Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem a Müller Szabi féle volt felrakva,de nem jött be. Alapjárat közelébe nem volt vele töltésem hiába volt rajt szabályzó.
A gyári mechanikussal tökéletes.
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

Troster írta:
István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem 2 éve teljesen hibátlanul működik!

A gyárinak is 5 lába van? Minden vezeték oda megy mint a gyárin?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

István79 írta:Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Nekem 2 éve teljesen hibátlanul működik!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nekem volt belőle több is. Mind szar!
Nem sokáig húzta egyik sem. Bezzeg a gyári...
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: István79 »

Van valakinek tapasztalata a képen látható (után gyártott) 6v-os fesszabályzóval?
Kép
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Bizony jó lenne egy fékpadi mérés, de nem olyan őrdöngős a dolog:
Mindig a lehető legnagyobb előgyújtás adja a legjobb teljesítményt egy adott üzemállapotban.
Ha az előgyújtás nagyobb, mint a "lehető legnagyobb" azt a kopogásos égés jelzi, ezt a léghűtés
bordái kiválóan közlik velünk: majd' szétesik úgy csörög.

A szocin sajnos nem publikáltak semmit.
Trabihoz csináltak, de az nem résvezérlés, ha jól tudom. Talán a gyári wartburg előgyújtásgörbét érdemes tanulmányozni, úgy emlékszem a kesztyűtartóban lévő könyvben benne volt.
Az eredeti szándékom az volt, hogy menet közben tudjak gyújtást állítani, mert egy kis elállítódás is drámaian kivette a motor erejét.
Én ezt a görbét használom (megszakítóval ](*,) ):

-34,58 650 felett
-38,24 800 -"-
-39,8 1000
-35,84 1200
-30,68 1300
-26,48 1400
-20,48 1600
-20 1800
-41,6 2000
-33,5192 3640
-32,8121 3958,5
-26,858 4095
-25,0972 4231,5
-24,5648 4368
-24,947 4550
-27,404 4732
-29,8064 4914
-33,8878 5141,5
-36,7679 5369

A legszembetűnőbb dolog, hogy alapjárattól közel 4000-ig 10 mm (41,6fok) az előgyújtás kivéve az 1200-2000 szakaszt, itt azzal szabályzom le az alapjáratot, hogy kb. gyári előgyújtást kap.

A wartburgnál azzal indokolták az előgyújtásszabályzás elhagyását, hogy a motor a fő fordulat tartományban jó közelítéssel fix előgyújtást igényel (láthatóan fékpadi mérések alapján).
A vákuumos elhagyására az lehet a magyarázat, hogy a motor nyomatékgörbéje nagyjából követi a menetellenállás görbéjét a legnagyobb sebességfokozatban.

Amennyire én jutottam ezek az MZ-nél is így vannak, tehát nem kell csodákat várni: erősebb alapjárat, alsó tartományban jelentős ingyen nyomaték, és legfelül is javítania kell a túlforgatásnál és aztán elmaradhatatlan fordulatszám-határolás.

Nem tudom a szocimotorosok mire jutottak, de ha nem tudtak elrugaszkodni egy klasszikus 4ütemű előgyújtás görbétől, vagy nem próbálkoztak elég merész előgyújtással, vagy túl sokat vártak akkor szerintem garantált a bukta.
Kép
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Sziasztok !

Kis TS-em fényváltó kapcsolójába belerohadt az egyik kis csavar ami a bábelt fogja bele a foglalatba.
Már mindent próbáltam, de nem jön ki.

Esetleg más is járt már így?
Kifúrni sztem lehetetlen.......
:-k ](*,)
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

minadam46 írta:Üdv mindenkinek véletlen van valakinek Mz tirisztoros gyújtáshoz ez a mágneses forgó rész? Mert ha volna, akkor nagyon érdekelne, mivel az enyémről letört az egyik fele a mágnesnek! A képen látható!
Kép
elvileg van,holnap megnézem
minadam46
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:34
MZ-d típusa: Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: minadam46 »

Üdv mindenkinek véletlen van valakinek Mz tirisztoros gyújtáshoz ez a mágneses forgó rész? Mert ha volna, akkor nagyon érdekelne, mivel az enyémről letört az egyik fele a mágnesnek! A képen látható!
Kép
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

bambi írta:
dkari írta:Sziasztok!

Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Ezzel csak az a baj,hogy mininum kell egy jó fékpadi mérés,ami 250-es fordulatonként van regisztrálva.A szocin eleinte nagy volt a lelkesedés,állítgatták heteken keresztül,utána eladó lett a gyújtás.A lényeg a fékpad.
Hát igen! Ezek az egyszerűnek tűnő dolgok..... a végén mindíg kiderül hogy mégsem :smt017
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

dkari írta:Sziasztok!

Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Ezzel csak az a baj,hogy mininum kell egy jó fékpadi mérés,ami 250-es fordulatonként van regisztrálva.A szocin eleinte nagy volt a lelkesedés,állítgatták heteken keresztül,utána eladó lett a gyújtás.A lényeg a fékpad.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én is kíváncsi vagyok rá,mert nekem már itt van dobozban az említett gyújtás vezérlő,a motorom különböző részei meg 10négyzetméteren szétterítve a garázsban.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ma bekötöttem a gyújtáskapcsoló első bekapcsolt állását (balra) ami az alap finkciókat kapcsolja. Szépen villogtak az indexek, mondom jöhet a helyzetjelző, bekötöttem azt is, amint hozzáérintettem a sarut, villant egyet a helyzetjelző izzója, és elszállt az index is. Biztosíték nem égett ki, megmozgattam, hátha az a baj, de semmi. Most már azt is csinálja, amit egy másik motoron, hogy a kapcsoló két állása között az index folyamatosan világít (csak egy oldalon mind a kettő) Miért lehet ez?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Valami lehet nemtom nem értek hozzá igazából :roll: :oops: én mindent megcsiszoltam meg beállítottam nagyjából és azon a fülön nyomtam hogy mennyit töltsön kb-ra, csak hát ugye mait írtam gond hogy világítással alacsony fordulaton meg alapjáraton keveset tölt ha állítok rajta akkor meg sima gyújtáson lesz sok :roll: ..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Köszönöm szépen, van hozzá mindenem /hézagoló multiméter/ úgyhogy holnap neki is állok.
A működését nagyjából kifigyeltem már, de ezek a hézagolási értékek és a jó tanácsok hasznos segítségek nekem.
Viszont a "rugó" lemez kontakt-ját nem értem ott is folyik áram?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nandor írta:Tegnap sikerült, egy gyári mechanikus feszültség szabályzót szereznem a korábbi, szintén gyári, de sajnálatos módon leégett helyett.
Ma be is szereltem és működik... =D> ez csak azért szenzáció, mert a sub-ee féle elektronikussal nem működött, az valahogy tönkrement állásába úgy, hogy fél év alatt csak egyszer tettem fel a motorra kipróbálás címén /tartaléknak vettem/.
Már majdnem elhittem, hogy a motorral van gond. :roll:

Még ugyan szükség van némi beállításra mert nagy gáznál hajlamos 7.5v felé menni.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy lehet pontosan beállítani ill. hogy kell karbantartani a gyári fesz.szabályzót?
megkerestem és be szkenneltem, én innen állítottam be :roll: ezt még vki ide a fórumra írta már egy jó ideje,én meg kinyomtattam, Remélem hasznos lesz és sikerül beállítani, ha sikerült beállítani légyszi írd le hogy melyik állásba adott fordulaton mennyit tölt Köszi :) :oops:

Kép


Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Tegnap sikerült, egy gyári mechanikus feszültség szabályzót szereznem a korábbi, szintén gyári, de sajnálatos módon leégett helyett.
Ma be is szereltem és működik... =D> ez csak azért szenzáció, mert a sub-ee féle elektronikussal nem működött, az valahogy tönkrement állásába úgy, hogy fél év alatt csak egyszer tettem fel a motorra kipróbálás címén /tartaléknak vettem/.
Már majdnem elhittem, hogy a motorral van gond. :roll:

Még ugyan szükség van némi beállításra mert nagy gáznál hajlamos 7.5v felé menni.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy lehet pontosan beállítani ill. hogy kell karbantartani a gyári fesz.szabályzót?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Troster írta:Az antibillista hekkel Neked egy sivatagi verziót! :D
Isten a pali! :mrgreen: =D> :smt023
Vagy lehet, hogy bemutatja nekem a lökőfeszültség generátor erejét. :-D :-D
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Az antibillista hekkel Neked egy sivatagi verziót! :D
Isten a pali! :mrgreen: =D> :smt023
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Troster írta:Ja, hogy 6 voltosra kell? :D :oops:
Bocsi #-o :lol:
Hát igen valami ilyesmi kellene 6v-osban.
Lehet betörök Szirmai Gábor garázsába és lelopom a DKW- ról. :twisted:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ja, hogy 6 voltosra kell? :D :oops:
Bocsi #-o :lol:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

Nandor írta:Nem tud esetleg valaki rendesen működő feszültségmérőt 6v-os motorra?
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.
Nekem van egy, és ahhoz képest elég kicsi, elfér a kormányon:
https://picasaweb.google.com/1024257710 ... 12Januar22" onclick="window.open(this.href);return false;
( a Porsche töltésjelzőről beszélek)
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Nandor írta:
bomber93 írta:
http://elektronika.vatera.hu/muszerek_a ... 42496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analóg :)
Digitális
http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_ ... 22196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De akár egy multimétert is szigszalagozhatsz :twisted:
Köszönöm, bár amit küldtél analóg gyanánt az bajosan lesz jó az MZ-re.
Már csak azért is mert 0-400v-ig mér és hát az első számmal jelzett érték 100v. 8)

A digitálissal meg az a baj, hogy folyamatos 5v tápfeszültség kell neki.

Odase neki teszel bele 3 ceruza akkumulátort és elkoplal magának vegye ki a válságból a ráeső részét :D
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

bomber93 írta:
http://elektronika.vatera.hu/muszerek_a ... 42496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analóg :)
Digitális
http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_ ... 22196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De akár egy multimétert is szigszalagozhatsz :twisted:
Köszönöm, bár amit küldtél analóg gyanánt az bajosan lesz jó az MZ-re.
Már csak azért is mert 0-400v-ig mér és hát az első számmal jelzett érték 100v. 8)

A digitálissal meg az a baj, hogy folyamatos 5v tápfeszültség kell neki.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Nandor írta:Nem tud esetleg valaki rendesen működő feszültségmérőt 6v-os motorra?
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.

http://elektronika.vatera.hu/muszerek_a ... 42496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analóg :)
Digitális
http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_ ... 22196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De akár egy multimétert is szigszalagozhatsz :twisted:
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nem tud esetleg valaki rendesen működő feszültségmérőt 6v-os motorra?
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Andrá$ írta:bomber93
Milyen égőd van elöl?gyári foncsorral van? :roll: mert engem is érdekelt ez a halogán téma trabant foncsorral,te hogy oldottad meg,
Előre is köszi
Nekem elől Pannónia T5 ös lámpa van 1200 as Lada H4 es E betűs foncsorral szóval rendőr se kötözködhet :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Így ni:
gabsic írta:
bomber93 írta: És észrevehetően jobb lesz a fénye szóval a 40/45 ös sima izzónak rosszabb fénye van mint a 35/35 ös halucinogénnek:D
Nem égeti le a foncsorról a krómos részt?(nekünk régen a hagyományos trabi foncsorba belevariáltuk a halogén izzót lepattagzott a foncsorról a króm.
Kicsit jobb fénye mint a hagyományos égőnek.
Berakhatod átalakítóval a sima foncsorba, vagy célszerűbb módon H4-es trabi vagy skoda foncsorba.
A kisebb fogyasztás miatt nyugodtabban tompítottazhatsz nappal, kevésbé lesznek töltésgondok.

(Én kispókban használok hagyományos foncsorban átalakítóval H4 égőt kb 6 éve, a Jawában pedig ilyen 6V-os halogént a sima foncsorban szintén átalakítóval. gond egyikkel sem volt még.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

bomber93
Milyen égőd van elöl?gyári foncsorral van? :roll: mert engem is érdekelt ez a halogán téma trabant foncsorral,te hogy oldottad meg,
Előre is köszi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Perec írta:A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel :-k (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...

Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.

Mz Ts 150 6 voltos rendszer tranzisztoros gyújtás elektronikus töltésszabályzó 35/35 wattos halogén izzó elől index nélkül!
Erre mut tudnál ajánlani, hány Ah-s akksi a legkisebb amivel BIZTONSÁGOSAN üzemeltethető(Nem dugóba ácsorgó motor lesz, inkább hosszabb túrákra) Zselés akksi savasom van új 12 Ah-s adták hozzá én öntöttem bele a savat viszont azért kéne a zselés mert hely szűkében vagyok és csak ferdén lehet betenni a kis szabvány fekete 4,7 Ah-s akksi mérete tökéletes lenne de még a mostani savas mérete is beleférne. Válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel :-k (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...

Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
Kép
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Trafó? Illetve mérjél rá a trafóra menő feszültségre. Ha sokkal nagyobb, mint 12 V, akkor baj van. Ha ez jó, és megpróbálnék egy másik trafót. További vizsgálat, hogy milyen színű a szikra? Ha jól emlékszem, akkor a kékes szín a jó, a pirosas, lilás pedig rossz trafóra utal. Ilyenkor gyengébb is.
Főfúvőka nincs kitekeredve?
Koszonom mindkettotoknek a valaszat :!: A fofuvokat kicsereltem, mert eloszor azt hittem, hogy az a baja, igy ez a lehetoseg kizarva. 2-3 hete neztem a szikrat es ha jol emlekszem nem volt teljesen kek :!: Amint lesz idom kicserelem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

ja ez volt trafócsere és jó üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok, hogyan van az hogy van szép szikra . a gép mégis vacakol. majd cserélek 1 gyújtótrafót. aztán minden rendbe van, mer ma nekem ez volt üdv. juragy
Az úgy van hogy nyomás alatt már nem volt szikra.
Jártam igy már én is,csak én Simsonnal.
Kivett gyertyánál szép szikra,becsavartnál meg nem indul a gép.
Trafócsere és jó lett.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, hogyan van az hogy van szép szikra . a gép mégis vacakol. majd cserélek 1 gyújtótrafót. aztán minden rendbe van, mer ma nekem ez volt üdv. juragy
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta: Tessék!Itt egy rajz a fekete dobozról!

Kép

Természetesen a trafóra még 2 vezeték megy ezeken kivül.
Összesen 3 vezeték megy a trafó 15-ös pontjára.
Az 1-es pontra csak a zöld vezeték megy ami a fekete dobozból jön.


Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Igen jól vetted ki a szavaimból :) Még kezdő vagyok és mivel Mz-hez akarok elektronikát csinálni így ide fordultam kérdéseimmel:) Köszi szépen a segédanyagokat átbogarászom mindjárt őket:)
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

bomber93 írta:Szóval rávasaltad a sima alkoholos filcet és úgy jó lett vagy külön külön érted.
Nekem régi fajta (kb 15 éves ) háztartási sósavam van ami azért durvábbak mint a mai azzal is jó lesz vagy inkább vegyek egy flakon újat a boltba? (ha több fajta van mert én úgy emlékszem akkor az erősebbet vagy a gyengébbet?)
Ha jól olvasom ki a szavaidból ,te még nem készítettél nyákot.
Egy kis segítség :
http://kapcsolasok.hu/nyak-keszites/29- ... vasalassal" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hobbycnc.hu/Rajzolas/Rajzolas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nethusar.ikoinfo.hu/Tananyag/Tan ... adkezi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ez csak pár a sok közül ami a neten megtalálható,ezek a képes és pontos leírással rendelkező anyagok szerintem sokat segítenek.
Érdemes a hozzászólásokat is átböngészni.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Szóval rávasaltad a sima alkoholos filcet és úgy jó lett vagy külön külön érted.
Nekem régi fajta (kb 15 éves ) háztartási sósavam van ami azért durvábbak mint a mai azzal is jó lesz vagy inkább vegyek egy flakon újat a boltba? (ha több fajta van mert én úgy emlékszem akkor az erősebbet vagy a gyengébbet?)
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

bomber93 írta:
fzooltan írta:


Csak a leírt alkatrészeket használtam,de ha a cikk alatt elolvasod a hosszászólasokat, abból sokat megtudhatsz arról is hogy ki milyen problémával találkozott az építés során és erre milyen megoldás született-ez sokat segíthet.
Hűtőbordának mindkét megoldás jó, én a gyújtásnál használtam pc-s hűtőbordát.
Köszi és még egy utolsó kérdés te mivel martad a nyáklapot? Turbómaró? lézernyomtató+vasalás+vasklorid/sósav és hidrogénperoxid esetleg saválló toll? Melyiket ajánlod (Milyen árban lehet a vas-klorid és hol lehet beszerezni mert láttam vmi tablettásat is meg láttam a sötét lötyit is?
Én rajzoltam kézzel ,sima alkoholos filccel,és vasaltam is a nyákot(a vasalás szebb).
Maratni háztartási sósav és hiperol tabletta keverékével szoktam(1-1,5 dl-be 3 tablettát szoktam feloldani). Én vaskloridod sehol sem kaptam ezért a sósavas megoldás maradt,de tökéletesen bevált.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

A tus tinta vagy a vegyfilc az letörölhető valamivel? Ha véletlenül valahogy elcseszném a rajzolást.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Az ősi áramkör készítő recept.Folyékony vasklorid,a gyógyszertárból.Az áramköröket tustintával,vagy vegyfilccel rajzold fel.A maratásnál 5-10 percenként ellenőrizd a maratás állapotát.Műanyag edényt használj maratókádnak,a virágcserép alá való műanyag tálca megfelel.Az alkatrészlábak helyét 1mm-es fúróval(lehetőleg állványos géppel)nagy fordulaton fúrd ki maratás után.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

fzooltan írta:


Csak a leírt alkatrészeket használtam,de ha a cikk alatt elolvasod a hosszászólasokat, abból sokat megtudhatsz arról is hogy ki milyen problémával találkozott az építés során és erre milyen megoldás született-ez sokat segíthet.
Hűtőbordának mindkét megoldás jó, én a gyújtásnál használtam pc-s hűtőbordát.
Köszi és még egy utolsó kérdés te mivel martad a nyáklapot? Turbómaró? lézernyomtató+vasalás+vasklorid/sósav és hidrogénperoxid esetleg saválló toll? Melyiket ajánlod (Milyen árban lehet a vas-klorid és hol lehet beszerezni mert láttam vmi tablettásat is meg láttam a sötét lötyit is?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

bomber93 írta:
És teljesen ugyanazt ami a honlapon le van írva vagy változtattál valamin? (hűtőbordának lehet használni sz.gép videókártya alu hűtőbordáit vagy inkább hajtsak valamit alu lemezből?
[/quote]


Csak a leírt alkatrészeket használtam,de ha a cikk alatt elolvasod a hosszászólasokat, abból sokat megtudhatsz arról is hogy ki milyen problémával találkozott az építés során és erre milyen megoldás született-ez sokat segíthet.
Hűtőbordának mindkét megoldás jó, én a gyújtásnál használtam pc-s hűtőbordát.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

fzooltan írta:
bomber93 írta:Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)

Üdv!
Én mindkettőt házilag építettem meg. A fesszab és a gyújtáselektronika is működik. Ha van hozzá türelmed ,meg időd akkor érdemes megépíteni,mert negyedébe kerül mint egy bolti fesszab.
És teljesen ugyanazt ami a honlapon le van írva vagy változtattál valamin? (hűtőbordának lehet használni sz.gép videókártya alu hűtőbordáit vagy inkább hajtsak valamit alu lemezből?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:http://itcafe.hu/dl/upc/2009-09/231565_ ... apcs_2.jpg

E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
Tessék!Itt egy rajz a fekete dobozról!

Kép

Természetesen a trafóra még 2 vezeték megy ezeken kivül.
Összesen 3 vezeték megy a trafó 15-ös pontjára.
Az 1-es pontra csak a zöld vezeték megy ami a fekete dobozból jön.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Hujber írta:http://itcafe.hu/dl/upc/2009-09/231565_ ... apcs_2.jpg

E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
meg is válaszoltad...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

http://itcafe.hu/dl/upc/2009-09/231565_ ... apcs_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

bomber93 írta:Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)

Üdv!
Én mindkettőt házilag építettem meg. A fesszab és a gyújtáselektronika is működik. Ha van hozzá türelmed ,meg időd akkor érdemes megépíteni,mert negyedébe kerül mint egy bolti fesszab.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég