
Minek?

kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.![]()
Előre is köszönöm!
Gábor
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.
Alfa írta:Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.
kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.![]()
Előre is köszönöm!
Gábor
A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért...
sub-ee írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.![]()
Előre is köszönöm!
Gábor
Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!
Üdv.: Sub-ee
Nem egészen ezen részre gondoltam(bár ez is lényeges),hanem amikor azt irja hogy 13,8-14,4 közt kell lennie a töltésnek egy jó fesszabályzó és rendszer esetében.gabsic írta: Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....
Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....zsakfos írta:Ez a cikk mennyire szakszerű?
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
A 10 szazalek az akksitoltonel ervenyes!jura györgy írta:sziasztok az aksitöltéshez tenném hozzá hogy a 14 volt töltőfeszültség nem sok senki nem említi az áramot ( az adott aksi Ah 10% ) például a 9 Ah amilyen az enyém is a töltő áram az 0,9 A ja és érdemes lemérni ezt is az előző savas aksim 7 évig bírta ekkor cseréltem ki üdv. juragy
sub-ee írta:Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Szia Szabi!sub-ee írta: Szia Gabsic!
Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Úgy eltettem a fékbetéteket pakolás közben, hogy most kereshetem, csak időm nincs rá.
Üdv.: Sub-ee
Nincs mit!etzzsolt írta:Oké köszi gabsic mert sajna a takarításs után sem változott semmit a töltésem!!Bontó meg van hála az égnek itt a városban!!!
NE utángyártott kisipari szart vegyél bele!!!!!!!etzzsolt írta: Köszi szépen átnézem vezeték kontaktokatt szerintem lesz mitt megtakarítanom s elkezdek utánna járni hol lehet itt a közelbe beszerezni elektronikusra addig is elő a multimétert!!
z25z írta:Annak a beallitasa nem olyan egyszeru, gyarilag jol be van love, akkor szokott gond lenni vele, ha idovel eloxidalodnak az erintkezesek, ezert en a csatlakozasok kontakjat tennem rendbe eloszor. Es csak ha ez nem segit, akkor a nyelven lehet egy kicsit hajtogatni, de itt lehet marhara elbaszni a dolgot tultolt stb. Egyszer elallitottam, utana csak a gond volt vele, vegul lecsereltem egy elektronikusra par ezer ft-ert. Hibatlanul teszi a dolgat es nincs toltesproblema.
A forgórész nem üt viszont egy kicsit már csapágyas a gép , úgyhogy akkor megvan a gondja.MrDok írta: Nem "üt" véletlenül a forgórész? Ha ugrálnak rajta a szénkefék, nehezen ér át az áram rajtuk......
Nem "üt" véletlenül a forgórész? Ha ugrálnak rajta a szénkefék, nehezen ér át az áram rajtuk......bandi12 írta:Hello!
Az lenne a gondom, hogy ha beindítom a motorom (ts 125) akkor alapjáraton a töltésjelző lámpa pislog, ha egy kicsit jobban pörgetem akkor elalszik (tudtommal idáig ennek így kell lenni) viszont ha még jobban felpörgetem akkor megint pislákolni kezd a visszajelző.Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet ? Mi lehet a baja?
A segítséget előre is köszönöm!
kiss zoltán írta:Sziasztok nekem olyan gondom van hogy berakom az aksimat és egy ideig tudok vele menni amedig szerintem le nem szívja az aksit mondták h van motoron a gyujtás kapcsolonál egy olyan fokozat h aksinélkül megy de rá kapcsolom és nem megy
Ha rendbeteszed a 6V rendszert akkkor nem lesz vele gondod! Gondolok itt arra, hogy pl legalább a fényszóró és a töltés vezetékeit átsaruzni, kontaktokat mindenhol megpucolni, töltést leellenőrizni. Ez még mindig kisebb munka, mint a 12V-osítás, ami ugyan megoldható, de az ETZ generátor felszerelése a blokk teljes szétszedését, és komoly további gépmunkát igényel - mivel írtad hogy kezdő vagy, ezt nem kellene erőltetni.Sárkányfűárus írta:Hello!
Kezdő mz-s vagyok, és egy kis problémába ütköztem...
1, Amit tapasztalok: ha fel van kapcsolva a fényszóró, alapjáraton el kezd rángatni, majd nem bírja, és leáll. Ha csak a helyzetjelző van felkapcsolva, akkor hol lehet, hol nem alapjáraton járatni a motort. Már mondták, hogy töltésgond lesz, de nem udom, hogy ez igazából mit takar, és hogyan lehet orvosolni. Ez az egyik kérdésem: mi a gond, és hogyan lehet megjavítani? Csak egy plusz érdeklődés, hogy ki lehet-e cserélni a 6V rendszert 12-re, hogy stabilabb legyen a működés? Meg amúgy is, a tompított 20 métert világít be, a refi meg 100at, de olyan erősen, mint egy öngyujtó, so nem ártana az erősebb lámpás bele.
2, A másik problémát csak egyszer tapasztaltam még: 70 km/h körül elkezdett kihagyni a motor, mintha robbanás maradt volna ki. Minden rántásnál a kipuffogó végén robbant egyet. Alacsonyabb sebességnél teljesen jól működött. Arra gondolok, hogy a délutáni csúcsforgalomban végigaraszolt fél órában nagyon felmelegedhetett a motor, mert utána pihent egy órát, és tökéletesen jöttem vele haza. Jól gondolom?
Előre is köszönöm a segítséget!
Kapcs. rajzon 1a jelölésűsub-ee írta: Milyen kondija van a generátornak?
Ilyet én még nem láttam.
Üdv.:Sub-ee
Milyen kondija van a generátornak?smate írta:helló, mitől mehet tönkre a genarátor kondija ?
Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.![]()
Előre is köszönöm!
Gábor
Igen, már többen is segítettek. Volt ilyen problémája másnak is, csak olvass vissza. Nem szégyen az... Ha meg nagyon sürgős, vidd szakemberhez...etzzsolt írta:... de elsőnek szerintem ajánlatos ezekett megnézni utánna ha akkor sem megy úgy a gép itt biztos hogy valaki segíteni fog a megoldás megtalálásában!!!
Nézd át a vezetékezést: feszszabályozó DF kimenetéről kék/zöld kábel megy a biztitáblára, majd egy 2 amperes biztin keresztül a generátor forgórészének DF csatlakozójára. A biztitáblát nézd át alaposan, jó helyre vannak kötve a vezetékek, illetve nincs rákötve másik kábel, esetleg nem ér össze másik foglalatban lévő vezetékkel. A gerjesztőkőr biztijén 1 bemenő és 1 kimenő, azonos színezésű vezeték lehet.kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.![]()
Előre is köszönöm!
Gábor
Ha ennyire felmegy a fesz, akkor szvsz folyamatosan van gerjesztés... a feszszabot / gerjesztőkört venném szemügyre, minden jó helyre van-e kötve (pl fesszabnál, vagy biztitáblánál nincs-e megkavarva az üvegbiztosítéknál: a blokk felé menő gerjesztő vezeték +12v-ra dugvavagy ilyesmi.kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.![]()
Előre is köszönöm!
Gábor
Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre.kr írta:Üdv,
össze ne vesszetek rajta. Ha csak az én esetemnél maradunk, azt vettem észre, hogy a tölt-nem tölt variációt az befolyásolja, hogy éppen milyen töltöttségi szinten van az akku. Otthon, még mielőtt kicseréltem volna rámértem a töltésre, jó volt. Igaz csak 4,5 Ah-s volt, és a motort is városi szaladgálósnak használom. Egy évig jó volt, de mostanában mintha már 2-3 hét alatt lemerült volna. Raktam a mociba rendes akksit, méregetni fogom minden nap.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég