Elektronika topik - a pokol kapuja
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Osram Nightbreaker +90%-ot használok kb. 3000 Ft egy darab, 20ezer km-t kibír.
Egészen jól világít, Frici mindig megcsodálja, ha sötétben megyünk.
Egészen jól világít, Frici mindig megcsodálja, ha sötétben megyünk.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
A nagyobb fényerőt vékonyabb, jobb minőségű izzószállal érik el. Illetve más összetételű gáztöltettel....
Az áramfelvétele annyi, amennyi rá van írva.
Persze az élettartama csökkenni fog egy sima izzóhoz képest.
Az áramfelvétele annyi, amennyi rá van írva.
Persze az élettartama csökkenni fog egy sima izzóhoz képest.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A fogyasztása ugyanannyi. (60/55W)jura györgy írta:sziasztok , tudjuk hogy a halogén izzóknak nagyobb a fogyasztása mint a sima izzóknak ,de most az érdekelne hogy a mega light amit mindenki dicsér, annak nagyobb vagy ugyanannyi a fogyasztása ? persze egyforma teljesítményre wattra gondolok üdv. juragy
A trükk nagyjából a következő: az izzószálat kicsivel alacsonyabb feszültségre méretezik, így magasabb hőmérsékleten izzik, nagyob fényt bocsát ki.
Persze ha ennyi lenne az egész akkor hamar kiégne, ennek megakadályozására a halogén körfolyamat van némileg felturbózva az izzóban (több hő, több gáz, több jód). Így jellemzően kb 80%át tudja egy normál H4 izzó élettartamának (persze létezik növelt élettartam ú változat is drágábban)
A megalight változatok:
Megalight Plus: akár 50-60%-kal több fény
Megalight Ultra: akár 90%-kal több fény, valamint a tompított fénye fehérebb a részben színezett búrának köszönhetően.
Illetve van még a Sportlight, ami ugyanaz mint a Megalight Plus, csak kékre színezett üveggel, így fehérebb a fénye.
Sokan ajánlják itt a Plus-t, annak 1700 körül van az ára/db, az Ultrának 2000.
A Skodámban kb fél éve használok Ultrát, 5000km körül van benne, és nagyon elégedett vagyok vele.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
ezt a kerdest most nem ertem....
60%-kal nagyobb a fenyereje, ugyanakkora watt szam mellett igy hirdeti
miert nagyobb a fogyasztasa a normalnak, mint a halogennek? P=U*I kepletben mi valtozik?
P=55W
U=12V
I=valtozatlan kell, hogy maradjon ha a P ugyanannyi, vagy nem?
60%-kal nagyobb a fenyereje, ugyanakkora watt szam mellett igy hirdeti
miert nagyobb a fogyasztasa a normalnak, mint a halogennek? P=U*I kepletben mi valtozik?
P=55W
U=12V
I=valtozatlan kell, hogy maradjon ha a P ugyanannyi, vagy nem?
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , tudjuk hogy a halogén izzóknak nagyobb a fogyasztása mint a sima izzóknak ,de most az érdekelne hogy a mega light amit mindenki dicsér, annak nagyobb vagy ugyanannyi a fogyasztása ? persze egyforma teljesítményre wattra gondolok üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A férleértések elkerülése végett: a mit linkeltél mostani izzód az nem halogén!etzzsolt írta:Sziasztok!!
' kérdés a 251-es ETZ-be ez a fajta égő van:
http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
S ha mondjuk ezt raknám bele:
http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Most mintha a sima halogén izzóval gyenge lenne!! Jobb lenne H4-sel vagy tudtok ajánlani valami jó izzót???
Előre is köszi szépen a segítséget!!!
Egyébként a megoldás:
Tungsram Megalight Ultra H4-es izzót rakj H4-es Skoda, vagy esetleg Trabant foncsorba.
Égő kb 2000/Db, foncsor kb 3000. De egy sima mezei H4-es izzóhoz képest is ég és föld a különbség (a régi bilux izzóhoz képest meg pláne).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Sziasztok!!
' kérdés a 251-es ETZ-be ez a fajta égő van:
http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
S ha mondjuk ezt raknám bele:
http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Most mintha a sima halogén izzóval gyenge lenne!! Jobb lenne H4-sel vagy tudtok ajánlani valami jó izzót???
Előre is köszi szépen a segítségett!!!
' kérdés a 251-es ETZ-be ez a fajta égő van:
http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
S ha mondjuk ezt raknám bele:
http://www.autoalkatreszfutar.com/index ... t&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Most mintha a sima halogén izzóval gyenge lenne!! Jobb lenne H4-sel vagy tudtok ajánlani valami jó izzót???
Előre is köszi szépen a segítségett!!!
A rock örök és halhatatlan!!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha összejön akkor én is beállok a csatasorba
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mindjárt gondoltam
Még fele ilyen vastag alsórésszel is ki kell marni a blokkból ahhoz hogy passzoljon a forgórész az állórészhez.
Ha megtoldod közdarabbal a forgórészt,akkor meg nem lesz túl közel a forgórész a deknihez?
Na én mindenesetre kiváncsian várom az első prototipust.[/quote]
Bevallom őszintén, ez nem prototípus, kb. 20 éves (!) egy ismerősömnél akadt meg rajta a szemem, Ő már így vette az ETS-t, és működött vele.
Én, csak a megfelelő tudás, illetve háttérrel úgymond "lekoppintom".
Még fele ilyen vastag alsórésszel is ki kell marni a blokkból ahhoz hogy passzoljon a forgórész az állórészhez.
Ha megtoldod közdarabbal a forgórészt,akkor meg nem lesz túl közel a forgórész a deknihez?
Na én mindenesetre kiváncsian várom az első prototipust.[/quote]
Bevallom őszintén, ez nem prototípus, kb. 20 éves (!) egy ismerősömnél akadt meg rajta a szemem, Ő már így vette az ETS-t, és működött vele.
Én, csak a megfelelő tudás, illetve háttérrel úgymond "lekoppintom".
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha sikerül úgy megcsinálni,hogy ne érjen a deknihez,akkor engem is nagyon érdekel ez a megoldás!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mindjárt gondoltamfrensis írta:
Igen, a forgórészt is meg kell toldani egy közdarabbal, az is megoldható.
Most készítek egyet, ha az kész van, feltéve lefotózom.
Még fele ilyen vastag alsórésszel is ki kell marni a blokkból ahhoz hogy passzoljon a forgórész az állórészhez.
Ha megtoldod közdarabbal a forgórészt,akkor meg nem lesz túl közel a forgórész a deknihez?
Na én mindenesetre kiváncsian várom az első prototipust.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
zsakfos írta:
És a forgórészt valami kúptoldó szerűséggel oldod meg?Van olyanod is?
Esetleg felszerelve is vannak fotóid?Kiváncsi lennék rá.
Igen, a forgórészt is meg kell toldani egy közdarabbal, az is megoldható.
Most készítek egyet, ha az kész van, feltéve lefotózom.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Cikkem Azt a részét használod ami kell neked.Dargo írta:Üdv.
A kilóméter órában kiszeretném cserélni a reflektor és az index izzót ledre. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Hogyan is kell nekikezdeni és mivel kell vigyázni.
Széles utat....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
És a forgórészt valami kúptoldó szerűséggel oldod meg?Van olyanod is?
Esetleg felszerelve is vannak fotóid?Kiváncsi lennék rá.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2011.10.03. 07:01-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Akkor eddig 50-50%.Barátom is meg tudná építeni,nem egy dolgot javított és gyártott le nekem elektronikából,viszont mivel most sürgős volt,megvettem a boltit.Amíg ez megy,van időm felszerelkezni mással,de hallottam mástól,hogy jól működnek,tehát itt is megoszlanak a vélemények.A 40/45W-os izzót végre cserélhetem H4-re :
zsakfos írta:
Elsősorban én erre utaltam.
Idézet Alfától """A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azért mégiscsak, ennyi pénzért..."""
Annak viszont örülök hogy Petién jól működik
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
A kilóméter órában kiszeretném cserélni a reflektor és az index izzót ledre. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Hogyan is kell nekikezdeni és mivel kell vigyázni.
Széles utat....
A kilóméter órában kiszeretném cserélni a reflektor és az index izzót ledre. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Hogyan is kell nekikezdeni és mivel kell vigyázni.
Széles utat....
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok !
Készítettem átalakítót 6v-os nagy MZ-hez, hogy fel lehessen tenni az etz generátort blokk faragás nélkül.
Akit esetleg érdekel keressen meg.
Készítettem átalakítót 6v-os nagy MZ-hez, hogy fel lehessen tenni az etz generátort blokk faragás nélkül.
Akit esetleg érdekel keressen meg.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
erről lemaradtam; ez esetben elnézést; amit én ismerek az tökéletesen működik.zsakfos írta:
Elsősorban én erre utaltam.
Idézet Alfától """A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért..."""
Annak viszont örülök hogy Petién jól működik
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Elsősorban én erre utaltam.ambrusviktor írta:
Az lehet, de attól még én nem fogom szidni mert valakinek nem tetszik; Peti motorján nagyon jó, mióta fent van, Bambiéról lett rátéve, ő sem szidta, sőt ajánlotta, azért lett az feltéve; mert Petiére sürgősen kellett valami és kimondottan kedves volt tőle, hogy odaadta az övét
Egyébként megjegyzem, hogy azok a marhaságok, hogy rezonálhat meg hasonló ellenvélemények amiket már hallottam a gyakorlatban nem állják meg a helyüket.
Idézet Alfától """A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért..."""
Annak viszont örülök hogy Petién jól működik
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Az lehet, de attól még én nem fogom szidni mert valakinek nem tetszik; Peti motorján nagyon jó, mióta fent van, Bambiéról lett rátéve, ő sem szidta, sőt ajánlotta, azért lett az feltéve; mert Petiére sürgősen kellett valami és kimondottan kedves volt tőle, hogy odaadta az övétzsakfos írta: Egy kicsit olvass vissza ebben a topicban.Alfa nem így vélekedett erről.
Egyébként megjegyzem, hogy azok a marhaságok, hogy rezonálhat meg hasonló ellenvélemények amiket már hallottam a gyakorlatban nem állják meg a helyüket.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hogy ne lenne valasztasod?UEVMZ írta:Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
Csomo alternativa van...
Veszel Subee-tol: nagyon jo es nincs gondod az epitessel.
Ha szeretsz pocsolni az elektronikaval akkor megepited magad, ez lehet olcsobb es szinten jo.
Helyre pofozod a gyarit.
Raksz bele valamilyen auto szbalyzojat.
Valaszd barmelyiket, csak bolti utangyartottt NE!!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Egy kicsit olvass vissza ebben a topicban.Alfa nem így vélekedett erről.ambrusviktor írta:Ez az, amit a tatabányai fickó gyárt. asszem 9e/db. Bambi és Peti dicsérte eddig.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ez az, amit a tatabányai fickó gyárt. asszem 9e/db. Bambi és Peti dicsérte eddig.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nova001155 írta:Nekem sajnos a subee féle hallos nem vállt be valószínű csak nálam volt xar másnál nem vagy nem tudom de nekem az egész jeladó szétszakadt a fracba és épp akkor mikor qvára siettem azóta vettem egy komplett megszát kondit ujra húztam a vezetéket belőttem és 2400 km e 0 probléma (kop-kop) De megint kacérkodok az ötlettel hogy vagy trabiét vagy egy sima megszakítóvezéreltet elektronikust berakni . Persze az oldalasba ott pihen a tartalék megszakondi páros .
Szétszakadt a jeladód?
Ez hogy? Ilyet még nem láttam, azt hittem elég erősek a saválló alkatrészek. Küldd vissza és megjavítom!
A gyújtóegységet is küldd, azt is átnézem!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van nekem itthon kitűnő állapotú generátor forgórészem!Melák írta:Hello!
ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaUEVMZ írta:Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
Építsd meg a fesszabot ami a cikkben van! Nagyon jó és nem jön ki drágán!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Az 5 lábú feszültségszabályzót csak a kukának érdemes megvenni. Én tudom ajánlani, Tatabányán egy fickó gyárt nagyon jókat. Kb 2500ft. Max 3000. Aki gyártotta az elektronikus gyújtás paneleket, az csinálja ezt is. Ezek jók, az utángyártott.... hát...UEVMZ írta:Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Az idő sajnos elfárasztotta a feszültség szabályzómat,ami benne van újat már nem lehet kapni.Ez a magyar elektronikus milyen minőség?Bár nagyon választásom nincsen,mert a motorra szükségem van,a töltés meg napról napra kevesebb.Egy hete amikor az új akksit betettem,villanyokkal volt még 13V,mára ez csak 12,34V.Amit lehetett barátommal kimértünk,és a feszültségszabályzó volt a leggyengébb láncszem.Sajnálom,mert szép darab,de az idő nem válogat.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egy habszivacsban van a váz és a légszűrődoboz közé szorítva.Endre írta:Mióta darabokra szedtem a gépet, már elfelejtettem egyet s mást...
Az ETZ-n a feszültségszabályzót mihez rögzítjük a bal oldalon? A jobbon tudom, hogy ott a váznak egy nyúlványa, ami egyébként a szerszámdoboz első füle is és abba megy bele egy gumipöcökkel, de a másik oldalon elképzelésem sincs. Valami hiányzik az enyémről, vagy az a baj, hogy az alkatrészek már a lakás különböző pontjain vannak eltéve?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Inkább rézből tegyél rá gyűrűt.Melák írta:Hello!
ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
Re: Elektronika
Mióta darabokra szedtem a gépet, már elfelejtettem egyet s mást...
Az ETZ-n a feszültségszabályzót mihez rögzítjük a bal oldalon? A jobbon tudom, hogy ott a váznak egy nyúlványa, ami egyébként a szerszámdoboz első füle is és abba megy bele egy gumipöcökkel, de a másik oldalon elképzelésem sincs. Valami hiányzik az enyémről, vagy az a baj, hogy az alkatrészek már a lakás különböző pontjain vannak eltéve?
Az ETZ-n a feszültségszabályzót mihez rögzítjük a bal oldalon? A jobbon tudom, hogy ott a váznak egy nyúlványa, ami egyébként a szerszámdoboz első füle is és abba megy bele egy gumipöcökkel, de a másik oldalon elképzelésem sincs. Valami hiányzik az enyémről, vagy az a baj, hogy az alkatrészek már a lakás különböző pontjain vannak eltéve?
Re: Elektronika
Lehet. Ha nem nagyon sérült a csúszógyűrű, akkor még megoldást jelenthet a szabályozása, legfeljebb átmérő 31-ig lehet leszedni belőle.Melák írta:ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika
Hello!
ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
ETZ generátor forgórészen lehet cserélni csúszógyűrűt? A grafitgyűrűre gondolok. Van egy úgy generátorom csak a rossz tárolás miatt kicsit hazavágták ezt a részét.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Elektronika
Nézd meg a gerjesztés áramkörét, valamiért szabályozatlan feszültséget kap a forgórész. A generátor csak abban az esetben tölt, ha forgórészén gerjesztés van, anélkül csak forog. Húzd le a generátorról a DF kábelt, ha ekkor is tölt ész nélkül, akkor valami fondorlatos úton +12V-ot kap (generátoron valami elkötés, vezeték összeérés), vagy felmágneseződött a forgórész, bár ilyenről még nem hallottam. Esetleg kösd a DF-et testre, ha zárlatozik, akikor valahonnan kap áramot. Földre kötve a forgórész tekercs mindkét kimenetét már nem lenne szabad töltenie.kocsisgab írta: Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.
Már próbáltam azzal is. Most vettem bontóban egy skoda 120-ét, csak nem tudom, mit hova kössek.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az optósat kérdezétek, nos nekem simán széttört az optokapu, gőzöm sincs hogy miért. Szerintem a nagy hőt nem bírta. Akkor visszatettem megszakítósra (megszakítóvezérelt elektronikus), de Siófoknál egyszer csak feladta a doboz, elkezdett durrogni a motor és meg is állt, nem is indult már azzal újra.
Azóta megszakítós van, gyári cuccokkal, nagyon biztos és gyakorlatilag nem tud elromlani. Ha mégis, van nálam mégegy szet. A motor pedig jól megy, az elektronikussal se volt erősebb.
Azóta megszakítós van, gyári cuccokkal, nagyon biztos és gyakorlatilag nem tud elromlani. Ha mégis, van nálam mégegy szet. A motor pedig jól megy, az elektronikussal se volt erősebb.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
1990-es 251-emen a gyári hallos hibátlan (kopp-kopp, ugye)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nekem sajnos a subee féle hallos nem vállt be valószínű csak nálam volt xar másnál nem vagy nem tudom de nekem az egész jeladó szétszakadt a fracba és épp akkor mikor qvára siettem azóta vettem egy komplett megszát kondit ujra húztam a vezetéket belőttem és 2400 km e 0 probléma (kop-kop) De megint kacérkodok az ötlettel hogy vagy trabiét vagy egy sima megszakítóvezéreltet elektronikust berakni . Persze az oldalasba ott pihen a tartalék megszakondi páros .
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nálam 22 éve problémamentes a hall-os gyújtásrendszer! ...tartalék nincs.
Minek?
Minek?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem 4 éve szolgál a Trabi elektronikus gyújtás a motoromban minden hiba nélkül.
Szerintem teljesen megbízhatóak a gyári elektronikus gyújtások,legyen az Trabi vagy Etz!
Legalábbis nálam nagyon bevált.Semmi pénzért nem cserélném le megszakitósra.
Ettől függetlenül,mivel az ördög nem alszik és nem foglal sok helyet,van nálam egy szett megszakitós cucc,úgyhogy ha mégis behalna,akkor pár perc alatt visszaalakitom megszakitósra a gépet.
DE MÉG NEM VOLT RÁ SZÜKSÉG 4 ÉVE!
Úgyhogy én meg azt mondom igenis érdemes elektronikusra megcsinálni,de elsősorban gyári cuccokkal.
Szerintem teljesen megbízhatóak a gyári elektronikus gyújtások,legyen az Trabi vagy Etz!
Legalábbis nálam nagyon bevált.Semmi pénzért nem cserélném le megszakitósra.
Ettől függetlenül,mivel az ördög nem alszik és nem foglal sok helyet,van nálam egy szett megszakitós cucc,úgyhogy ha mégis behalna,akkor pár perc alatt visszaalakitom megszakitósra a gépet.
DE MÉG NEM VOLT RÁ SZÜKSÉG 4 ÉVE!
Úgyhogy én meg azt mondom igenis érdemes elektronikusra megcsinálni,de elsősorban gyári cuccokkal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 181
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.
Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.[/quote]
Már próbáltam azzal is. Most vettem bontóban egy skoda 120-ét, csak nem tudom, mit hova kössek.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Kösz a tippet. Mi van az optóval? Mondjuk én kedvelem a trabigyújtást, mert, ha nem megy a motor tudom hogy a gyertyával vagy üzemanyaggal van gond, de tudok valakit akinek jól jön.
Alfa írta:Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.
Re: Elektronika
kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.[/quote]
Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok szerintem nem kell bonyolítani a gyújtást elektronikával nem pörög az MZ 10-12000 az a véleményem jó a sima megszakítós ehhez elég 1 próbalámpa és már tudod is már mi a hiba ha mégis cserbe hagy üdv j.juragy
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért...
Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.
Bár régebben nagy elektronikus kütyü fan voltam, mára azt mondom nem olyan jók ezek, az MZ úgyse tudja kihasználni, a hibalehetőségek megsokszorozódnak, a szerelhetőség csökken.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 181
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
sub-ee írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!
Üdv.: Sub-ee
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem egészen ezen részre gondoltam(bár ez is lényeges),hanem amikor azt irja hogy 13,8-14,4 közt kell lennie a töltésnek egy jó fesszabályzó és rendszer esetében.gabsic írta: Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....zsakfos írta:Ez a cikk mennyire szakszerű?
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez a cikk mennyire szakszerű?
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég