Blokk
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Blokk
Sziasztok!Mz ts 125 fordulatszámmérő meghajtás nem forgatta a spirált. Megnéztem ,de úgy néz ki minden rendben fogaskerekek épek csigahajtás rendben, ha a spirált ráteszem(óra nélkül)már meg is áll. Úgy néz ki mintha szorulna pedig a spirált kézzel,könnyen lehet forgatni. Már a legkisebb ellenállásra (egy ujjal megtámasztom a kihajtás nyelvét) is leracsnizik a berúgókerék. Normális ez így? ...vagy cseréljem le a rugót?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szeretném kérdezni mik a tapasztalatok etz-nél lengyel dugattyú vagy vagy india- dugattyúval melyik a jobb minőség melyik bírja tovább? Mennyire kell illeszteni a dugattyút a hengerhez?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Fordulat szám mérőd az ok? Nekem annak a lehajtása csinált ilyeneket egyszer(akkor késik a műszer vagy ugrál a mutató)egyébként ha jól tudom ritka hiba de viszonylag könnyen javítható.Vedd le a spirált akkor elvileg abbahagyja és látod ahogy megy vagy akadozik a kihajtás.kzolika1994 írta:A 125-ös Etz-nek a következő a problémája. Berúgom a motort, be is indul a berúgókar visszajön de olyan hangot ad (köszörül) mintha belül a berúgó szerkezet nem menne vissza helyére. Próbáltam egy foggal hátrébb állítani a berúgókart, de akkor is ugyan ezt csinálta.
Mi lehet a baja,esetleg valami tipp?
A válaszokat előre is köszönöm!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Blokk
A 125-ös Etz-nek a következő a problémája. Berúgom a motort, be is indul a berúgókar visszajön de olyan hangot ad (köszörül) mintha belül a berúgó szerkezet nem menne vissza helyére. Próbáltam egy foggal hátrébb állítani a berúgókart, de akkor is ugyan ezt csinálta.
Mi lehet a baja,esetleg valami tipp?
A válaszokat előre is köszönöm!
Mi lehet a baja,esetleg valami tipp?
A válaszokat előre is köszönöm!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ezt hengerlehuzas nelkul nem fogod meguszni
amikor megragasztottam akkor ugyanigy 0 kopresszio volt, a gyuru nem tort hanem egyszeruen beleegett/nyomodott a horonyba
amikor megragasztottam akkor ugyanigy 0 kopresszio volt, a gyuru nem tort hanem egyszeruen beleegett/nyomodott a horonyba
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Srácok!
Mostanában néha 110 fölött hallottam ciripelő hangot a blokk felől először a suberre gondoltam,de sajna nem az
Ma utassal mentem,húztam is neki,egyszer csak elment az erő,majd egy pillanattal később leblokollt,szerencsére száraz volt az út,a gumik jók,kuplung be,és egy apró csúszás után sikerült megfognom a gépet
Ezután már nem indult,tolásra sem,a berugókart kézzel letudom nyomni kevés ellenállással, tehát a kompresszió elment, gyűrűtörésre gondolok,mi a véleményetek?
Mostanában néha 110 fölött hallottam ciripelő hangot a blokk felől először a suberre gondoltam,de sajna nem az

Ma utassal mentem,húztam is neki,egyszer csak elment az erő,majd egy pillanattal később leblokollt,szerencsére száraz volt az út,a gumik jók,kuplung be,és egy apró csúszás után sikerült megfognom a gépet

Ezután már nem indult,tolásra sem,a berugókart kézzel letudom nyomni kevés ellenállással, tehát a kompresszió elment, gyűrűtörésre gondolok,mi a véleményetek?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ráadásul szarul is van beállítva...
Nekem is 32-es karbim van, de tisztán városban (Bp) sem eszik 5 fölött....



Nekem is 32-es karbim van, de tisztán városban (Bp) sem eszik 5 fölött....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Mondjuk ezt nem értem miért evett e te géped ennyire?matt1989 írta:Egy megtört könyök, és kikeményített első teleszkóp és már jó is.
De ha közúton fogod használni a rendőr tarkón fog lőni, valamint iszonyat sok kompromiszummal jár.
Itt az én régi mocim érdemes lehet megvenni, ha van annyid közel 400 000-ban állt meg, de 8 litert eszik.![]()
http://auto-motor.zsibvasar.hu/motor-ro ... 58598.html
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Egy megtört könyök, és kikeményített első teleszkóp és már jó is.
De ha közúton fogod használni a rendőr tarkón fog lőni, valamint iszonyat sok kompromiszummal jár.
Itt az én régi mocim érdemes lehet megvenni, ha van annyid közel 400 000-ban állt meg, de 8 litert eszik.
http://auto-motor.zsibvasar.hu/motor-ro ... 58598.html
De ha közúton fogod használni a rendőr tarkón fog lőni, valamint iszonyat sok kompromiszummal jár.
Itt az én régi mocim érdemes lehet megvenni, ha van annyid közel 400 000-ban állt meg, de 8 litert eszik.

http://auto-motor.zsibvasar.hu/motor-ro ... 58598.html
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lehet, de a felső blokktartót odébb kell hegeszteni (vagy a csészéknél máshogy alakítani), és erős fékezéskor a 250-es könyök bele fog érni az első sárvédőbe.carcajou írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy 125-ös etzbe be lehet-e tenni egy 250 es blokkot illetve hengert?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy 125-ös etzbe be lehet-e tenni egy 250 es blokkot illetve hengert?
Azt szeretném kérdezni, hogy egy 125-ös etzbe be lehet-e tenni egy 250 es blokkot illetve hengert?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na ja, azt én is megnéztem volna hogyan csinálnak szerelési videót pl.: Subb-ee új szerzeményének blokkjáról....gabsic írta: Ott minden könnyen megy:D
Semmi nem volt meghúzva mikor szedte szét a faszi. Szép is lenne ha fél órán keresztül néznéd hogy szopik egy főtengelyre rágyúgyult (tán még fel is savazott) kuplunggal...

Biztosan előkerülne a flex és hidegvágó is a célszerszámok mellett....

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ott minden könnyen megy:DHujber írta: Szerelési videón is olyan könnyen lejön...
Semmi nem volt meghúzva mikor szedte szét a faszi. Szép is lenne ha fél órán keresztül néznéd hogy szopik egy főtengelyre rágyúgyult (tán még fel is savazott) kuplunggal...

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
kiszsebi írta: az állórészt leszedted előtte![]()
Még szép

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
az állórészt leszedted előtteHujber írta:Na úgy látszik itt semmi sem olyan könnyű mint elméletben. Beletekertem a 10es csavart a forgórészbe, le is lökte a főtengelyről, de most nem engedi el, csak lötyög rajt az egész. Na ilyenkor mi van?


Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Na úgy látszik itt semmi sem olyan könnyű mint elméletben. Beletekertem a 10es csavart a forgórészbe, le is lökte a főtengelyről, de most nem engedi el, csak lötyög rajt az egész. Na ilyenkor mi van?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
kiszsebi írta: Mivel az a főtengelybe van betekerve, így érdemes cserélni és a tengelyben a menetet is tisztítani (behajtani egy menetfúrót, hogy kiszedje a szemetet). Egy csavar ára elenyésző a főtengelyéhez képest, nem beszélve arról, hogy a forgórész is elengedhet, akkor akár az állórészt is tönkreteheti. Szerintem mindenképp cseréld!
Rendben, köszönöm az útbaigazítást, a leírtak szerint fogok eljárni.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Mivel az a főtengelybe van betekerve, így érdemes cserélni és a tengelyben a menetet is tisztítani (behajtani egy menetfúrót, hogy kiszedje a szemetet). Egy csavar ára elenyésző a főtengelyéhez képest, nem beszélve arról, hogy a forgórész is elengedhet, akkor akár az állórészt is tönkreteheti. Szerintem mindenképp cseréld!Hujber írta:Vágom. És az szerinted mennyire jelent rosszat, hogy az M7es csavar vége el van nyalva? Az utolsó 1-1,5 centi. Ezen görcsölök már mióta szétszedtem.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Van, csak az kisebb, azért lehet nagyobb csavarral szétszedni.Hujber írta:
Tehát a főtengelyben nincs is menet azon az oldalon?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
kiszsebi írta: A forgórészt M7-es csavar tartja a tengelyen, a lehúzást pedig M10-es csavarral tudod elvégezni...
Közben javítottam az előző hozzászólásomatKicsit félreértettem az M6-os csavart.
Vágom. És az szerinted mennyire jelent rosszat, hogy az M7es csavar vége el van nyalva? Az utolsó 1-1,5 centi. Ezen görcsölök már mióta szétszedtem.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
A forgórészt M7-es csavar tartja a tengelyen, a lehúzást pedig M10-es csavarral tudod elvégezni...Hujber írta: Tehát a főtengelyben nincs is menet azon az oldalon?
Közben javítottam az előző hozzászólásomat

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Tehát a főtengelyben nincs is menet azon az oldalon?kiszsebi írta:
M7-es az a csavar. És úgy, hogy a menet a forgórészen van, a csavar pedig a főtengelynek támaszkodik.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
M10-es az a csavar. És úgy, hogy a menet a forgórészen van, a csavar pedig a főtengelynek támaszkodik.Hujber írta:Nem fért be a mikróba, már izzítom a karancs gáztűzhelyetha oda sem fér be, megy a grillre
![]()
Más: a csúszógyűrűk felől ugye M6os csavart kell befele tekerni a főtengelybe. Milyen elven tolja le ez a tekercset és a gyűrűket?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Nem fért be a mikróba, már izzítom a karancs gáztűzhelyet
ha oda sem fér be, megy a grillre
Más: a csúszógyűrűk felől ugye M6os csavart kell befele tekerni a főtengelybe. Milyen elven tolja le ez a tekercset és a gyűrűket?


Más: a csúszógyűrűk felől ugye M6os csavart kell befele tekerni a főtengelybe. Milyen elven tolja le ez a tekercset és a gyűrűket?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
OFFHujber írta:Be is rakom a mikróba egy körreAmúgy van hőlégfúvóm, az alap, hogy felmelegítem, de nagyon megtetszett zsaki szerszáma is, úgyhogy lesz itt minden féle fajta lehetőség, már csak választani kell
Ha ezt megteszed, fedd fel videóra, majd a készített filmet megoszthatnád velünk


ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Nem azt mondtam, hogy verjük szét egy 10 kilós vaskalapáccsal egy ütésből az egészet. Szerintem ez még mindig jobb megoldás, mint az amikor a tömítőfelület közé feszítenek be valamit.Ha kocogtatod csak szétcseszed! Az is esélyes, hogy nem párhuzamosan jön szét és elcseszed a főtengely csapágyfészkeit.
Inkább fogj egy egyszerű 2 vagy 3 körmös lehúzót, meg 1-2 izmosabb laposvasat.
A laposvasat fúrd ki ahol kell és rögzítsd a főtengelyre párhuzamosan a generátor tartócsavarjaihoz.
A lehúzót akaszd bele és a főtengely végét tolva szép párhuzamosan szét fog jönni a blokk.
Re: Blokk
A blokkfelek széthúzásakor a főtengely csapágyának hol kell maradnia? Az enyémnél bent maradtak a házban a fészekben, igaz, hideg volt a blokk. Felmelegítve aztán ki lehetett kocogtatni. A szerelési könyv szerint viszont a főtengelyen kellene maradnia, ezért is van az a spéci csapágylehúzó azokon a fényképeken.
Re: Blokk
kiszsebi írta:
Igen, mindig így szedtem szét a blokkot. Nagyon finoman szét lehet szedni. Úgy, ahogy össze is.
Be is rakom a mikróba egy körre


Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Persze, köszi! 
Eddig csak négyütemű japánokat szereltem, ez meg annyira más, hogy minden segítség, infó jól jön!

Eddig csak négyütemű japánokat szereltem, ez meg annyira más, hogy minden segítség, infó jól jön!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hát azóta már elolvastam újra és nem annyira jól sikerült az irás.Biker írta:Esetleg feltennéd valahova, ahonnan letölthetjük?

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2011.10.25. 13:33-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Esetleg feltennéd valahova, ahonnan letölthetjük? 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha már a blokkszerelésnél tartunk,lenne egy kérdésem ami nem a szerléssel szorosan összefüggő,de talán elnézik nekem a modik
Szóval én egyszer csináltam egy dokumentumot képekkel a blokkom szétszedéséről,gondolván hátha másoknak ad 1-2 ötletet.Csak azt akartam vele megmutatni többek közt hogy pontosan ilyen egyszerűen elkészitett célszerszámokkal hogyan lehet házilag szerelni(szerintem szakszerűen,bár ez csak az én véleményem természetesen).
Közzé akartam tenni,de 400 MB lett az rtf doksi.
Ez azért sok.
Mivel érdemes ilyen leirást csinálni hogy ne legyen ekkora adatmennyiség?

Szóval én egyszer csináltam egy dokumentumot képekkel a blokkom szétszedéséről,gondolván hátha másoknak ad 1-2 ötletet.Csak azt akartam vele megmutatni többek közt hogy pontosan ilyen egyszerűen elkészitett célszerszámokkal hogyan lehet házilag szerelni(szerintem szakszerűen,bár ez csak az én véleményem természetesen).
Közzé akartam tenni,de 400 MB lett az rtf doksi.
Ez azért sok.
Mivel érdemes ilyen leirást csinálni hogy ne legyen ekkora adatmennyiség?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Én még nem próbáltam igy szétszedni,nekem egyszerűbbnek tűnik a széthúzó szerszám használata mint egy komplett blokk melegitése.kiszsebi írta:
Igen, mindig így szedtem szét a blokkot. Nagyon finoman szét lehet szedni. Úgy, ahogy össze is.
Összefelé természetes hogy melegen rakom össze,de egy üres blokkfél el is fér rendesen a rezsón és át is melegszik ahogy kell,ráadásul nem melegszik vele együtt a csapágy,mint az összerakott blokk esetében.
Úgyhogy én biztosan maradok a széthúzónál ha szét kell szednem

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Igen, mindig így szedtem szét a blokkot. Nagyon finoman szét lehet szedni. Úgy, ahogy össze is.zsakfos írta:Biztos?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ezeket olvasva már kezdek aggódni. Sajnos én nem ilyen szakszerű megoldásokkal szedtem szét a blokkomat 2 hónapja. Mondjuk az igaz, hogy szerelőhíd nélkül csináltam, de nagyon óvatosan távolítottam egymástól a blokkfeleket. Amikor összeszereltem a két blokkfelet ugyanúgy óvatosan raktam össze a feleket, de a hülye fejemmel sajnos nem melegítettem fel. Remélem nem csináltam nagy kárt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Biztos?kiszsebi írta:És ha melegíted a blokkot, akkor meg csak úgy "kézzel" szét lehet húzni.
Ezt a gyakorlati tapasztalat mondatja veled,vagy az elméleti?
Én még azt nem próbáltam,de én nehezen képzelem el hogy csak úgy szétjön kézzel.
Vagy ha igen,akkor ott már kopás gondok is vannak.Vagy nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
zsakfos írta: Nekem ez a szétszedő szerszámom.Egy egyszerű zártszelvény.A blokk elején nekem asztalos szoritóval van odafogatva a blokkhoz,mert a /1-en nincs a tengelyek vonalában deknicsavar,csak 1 a hátulján.Viszont az Etz-nél van úgy hogy annál csavarral is lehet odafogatni.
[/img]
Nagyon szépen köszönöm!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nekem ez a szétszedő szerszámom.Egy egyszerű zártszelvény.A blokk elején nekem asztalos szoritóval van odafogatva a blokkhoz,mert a /1-en nincs a tengelyek vonalában deknicsavar,csak 1 a hátulján.Viszont az Etz-nél van úgy hogy annál csavarral is lehet odafogatni.Hujber írta: Ti hogy szeditek szét a blokkot szerelőhíd nélkül?

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Ha kocogtatod csak szétcseszed! Az is esélyes, hogy nem párhuzamosan jön szét és elcseszed a főtengely csapágyfészkeit.
Inkább fogj egy egyszerű 2 vagy 3 körmös lehúzót, meg 1-2 izmosabb laposvasat.
A laposvasat fúrd ki ahol kell és rögzítsd a főtengelyre párhuzamosan a generátor tartócsavarjaihoz.
A lehúzót akaszd bele és a főtengely végét tolva szép párhuzamosan szét fog jönni a blokk.[/quote]
Megpróbálom, köszi!
Inkább fogj egy egyszerű 2 vagy 3 körmös lehúzót, meg 1-2 izmosabb laposvasat.
A laposvasat fúrd ki ahol kell és rögzítsd a főtengelyre párhuzamosan a generátor tartócsavarjaihoz.
A lehúzót akaszd bele és a főtengely végét tolva szép párhuzamosan szét fog jönni a blokk.[/quote]
Megpróbálom, köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Ha kocogtatod csak szétcseszed! Az is esélyes, hogy nem párhuzamosan jön szét és elcseszed a főtengely csapágyfészkeit.nagydivad írta:Műanyag, vagy ólom vagy rézkalapáccsal kocogtatni egyenletesen a tengelyek végeit és szétcsúszik sérülés nélkül előbb-utóbb. A főtengelyhez egy kis faéket illik berakni, hogy ne deformálódjon el egy kicsit sem, mivel ugye ott a sonkák közti tengely nem középen megy át.
Inkább fogj egy egyszerű 2 vagy 3 körmös lehúzót, meg 1-2 izmosabb laposvasat.
A laposvasat fúrd ki ahol kell és rögzítsd a főtengelyre párhuzamosan a generátor tartócsavarjaihoz.
A lehúzót akaszd bele és a főtengely végét tolva szép párhuzamosan szét fog jönni a blokk.
Re: Blokk
Dénes írta:Én telefonnal.
Általában felhívom vele bambit és megkérdezem, hogy mikor vihetem hozzá a motort egy kis blokkgenerálra.![]()
Ez is szakmám lesz, nem engedhetem, hogy más csinálja

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Műanyag, vagy ólom vagy rézkalapáccsal kocogtatni egyenletesen a tengelyek végeit és szétcsúszik sérülés nélkül előbb-utóbb. A főtengelyhez egy kis faéket illik berakni, hogy ne deformálódjon el egy kicsit sem, mivel ugye ott a sonkák közti tengely nem középen megy át.Ti hogy szeditek szét a blokkot szerelőhíd nélkül?

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég