bomber93
Nincs mit, nagyon szívesen.
Viszont a /1-es hátsó lánckereke 47 fogú. 
 
Vagyis az eredeti i=48/16=3,0 áttétel, ha elöl 15-ös lánckerékkel, hátul a 47-es /1-gyel számolsz, 3,133-ra nő, és ezt még meg kell szorozni a 3,00×18''-os és a 3,50×16''-os kerék külső átmérője közti különbséggel, a már előzőleg kiszámított 1,0435-tel. Így 3,27-et kapunk. 3,27:3=
1,09
Ebben az esetben tehát a TS 150 gyárilag megengedett legnagyobb sebessége 105/1,09=96,3 km/h-ra mérséklődik, a hátsó keréken az elméleti kerületi vonóerő pedig I. fokozatban a következőképpen alakul:
F=(13,7×2,31×3,05×3,13)/0,2921=1034 N,
ami nyilván nagyobb az eredetinél, hiszen az összáttétel megnőtt, az erőkar (a hajtó kerék sugara)pedig kisebb lett.
Aztán, hogy ez a gyakorlatban hogyan mutatkozik, azt már ne kérdezd, mert én nem foglalkozom MZ-átépítéssel. De úgy gondolom, hogy ezzel a 80 km/h-s sebesség már kissé a "túlpörgetés" kategóriájába fog tartozni. (Ezekkel a feltételekkel IV. fokozatban elméletileg 5250 1/min fordulatszám tartozik ehhez a sebességhez, azonban a veszteségek miatt nyugodtan számolhatunk rá még úgy 4-500 fordulatot, ami azért még a kis MZ-nél is már meglehetősen magas.)
A láncméreteket amúgy jól tudod, de nem igazán szerencsés dolog egy lánckerékre a kelleténél szélesebb láncot tenni, mert lassú fordulatszámok mellett, kis nyomatéknál, kis kerületi láncsebességnél még alkalmazható szükségmegoldásként, de ilyen területen balesetveszélyes lehet.