Gumik
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Olyanom volt, mint amit linkeltél, de a másikkal stabilabbnak érzem a motort. Konkrétumot nem tudok mondani...
De olcsóbb is, szal...
De olcsóbb is, szal...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
http://www.mofaker.hu/termek/110-80-18_ ... au__005900
Ezzel jobban járnál szerintem. Legalábbis nekem jobban bejött...
Ezzel jobban járnál szerintem. Legalábbis nekem jobban bejött...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Méretben jó lesz. A TL a tube less rövidítése, tehát a belső nélküli változat. Ebbe is kell belső, mert kiszökne a levegő. Viszont merevebb az oldalfala a guminak.kisbocsi írta:110/80-18 Köpeny M/C 58S TL K65 20.785 Ft 19.746 Ft
Ezt veszem meg, jó lesz?
Mi is ez a sok szar jelölés?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Jajj, melyik resze valtozott a dolognak?Samu írta:Hallom!Nekem is 8000-enként kellett cserélni a hátsót, de én majdnem mindig két személlyel túráztam eddig plusz csomagok.
Mostmár többet fog bírni.

Re: Gumik
Hallom!
Nekem is 8000-enként kellett cserélni a hátsót, de én majdnem mindig két személlyel túráztam eddig plusz csomagok. Mondjuk az majdnem annyi mint most te Killer
Mostmár többet fog bírni.


Mostmár többet fog bírni.
KILL3R etz írta:Ó istenem télleg... Hát a 251-es még a gumit is jobban eszi... hallod SAMU?![]()
![]()
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
A régi guminál nem. A mostaninál már igen.MrDok írta: Kisúlyoztad a kerekeket szerelés után?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Gumik
110/80/18kisbocsi írta:Hátra!
És mi a másik fajta jelölés? 110/70/18?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Nagyon keskeny lesz sztem. 3.50 a gyári.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Kisúlyoztad a kerekeket szerelés után?gabsic írta:Én is azt hittem ilyen baj van. Bár először a felnire tippeltem.
De mikor nem volt rajt gumi néztem, de nem volt tojás, vagy 8-as benne.
Érdekes módon viszont mikor még a régi gumi rajt vvolt akkor nem csak az az 1mm kopáskülönbség látszott a gumi kerültén tojásságban mikor megforgattam, hanem sokkal több (3-4mm). Pedig jól, egyenletesen felült a gumi a felnin.
A mostanin nem látok még ilyen extrém aszimmetriát, de rendszeresen ellenőrzöm majd a gumikopást.
Az utas biztos jeletősen belejátszik a kopásba, túracucc+utas kombóval szerintem 210-220kg teher rámegy szegény MZ-re. Bár attól, hogy utas van, attól még egyenletesen kellene kopnia...
Telók... nem tudom, nem szörcsögnek, (az úgyis felső helyzetben okozna gondot), a motor nem bólogat, nem hintázik úgy, mint mikor rossz a lengéscsillapító.
Szilentek... melyikre gondolsz? teleszkópoké, vagy lengővilla?
Tavaly volt kivéve a lengővilla, ránézésre jók voltak a szilentjei, a teleszkóp felső gumiját pedig tavalyelőtt cseréltem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Gumik
Ja. Hogy teljes legyen Kisbocsi zavara: Amikor a motort vettem, leszuttyadt papucsokkal, elhatároztam hogy kicserélem a gumikat. Nos, Kaposváron nem kaptam mást csak a csodálatos és sokat mondó kínai nájlon "King's Tire"-t és röhej, de nagyon jól szuperált, ~9ezer km-en át. Simsonomon most is ilyen van.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Gumik
Na kb igy kell csinálni.kisbocsi írta:Egyre többet olvasok itt, annál zavarosabb lesz a történet......
Lassan elérem azt a határt, hogy bemegyek a bótba és veszek egy gumit ennyi.....

Ez a gumikérdés is kicsit már túl van lihegve szerintem.

Megfelelő méretű Heidenau előre meg hátra is,azt kész!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Gumik
A teleszkópok két fajta lengéscsillapítóval voltak gyártva,az egyik össze nyomásra csillapított,a másik széthúzásra.Ezeket valamilyen szín jelöléssel különböztették meg.Egyformának kell lenniük.A láncod nem hullámzik egyenletes sebességnél?A fék egyenletesen fog?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Én is azt hittem ilyen baj van. Bár először a felnire tippeltem.
De mikor nem volt rajt gumi néztem, de nem volt tojás, vagy 8-as benne.
Érdekes módon viszont mikor még a régi gumi rajt vvolt akkor nem csak az az 1mm kopáskülönbség látszott a gumi kerültén tojásságban mikor megforgattam, hanem sokkal több (3-4mm). Pedig jól, egyenletesen felült a gumi a felnin.
A mostanin nem látok még ilyen extrém aszimmetriát, de rendszeresen ellenőrzöm majd a gumikopást.
Az utas biztos jeletősen belejátszik a kopásba, túracucc+utas kombóval szerintem 210-220kg teher rámegy szegény MZ-re. Bár attól, hogy utas van, attól még egyenletesen kellene kopnia...
Telók... nem tudom, nem szörcsögnek, (az úgyis felső helyzetben okozna gondot), a motor nem bólogat, nem hintázik úgy, mint mikor rossz a lengéscsillapító.
Szilentek... melyikre gondolsz? teleszkópoké, vagy lengővilla?
Tavaly volt kivéve a lengővilla, ránézésre jók voltak a szilentjei, a teleszkóp felső gumiját pedig tavalyelőtt cseréltem.](./images/smilies/eusa_wall.gif)
De mikor nem volt rajt gumi néztem, de nem volt tojás, vagy 8-as benne.
Érdekes módon viszont mikor még a régi gumi rajt vvolt akkor nem csak az az 1mm kopáskülönbség látszott a gumi kerültén tojásságban mikor megforgattam, hanem sokkal több (3-4mm). Pedig jól, egyenletesen felült a gumi a felnin.
A mostanin nem látok még ilyen extrém aszimmetriát, de rendszeresen ellenőrzöm majd a gumikopást.
Az utas biztos jeletősen belejátszik a kopásba, túracucc+utas kombóval szerintem 210-220kg teher rámegy szegény MZ-re. Bár attól, hogy utas van, attól még egyenletesen kellene kopnia...
Telók... nem tudom, nem szörcsögnek, (az úgyis felső helyzetben okozna gondot), a motor nem bólogat, nem hintázik úgy, mint mikor rossz a lengéscsillapító.
Szilentek... melyikre gondolsz? teleszkópoké, vagy lengővilla?
Tavaly volt kivéve a lengővilla, ránézésre jók voltak a szilentjei, a teleszkóp felső gumiját pedig tavalyelőtt cseréltem.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Gabsic!
Akkor az utas a megoldás a kérdésre. Mert az első neked is annyira kopik mint nekem kb...
Utast viszont én nagyon ritkán viszek...
És amúgy a viccet félretéve tényleg lehet valami a '16-os gumi többet fordul adott km alatt'-ban is.
Viszont valami gond biztos van a hátsó felfüggesztéseddel, ha tojásra kopik a gumi....
Akkor az utas a megoldás a kérdésre. Mert az első neked is annyira kopik mint nekem kb...
Utast viszont én nagyon ritkán viszek...
És amúgy a viccet félretéve tényleg lehet valami a '16-os gumi többet fordul adott km alatt'-ban is.
Viszont valami gond biztos van a hátsó felfüggesztéseddel, ha tojásra kopik a gumi....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Gumik
Szia szerintem nincs olyan nagy baj a lényeg:Heidenau a legjobb MZ re ami hátránya az főleg az ára, nagyon jó gumi ezt én is garantálhatom!Az,hogy gyorsan kopik?Relatív mivel ez motor ,vezető ,terhelés, útburkolat...függő.Lágy gumi azért is tapad jól de ha beton keményet akarsz akkor Barum vagy Mitas ezek nem kopnak annyira és olcsóbb is egy picivel talán de nem tapadnak annyira mind a Heidenau.Igazából pénztárca függő a dolog erősen,ha ezekre sem telik akkor esetleg valami keleti gumesz de ezek szigorúan óvatos közlekedésre!És ezek is kopnak rendesen, bár szerintem egy jó motoros bármivel is el tud menni a gipsz meg igyé van a kórházba...kisbocsi írta:Egyre többet olvasok itt, annál zavarosabb lesz a történet......
Lassan elérem azt a határt, hogy bemegyek a bótba és veszek egy gumit ennyi.....
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Igen, 251-ről van szó.KILL3R etz írta:Milyen nyomással jártál azzal a gumival? :O
Én 22000-et tettem a K65-be, és még 1.6 van középen, oldalt még 2 versenyszezon benne van sztem..![]()
A K36-ban kicsit több mint 8000, és nincs látható kopás rajta...
Az első K65-ben pedig már legalább 30.000 van...
Pedig aki ismer, tudja hogy nem épp papás tempót motorozok...
Jellemzően a gyárilag ajánlott nyomással motorozok szinte mindig (általában hetente- kéthetnte ellenőrzöm kúton). Kivétel, ami a középen kopást elősegíti, hogy ha tudom, hogy majd utassal megyek, akkor már akkor felfújom a gumit 2 személyes nyomásra, mikor elindulok az asszonyért. Az pedig oda is, vissza is 50km, szóval ilyen alkalmakkor 100km-eket megyek egy személy terheléssel két személyre fújt gumival.
Kis történelem:
TS125-re vettem 2,75-18 K45, és 3,00-18 K65 szettet, nagyon jól tapadt, és ott nem is észleltem különösebb kopást. belement kb 7000 a szettbe.
Megvettem a 251-est elől gyári pneumant, hátul meg Mitas gumival. A pneumant szét volt repedezve, gyorsan átdobtam a TS-ről a 60-70%-os K45-öt. Párszáz km-t mentem hátul a barummal, aztán azt is lecseréltem: volt otthon egy, eredetileg a Jawa-ra szánt 3,25-16 K36-os Heidim, amit feldobtam a 251-re hátra. A motor viselkedése rengeteget javult a Mitashoz képest, sokkal jobban kezelhető lett. Aztán használgattam 6000km körül utas nélkül, bár érezhetően jobban ette a gumit a 251 elöl is (tárcsafék), meg hátul is (300-as henger, fééélelmetes 23 paripa szaggatja

Az első ekkor kb 15000km-t futott (fele kicsi MZ-n, fele nagy MZ-n), a hátsó pedig 8000 körül. Ekkor jött a csere.
Az első nem volt vészesen elkopva, kb 50%-os állapotban van, azt hiszem négy éves, használható állapotú lett volna még. Ha valakit érdekel némi apróért elvihető...
A mostani szetten (90/90-18 K44, 110/80-16 K36) észrevehető kopást még nem tapasztaltam, augusztusban raktam fel, kb 1500km van még csak benne, kezelhetőség nagyon jó.
Bár az ára és a főleg hátsó gyors kopása nem tetszik, de akkor is Heidit veszek legközelebb is (ha lesz rá keret), mert eszetlen jól tapad.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gabsic 2011.12.01. 11:32-kor.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Ó istenem télleg... Hát a 251-es még a gumit is jobban eszi... hallod SAMU?




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
A K66 tényleg gyorsan kopik. De végülis 'téligumi-esőgumi', szóval nincs min csodálkozni. Az nekem a kicsin olyan 11-12000-et bírt.
Viszont jobban tapad mint a K65 szerintem...
Viszont jobban tapad mint a K65 szerintem...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Nekem is hasonló a helyzet hátul a K66-al. Kb 8000 van benne és nyár előtt szerintem cserélnem kell. Amúgy teljesen normális nyomás van benne mindig.gabsic írta:Tényleg nagyon jól tapadnak a Heidenau-k, élmény velük döntögetni, de nekem már felemás a véleményem.
A fő gondom velük, hogy az első 15000-t, a hátsó meg 8000-t bírt.
Igaz én nem koptatom slick-re, hanem ha már BÁRHOL elérte a kopásjelzőt akkor cserélek.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Milyen nyomással jártál azzal a gumival? :O
Én 22000-et tettem a K65-be, és még 1.6 van középen, oldalt még 2 versenyszezon benne van sztem..
A K36-ban kicsit több mint 8000, és nincs látható kopás rajta...
Az első K65-ben pedig már legalább 30.000 van...
Pedig aki ismer, tudja hogy nem épp papás tempót motorozok...
Én 22000-et tettem a K65-be, és még 1.6 van középen, oldalt még 2 versenyszezon benne van sztem..

A K36-ban kicsit több mint 8000, és nincs látható kopás rajta...
Az első K65-ben pedig már legalább 30.000 van...
Pedig aki ismer, tudja hogy nem épp papás tempót motorozok...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Tényleg nagyon jól tapadnak a Heidenau-k, élmény velük döntögetni, de nekem már felemás a véleményem.
A fő gondom velük, hogy az első 15000-t, a hátsó meg 8000-t bírt.
Igaz én nem koptatom slick-re, hanem ha már BÁRHOL elérte a kopásjelzőt akkor cserélek.
A fő gondom velük, hogy az első 15000-t, a hátsó meg 8000-t bírt.
Igaz én nem koptatom slick-re, hanem ha már BÁRHOL elérte a kopásjelzőt akkor cserélek.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Gumik
Hali!
Meg tudom erősíteni a leírtakat, én már a 2. garnitúra Heidi-t koptatom, Tátrában debütáltak idén az új papucsok, én sem csalódtam még ebben a márkában.
Meg tudom erősíteni a leírtakat, én már a 2. garnitúra Heidi-t koptatom, Tátrában debütáltak idén az új papucsok, én sem csalódtam még ebben a márkában.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Kisbocsi!
Tavalyi Tátra túrán is már a heidenauk voltak fönn a motorom és soha nem csúszott meg. Pedig volt szakasz amikor mögöttem maradtak le, és akkor próbáltam Grafit utolérni és elég nagy tempót kellett h menjek és soha nem volt semmi baj vele.
Heidenau mellett másik érv, hogy hideg aszfalton is jól tapad. Hidegben a pilisben volt hogy nagymotorokat előzgettem vele mert sokkal jobban tapadt.
Szerintem ne pöcsölj, nem hiába mindenki ezt ajánlja.
Tavalyi Tátra túrán is már a heidenauk voltak fönn a motorom és soha nem csúszott meg. Pedig volt szakasz amikor mögöttem maradtak le, és akkor próbáltam Grafit utolérni és elég nagy tempót kellett h menjek és soha nem volt semmi baj vele.
Heidenau mellett másik érv, hogy hideg aszfalton is jól tapad. Hidegben a pilisben volt hogy nagymotorokat előzgettem vele mert sokkal jobban tapadt.
Szerintem ne pöcsölj, nem hiába mindenki ezt ajánlja.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Ámen! 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Gumik
Értem mire gondolsz, de azért az nem életszerű, hogy valaki azért fog 90 helyett 70-el menni, mert tudja hogy rossz a gumija, és nem fog tudni megállni.
KILL3R etz"
Sajnos pedig van ilyen nem is kevés!Sok MZ-s ismerősöm van főleg a 45-60 éves kórosztályból(együtt horgászunk) aki nagyon is tudja hol a határ,olcsó gumival esőben lassabban bár amúgy sem versenyző típusok már a lényeg leérjenek a tópartra horgászni...ha meg dolgozni megy oda nem kell sietni az megvár reggel amúgy is hüvi az idő.És ez a korosztály szerintem az árra is a legérzékenyebb,egyébként is ez a gumi dolog is relatív.Van aki eső menő"van aki csak 20fok fölött napos időbe megy de van aki egy jó gumival is állandóan elesik,de az idősebb márkatársak emlékeznek még amikor nem is lehetett kapni semmilyent és akkor is motoroztunk .Mindenki másra esküszik én is te is de ez így van jól!Már nem szeretem az egyenruhát"milyen rossz is ha mindenki ugyan azt hordja,ki kell próbálni amit lehet és érdemes és amit megengedhetünk magunknak.Ezért is jó ez a fórum mindenki elmondhatja a véleményét tapasztalatát.
KILL3R etz"
Sajnos pedig van ilyen nem is kevés!Sok MZ-s ismerősöm van főleg a 45-60 éves kórosztályból(együtt horgászunk) aki nagyon is tudja hol a határ,olcsó gumival esőben lassabban bár amúgy sem versenyző típusok már a lényeg leérjenek a tópartra horgászni...ha meg dolgozni megy oda nem kell sietni az megvár reggel amúgy is hüvi az idő.És ez a korosztály szerintem az árra is a legérzékenyebb,egyébként is ez a gumi dolog is relatív.Van aki eső menő"van aki csak 20fok fölött napos időbe megy de van aki egy jó gumival is állandóan elesik,de az idősebb márkatársak emlékeznek még amikor nem is lehetett kapni semmilyent és akkor is motoroztunk .Mindenki másra esküszik én is te is de ez így van jól!Már nem szeretem az egyenruhát"milyen rossz is ha mindenki ugyan azt hordja,ki kell próbálni amit lehet és érdemes és amit megengedhetünk magunknak.Ezért is jó ez a fórum mindenki elmondhatja a véleményét tapasztalatát.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
Itt is van ilyen:KILL3R etz írta:A ház ajánlata: http://www.mofaker.hu/termek/410-18_Kop ... au__005820
http://strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Méret Minta Br. Listaár Br. Akciós ár
410-18 Köpeny M/C 60H TL K36 20.490 Ft 19.466 Ft
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
Nem, nekem elöl ilyenem:kisbocsi írta:http://www.kepesmotor.hu/krossz_enduro_ ... t=heidenau
kiszsebi neked ilyen gumid van?
http://www.mofaker.hu/termek/90-90-18_K ... au__005620" onclick="window.open(this.href);return false;
Hátul meg ilyenem:
http://www.mofaker.hu/termek/350-16_Kop ... er__007290" onclick="window.open(this.href);return false;
De 20000 km alatt elkoptak, így cserélnem kell...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Szerintem michelin-ből ezek az "olcsóbb" gumik rosszabbak mint a heidenau. Ár-értékben tuti a heidenau a nyerő.
Ahogy a többiek mondták, nem az ideális körülmények közt fog kiderülni a különbség.
Kupi!
Értem mire gondolsz, de azért az nem életszerű, hogy valaki azért fog 90 helyett 70-el menni, mert tudja hogy rossz a gumija, és nem fog tudni megállni.
Simsonra, munkábajárásra valószínű elég egy 10000Ft alatt gumi. De most itt nem erről van szó. Szimón nekem is még pneumant gumi van. De a fék ezt sem csúsztatja meg...
Ahogy a többiek mondták, nem az ideális körülmények közt fog kiderülni a különbség.
Kupi!
Értem mire gondolsz, de azért az nem életszerű, hogy valaki azért fog 90 helyett 70-el menni, mert tudja hogy rossz a gumija, és nem fog tudni megállni.
Simsonra, munkábajárásra valószínű elég egy 10000Ft alatt gumi. De most itt nem erről van szó. Szimón nekem is még pneumant gumi van. De a fék ezt sem csúsztatja meg...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Gumik
http://www.kepesmotor.hu/krossz_enduro_ ... t=heidenau" onclick="window.open(this.href);return false;
kiszsebi neked ilyen gumid van?
kiszsebi neked ilyen gumid van?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Dénesnek igaza van, semmi bajom nem volt a Barummal szárazon, de nedves időben megtörtént párszor h spontán seggreeestem lámpánál, a gyalogosok legnagyobb örömére. Utána váltottam Heidenaura, soha többet nem csúszott meg ha nem akartam, akarni is csak földúton tudtam. 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Esőben mutatja meg igazán, hogy mi a különbség. Nekem az egyik MZ-men Heidenau van a másikon Barum. Egymás után felülve a két motorra..ég és föld.
De mondom, esőben teszteljétek, ne 50 fokos aszfalton, ott a fakerék is jól tapad.
De mondom, esőben teszteljétek, ne 50 fokos aszfalton, ott a fakerék is jól tapad.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
vagy nem kereszteztél villamossíntkisbocsi írta:Srácok!
Azért ezek elég húzós árak....
Majdnem ennyiért Michlent is vehetünk.....
http://www.kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr ... tomTouring" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr ... ortTouring" onclick="window.open(this.href);return false;
Mellesleg nekem egy veerubberem van, vagy valami hasonló bakelit gumi, és elég keményeket kapott az idén, de egyszer sem csúszott meg. Mondjuk lehet, hogy szarul motorozok.....


Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Gumik
Srácok!
Azért ezek elég húzós árak....
Majdnem ennyiért Michlent is vehetünk.....
http://www.kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr ... tomTouring" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr ... ortTouring" onclick="window.open(this.href);return false;
Mellesleg nekem egy veerubberem van, vagy valami hasonló bakelit gumi, és elég keményeket kapott az idén, de egyszer sem csúszott meg. Mondjuk lehet, hogy szarul motorozok.....
Azért ezek elég húzós árak....
Majdnem ennyiért Michlent is vehetünk.....
http://www.kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr ... tomTouring" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kekhold.hu/?mtype=21&khm=abr ... ortTouring" onclick="window.open(this.href);return false;
Mellesleg nekem egy veerubberem van, vagy valami hasonló bakelit gumi, és elég keményeket kapott az idén, de egyszer sem csúszott meg. Mondjuk lehet, hogy szarul motorozok.....
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Gumik
Szia én ezzel nagyon is tisztába vagyok ismerem a márkát el is koptattam már pár garnitúrát"a mondanivalóm lényege:szinte napi szinten javítok sinsont -MZ-t és ahogy látom olyan szintű a szegénység,hogy sokan már a viszonylag olcsó gumikra sem tudnak (vagy nem) akarnak költeni inkább járnak kopott kemény repedezett gumival.Ezek tükrében egy közel 15-20000ft gumi már horror pl egy nyugdíjasnak vagy egy minimál bérből élőnek.Tudom sokan azt monhatják ha nincs pénzed ne motorozz!De szerintem ezek a gépek pont nem a gazdag emberek játékszerei, közlekedési akár munkába járó eszköz amit hiába szeretnek ha már alkatrészre nem futja.Szerintem ezért is van jogosultsága még az ilyen vacak gumiknak is mert pl 3000ft talán akad még ott is ahol 15000már nem.Bármilyen gumival normális használat mellet biztonságosan lehet közlekedni max óvatosabban.De egy kopott kemény 20-30 éves gumi az már tényleg életveszélyes.KILL3R etz írta:Kupi!
Kinek mennyit ér a saját, és a környezetének biztonsága...![]()
Én pl nehezen bocsájtanám meg, ha a szar gumim/fékem/futóművem miatt okoznék valakinek/valakiben kárt.![]()
A tömlő nélküli gumiban az a jó, hogy merevebb a fala, stabilabb kanyarban, és akár defekttel is hazajössz rövidebb távról. Persze a gumi utána kuka.![]()
Na meg ugye elég szar feltenni...
A 4.10-es szélességet pedig azért ajánlottam, mivel a futófelületnek kisebb a kúpossága, ezért nagyobb felületen fekszik fel mind egyenesben, mind kanyarban. Ergo jobb a tapadás.
Amúgy szerintem nem drága arányaiban nézve. 30.000km-ert kibír simán. 1,3 Ft/km...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
OFFDénes írta:A keskenyebbnél 150 km/h a limit. Az lehet h kevés már MZ-re.
fi#azsoké alatt biztos

kisbocsinak meg sok is

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég