Blokk
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
zsakfos írta:Nekem pld egyszerűen kilazult a programtengely végében levő csavar.Tomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
Na és mikor?
Hát persze hogy jó messze otthonról(Tátra túra).Szerencsére haztudtam jönni szerelés nélkül.
Akik ott voltak emlékezhetnek rá hogy panaszkodtam a váltásra.
Itt van 2 kép hogy lásd miról is van szó.
Bocsánat, hogy későn reagálok csak eddig nem jutottam gépközelbe. Szétszedtem a kuplung oldalt, a rugó a helyén van azzal nincsen gond, viszont a programtengely végén lévő csavar le van lazulva. Remélem ez okozza a gondot, de sajna még a kuplungot nem volt időm leszedni akkor derül ki, hogy csak ennyi-e a gond. Viszont ha már így szélt van szedve van egy kis olaj folyásom a másik oldalon a az üres visszajelzőnél. Erről van vkinek valami tapasztalata? Mert nemtudom pontosan, hogy az üres visszajelző mellett enged, vagy van ott egy kis vakdugó szerű a visszajelző bal felső sarkánál és lehet, hogy az enged. Ezt nemtudom pontosan.
Kösszönöm a segítséget!!!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
"A motor motorja" Ez volt a szlogenje.bébé írta:Sziasztok!
Ma a garázsban találtam egy gyertyát, új de még nem találkoztam ilyennel K.L.G a márkája F95P a tipusa, Bakony művek gyártya.
Dobozára az van írva: "Készült az angol smiths industries licence alapján"
Vélemény, tapasztalat valakinek erről a gyertyáról?
Köszi!
bébé
Huszonpár éve használtam KLG gyertyát.
Emlékeim szerint egész jó kis gyertya volt.
Jobb volt mint az Isolator,persze ez már akkor is egyénfüggő volt,mielőtt nem esnek az Isolator hivők
Nekem bejött anno.
Na persze hogy éppen milyen tipusjelzésű volt,arra már nem emlékszem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma a garázsban találtam egy gyertyát, új de még nem találkoztam ilyennel K.L.G a márkája F95P a tipusa, Bakony művek gyártya.
Dobozára az van írva: "Készült az angol smiths industries licence alapján"
Vélemény, tapasztalat valakinek erről a gyertyáról?
Köszi!
bébé
Ma a garázsban találtam egy gyertyát, új de még nem találkoztam ilyennel K.L.G a márkája F95P a tipusa, Bakony művek gyártya.
Dobozára az van írva: "Készült az angol smiths industries licence alapján"
Vélemény, tapasztalat valakinek erről a gyertyáról?
Köszi!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nekem pld egyszerűen kilazult a programtengely végében levő csavar.Tomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
Na és mikor?
Hát persze hogy jó messze otthonról(Tátra túra).Szerencsére haztudtam jönni szerelés nélkül.
Akik ott voltak emlékezhetnek rá hogy panaszkodtam a váltásra.
Itt van 2 kép hogy lásd miról is van szó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
gabsic írta:- A görgő túlzott lógása (kopás) - ennyi km-nél nem valószínűTomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
- rugó törése/elgyengülése
- hibás szerelés
- bent a váltókartengelyen lévő kapcsolóvilla sérülése erőszakos behatás miatt
- egyéb
Kösszi az infókat. Csak azért érdekelt, h mi okozhatja, mert a motor ezen része még teljesen épp és bontatlan. Viszont a rugó elfáradhat álltó helyben is. Nem találgatok tovább ha hazamegyek úgyis kiderül milyen komoly a baj.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
- A görgő túlzott lógása (kopás) - ennyi km-nél nem valószínűTomi87 írta:
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?
- rugó törése/elgyengülése
- hibás szerelés
- bent a váltókartengelyen lévő kapcsolóvilla sérülése erőszakos behatás miatt
- egyéb
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hazamegyek meló után és megnézem. Esetleg valami ötlet, hogy ez mitől fordulhat elő? Van vmi kiváltó ok vagy csak az idő vasfoga?gabsic írta:Itt a szerelős videón 7:29-nél látod melyik alkatrész akadhatott ki neked. Ha nem ez a ludas, akkor bizony blokkszéthúzás...Tomi87 írta: Visszavált, csak nehezen. Meg kellett állnom és kézzel leváltogatni, hogy tovább tudjak menni. Aztán még haza tudtam menni vele, ami kb 2 km volt (itt menet közben egész jól működött,az udvarra beállásnál viszont már nem). Utána csak helyben próbálkoztam. Megnézem a bal oldali dekli alatt mit látok. Kösszönöm!
http://www.youtube.com/watch?v=LxQivp14Z2E
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Itt a szerelős videón 7:29-nél látod melyik alkatrész akadhatott ki neked. Ha nem ez a ludas, akkor bizony blokkszéthúzás...Tomi87 írta: Visszavált, csak nehezen. Meg kellett állnom és kézzel leváltogatni, hogy tovább tudjak menni. Aztán még haza tudtam menni vele, ami kb 2 km volt (itt menet közben egész jól működött,az udvarra beállásnál viszont már nem). Utána csak helyben próbálkoztam. Megnézem a bal oldali dekli alatt mit látok. Kösszönöm!
http://www.youtube.com/watch?v=LxQivp14Z2E
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Visszavált, csak nehezen. Meg kellett állnom és kézzel leváltogatni, hogy tovább tudjak menni. Aztán még haza tudtam menni vele, ami kb 2 km volt (itt menet közben egész jól működött,az udvarra beállásnál viszont már nem). Utána csak helyben próbálkoztam. Megnézem a bal oldali dekli alatt mit látok. Kösszönöm!gabsic írta:Nekem a fokoztrögzítő görgős kar kiakadásakor csinált ilyet (nyomtam a kart, de nem történt semmi - szerpentinen vicces tud lenni). Ha szerencséd van csak ez a baj. Ehhez olaj le, bal oldali dekni le, és a malomkerék lyukján (közben forgatva a malomkereket) elvileg tudsz kukkolni. Visszakasztáshoz már le kell venni a malomkereket, ahhoz viszont előbb a kuplungot is.Tomi87 írta:Nem feszül, nem is szorul, csak lefele váltásnál olyan mintha üresen menne a váltókar olyan mintha nem akadna be valami.
Rosszabb esetben blokkszéthúzás, mert a váltókar tengelyének végén lévő villánál is lehet hiba.
(Ha egyáltalán nem tudsz visszaváltani akkor ez utóbbi lesz a hiba. Ha csak a görgős kar akadt ki, akkor általában 3-4 próbálkozás után kéne neki vissza kapcsolnia egyet)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem a fokoztrögzítő görgős kar kiakadásakor csinált ilyet (nyomtam a kart, de nem történt semmi - szerpentinen vicces tud lenni). Ha szerencséd van csak ez a baj. Ehhez olaj le, bal oldali dekni le, és a malomkerék lyukján (közben forgatva a malomkereket) elvileg tudsz kukkolni. Visszakasztáshoz már le kell venni a malomkereket, ahhoz viszont előbb a kuplungot is.Tomi87 írta:Nem feszül, nem is szorul, csak lefele váltásnál olyan mintha üresen menne a váltókar olyan mintha nem akadna be valami.
Rosszabb esetben blokkszéthúzás, mert a váltókar tengelyének végén lévő villánál is lehet hiba.
(Ha egyáltalán nem tudsz visszaváltani akkor ez utóbbi lesz a hiba. Ha csak a görgős kar akadt ki, akkor általában 3-4 próbálkozás után kéne neki vissza kapcsolnia egyet)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tehát szorulva, feszülve, nehezen volt mozgatható a váltókar, vagy mozgott normálisan, csak nem váltott?Tomi87 írta:Sziasztok!
Ne haragudjatok, ha már volt téma, de vissza olvastam és kerestem is, de csak hasonló esetet találtam. A kérdésem az lenne, hogy jöttem ma hazafele a 250-es ETZ-mel és mikor vissza akartam kapcsolni, vmi miatt nagyon nehezen ment vissza, sőt 1-ig nem is tudtam lekapcsolni menet közben, csak megállás után kézzel tudtam visszajátszani 2-ig így tudtam hazajönni. (Olyan, mintha vissza kapcsolásnál nem akadna be valami és nem kapcsol vissza csak üresen lemegy a váltókar). Van hogy működik rendesen, de van hogy nem kapcsol lefele vagy csak nagyon nehezen. Szinte minden sebesség között megtalálom az ürest is. Nem volt mostanában semmihez hozzá nyúlva kb. 3 hónapja volt benne olaj cserélve, de azóta semmi baja nem volt, mentem vele 3 ezer km-t. Most lépett a moci a 29 ezredik km-be nem hinném, hogy valami kopás, lenne legalábbis nagyon remélem. Remélem nem írtam le a dolgokat értelmetlenül.
A tanácsokat előre is köszönöm!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2012.05.23. 12:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Ne haragudjatok, ha már volt téma, de vissza olvastam és kerestem is, de csak hasonló esetet találtam. A kérdésem az lenne, hogy jöttem ma hazafele a 250-es ETZ-mel és mikor vissza akartam kapcsolni, vmi miatt nagyon nehezen ment vissza, sőt 1-ig nem is tudtam lekapcsolni menet közben, csak megállás után kézzel tudtam visszajátszani 2-ig így tudtam hazajönni. (Olyan, mintha vissza kapcsolásnál nem akadna be valami és nem kapcsol vissza csak üresen lemegy a váltókar). Van hogy működik rendesen, de van hogy nem kapcsol lefele vagy csak nagyon nehezen. Szinte minden sebesség között megtalálom az ürest is. Nem volt mostanában semmihez hozzá nyúlva kb. 3 hónapja volt benne olaj cserélve, de azóta semmi baja nem volt, mentem vele 3 ezer km-t. Most lépett a moci a 29 ezredik km-be nem hinném, hogy valami kopás, lenne legalábbis nagyon remélem. Remélem nem írtam le a dolgokat értelmetlenül.
A tanácsokat előre is köszönöm!
Ne haragudjatok, ha már volt téma, de vissza olvastam és kerestem is, de csak hasonló esetet találtam. A kérdésem az lenne, hogy jöttem ma hazafele a 250-es ETZ-mel és mikor vissza akartam kapcsolni, vmi miatt nagyon nehezen ment vissza, sőt 1-ig nem is tudtam lekapcsolni menet közben, csak megállás után kézzel tudtam visszajátszani 2-ig így tudtam hazajönni. (Olyan, mintha vissza kapcsolásnál nem akadna be valami és nem kapcsol vissza csak üresen lemegy a váltókar). Van hogy működik rendesen, de van hogy nem kapcsol lefele vagy csak nagyon nehezen. Szinte minden sebesség között megtalálom az ürest is. Nem volt mostanában semmihez hozzá nyúlva kb. 3 hónapja volt benne olaj cserélve, de azóta semmi baja nem volt, mentem vele 3 ezer km-t. Most lépett a moci a 29 ezredik km-be nem hinném, hogy valami kopás, lenne legalábbis nagyon remélem. Remélem nem írtam le a dolgokat értelmetlenül.
A tanácsokat előre is köszönöm!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
A 0.6mm az a gyári adat tökéletes állapothoz tuti de a 0,5mmel könnyebb indítás ez saját tapasztalat igaz motorja gyertyája válogatja egy próbát megér .(6V) gyengébb gyújtás mind az ETZ 12V-al !Veszy2107 írta:csipa001 írta:Helló
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?
0.6mm (ETZ)
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok.
Valaki megtudná mondani,hogy az ETZ250-es kuplungagya jó-e aTrophy250-eshez?
Valaki megtudná mondani,hogy az ETZ250-es kuplungagya jó-e aTrophy250-eshez?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
csipa001 írta:Helló
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?
0.6mm (ETZ)
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
Helló
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?
megszeretném kérdezni h 125-ös Mz-nek mekkora a gyújtási hézagja és a gyertyának?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Miért kell hogy jobban feszitsen?pempelli írta:Valaki rakott már a kuplungban a rugók alá alátétet?hogy jobban feszítsen?
Nagyobb erő kell a kupplungoláshoz és a bovdent is nagyobb erőhatások érik,hamarabb tönkremegy.Szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, alap dolog, bevált, jól működik!pempelli írta:Valaki rakott már a kuplungban a rugók alá alátétet?hogy jobban feszítsen?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Mondjuk annak is szántam . Csak ki kéne tapasztalnom hol az a hely a hengeren ahol a 120-as skálába belefér a dolog.bambi írta:Szerintem mindegy hová teszed,mert nagy haszna nincs,inkább design szerepe van a műszerfalon.
Re: Blokk
Szerintem mindegy hová teszed,mert nagy haszna nincs,inkább design szerepe van a műszerfalon.
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma raktam egy hőfokmérőt a motorra kis ts 150. Azt szeretném kérdezni hogy hová érdemes vagy kell rakni a hengernél az érzékelőt?
Én a henger és a hengerfej közé raktam be a henger hátsó részén.
Az igazság hogy kicsit sokallom amit mutat mert a 120-at elkerüli a mutató és tovább nincs skálázva de ha lenne az olyan 140-150 fokot mutatna.
"Sima" mechanikus a hőfokmérő egy régi gázkazánból lett kiszerelve.
Ma raktam egy hőfokmérőt a motorra kis ts 150. Azt szeretném kérdezni hogy hová érdemes vagy kell rakni a hengernél az érzékelőt?
Én a henger és a hengerfej közé raktam be a henger hátsó részén.
Az igazság hogy kicsit sokallom amit mutat mert a 120-at elkerüli a mutató és tovább nincs skálázva de ha lenne az olyan 140-150 fokot mutatna.
"Sima" mechanikus a hőfokmérő egy régi gázkazánból lett kiszerelve.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Értem, köszi.gesszti írta:Ha pannonia lenne, azt mondanám, hogy elgörbült a léptetővilla... Ennél inkább csak elkopott. Az a baj, hogy minden egyes ilyen sebességkidobásnál gyilkolod a cuccot, és egyre kevesebb az esély, hogy helyre lehet hozni köszörüléssel. Szét kéne szedni, és megjavítani.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ha pannonia lenne, azt mondanám, hogy elgörbült a léptetővilla... Ennél inkább csak elkopott. Az a baj, hogy minden egyes ilyen sebességkidobásnál gyilkolod a cuccot, és egyre kevesebb az esély, hogy helyre lehet hozni köszörüléssel. Szét kéne szedni, és megjavítani.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok.
A következő a problámám. Főleg hidegen, néha a motor mintha dobná ki a 2. sebességet. Nem tudom eldönteni, hogy a kuplung csúszik, vagy a 2. sebesség ugrik ki egy-egy pillanatra . Ahogy melegszik az olaj nem nagyon csinálja, vagy ritkábban. Általában a 3. fokozat szokott kimenni, ez tipikus ETZ hiba, nekem viszont 2. ben csinálja ezt, mi lehet?
Kösz.
A következő a problámám. Főleg hidegen, néha a motor mintha dobná ki a 2. sebességet. Nem tudom eldönteni, hogy a kuplung csúszik, vagy a 2. sebesség ugrik ki egy-egy pillanatra . Ahogy melegszik az olaj nem nagyon csinálja, vagy ritkábban. Általában a 3. fokozat szokott kimenni, ez tipikus ETZ hiba, nekem viszont 2. ben csinálja ezt, mi lehet?
Kösz.
Re: Blokk
Szerintem az sem oldaná meg, mert így dekni nélkül ha behúzom a kuplung kart, látom hogy kiemel, de a kereket nem tudom megmozdítani.Alantabb írtad, hogy az olaj szemre nagyon sűrű volt. Szétszedés előtt nem próbáltad cserélni? Onnan indulok ki, hogy az ES MZ-mben a kuplung olajban fut. Nem tudom, hogy a Tiédben mi a helyzet...
A sűrű olajjal hidegen az enyém is nehezen emelt ki. Amikor lecseréltem a Castrol váltóolajat 10W40 rész-szinti motorolajra, kijjebb kellett tekernem a hernyócsavart, mert csúszott a kuplungom.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Alantabb írtad, hogy az olaj szemre nagyon sűrű volt. Szétszedés előtt nem próbáltad cserélni? Onnan indulok ki, hogy az ES MZ-mben a kuplung olajban fut. Nem tudom, hogy a Tiédben mi a helyzet...Feci írta:Azok épek így szemre.Az nem lehet hogy csak egyszerűen el vannak kopva a tárcsák?? Igaz annak nem pont ez lenne a tünete, de hát nem lehet tudni....
A sűrű olajjal hidegen az enyém is nehezen emelt ki. Amikor lecseréltem a Castrol váltóolajat 10W40 rész-szinti motorolajra, kijjebb kellett tekernem a hernyócsavart, mert csúszott a kuplungom.
Re: Blokk
Azok épek így szemre.Az nem lehet hogy csak egyszerűen el vannak kopva a tárcsák?? Igaz annak nem pont ez lenne a tünete, de hát nem lehet tudni....
Re: Blokk
Ha jól értem: A 3 szög hézagolóval addig kell játszanom míg 20mm nem lesz a távolság?csoka írta:Ha még nem késő,vedd ki a fedélből,az egyik rögzítő csavart,és tolómérő mélységmérőjével mérd meg a fedél,és az agy közötti távolságot.Ennek 20mm-nek kellene lennie,így van megfelelően előfeszítve a tányérrugó.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Feci írta:Azt néztem, a lapok nem hullámosak, egyszerre emelnek,a fülek nincsenek beszorulva, a közepe szépen forog.Azt nem nézted meg levett fedlapnál, hogy ha behúzod a kuplungot akkor szépen egyenletesen nyitnak-e a tárcsák? Ha még nem raktad össze és nem nézted, akkor ezt még szerintem érdemes lenne megnézni....
Állítás bajos lesz, csak ezt a 3szöges állítást nem igazán értem hogyan működik.
A bowdennél teljesen ráállítottam, a blokk jobb oldalán is teljeesen becsavartam az állító csavart, és itt már éreztem hogy "megakad" a kar, tehát valaminek neki ütközött.
Az nem lehet hogy csak egyszerűen el vannak kopva a tárcsák?? Igaz annak nem pont ez lenne a tünete, de hát nem lehet tudni....
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Ha még nem késő,vedd ki a fedélből,az egyik rögzítő csavart,és tolómérő mélységmérőjével mérd meg a fedél,és az agy közötti távolságot.Ennek 20mm-nek kellene lennie,így van megfelelően előfeszítve a tányérrugó.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Yokoboors írta:MEgfogadtam a tanácsot, és vettem bontott főtengelyt (rögtön egyben hármat.. : ) Viszont hajtókart szeretnék cserélni, mit ajánlotok?
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
MEgfogadtam a tanácsot, és vettem bontott főtengelyt (rögtön egyben hármat.. : ) Viszont hajtókart szeretnék cserélni, mit ajánlotok?
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget.Nandor írta:Elkopott a kapcsolóköröm a fogaskeréken. Érdemes gyorsan kicserélni mert elkoptatja a léptetővillát is, ha ugyan már meg nem tette. /ugyanígy jártam csak én a negyedik fokozattal/bandi12 írta:Hello!
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Elkopott a kapcsolóköröm a fogaskeréken. Érdemes gyorsan kicserélni mert elkoptatja a léptetővillát is, ha ugyan már meg nem tette. /ugyanígy jártam csak én a negyedik fokozattal/bandi12 írta:Hello!
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ne szívd a véremPerec írta: csak Gabsic "sorozatos" törései aggasztanak a blokkjában, remélem nem ez a normális .
Igaz, 2.5 év alatt negyedszer lett széthúzva a blokkom (egyszer ugye szlovákiában SOS, aztán rá egy hétre itthon újra, akkor összes csapágy csere. tavaly sikerült csúnyán megragasztani, akkor sajnos a főtengőm is megadta magát, ekkor újra széthúzni, most meg a fogaskerék miatt megint), de ebből csak a megragasztás volt az én saram, csapágycsere az természetes elhasználódás volt, a fogaskerék most pedig vagy anyaghiba, vagy esetleg még az játszhatott bele, hogy az előző gazdája valami durván szar előgyújtással használta mikor megvettem: egy beindításhoz kb 3x visszarúgott. És ugyepont annak a fogaskeréknek tört ki most foga, amihez a berúgófogaskerék csatlakozik... De remélem többet ilyen nem lesz
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Hello!
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
Az mitől lehet hogy a motorom (ts 125) terhelés alatt hirtelen gázadásnál vagy kis fordulaton kidobálja a 3. sebességet?
A választ előre is köszönöm.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Ismerős a probléma. Az olaj csak az egyik gond, a durva állítót is keményen kell szorítani,
különben elfordul és elmegy a kuplung.
Én M7x1-el orvosoltam, a magmérete pont 6mm, szinte csak a menettörmeléket kell kifúrni.
A csavarfej valóban probléma, sőt a durva állító lemezen sem fér át a 7-es csavar.
Általában 7-es csavarból nincs túl nagy választék, nem is mindenhol kapni, valószínűleg vágni is kell.
Az én gépemben 4 db 7-es csavar van, de messze ez volt a legproblémásabb javítás és a végeredmény sem túl profi (kinézetű).
A régi szép idők, amikor még többet szereltem, mint motoroztam.
Tegnap meg azon agyaltam, hogy miért indult zsinórban 4x első rúgásra ráadásul még a reggeli hűvösben is, hisz mégsem Jawa. A hétvégén a 2,92-es fogyasztási rekordját közelítette meg 2 decire szóval tud hálás lenni a masina, csak Gabsic "sorozatos" törései aggasztanak a blokkjában, remélem nem ez a normális .
különben elfordul és elmegy a kuplung.
Én M7x1-el orvosoltam, a magmérete pont 6mm, szinte csak a menettörmeléket kell kifúrni.
A csavarfej valóban probléma, sőt a durva állító lemezen sem fér át a 7-es csavar.
Általában 7-es csavarból nincs túl nagy választék, nem is mindenhol kapni, valószínűleg vágni is kell.
Az én gépemben 4 db 7-es csavar van, de messze ez volt a legproblémásabb javítás és a végeredmény sem túl profi (kinézetű).
A régi szép idők, amikor még többet szereltem, mint motoroztam.
Tegnap meg azon agyaltam, hogy miért indult zsinórban 4x első rúgásra ráadásul még a reggeli hűvösben is, hisz mégsem Jawa. A hétvégén a 2,92-es fogyasztási rekordját közelítette meg 2 decire szóval tud hálás lenni a masina, csak Gabsic "sorozatos" törései aggasztanak a blokkjában, remélem nem ez a normális .
Cat írta:Üdv
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ha meg tudod mondani a Ts 125 újabb fajta csapágy méreteket sztm akkor meg tudom, mondani, hogy ugyanazok-e mert Trophy hoz van könyvem.gabsic írta:Őszintén? Ne vedd 100%-ra amit mondok, mert Trophy blokkot szerintem már kb 5 éve csináltam utoljára, de mintha a csapágyak külső átmérője más lenne... Szóval szerintem nem megoldható.bomber93 írta: Mivel a motor komplett papiros eredeti blokkal lett véve tán 84 es gyártmány deluxe. Mi a különbség a trophy és az új fajta ts blokk karterház között? A főtengely tudom, hogy más de ha tegyük fel más fajta csapágyat teszek bele összerakható lenne újabb fajta Ts főtengelyjel?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Őszintén? Ne vedd 100%-ra amit mondok, mert Trophy blokkot szerintem már kb 5 éve csináltam utoljára, de mintha a csapágyak külső átmérője más lenne... Szóval szerintem nem megoldható.bomber93 írta: Mivel a motor komplett papiros eredeti blokkal lett véve tán 84 es gyártmány deluxe. Mi a különbség a trophy és az új fajta ts blokk karterház között? A főtengely tudom, hogy más de ha tegyük fel más fajta csapágyat teszek bele összerakható lenne újabb fajta Ts főtengelyjel?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
gabsic írta:Tudtom szerint: 76 előtti ts főtengelyt igen. 76 utánit nem.bomber93 írta:Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Azt, hogy melyik motorszámnál volt a váltás (mivel gondolom az évjáratot nem tudod), azt pl MZ hogyan tovább könyvben, vagy guglézva alkatrészkatalógusban megtalálod.
Mivel a motor komplett papiros eredeti blokkal lett véve tán 84 es gyártmány deluxe. Mi a különbség a trophy és az új fajta ts blokk karterház között? A főtengely tudom, hogy más de ha tegyük fel más fajta csapágyat teszek bele összerakható lenne újabb fajta Ts főtengelyjel?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az a bal oldali blokkdeknibe megy bele.Cat írta:Üdv
Sajna nem emléxem már...
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Az mibe hajtódik be?
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
Ha megszakadt a menet, akkor:
- felfúrod nagyobbra a menetet, és csavart cserélsz (esetleg problémás lehet, hogy a nagyobb csavar feje nem fér el a fordulatmeghajtó kicsi dekniben)
- helicoillal megjavíttatod a menetet (keresni kell valakit aki meg tudja csinálni)
- balos blokkdeknit cserélsz.
A szint felett helyezkedik el a kis dekni, de működő motornál fröcskölődik bent úgy az olaj, hogy az okozhat ott némi szivárgást.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég