Blokk
Re: Blokk
Hello!
A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
A segítségeteket szeretném kérni! A ts 125 főtengely megegyezik az etz 125-tel? Válaszokat előre is köszi!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
NEM normális! 0.2mm-t még megfelelő csapágyrögzítőnek ki kellene tudni tölteni, ha viszont lóg a főtengely, akkor vagy a csapágy a ludas, vagy nem fog a ragasztó. Tehát szétszedés következik. (Viszont lehet, hogy elgondolkodnák a főtengely kicseréséről is)Brembo írta:Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy normálisnak mondható-e, ha a főtengelyem a megszakító felőli részen kb 2mm-t kotyog?
Most cseréltem csapágyat. Az előző nyilván volt, hogy megszorult (így vettem) és a tengelybe kb 0,2mm vályút képzett körbe.
Azt gondoltam csapágyragasztóval ki lehet küszöbölni.
Bár a motor szépen megy, kb. 70 körül elkezd szaggatni és ropogva lövöldöz a kipufogó. Én ennek tudom be, hogy bizonyos fordulatnál a lógás miatt nem ott gyújt, ahol kéne.
Re: Blokk
Hali!
Két kérdést szeretnék feltenni. Az első az hogy a megszakító kalapács az a fém része, amin az egész kalapács elhelyezkedik, annak síkegyenesnek kéne lennie, ugye? Meg még azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a megszakító bütyök felületén egy kisebb mélyedést érzek az ujjammal hosszirányban. Ez lehetséges?
Köszönöm!
Két kérdést szeretnék feltenni. Az első az hogy a megszakító kalapács az a fém része, amin az egész kalapács elhelyezkedik, annak síkegyenesnek kéne lennie, ugye? Meg még azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a megszakító bütyök felületén egy kisebb mélyedést érzek az ujjammal hosszirányban. Ez lehetséges?
Köszönöm!
Re: Blokk
bambi írta:Sajna nem passzol,de gépmunkával beépíthető.jaspi64 írta:Sziasztok
A segitségeteket kérném abban,hogy Ts 250-esem van és szeretnék bele ötsebességes váltót,a Ts 250/1é passzol e bele?
Elöre is köszönöm
Jaspi64
Mennyire komoly gépmunka?van itthon esztergám és használni is tudom,vagy komolyabb szakértelmet kiván?Estetleg valamilyen leirás?vagy ha szétszedem fogom látni mit kell tennem?
Re: Blokk
Sajna nem passzol,de gépmunkával beépíthető.jaspi64 írta:Sziasztok
A segitségeteket kérném abban,hogy Ts 250-esem van és szeretnék bele ötsebességes váltót,a Ts 250/1é passzol e bele?
Elöre is köszönöm
Jaspi64
Re: Blokk
Sziasztok
A segitségeteket kérném abban,hogy Ts 250-esem van és szeretnék bele ötsebességes váltót,a Ts 250/1é passzol e bele?
Elöre is köszönöm
Jaspi64
A segitségeteket kérném abban,hogy Ts 250-esem van és szeretnék bele ötsebességes váltót,a Ts 250/1é passzol e bele?
Elöre is köszönöm
Jaspi64
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A fordulatszámmérő fedelét leszereled( 3 csavar), majd a vonóhuzal felvevő házát kicsavarod és feltolod kb 3 centit a huzal mentén.Apa66 írta:Sziasztok!
A kuplung durva beállításának utána néztem a leírásában, de sajnos nem egyértelmű számomra.
Valaki le tudná nekem írni óvodás stílusban?![]()
András
Az állítólapot (1) addig forgatod ameddig a vonóhuzal felvevő furat közepe (4) és az alumínium öntvény ( az a része a dekninek, ahonnan ki van csavarva a vonóhuzal felvevő) 11 mm-re lesz egymástól. Azután rögzíted az állítólapot. Kép:

Re: Blokk
Köszönöm!MrDok írta: A rugós alátét kell alá! Nem is mindegy hogy milyen. Az hézagol is, de el kell férjen a számára kialakított mélyedésben (bütykön) a csavar feje alatt. Ha meghúzod nem lötyöghet semmit.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A rugós alátét kell alá! Nem is mindegy hogy milyen. Az hézagol is, de el kell férjen a számára kialakított mélyedésben (bütykön) a csavar feje alatt. Ha meghúzod nem lötyöghet semmit.Slarin írta:Eddig ugye ferde volt a csavarom, de a hézag nem változott és rendesen fogta a bütyköt. Lehet, hogy a rugós alátét hiányzik, mert amikor szétszedtem nem az volt rajta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Eddig ugye ferde volt a csavarom, de a hézag nem változott és rendesen fogta a bütyköt. Lehet, hogy a rugós alátét hiányzik, mert amikor szétszedtem nem az volt rajta.
Re: Blokk
Bütyök nélkül csavartam be egy picit mert kíváncsi voltam, hogy mennyire mozog. Bütyökkel meghúzva csak nagyon kicsit mozog.gesszti írta:Hogy-is értetted, hogy mozog? Szorosra húztad a csavart, és mégis mozgott a bütyök? Volt a csavar alatt rugós alátét?
Re: Blokk
Köszi! Holnap mindenképpen megejtem! 

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A bütyök mozoghat egy kicsit. Lazán húzd rá a csavart, és nézd meg, hogy tudsz-e rendes megszakítóhézagot állítani. Akkor jó, ha ~0,4-es hézag mellett kb. 140 fok-ot fordul a főtengely, amíg zárva van a megszakító.
Re: Blokk
Hali!
Azt szeretném kérdezni hogy a bütyöktartó tengely mozoghat a forgórészbe csavarozva? Vagy semmilyen mozgás nem engedett meg neki? Mert ha igen akkor gáz van.
Köszi
Azt szeretném kérdezni hogy a bütyöktartó tengely mozoghat a forgórészbe csavarozva? Vagy semmilyen mozgás nem engedett meg neki? Mert ha igen akkor gáz van.
Köszi
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
NahCat írta:Mondtam már hogy utálom a szilót?
Főleg a helytelen helyre alkalmazottat...![]()
![]()
![]()
Kiindulási állapot:
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
30 perc melo oldalra fektetett motoron
http://i.imgur.com/TMNzN.jpg
http://i.imgur.com/H1rQN.jpg
Új üresjelző(1800ft a kurta életbe egy darabka műanyagért...)
http://i.imgur.com/sEJxF.jpg
10km próbaút, nuku olaj...
Fehér falapot raktam alá, remélem reggelre is fehér lesz
24 óra állás után van alatta olaj sajna..
De nem folyás csak csepegés, már ezt is örömként élem meg

Tömítőpasztát szokás alá rakni?
Most nem került akkor azt még megpróbálnám...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Blokk
Sziasztok!
A kuplung durva beállításának utána néztem a leírásában, de sajnos nem egyértelmű számomra.
Valaki le tudná nekem írni óvodás stílusban?
András
A kuplung durva beállításának utána néztem a leírásában, de sajnos nem egyértelmű számomra.
Valaki le tudná nekem írni óvodás stílusban?

András
Re: Blokk
Szia!
Gyári kipufogót szerintem már nem nagyon lehet boltban kapni.
Esetleg a www.mofaker.hu oldalon nézd meg, vagy keressél bontottat.
Gyári kipufogót szerintem már nem nagyon lehet boltban kapni.
Esetleg a www.mofaker.hu oldalon nézd meg, vagy keressél bontottat.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2012.04.17. 18:33
- MZ-d típusa: ETZ250
Re: Blokk
Tudom,másik téma csak ha már ide írtam....hol tudnék gyári kipuffot venni?
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Mondtam már hogy utálom a szilót?
Főleg a helytelen helyre alkalmazottat...
Kiindulási állapot:
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
30 perc melo oldalra fektetett motoron
http://i.imgur.com/TMNzN.jpg
http://i.imgur.com/H1rQN.jpg
Új üresjelző(1800ft a kurta életbe egy darabka műanyagért...)
http://i.imgur.com/sEJxF.jpg
10km próbaút, nuku olaj...
Fehér falapot raktam alá, remélem reggelre is fehér lesz
Főleg a helytelen helyre alkalmazottat...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Kiindulási állapot:
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
30 perc melo oldalra fektetett motoron
http://i.imgur.com/TMNzN.jpg
http://i.imgur.com/H1rQN.jpg
Új üresjelző(1800ft a kurta életbe egy darabka műanyagért...)
http://i.imgur.com/sEJxF.jpg
10km próbaút, nuku olaj...
Fehér falapot raktam alá, remélem reggelre is fehér lesz

Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Utángyártott kipu? Ha igen, nincs több kérdés.joeedalton írta:hali!
Pár napja írtam,hogy hol vannak sebességek hol nincsenek a most vett motoromba. Na a probléma megoldódott,a görgős karnak a rugója be volt akasztva a helyére,csak maga a kar volt fel lazulva,csak meg kellett húzni a csavart. A kuplungja megvolt égve,meg rosszul volt összerakva, egy helyen két lamella volt egymás mellett, lamellákat kicseréltem, új rugók és tökéletesen működik. Csak még a lábát nem akarja szedni ahogy kellene neki....azt tapasztalatom,hogy minden sebességben 5800as fordulat a max, utána elkezd remegni,vibrálni. 4.-ben 5800as fordulat 100as tempó,felrakom 5.be és eléggé visszaejti a fordulatot...aztán nagyon lassan kezdi összeszedni magát de max 5400 forog 5.be és így a tempó 110 max 115.(az órája jó mér,le lett ellenőrizve) 18as lánckerék van rajta.Megnézem a benzinszintet,megyek egy kört légszűrő nélkül,meg lehet hogy a kipuffot ki kéne takarítanom vagy venni egy újat.(am lehet még kicsit lusta a motor) Na szóval a kérdésem az,hogy mit kellene neki leforogni menet közben??? Remélem nem kell fúratni... jah és 250es Etz,csatos karbival.

-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2012.04.17. 18:33
- MZ-d típusa: ETZ250
Re: Blokk
hali!
Pár napja írtam,hogy hol vannak sebességek hol nincsenek a most vett motoromba. Na a probléma megoldódott,a görgős karnak a rugója be volt akasztva a helyére,csak maga a kar volt fel lazulva,csak meg kellett húzni a csavart. A kuplungja megvolt égve,meg rosszul volt összerakva, egy helyen két lamella volt egymás mellett, lamellákat kicseréltem, új rugók és tökéletesen működik. Csak még a lábát nem akarja szedni ahogy kellene neki....azt tapasztalatom,hogy minden sebességben 5800as fordulat a max, utána elkezd remegni,vibrálni. 4.-ben 5800as fordulat 100as tempó,felrakom 5.be és eléggé visszaejti a fordulatot...aztán nagyon lassan kezdi összeszedni magát de max 5400 forog 5.be és így a tempó 110 max 115.(az órája jó mér,le lett ellenőrizve) 18as lánckerék van rajta.Megnézem a benzinszintet,megyek egy kört légszűrő nélkül,meg lehet hogy a kipuffot ki kéne takarítanom vagy venni egy újat.(am lehet még kicsit lusta a motor) Na szóval a kérdésem az,hogy mit kellene neki leforogni menet közben??? Remélem nem kell fúratni... jah és 250es Etz,csatos karbival.
Pár napja írtam,hogy hol vannak sebességek hol nincsenek a most vett motoromba. Na a probléma megoldódott,a görgős karnak a rugója be volt akasztva a helyére,csak maga a kar volt fel lazulva,csak meg kellett húzni a csavart. A kuplungja megvolt égve,meg rosszul volt összerakva, egy helyen két lamella volt egymás mellett, lamellákat kicseréltem, új rugók és tökéletesen működik. Csak még a lábát nem akarja szedni ahogy kellene neki....azt tapasztalatom,hogy minden sebességben 5800as fordulat a max, utána elkezd remegni,vibrálni. 4.-ben 5800as fordulat 100as tempó,felrakom 5.be és eléggé visszaejti a fordulatot...aztán nagyon lassan kezdi összeszedni magát de max 5400 forog 5.be és így a tempó 110 max 115.(az órája jó mér,le lett ellenőrizve) 18as lánckerék van rajta.Megnézem a benzinszintet,megyek egy kört légszűrő nélkül,meg lehet hogy a kipuffot ki kéne takarítanom vagy venni egy újat.(am lehet még kicsit lusta a motor) Na szóval a kérdésem az,hogy mit kellene neki leforogni menet közben??? Remélem nem kell fúratni... jah és 250es Etz,csatos karbival.
Re: Blokk
Igen felfekvő felület, ha meghúzom pedig húzza maga után a bütyköt. Nem tudom, hogy ferdülhetett el. Tudtommal nem lett megütve a motor pedig nálunk van kb 25 éve. Lehet reszelővel meglehetne igazítani, de inkább nem állok neki.gesszti írta:Elferdülve?
Mármint a felfekvő felülete? Reszelővel nem tudod megigazgatni? Meg lett ütve kalapáccsal, hogy elgörbült?

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Mivel Bambi csinálta ezért abból indulok ki, hogy ott nem lehet semmi baj.gesszti írta:Nandor, a Főtengely, és a dugó ki lettek egyensúlyozva?
Mindenesetre az egész blokk eléggé vibrál, és én már egyre jobban azt kezdem hinni, hogy nem a felfüggesztésben van a hiba. Alapjáraton is érezhető de akkor még inkább csak rázkódás mint vibrálás, de amikor a fordulatszámmérő elkerüli a 3e-ret elkezd erősödni aztán 4e körül van a csúcs, aztán 4500-felett kicsit gyengül.
Ami még érdekes lehet, hogy hidegen mintha kevésbé csinálná.

Re: Blokk
Majdnem igazad lett. A bütyköstengely egy nagyon picit elvan ferdülve, ebből adódóan lett két szikrám. Megkönnyebbültem, hogy csak ennyi a baj. Holnap be is megyek a boltba vásárolni egy újat. Köszönöm a segítségetek!gesszti írta:Olyat is láttam már, hogy a bütyköstengely csálén volt becsavarozva a dinamó forgórészébe. Pont ilyen tünet volt, két szikrával.

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Megnéztem szétszedtem de ott is minden rendben.Krepp írta:Most végig a két lenti blokktartóról volt szó(asszem)
A felső blokktartó között ott a gumipogácsa? ott működik a csillapítás?
(a a hengerfej és a váz közé teszed a kezed és nem fáj akkor elrontottál valamit)
Alapjáraton látod dolgozni a pogácsát?
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Most végig a két lenti blokktartóról volt szó(asszem)
A felső blokktartó között ott a gumipogácsa? ott működik a csillapítás?
(a a hengerfej és a váz közé teszed a kezed és nem fáj akkor elrontottál valamit
)
Alapjáraton látod dolgozni a pogácsát?
A felső blokktartó között ott a gumipogácsa? ott működik a csillapítás?
(a a hengerfej és a váz közé teszed a kezed és nem fáj akkor elrontottál valamit

Alapjáraton látod dolgozni a pogácsát?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Teljesen tanácstalan és elkeseredett vagyok.
Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mi okozza a vibrációt. Ma kiszereltem a blokkot és megnéztem a blokk tartó elemeket, még a hengert is lehúztam de semmi. Minden a helyén, minden jó csak épp 10km után fájnak és zsibbadnak az ízületeim.
Kezd már nagyon elegem lenni ebből a benzines vibrátorból. Mit tehetnék még? Mennyi az a pénz amit még rá kell költenem, hogy végre egy kicsit gondtalanul motorozhassak?

Kezd már nagyon elegem lenni ebből a benzines vibrátorból. Mit tehetnék még? Mennyi az a pénz amit még rá kell költenem, hogy végre egy kicsit gondtalanul motorozhassak?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez azt hiszem, nekem szólt...nyakas írta:Tedd vissza az eldobott lötyögős távtartót ! az nem véletlen lötyögNandor írta:Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/
Sajnos a gyári távtartó el volt repedve 2 helyen, az kuka.
Az utángyártottnak meg semmilyen mérete nem passzolt.
Így csináltattam ezt, Alapvetően a megmaradt gyári méretei alapján, csak azt hiszem 0.5-0.6 mm-el volt nagyonn átmérőjű a külseje. Szorosnak nem szoros, nincs vele gond, rezgések nem jönnek át.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Tedd vissza az eldobott lötyögős távtartót ! az nem véletlen lötyögNandor írta:Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/

A viz szalad, a kő marad!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Pl kihagyod a felső távtartó szemet, és akkor felül a fémház a vázra... De akkor az is esélytelen..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A felső blokktartó jól van összerakva?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Az az igazság, hogy Bambi most újította fel a motorját ezért a motorra semmiképp se gondolnék. Viszont a blokktartó kicserélése után jelentkezett a vibráció, először a főtengelyre gondoltam mert korábban kimozdult a csapágya és akkor is vibrált viszont akkor durvábban, most viszont finom rezgés van ami a fordulatszám emelkedésével erősödik. 4e-nél már annyira erős, hogy 15mm-es gumituskókat kellett az ülés rögzítési pontjai alá tenni, hogy egyáltalán el lehessen viselni, viszont a lábtartó ugyanúgy rezeg.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát nem tudom.Nandor írta:De, cseréltem azokat is. Azon gondolkodom, hogy a gumi szilent mellett levő műanyag távtartó lehet a ludas. Esetleg azt nem lehet egy gumigyűrűre kicserélni?Troster írta:Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös...
Vagy nem cseréltél?
Én tavaly cseréltem blokktartókat, meg ugye szilentet is.
Én még az utángyártott lötyögős műanyag perselyt is eldobtam a fenébe, és esztergáltattam olyat, ami csak 0.3mm-el kisebb a blokktartóban lévő csőnél, tehát tényleg nincs túl nagy játéka. De semmi rendellenes rezgés vagy vibráció nincs.
Ha gumira cseréled, nagyobb mértékben fog tekeregni a blokk terhelés hatására. (Ha arra gondolsz, hogy egy hasonló kaliberű Jawa vagy Pannónia, ésazokba fixen be van csavarozva a blokk mégsem rezegnek kibírhatatlan mértékben)
Valami más lesz szerintem a ludas...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
De, cseréltem azokat is. Azon gondolkodom, hogy a gumi szilent mellett levő műanyag távtartó lehet a ludas. Esetleg azt nem lehet egy gumigyűrűre kicserélni?Troster írta:Szilent minősége lehet kifogásolható, az erősített blokktartó bár merevséget ad, de szerintem a szilent a bűnös...
Vagy nem cseréltél?
Re: Blokk
Heló!
250-es ETZ-be bontott hengerfejet keresek.
Kösz.
250-es ETZ-be bontott hengerfejet keresek.
Kösz.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Mióta kicseréltem a blokktartókat erősítettre, azóta 4e-es fordulat felett pár kilométer után már elviselhetetlen a vibráció. Más is járt így vagy már megint én vagyok ilyen peches?
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/
Valamint mit lehet ezzel csinálni? Így a sástó-túra részvételem erősen veszélybe került. /mindig van valami amikor club túrára készülök/

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Köszönöm a választ!bambi írta:30x62x10 a tuti méretzsakfos írta: Váltócsapágyak:
6203 C3 2db
6204 C4 2db
A főtengelycsapágy :6305 C3 2db
Szimmeringek:
30x62x7 főtengő 2db itt van egy kis tévedési lehetőség,ugyanis van olyan alkatrészjegyzék ahol 30x62x10 szerepel![]()
![]()
25x37x7 lánckerék 1db
20x30x7 dinamó alá 1db
A TÉVEDÉS JOGÁT FENNTARTOM
Re: Blokk
Rendben van. Megfogadom a tanácsod és átnézem! Köszi!gesszti írta: A gyújtásrendszernek szüksége van egy bizonyos zárzögre. Ez az az "idő", amíg a megszakító zárva van, és a feszültség megfelelő értékre emelkedik a gyújtótrafó primer tekercsében ahhoz, hogy az áramkör megszakításakor elég nagy szikra keletkezhessen a gyertyán. Ez a szög pl. 250-es TS MZ-nél 140 fok. A dupla szikrával csak feleslegesen fogy a gyertya, a trafó, a kondi, és a megszakító is, ráadásul a felső holtpontnál levő szikrának kevés lesz az energiája az üzemanyag begyújtásához. Érdemes lenne kinyomozni, hogy miért nyit kétszer. Valami nem "kerek", az tuti.

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A gyújtásrendszernek szüksége van egy bizonyos zárzögre. Ez az az "idő", amíg a megszakító zárva van, és a feszültség megfelelő értékre emelkedik a gyújtótrafó primer tekercsében ahhoz, hogy az áramkör megszakításakor elég nagy szikra keletkezhessen a gyertyán. Ez a szög pl. 250-es TS MZ-nél 140 fok. A dupla szikrával csak feleslegesen fogy a gyertya, a trafó, a kondi, és a megszakító is, ráadásul a felső holtpontnál levő szikrának kevés lesz az energiája az üzemanyag begyújtásához. Érdemes lenne kinyomozni, hogy miért nyit kétszer. Valami nem "kerek", az tuti.Slarin írta: Körülbelül 1000km-van benne, de ha azt mondod nem gond hogy kétszer nyit, akkor nem foglalkozom vele. A motor elindul. Alapjáratot simán be lehet lőni, szépen pöfög. Csak azért érdekelt ez a dolog, hogy magasabb fordulatokon esetleg nem befolyásolja a motor működését, megszakító tehetetlensége miatt. Meg ugye kicsit gyorsabban is elkopik, de ez nem a hét fő bűn egyike. Fél éve volt szerelőnél és ő vizsgálta át a motort azt mondta, hogy nincs semmi baj a főtengellyel.
Köszönöm a válaszod!
Re: Blokk
Köszönöm a válaszod!gabsic írta:
Igaz bokorugrón, parasztmódszerrel, de 5 perc orvosoltam az ilyen problémát (bár ez csak kis mértékű hibánál működik):
Nem árt, ha van egy tartalék bütyköd.
körbeforgatod a főtengelyt, megnézed a bütyöknek melyik része nyitja alsó holtpontnál a megaszakítót. Alkoholos filccel megjelölöd a bütyök szóban forgó részét.
kicsavarod a forgórész-rögzítőcsavart, leveszed a bütyköt.
Befogod satuba alupofa közé, és a filccel megjelölt részen flexxel leköszörülsz belőle annyit hogy már ne nyissa a megszakítót. visszarakod a bütyköt, próba. Ha jó, örülsz, ha nem jó, akkor köszörülsz még.
Parasztmódszer, de működik. Nyilván nem fullos motoron csinál ilyet senki (én sem azon csináltam), de ha egyébként okés a gép (csapágyak jók) akkor csak emiatt nem érdemes pl blokkot széthúzni főtengelyt cserélni emiatt.
Én "krossz" TS-en csináltam ezt meg. Csapágyak nem lógtak, a forgórész jól felült a kúpon, próbaképp cseréltem is forgórészt.A főtengelycsap volt görbe. Ilyen esetben mit lehet csinálni egy 20ezret érő gányolt motoron? Hát ezt. Kókány, de bevált.
Egyébként Slarin: honnan tudod, hogy a főtengelycsap nem görbe? forgórész is jó? próbáltad másikkal? a kúpon jól felül? csúszógyűrű ill. kommutátor is üt (na az már tud gond lenni utcai motornál)? főtengelycsapágyak okésak? töltésed jó?
Mielőtt elkezdesz flexelni zárd ki azért a felsorlt gondokat, illetve döntsd el egyáltalán mire használod a motort és mennyire akarsz belemélyedni.
Nem szeretnék ilyen drasztikus módszerhez fordulni. A motor két éve esett át teljes felújításon. Itt a főtengely is ki lett cserélve. Körülbelül 1000km-van benne, de ha azt mondod nem gond hogy kétszer nyit, akkor nem foglalkozom vele. A motor elindul. Alapjáratot simán be lehet lőni, szépen pöfög. Csak azért érdekelt ez a dolog, hogy magasabb fordulatokon esetleg nem befolyásolja a motor működését, megszakító tehetetlensége miatt. Meg ugye kicsit gyorsabban is elkopik, de ez nem a hét fő bűn egyike. Fél éve volt szerelőnél és ő vizsgálta át a motort azt mondta, hogy nincs semmi baj a főtengellyel.
Érdekel a motorszerelés csak sajnos nem tudok eleget róluk.
Szerencsére itt sokat tanulhatok.
Köszönöm a válaszod!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez miért gond?Slarin írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!
Üdv.
Igaz bokorugrón, parasztmódszerrel, de 5 perc orvosoltam az ilyen problémát (bár ez csak kis mértékű hibánál működik):
Nem árt, ha van egy tartalék bütyköd.
körbeforgatod a főtengelyt, megnézed a bütyöknek melyik része nyitja alsó holtpontnál a megaszakítót. Alkoholos filccel megjelölöd a bütyök szóban forgó részét.
kicsavarod a forgórész-rögzítőcsavart, leveszed a bütyköt.
Befogod satuba alupofa közé, és a filccel megjelölt részen flexxel leköszörülsz belőle annyit hogy már ne nyissa a megszakítót. visszarakod a bütyköt, próba. Ha jó, örülsz, ha nem jó, akkor köszörülsz még.
Parasztmódszer, de működik. Nyilván nem fullos motoron csinál ilyet senki (én sem azon csináltam), de ha egyébként okés a gép (csapágyak jók) akkor csak emiatt nem érdemes pl blokkot széthúzni főtengelyt cserélni emiatt.
Én "krossz" TS-en csináltam ezt meg. Csapágyak nem lógtak, a forgórész jól felült a kúpon, próbaképp cseréltem is forgórészt.A főtengelycsap volt görbe. Ilyen esetben mit lehet csinálni egy 20ezret érő gányolt motoron? Hát ezt. Kókány, de bevált.
Egyébként Slarin: honnan tudod, hogy a főtengelycsap nem görbe? forgórész is jó? próbáltad másikkal? a kúpon jól felül? csúszógyűrű ill. kommutátor is üt (na az már tud gond lenni utcai motornál)? főtengelycsapágyak okésak? töltésed jó?
Mielőtt elkezdesz flexelni zárd ki azért a felsorlt gondokat, illetve döntsd el egyáltalán mire használod a motort és mennyire akarsz belemélyedni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Sziasztok!
Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!
Üdv.
Az lenne a problémám, mint az előttem pár hozzászólással lévő motorosnak. A megszakító nálam is kétszer nyit. Egyszer amikor felső állásban van a dugattyú egyszer pedig amikor lent van. Viszont nálam a főtengely egyáltalán nem ferde. Ha valaki tudna esetleg segíteni megköszönném!
Üdv.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég