Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ha behúzott kuplungnál az álló motor sebességbe rakásakor nem esik a fordulatszám sztem nem baj. (nekem a kreszben előírt néhány mm holtjáték esik kézre, azt szoktam meg)
A kihagyást hogy érted? 4 üteműs a hangja vagy egyszer-egyszer hagy ki? Ha utóbbi sztem gyújtás lehet, de ez nem gond még.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Lenne két kérdésem. Mitől van az, hogy 5.ben 3000-es fordulat felett néha a Tz-m ki-kihagy, de ha visszangedem kicsit, vagy visszaváltok utána rendbe jön. A megszakító hézag jó, előgyújtás is, a karbival léhet valami?
A másik kérdés. Ha a kuplung holtjátéka nagy, de azért kiemel, az váltáskor nem koptatja erősen a körmöket a fogaskerekeken?
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Pempelli! Jövő hét elején lehet hogy lesz valami ebből a hosszabb olajleeresztő csavaros dologból. Ha másnak is kell, vasárnapig szóljon, de nem mondom biztosra, hogy tudok csináltatni.
Ha valami lesz belőle keress pü-ben nyugodtan.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Pempelli! Jövő hét elején lehet hogy lesz valami ebből a hosszabb olajleeresztő csavaros dologból. Ha másnak is kell, vasárnapig szóljon, de nem mondom biztosra, hogy tudok csináltatni.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta: Itt nem olyan drága szerintemhttp://webmotors.hu/spd/2100000066100/S ... rtdet_tabs

Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:
Naja, ezt vettem észre :D
Itt nem olyan drága szerintemhttp://webmotors.hu/spd/2100000066100/S ... rtdet_tabs
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Atilla írta:Nekem a helyi csapágyboltos miután megkérdezte, hogy hova kell a szimering én meg mondtam, hogy 2T főtengelyhez, azt mondta oda csak a VITON jó, mert a többi nem bírja. És igaza volt. Tényleg drága, de azóta nincs gondom a szimeringel!
A zöld az takony puha így elfogy az éle. A fekete meg úgy kikeményedik, hogy kettéfűrészeli a főtengelyt. :D


:D :D Itt Zircen is elég korrektek a csapágy boltban, na majd ma megérdeklődöm.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nekem a helyi csapágyboltos miután megkérdezte, hogy hova kell a szimering én meg mondtam, hogy 2T főtengelyhez, azt mondta oda csak a VITON jó, mert a többi nem bírja. És igaza volt. Tényleg drága, de azóta nincs gondom a szimeringel!
A zöld az takony puha így elfogy az éle. A fekete meg úgy kikeményedik, hogy kettéfűrészeli a főtengelyt. :D
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Endre írta: Az árán úgyis meglátszik :twisted:
Naja, ezt vettem észre :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Endre »

A Viton-témához néhány adalék, amit jó tudni:

A Viton név a Du Pont cég bejegyzett védjegye. Ez egy spéci anyag, fluorelasztomernek vagy fluorkaucsuknak is hívják, szokták FPM és FKM szabványos rövidítésekkel is illetni.
Egy jó kis dokumentum Zrunek cég fluorelasztomer anyagáról ITT.

Nyilvánvaló, hogy ha 400Ft-os (egyébként esetleg zöld színű) vackot adnak neked, és azon VITON felirat van, akkor az kamu. VITON felirat csak VITON® módon szerepelhet az igazi fluorkaucsuk cuccon. Érdemes vásárláskor konkrétan rákérdezni, hogy ez ugye FPM anyagú!!!!
Az árán úgyis meglátszik :twisted:
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

a teflonos(zöld),vagy hőállógumi(fekete) szimeringek sokkal hamarabb kikeményednek,mint a vitonos(barna).Néhány évig helikoptereket javítottam,a hajtóműben,és környezetében minden "o"gyűrű ilyen volt.Ott sokkal szélsőségesebb hőingadozás van,és teljesen biztonságos ezzel a tömítéssel.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

csoka írta:Te vedd meg a csapágyakat darabonként.Az SKF 250 MZ-be nem jó,mert a kuplung a főtengelyen van,és nyomkodja oldalra.A KOYO csapágyakat dicsérik,a főtengelyé C3 legyen.Szimeringből vitonost vagyél.
Ha nem Vitonos az miért baj?
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nincs valakinek valami ötlete váltó karnál hogy lehet megszüntetni a olaj csöpögést?1 hónapja cseréltem gumi gyűrűt és már csöpög.
Vagy ebből is több fajta?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kona2 írta:sziasztok

nekem a gyűrűvel volt problémám, most pedig a hengert tartó szárakat akarom kicserélni. azt szeretném megkérdezni hogy ti hogy szoktátok visszarakni a hengert a dugattyúra mert lehet hogy nem tesz jót neki hogy 1esével igazítom a helyükre
üdv:kona2
Vekony lemezbol vagsz csikot, a dugattyu kore hajtod, a veget ahol osszer derekszogben kihajtod, es kb 2 centisre levagod. a gyuruket helyukre forgatod, a lemezt a gyuruk fole tolod es fogoval osszenyomod a veget. a hengert racsusztatod a dugora es az igy osszenyomott gyurukre, kozben a lemezt engeded a hengerrel egyutt lefele. ez a gyuruk beillesztesenek legkimeletesebb modja, akkor van ra foleg szukseg ha az ember egyedul szerel, es mondjuk 300as hengert rak fel (kisebb letort resz van alul)
KILL3R etz írta:Az utángyártás remekei.... :evil:
Na azert a "szerelo" se kutya aki igy osszerakta...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az utángyártás remekei.... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Nemrég szerelőnél volt a motorom, miután kész lett és elhoztam észrevettem, hogy kicsit gyengébb volt mint előtte.
Gondoltam átnézem nem lehet olyan nagy a baj talán csak nem állították be jól.
Ahogy nekiálltam egyből feltűnt, hogy a hengerfej illesztésénél kifújás nyomai láthatók /olajos hűtőborda/.
Először arra gondoltam talán nem húzták meg rendesen, neki is álltam, hogy meghúzom illetve csak akartam mert a csavar annak rendje és módja szerint körbeforgott.
Ezután kiszereltem a blokkot, levettem a hengerfejt és a következő kép fogadott.

Ez volna a nyilvánvalóan rosszul felhelyezett hengerfej tömítés: /egy kicsit becsíptették/ ](*,)
Kép

Ez pedig az új hengertőcsavar /állítólag a régi rossz volt/:
Kép
kona2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2011.10.08. 21:05
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kona2 »

sziasztok

nekem a gyűrűvel volt problémám, most pedig a hengert tartó szárakat akarom kicserélni. azt szeretném megkérdezni hogy ti hogy szoktátok visszarakni a hengert a dugattyúra mert lehet hogy nem tesz jót neki hogy 1esével igazítom a helyükre
üdv:kona2
rájöttem, hogy miért tévedtem el... nem azért, mert nem volt nálam térkép... azért mert nem volt úticélom...
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

o gyűrű, nem tudom lehet-e kapni, ha nem csapágyboltban szoktak méretre is gyártani (vág,ragaszt...) a lista jó, fel kellene dobni a wikire.
Hujber írta:Sziasztok! Neten találtam egy listát, amin rajta vannak a 250es ETZ szimeringjei, de
Kép
a berúgókarnál és a váltókarnál levő szimeringet nem találom. Azok milyenek is pontosan?
Kép
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Sziasztok!

Kell a TS-nek hengerfejtömítés?
Természetesen! Legjobb nagyon vékony alumínium lemezből (0,2; stb.).
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok! Neten találtam egy listát, amin rajta vannak a 250es ETZ szimeringjei, de
Kép
a berúgókarnál és a váltókarnál levő szimeringet nem találom. Azok milyenek is pontosan?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!

Kell a TS-nek hengerfejtömítés?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta: Az Etz szerelési kézikönyvben megvan minden célszerszám műszaki rajza, a szerelőhídé is.
A link: http://rorik.web.elte.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;


Köszönöm! Sokat segítettél!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Hujber írta:Szerelőhídhoz létezik valamilyen rajz? Úgy értem a legyártásához.
Az Etz szerelési kézikönyvben megvan minden célszerszám műszaki rajza, a szerelőhídé is.
A link: http://rorik.web.elte.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kép
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Szerelőhídhoz létezik valamilyen rajz? Úgy értem a legyártásához.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sziasztok. Valaki megtudja mondani, hogy Trophy-ba mekkora az alsó tűgörgőnek a mérete? Vertex-nek és a Prox-nak van felülre tűgörgője, szerintetek érdemes beruházni egyre(Kawasaki KDX 250-esé, méretbe ugyan az!)?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Köszönöm
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

festékes írta:
Vigyázz a hosszabb csavarral,mert beleérhet a léptetővillába és macerás lesz a sebváltás!
Én így jártam egyszer! #-o

Igen, ezt észben tartom, köszönöm!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hujber írta:Megszakadt olajleeresztő csavar miatt esztergáltatnom kell hosszabbat, mert boltban nem találtam. 1-2 hét múlva tudok érdeklődni, ha esetleg tudnak csinálni érdekel valakit? (250 ETZ)
Vigyázz a hosszabb csavarral,mert beleérhet a léptetővillába és macerás lesz a sebváltás!
Én így jártam egyszer! #-o
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Itt megtalálod a kérdésedre a választ!
"BVF 30N3-1 karburátor leírás" Címszó alatt Sok sikert!


Hol az az itt?nem ad be semmit a kereső.
http://szocimotoros.hu/download/bvf30n3.zip
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta: Mennyiért csinálnak?mert nekem is megszakadt és én beragasztottam:)

Jó kérdés, remélem nem kérnek pénzt pár darabér.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Itt megtalálod a kérdésedre a választ!
"BVF 30N3-1 karburátor leírás" Címszó alatt Sok sikert!


Hol az az itt?nem ad be semmit a kereső.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

pempelli írta:A 251 -es csatos karbinál nem kell levegőt állítani?és az alapjáratot hol állítod rajta?
Itt megtalálod a kérdésedre a választ!
"BVF 30N3-1 karburátor leírás" Címszó alatt Sok sikert!

ja hülye vagyok bocs a link lemaradt :oops: :oops:
http://szocimotoros.hu/hu/szakirodalom" onclick="window.open(this.href);return false;
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nova001155 2011.10.12. 20:03-kor.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Megszakadt olajleeresztő csavar miatt esztergáltatnom kell hosszabbat, mert boltban nem találtam. 1-2 hét múlva tudok érdeklődni, ha esetleg tudnak csinálni érdekel valakit? (250 ETZ)
Mennyiért csinálnak?mert nekem is megszakadt és én beragasztottam:)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Megszakadt olajleeresztő csavar miatt esztergáltatnom kell hosszabbat, mert boltban nem találtam. 1-2 hét múlva tudok érdeklődni, ha esetleg tudnak csinálni érdekel valakit? (250 ETZ)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszönöm a válaszokat!
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

A 251 -es csatos karbinál nem kell levegőt állítani?és az alapjáratot hol állítod rajta?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ez de szep magyarazat volt, meg en is kezdem felfogni :lol: =D>
Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Endre »

csoka írta:Az SKF 250 MZ-be nem jó,mert a kuplung a főtengelyen van,és nyomkodja oldalra.
Ebben egészen biztos vagy? Tudom, hogy valaki írta, hogy neki hamar tönkrement az SKF a főtengelyen (talán éppen Te voltál, már nem emlékszem...), de nem tudom elhinni, hogy ezt az axiális terhelés miatt csinálta volna. Több dolog miatt is képtelenségnek hangzik:
1. Ha megnézitek a csapágykatalógusokat, az SKF kimagaslóan jó értékeket garantál a termékeinél. Minden valamirevaló gyártó megadja azt is, hogy a csapágyat mennyire lehet axiálisan terhelni. Egyszerűen a kuplung kinyomásakor keletkező oldalirányú erő az élettartam szepontjából elhanyagolható!
De ami ennél fontosabb:
A főtengely 6306-os csapágya nem kap axiális terhelést kuplungoláskor!!!

2. Gondoljatok bele:
-Ez azt jelentené, hogy a főtengely bal sonkájánál lévő csapágy venné fel ezt az erőt, s ez az erő a forgattyútér felé igyekezne nyomni. Igen ám, de abból az irányból SEMMI nem támasztja meg a csapágyat. Igaz, hogy a külső gyűrű elvileg szorosan fekszik a blokkfélben, de ez a szorosság a hőmérséklet növekedtével csökken, mivel az alu kartel jobban tágul, mint az acél csapágygyűrű. Ráadásul egy oldalirányban megtámasztatlan csapágyat axiálisan megterhelni olyan gépészeti baklövés, amiért még a mérnökhallgatót is megölik, ha ilyet lerajzol [-X
-A kuplungoláskor ezt az oldalirányú terhet a főtengely 6302-es támcsapágya veszi fel! Nézzük: a támcsapágy benne van egy belülről csigamenetes perselyben, ebben tengelyirányban rögzítve van egy seegerrel. Ez a persely a bal dekliben úgy van leszorítva, hogy egy pici axiális játéka van. A támcsapágy belső gyűrűje viszont szilárdan a főtengelyre van húzva a kuplungot is szorító anyával. Amikor a kuplungot kinyomjuk, akkor a bowdennel elfordított emelő (kinyomó emeltyű) a szükséges megtámasztást a csigameneten keresztül éppen ezen a perselyen kapja. A persely viszont a főtengelyen van, így a főtengelyt nem éri oldalirányú erő. Olyan, mintha a főtengely végén ülne egy odahegesztett kis kínai, és a lábával kinyomná a kuplung nyomólapját. Ettől még maga a főtengely nem mozdul el.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Sziasztok!

A télen szeretnék új csapágyakat és szimeringeket rakni a blokkba. Mi a véleményetek a vaterán árult csapágy "szett"ről? (http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 16275.html" onclick="window.open(this.href);return false;) Vagy inkább legyen mindegyik SKF? És szimeringből melyikkel járok jobban?
Én tőle vettem +szimeringet is hibátlan.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Te vedd meg a csapágyakat darabonként.Az SKF 250 MZ-be nem jó,mert a kuplung a főtengelyen van,és nyomkodja oldalra.A KOYO csapágyakat dicsérik,a főtengelyé C3 legyen.Szimeringből vitonost vagyél.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

A télen szeretnék új csapágyakat és szimeringeket rakni a blokkba. Mi a véleményetek a vaterán árult csapágy "szett"ről? (http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 16275.html" onclick="window.open(this.href);return false;) Vagy inkább legyen mindegyik SKF? És szimeringből melyikkel járok jobban?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Halhatatlan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Halhatatlan »

egy etz vagy egy ts blokk az erősebb,dinamikusabb,Fogyasztás,szerintetek melyik a jobb?Egy 125-ös hengert mennyire érdemes felfúratni?

"Gyűjts erőt, dolgozd fel a múltad emlékeit és jól figyelj, mert ahol eltörtél, ott leszel erős, ahol vesztettél ott leszel legyőzhetetlen!!!"
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bg »

Mégiscsak a feszítéses dolgot választottam. Kis faék a henger és hengerfej közé. Mm ről mm re tekerés beljebb csúsztatás. Cirka 2,5 órámba kerül, viszont mindent sikerült megmentenem.
Ja egy 5000 Ft os / ennyiért lett véve alkatrésznek!!!/ komplett ts 150 ről vettem le a hengert. Gondoltam jó lesz a a kis 125 re. És lássatok csudát van szerencsém nem is kevés. Alapméretű kifogástalan hengerem lett, amit első blindre fúrni sem kell. Tükörszerű hengerfal. Remélem elég lesz a gyűrűzés.

Tényleg, van valakinek tapasztalata 125 ről 150 re növelt hengerméret, cserélt kislánckerék, és cserélt karburátor esetén mennyivel izmosabb a Ts?

Többféle verziót hallottam, volt aki esküdözött a nagyobb / 150 es/ hengermérethez meghagyott 125 ös porlasztó, meg a gyári 125 ös lánckerékre.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok mennyi idő után lehet észrevenni a váltóban az olajszinten hogy elszívja a motor?

Mát 50-es keverékkel járok és még mindig füstöl,nem szintetikus olaj.

Gyertyaképem sem biztató száraz kormos,vagy lehet sokat kap,

indítással nincs gond de menet közben nem pörög ki dadog rángat,csak ha pörgetem akkor megy jól,sebességtartásra nem tudom rávenni rángat mindegy hogy 50 vagy 80 ugyanaz.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Szerintetek a homokfúvás mennyit szedne le a henger falából, ha bele-bele menne? Csak mert le akarom homok fúvatni a hengeremet, utána pedig fölfúratni, de ha nem enné meg annyira az acélt a homok, akkor nem csinálnék védőkupakot a henger aljára... :D Vélemény?
Halhatatlan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Halhatatlan »

z25z írta:technikailag megoldhato, errol Matt tudna meselni, aztan, hogy mennyire eri meg azzal a konstrukcioval rohangalni...... :-k tudod sokunknak inkabb az a velemenye: vegyel 250-est


na megtalaltam itt a pelda, de en tenyleg nem ertek vele egyet...
http://auto-motor.zsibvasar.hu/motor-ro ... 58598.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Köszi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

technikailag megoldhato, errol Matt tudna meselni, aztan, hogy mennyire eri meg azzal a konstrukcioval rohangalni...... :-k tudod sokunknak inkabb az a velemenye: vegyel 250-est


na megtalaltam itt a pelda, de en tenyleg nem ertek vele egyet...
http://auto-motor.zsibvasar.hu/motor-ro ... 58598.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Halhatatlan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Halhatatlan »

125-ös blokk helyére fel lehet tenni a 250-est?
Halhatatlan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
MZ-d típusa: Mz etz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Halhatatlan »

Rosszabb lesz,sokkal. Pontosabban, nagyon magas (mondjuk 6000 felett)jó lesz, de alatta halott. Van egy másikfajta kipuff, nemtom most kapható-e, olyan mint egy giliszta :twisted: (ha meglátod egyből tudod miről beszélek, érdekesen tagolt a cucc) Na azzal jól megy.[/quote]


Ahoz hasonló mint ami a robogókon van?Az a visszacsavart akármi?
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

horhaus írta: Szia
Nekem megszakító bütyök cserével meg oldódott
Valószínűleg itt lesz a gond! Elkopott a bütyök. Köszönöm az ötletet!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég