Van/kéne lennie: A henger alatt hátul, a két blokkfél találkozásánál van egy kis nyílás. A hűtőbordák között.Lóri írta:Sziasztok!
1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...
Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Nekem 80"-as a Ts-em azon nincs de szerintem a TS-eken nincsen én legalább is még nem láttamLóri írta:Sziasztok!
1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...
Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
Sziasztok!
1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...
Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
1981-es Ts 125-ös blokkon nincs váltóház szellőztető? Olyan, mint az ES 125-ön, hogy a szívócső-gumiba csatlakozik? Mert az enyémen nincs ilyen...
Még egy kérdés: A fordulatszám kihajtás furatát le lehet zárni? Az ES-be szeretném betenni ezt a blokkot...
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Hát ott kellene lennie egy perselynek.A blokk meg azért áll jobbra mert elhúzza a blokk saját magát,gyenge anyagból van a blokktartó.csonkesz írta:Köszönöm a gyors válaszokat, úgy látom rátok mindig lehet számítani. Viszont azt nem érte, hogy a jobb oldali tartó perselye balra áll, de a blokk szemmel láthatólag jobbra van tekeredve. Gondolom a lengővilla tengelye és a blokktartó között még kellene lennie szilentnek vagy perselynek, az hiányozna esetleg, vagy mitől állhat így. De a tartó az valószínűleg hajlott. De hogy mitől... Már csak hálni jár a lélek ebbe a motorba.
Itt meglátod:http://www.hubermotor.hu/allomanyok/kat ... 527596.gif
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Blokk
Köszönöm a gyors válaszokat, úgy látom rátok mindig lehet számítani. Viszont azt nem érte, hogy a jobb oldali tartó perselye balra áll, de a blokk szemmel láthatólag jobbra van tekeredve. Gondolom a lengővilla tengelye és a blokktartó között még kellene lennie szilentnek vagy perselynek, az hiányozna esetleg, vagy mitől állhat így. De a tartó az valószínűleg hajlott. De hogy mitől... Már csak hálni jár a lélek ebbe a motorba. 



"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Valamilyen szinten minden Mz-s nek ez a mumus!Sok sikert hozzá, és kitartást a lengővilla kiszereléshez!
Ha mákod van akkor nemrég előtted valaki már kivette....
Ha kiszabadítottad, CSAK erősített blokktartót tegyél be, ezzel kapcsolatban pedig Baki Máté a Te embered!

Ha mákod van akkor nemrég előtted valaki már kivette....
Ha kiszabadítottad, CSAK erősített blokktartót tegyél be, ezzel kapcsolatban pedig Baki Máté a Te embered!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Hátsó lengővilla kiszereléssel jár sajnos:(csonkesz írta:Sziasztok!
Ma vettem észre, hogy a blokk a vázban eléggé jobbra áll. Nézegettem, hogy mi lehet eldeformálódva, de konkrétan még nem tudtam megállapítani. De valószínűleg csak a blokktartó vasak lehetnek a felelősek. Viszont azt robbantott ábrából sem tudtam még kivenni, hogy hogyan van a blokkra fölfogatva. Persze ha szétszedem előbb utóbb rájövök, csak az még minimum 1-2 hét, viszont foglalkoztat a dolog, hogy milyen munkával jár majd ez.
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma vettem észre, hogy a blokk a vázban eléggé jobbra áll. Nézegettem, hogy mi lehet eldeformálódva, de konkrétan még nem tudtam megállapítani. De valószínűleg csak a blokktartó vasak lehetnek a felelősek. Viszont azt robbantott ábrából sem tudtam még kivenni, hogy hogyan van a blokkra fölfogatva. Persze ha szétszedem előbb utóbb rájövök, csak az még minimum 1-2 hét, viszont foglalkoztat a dolog, hogy milyen munkával jár majd ez.
Ma vettem észre, hogy a blokk a vázban eléggé jobbra áll. Nézegettem, hogy mi lehet eldeformálódva, de konkrétan még nem tudtam megállapítani. De valószínűleg csak a blokktartó vasak lehetnek a felelősek. Viszont azt robbantott ábrából sem tudtam még kivenni, hogy hogyan van a blokkra fölfogatva. Persze ha szétszedem előbb utóbb rájövök, csak az még minimum 1-2 hét, viszont foglalkoztat a dolog, hogy milyen munkával jár majd ez.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Ha van forgalmija,törzskönyve,rendszáma, esetleg még műszakija is,akkor megéri rendbe rakni.Lóri írta:Üdv!
Nem tudom hova kellene ezt írnom, de ne kövezzetek meg érte! Ma vettem egy TS 125-t, 1981-es évjáratú. Blokk átforog. Hiányzik róla: km-óra, spirál, és az óra, összes bowden, lánc, láncvédő bakelit, első lámpából a foglalat. Valami állat kitépte belőle a vezetékköteget, és letördelte az indexeket. Kellene még rá index kapcsoló. Így ennyi baja van szerencsétlennek, de nem akarom, hogy az enyészeté legyen. Véleményetek szerint, érdemes megcsinálni, vagy hagyjam?
Köszi a választ!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk
Hello!
Segítségeteket kérném! Mz etz 250 -esem van aminek annyi a gondja, h a főtengelyről már másodszor lazul le a kuplung (kuplungagy) tudom, kéne vennem egy uj főt. de arra jelenleg nincs pénzem. Megoldottam egy alátéttel amelyet közvetlen az agy és a kiemelő közé tettem, de viszon így nem akar kiemelni, a kuplung. Köszi előre is.
Segítségeteket kérném! Mz etz 250 -esem van aminek annyi a gondja, h a főtengelyről már másodszor lazul le a kuplung (kuplungagy) tudom, kéne vennem egy uj főt. de arra jelenleg nincs pénzem. Megoldottam egy alátéttel amelyet közvetlen az agy és a kiemelő közé tettem, de viszon így nem akar kiemelni, a kuplung. Köszi előre is.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha tényleg csak ennyi a baja az kb 20-25 ezerből megvan, és lehet vele menni 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
Üdv!
Nem tudom hova kellene ezt írnom, de ne kövezzetek meg érte! Ma vettem egy TS 125-t, 1981-es évjáratú. Blokk átforog. Hiányzik róla: km-óra, spirál, és az óra, összes bowden, lánc, láncvédő bakelit, első lámpából a foglalat. Valami állat kitépte belőle a vezetékköteget, és letördelte az indexeket. Kellene még rá index kapcsoló. Így ennyi baja van szerencsétlennek, de nem akarom, hogy az enyészeté legyen. Véleményetek szerint, érdemes megcsinálni, vagy hagyjam?
Köszi a választ!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Nem tudom hova kellene ezt írnom, de ne kövezzetek meg érte! Ma vettem egy TS 125-t, 1981-es évjáratú. Blokk átforog. Hiányzik róla: km-óra, spirál, és az óra, összes bowden, lánc, láncvédő bakelit, első lámpából a foglalat. Valami állat kitépte belőle a vezetékköteget, és letördelte az indexeket. Kellene még rá index kapcsoló. Így ennyi baja van szerencsétlennek, de nem akarom, hogy az enyészeté legyen. Véleményetek szerint, érdemes megcsinálni, vagy hagyjam?
Köszi a választ!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Blokk
csonkesz írta:Sziasztok!
Múltkor első lánckereket cseréltem a kis ETZ-n. Na már most akkor is észrevettem, ma pedig még sűrűbben csinálta a motor, hogy megcsúszott néha néha a kuplungja, de igen erőteljesen. Érdekes módon szokatlan időközönként csinálja, gyorsításokkor szinte egyáltalán nem, állandó fordulaton gyakrabban. Hirtelen arra gondoltam, hogy kiesett a golyó a pálca elől és nem vettem észre, de akkor produkálhatna ilyet? Úgy gondolom akkor nem emelne ki tökéletesen, de ezt nem tapasztaltam. Ha nem a golyó miatt, akkor mitől? Biztosan a szerelésnél adódott valami hiba, mert előtte sohasem csinált ilyet, az után pedig közvetlenül jelentkezett. Ha valakinek van ötlete kérlek segítsetek.
Azóta elég sokat mentem vele, és nagyon ritkán csinálta. Igen érdekes számomra, van amikor fél, egész napokon keresztül nem jelentkezik, csak hébe-hóba.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Nagyon szépen köszönöm a rengeteg értelmes és a tapasztalatok alapján leírt sok jó választ!!
Nagyon tetszik az MZ-sek klubja.Igen összetartó egy banda
Nagyon tetszik az MZ-sek klubja.Igen összetartó egy banda

Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Igen a lánckerék anya az engem is kísért mindig lekel biztosítani az a tuti a kuplung sem tud ugye könnyen leforogni de hát az ördög nem alszik.Troster írta:Annyira azért egykönnyen nem forog az le.Én tavaly vettem egy Etz-t, látszott volt gazdája, zembiztos, ahol kell ott rugós alátét stb....Így annyira nem is néztem át, csak gyujtás, benya, keréktengelyek....
Aztán 3 hete veszem le a kuplungdeknit, és lőn a kuplung anya kézzel forgott.(előtte belevertem 6 ezret)
Aztán tegnap láncszettet cseréltem és a lánckerék biztosításának oldása után is ez a kép fogadott, hogy kézzel tekergettem az anyát.
Na jobb bele sem gondolni, mi van ha 120-nál forgalmas elkerülőn stb. leforog...
Azt szokták mondani a jól felrakott kuplung nem forog le na én ebben hiszek és jól felcsupáltam az anyát:)
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Annyira azért egykönnyen nem forog az le.Én tavaly vettem egy Etz-t, látszott volt gazdája, zembiztos, ahol kell ott rugós alátét stb....Így annyira nem is néztem át, csak gyujtás, benya, keréktengelyek....
Aztán 3 hete veszem le a kuplungdeknit, és lőn a kuplung anya kézzel forgott.
(előtte belevertem 6 ezret)
Aztán tegnap láncszettet cseréltem és a lánckerék biztosításának oldása után is ez a kép fogadott, hogy kézzel tekergettem az anyát.
Na jobb bele sem gondolni, mi van ha 120-nál forgalmas elkerülőn stb. leforog...
Aztán 3 hete veszem le a kuplungdeknit, és lőn a kuplung anya kézzel forgott.

Aztán tegnap láncszettet cseréltem és a lánckerék biztosításának oldása után is ez a kép fogadott, hogy kézzel tekergettem az anyát.
Na jobb bele sem gondolni, mi van ha 120-nál forgalmas elkerülőn stb. leforog...

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Na ma székaptam a gépet lemezzel volt lebiztosítva az olajtálca szóval az nem jött le nemtudott elfordulni . Most nem húztam le a kuplungot csak viszahúztam remélem nem fog megforogni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nem emlékszem pontosan... asszem az ETZ lánc hosszabb 2 szemmel mint a TS lánc. vagy fordítva.Seclusion írta: Én Etz láncot, ETZ kis lánckereket, és TZ kuplungot szereltem össze. Gondolom a lánc se ugyanakkora. Passz.

Egyébként értem én, hogy a tányérrugó ideálisabb rugókarakterisztikája miatt lett változtatva a 20 éves ES/TS féle konstukción, de nem tartom ezzel a hézagolós megoldással a legsikerültebb dolognak a kisETZ kuplungot.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én Etz láncot, ETZ kis lánckereket, és TZ kuplungot szereltem össze. Gondolom a lánc se ugyanakkora. Passz.gabsic írta:Mintha a lánc hossza is eltérő lenne... Bár lehet rosszul emlékszemSeclusion írta:Lehet rossz meglátás, de a kis TSből lett a kis ETZ. Mert ha megnézed, a kis MZ konstrukciók mind hasonlítanak egymásra. Ugyanígy a nagyok is. A kuplunggal kapcsolatban, azt hiszem a lánckerék nem stimmel egyedül, az marad az ETZ lánckereke. Mármint a főtengelyen lévő.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mintha a lánc hossza is eltérő lenne... Bár lehet rosszul emlékszemSeclusion írta:Lehet rossz meglátás, de a kis TSből lett a kis ETZ. Mert ha megnézed, a kis MZ konstrukciók mind hasonlítanak egymásra. Ugyanígy a nagyok is. A kuplunggal kapcsolatban, azt hiszem a lánckerék nem stimmel egyedül, az marad az ETZ lánckereke. Mármint a főtengelyen lévő.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Lehet rossz meglátás, de a kis TSből lett a kis ETZ. Mert ha megnézed, a kis MZ konstrukciók mind hasonlítanak egymásra. Ugyanígy a nagyok is. A kuplunggal kapcsolatban, azt hiszem a lánckerék nem stimmel egyedül, az marad az ETZ lánckereke. Mármint a főtengelyen lévő. 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ezzel így jártam én is és az üresjelzővel is megvívtam! Lánckenés ki volt pipálva....KILL3R etz írta:Ahol még alattomos módon folyhat, az a lánckerék mögötti váltótengelyvég dugók. Ott a fém dugó van beragasztva a blokkfélbe, és egy széthúzás után az elmozdulhat, elenged a ragasztó, és szépen csörgedezik ott az olaj. Olyan mintha a lánckerék szimering lenne oda, de mégse.

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Dehogy durva,rokonok nagyon is közeli rokonok.Nekem a TS be ETZ főtengely van pl de szerintem a váltó és az elektromos rendszeren kívül ugyan az alapjaiba a kis TS és az ETZ.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
És a TS komplett kuplungját bele lehet tenni? tehát a lánckereket,a kosarat,a belső alumínium agyat,kuplunglamellát minden xart?kupi írta:Ahogy az előttem szólok is írták TS kosár a legjobb egy keveset használt bontott darab a láncból szerintem csakis újat a kétsoros FAVORIT" nekem nagyon sokat kibírt már, igaz nem is a legolcsóbb de megéri.A távol keleti aranyszínű.. noném láncok kerülendőek!xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!

Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Ahogy az előttem szólok is írták TS kosár a legjobb egy keveset használt bontott darab a láncbol szerintem csakis újat a kétsoros FAVORIT" nekem nagyon sokat kibírt már, igaz nem is a legolcsóbb de megéri.A távol keleti aranyszínű.. noném láncok kerülendőek!xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Utángyári kuplung hajlamos szétesni a szegecseknél (?!), és hamar elnyalja a fogakat a lánc. A kuplungláncok meg elég hamar kinyúlnak. TS kuplungot bele! Duplasorosat! Azzal többet nem lesz baj. Kis ETZ kuplungját soha ne is lássam.xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Én is erre gondoltam kösz.MrDok írta: Csak az anyát kell leszedni, a kuplungot nem.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Van egy ETZ 125-ös paripám.Kuplunglánc problémám van.
A lánc meglazult és a kuplungkosáron lévő nagylánckerék elkopott.Annyira,hogy a lánc a deknin rágja már ki.
Kérdésem az lenne,hogy milyen láncot ill.fog.kereket ajánlotok? A mofakeres az mennyire megbízható?Érdemes e utángyártottat venni?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Csak az anyát kell leszedni, a kuplungot nem.nova001155 írta:Ma teszteltem valamit megosztom a tapasztalatokat olajbetöltő gumidugóját úgy raktam fel hogy hátra fele néz a nyílás akkor nuku olaj. Mikor előrefele állt akkor megjelent az olaj lehet mikor hátrafele állt a menetszél elvihette az olajat? Nem tudom de valószínű hétvégén már megnézem magamnak az olajtálca csavarját . Annak ugye egy csavarja van és ha minden jó akkor hozzáférek a malomkerék megbontása nélkül is. Még egy kérdésem lenne ugye leszedem az oldal deknit kuplungot ugye nem kell nekem megint lekapni és újra felhúzni ha nem esik le magától (miért esne ha jól fent van)?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ma teszteltem valamit megosztom a tapasztalatokat olajbetöltő gumidugóját úgy raktam fel hogy hátra fele néz a nyílás akkor nuku olaj. Mikor előrefele állt akkor megjelent az olaj lehet mikor hátrafele állt a menetszél elvihette az olajat? Nem tudom de valószínű hétvégén már megnézem magamnak az olajtálca csavarját . Annak ugye egy csavarja van és ha minden jó akkor hozzáférek a malomkerék megbontása nélkül is. Még egy kérdésem lenne ugye leszedem az oldal deknit kuplungot ugye nem kell nekem megint lekapni és újra felhúzni ha nem esik le magától (miért esne ha jól fent van)?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az üres jelzőről ne is beszéljünk...... 

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ahol még alattomos módon folyhat, az a lánckerék mögötti váltótengelyvég dugók. Ott a fém dugó van beragasztva a blokkfélbe, és egy széthúzás után az elmozdulhat, elenged a ragasztó, és szépen csörgedezik ott az olaj. Olyan mintha a lánckerék szimering lenne oda, de mégse.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Köszönöm, úgy lesz.Dénes írta:A napsugárzástól biztos nem fog elkezdeni csöpögni...azért mikor megy a motor jobban bemelegszik annál.
MZ-ből elég sok helyról csöpöghet az olaj. Sokszor nem is olaj, hanem benzin folyik mellé, az felveszi útközben a dzsuvát és csöpöget itt-ott, te meg olajnak hiszed.
De egy jó lánckenés után is csöpög szinte bárhonnan.![]()
Lánckerék szimmeringje is lehet hibás, vagy olajleeresztő, vagy blokkfél.
Szóval töröld le szárazra a motort és először derítsd ki, hogy honnan folyik. Utána meg szokd meg és ne parkolj díszkőre.![]()
Ha nagyon folyna persze az más...

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A napsugárzástól biztos nem fog elkezdeni csöpögni...azért mikor megy a motor jobban bemelegszik annál. 
MZ-ből elég sok helyról csöpöghet az olaj. Sokszor nem is olaj, hanem benzin folyik mellé, az felveszi útközben a dzsuvát és csöpöget itt-ott, te meg olajnak hiszed.
De egy jó lánckenés után is csöpög szinte bárhonnan.
Lánckerék szimmeringje is lehet hibás, vagy olajleeresztő, vagy blokkfél.
Szóval töröld le szárazra a motort és először derítsd ki, hogy honnan folyik. Utána meg szokd meg és ne parkolj díszkőre.
Ha nagyon folyna persze az más...

MZ-ből elég sok helyról csöpöghet az olaj. Sokszor nem is olaj, hanem benzin folyik mellé, az felveszi útközben a dzsuvát és csöpöget itt-ott, te meg olajnak hiszed.
De egy jó lánckenés után is csöpög szinte bárhonnan.

Lánckerék szimmeringje is lehet hibás, vagy olajleeresztő, vagy blokkfél.
Szóval töröld le szárazra a motort és először derítsd ki, hogy honnan folyik. Utána meg szokd meg és ne parkolj díszkőre.

Ha nagyon folyna persze az más...
Re: Blokk
Üdv Mindekinek!
Friss MZ-s vagyok.
Nemrég vettem egy TS 250/1-es MZ-t. Nemsokat mentem vele mert egyrészt nem volt olyan idő, másrészt pedig inkább azzal voltam elfoglalva, hogy a műszakira rendben legyen. Nem is volt semmi gond eddig, már majdnem mident helyretettünk rajta, remekül indúl, megy, vált, megáll. Viszont a motor ezidáig este fedett helyen pihent, ahol ne érte napsütés, hőhatás, stb. Mivel már a javítások végén tartunk, kicsit belehúztunk a tempóba ezért el sem tettem a motort estére. Ma reggel elég komoly napsütés volt, és akkor láttam, hogy a blokk alól úgy középtájt csöpögött az olaj. Namost nem tudom, hogy a felmelegedő blokk és a csöpögés között lehet e valamilyen összefüggés, mert pl. használat után eddig még nem láttam egy csepp olajat sem. Ott sem ahol eddig állt a motor.
Tegnap délután 5 óra felé mentem még a motorral, és ma reggel 9 kor vettem észre a csepegést. Nem sok, 3-4 csepp mindössze.
Szerintetek mitévő legyek?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Friss MZ-s vagyok.

Tegnap délután 5 óra felé mentem még a motorral, és ma reggel 9 kor vettem észre a csepegést. Nem sok, 3-4 csepp mindössze.
Szerintetek mitévő legyek?
Köszönöm előre is a válaszokat!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Gondol egyet azt letörik a kuplung a tengelyről? az jó minőség.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Általában letörnek a tengelyek, de van amelyik jól bírja. A legtöbb sztori amit hallottam, törésről szólt.nova001155 írta:Volt már párszor téma a fórumon de újra felteszem a kérdést . Mit bír az utángyári főtengely illetve mennyire méretazonos? vagy jobb dontés egy gyárit feújitani de Oda is csak az utángyártott hajtókar szett van . Már nem emlékszem ki írta ide a fórumra hogy osszeolvadt az alsó tűgörgő kosara az milyen volt gyári vagy utángyártott?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Volt már párszor téma a fórumon de újra felteszem a kérdést . Mit bír az utángyári főtengely illetve mennyire méretazonos? vagy jobb dontés egy gyárit feújitani de Oda is csak az utángyártott hajtókar szett van . Már nem emlékszem ki írta ide a fórumra hogy osszeolvadt az alsó tűgörgő kosara az milyen volt gyári vagy utángyártott?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
az sem rossz ötlet. kivettem a dugót beindítottam a gépet és pörgettem apró pici csöppeket dobált rajta ki nem számottevő.hell írta:Én kipróbáltam annó ha kicsit több az olaj volt benne tenni kell "kócot" a gumidugóba és nem nyomja ki a felesleget és levegőt is kapni fog.![]()
9 deci helyett 1 liternél még működött a dolog.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Én kipróbáltam annó ha kicsit több az olaj volt benne tenni kell "kócot" a gumidugóba és nem nyomja ki a felesleget és levegőt is kapni fog.
9 deci helyett 1 liternél még működött a dolog.

9 deci helyett 1 liternél még működött a dolog.

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Na mentem a géppel 50 km-ert és nem olajos most a betöltőnél akkor ezek szerint sok volt benne az olaj?nova001155 írta:Kiengedtem a fölös olajat majdnem 3 deci kijött még menni nem mentem vele de ha megyek vele rögtön kiderül tolja e még az olajat a betöltőnél ha nem akkor fasza minden![]()
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Blokk
Sziasztok!
Múltkor első lánckereket cseréltem a kis ETZ-n. Na már most akkor is észrevettem, ma pedig még sűrűbben csinálta a motor, hogy megcsúszott néha néha a kuplungja, de igen erőteljesen. Érdekes módon szokatlan időközönként csinálja, gyorsításokkor szinte egyáltalán nem, állandó fordulaton gyakrabban. Hirtelen arra gondoltam, hogy kiesett a golyó a pálca elől és nem vettem észre, de akkor produkálhatna ilyet? Úgy gondolom akkor nem emelne ki tökéletesen, de ezt nem tapasztaltam. Ha nem a golyó miatt, akkor mitől? Biztosan a szerelésnél adódott valami hiba, mert előtte sohasem csinált ilyet, az után pedig közvetlenül jelentkezett. Ha valakinek van ötlete kérlek segítsetek.
Múltkor első lánckereket cseréltem a kis ETZ-n. Na már most akkor is észrevettem, ma pedig még sűrűbben csinálta a motor, hogy megcsúszott néha néha a kuplungja, de igen erőteljesen. Érdekes módon szokatlan időközönként csinálja, gyorsításokkor szinte egyáltalán nem, állandó fordulaton gyakrabban. Hirtelen arra gondoltam, hogy kiesett a golyó a pálca elől és nem vettem észre, de akkor produkálhatna ilyet? Úgy gondolom akkor nem emelne ki tökéletesen, de ezt nem tapasztaltam. Ha nem a golyó miatt, akkor mitől? Biztosan a szerelésnél adódott valami hiba, mert előtte sohasem csinált ilyet, az után pedig közvetlenül jelentkezett. Ha valakinek van ötlete kérlek segítsetek.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Nekem a 350-es Jawam csinál hasonlót. Kis gyorsításnál csörög, rátekerem maxra a gázkart, mély hörgő, szívó hang, nulla csörgés. Mellette tartott gázon rángat a gép, főleg kis tempónál. Utóbbi igaz az ETZ-re is... Vidám dolog, de a csörgéssel nem nagyon foglalkozok.
Néha ránézek, hogy minden oké-e a beállításokkal, és kész.

-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
próbáltam mozog , beindítva is benyultam a súberhez az lötyögött csörgött. rá raktam ugyan azt egy etz 250 -re azon meg se szólaltAlfa írta:ha az új karbi utángyártott az jó eséllyel jobban csörög mint bármelyik gyári. Mozgasd meg kézzel a súbert benne a rugó és a karbi kupakja nélkül. Ha lötyög, csörög is.imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen))
az a karbi ami az enyémen csörgött :SS
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Elötte gyári méret volt fógyári dugó gyűrű. Úgyis csinálta, gyűrű cserével is csinálta, furás után is csinálja ááááá szépTroster írta:A fúrás után összerakásnál cseréltél tűgörgőt is nem? Nekem a trophyban felül is tűgörgős, és az fordulat hatására csak egyre jobban csörögne.Lehet, hogy a Berta dugattyú okozza a problémát, vagy a fúrás nem sikerült jól?imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen))
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ha az új karbi utángyártott az jó eséllyel jobban csörög mint bármelyik gyári. Mozgasd meg kézzel a súbert benne a rugó és a karbi kupakja nélkül. Ha lötyög, csörög is.imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen))
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
A fúrás után összerakásnál cseréltél tűgörgőt is nem? Nekem a trophyban felül is tűgörgős, és az fordulat hatására csak egyre jobban csörögne.Lehet, hogy a Berta dugattyú okozza a problémát, vagy a fúrás nem sikerült jól?imo88 írta:Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen))

-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Kedves mindenki mióta meg van a TS 250 esem szenvedek egy problemmel.
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen
))
szépen jár a motor erős megy meg minden. Pici gázhuzásnál elkezd csörögni még több gáznál meg szűnik. Csak akkor csinálja ha éppen megemelem a síbert picit. Betudtam karbi csörgésnek.
Most meg fúrattam bejáratós de csak csinálta, vettem 3 bontot karbit semmi.
Ma jött meg a vatta új karbi fel teszem és ugyan az nem tudok rájönni mi lehet.
gondoltam arra is hogy 1975 ös a motor de felül tűgörgős . Nem e lehet az hogy valaki valamikor a bronz persely helyére tű görgőt tett be ?? Szerintetek ??? Aki tud valami okosat ne kíméljen

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég