Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Sziasztok!
Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Valaki olvasta már ezt a cikket? Előgyújtás vezérlést ír régi motorokhoz. http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88" onclick="window.open(this.href);return false;
Van egy oldal ahol meg is lehet venni http://www.roxel.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiváncsi lennék mit tud.
Re: Elektronika
Ma bekötöttem a gyújtáskapcsoló első bekapcsolt állását (balra) ami az alap finkciókat kapcsolja. Szépen villogtak az indexek, mondom jöhet a helyzetjelző, bekötöttem azt is, amint hozzáérintettem a sarut, villant egyet a helyzetjelző izzója, és elszállt az index is. Biztosíték nem égett ki, megmozgattam, hátha az a baj, de semmi. Most már azt is csinálja, amit egy másik motoron, hogy a kapcsoló két állása között az index folyamatosan világít (csak egy oldalon mind a kettő) Miért lehet ez?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Valami lehet nemtom nem értek hozzá igazából én mindent megcsiszoltam meg beállítottam nagyjából és azon a fülön nyomtam hogy mennyit töltsön kb-ra, csak hát ugye mait írtam gond hogy világítással alacsony fordulaton meg alapjáraton keveset tölt ha állítok rajta akkor meg sima gyújtáson lesz sok ..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Köszönöm szépen, van hozzá mindenem /hézagoló multiméter/ úgyhogy holnap neki is állok.
A működését nagyjából kifigyeltem már, de ezek a hézagolási értékek és a jó tanácsok hasznos segítségek nekem.
Viszont a "rugó" lemez kontakt-ját nem értem ott is folyik áram?
A működését nagyjából kifigyeltem már, de ezek a hézagolási értékek és a jó tanácsok hasznos segítségek nekem.
Viszont a "rugó" lemez kontakt-ját nem értem ott is folyik áram?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
megkerestem és be szkenneltem, én innen állítottam be ezt még vki ide a fórumra írta már egy jó ideje,én meg kinyomtattam, Remélem hasznos lesz és sikerül beállítani, ha sikerült beállítani légyszi írd le hogy melyik állásba adott fordulaton mennyit tölt KösziNandor írta:Tegnap sikerült, egy gyári mechanikus feszültség szabályzót szereznem a korábbi, szintén gyári, de sajnálatos módon leégett helyett.
Ma be is szereltem és működik... ez csak azért szenzáció, mert a sub-ee féle elektronikussal nem működött, az valahogy tönkrement állásába úgy, hogy fél év alatt csak egyszer tettem fel a motorra kipróbálás címén /tartaléknak vettem/.
Már majdnem elhittem, hogy a motorral van gond.
Még ugyan szükség van némi beállításra mert nagy gáznál hajlamos 7.5v felé menni.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy lehet pontosan beállítani ill. hogy kell karbantartani a gyári fesz.szabályzót?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Tegnap sikerült, egy gyári mechanikus feszültség szabályzót szereznem a korábbi, szintén gyári, de sajnálatos módon leégett helyett.
Ma be is szereltem és működik... ez csak azért szenzáció, mert a sub-ee féle elektronikussal nem működött, az valahogy tönkrement állásába úgy, hogy fél év alatt csak egyszer tettem fel a motorra kipróbálás címén /tartaléknak vettem/.
Már majdnem elhittem, hogy a motorral van gond.
Még ugyan szükség van némi beállításra mert nagy gáznál hajlamos 7.5v felé menni.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy lehet pontosan beállítani ill. hogy kell karbantartani a gyári fesz.szabályzót?
Ma be is szereltem és működik... ez csak azért szenzáció, mert a sub-ee féle elektronikussal nem működött, az valahogy tönkrement állásába úgy, hogy fél év alatt csak egyszer tettem fel a motorra kipróbálás címén /tartaléknak vettem/.
Már majdnem elhittem, hogy a motorral van gond.
Még ugyan szükség van némi beállításra mert nagy gáznál hajlamos 7.5v felé menni.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy lehet pontosan beállítani ill. hogy kell karbantartani a gyári fesz.szabályzót?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Vagy lehet, hogy bemutatja nekem a lökőfeszültség generátor erejét.Troster írta:Az antibillista hekkel Neked egy sivatagi verziót!
Isten a pali!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Az antibillista hekkel Neked egy sivatagi verziót!
Isten a pali!
Isten a pali!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hát igen valami ilyesmi kellene 6v-osban.Troster írta:Ja, hogy 6 voltosra kell?
Bocsi
Lehet betörök Szirmai Gábor garázsába és lelopom a DKW- ról.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ja, hogy 6 voltosra kell?
Bocsi
Bocsi
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem van egy, és ahhoz képest elég kicsi, elfér a kormányon:Nandor írta:Nem tud esetleg valaki rendesen működő feszültségmérőt 6v-os motorra?
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.
https://picasaweb.google.com/1024257710 ... 12Januar22" onclick="window.open(this.href);return false;
( a Porsche töltésjelzőről beszélek)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nandor írta:Köszönöm, bár amit küldtél analóg gyanánt az bajosan lesz jó az MZ-re.bomber93 írta:
http://elektronika.vatera.hu/muszerek_a ... 42496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analóg
Digitális
http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_ ... 22196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De akár egy multimétert is szigszalagozhatsz
Már csak azért is mert 0-400v-ig mér és hát az első számmal jelzett érték 100v.
A digitálissal meg az a baj, hogy folyamatos 5v tápfeszültség kell neki.
Odase neki teszel bele 3 ceruza akkumulátort és elkoplal magának vegye ki a válságból a ráeső részét
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Köszönöm, bár amit küldtél analóg gyanánt az bajosan lesz jó az MZ-re.bomber93 írta:
http://elektronika.vatera.hu/muszerek_a ... 42496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analóg
Digitális
http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_ ... 22196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De akár egy multimétert is szigszalagozhatsz
Már csak azért is mert 0-400v-ig mér és hát az első számmal jelzett érték 100v.
A digitálissal meg az a baj, hogy folyamatos 5v tápfeszültség kell neki.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nandor írta:Nem tud esetleg valaki rendesen működő feszültségmérőt 6v-os motorra?
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.
http://elektronika.vatera.hu/muszerek_a ... 42496.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Analóg
Digitális
http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_ ... 22196.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De akár egy multimétert is szigszalagozhatsz
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Nem tud esetleg valaki rendesen működő feszültségmérőt 6v-os motorra?
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.
Inkább analóg érdekelne, de ha valaki már próbált digitálisat és működött neki akkor az is szóba jöhet.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem elől Pannónia T5 ös lámpa van 1200 as Lada H4 es E betűs foncsorral szóval rendőr se kötözködhetAndrá$ írta:bomber93
Milyen égőd van elöl?gyári foncsorral van? mert engem is érdekelt ez a halogán téma trabant foncsorral,te hogy oldottad meg,
Előre is köszi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így ni:
gabsic írta:Kicsit jobb fénye mint a hagyományos égőnek.bomber93 írta: És észrevehetően jobb lesz a fénye szóval a 40/45 ös sima izzónak rosszabb fénye van mint a 35/35 ös halucinogénnek:D
Nem égeti le a foncsorról a krómos részt?(nekünk régen a hagyományos trabi foncsorba belevariáltuk a halogén izzót lepattagzott a foncsorról a króm.
Berakhatod átalakítóval a sima foncsorba, vagy célszerűbb módon H4-es trabi vagy skoda foncsorba.
A kisebb fogyasztás miatt nyugodtabban tompítottazhatsz nappal, kevésbé lesznek töltésgondok.
(Én kispókban használok hagyományos foncsorban átalakítóval H4 égőt kb 6 éve, a Jawában pedig ilyen 6V-os halogént a sima foncsorban szintén átalakítóval. gond egyikkel sem volt még.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
bomber93
Milyen égőd van elöl?gyári foncsorral van? mert engem is érdekelt ez a halogán téma trabant foncsorral,te hogy oldottad meg,
Előre is köszi
Milyen égőd van elöl?gyári foncsorral van? mert engem is érdekelt ez a halogán téma trabant foncsorral,te hogy oldottad meg,
Előre is köszi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Perec írta:A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...
Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
Mz Ts 150 6 voltos rendszer tranzisztoros gyújtás elektronikus töltésszabályzó 35/35 wattos halogén izzó elől index nélkül!
Erre mut tudnál ajánlani, hány Ah-s akksi a legkisebb amivel BIZTONSÁGOSAN üzemeltethető(Nem dugóba ácsorgó motor lesz, inkább hosszabb túrákra) Zselés akksi savasom van új 12 Ah-s adták hozzá én öntöttem bele a savat viszont azért kéne a zselés mert hely szűkében vagyok és csak ferdén lehet betenni a kis szabvány fekete 4,7 Ah-s akksi mérete tökéletes lenne de még a mostani savas mérete is beleférne. Válaszokat előre is köszönöm!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat, ilyen volt:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...
Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+7ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hűségesen szolgált, 2004 ősze óta. Jó viszonyt ápoltunk: Mr. Yellowstone, pumpálta a matracot, töltötte a fényképezőket, telefont, világított sátorállításkor, egyszer egy Peugetot 1.4 -et is bebikázott-igaz nem túl acélos lendülettel (ez azert inkább az óramű/pöcc indulású peugeot érdeme) , cserébe én teljesen elhanyagoltam, nem töltöttem csak ritkán (évente 2x-3x), télen sem hoztam be a motorból, no meg 1x-2x rajtahagytam a gyújtást... Nyugdíj mellett egy kis szolgálatot szánok még neki egy simsonban, ha még hajlandó vállalni egy kis időre. Tavaly kapott egy kis vizet, de nem kapott erőre tőle, kapacitása mostanra jó ha 1 Ah-ra rúg, piros lámpánál tompítottal sem nagyon volt már ajánlott sokáig ácsorogni vele. Szóval sajnos a "zselés" akkuk sem bírják örökké. Nyugdíjazásának fő oka mégsem ez, hanem mert a Simo kicsinálta a saját akkuját.
A következő beruházásig, ami feltehetően ugyanilyen típus lesz egy hajlott korú 17 Ah-t préseltem be oldalára állítva, ami nagy bosszúságomra kiszorította az eü. készletet. Ez egyelőre még bírja a lámpánál világítás-index-féklámpa kombót (frissen töltve)...
Szóval aki nem bízik az 5,5-9Ah akkukban annak leteszteltem, hogy ez oldalán bemegy az ETZ250-be:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=12v+18ah&c=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Figyelem a fent említett akkumulátorok az ETZ tartó lapjánál néhány mm-el hosszabbak, és NEM gépjárművekhez fejlesztett, gondozásmentes típusok. Használatuk gépjárművekben ezért nem ajánlható.
Re: Elektronika
Koszonom mindkettotoknek a valaszat A fofuvokat kicsereltem, mert eloszor azt hittem, hogy az a baja, igy ez a lehetoseg kizarva. 2-3 hete neztem a szikrat es ha jol emlekszem nem volt teljesen kek Amint lesz idom kicserelem.Trafó? Illetve mérjél rá a trafóra menő feszültségre. Ha sokkal nagyobb, mint 12 V, akkor baj van. Ha ez jó, és megpróbálnék egy másik trafót. További vizsgálat, hogy milyen színű a szikra? Ha jól emlékszem, akkor a kékes szín a jó, a pirosas, lilás pedig rossz trafóra utal. Ilyenkor gyengébb is.
Főfúvőka nincs kitekeredve?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
ja ez volt trafócsere és jó üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az úgy van hogy nyomás alatt már nem volt szikra.jura györgy írta:sziasztok, hogyan van az hogy van szép szikra . a gép mégis vacakol. majd cserélek 1 gyújtótrafót. aztán minden rendbe van, mer ma nekem ez volt üdv. juragy
Jártam igy már én is,csak én Simsonnal.
Kivett gyertyánál szép szikra,becsavartnál meg nem indul a gép.
Trafócsere és jó lett.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok, hogyan van az hogy van szép szikra . a gép mégis vacakol. majd cserélek 1 gyújtótrafót. aztán minden rendbe van, mer ma nekem ez volt üdv. juragy
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Igen jól vetted ki a szavaimból Még kezdő vagyok és mivel Mz-hez akarok elektronikát csinálni így ide fordultam kérdéseimmel:) Köszi szépen a segédanyagokat átbogarászom mindjárt őket:)
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Ha jól olvasom ki a szavaidból ,te még nem készítettél nyákot.bomber93 írta:Szóval rávasaltad a sima alkoholos filcet és úgy jó lett vagy külön külön érted.
Nekem régi fajta (kb 15 éves ) háztartási sósavam van ami azért durvábbak mint a mai azzal is jó lesz vagy inkább vegyek egy flakon újat a boltba? (ha több fajta van mert én úgy emlékszem akkor az erősebbet vagy a gyengébbet?)
Egy kis segítség :
http://kapcsolasok.hu/nyak-keszites/29- ... vasalassal" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hobbycnc.hu/Rajzolas/Rajzolas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nethusar.ikoinfo.hu/Tananyag/Tan ... adkezi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ez csak pár a sok közül ami a neten megtalálható,ezek a képes és pontos leírással rendelkező anyagok szerintem sokat segítenek.
Érdemes a hozzászólásokat is átböngészni.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Szóval rávasaltad a sima alkoholos filcet és úgy jó lett vagy külön külön érted.
Nekem régi fajta (kb 15 éves ) háztartási sósavam van ami azért durvábbak mint a mai azzal is jó lesz vagy inkább vegyek egy flakon újat a boltba? (ha több fajta van mert én úgy emlékszem akkor az erősebbet vagy a gyengébbet?)
Nekem régi fajta (kb 15 éves ) háztartási sósavam van ami azért durvábbak mint a mai azzal is jó lesz vagy inkább vegyek egy flakon újat a boltba? (ha több fajta van mert én úgy emlékszem akkor az erősebbet vagy a gyengébbet?)
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Én rajzoltam kézzel ,sima alkoholos filccel,és vasaltam is a nyákot(a vasalás szebb).bomber93 írta:Köszi és még egy utolsó kérdés te mivel martad a nyáklapot? Turbómaró? lézernyomtató+vasalás+vasklorid/sósav és hidrogénperoxid esetleg saválló toll? Melyiket ajánlod (Milyen árban lehet a vas-klorid és hol lehet beszerezni mert láttam vmi tablettásat is meg láttam a sötét lötyit is?fzooltan írta:
Csak a leírt alkatrészeket használtam,de ha a cikk alatt elolvasod a hosszászólasokat, abból sokat megtudhatsz arról is hogy ki milyen problémával találkozott az építés során és erre milyen megoldás született-ez sokat segíthet.
Hűtőbordának mindkét megoldás jó, én a gyújtásnál használtam pc-s hűtőbordát.
Maratni háztartási sósav és hiperol tabletta keverékével szoktam(1-1,5 dl-be 3 tablettát szoktam feloldani). Én vaskloridod sehol sem kaptam ezért a sósavas megoldás maradt,de tökéletesen bevált.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
A tus tinta vagy a vegyfilc az letörölhető valamivel? Ha véletlenül valahogy elcseszném a rajzolást.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Az ősi áramkör készítő recept.Folyékony vasklorid,a gyógyszertárból.Az áramköröket tustintával,vagy vegyfilccel rajzold fel.A maratásnál 5-10 percenként ellenőrizd a maratás állapotát.Műanyag edényt használj maratókádnak,a virágcserép alá való műanyag tálca megfelel.Az alkatrészlábak helyét 1mm-es fúróval(lehetőleg állványos géppel)nagy fordulaton fúrd ki maratás után.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszi és még egy utolsó kérdés te mivel martad a nyáklapot? Turbómaró? lézernyomtató+vasalás+vasklorid/sósav és hidrogénperoxid esetleg saválló toll? Melyiket ajánlod (Milyen árban lehet a vas-klorid és hol lehet beszerezni mert láttam vmi tablettásat is meg láttam a sötét lötyit is?fzooltan írta:
Csak a leírt alkatrészeket használtam,de ha a cikk alatt elolvasod a hosszászólasokat, abból sokat megtudhatsz arról is hogy ki milyen problémával találkozott az építés során és erre milyen megoldás született-ez sokat segíthet.
Hűtőbordának mindkét megoldás jó, én a gyújtásnál használtam pc-s hűtőbordát.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
[/quote]bomber93 írta:
És teljesen ugyanazt ami a honlapon le van írva vagy változtattál valamin? (hűtőbordának lehet használni sz.gép videókártya alu hűtőbordáit vagy inkább hajtsak valamit alu lemezből?
Csak a leírt alkatrészeket használtam,de ha a cikk alatt elolvasod a hosszászólasokat, abból sokat megtudhatsz arról is hogy ki milyen problémával találkozott az építés során és erre milyen megoldás született-ez sokat segíthet.
Hűtőbordának mindkét megoldás jó, én a gyújtásnál használtam pc-s hűtőbordát.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
És teljesen ugyanazt ami a honlapon le van írva vagy változtattál valamin? (hűtőbordának lehet használni sz.gép videókártya alu hűtőbordáit vagy inkább hajtsak valamit alu lemezből?fzooltan írta:bomber93 írta:Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)
Üdv!
Én mindkettőt házilag építettem meg. A fesszab és a gyújtáselektronika is működik. Ha van hozzá türelmed ,meg időd akkor érdemes megépíteni,mert negyedébe kerül mint egy bolti fesszab.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Tessék!Itt egy rajz a fekete dobozról!Hujber írta:http://itcafe.hu/dl/upc/2009-09/231565_ ... apcs_2.jpg
E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
Természetesen a trafóra még 2 vezeték megy ezeken kivül.
Összesen 3 vezeték megy a trafó 15-ös pontjára.
Az 1-es pontra csak a zöld vezeték megy ami a fekete dobozból jön.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
meg is válaszoltad...Hujber írta:http://itcafe.hu/dl/upc/2009-09/231565_ ... apcs_2.jpg
E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
http://itcafe.hu/dl/upc/2009-09/231565_ ... apcs_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
E szerint kötöm be most az elektronikát, de nekem van egy fekete dobozom (nem fesszab, nem indexrelé, nem egyenirányító és nem is gyújtótrafó) ami nincs a rajzon, viszont nekem be volt szerelve. Három vezeték megy be és annyi is jön ki, az egyik kijövő vezeték a gyújtótrafóra megy. Mi lehet ez? Elektronikus gyújtásom van.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
bomber93 írta:Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)
Üdv!
Én mindkettőt házilag építettem meg. A fesszab és a gyújtáselektronika is működik. Ha van hozzá türelmed ,meg időd akkor érdemes megépíteni,mert negyedébe kerül mint egy bolti fesszab.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Amennyire én tudom megépítheted nyugodtan, működnek.bomber93 írta:Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)
De nem ezen fog múlni a motorod megbízhatósága.
Csak például: 1420km-es túrám TS125-el, gyári gyújtással és feszszabbal:
http://motorosblog.blogspot.com/2010/02 ... -2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(nem hiszem hogy ennél sokkal nagyobb utakat akarnál menni kis TS-el, durván szétültem rajta a seggem már ezen a túrán is.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Üdv! Valaki próbálta már házilag megépíteni a honlapon lévő elektronikák közül. A 6 voltos fesz. szab-ot vagy/és tranzisztoros gyújtást? ha igen működik jó megbízható? Nincsenek problémák? Ahogy ott le van írva úgy megépítem jó lesz vagy kell valami változtatás? Megéri megcsinálni? (egy olyan motort akarok összerakni amivel hosszab távra stabil gyujtással és töltéshibák nélkül el lehet indulni nyugodt szívvel.(Ts150)
Re: Elektronika
Főfúvőka nincs kitekeredve?Seclusion írta:Trafó? Illetve mérjél rá a trafóra menő feszültségre. Ha sokkal nagyobb, mint 12 V, akkor baj van. Ha ez jó, és megpróbálnék egy másik trafót. További vizsgálat, hogy milyen színű a szikra? Ha jól emlékszem, akkor a kékes szín a jó, a pirosas, lilás pedig rossz trafóra utal. Ilyenkor gyengébb is.HaPi írta:Hello Mindenki!
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát Válaszokat köszönöm
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Trafó? Illetve mérjél rá a trafóra menő feszültségre. Ha sokkal nagyobb, mint 12 V, akkor baj van. Ha ez jó, és megpróbálnék egy másik trafót. További vizsgálat, hogy milyen színű a szikra? Ha jól emlékszem, akkor a kékes szín a jó, a pirosas, lilás pedig rossz trafóra utal. Ilyenkor gyengébb is.HaPi írta:Hello Mindenki!
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát Válaszokat köszönöm
Re: Elektronika
Hello Mindenki!
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát Válaszokat köszönöm
Van egy MZ ETZ 250-m, aminek gyárilag elektronikus gyújtása van. Jól indul és van alapjárat, de mikor gázt húzok, akkor fullad és már megevett 1 vagy 2 gyertyát is. Kérdésem az lenne, hogy hol keressem a próbléma a okát Válaszokat köszönöm
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Fújjátok be kontakt tisztító és kenő spray-vel a csatlakozókat(ami csak tisztító spray,az nem jó),utána mozgassátok meg mindet.A biztosítéktábla érintkezőjét is tisztítsátok meg,tegyetek új biztosítékot.Valami történni fog.
Re: Elektronika
Hogy kotorásztunk e? Nagyon is! Ma még egyszer ránézünk, köszi a tippet.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
[/quote]Az leg idegesítőbb, hogy nem nyúltunk semmihez... Mire gondolsz pontosan? A kapcsoló nem teszi testre azokat a fogyasztókat?[/quote]
Esetleg a lámpában nem kotorásztatok,valamelyik közös test kábelre gondolok hogy lecsúszott vagy ezeknél már elég ha elmozdul és nem érintkezik.
Vagy ha csak azok nem mennek amiket a kormánykapcsoló működtet lehet hogy nem kap áramot ,az is a lámpából jön.
Esetleg a lámpában nem kotorásztatok,valamelyik közös test kábelre gondolok hogy lecsúszott vagy ezeknél már elég ha elmozdul és nem érintkezik.
Vagy ha csak azok nem mennek amiket a kormánykapcsoló működtet lehet hogy nem kap áramot ,az is a lámpából jön.
Re: Elektronika
Az leg idegesítőbb, hogy nem nyúltunk semmihez... Mire gondolsz pontosan? A kapcsoló nem teszi testre azokat a fogyasztókat?pempelli írta: Én valamelyik test kábelre gyanakszok.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Én valamelyik test kábelre gyanakszok.Hujber írta:Sziasztok!
Ma átjött egyik barátom az ETZ-vel, hogy összerakáskor onnan leleshessem a bekötéseket. A végére az övén elszállt mindkét index, az első helyzetjelző, a duda, és gyújtás, úgy, hogy egyetlen sarut sem bántottunk, nem lett lehúzva. Ti mire tippeltek? Nekem gyanús, hogy így egybe minden, én a gyújtáskapcsolóra gyanakszok, de hátha nektek van jobb ötletetek.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ma átjött egyik barátom az ETZ-vel, hogy összerakáskor onnan leleshessem a bekötéseket. A végére az övén elszállt mindkét index, az első helyzetjelző, a duda, és gyújtás, úgy, hogy egyetlen sarut sem bántottunk, nem lett lehúzva. Ti mire tippeltek? Nekem gyanús, hogy így egybe minden, én a gyújtáskapcsolóra gyanakszok, de hátha nektek van jobb ötletetek.
Ma átjött egyik barátom az ETZ-vel, hogy összerakáskor onnan leleshessem a bekötéseket. A végére az övén elszállt mindkét index, az első helyzetjelző, a duda, és gyújtás, úgy, hogy egyetlen sarut sem bántottunk, nem lett lehúzva. Ti mire tippeltek? Nekem gyanús, hogy így egybe minden, én a gyújtáskapcsolóra gyanakszok, de hátha nektek van jobb ötletetek.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
pempelli írta:Biztosíték---Szénkefe---Feszszabályzótamas23 írta:Helo. Mz ts 125 ös motorom nem akar tölteni. :/ Miket nézzek meg hogy meg tudjam csinálni?
(szerintem)
Üdv nekem is ilyen bajom volt mindent szét szedtem át néztem át mértem stb és a szénkefe volt a ludas
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég