
Futómű
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Futómű
Sziasztok jól tudom hogy a 150 TS-nek: az első szimering mérete: 35X47X7 -es? a hátsó pedig 10X19X7-es? 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Futómű
Üdv!
ETZ-re 71-es dugattyubol a magyar vagy a cseh utángyártott a jobb?
ETZ-re 71-es dugattyubol a magyar vagy a cseh utángyártott a jobb?
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
nem értem a hegesztéssel miért lenne gond, gyárilag fele ennyi nem volt a hegesztés, szerintem jó lesz de figyelek rá minden képp ugyan ugy mint minden másra a motoron
MZ ETZ 251e '89
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Futómű
Nekem a kiemeléssel pusztán a megjelenésen való javítás a célom, jobban tetszik a motor, ha föntebb van a hátulja. Én tettem a közép sztender alá stafnit, kicsavaroztam a telókat és ahogy nézegettem, az 50mm-t még bőven elbírja. Láttam már 60mm kiemelést is, az viszont már csak akkor egészséges, ha ráül a pilóta, viszont akkor sehová sem ér hozzá a lánc. A hegesztésről meg annyit, hogy ha megfelelő minőségű varratot készítenek, akkor többet bír, mint maga az anyag.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
És a hegesztés mint teherviselő elem mennyire tuti hogy kibírja éveken keresztül? 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
250-es ETZ-re ma egy ilyet alkottam "kiemelésként":

levágtam a gumi szilent tartóról (nem tudom mi a rendes neve) az anyát, vettem 18as hatszög anyagot le esztergáltam méretre, fúrtam bele M10-es menetet, majd összehegesztés, kis csiszolgatás és mehet galvanizálásra

levágtam a gumi szilent tartóról (nem tudom mi a rendes neve) az anyát, vettem 18as hatszög anyagot le esztergáltam méretre, fúrtam bele M10-es menetet, majd összehegesztés, kis csiszolgatás és mehet galvanizálásra

MZ ETZ 251e '89
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
125ös ETZ-nél én 35 mm-es kiemelés fölé nem nagyon mennék
1. a láncvédő gumit megfogja enni a lánc
2. ha nagy a kiemelés akkor belefográgni a lánc a villába
én anno a 150-esemre 40 mm-t akartam emelni, megcsináltam és a fent leírtakat láttam összerakás után vagyis h ez fog következni előbb vagy utóbb, 30 mm lett az új furat távolsága az eredeti hátsóhoz képest, 5ös lemezből csináltam vagy nagyobból nem nagyon emlékszem már


1. a láncvédő gumit megfogja enni a lánc
2. ha nagy a kiemelés akkor belefográgni a lánc a villába
én anno a 150-esemre 40 mm-t akartam emelni, megcsináltam és a fent leírtakat láttam összerakás után vagyis h ez fog következni előbb vagy utóbb, 30 mm lett az új furat távolsága az eredeti hátsóhoz képest, 5ös lemezből csináltam vagy nagyobból nem nagyon emlékszem már


MZ ETZ 251e '89
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Amúgy mit vársz a kiemeléstől? Mi a célod vele? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Futómű
Troster, szívesen fogadnám, nekem nem szúrja a szemem. Sok motoron olyat is láttam, hogy csak 2 furatos laposvasból volt csinálva, 1 csavarral a lengőkarba, 1-el meg a telóba. Meg azt hiszem meg volt csípetve hegesztővel, na arra már én is azt mondom, hogy balesetveszélyes. Viszont ha már 2 helyen van rögzítve a lengőkarba, az már ad némi megnyugvást elfordulás ellen. Én egyébként olyan 50-55mm furattávolságra gondoltam, megtudnád adni esetleg annak a furattávolságát? De valószínűleg megfelelő lesz a számomra. Ha valóban megválnál tőle, írok pm-et és megbeszéljük a részleteket.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Én bontottam egy cross mz-t, azon rajta van az emelés, ha gondolod elküldöm Neked, külön ne bajlódj, bár szerintem rendkívül balesetveszélyes, és nem is esztétikus.Legalább is ez nem az, de egy próbát megér.
Ha igazán jól akarod megcsinálni én ezt ajánlom Neked:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 0&Itemid=7

Ha igazán jól akarod megcsinálni én ezt ajánlom Neked:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 0&Itemid=7


- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Futómű
Sziasztok!
Először a tuning rovatba akartam írni ezt a hsz-t, de mégis csak futóműről van szó. 125-ös ETZ-ről van szó, a hátsó részt szeretném kiemelni, én a 3 furatos laposvas mellett döntöttem. Láttam már pár kivitelezési módot, nekem ez tetszett meg legjobban és ezt tudom legegyszerűbben kivitelezni. A kérdésem arra irányulna, hogy hányas lemezből készüljön ez a közbetét. Egyrészt nem akarok indokolatlanul vastagot, mivel annál jobban "terpeszt" a teló, másrészről találtam itthol 3-as lemezt, de abból egyenlőre nem mertem megcsinálni, nekem vékonykának tűnik a dologhoz. Ha valaki már vitt véghez hasonló dolgot, és van tapasztalata, kérem ossza meg velem.
Először a tuning rovatba akartam írni ezt a hsz-t, de mégis csak futóműről van szó. 125-ös ETZ-ről van szó, a hátsó részt szeretném kiemelni, én a 3 furatos laposvas mellett döntöttem. Láttam már pár kivitelezési módot, nekem ez tetszett meg legjobban és ezt tudom legegyszerűbben kivitelezni. A kérdésem arra irányulna, hogy hányas lemezből készüljön ez a közbetét. Egyrészt nem akarok indokolatlanul vastagot, mivel annál jobban "terpeszt" a teló, másrészről találtam itthol 3-as lemezt, de abból egyenlőre nem mertem megcsinálni, nekem vékonykának tűnik a dologhoz. Ha valaki már vitt véghez hasonló dolgot, és van tapasztalata, kérem ossza meg velem.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Re: Futómű
Nem biztos,hogy a kanyarvadászok örülnének a rövid rugóútnak
Re: Futómű
kupi írta:revlimit írta:Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG[/quot]e
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Futómű
Szia mi anno a 90 es évek elején az első rugókat cseréltük rövidebbre(kb 30mm) akkor lejjebb került a súly pont és így érezhetőbben stabilabb kanyarba.Bár a rugózása így rosszabb de kompromisszumok és igények....ha valaki kanyarvadász annak megéri én nem biztos,hogy bele piszkálnák de ha van fölös rugód és kedved próbáld ki.revlimit írta:Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Futómű
Protip: kicsit rádőlve a kormányra kanyarodj, ne csak oldalra mozogva. Rengeteget javít nekem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Hát, én a sokák által használt U alakra hajtott 5ös anyagból készült villamerevítőt használom, a súlya kb 0,2-0,3 kg, ezt nem fogod érezni súlyként. De az öntvény, rudakkal összekötött cucc is max 1kg, szóval ilyen hatása annak sem lesz.revlimit írta:Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
De kanyarban, meg fékezéskor vannak érezhető előnyei.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nincs, ráadásul az még rugózatlan tömeg is, szóval ne csinálj ólomból merevítőt. 
Inkább tankold tele a motort, vagy előre tégy 16-os kereket. (251-nél nem is néz ki hülyén)
Vagy ülj előrébb ha adott pillanatban "veszélyesnek" érzed a könnyű elejét.

Inkább tankold tele a motort, vagy előre tégy 16-os kereket. (251-nél nem is néz ki hülyén)
Vagy ülj előrébb ha adott pillanatban "veszélyesnek" érzed a könnyű elejét.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Sziasztok!
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
A hétvégén hosszú idő után elővettem a 251-es ETZ-t. Amíg csak MZ-vel jártam nem vettem észre, de most hogy előtte megkergettem a VFR-t is már érzem és értem amikor az okosok azt mondják hogy nincs súly az ETZ-k elején. Az lenne a kérdésem azokhoz akik használnak villamerevítőt, hogy a merevítő funkcióján kívül mennyire van érezhető hatása a másik témában? Tehát hogy van-e érezhető javulás egy villamerevítő súlyától, a könnyű elejével az MZ-nek?
Üdv: LG
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Jól meg kell húzni, csak arra vigyázz, hogy ne szakítsd meg!Tartuffo írta:Na jól kezdem a fórumozást.
Most nézem, Gabsic megválaszolta a második kérdésemet, vagyis meg kell tépni kajakból az anyát.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2012.03.21. 22:11
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Futómű
Na jól kezdem a fórumozást.
Most nézem, Gabsic megválaszolta a második kérdésemet, vagyis meg kell tépni kajakból az anyát.
Most nézem, Gabsic megválaszolta a második kérdésemet, vagyis meg kell tépni kajakból az anyát.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2012.03.21. 22:11
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Futómű
Legmélyebb tiszteletem minden MZ tulajdonosnak, s használónak!
Fél éve tulajdonosa vagyok egy etz 150-esnek. 23 éves, 25000 km. van benne. Horgászáshoz vettem, mert a schwalbe nehezen vitte terepen a csekélyke 100 kg-omat.
Mivel a blokktartók görbesége miatt a blokk ferdén állt, ezért a lánc is kellőképpen belazult. Gondoltam kicserélem a vasakat.Mivel a lengővilla szilentjei is kopottnak tűnnek, vettem azokat is. S most jön a kérdésem. A boltos adott garnitúrában egy 44 mm. hosszút, meg egy 54 mm-eset. Néztem a szerelési útmutatót, s ott is ezeket a méreteket írta. Csakhogy nekem mind a két oldalon 44-es van. Boltos esküszik, hogy egyiknek hosszúnak kell lenni. Én nem hiszek neki, s gondoltam leszúrom esztergán a + 10 mm-t. Kérdezném, jó-e így, vagy spekuláljak miért egyforma mind a két oldal. Még egy kérdés. Összeszerelésnél a lengővilla tengelyén az anyát mennyire húzzam meg, mert nekem nem mond semmit a szerelési útmutató 60 kg-os nyomatéka. Bocs, hogy elsőre ennyit írtam. 
Fél éve tulajdonosa vagyok egy etz 150-esnek. 23 éves, 25000 km. van benne. Horgászáshoz vettem, mert a schwalbe nehezen vitte terepen a csekélyke 100 kg-omat.


-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Jól tudod.K.Imi írta: MrDok: a szilent kis csövének nem szabadna mozognia mert a lengővilla tengely a vázhoz szórítja, vagy rosszul tudom?
Csak ha nincs rendesen megtépve az anya a lengővillatengelyen, akkor el tud forogni a cső.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
Nekem nem volt bajom a gyári szilettel (se repedés, semmi hiba nem volt a gumi részen) csak nem tudtam, hogy épen ki tudom-e szedni és vissza is tudom e tenni, ezért vettem utángyártottat.
Egyébként ezzel a szilenttel kipróbáltam meg vételkor és szét szedés előtt is ezt a "taposós" dolgot és semmi holt játék nem volt, szerintem összerakás után sem fog változni a dolog.
MrDok: a szilent kis csövének nem szabadna mozognia mert a lengővilla tengely a vázhoz szórítja, vagy rosszul tudom?
Egyébként ezzel a szilenttel kipróbáltam meg vételkor és szét szedés előtt is ezt a "taposós" dolgot és semmi holt játék nem volt, szerintem összerakás után sem fog változni a dolog.
MrDok: a szilent kis csövének nem szabadna mozognia mert a lengővilla tengely a vázhoz szórítja, vagy rosszul tudom?
MZ ETZ 251e '89
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ez egy szép hsz! Láttam már két motorost menet közben, akinek gázadásra jobbra húzódott az egész hátsó futómű!csoka írta:Az ETZ egyik gyenge pontja a lengővilla oldal irányú lógása!Két embert is ismerek,akit 100Km/h fölött földhöz vágott.Az egyik egy teherautó mögött ment,és a csapkodó menetszél rángatta meg.A másik egy kanyar útegyenetlensége miatt esett,ő szarul járt.Gerinc törés,újra meg kellett tanulnia járni.
Szerintem vegyél új szilenteket a villába.Amikor a kerekein áll a motorod,a lengővilla tengely végét nyomd meg erősen talpal,és látod mennyit mozdul a hátsó kerék,az elsőhöz képest.
Mindkettőnek szóltam, egyik sem számolt be úttartási problémákról, de mindkét motoron rendesen kotyogott a hátsó lengővilla. A 2. -nak még lengéscsillapítása sem volt rendes..... Ők még élnek.
Szóval ha hibátlan a szilent nem kell bántani, jobb mint az utángyári, de oda kell figyelni a motorra és nem lesz baj.
inkább a cső szokott elkopni a szilentben, mert a gumi helyett az dolgozik.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Az ETZ egyik gyenge pontja a lengővilla oldal irányú lógása!Két embert is ismerek,akit 100Km/h fölött földhöz vágott.Az egyik egy teherautó mögött ment,és a csapkodó menetszél rángatta meg.A másik egy kanyar útegyenetlensége miatt esett,ő szarul járt.Gerinc törés,újra meg kellett tanulnia járni.
Szerintem vegyél új szilenteket a villába.Amikor a kerekein áll a motorod,a lengővilla tengely végét nyomd meg erősen talpal,és látod mennyit mozdul a hátsó kerék,az elsőhöz képest.
Szerintem vegyél új szilenteket a villába.Amikor a kerekein áll a motorod,a lengővilla tengely végét nyomd meg erősen talpal,és látod mennyit mozdul a hátsó kerék,az elsőhöz képest.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
Köszöntem az instrukciókat!
Tegnap át gondoltam a dolgot hogy is kellene az ujra festett lengővillába szilentet tenni.
Végül az lett hogy a gyári szilentet tettem vissza (teljesen épen maradt kiszedés után, mintha új lenne), csak befujtam a szilent helyét a villában szilikonnal és egy menetes szár, 2 anya, 2 nagy méretű alátét segítségével vissza "húztam" a helyére a két szilentet (kb 15 perc volt az egész).
Tegnap át gondoltam a dolgot hogy is kellene az ujra festett lengővillába szilentet tenni.
Végül az lett hogy a gyári szilentet tettem vissza (teljesen épen maradt kiszedés után, mintha új lenne), csak befujtam a szilent helyét a villában szilikonnal és egy menetes szár, 2 anya, 2 nagy méretű alátét segítségével vissza "húztam" a helyére a két szilentet (kb 15 perc volt az egész).
MZ ETZ 251e '89
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Kúpgörgős csapágy száma, a kormánycsapágy méretében: 32006 

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Futómű
Én úgy csináltam,összeszerelésnél,hogy: rezsón kis edénybe fel forrósítottam napraforgó olajat,belemártottam a lengővillát 2-3 percre, kivettem az előhűtött szilentet a mélyhűtőből és kézzel (kesztyűvel) a helyére tudtam tolni. (azért napraforgó olaj és nem motorolaj,mert az étolaj egy idő után magától lebomlik,míg a motorolaj nem)K.Imi írta:Üdv, az lenne a kérdésem, hogy valaki cserélt e már lengővilla szilentet? vagy valaki tud-e ilyen ügyben segíteni, hogy s mint tudnám ezt meg oldani?
Válaszokat előre is köszöntem
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Futómű
K.Imi írta:Üdv, az lenne a kérdésem, hogy valaki cserélt e már lengővilla szilentet? vagy valaki tud-e ilyen ügyben segíteni, hogy s mint tudnám ezt meg oldani?
Válaszokat előre is köszöntem
Hali!
Szilentet jól bezsirozni, satuba a lengõvilla és a szilent is, és addig tekered össze a sutut még a halyére nem megy a szilent.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Futómű
Üdv, az lenne a kérdésem, hogy valaki cserélt e már lengővilla szilentet? vagy valaki tud-e ilyen ügyben segíteni, hogy s mint tudnám ezt meg oldani?
Válaszokat előre is köszöntem
Válaszokat előre is köszöntem
MZ ETZ 251e '89
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
A jó cuccok hamar gazdára találnak.Nandor írta:Meggondoltam magam és ma mégis felhívtam, de sajnos tegnap eladták valakinek.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Futómű
Meggondoltam magam és ma mégis felhívtam, de sajnos tegnap eladták valakinek. 

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Futómű
Köszönöm, de már sajnos megvettem az új felnit meg egy új Mitas gumit.pempelli írta: Hátha ez érdekel:http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom ... 713109.htm
Bár ha valaki 18-as felnit és gumit akar venni akkor nekem van mindkettőből új.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Futómű
Nandor írta:Ismer valaki olyan szakembert Komárom-Esztergom megyében aki vállal kerék átfűzést?
Üt az első felnim ezért vettem egy új krómozottat, de eddig nem sikerült találnom a környéken senkit aki bevállalná a cserét.
Hátha ez érdekel:http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom ... 713109.htm
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Mi a felni méret? A hátsó tárcsának a lyukleosztása a lényeg és a tengely átmérőjének hossza, és átmérője.Bontott Honda cbr felni nagyon sok más tipusra jó!Elég olcsón lehet már kapni.Mz-t keresni szerintem mint tűt a szénakazalban.Amúgy próbáld meg más felnijavítónál is, én személyautó felnit csináltattam meg úgy, hogy az 5 küllőből 3 ki volt szakadva!Tökéletes lett javítás után.Wide Road írta:Sziasztok!
A testvérem nemrég vett egy MZ 1000 SF-et. Sajnos a vásárlásnál nem derült ki, csak utólag, hogy a hátsó felni heggesztve volt, de rosszul és ezért a kerék lassan ereszt.
Elvitte egy felni javítóhoz, de nem ajánlják az újabb heggesztést, mert a későbbiekre nézve veszélyes lehet, ezért kénytelen egy hátsó felnit venni.
Tudnátok ajánlani olyan helyeket, esetleg személyt, ahonnan/akitől be lehetne szerezni egy felnit?
Körbenéztem az interneten, de magyar és angol nyelven nem jártam sikerrel, a német szöveg meg nagyon nehezen megy.
Minden segítséget szívesen fogadok és előre is köszönöm szépen!
Re: Futómű
Sziasztok!
A testvérem nemrég vett egy MZ 1000 SF-et. Sajnos a vásárlásnál nem derült ki, csak utólag, hogy a hátsó felni heggesztve volt, de rosszul és ezért a kerék lassan ereszt.
Elvitte egy felni javítóhoz, de nem ajánlják az újabb heggesztést, mert a későbbiekre nézve veszélyes lehet, ezért kénytelen egy hátsó felnit venni.
Tudnátok ajánlani olyan helyeket, esetleg személyt, ahonnan/akitől be lehetne szerezni egy felnit?
Körbenéztem az interneten, de magyar és angol nyelven nem jártam sikerrel, a német szöveg meg nagyon nehezen megy.
Minden segítséget szívesen fogadok és előre is köszönöm szépen!
A testvérem nemrég vett egy MZ 1000 SF-et. Sajnos a vásárlásnál nem derült ki, csak utólag, hogy a hátsó felni heggesztve volt, de rosszul és ezért a kerék lassan ereszt.
Elvitte egy felni javítóhoz, de nem ajánlják az újabb heggesztést, mert a későbbiekre nézve veszélyes lehet, ezért kénytelen egy hátsó felnit venni.
Tudnátok ajánlani olyan helyeket, esetleg személyt, ahonnan/akitől be lehetne szerezni egy felnit?
Körbenéztem az interneten, de magyar és angol nyelven nem jártam sikerrel, a német szöveg meg nagyon nehezen megy.
Minden segítséget szívesen fogadok és előre is köszönöm szépen!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Futómű
Ismer valaki olyan szakembert Komárom-Esztergom megyében aki vállal kerék átfűzést?
Üt az első felnim ezért vettem egy új krómozottat, de eddig nem sikerült találnom a környéken senkit aki bevállalná a cserét.
Üt az első felnim ezért vettem egy új krómozottat, de eddig nem sikerült találnom a környéken senkit aki bevállalná a cserét.
Re: Futómű
Sziasztok nekem az ETZ250 be 16-os ETZ125 hátsó kerék van berakva fékkel lánckerékkel és km kihajtással együtt, mivel a250 villa szélesebbAlfa írta:A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?
hézagoló alátét van berakva és a 250 tengelye, első lánckereket 20 fogast raktam így a sebesség is maradt.
úgy indult , hogy csak kipróbálom de benne hagytam mert jobb lett az útfekvése át kellene fűzni a 250 agyat 16os krómoztt felnibe mert az első kerekem is krómozott.
Üdv Béci
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Igen, a kis es/ts 18-as kerekeken gurul, de 160 helyett 150 a fékdob átmérője, és más a lánckeréknél a menesztőgumi kialakítása, így nem kompatibilis.István79 írta:TS 125/150 hátsó kereke 18as 3.00x18 de ,hogy jó hozzá vagy nem,azt nemtudom.
(a 18-as hátsókerekes dolgot a nagy mz-kre értettem)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
- MZ-d típusa: MZ TS 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Futómű
TS 125/150 hátsó kereke 18as 3.00x18 de ,hogy jó hozzá vagy nem,azt nemtudom.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Bambinál a pontAlfa írta:A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?

A többinek 16-os a hátsókereke. Szerencsére csak a 250-es ETZ-nél csináltak ilyen hülyeséget, hogy 18-ast raktak be, de rájöttek hogy baromságot csináltak, így a 251-esnél újra 16-os lett

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Futómű
az ETZ 250Alfa írta:A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A TS és ETZ sorozatok közül melyiknek a hátsó kereke kompatibilis az ETZ 250 el?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ajánlom figyelmedbe nyakast! Nagyon jó küllőket kaptam tőle, kiváló krómozással. Keresd bátran!csoka írta:A békési küllőkovácsoló embertől vett már valaki küllőt?Azért érdeklődök,mert egy éve vettem boltban egy garnitúra küllőt első kerékhez,és szoba hőmérsékleten tárolva megmattúlt!Alaposabban szemügyre vettem,ez egy olyan silány minőségű utángyártott szar,hogy még a felülete is kráteres,és szerintem nem kadmiumozták,hanem csak horganyozva lett.Emlékeim szerint,8 000Ft volt!Ez felháborító,mert ha a szobában,mindenféle környezeti behatás nélkül ilyen lett,akkor mi lett volna az üzemszerű használat alatt.
Amire kíváncsi vagyok,a békési ember küllői milyen bevonattal készülnek,meddig maradnak fényesek?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
A békési küllőkovácsoló embertől vett már valaki küllőt?Azért érdeklődök,mert egy éve vettem boltban egy garnitúra küllőt első kerékhez,és szoba hőmérsékleten tárolva megmattúlt!Alaposabban szemügyre vettem,ez egy olyan silány minőségű utángyártott szar,hogy még a felülete is kráteres,és szerintem nem kadmiumozták,hanem csak horganyozva lett.Emlékeim szerint,8 000Ft volt!Ez felháborító,mert ha a szobában,mindenféle környezeti behatás nélkül ilyen lett,akkor mi lett volna az üzemszerű használat alatt.
Amire kíváncsi vagyok,a békési ember küllői milyen bevonattal készülnek,meddig maradnak fényesek?
Amire kíváncsi vagyok,a békési ember küllői milyen bevonattal készülnek,meddig maradnak fényesek?
Re: Futómű
Jól figyeltél:-)KILL3R etz írta:Le kell vágni a hosszából, és használható...
Legalábbis én így tudom...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Le kell vágni a hosszából, és használható...
Legalábbis én így tudom...
Legalábbis én így tudom...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég