


Ebből mit szeretnél összerakni? Túrák esti programjaként rendezendő blokkdobáló verseny blokkját? Mert ha azt, akkor rakd gyorsan össze!

Ebbe igazad van, hosszabb, de nem ez határozza meg a kerék helyzetét. A kereket jobbról a lánckerék tengelye, balról a fékfedél és a közdarab/oldaltámasz pozicionálja a villa száraihoz, és akkor még nem említettem az esetleges féloldalra húzott fűzést, és a villa terpesztését.csoka írta:elég az alkatrészek között megnézni a lengőkar perselyeit.Az egyik oldalon(lánc)egy centivel hosszabb persely kell,értelem szerűen a párhuzamos mozgás miatt a kerék is egy centivel arrébb lesz.
Azt hiszem én is gondban leszek mikor cserélnem kell majd a lánckereket..... Na mindegy, addig megtanulnak a kínaiak jó MZ alkatrészt gyártani (vagy MZ-t) aztán már nem lesz gond az alkatrészutánpótlás.....KILL3R etz írta:Hát azt csaknem... Elvileg másik tengely való hozzá...
De ha sehogy se megy, akkor vagy szerzek egy olyan tengelyt, vagy leesztergálom a lépcsőt a németből...
A lengyel csodáról meg annyit, hogy ez az egyetlen ma gyártott lánckerék, ami nem ovális, a fogak marva vannak, nem préselve...![]()
Egyedileg kell gyártatni?KILL3R etz írta:Az rendben is van, csak megrendeltem az összes csapágyat/szimmeringet webáruházból. Gondoltam spórolok magamnak egy utat...![]()
A gondom a méréssel az, hogy a tolómérővel pont hozzáférhetetlen a csapágyfészek, furatmikróm meg nincs, se kaliber vagy iesmi..
Saccra 41-es a fészek a lánckeróban. Szóval 41x25x12, 41x20x14-es csapágyak kellenének. Csak sajnos ilyet nem találtam szabványban...
Hy! Ha leméred tolómérővel, az első csapágyboltban megmondják neked, viszed a méreteket, ott meg van táblázat.....KILL3R etz írta:Üdv!
Lengyel lánckerék - Német tengely házasításához szükséges csapágyak méretét (számát) meg tudná valaki adni?
A válaszokat előre is köszönöm!
Érdemes kideríteni mitől ugrál. Fent az óra alatt széttekered, megpörgeted a hátsó kereket, közben figyeled a spirál forgását. Ha darabosan változó sebességgel forog, akkor csere (általában a spirál ház is tekergő mozgást végez ilyenkor, normál esetben nem mozog sokat).Fecske125 írta:Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy:
Az 125 ETZ-men a kilométeróra mutató ugrál, és kb 10-20-al kevesebbet mutat.
Mi lehet ennek az oka hogy tudnám orvosolni ezt a problémát?
Kérek szépen válaszokat.
Ja, és még valami hátsó fék használatakor a féklápa nem működik de az elsőnél meg igen.
Hogy tudom megoldani ezt a problémát?
A 12 nekem is régi ismerősöm"valamikor a 90-es évek elején javítottam egy MZ-ből csinált triciklit(kordé az eleje hátul TS 125MZ és rendszámos volt!) azon volt elöl 12 fogaskerék nem is ment többet 60km/ó nál.Szerintem ha nem is gyári a fogaskerék akkor is minőségi maszek az olcsó benzin korából..bomber93 írta:digitális óra az pont h nincsenfordulatszámmérő van de mivel átalakított nem tom feltenni meg perpill a blokkja is teljesen darabokba van.
A másik nekem a 18 as kerék már nem fér bele mert a sárvédő a lengővillával együtt mozog
Készlet szó szerint kaptam egy drótra felfűzve vagy 25 fogaskereket ebből 9 mz jé és ebből 6 Kicsi ts é sztm eredetiek mert a reszelő meg se sértiBár érdekes 12 es-t nem láttam még gyáriba:O
Ha ilyen készleted van otthon próbálkozz. Először tegyél fel egy digitális órát pontosan beállítva a lemért kerék kerületet (elsőre érdemes tenni), megméred az eredeti kerékkel, a 16"-al, majd cseréled a lánckerekeket és azzal beállítod a megfelelő áttételt.bomber93 írta:Köszi szépen a számításokat. Én a hátsó lánckerék feltételét úgy gondoltam, hogy kompletten aggyal együtt szóval érted szerzek tegyük fel egy /1 hátsó kereket ha jól emlékszem annak 45 fogas a hátsó lánckereke és kompletten belerakom féklappal mindennel együtt(hézagolással nincs gond mert a hátsó lengővilla is /1 es-é) A 150 TS es és a pergő lánca csak szélességben különbözik tudtommal szóval ezzel nem lenne gond.
Magyarul azért érdekelt volna a számítás, hogy tegyük fel ha hátul 48 helyett 45 fogas lánckerék van akkor előre hány foggal kell kevesebb a gyári 16-osnál(TS-150) úgy hogy nekem 18x3.00 helyett 16x3.50 es gumi lesz feltéve. (légnyomásból adódó mm-től eltekintve.)
Van 15 fogas 13 fogas meg 12 fogas lánckerekem itthon. Ha a 15 fogast tenném rá sztd nagyon lomha lenne? Nem fontos a gyorsulás nekem inkább legyen lomhább minthogy 80 as utazónál szarrá pörögje magát.
Zsolti_1983 írta:bomber93
Az attól függ, mennyire ballonos gumiabroncsot szerelsz a kerékre.
Biztos, hogy jól írtad, a szakkönyvek meg pláne nem tévednek.zsakfos írta: Most egy kis lelkiismeretfurdalásom van,mert én irtam a 126 szemet.![]()
Mentségemre legyen mondva,nekem a /1-be akkora kell és az Mz hogyan tovább könvben is a Ts250 és a Ts250/1-be ugyanakkora láncot ir.Sőt a Haynes Manual is 126 szemes láncot ir a 4 sebis Ts 250-be.
Úgyhogy ez egy kicsit számomra most rejtély hogy a tiedbe miért kell hoszabb
Most egy kis lelkiismeretfurdalásom van,mert én irtam a 126 szemet.Nandor írta:Sikerült, betettem egy plusz patentszemet.
Tanúság: 4-sebes TS-be 128 szemes lánc kell.
Én arra gondoltam, hogy csináltatok magamnak, de ha esetleg efféle lengyelt lehet majd rendelni, akkor én is beszállnék a rendelésbe! Ha jól tudom akkor ezek nem rosszak. (nem az igazi gyári, de nem rossz...)Endre írta:Már egy ideje töröm a fejem, hogy a teljes felújításon, restauráláson áteső ETZ 250 gépemnél mit tegyek a hátsó lánckerékkel... Természetesen magyar utángyártott van benne, már eléggé kukaérett. Sajnos a "vadásszunk jó állapotú gyárit" felkiáltás nekem nem igazán tetszik: annyi leharcolt sz@r van, hogy semmi kedvem sincs hozzá. A magyar lánckerékre eddig három jellegzetes panaszt hallottam:
1. A fogárkok sorjásak.
2. A furat nem egytengelyű a fogaskoszorúval, hanem excentrikus, ezért üt.
3. Beleér a láncvédő bakelitbe valahol.
A legutóbbin persze lehet segíteni egy esztergálással, tehát ez nekem nem tűnik nagy bajnak. Ez így összesen tényleg sok már... Viszont több helyről hallottam, hogy régebben volt lengyel utángyártott, ami nem volt excentrikus, és aminek forgácsolással készült a fogaskoszorúja. Erről ki mit hallott? Utána néztem, és lengyel webshopokban, illetve aukciós oldalakon tényleg sok új lánckerék van. Valaki tud ezekről valamit?
Ebben a boltban 66 zloty, ami jelenleg kb. 4950 Ft. Ha ez tényleg nem üt, nem sorjásak a fogai, akkor a lánckerék probléma elég egyszerűen meg van oldva. Ez mégiscsak egy egyszerű alkatrész. A szakócától annyival bonyolultabb, hogy két részből állTapasztalat valakinek? Esetleg lengyel kontakt? Ha valaki kedvet érez a kutatáshoz, akkor a "zebatka tylna" szavakra keressen rá!
lehet 250-be való..kisipar tökéletesen méretezett terméke is lehet...Endre írta:Van egy láncvédő bakelitbe való új műanyag perselyem, ami a kilométeróra-hajtás kis fogaskerekét tarja. Azt hittem, hogy ETZ 250-hez való, de kb. 1-1,5cm-rel rövidebb a hossza.Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég