Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nálam 22 éve problémamentes a hall-os gyújtásrendszer! ...tartalék nincs.
Minek?
Minek?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem 4 éve szolgál a Trabi elektronikus gyújtás a motoromban minden hiba nélkül.
Szerintem teljesen megbízhatóak a gyári elektronikus gyújtások,legyen az Trabi vagy Etz!
Legalábbis nálam nagyon bevált.Semmi pénzért nem cserélném le megszakitósra.
Ettől függetlenül,mivel az ördög nem alszik és nem foglal sok helyet,van nálam egy szett megszakitós cucc,úgyhogy ha mégis behalna,akkor pár perc alatt visszaalakitom megszakitósra a gépet.
DE MÉG NEM VOLT RÁ SZÜKSÉG 4 ÉVE!
Úgyhogy én meg azt mondom igenis érdemes elektronikusra megcsinálni,de elsősorban gyári cuccokkal.
Szerintem teljesen megbízhatóak a gyári elektronikus gyújtások,legyen az Trabi vagy Etz!
Legalábbis nálam nagyon bevált.Semmi pénzért nem cserélném le megszakitósra.
Ettől függetlenül,mivel az ördög nem alszik és nem foglal sok helyet,van nálam egy szett megszakitós cucc,úgyhogy ha mégis behalna,akkor pár perc alatt visszaalakitom megszakitósra a gépet.
DE MÉG NEM VOLT RÁ SZÜKSÉG 4 ÉVE!
Úgyhogy én meg azt mondom igenis érdemes elektronikusra megcsinálni,de elsősorban gyári cuccokkal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.
Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.[/quote]
Már próbáltam azzal is. Most vettem bontóban egy skoda 120-ét, csak nem tudom, mit hova kössek.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Kösz a tippet. Mi van az optóval? Mondjuk én kedvelem a trabigyújtást, mert, ha nem megy a motor tudom hogy a gyertyával vagy üzemanyaggal van gond, de tudok valakit akinek jól jön.
Alfa írta:Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.
Re: Elektronika
kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.[/quote]
Ha tudsz próbálj bele egy mechanikust is, bár gondolom ez neked is eszedbe jutott.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok szerintem nem kell bonyolítani a gyújtást elektronikával nem pörög az MZ 10-12000 az a véleményem jó a sima megszakítós ehhez elég 1 próbalámpa és már tudod is már mi a hiba ha mégis cserbe hagy üdv j.juragy
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A 12 V-os változata nálam istennek se akart működni, Bambi inkább visszaadta a pénzt és azt mondta nem intéz több ilyet. De az fix, hogy a bütyökre húzható cucc mindenkinek eltört (működést nem befolyásolja, de azárt mégiscsak, ennyi pénzért...
Keleti autóalkatrész boltokat javaslom megszakító és kondi beszerzésre, Ladához gyári cuccokat árulnak (létezik a lada gyár...) sose lesz vele gond. Már lassan 3k van az ICET kondimban és megszakítómban, 1-2 hete megnéztem és századra ugyanaz szinte az előgyújtás mint amikor beleraktam. Nem szikrázik, nincs holtjátéka, nem lötyög stb.
Bár régebben nagy elektronikus kütyü fan voltam, mára azt mondom nem olyan jók ezek, az MZ úgyse tudja kihasználni, a hibalehetőségek megsokszorozódnak, a szerelhetőség csökken.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
sub-ee írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!
Üdv.: Sub-ee
Elelktronikus van benne, amit lecseréltem, az is az volt.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem egészen ezen részre gondoltam(bár ez is lényeges),hanem amikor azt irja hogy 13,8-14,4 közt kell lennie a töltésnek egy jó fesszabályzó és rendszer esetében.gabsic írta: Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Alapvetően nem ír hülyeségeket, tehát nem lenne rossz, egy dolog azonban van: akksitöltő gyanánt általában háztájon egy kínai kis vacak van, amiben van egy trafó, meg egy Graetz, semmi szűrés nincs. Ebből ugye 100Hz-es lüktető feszültésg jön ki. Na ezt rákötve az akksira effektív értéket mérő műszerrel nem szabadna 13.3V feletti feszültséget mérni. A cikkben is említett 16.2-16.8 V az sima egyenfeszültség esetén lenne érvényes, U-I szabályzott töltőberendezés esetén. Na egy ilyen mondjuk kezdődik 30-40 ezer körül....zsakfos írta:Ez a cikk mennyire szakszerű?
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez a cikk mennyire szakszerű?
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
http://www.scootermagazin.hu/klinika.ph ... dal=cimlap
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A 10 szazalek az akksitoltonel ervenyes!jura györgy írta:sziasztok az aksitöltéshez tenném hozzá hogy a 14 volt töltőfeszültség nem sok senki nem említi az áramot ( az adott aksi Ah 10% ) például a 9 Ah amilyen az enyém is a töltő áram az 0,9 A ja és érdemes lemérni ezt is az előző savas aksim 7 évig bírta ekkor cseréltem ki üdv. juragy
Csak ugy erdekesseg...
Nekem mindegyik autoban van volt es ampermero is.
Inditas utan (onindito) mikor felgerjed a generator es van fordulat is (2000 korul) akkor siman tolt a generator 30-35 amperral! Ez csak mondjuk 10 mp, aztan szepen esik vissza egy exponencialis gorbe menten. 3-4 perc mulva mar nulla korulre esik vissza (ez ugye ilyen 0,5-1 A lehet meg, de egy -50tol +50ig mero muszeren azt nem latni.)
Ezt csak azert irtam, hogy a 10 szazalek az nem minden esetben 10 szazalek. Kulonben is tegye fel a kezet az, akinek valtoztathato karakterisztikaju elektronikusan vezerelt akkutoltoje van otthon...
Ja, fater Skodajaban most egy Varta akksi van. Eredetileg VW gyari akku volt, aztan kicsereltek, akkor en a szervizbol elhoztam es beleraktam a kispolskimba, de mivel abba 55ah-s nagy volt, hamar kikerult belole, igy faternak beraktam hogy ideiglenesen jo lesz neki egy ket honapig meg. Na ez volt 6 eve. az akksi most 13 eves. picit tartok tole hogy telre mar cserelni kell, de hat akkor is...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok az aksitöltéshez tenném hozzá hogy a 14 volt töltőfeszültség nem sok senki nem említi az áramot ( az adott aksi Ah 10% ) például a 9 Ah amilyen az enyém is a töltő áram az 0,9 A ja és érdemes lemérni ezt is az előző savas aksim 7 évig bírta ekkor cseréltem ki üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A teljes töltöttség érdekében 14.4V-ig töltheted ha a mocitól külön töltöd az akksit. De itt már olyan intenzív gázképződés van benne, hogy üzemi körülmények között nem szokás ilyen magas feszültséggel tölteni, ezért van a 13.8 körüli érték gyakorlatban, amivel kb 90% töltöttség érhető el, viszont nem gázol túlságosan az akksi.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Az ólom lemezes akkumulátorok cellánként 2,4V-ot tudnak tárolni,6 cellával 14,4V.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
sub-ee írta:Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Én nem értek az elektronikához, ezt előre le kell szögeznem, így nem is akarok komoly vitalapot indítani erről, de Tatabányán van egy fószer aki gyárt fesz. szabokat, meg ő gyártotta az elektronikus gyújtásokat is amiket Bambi korábban ajánlott, amiket a bütyökre lehet feltenni, és egyszer erről beszélgettem vele erről, mert én is ezt a 13,8körüli értéket mondtam, ő meg bizonygatta, hogy nem-nem, hanem a legjobb a 14,2... nem tudom miért, én ehhez nem értek, csak gondoltam ezt bedobom ide, mert ide vág.
Igaza van-e vagy sem, nem az én kompetenciám.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Úgy eltettem a fékbetéteket pakolás közben, hogy most kereshetem, csak időm nincs rá.
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Szia Szabi!
Hát én próbáltam itthon mindenféle fesszabot már amit találtam (lada, skoda, renault, utángyártott lada, wartburg, vmi lucas, stb).
Rakam is már be pár (gyári) skoda szabot, de egyik sem töltött 14V fölött. Utángyártott esetleg lehet gáz, ladáé pl 15.5 voltot is csinálna (meg is ijedtem mikor felszaladt a fesz). Gyári skoda az én motoromban lámpa nélkül 3000nél 13,6, 5000nél 13,8-14 körül. de ugye lámpa nélkül nem járok sose... lámpával pedig ebből lejön kb 0,3, azaz 3000nél 13,3, 5000nél, 13,7 körül. Egyébként ezt keveselltem is...
Kisipari szar utángyártott feszszabot nem tartom sokra, nekem a kisTSben kb10 percet bírt.
Maszekul persze lehet építeni jót, de annak a meggyártása, (megfelelő) dobozolása és elhelyezése nekem körülményes. Én ugye eredetileg autóelektronikai műszerész volnék, ebből adódóan épült már be annyi autóalkatrész minden járművembe. Én csak ehhez értek, elektronika gyártáshoz már lusta vagyok. (épp ezért vettem tőled pl indexet a TS-re)
De visszatérve: nekem a gyári skoda bevált, 2 éve van az én ETZ-mben, meg már jópár szaladgál itt a környékben ilyennel. Berakás után rá szoktam mérni, túltöltést még nem tapasztaltam. (ettől függetlenül lehet ilyen, nincs két egyforma feszszab, és nincs két egyforma ETZ sem, főleg ha utángyártot cuccokról van szó)[/quote]
14V az még elfogadható, 13,7 az nagyon jó!
Üdv.: Szabi
Úgy eltettem a fékbetéteket pakolás közben, hogy most kereshetem, csak időm nincs rá.
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Szia Szabi!
Hát én próbáltam itthon mindenféle fesszabot már amit találtam (lada, skoda, renault, utángyártott lada, wartburg, vmi lucas, stb).
Rakam is már be pár (gyári) skoda szabot, de egyik sem töltött 14V fölött. Utángyártott esetleg lehet gáz, ladáé pl 15.5 voltot is csinálna (meg is ijedtem mikor felszaladt a fesz). Gyári skoda az én motoromban lámpa nélkül 3000nél 13,6, 5000nél 13,8-14 körül. de ugye lámpa nélkül nem járok sose... lámpával pedig ebből lejön kb 0,3, azaz 3000nél 13,3, 5000nél, 13,7 körül. Egyébként ezt keveselltem is...
Kisipari szar utángyártott feszszabot nem tartom sokra, nekem a kisTSben kb10 percet bírt.
Maszekul persze lehet építeni jót, de annak a meggyártása, (megfelelő) dobozolása és elhelyezése nekem körülményes. Én ugye eredetileg autóelektronikai műszerész volnék, ebből adódóan épült már be annyi autóalkatrész minden járművembe. Én csak ehhez értek, elektronika gyártáshoz már lusta vagyok. (épp ezért vettem tőled pl indexet a TS-re)
De visszatérve: nekem a gyári skoda bevált, 2 éve van az én ETZ-mben, meg már jópár szaladgál itt a környékben ilyennel. Berakás után rá szoktam mérni, túltöltést még nem tapasztaltam. (ettől függetlenül lehet ilyen, nincs két egyforma feszszab, és nincs két egyforma ETZ sem, főleg ha utángyártot cuccokról van szó)[/quote]
14V az még elfogadható, 13,7 az nagyon jó!
Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia Szabi!sub-ee írta: Szia Gabsic!
Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Úgy eltettem a fékbetéteket pakolás közben, hogy most kereshetem, csak időm nincs rá.
Üdv.: Sub-ee
Hát én próbáltam itthon mindenféle fesszabot már amit találtam (lada, skoda, renault, utángyártott lada, wartburg, vmi lucas, stb).
Rakam is már be pár (gyári) skoda szabot, de egyik sem töltött 14V fölött. Utángyártott esetleg lehet gáz, ladáé pl 15.5 voltot is csinálna (meg is ijedtem mikor felszaladt a fesz). Gyári skoda az én motoromban lámpa nélkül 3000nél 13,6, 5000nél 13,8-14 körül. de ugye lámpa nélkül nem járok sose... lámpával pedig ebből lejön kb 0,3, azaz 3000nél 13,3, 5000nél, 13,7 körül. Egyébként ezt keveselltem is...
Kisipari szar utángyártott feszszabot nem tartom sokra, nekem a kisTSben kb10 percet bírt.
Maszekul persze lehet építeni jót, de annak a meggyártása, (megfelelő) dobozolása és elhelyezése nekem körülményes. Én ugye eredetileg autóelektronikai műszerész volnék, ebből adódóan épült már be annyi autóalkatrész minden járművembe. Én csak ehhez értek, elektronika gyártáshoz már lusta vagyok. (épp ezért vettem tőled pl indexet a TS-re)
De visszatérve: nekem a gyári skoda bevált, 2 éve van az én ETZ-mben, meg már jópár szaladgál itt a környékben ilyennel. Berakás után rá szoktam mérni, túltöltést még nem tapasztaltam. (ettől függetlenül lehet ilyen, nincs két egyforma feszszab, és nincs két egyforma ETZ sem, főleg ha utángyártot cuccokról van szó)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nincs mit!
Én 500Ft-ért szoktam venni a skoda szabályzó darabját.
A gyári szabályzó helyére berakható, gyorskötözővel rögzíthető.
Bekötése egyszerű, de ha kell segítek, keress meg privátban.
A bontóban lehetőleg gyárit vegyél, ez fényes krómos fémdoboz, PAL Magneton gyártmány.
Beszerlve ilyen:
http://postimage.org/image/2j55pk0zo/
(Csak a fényes dobozt nézd, a riasztó meg egyebek az más téma...)[/quote]
Szia Gabsic!
Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Úgy eltettem a fékbetéteket pakolás közben, hogy most kereshetem, csak időm nincs rá.
Üdv.: Sub-ee
Én 500Ft-ért szoktam venni a skoda szabályzó darabját.
A gyári szabályzó helyére berakható, gyorskötözővel rögzíthető.
Bekötése egyszerű, de ha kell segítek, keress meg privátban.
A bontóban lehetőleg gyárit vegyél, ez fényes krómos fémdoboz, PAL Magneton gyártmány.
Beszerlve ilyen:
http://postimage.org/image/2j55pk0zo/
(Csak a fényes dobozt nézd, a riasztó meg egyebek az más téma...)[/quote]
Szia Gabsic!
Nem jó a Skoda szabályzó, mert 14,2-14,3V-ot tölt! Sok a kis akkunak! A megfelelő fesz 13,6-13,8V között van!
Úgy eltettem a fékbetéteket pakolás közben, hogy most kereshetem, csak időm nincs rá.
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Köszi szépen ha elakadok s természetesen találok szabályzót akkor feltétlenül szólok!!
A rock örök és halhatatlan!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nincs mit!etzzsolt írta:Oké köszi gabsic mert sajna a takarításs után sem változott semmit a töltésem!!Bontó meg van hála az égnek itt a városban!!!
Én 500Ft-ért szoktam venni a skoda szabályzó darabját.
A gyári szabályzó helyére berakható, gyorskötözővel rögzíthető.
Bekötése egyszerű, de ha kell segítek, keress meg privátban.
A bontóban lehetőleg gyárit vegyél, ez fényes krómos fémdoboz, PAL Magneton gyártmány.
Beszerlve ilyen:
http://postimage.org/image/2j55pk0zo/
(Csak a fényes dobozt nézd, a riasztó meg egyebek az más téma...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Oké köszi gabsic mert sajna a takarításs után sem változott semmit a töltésem!!Bontó meg van hála az égnek itt a városban!!!
A rock örök és halhatatlan!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
NE utángyártott kisipari szart vegyél bele!!!!!!!etzzsolt írta: Köszi szépen átnézem vezeték kontaktokatt szerintem lesz mitt megtakarítanom s elkezdek utánna járni hol lehet itt a közelbe beszerezni elektronikusra addig is elő a multimétert!!
Elmész egy bontóba és veszel elektronikus Skoda 120 külső szabályzót. Tökéletesen működik, megbízható, és olcsó.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
z25z írta:Annak a beallitasa nem olyan egyszeru, gyarilag jol be van love, akkor szokott gond lenni vele, ha idovel eloxidalodnak az erintkezesek, ezert en a csatlakozasok kontakjat tennem rendbe eloszor. Es csak ha ez nem segit, akkor a nyelven lehet egy kicsit hajtogatni, de itt lehet marhara elbaszni a dolgot tultolt stb. Egyszer elallitottam, utana csak a gond volt vele, vegul lecsereltem egy elektronikusra par ezer ft-ert. Hibatlanul teszi a dolgat es nincs toltesproblema.
Köszi szépen átnézem vezeték kontaktokatt szerintem lesz mitt megtakarítanom s elkezdek utánna járni hol lehet itt a közelbe beszerezni elektronikusra addig is elő a multimétert!!
A rock örök és halhatatlan!!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Annak a beallitasa nem olyan egyszeru, gyarilag jol be van love, akkor szokott gond lenni vele, ha idovel eloxidalodnak az erintkezesek, ezert en a csatlakozasok kontakjat tennem rendbe eloszor. Es csak ha ez nem segit, akkor a nyelven lehet egy kicsit hajtogatni, de itt lehet marhara elbaszni a dolgot tultolt stb. Egyszer elallitottam, utana csak a gond volt vele, vegul lecsereltem egy elektronikusra par ezer ft-ert. Hibatlanul teszi a dolgat es nincs toltesproblema.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
hali a feszültség szabályozón lehet állítani a töltést üdv.juragy
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Sziasztok!!
Lehet hogy leleszek baszva de ha a töltésemen akarok állítani mondjuk hogy 13.7 töltsön terhelve is azt hol tehetem meg??Pofátlanság határát súroljam 1 képpel valaki tudná ilusztrálni!!Visszanéztem majdnem végig topicott csak sajna nem értek az villamossághoz azért kérnék képett !!?Ja amúgy ETZ 251-ről lenne szó!!Előre is köszönöm a segítségett!!!
Lehet hogy leleszek baszva de ha a töltésemen akarok állítani mondjuk hogy 13.7 töltsön terhelve is azt hol tehetem meg??Pofátlanság határát súroljam 1 képpel valaki tudná ilusztrálni!!Visszanéztem majdnem végig topicott csak sajna nem értek az villamossághoz azért kérnék képett !!?Ja amúgy ETZ 251-ről lenne szó!!Előre is köszönöm a segítségett!!!
A rock örök és halhatatlan!!
Re: Elektronika
A forgórész nem üt viszont egy kicsit már csapágyas a gép , úgyhogy akkor megvan a gondja.MrDok írta: Nem "üt" véletlenül a forgórész? Ha ugrálnak rajta a szénkefék, nehezen ér át az áram rajtuk......
Köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tudtok ajánlani egy jó szerelőt Budapesten aki ért az elektromossághoz, mivel nincs töltésem.
Tudtok ajánlani egy jó szerelőt Budapesten aki ért az elektromossághoz, mivel nincs töltésem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem "üt" véletlenül a forgórész? Ha ugrálnak rajta a szénkefék, nehezen ér át az áram rajtuk......bandi12 írta:Hello!
Az lenne a gondom, hogy ha beindítom a motorom (ts 125) akkor alapjáraton a töltésjelző lámpa pislog, ha egy kicsit jobban pörgetem akkor elalszik (tudtommal idáig ennek így kell lenni) viszont ha még jobban felpörgetem akkor megint pislákolni kezd a visszajelző.Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet ? Mi lehet a baja?
A segítséget előre is köszönöm!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
- MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
- Tartózkodási hely: Ózd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
MZ 6V-os dinamó forgórészt kiszerelt állapotban hogy lehet leellenőrizni, hogy jó-e? (venni akarok egy bontottat)
Re: Elektronika
Hello!
Az lenne a gondom, hogy ha beindítom a motorom (ts 125) akkor alapjáraton a töltésjelző lámpa pislog, ha egy kicsit jobban pörgetem akkor elalszik (tudtommal idáig ennek így kell lenni) viszont ha még jobban felpörgetem akkor megint pislákolni kezd a visszajelző.Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet ? Mi lehet a baja?
A segítséget előre is köszönöm!
Az lenne a gondom, hogy ha beindítom a motorom (ts 125) akkor alapjáraton a töltésjelző lámpa pislog, ha egy kicsit jobban pörgetem akkor elalszik (tudtommal idáig ennek így kell lenni) viszont ha még jobban felpörgetem akkor megint pislákolni kezd a visszajelző.Az lenne a kérdésem, hogy ez mitől lehet ? Mi lehet a baja?
A segítséget előre is köszönöm!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Az a fokozat csak a 6V-os, dinamós gépeknél működött, ott sem tökéletesen, főleg úgy nem, mint a te esetedben, hogy a töltés nem tökéletes. Kénytelen vagy rendbe hozni a töltést.
kiss zoltán írta:Sziasztok nekem olyan gondom van hogy berakom az aksimat és egy ideig tudok vele menni amedig szerintem le nem szívja az aksit mondták h van motoron a gyujtás kapcsolonál egy olyan fokozat h aksinélkül megy de rá kapcsolom és nem megy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha rendbeteszed a 6V rendszert akkkor nem lesz vele gondod! Gondolok itt arra, hogy pl legalább a fényszóró és a töltés vezetékeit átsaruzni, kontaktokat mindenhol megpucolni, töltést leellenőrizni. Ez még mindig kisebb munka, mint a 12V-osítás, ami ugyan megoldható, de az ETZ generátor felszerelése a blokk teljes szétszedését, és komoly további gépmunkát igényel - mivel írtad hogy kezdő vagy, ezt nem kellene erőltetni.Sárkányfűárus írta:Hello!
Kezdő mz-s vagyok, és egy kis problémába ütköztem...
1, Amit tapasztalok: ha fel van kapcsolva a fényszóró, alapjáraton el kezd rángatni, majd nem bírja, és leáll. Ha csak a helyzetjelző van felkapcsolva, akkor hol lehet, hol nem alapjáraton járatni a motort. Már mondták, hogy töltésgond lesz, de nem udom, hogy ez igazából mit takar, és hogyan lehet orvosolni. Ez az egyik kérdésem: mi a gond, és hogyan lehet megjavítani? Csak egy plusz érdeklődés, hogy ki lehet-e cserélni a 6V rendszert 12-re, hogy stabilabb legyen a működés? Meg amúgy is, a tompított 20 métert világít be, a refi meg 100at, de olyan erősen, mint egy öngyujtó, so nem ártana az erősebb lámpás bele.
2, A másik problémát csak egyszer tapasztaltam még: 70 km/h körül elkezdett kihagyni a motor, mintha robbanás maradt volna ki. Minden rántásnál a kipuffogó végén robbant egyet. Alacsonyabb sebességnél teljesen jól működött. Arra gondolok, hogy a délutáni csúcsforgalomban végigaraszolt fél órában nagyon felmelegedhetett a motor, mert utána pihent egy órát, és tökéletesen jöttem vele haza. Jól gondolom?
Előre is köszönöm a segítséget!
Ha a sarukat rendbe szedted már sokkal jobb lesz a világításod. De további tuning lehet egy 6V 35/35W H4 (HS-1) izzó. Ehhez vagy halogén foncsor kell (Trabant, Skoda, ETZ), vagy veszel a régi foncsorba egy foglalat átalakító gyűrűt. Autósboltban kb 100ft. De a rendes H4 foncsor az igazi megoldás.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Elektronika
Sziasztok nekem olyan gondom van hogy berakom az aksimat és egy ideig tudok vele menni amedig szerintem le nem szívja az aksit mondták h van motoron a gyujtás kapcsolonál egy olyan fokozat h aksinélkül megy de rá kapcsolom és nem megy
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Kapcs. rajzon 1a jelölésűsub-ee írta: Milyen kondija van a generátornak?
Ilyet én még nem láttam.
Üdv.:Sub-ee
Zavarszűrő
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Milyen kondija van a generátornak?smate írta:helló, mitől mehet tönkre a genarátor kondija ?
Ilyet én még nem láttam.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Milyen fesszabályzód van? Úgy néz ki nem kapcsolja le a gerjesztést!kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Igen, már többen is segítettek. Volt ilyen problémája másnak is, csak olvass vissza. Nem szégyen az... Ha meg nagyon sürgős, vidd szakemberhez...etzzsolt írta:... de elsőnek szerintem ajánlatos ezekett megnézni utánna ha akkor sem megy úgy a gép itt biztos hogy valaki segíteni fog a megoldás megtalálásában!!!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Elsőnek is nézd meg az aksitt hogy mennyire van feltöltődve ha alacsony a voltod töldzsd fel.A másik problémádra meg megkéne nézned egy másik gyertyával hogyan muzsikál a gép lehet hogy csak a gyertya lesz a gond robbanás kihagyására!!!
Igaz ez csak töredéke annak ami ezeket a hibákatt előidézheti de elsőnek szerintem ajánlatos ezekett megnézni utánna ha akkor sem megy úgy a gép itt biztos hogy valaki segíteni fog a megoldás megtalálásában!!!
Igaz ez csak töredéke annak ami ezeket a hibákatt előidézheti de elsőnek szerintem ajánlatos ezekett megnézni utánna ha akkor sem megy úgy a gép itt biztos hogy valaki segíteni fog a megoldás megtalálásában!!!
A rock örök és halhatatlan!!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.09.14. 15:28
- MZ-d típusa: ts 250
Re: Elektronika
Hello!
Kezdő mz-s vagyok, és egy kis problémába ütköztem...
1, Amit tapasztalok: ha fel van kapcsolva a fényszóró, alapjáraton el kezd rángatni, majd nem bírja, és leáll. Ha csak a helyzetjelző van felkapcsolva, akkor hol lehet, hol nem alapjáraton járatni a motort. Már mondták, hogy töltésgond lesz, de nem udom, hogy ez igazából mit takar, és hogyan lehet orvosolni. Ez az egyik kérdésem: mi a gond, és hogyan lehet megjavítani? Csak egy plusz érdeklődés, hogy ki lehet-e cserélni a 6V rendszert 12-re, hogy stabilabb legyen a működés? Meg amúgy is, a tompított 20 métert világít be, a refi meg 100at, de olyan erősen, mint egy öngyujtó, so nem ártana az erősebb lámpás bele.
2, A másik problémát csak egyszer tapasztaltam még: 70 km/h körül elkezdett kihagyni a motor, mintha robbanás maradt volna ki. Minden rántásnál a kipuffogó végén robbant egyet. Alacsonyabb sebességnél teljesen jól működött. Arra gondolok, hogy a délutáni csúcsforgalomban végigaraszolt fél órában nagyon felmelegedhetett a motor, mert utána pihent egy órát, és tökéletesen jöttem vele haza. Jól gondolom?
Előre is köszönöm a segítséget!
Kezdő mz-s vagyok, és egy kis problémába ütköztem...
1, Amit tapasztalok: ha fel van kapcsolva a fényszóró, alapjáraton el kezd rángatni, majd nem bírja, és leáll. Ha csak a helyzetjelző van felkapcsolva, akkor hol lehet, hol nem alapjáraton járatni a motort. Már mondták, hogy töltésgond lesz, de nem udom, hogy ez igazából mit takar, és hogyan lehet orvosolni. Ez az egyik kérdésem: mi a gond, és hogyan lehet megjavítani? Csak egy plusz érdeklődés, hogy ki lehet-e cserélni a 6V rendszert 12-re, hogy stabilabb legyen a működés? Meg amúgy is, a tompított 20 métert világít be, a refi meg 100at, de olyan erősen, mint egy öngyujtó, so nem ártana az erősebb lámpás bele.
2, A másik problémát csak egyszer tapasztaltam még: 70 km/h körül elkezdett kihagyni a motor, mintha robbanás maradt volna ki. Minden rántásnál a kipuffogó végén robbant egyet. Alacsonyabb sebességnél teljesen jól működött. Arra gondolok, hogy a délutáni csúcsforgalomban végigaraszolt fél órában nagyon felmelegedhetett a motor, mert utána pihent egy órát, és tökéletesen jöttem vele haza. Jól gondolom?
Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika
Nézd át a vezetékezést: feszszabályozó DF kimenetéről kék/zöld kábel megy a biztitáblára, majd egy 2 amperes biztin keresztül a generátor forgórészének DF csatlakozójára. A biztitáblát nézd át alaposan, jó helyre vannak kötve a vezetékek, illetve nincs rákötve másik kábel, esetleg nem ér össze másik foglalatban lévő vezetékkel. A gerjesztőkőr biztijén 1 bemenő és 1 kimenő, azonos színezésű vezeték lehet.kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
A másik feszszab. biztosan jó? A letöltések között letöltheted a kapcsolási rajzot és azon végigkövetheted a vezetékeket. Köss egy feszültségmérő műszert a DF és a test pont közé, ha magasabb fordulaton is a kapocsfeszültséggel egyenes arányban emelkedik a feszültség, akkor ott valami gond van a szabályozóval.
Az egyenirányító panelen van egy kis 3 diódás egyenirányító híd (61) azt is érdemes lenne lemérni, mert az is feszszabályozóba megy referenciafeszültségnek. Ha ez ad rossz értéket, akkor is hibásan dolgozik a feszültségszabályozó. Ennek kisebb a feszültsége mint a D+ pontnak, mert csak egyutas az egyenirányító.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha ennyire felmegy a fesz, akkor szvsz folyamatosan van gerjesztés... a feszszabot / gerjesztőkört venném szemügyre, minden jó helyre van-e kötve (pl fesszabnál, vagy biztitáblánál nincs-e megkavarva az üvegbiztosítéknál: a blokk felé menő gerjesztő vezeték +12v-ra dugvavagy ilyesmi.kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nna, pár nap dugóban araszolás után kijelenthetem, hogy úgy látszik csak az akksival volt gond. Nyílván nem azt jelenti hogy a szünetmentes táp akksik rosszak lennének, de így még egy sem szopatott meg.
kr
kr
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
visszatérve az akksikra, nekem is egy szünetmentes tápegység 12 Voltos akksija van benne, eddig semmi baja sincs. Pár hét múlva kiszedem, felhozom a lakásba hogy ne fázzon, meg majd feltöltöm, ennyi.
Re: Elektronika
Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre.kr írta:Üdv,
össze ne vesszetek rajta . Ha csak az én esetemnél maradunk, azt vettem észre, hogy a tölt-nem tölt variációt az befolyásolja, hogy éppen milyen töltöttségi szinten van az akku. Otthon, még mielőtt kicseréltem volna rámértem a töltésre, jó volt. Igaz csak 4,5 Ah-s volt, és a motort is városi szaladgálósnak használom. Egy évig jó volt, de mostanában mintha már 2-3 hét alatt lemerült volna. Raktam a mociba rendes akksit, méregetni fogom minden nap.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Üdv,
össze ne vesszetek rajta . Ha csak az én esetemnél maradunk, azt vettem észre, hogy a tölt-nem tölt variációt az befolyásolja, hogy éppen milyen töltöttségi szinten van az akku. Otthon, még mielőtt kicseréltem volna rámértem a töltésre, jó volt. Igaz csak 4,5 Ah-s volt, és a motort is városi szaladgálósnak használom. Egy évig jó volt, de mostanában mintha már 2-3 hét alatt lemerült volna. Raktam a mociba rendes akksit, méregetni fogom minden nap.
össze ne vesszetek rajta . Ha csak az én esetemnél maradunk, azt vettem észre, hogy a tölt-nem tölt variációt az befolyásolja, hogy éppen milyen töltöttségi szinten van az akku. Otthon, még mielőtt kicseréltem volna rámértem a töltésre, jó volt. Igaz csak 4,5 Ah-s volt, és a motort is városi szaladgálósnak használom. Egy évig jó volt, de mostanában mintha már 2-3 hét alatt lemerült volna. Raktam a mociba rendes akksit, méregetni fogom minden nap.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég