Primer hajtáson kívül más a főtengely is. A TS blokkban 5mm-el vatagabb lett a főtengelycsap, változtak a főtengelycsapágyak méretei. A TS blokkon már nincs meg a szellőző ami a szívócsőhöz megy. TS hajtókarja felül tűgörgős. Én ennyiről tudok. (Trophys simerős mondta, hogy az ES mintha kisebb kompressziójú lenne, tehát henger-hengerfej tájon is lehet különbség, de hogy pontosan mik mások azt nem tudom biztosan)bomber93 írta:Az MZ Ts 125 és az Mz Trophy (ES) 125 blokkja pontosan mikben különbözik? Azt tudom, hogy kuplungkosár kisfogaskerék meg primerlánc. Ezen, kívül a váltóból kapja az olajat. De maga a főtengely is másabb? Van ezeken kívül valami amiben különböznek?
Blokk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a kukactengelybe történő bevágással megoldható lenne-e egy második üres beiktatása?
Konkrétan a 4. és 5. közé gondoltam egyféle szabadonfutó funkciónak: kigurulni, vagy hegyen ereszkedni a motor kínzása nélkül. A motorfék erősebb tempónál úgyis egy nagy 0, ha néha gázt is húzok a kenés miatt akkor meg szinte nettó hajt](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Az lenne a kérdésem, hogy a kukactengelybe történő bevágással megoldható lenne-e egy második üres beiktatása?
Konkrétan a 4. és 5. közé gondoltam egyféle szabadonfutó funkciónak: kigurulni, vagy hegyen ereszkedni a motor kínzása nélkül. A motorfék erősebb tempónál úgyis egy nagy 0, ha néha gázt is húzok a kenés miatt akkor meg szinte nettó hajt
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Az MZ Ts 125 és az Mz Trophy (ES) 125 blokkja pontosan mikben különbözik? Azt tudom, hogy kuplungkosár kisfogaskerék meg primerlánc. Ezen, kívül a váltóból kapja az olajat. De maga a főtengely is másabb? Van ezeken kívül valami amiben különböznek?
Re: Blokk
Izé buta kérdés milyen akksi kell bele? (gondolom 12V-os de ha boltba elmegyek milyen kb, vagy ha azt mondom mz-be akkor tudjak?)csoka írta:Kinézetre igényes,de a blokk valóban kizsebelheti az új gazdáját.Érdemes lenne hozzáértő emberrel menned,vinni egy feltöltött akksit,és rászánni egy órát.Próbálni beindítani,ha valóban régen áll,a benzin is lehet döglött.Ha rájöttetek mi a baj,és a gazda nem,akkor bekínálni 30-at,a többit a körülmények hozzák.

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Kinézetre igényes,de a blokk valóban kizsebelheti az új gazdáját.Érdemes lenne hozzáértő emberrel menned,vinni egy feltöltött akksit,és rászánni egy órát.Próbálni beindítani,ha valóban régen áll,a benzin is lehet döglött.Ha rájöttetek mi a baj,és a gazda nem,akkor bekínálni 30-at,a többit a körülmények hozzák.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Az átírás állandó ktg, bármilyen állapotú gépre kell.KILL3R etz írta:Bármi baja lehet...
Az állás miatt szimeringek, gumik, olajok cseréje. Ezek használat nélkül is elöregednek.
A nem indulás meg bármitől lehet. Ne hidd azt, hogy az eladó azért adja nyomott áron, mert nincs ideje kipucolni a karbit... (10 perc maximum)
Valószínű valami rejtett hibája van, amit nem tud megoldani és ezért adja el.
Nem akarok beleszólni, de a vételárral úgy számolj, hogy még 25-30e hogy a neveden legyen. És mégegyszer ennyi, hogy gatyába rázd.
De hogy itthon minden MZ-nek felújítják a blokkját eladás előtt....![]()
Ha hihető, amit itt állítanak (jók a gumik, ált. állapot, stb...) ennyitől még nem kell megijedni. Ha nagyon "alapos" akarsz lenni, megrángathatod a főtengelyt, beindítás nélkül ennél sokkal többre nem jutsz... Javallott a motorvételről szóló cikk átolvasása....
Én 40e-ért vettem az enyémet ugyanitt, indítható volt, de harmatos, már akkor látszott, hogy kell vele foglalkozni, blokkfelújítás, stb.... De azt gondolom, megérte: tudom mi van a blokkon belül és milyen állapotban...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Bármi baja lehet...
Az állás miatt szimeringek, gumik, olajok cseréje. Ezek használat nélkül is elöregednek.
A nem indulás meg bármitől lehet. Ne hidd azt, hogy az eladó azért adja nyomott áron, mert nincs ideje kipucolni a karbit... (10 perc maximum)
Valószínű valami rejtett hibája van, amit nem tud megoldani és ezért adja el.
Nem akarok beleszólni, de a vételárral úgy számolj, hogy még 25-30e hogy a neveden legyen. És mégegyszer ennyi, hogy gatyába rázd.
De hogy itthon minden MZ-nek felújítják a blokkját eladás előtt....
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Az állás miatt szimeringek, gumik, olajok cseréje. Ezek használat nélkül is elöregednek.
A nem indulás meg bármitől lehet. Ne hidd azt, hogy az eladó azért adja nyomott áron, mert nincs ideje kipucolni a karbit... (10 perc maximum)
Valószínű valami rejtett hibája van, amit nem tud megoldani és ezért adja el.
Nem akarok beleszólni, de a vételárral úgy számolj, hogy még 25-30e hogy a neveden legyen. És mégegyszer ennyi, hogy gatyába rázd.
De hogy itthon minden MZ-nek felújítják a blokkját eladás előtt....

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok!
keresgetem aktívan MZ-ket. most találtam egyet ami beleférne a keretembe viszont nem indul
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 84272.html
Szerintetek tényleg csak annyi baja lehet amit ir az eladó?
Ha tud valaki hamar válaszolni légyszi segítsetek mert csak 2 nap az aukció.
Mi lehet a baja? A sok állás miatt miket kell cserélni?
Köszi
keresgetem aktívan MZ-ket. most találtam egyet ami beleférne a keretembe viszont nem indul
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 84272.html
Szerintetek tényleg csak annyi baja lehet amit ir az eladó?
Ha tud valaki hamar válaszolni légyszi segítsetek mert csak 2 nap az aukció.
Mi lehet a baja? A sok állás miatt miket kell cserélni?
Köszi
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Értem köszönöm akkor felejtős a trabi dugó az csak azzal az lett volna a célom a költséghatékonyság.gabsic írta: Trabi dugónak köze nincs a 300-hoz (csak 270), sőt a csapszegátmérő miatt is mókolni kellene (18 vs 20), szerintem felejtős. Régen kellett megoldásként alkalmazni mivel nem volt 301 dugó.
Tehát 301-es dugót vegyél bele, abból is a lengyelt tdom ajánlani.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Trabi dugónak köze nincs a 300-hoz (csak 270), sőt a csapszegátmérő miatt is mókolni kellene (18 vs 20), szerintem felejtős. Régen kellett megoldásként alkalmazni mivel nem volt 301 dugó.nova001155 írta:Kellene egy kis tanács attól aki már 300 asította a gépét régebben. Melyik a jobb lehetőség élettartam illetve teljesítmény tekintetében?
Ugye azt tiszta hogy a hengerfejet megkell piszkálni mivel nagyobb az űrtartalom és ne nagyon másszon el a sűrítési arány ez tisztasor (infó:Nyakas). A dugattyúk között nagy és széles a választék de hallottam olyan gépeket amikbe trabi dugattyú került. Súlyra nem tudom van e köztük számottevő különbség de a trabi dugók azok 3 gyűrűsek a tz 301 es dugók pedig 2 ez élettartamban okozhat változást?
itt egy trabant dugó pl
http://kepgep.hu/2012/04/01/main/trabi.html
A tz dugattyút szerintem jól ismeri mindenki jól látható a szembetűnő különbség.
Illetve érdekel melyik a jobb minőségű dugattyú az utángyártottak között?
Tehát 301-es dugót vegyél bele, abból is a lengyelt tdom ajánlani.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Kellene egy kis tanács attól aki már 300 asította a gépét régebben. Melyik a jobb lehetőség élettartam illetve teljesítmény tekintetében?
Ugye azt tiszta hogy a hengerfejet megkell piszkálni mivel nagyobb az űrtartalom és ne nagyon másszon el a sűrítési arány ez tisztasor (infó:Nyakas). A dugattyúk között nagy és széles a választék de hallottam olyan gépeket amikbe trabi dugattyú került. Súlyra nem tudom van e köztük számottevő különbség de a trabi dugók azok 3 gyűrűsek a tz 301 es dugók pedig 2 ez élettartamban okozhat változást?
itt egy trabant dugó pl
http://kepgep.hu/2012/04/01/main/trabi.html
A tz dugattyút szerintem jól ismeri mindenki jól látható a szembetűnő különbség.
Illetve érdekel melyik a jobb minőségű dugattyú az utángyártottak között?
Ugye azt tiszta hogy a hengerfejet megkell piszkálni mivel nagyobb az űrtartalom és ne nagyon másszon el a sűrítési arány ez tisztasor (infó:Nyakas). A dugattyúk között nagy és széles a választék de hallottam olyan gépeket amikbe trabi dugattyú került. Súlyra nem tudom van e köztük számottevő különbség de a trabi dugók azok 3 gyűrűsek a tz 301 es dugók pedig 2 ez élettartamban okozhat változást?
itt egy trabant dugó pl
http://kepgep.hu/2012/04/01/main/trabi.html
A tz dugattyút szerintem jól ismeri mindenki jól látható a szembetűnő különbség.
Illetve érdekel melyik a jobb minőségű dugattyú az utángyártottak között?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Be ne indítsd! Hengert lehúzod, dugót leveszed, felhatod a hajtókart FHP-ba, rongyot odatömködsz a főtengelyhez, körbeforgatod a főtengőt, és szépen ki fogja hozni magával a rongy a beesett darabot mikor kiér a túloldalon. Ilyet eddig mindig meg tudtam így oldani, nem kellett kivenni a blokkot.Apa66 írta:Sziasztok!
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András
(A tippet én is nyakastól hallottam, azóta már párszor bevált)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Apa66 írta:Sziasztok!
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András
Nekem csapszeg biztosító esett bele a sismon forgattyús házába. Kiszedtem a blokkot hengerfej le. Fejjel lefelé és elkezdtem rázni kb 10 mp után kiköpte.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A kormányon lévő kezelőszerveket lazítsd meg,és told beljebb.A kormány végdugó egy 5-ös hasított csavarral van rögzítve.Az elszabadult alkatrészt jó esetben kipufogja,rossz esetben valamelyik mozgó alkatrész szétdörzsöli(megszorul).
Re: Blokk
Sziasztok!
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András
A gázbovden súber felőli végéről leesett a "tuskó" és a szívótorokban eltűnt.
Mivel az enyhén lejt a henger felé, szerintem bele is gurult a forgattyúsházba.
Nem tud ott problémát okozni?
A gázbovdent cserélnem kell, de a kormány végéről a dugót nem tudom leszedni.
Menetes, vagy csak egyszerűen bele van szorítva?
András
Re: Blokk
Mitől van az hogy mikor még hideg a motor szépen tartja az 1500-as alap fordulatszámot, de ahogy egyre jobban melegszik, egyre kevésbé tartja ?
Re: Blokk
Köszönöm szépen mindkettőtöknek a segítséget!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én mindenhova C3-at tettem. Nincs belőle baj, az ára sem eget rengető - ez persze mindenkinek más...laca54 írta:A váltóba is kell a C3?
Az olaj miért is lenne vita tárgya? Mz terén nemigen vagyok még otthon, eddig jobbára csak simsonok voltak a kezem alatt, ebből következtetve itt is vita, hogy a váltóba ki mit önt: motorolajat, vagy hajtóműolajat? Vagy rossz felé gondolkodom?
Az olaj terén a viszkozitás miatt mondtam, amit. A hajtóműolaj hidegben letapad, nem old a kuplung, csak mikor már felmelegedett. A motorolaj 10w40-15w40 valaki szerint csúszik, nekem a 250es ETZ-be nem okoz gondot.
Re: Blokk
[/quote]Seclusion írta: 1. Koyo C3
2. Nem kell, elég a paszta.
3. 80w90 hajtómű olaj. Bár ez parázs vita tárgya lehetne.
A váltóba is kell a C3?
Az olaj miért is lenne vita tárgya? Mz terén nemigen vagyok még otthon, eddig jobbára csak simsonok voltak a kezem alatt, ebből következtetve itt is vita, hogy a váltóba ki mit önt: motorolajat, vagy hajtóműolajat? Vagy rossz felé gondolkodom?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
1. Koyo C3laca54 írta:Üdv mindenkinek! Lenne egy pár kérdésem, ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Adott egy Ts 125-ös blokk.
1.Milyen illesztésű és márkájú csapágyakat ajánlotok bele? A könyve ha minden igaz a főtengelyhez C4-et ír, a váltóba meg C3-at. Szükséges ilyen nagy illesztésű?
2. A két blokkfél közé nem találtam papírtömítést a tömítéskészletben, nem is kell oda? Elég a tömítőpaszta?
3. Milyen olaj való a váltóba?
A segítséget előre is köszönöm!
2. Nem kell, elég a paszta.
3. 80w90 hajtómű olaj. Bár ez parázs vita tárgya lehetne.

Re: Blokk
Üdv mindenkinek! Lenne egy pár kérdésem, ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Adott egy Ts 125-ös blokk.
1.Milyen illesztésű és márkájú csapágyakat ajánlotok bele? A könyve ha minden igaz a főtengelyhez C4-et ír, a váltóba meg C3-at. Szükséges ilyen nagy illesztésű?
2. A két blokkfél közé nem találtam papírtömítést a tömítéskészletben, nem is kell oda? Elég a tömítőpaszta?
3. Milyen olaj való a váltóba?
A segítséget előre is köszönöm!
Adott egy Ts 125-ös blokk.
1.Milyen illesztésű és márkájú csapágyakat ajánlotok bele? A könyve ha minden igaz a főtengelyhez C4-et ír, a váltóba meg C3-at. Szükséges ilyen nagy illesztésű?
2. A két blokkfél közé nem találtam papírtömítést a tömítéskészletben, nem is kell oda? Elég a tömítőpaszta?
3. Milyen olaj való a váltóba?
A segítséget előre is köszönöm!
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Nah egen..
a régi mocijaimon is voltak ienek(olajcsepp stb)
De ez kicsit más
Rendberaknám inkább
http://i.imgur.com/k4nvZ.jpg
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
a régi mocijaimon is voltak ienek(olajcsepp stb)
De ez kicsit más

Rendberaknám inkább

http://i.imgur.com/k4nvZ.jpg
http://i.imgur.com/8aA7z.jpg
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Az szimering lesz, álló, forgórész leugrik és már meg is van.
Az üresjelzőnél is folyik mindenkinek az olaj, amíg meg nem szünteti valamilyen módon.Na ezzel is együtt kell élni.
Az üresjelzőnél is folyik mindenkinek az olaj, amíg meg nem szünteti valamilyen módon.Na ezzel is együtt kell élni.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Kérek egy képet Mz Ts 250/1 gyújtás felőli blokk félről.
Konkrétan az üresjelző környéke érdekelne.
Van-e alatta tömítés? gumigyűrű akármi?
Onnan tud felverni olajat a gyujtás felé sajna és olajos a cucc ott is
Köszi
Konkrétan az üresjelző környéke érdekelne.
Van-e alatta tömítés? gumigyűrű akármi?
Onnan tud felverni olajat a gyujtás felé sajna és olajos a cucc ott is

Köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Homokfúvót neki! Egy egyszerű kompresszor, egy kínai occó homokfúvó pisztoly, és egy kis kvarchomok (kb 1-2 vödör) Max nyomásra feltekerni a kompresszort, és hadd szóljon! (Közelről, kb 3-5 centiről kell nekiküldeni. Se túl közel, se túl távol)bomber93 írta:az a baj, hogy a felszínén valami rozsdapor szerűség lakozik amit csavarnyúzóval lehet kapargatni szorgalmasan. Olyan mint a sár csak nem hozza le a víz. Próbáltam már kromofággal trisós vízzel rozsdamaróval de nem oldotta valakinek valami ötlete még milyen vegyszer ami feloldhatja?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
http://aceshigh.uw.hu/szerk/em125150.gifK.Imi írta:Üdv
valaki tudna nekem segíteni, nem nagyon találok sehol 125ös ETZ blokkról robbantott ábrát?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
az a baj, hogy a felszínén valami rozsdapor szerűség lakozik amit csavarnyúzóval lehet kapargatni szorgalmasan. Olyan mint a sár csak nem hozza le a víz. Próbáltam már kromofággal trisós vízzel rozsdamaróval de nem oldotta valakinek valami ötlete még milyen vegyszer ami feloldhatja?MrDok írta:Az "aluba rohadt rozsda" nem jön ki, de nem is zavar a működésben, és az a szép benne hogy a blokk belsejében nem is látod!bomber93 írta: Hol cserélem én azt a gyönyörű váltót restaurálom elhegesztem oszt kireszelem XD
Brigéciol oldja az aluba rohadt rozsdát? Tudtommal az olajat eszik de ebbe sajnos egy köpet olaj nem volt:S![]()
Tehát a váltó kiigazítása, és a csapágygolyók gömbölyűre hegesztése után már össze is rakhatod!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az "aluba rohadt rozsda" nem jön ki, de nem is zavar a működésben, és az a szép benne hogy a blokk belsejében nem is látod!bomber93 írta: Hol cserélem én azt a gyönyörű váltót restaurálom elhegesztem oszt kireszelem XD
Brigéciol oldja az aluba rohadt rozsdát? Tudtommal az olajat eszik de ebbe sajnos egy köpet olaj nem volt:S

Tehát a váltó kiigazítása, és a csapágygolyók gömbölyűre hegesztése után már össze is rakhatod!

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
MrDok írta:Ezt hívják gyári állapotnak......bomber93 írta:Szép estét!
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt)
Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
Brigéciol, áztatás, aztán magasnyomású mosó (esetleg autómosó gőzborotvája). De ugye a váltót cseréled összerakás előtt!
Hol cserélem én azt a gyönyörű váltót restaurálom elhegesztem oszt kireszelem XD
Brigéciol oldja az aluba rohadt rozsdát? Tudtommal az olajat eszik de ebbe sajnos egy köpet olaj nem volt:S
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ezt hívják gyári állapotnak......bomber93 írta:Szép estét!
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt)
Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
Brigéciol, áztatás, aztán magasnyomású mosó (esetleg autómosó gőzborotvája). De ugye a váltót cseréled összerakás előtt!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szép estét!
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt
)




Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
Egy olyan kérdésem, lenne, hogy ha egy TS 125 ös blokkba teszek csapágyakat de mást nem és úgy elviszem homokfúvatni lehet valami baja karternek? Mivel olyan szintű lerakódás van benne, amivel nem tudok mit kezdeni. se kromofág se higitó se semmilyen olaj trisós víz nem hozza ki ezt a retket max drótkorong féleség vagy kapargatás de mivel vastag így hetekig tartana. Valakinek valami más ötlete ami a képen látható retket ki tudnám szedni, úgy hogy az egyébként kiváló csapágyfészkek ne sérüljenek. (a blokk múltját kérésre elmesélem a lényeg h papiros motor és ócsó volt





Van itthon még 2 fasza blokkom nem lehet átütni valahogy a számokat vagy valami? Bármi megoldás jó lenen csak tudnék haladni:S
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szerencs
Re: Blokk
Gabor1991 írta:gabsic írta:
Nem kell széthúzni, csak az olajat leengedni.
Alánézel a blokknak, látod az olajleengedő csavart, és nem messze tőle az üresjáratrögzítő csavarját.
Ezt kihajtva kellene benne lenni egy rugónak, és fölötte egy elvileg 8as (vagy 6os? most nem tudom biztosan) golyónak.
1-2 oldallal ezelőtt Bambi megírta a méretét...
Na szerintem neked ilyen golyód nincs.
Köszi megtaláltam 8mm-es az a csapágygolyó majd holnap megnézem hogy egyáltalán benne van e vagy hiányzik belőle köszi a segítséget és ha valamit tudok holnap akkor irokhátha segítek másnak
Sikerült megtalálnom a hibát


- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
köszi
most utólag méregettem mikor már fel tettem a kuplungot sajnos és félek/féltem hogy túl nagy a hézag, mivel olvastam hogy az utángyártott lamellák vastagsága lehet 0,3 mm-rel is nagyobb a gyárilag meg adott 3 mm-hez képest, ami 5 lamellánál 1.5 mm eltérés a hézagnál és ebből gondoltam h gond lehet a nagy hézag
most utólag méregettem mikor már fel tettem a kuplungot sajnos és félek/féltem hogy túl nagy a hézag, mivel olvastam hogy az utángyártott lamellák vastagsága lehet 0,3 mm-rel is nagyobb a gyárilag meg adott 3 mm-hez képest, ami 5 lamellánál 1.5 mm eltérés a hézagnál és ebből gondoltam h gond lehet a nagy hézag

MZ ETZ 251e '89
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Jah én is úgy tudtam h amíg csutkára nem kopik, addig jó 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
5 tizedig jó. A gyári leírás szerint.
Szerintem teljesen jó a hézagod....
Szerintem teljesen jó a hézagod....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
kuplung hézagom 2.6 mm (a képen X jelöli)
a kérdésem az lenne, hogy fog-e így működni a kuplungom vagy szedjem szét és rakjak vissza 1-2 gyári lamellát? és hogy kb mi lenne a normális hézag?
segítséget előre is köszöntem

a kérdésem az lenne, hogy fog-e így működni a kuplungom vagy szedjem szét és rakjak vissza 1-2 gyári lamellát? és hogy kb mi lenne a normális hézag?
segítséget előre is köszöntem

MZ ETZ 251e '89
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Blokk
Baki Mátéval hogyan tudnám fölvenni a kapcsolatot?Troster írta:Valamilyen szinten minden Mz-s nek ez a mumus!Sok sikert hozzá, és kitartást a lengővilla kiszereléshez!![]()
Ha mákod van akkor nemrég előtted valaki már kivette....
Ha kiszabadítottad, CSAK erősített blokktartót tegyél be, ezzel kapcsolatban pedig Baki Máté a Te embered!
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
Üdv
250-es ETZ hátsó blokktartójában lévő két csavarból 8.8-as elég? imbuszos vagy 6 lap fejű lesz-e a jobb? és mekkora erővel kell meghúzni a csavart?
Válaszokat lőre is köszönöm
250-es ETZ hátsó blokktartójában lévő két csavarból 8.8-as elég? imbuszos vagy 6 lap fejű lesz-e a jobb? és mekkora erővel kell meghúzni a csavart?
Válaszokat lőre is köszönöm
MZ ETZ 251e '89
Re: Blokk
Gabsic!
Gumidugós a beöntője! Köszönöm a segítséget!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Gumidugós a beöntője! Köszönöm a segítséget!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szerencs
Re: Blokk
gabsic írta:
Nem kell széthúzni, csak az olajat leengedni.
Alánézel a blokknak, látod az olajleengedő csavart, és nem messze tőle az üresjáratrögzítő csavarját.
Ezt kihajtva kellene benne lenni egy rugónak, és fölötte egy elvileg 8as (vagy 6os? most nem tudom biztosan) golyónak.
1-2 oldallal ezelőtt Bambi megírta a méretét...
Na szerintem neked ilyen golyód nincs.
Köszi megtaláltam 8mm-es az a csapágygolyó majd holnap megnézem hogy egyáltalán benne van e vagy hiányzik belőle köszi a segítséget és ha valamit tudok holnap akkor irok


-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hát nem hirtelen az egyik haveromtól vettem a motort és ö szétszedte és összerakta 3 blokkból egy jót és szerintem valamit kifelejtett de már amikor megvettem akkor nem volt benne de mondta hogy neki se volt meg benne az üres és azt a rögzitő golyót hogy tudom kicserélni szét kell hozzá huznom a blokkot vagy van valami könnyebb megoldás is?[/quote]Gabor1991 írta: ürejárat rögzítő golyó megvan? vagy ha hirtelen tűnt el z üres, akkor tán a golyót nyomó rugó tört el...
Nem kell széthúzni, csak az olajat leengedni.
Alánézel a blokknak, látod az olajleengedő csavart, és nem messze tőle az üresjáratrögzítő csavarját.
Ezt kihajtva kellene benne lenni egy rugónak, és fölötte egy elvileg 8as (vagy 6os? most nem tudom biztosan) golyónak.
1-2 oldallal ezelőtt Bambi megírta a méretét...
Na szerintem neked ilyen golyód nincs.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szerencs
Re: Blokk
hát nem hirtelen az egyik haveromtól vettem a motort és ö szétszedte és összerakta 3 blokkból egy jót és szerintem valamit kifelejtett de már amikor megvettem akkor nem volt benne de mondta hogy neki se volt meg benne az üres és azt a rögzitő golyót hogy tudom kicserélni szét kell hozzá huznom a blokkot vagy van valami könnyebb megoldás is?gabsic írta:ürejárat rögzítő golyó megvan? vagy ha hirtelen tűnt el z üres, akkor tán a golyót nyomó rugó tört el...Gabor1991 írta:Sziasztok nekem egy 150-es MZ ETZ-m van és hiányzik belőle az üres nem lehet berakni üresbe csak akkor ha az 1es és a 2es között megállítom a váltókart mi lehet a baja vagy hogy lehetne állítani rajta hogy legyen üresem???
a válaszokat előre is köszönöm
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
gumidugós, vagy csavaros az olajbeöntőd?Lóri írta:Sziasztok!
1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...
Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
amúgy Dok-nak igaza van, a váltó a henger alatt lévő furaton szellőzik (egy labirint van kiképezve, hogy a kosz ne jusson be a váltóba.
Amire te gondolsz szellőző, talán a régi TS blokkokon volt (76 előtt, egysoros kuplunglánc, csavaros olajbeöntő), de tán ott is csak a helye volt meg, ebben nem vagyok biztos.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ürejárat rögzítő golyó megvan? vagy ha hirtelen tűnt el z üres, akkor tán a golyót nyomó rugó tört el...Gabor1991 írta:Sziasztok nekem egy 150-es MZ ETZ-m van és hiányzik belőle az üres nem lehet berakni üresbe csak akkor ha az 1es és a 2es között megállítom a váltókart mi lehet a baja vagy hogy lehetne állítani rajta hogy legyen üresem???
a válaszokat előre is köszönöm
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szerencs
Re: Blokk
Sziasztok nekem egy 150-es MZ ETZ-m van és hiányzik belőle az üres nem lehet berakni üresbe csak akkor ha az 1es és a 2es között megállítom a váltókart mi lehet a baja vagy hogy lehetne állítani rajta hogy legyen üresem???
a válaszokat előre is köszönöm
a válaszokat előre is köszönöm

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég