rézhez, és még sokféle anyaghoz használom forrasztás előtti tisztításra. Elég agresszív cucc. A legtöbb "forraszthatatlan" vezetéken úgy szalad a cin utána, mintha húznák. Csúszósaruk tisztítására úgy szoktam használni, hogy bekencézem a sarut, aztán forrasztóval jól felmelegítem, hogy lepezsegjen róla a kosz. Ezután tuti az érintkezés. Mondjuk kézre/börre nem árt, ha nem jut belőle. Égési sérülést okoz.
(Általában hígított sósavat használnak forrasztáskor, így is keresheted)
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Forrasztáshoz használt tisztítósavat/gyantát/krémet használj. Gyönyörűen lepucolja a réz sarukat.KILL3R etz írta:Üdv!
Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces...
TS 570 Forrasztókrém Ez a kedvencem. Szénacélhoz, savállóhoz, rézhez, és még sokféle anyaghoz használom forrasztás előtti tisztításra. Elég agresszív cucc. A legtöbb "forraszthatatlan" vezetéken úgy szalad a cin utána, mintha húznák. Csúszósaruk tisztítására úgy szoktam használni, hogy bekencézem a sarut, aztán forrasztóval jól felmelegítem, hogy lepezsegjen róla a kosz. Ezután tuti az érintkezés. Mondjuk kézre/börre nem árt, ha nem jut belőle. Égési sérülést okoz.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
atesz155 írta:A kábelösszekötőket úgy csináltam meg, hogy szétszedtem őket, (elég passzosan vannak összenyomva, de kisebb csavarhúzóval szét lehet a két darabot borítani) ezután először csavarhúzóval lekapargattam az oxid réteget, aztán pedig minden egyes csatlakozó mindkét oldalán átmentem asszem 500-as csiszoló papírral.KILL3R etz írta:Üdv!
Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces...
Lehet hogy hülye ötlet, de ha kicserélnéd őket új csokikra vagy sarukra? Ugyebár pár forint darabjuk és kevesebb munkával járna... Hm?
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
Sziasztok ezt a diódás megoldást érdemes lenne kidolgozni nekem a 80-as években a TS125- ben hibátlanul működött, egy autó generátorból kivett diódát használtam.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
A kábelösszekötőket úgy csináltam meg, hogy szétszedtem őket, (elég passzosan vannak összenyomva, de kisebb csavarhúzóval szét lehet a két darabot borítani) ezután először csavarhúzóval lekapargattam az oxid réteget, aztán pedig minden egyes csatlakozó mindkét oldalán átmentem asszem 500-as csiszoló papírral.KILL3R etz írta:Üdv!
Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
A csatlakozó sarukra gondoltam természetesen, pl amik a kábelösszekötőkben, vagy a feszszabályzón vannakgesszti írta:Csak óvatosan. Ha durvább csiszolóval ugrik neki, tuti elállítódik az egész. 100-as körüli papírral párhuzamosra kell csiszolni, aztán 500-600-assal kisimítani az érintkezőt. Minél simább, annál jobb. Viszont ezután tuti állítani kell. A visszáramkapcsolónál 0,5 mm a hézag, a szabályzó érintkezőnél 0,4 mm. Szóval csak finoman.atesz155 írta: Az összes ehhez a részhez tartozó sarut, és csatlakozót megcsiszolgathatod durvább papírral is, nem ártasz semminek, ha már úgyis ott a kábelek között turkálsz
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv!
Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces...
Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Értem akkor finoman megcsiszolom,nekem csak az nem nagyon sikerül beállítani hogyha összezár az érintkező akkor szét is menjen vagy fordítva.Már próbáltam 7V alá vinni a feszültséget csak akkor meg világítással nem volt az igazi, most meg szerintem 7,2V fölött van ami tényleg nem tesz jót az akksinak.akkor honlap megpróbálom hogy elviszem töltés 6V köré akkor hátha nem parázslik? csak én meg azért elégé sokat használom éjszaka amikor kell világítás és sokszor alacsony fordulatongesszti írta:Csak óvatosan. Ha durvább csiszolóval ugrik neki, tuti elállítódik az egész. 100-as körüli papírral párhuzamosra kell csiszolni, aztán 500-600-assal kisimítani az érintkezőt. Minél simább, annál jobb. Viszont ezután tuti állítani kell. A visszáramkapcsolónál 0,5 mm a hézag, a szabályzó érintkezőnél 0,4 mm. Szóval csak finoman.
7 V feletti töltésnél azért parázslik, mert a visszajelző az akksifeszt, és a dinamó feszültségét "hasonlítja" össze. A 7 volt feletti töltésnél nem tudja követni az akksi a dinamót. Jól fel is forralod ilyen magas feszültséggel az akksit, és tönkremegy. Ez utcaképes moci? Gyere el egyszer Ricsiékkel, mikor jönnek műhelyszakkörre, és rendbeteszem neked.
... meg úgy látom, el kéne kezdenem gyártani a diódás visszáramkapcsoló-kiváltást. Az összes ilyen parázslós, érintkezőmelegedős, akksimerülős bajt megoldja.
Ez pont nem a rendszámos motor pedig egyszer majd lehet jó lenne ha rátudnál nézni
Ez a diódás visszáramkapcsoló engem érdekel mikor lehet rendelni?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Csak óvatosan. Ha durvább csiszolóval ugrik neki, tuti elállítódik az egész. 100-as körüli papírral párhuzamosra kell csiszolni, aztán 500-600-assal kisimítani az érintkezőt. Minél simább, annál jobb. Viszont ezután tuti állítani kell. A visszáramkapcsolónál 0,5 mm a hézag, a szabályzó érintkezőnél 0,4 mm. Szóval csak finoman.atesz155 írta: Az összes ehhez a részhez tartozó sarut, és csatlakozót megcsiszolgathatod durvább papírral is, nem ártasz semminek, ha már úgyis ott a kábelek között turkálsz
7 V feletti töltésnél azért parázslik, mert a visszajelző az akksifeszt, és a dinamó feszültségét "hasonlítja" össze. A 7 volt feletti töltésnél nem tudja követni az akksi a dinamót. Jól fel is forralod ilyen magas feszültséggel az akksit, és tönkremegy. Ez utcaképes moci? Gyere el egyszer Ricsiékkel, mikor jönnek műhelyszakkörre, és rendbeteszem neked.
... meg úgy látom, el kéne kezdenem gyártani a diódás visszáramkapcsoló-kiváltást. Az összes ilyen parázslós, érintkezőmelegedős, akksimerülős bajt megoldja.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Az összes ehhez a részhez tartozó sarut, és csatlakozót megcsiszolgathatod durvább papírral is, nem ártasz semminek, ha már úgyis ott a kábelek között turkálszAndrá$ írta:*** de ez a 2 érintkező nagyon meleg volt, most ez lehet attól hogy nem érintkezik össze rendesen vagy attól hogy 7V fölötti értékkel tölt?beci58 írta:Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Kivettem a lámpából a visszajelzőt megpróbáltam és így is világít ráadott világításánál szépen parázslik lefulladás határán elhalványul ha gázt adok erősödik,szóval biztos hogy nem a háttérvilágítás miatt vanbeci58 írta:Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
Köszi akkor a fesszabályzónál kellene lehet megcsiszolnom azt a 2 érintkezőt hogy jobban zárjon?
Finoman polírpapíral megcsiszoltam a 2 érintkezőt nagyon nem mertem hátha elállítódik és azt beállítani... nekem még nem nagyon sikerült, de nem változott most is parázslik gázadásra jobban, lehet hogy erősebben valami durvább papírral kéne megcsiszolnom meg észrevettem hogy elindítottam nem sokat járattam de ez a 2 érintkező nagyon meleg volt, most ez lehet attól hogy nem érintkezik össze rendesen vagy attól hogy 7V fölötti értékkel tölt?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
[quote="Andrá$"]Sziasztok,Az mitől lehet hogy járó motornál főleg világításánál elég jól parázslik a töltés visszajelző lámpa ...
Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszi a tippet holnap meg is nézem, mert úgy rémlik hogy sima gyújtáson nem is parázslik vagy csak nem rémlik, de leveszem a lámpát és megnézem.KILL3R etz írta:Az órában nem csúszott le az a kis gumi a visszajelző foglalatáról? Akkor szokott ilyen lenni, mert az óra háttérvilágítását látod...
Jah hát én is gondoltam hisz ha aksin mérem akkor nagy baj csak nincs
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Andrá$ 2012.11.27. 20:33-kor.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég