Blokk
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Üdv
Sajna nem emléxem már...
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Az mibe hajtódik be?
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
Sajna nem emléxem már...
A fordulatszámmérő meghajtócsigát rejtő kis deknit ami fogja 3 csavri.
Az mibe hajtódik be?
Valószínűleg az egyik szakadt menet lehet (folyik az olaj, szorítottam volna a csavaron de nagyon könnyen forog)
Elméletileg ott nem is kellene jönnie az olajnak, mert alatta van a szint bőven, nem?
Ha szakadt a likba a menet akkor mit lehet tenni?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tudtom szerint: 76 előtti ts főtengelyt igen. 76 utánit nem.bomber93 írta:Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Azt, hogy melyik motorszámnál volt a váltás (mivel gondolom az évjáratot nem tudod), azt pl MZ hogyan tovább könyvben, vagy guglézva alkatrészkatalógusban megtalálod.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Re: Blokk
valószinű,hogy a váltó fogaskerék tartó zeager,vagy elcsúszott,vagy eltört.festékes írta:Sziasztok!
Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Esetleg a malomkerék alatti fokozatrögzítő görgős kar (vagy a rugója) ki van akadva a helyéről.festékes írta:Sziasztok!
Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A váltókar nem lóg? (Ollórugó törés pl)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok!
Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
Kollegám 250-es Etz-je üresből mindig beugrik sebességbe egy ideje,álló motornál is,tolásnál,járó motornál már a kuplungot ki sem meri engedni üresbe,aztán berugásnál sem egyszerű a helyzet így. Olajcsere előtt is ez volt,pozicionáló rugó golyó valszeg a helyén,nem lett kitekerve,más nem jut eszembe,csak alkatrészkopásra tippelek a váltóba,mit gondoltok?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát, ha van papírod a blokkról, akkor le tudod papírozni a blokkcserét.boors írta:Sziasztok!
Van egy 150es etz-m amiben a főtengyelycsapágyak a blokkban és a főtengelyen is már forognak. Vettem hozzá egy pár jó blokkfelet és kellene egy főtengely is. A kérdésem az volna, hogy milyen főtengelyt szabad megvenni? (láttam a mofakernél is meg a huber motornál is..) A hengerem át van alakítva és terhelés alatt 8000ig gond nélkül elforog.
A másik kérdésem, hogy más lesz így a motorszám.. azzal mit érdemes csinálni?
Egyébként meg hagyd a fenébe, csapágyrögzítő (szinte) csodára képes!!!
Nekem csak a főtengelyen forgott meg a csapágy, de Nyaki mondta, hogy nehogy ezért kicseréljem, és igaza volt! Tartalék kisTS blokkom is olyan volt, hogy a főtengelyen is, meg a blokkban is megforgott a csapágy. Csapágyrögzítő ott is segített.
Szóval ha nincs papírod a blokkról, akkor ne cseréld ki szerintem.
Főtengelyt állapottól függően már érdemes lehet cserélni, de NE kínai utángyártottra, hanem jó állapotú bontottra!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy 150es etz-m amiben a főtengyelycsapágyak a blokkban és a főtengelyen is már forognak. Vettem hozzá egy pár jó blokkfelet és kellene egy főtengely is. A kérdésem az volna, hogy milyen főtengelyt szabad megvenni? (láttam a mofakernél is meg a huber motornál is..) A hengerem át van alakítva és terhelés alatt 8000ig gond nélkül elforog.
A másik kérdésem, hogy más lesz így a motorszám.. azzal mit érdemes csinálni?
Van egy 150es etz-m amiben a főtengyelycsapágyak a blokkban és a főtengelyen is már forognak. Vettem hozzá egy pár jó blokkfelet és kellene egy főtengely is. A kérdésem az volna, hogy milyen főtengelyt szabad megvenni? (láttam a mofakernél is meg a huber motornál is..) A hengerem át van alakítva és terhelés alatt 8000ig gond nélkül elforog.
A másik kérdésem, hogy más lesz így a motorszám.. azzal mit érdemes csinálni?
Re: Blokk
Köszi!pempelli írta: Szerintem jó állapotban van,a kuplung kúp a lényeg,az meg szépnek néz ki.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
egész jól hangzik lehet ki is próbálomgesszti írta:El kell "hangolni" a subert. Acél, vagy ólom alátétet kell készíteni a rugó alá, és elhallgat. Öreg motoros róka ajánlotta, én is most keresgélek oda illő súlynak valót.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
El kell "hangolni" a subert. Acél, vagy ólom alátétet kell készíteni a rugó alá, és elhallgat. Öreg motoros róka ajánlotta, én is most keresgélek oda illő súlynak valót.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
régi jól be vált megoldás az igazi öreg módra a tű görgő csörgésére :
üzem meleg motornál nagy gáz gyujtás le mikor le áll hallani meik tű görgő csörög.
Nekem nem gyengén csörög a karbim már nem hittem el hogy az csörög de le állításnál meg se nyikkan
a kö...ög karbi olyan csörgéseket tud prudukálni mint ha a henger belsejéből jönne.
Nekem is zakatol de 2 személlyel 50 él a leg felső fokozatba 4 ikbe ful gáznál semmi.
pedig ott alig van fordulat , meg ott azért van terhelés még se semmi .
mikor tartósan megyek 80, 90 vagy mindegy mennyivel csak tartom a sebességet akkor zakatol
a suber
utángyártott új karbi van fent , szart se ér
és tuti az csörög mert ha be nyúlok ujjal és le fogom elhalgat
Érdekes ez
üzem meleg motornál nagy gáz gyujtás le mikor le áll hallani meik tű görgő csörög.
Nekem nem gyengén csörög a karbim már nem hittem el hogy az csörög de le állításnál meg se nyikkan
a kö...ög karbi olyan csörgéseket tud prudukálni mint ha a henger belsejéből jönne.
Nekem is zakatol de 2 személlyel 50 él a leg felső fokozatba 4 ikbe ful gáznál semmi.
pedig ott alig van fordulat , meg ott azért van terhelés még se semmi .
mikor tartósan megyek 80, 90 vagy mindegy mennyivel csak tartom a sebességet akkor zakatol
a suber
utángyártott új karbi van fent , szart se ér
és tuti az csörög mert ha be nyúlok ujjal és le fogom elhalgat
Érdekes ez
Re: Blokk
Megoldódott a rezgés problémájaNandor írta:Mivel Bambi csinálta ezért abból indulok ki, hogy ott nem lehet semmi baj.gesszti írta:Nandor, a Főtengely, és a dugó ki lettek egyensúlyozva?
Mindenesetre az egész blokk eléggé vibrál, és én már egyre jobban azt kezdem hinni, hogy nem a felfüggesztésben van a hiba. Alapjáraton is érezhető de akkor még inkább csak rázkódás mint vibrálás, de amikor a fordulatszámmérő elkerüli a 3e-ret elkezd erősödni aztán 4e körül van a csúcs, aztán 4500-felett kicsit gyengül.
Ami még érdekes lehet, hogy hidegen mintha kevésbé csinálná.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
bomber93 írta:Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van-e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
Ts Főtengely bele lehet tenni Troophy blokkba?
Sziasztok! Valaki tudna rá válaszolni?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Látatlanba elég nehéz megmondani, nekem volt olyan tűgörgő ami hirtelen gázadásra csörgött be, főleg ha alulról fordult, de volt olyan is ami folyamatosan csinálta.Régi nagy mesterek fanyelű csavarhúzóval zárták ki a problémát, és van is benne vmi (hallgatózás csavarhúzóval)Extremeblast írta:Az érdekelne, hogy amikor a motor csörög, mondjuk cserére szorul a valamelyik tűgörgő csapágy, azt csak nagy fordulaton csinálja, vagy bármilyen fordulatszámon, és csak a terhelés megszűnésével jelentkezik a hang? Ki akarok zárni egy problémát.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az érdekelne, hogy amikor a motor csörög, mondjuk cserére szorul a valamelyik tűgörgő csapágy, azt csak nagy fordulaton csinálja, vagy bármilyen fordulatszámon, és csak a terhelés megszűnésével jelentkezik a hang? Ki akarok zárni egy problémát.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Az lehet felülről a második rovátkában van a cucc.Az úszószintem 16 mm a peremtől ez is lehet?
Egyébként a csatos karbit ajánlom mindenkinek,nekem nagyon bevált.
Fix alapjárat nincs csörgés stb...[/quote]
Szerintem a levegővel próbálj csak finomhangolni, mert ennyi súly mellett ha jól megy akkor nem extrém szegény a keverék, és alapjáratod is van, a múltkor én is picit dúsabbra vettem, és már nem kopogott gázelvételkor, most már csak csörög a karbi, és a tűgörgő
Egyébként a csatos karbit ajánlom mindenkinek,nekem nagyon bevált.
Fix alapjárat nincs csörgés stb...[/quote]
Szerintem a levegővel próbálj csak finomhangolni, mert ennyi súly mellett ha jól megy akkor nem extrém szegény a keverék, és alapjáratod is van, a múltkor én is picit dúsabbra vettem, és már nem kopogott gázelvételkor, most már csak csörög a karbi, és a tűgörgő
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Troster írta:valószínű keveset kap.pempelli írta:Srácok.
Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
Az lehet felülről a második rovátkában van a cucc.Az úszószintem 16 mm a peremtől ez is lehet?
Egyébként a csatos karbit ajánlom mindenkinek,nekem nagyon bevált.
Fix alapjárat nincs csörgés stb...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
valószínű keveset kap.pempelli írta:Srácok.
Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Én tudom felesleges munka annó ki lett tárgyalva engem nem is zavart, de évek óta halgatom a szerelőt, hogy ezt meg kellene nézni mert neki nem tetszik ez a hang. Na most megjapja a lehetőséget....
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok.
Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
Most hogy jó idő van elmentünk asszonypajtással motorozgatni kicsit 165 kilométert beleraktunk a mociba,azt vettem észre ha nagyobb sebességről 90-100-ról visszaengedem a gázt bekopog a moci de rendesen,mitől lehet ez ?
Amúgy szépem ment 4,5-ös fogyi jött ki 2 személlyel +doboz tele.98+72+10kg.ez azért nem rossz:)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mint írtuk felesleges munka, de ha nagyon unatkoztok, leírom hogy én hogy csináltam:hell írta:Egyik szerelő ismerősöm nem akar belenyugodni ebbe a kerregő hangban ami a kuplung felől jön és kis kulplung húzára elhalgat. Nem volt baj vele de őt már évek óta zavarja így most szétszedi és meg akarja csinálni jobbra. Pontosan végül is hol kell hézagolni rajta, hogy elhalgasson vagy kisebb legyen a hangja?
ugye gyárilag lennének különböző vastagságú hézagoló alátétek, amivel a 0.05-0.1mm közti játékot össze tudod hozni. Na ezt venni vagy nem tudsz, vagy csak nagyon drágán (1000/db körül, és ugye nem tudod neked melyik vastagság lesz a jó)
amit én csináltam: A külső (kisebb lyukú) hézagoló alátét belső vállából köszörültem le. Ehhez egy csaposkövet (Bosch-kő) szabályoztam fel megfelelő méretre. Aztán fúrógépbe fogva a csaposkövet, NAGYON óvatosan, finoman, érzéssel, lépésenként próbálgatva köszörültem ki, közben indikátorórával néztem a tengelyirányú játékot. 0.06 mm-re játszottam be, nagyon jó hangja lett utána, a kerregés megszűnt. De mondom, 1000km múlva újra elkezdtem hallani, 2000 múlva meg kb ugyanúgy szólt. Egyébként azóta volt szétszedve, most 0.1mm körül van a játék, de nem játszok már vele, nincs értelme. 2000km-enként kuplungot lehúzni, és fél napot játszani vele, szvsz nincs értelme. A nagyMZ már csak ilyen, el kell fogadni. Ez pláne akkor lesz nagyon igaz, ha a sok baszogatás után egyszer csak leforog a kuplung.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Fölösleges munka. Én is buziskodtam vele a racingon, kb 50 km-ig jó volt, aztán ugyanúgy szól mint az utcaim...
Nem kell vele foglalkozni és kész.
Gyári új alkatrészekkel talán lenne esély rá, hogy megcsinálja. De utángyártottal tényleg felesleges...
Nem kell vele foglalkozni és kész.
Gyári új alkatrészekkel talán lenne esély rá, hogy megcsinálja. De utángyártottal tényleg felesleges...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Egyik szerelő ismerősöm nem akar belenyugodni ebbe a kerregő hangban ami a kuplung felől jön és kis kulplung húzára elhalgat. Nem volt baj vele de őt már évek óta zavarja így most szétszedi és meg akarja csinálni jobbra. Pontosan végül is hol kell hézagolni rajta, hogy elhalgasson vagy kisebb legyen a hangja?
Re: Blokk
Akkor a csap kicserélésével be is szerelhető?nyakas írta: csak az alsó csap , csereszabatos.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
csak az alsó csap , csereszabatos.Slarin írta:Hali!
Valaki segítsen, mert elég hülyén érzem magam... Ugye jól tudom, hogy az ETZ 250 és a /1 főtengely eltérőek?
Köszi!
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Hali!
Valaki segítsen, mert elég hülyén érzem magam... Ugye jól tudom, hogy az ETZ 250 és a /1 főtengely eltérőek?
Köszi!
Valaki segítsen, mert elég hülyén érzem magam... Ugye jól tudom, hogy az ETZ 250 és a /1 főtengely eltérőek?
Köszi!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nézd meg a váltó "kukactengelyének" végén a csavart, esetleg a malomkerék anyájának a meghúzását. Ha már szétkaptad forgasd meg az egészet (kiszedett gyertyánál a hátsó kerékkel, sebességben) hogy így is hallod-e.Extremeblast írta:Észrevettem mostanában egy kerregő hangot a bal dekni felől, de amikor a motor terhelés alatt van nem hallatszik. Ez a fordulatszámmérő kihajtás lehet?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Az állandóan szól.Extremeblast írta:Észrevettem mostanában egy kerregő hangot a bal dekni felől, de amikor a motor terhelés alatt van nem hallatszik. Ez a fordulatszámmérő kihajtás lehet?
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Észrevettem mostanában egy kerregő hangot a bal dekni felől, de amikor a motor terhelés alatt van nem hallatszik. Ez a fordulatszámmérő kihajtás lehet?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv! Most hogy már tudom, hogy mikben különbözik a TS 125 ös blokk és a 125 ös Trophy blokk belseje akkor felteszek egy olyan kérdést is, hogy Van e különbség a két blokk karter között szóval maga az öntvény különbözik-e valamiben?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát, hallani kellene hogy mennyire zakatol. Kis mértékű zörgés normális. Bajt egyébként nem tud csinálni.pempelli írta:Kár ,pedig olyan szép hangja van a blokknak:(gabsic írta: A kuplung belső menesztője zörög. Megpróbálhatod újra házagolni (de indikátoróra kell hozzá!!!!!!!!!!!!!!), ideig óráig (1-2 ezer km) el is hallgat, aztán újrakezdi.
Akkor inkább hagyom.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Kár ,pedig olyan szép hangja van a blokknak:(gabsic írta:A kuplung belső menesztője zörög. Megpróbálhatod újra házagolni (de indikátoróra kell hozzá!!!!!!!!!!!!!!), ideig óráig (1-2 ezer km) el is hallgat, aztán újrakezdi.pempelli írta:Srácok.
Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
Akkor inkább hagyom.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kuplung belső menesztője zörög. Megpróbálhatod újra házagolni (de indikátoróra kell hozzá!!!!!!!!!!!!!!), ideig óráig (1-2 ezer km) el is hallgat, aztán újrakezdi.pempelli írta:Srácok.
Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok.
Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
Mi adhat ki furcsa hangot a kuplung felőli oldalon,ha behúzom a kuplungot elhallgat szépen csak a moci hangját hallom ahogy pöfög.
És mit kellene cserélni hogy elhallgasson?(etz250)
Re: Blokk
Üdv.! Olyan kérdésem lenne hogy Etz 150 dugatyugyürü hézag menyi lehet a minimum?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Blokk
köszi.Cat írta:Youtube, Mz szereléseket megkeresed.
Ott láthatod
ahogy elnéztem egy kb 4cm széles vékony acélszalag (jó hajlékony) ezt rárakod a dugattyúra, egyik oldalon legyen egy lyuk amin a csapszeg kijön, a másik oldalon hegejtesz egy anyát amin keresztül egy majd olyan átmérőjű csavarral kitolod a csapszeget(miután kivetted a záró gyűrűt természetesen )
A szalagot rárakod a dugattyúra majd tekered a csavrit és kitolod a csapszeget...
Remélem segítettem
Re: Blokk
Hali!
Ma leszedtem a forgórészt a főtengelyről. Szörnyű látvány fogadott. Főtengely vége hosszanti irányban megrepedezve...és eldeformálódva. A forgórész belseje kikopva! Azt hiszem, hogy szükségem lesz ezekből újakra de sajnos most nincs időm se pénzem erre. Pedig most szerettem volna csinálni az AK jogsit. Na mind1 majd valamikor meglesz. Ezt csak azért írtam mert gondolom akkor ezeknek volt betudható a két szikra.... és a szarakodó töltés is.
Üdv.
Ma leszedtem a forgórészt a főtengelyről. Szörnyű látvány fogadott. Főtengely vége hosszanti irányban megrepedezve...és eldeformálódva. A forgórész belseje kikopva! Azt hiszem, hogy szükségem lesz ezekből újakra de sajnos most nincs időm se pénzem erre. Pedig most szerettem volna csinálni az AK jogsit. Na mind1 majd valamikor meglesz. Ezt csak azért írtam mert gondolom akkor ezeknek volt betudható a két szikra.... és a szarakodó töltés is.
Üdv.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Youtube, Mz szereléseket megkeresed.
Ott láthatod
ahogy elnéztem egy kb 4cm széles vékony acélszalag (jó hajlékony) ezt rárakod a dugattyúra, egyik oldalon legyen egy lyuk amin a csapszeg kijön, a másik oldalon hegejtesz egy anyát amin keresztül egy majd olyan átmérőjű csavarral kitolod a csapszeget(miután kivetted a záró gyűrűt természetesen )
A szalagot rárakod a dugattyúra majd tekered a csavrit és kitolod a csapszeget...
Remélem segítettem
Ott láthatod
ahogy elnéztem egy kb 4cm széles vékony acélszalag (jó hajlékony) ezt rárakod a dugattyúra, egyik oldalon legyen egy lyuk amin a csapszeg kijön, a másik oldalon hegejtesz egy anyát amin keresztül egy majd olyan átmérőjű csavarral kitolod a csapszeget(miután kivetted a záró gyűrűt természetesen )
A szalagot rárakod a dugattyúra majd tekered a csavrit és kitolod a csapszeget...
Remélem segítettem
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Blokk
Sziasztok.
Egy kérdés:nem fikázni!Szóval a dugattyúból a csapszeget,hogy szeditek ki?Én eddig kiütögettem óvatosan,de hallottam,hogy az tilos...akkor milyen kinyomó szarszám kell ehhez??????????
Egy kérdés:nem fikázni!Szóval a dugattyúból a csapszeget,hogy szeditek ki?Én eddig kiütögettem óvatosan,de hallottam,hogy az tilos...akkor milyen kinyomó szarszám kell ehhez??????????
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Nem.koriadam írta:Hello!
A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Hello!
A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
NEM normális! 0.2mm-t még megfelelő csapágyrögzítőnek ki kellene tudni tölteni, ha viszont lóg a főtengely, akkor vagy a csapágy a ludas, vagy nem fog a ragasztó. Tehát szétszedés következik. (Viszont lehet, hogy elgondolkodnák a főtengely kicseréséről is)Brembo írta:Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég