Üzemanyagellátás
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Vagyis a 30N2-5 es a 30N3-1 es kozti kulonbseg? eg es fold...sztem az uszon kivul max a fuvokak kompatibilisek A suber/tu is teljesen mas nem kell kiakasztani a rugot, hanem osszeszerelve lefele kell huzni a tut es ugy pozicionalni mas a haz: nincs ferde felfutasu alapjaratallito csavar es levegoszabalyzo csavar, hanem egy minosegi es egy mennyisegi allito csavar van, mert kulon jaratrendszer van az alapjaratnak. szivato haz? ezen mire gondoltal? csak a karburator alja? hat ugye benne a neveben, egyik csatos a masik felcsavarozos, hirtelen ezek jutottak eszembe
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Valaki megtudná mondani mennyire kompatibilisek a 250 es és a 251 (csatos)karbi alkatrészek
Gondolok itt : Úszó, szivató ház+dugó, súber , súbertű
Segítséget előre is köszönöm.
Gondolok itt : Úszó, szivató ház+dugó, súber , súbertű
Segítséget előre is köszönöm.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Ez nagy segítség
Viktor:
Valamelyik karbinál félgáz felett, máshol 3/4 gáz felett mondják hatásosnak a főfúvókát alatta a tű fojtásához képest elhanyagolható a szerepe - akár ki is vehetnéd
A tűállás úgy tud 0,5 litert jelenteni fogyasztásban, hogy az égvilágon semmit sem veszel észre legfeljebb a gyertyán, vagy a mögötted lévő kondenzcsík sűrűségén.
Hasonló a helyzet az alapjárati rendszernél (fúvóka-benzinszint-levegőcsavar) lassú (<70) haladás esetén, csak sajnos nincs kellő finomságú fúvókasor és a létező 35-40-45-ösöket is nehéz beszerezni. A simson fúvóka bemegy és megfizethető, de rövidebb és a 35 már túl kevés ezért bővíteni kell, ami nem egyszerű egy 0,35 milis furat esetén.
Az én kipum városban is száraz
http://www.carbparts.com/mikuni/gen_tuning.gif
http://forum.egumotors.hu/download/file ... &mode=view
idézet egy fórumból: "Akkor egy kis segítség! Haladjunk balról jobbra felülről lefelé!
Clip position (JN)= Zéger pozíciója a tűn
Straght Diameter (JN)= Tű egyenes részének átmérője
Air screw= Levegő csavar
Cutaway (Throttle valve)= Kivágás (Tolattyún)
Slow jet= Alapjárati fúvóka
Main jet= Fő fúvóka
Main jet holder= Kehely cső
0~100%-ig a tolattyú (gázkar) állását mutatja! A "papírsárkány" szélei pedig azt mutatják (ha a középső vonalat 0-nak vesszük), hogy plusz egy vagy mínusz egy egységgel a 0-hoz képest mennyivel dúsul ill szegényedik a keverékünk annál a gáz állásnál!
Pl. Alapjárati fúvóka (Slow Jet), tegyük fel, hogy egy 35-s alapjárati fúvókát kicserélek egy 32-re! Ekkor zárt tolattyú állásnál az eddigi beállításomhoz képest jelentősen szegényebb a keverékem! Majd ahogy a tolattyút emelem felfelé kb 25% gázállásig elég határozottan csökken a "szegényítő" hatása, de amint látjuk majdnem 50% gázállásig befolyása van a keverék összetételére! A sokat vitatott levegőcsavar (Air screw)-nek is csak a teljes gáz feléig van kihatása -a sokak által az még a főfúvóka működési tartományába is beleszól- állítással ellentétben! "
Viktor:
Valamelyik karbinál félgáz felett, máshol 3/4 gáz felett mondják hatásosnak a főfúvókát alatta a tű fojtásához képest elhanyagolható a szerepe - akár ki is vehetnéd
A tűállás úgy tud 0,5 litert jelenteni fogyasztásban, hogy az égvilágon semmit sem veszel észre legfeljebb a gyertyán, vagy a mögötted lévő kondenzcsík sűrűségén.
Hasonló a helyzet az alapjárati rendszernél (fúvóka-benzinszint-levegőcsavar) lassú (<70) haladás esetén, csak sajnos nincs kellő finomságú fúvókasor és a létező 35-40-45-ösöket is nehéz beszerezni. A simson fúvóka bemegy és megfizethető, de rövidebb és a 35 már túl kevés ezért bővíteni kell, ami nem egyszerű egy 0,35 milis furat esetén.
Az én kipum városban is száraz
http://www.carbparts.com/mikuni/gen_tuning.gif
http://forum.egumotors.hu/download/file ... &mode=view
idézet egy fórumból: "Akkor egy kis segítség! Haladjunk balról jobbra felülről lefelé!
Clip position (JN)= Zéger pozíciója a tűn
Straght Diameter (JN)= Tű egyenes részének átmérője
Air screw= Levegő csavar
Cutaway (Throttle valve)= Kivágás (Tolattyún)
Slow jet= Alapjárati fúvóka
Main jet= Fő fúvóka
Main jet holder= Kehely cső
0~100%-ig a tolattyú (gázkar) állását mutatja! A "papírsárkány" szélei pedig azt mutatják (ha a középső vonalat 0-nak vesszük), hogy plusz egy vagy mínusz egy egységgel a 0-hoz képest mennyivel dúsul ill szegényedik a keverékünk annál a gáz állásnál!
Pl. Alapjárati fúvóka (Slow Jet), tegyük fel, hogy egy 35-s alapjárati fúvókát kicserélek egy 32-re! Ekkor zárt tolattyú állásnál az eddigi beállításomhoz képest jelentősen szegényebb a keverékem! Majd ahogy a tolattyút emelem felfelé kb 25% gázállásig elég határozottan csökken a "szegényítő" hatása, de amint látjuk majdnem 50% gázállásig befolyása van a keverék összetételére! A sokat vitatott levegőcsavar (Air screw)-nek is csak a teljes gáz feléig van kihatása -a sokak által az még a főfúvóka működési tartományába is beleszól- állítással ellentétben! "
Dénes írta:Egyébként meg minden összefügg mindennel.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
A csavar végét levágtam és tövig becsavartam, de így nem ér semmihezDénes írta:Attól még, hogy a csavart kitekerted (ami csak a súbert emeli a tűvel) az alapjárati fúvóka ugyanúgy dolgozik.
Egyébként meg minden összefügg mindennel.
Okés hiszek nektek, öregebbek vagytok
úgyis még tesztelgetem.
köszi!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Attól még, hogy a csavart kitekerted (ami csak a súbert emeli a tűvel) az alapjárati fúvóka ugyanúgy dolgozik.
Egyébként meg minden összefügg mindennel.
Egyébként meg minden összefügg mindennel.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Mi dominál, ha nem a főfúvóka, hiszen alapjáratom nincs. ?Perec írta:Nem tudom, hogy kicsi-e, de szerintem még nem nagyon jársz tartósan 2/3 gáz felett ahol a főfúvóka dominál.
Tűhelyzet, alapjárati rendszer (fúvóka), benzinszint, levegőszűrő, szivatógumi...
Most könnyű a helyzet, amelyik gázállásnál 15-20 oC alatt tök hideg motornál is jól húz ott sok a kaja, ahol még alacsony fordulaton is húz ott meg nagyon sok.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom, hogy kicsi-e, de szerintem még nem nagyon jársz tartósan 2/3 gáz felett ahol a főfúvóka dominál.
Tűhelyzet, alapjárati rendszer (fúvóka), benzinszint, levegőszűrő, szivatógumi...
Most könnyű a helyzet, amelyik gázállásnál 15-20 oC alatt tök hideg motornál is jól húz ott sok a kaja, ahol még alacsony fordulaton is húz ott meg nagyon sok.
Tűhelyzet, alapjárati rendszer (fúvóka), benzinszint, levegőszűrő, szivatógumi...
Most könnyű a helyzet, amelyik gázállásnál 15-20 oC alatt tök hideg motornál is jól húz ott sok a kaja, ahol még alacsony fordulaton is húz ott meg nagyon sok.
ambrusviktor írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy hogy van az, hogy fel lett fúrva a henger 300ccm re, azóta lementem vele kb 7-800km-t. Most állítottam utána a karbinak, 135-ös fúvóka, felülről 2. tűállás (nincs alapjárat, és 1,5 re nyitott levegőcsavar); pörgettem a motort szinte végig 4- 5000 fölött, és a gyertyakép még így is olajos. (előgyújtás 3mm, kipu bambi féle, keverék 1:50 szintetikus elf).
Merjek akkor beletenni egy 130-as fúvókát? az a 300-hoz nem nagyon kicsi?
mi a véleményetek?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy hogy van az, hogy fel lett fúrva a henger 300ccm re, azóta lementem vele kb 7-800km-t. Most állítottam utána a karbinak, 135-ös fúvóka, felülről 2. tűállás (nincs alapjárat, és 1,5 re nyitott levegőcsavar); pörgettem a motort szinte végig 4- 5000 fölött, és a gyertyakép még így is olajos. (előgyújtás 3mm, kipu bambi féle, keverék 1:50 szintetikus elf).
Merjek akkor beletenni egy 130-as fúvókát? az a 300-hoz nem nagyon kicsi?
mi a véleményetek?
Azt szeretném kérdezni, hogy hogy van az, hogy fel lett fúrva a henger 300ccm re, azóta lementem vele kb 7-800km-t. Most állítottam utána a karbinak, 135-ös fúvóka, felülről 2. tűállás (nincs alapjárat, és 1,5 re nyitott levegőcsavar); pörgettem a motort szinte végig 4- 5000 fölött, és a gyertyakép még így is olajos. (előgyújtás 3mm, kipu bambi féle, keverék 1:50 szintetikus elf).
Merjek akkor beletenni egy 130-as fúvókát? az a 300-hoz nem nagyon kicsi?
mi a véleményetek?
Re: Üzemanyagellátás
Kollégám elment a benzincsapért a Hegedüs Gy. utcába. Először rásóztak egy noname-et, amiről nem tudták megmondani milyen gyártmány. Utána beszéltünk telefonon és mondtam neki nem ajánljátok, inkább újítsuk fel és cserélje vissza, akkor hirtelen az eladó megvilágosodott, hogy ez német gyártmány, még le is fényképeztette vele.gabsic írta: Vagy veszel olasz utángyártott csapot ami használható (2-3E), vagy veszel bele új tömítést (100Ft) meg egy új szűrőszitát (400Ft). Ha a csap forgórésze homlokfelülete nem szép sima, hanem sérült, akkor azt is húzd fel finom smirglin, vagy csiszolókövön!
Azért maradtunk a felújító szettnél, remélem az jó lesz.
Kicist leamortizálódott.
Ennyi kosz volt benne, az a hosszúkás a tankszűrő maradványa. Érdekes módon, még a saját lábán jött hozzám, most meg csöpögni sem volt hajlandó a benzin belőle.
Re: Üzemanyagellátás
Ha ugyanabból van mint amiből a TS -ét csinálják, nem jósolok túl hosszú időt neki. Puha ragadós gumi, kiábrándító.csdani írta:Szevasztok!
250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Annak kicsi a magmérete nem? 6,5 cirka.Vagy elbírja az még?bambi írta: 8-as imbuszból
Gondoltam egyébként erre hogy kérek jó hosszút aminek csak a végén van menet,de sajnos 90-es a leghosszabb az itteni csavarboltban.
A 10-es imbusznak meg már túl nagy a fej átmérője.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Húha!Most nézem hogy ide is irtam ezzel a problémával meg a blokk topicba is?De hülye vagyok. Na mindegy msot már.Bocs az off-ért.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
8-as imbuszbólzsakfos írta:A fene egye meg hogy miért pont 7-es csavarral kellett az NDK mérnökeinek megoldani azt a fránya forgórész felfogatást.
Naná hogy nem lehet kapni csavarboltban.
Hatlapfejűm az van,de az Etz elektronikushoz imbusz kellene,mert felfogattam én a hatlapfejűvel,de ma lekaptam lánccsere végett a deknit és aluforgácsok potyogtak ki.
Akkor láttam hogy elérte a csavar a deknit és szépen forgácsolja.
Most majd esztergáltathatok valahogy,de még azt sem tudom miből.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
nekem teljesen jó volt amit vettem, főleg azt tekintetbe véve, hogy mást úgysem kapszcsdani írta:Szevasztok!
250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!
250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...
250-es utángyártott gumi szívócsonkról van tapasztalatok? Mert eléggé ki van tágulva, azt bilinccsel orvosoltam, de elég repedezett...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
A fene egye meg hogy miért pont 7-es csavarral kellett az NDK mérnökeinek megoldani azt a fránya forgórész felfogatást.
Naná hogy nem lehet kapni csavarboltban.
Hatlapfejűm az van,de az Etz elektronikushoz imbusz kellene,mert felfogattam én a hatlapfejűvel,de ma lekaptam lánccsere végett a deknit és aluforgácsok potyogtak ki.
Akkor láttam hogy elérte a csavar a deknit és szépen forgácsolja.
Most majd esztergáltathatok valahogy,de még azt sem tudom miből.
Naná hogy nem lehet kapni csavarboltban.
Hatlapfejűm az van,de az Etz elektronikushoz imbusz kellene,mert felfogattam én a hatlapfejűvel,de ma lekaptam lánccsere végett a deknit és aluforgácsok potyogtak ki.
Akkor láttam hogy elérte a csavar a deknit és szépen forgácsolja.
Most majd esztergáltathatok valahogy,de még azt sem tudom miből.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm, utána járok.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Vagy veszel olasz utángyártott csapot ami használható (2-3E), vagy veszel bele új tömítést (100Ft) meg egy új szűrőszitát (400Ft). Ha a csap forgórésze homlokfelülete nem szép sima, hanem sérült, akkor azt is húzd fel finom smirglin, vagy csiszolókövön!Thorwald írta:TS utángyártott benzincsap használható?
Most szedtem szét a benzincsapot, mert nem jött ki belőle semmi, néhány cseppen kívül. Teljesen eltűnt a tankban lévő rézharisnya szűrő, csak egy csonk mutatta a helyét. Az még rendben van, hogy tök kosz az egész, de a csap gumibetétjét teljesen szétkarmolta a kosz, ez többet nem fogja a benzint elzárni. Kerestem a neten bontottat, de értelmes kinézetűt nem találtam.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
TS utángyártott benzincsap használható?
Most szedtem szét a benzincsapot, mert nem jött ki belőle semmi, néhány cseppen kívül. Teljesen eltűnt a tankban lévő rézharisnya szűrő, csak egy csonk mutatta a helyét. Az még rendben van, hogy tök kosz az egész, de a csap gumibetétjét teljesen szétkarmolta a kosz, ez többet nem fogja a benzint elzárni. Kerestem a neten bontottat, de értelmes kinézetűt nem találtam.
Most szedtem szét a benzincsapot, mert nem jött ki belőle semmi, néhány cseppen kívül. Teljesen eltűnt a tankban lévő rézharisnya szűrő, csak egy csonk mutatta a helyét. Az még rendben van, hogy tök kosz az egész, de a csap gumibetétjét teljesen szétkarmolta a kosz, ez többet nem fogja a benzint elzárni. Kerestem a neten bontottat, de értelmes kinézetűt nem találtam.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Utánanéztem, némi infó róluk:
http://www.oko-motor.com.tw/pro-3.htm
http://www.oko-australia.com.au/
Én lehet inkább egy bontott nyugati karbira voksolnék...
http://www.oko-motor.com.tw/pro-3.htm
http://www.oko-australia.com.au/
Én lehet inkább egy bontott nyugati karbira voksolnék...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
A képet nézve tajvani a karbi, ebben még ismeretlenül is jobban bíznék, mintha a nagy Kínából származna.DrV írta:Kína tud minőséget gyártani, ha megfizetik...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Kína tud minőséget gyártani, ha megfizetik...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hello,
Szakik, szeritntetek ez mennyire lenne jó mz-re?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OKO-30mm ... 5d2f7bf4c4
Sajnos manapság Bing vagy nincs, németből meg iszonyat drága lenne rendelni (kb 130€)
Szakik, szeritntetek ez mennyire lenne jó mz-re?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OKO-30mm ... 5d2f7bf4c4
Sajnos manapság Bing vagy nincs, németből meg iszonyat drága lenne rendelni (kb 130€)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Üzemanyagellátás
Mi baj volt vele?kr írta:Seclusion,
Viszont az enyémben egy rakás kiegészítő rendszert át kellett alakítani: a gyorsító fúvókát ledugóztam, az alapjárat ellátást szintén BVF-esre alakítottam át.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Köszi szépen a választ! Végül is nekem se erőnövelésre kell, hanem hogy elérjem a gyári fogyasztástkr írta:Seclusion,
én ugyanilyet tettem ES250/2-re. Igaz nem tuning céljából, hanem mert az eredeti szétkopott.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Seclusion,
én ugyanilyet tettem ES250/2-re. Igaz nem tuning céljából, hanem mert az eredeti szétkopott. A jó benne, hogy mindene állítható, ill ezer féle alkatrésze kapható. Én pl át is alakítottam kézi szívatósról bowdenesre. Nagyon kulturáltan működik, hidegen elég csak a szivatót ráhúzni, nem kell röfögtetni a gázt. Viszont az enyémben egy rakás kiegészítő rendszert át kellett alakítani: a gyorsító fúvókát ledugóztam, az alapjárat ellátást szintén BVF-esre alakítottam át.
én ugyanilyet tettem ES250/2-re. Igaz nem tuning céljából, hanem mert az eredeti szétkopott. A jó benne, hogy mindene állítható, ill ezer féle alkatrésze kapható. Én pl át is alakítottam kézi szívatósról bowdenesre. Nagyon kulturáltan működik, hidegen elég csak a szivatót ráhúzni, nem kell röfögtetni a gázt. Viszont az enyémben egy rakás kiegészítő rendszert át kellett alakítani: a gyorsító fúvókát ledugóztam, az alapjárat ellátást szintén BVF-esre alakítottam át.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Okosabb sajnos nem lettem, itt mindenki nagyobb karbit pakolt rá, de nekem nem fontos, hogy jobban is menjen, mivel a mostani teljesítménye egyelőre elég. A nagyobb karburátor pedig valamelyest nagyobb teljesítményt (és étvágyat) is hoz. Persze át lehet fúvókázni, de kisebb karbit nagyobb szívócsonkba könnyebb beletenni (nem kell marni semmit).Perec írta:A gépet már kérdezted?
http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
Azért kösz.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
A gépet már kérdezted?
http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
Seclusion írta:Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Urak!
Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással )
Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással )
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
A rázkódástól lépcsők vannak belekopva,az állítórovátkákra ráesik a rögzítőlemez,el van hajolva.Ilyen és hasonló mechanikai sérüléseket látni rajta.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Súbertűnél mit kell nézni?honnét tudom meg hogy jó vagy már rossz?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Vajh csatoshoz is lehet ilyesmit kapni? sikerült beszereznem egyet
ki kell majd próbálnom azt is ) bár azt mondják ott a súbermocorgás kevésbé gond, ez mennyire igaz?
ki kell majd próbálnom azt is ) bár azt mondják ott a súbermocorgás kevésbé gond, ez mennyire igaz?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a Futárnál a Peti (a boltos ) szerzett egyet, azt mondta véletlenül találta a cuccai között, de ugyanannyi pénz volt mint a -2 tizedes (= már az elején zörög mint a szar) utángyártott.RR_ZOZY írta:Ja és hol lehet kapni túlméretes súbert?
36 a súber mérete elvileg. Az utángyártottak tök jók, azzal a hibával h 35,8nál kisebbek. Ez perselyezéshez épp ideális, szépen lehet illeszteni. Ezt javaslom amúgy. Bambi szerint a teljesítményt nem befolyásolja h kicsit kisebb, és a vasperselyben meg örök élet, nem kopik oválisra.
Amiért én nem perselyeztem h akkor nem volt 10 ropim rá (mai napig sincs, csak esztétikai probléma). De amúgy az minden tekintetben jobb.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Ja és hol lehet kapni túlméretes súbert?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Na akkor az lesz hogy magam faragok, vagy majd ha télre Bambi megkapja a gépet egy kis futómű-wellnessre, akkor ezzel is megbízom.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha tudsz vinni a boltba furatmérőt, és viszed hozzá a súbert, összepróbálod és tökéletes, akkor igen.RR_ZOZY írta:Hali!
Érdemes-e megvenni ezt:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?
Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....
Netről rendelni semmiképp. Ráadásul szerintem annyira német gyártmány mint a többi utángyártott cucc... Keress inkább bontóban, börzén jó állapotú használtat, plusz létezik túlméretes súber, de ahhoz sokat kell reszelni a házat (én így csináltam, azóta se csörög, már lassan 3 ezer óta megy) hogy az ovalitást kiszedd. A felfúrás és perselyezés is megoldás, ráadásul ezzel egy árban van.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Érdemes-e megvenni ezt:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?
Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....
Érdemes-e megvenni ezt:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?
Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Üzemanyagellátás
És most milyen? Nekem is csinált ilyet, nekem a szivató volt a hibás.Lóri írta:Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent
Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Üzemanyagellátás
Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent
Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...
Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én is használtam utángyártott gagyi súbertűt. smirglivvel igazgattam rajta amíg valamelyest használható nem lett (csiszolás - próbaút-csiszolás-próbaút.... ez jó SOKSZOR) Aztán vettem egy komplett csatos karbit a benne lévő gyári tű miatt. a régi karbit meg úgy ahogy volt utángyáros tűstűl eladtam annyiért amennyiért vettem a a másikat. (mondjuk nem tom miért adtam el - még így is van 3 db TS125 karbim, 2db TS250 karbim, meg egy db /1 karbim amit átalakítottam ETZ250 karbivá...)POINTER írta:Sziasztok!
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Lóri írta:Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kéri. Mostanában jött elő a motoromnál, hogy hidegen nehezen akar indulni. A szívató mellé, ha húzok gázt, akkor könnyebben indul. Melegen is nehezebben akar indulni. Gyújtása jó, a megszakító hézag is jó, menni is megy, keveset is fogyaszt, és jó a gyertya-kép is. Marha mód idegesít...., mert eddig nem csinálta. Várom a javaslatokat!
Köszi: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kéri. Mostanában jött elő a motoromnál, hogy hidegen nehezen akar indulni. A szívató mellé, ha húzok gázt, akkor könnyebben indul. Melegen is nehezebben akar indulni. Gyújtása jó, a megszakító hézag is jó, menni is megy, keveset is fogyaszt, és jó a gyertya-kép is. Marha mód idegesít...., mert eddig nem csinálta. Várom a javaslatokat!
Köszi: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Tanácsot szeretnék kéri. Mostanában jött elő a motoromnál, hogy hidegen nehezen akar indulni. A szívató mellé, ha húzok gázt, akkor könnyebben indul. Melegen is nehezebben akar indulni. Gyújtása jó, a megszakító hézag is jó, menni is megy, keveset is fogyaszt, és jó a gyertya-kép is. Marha mód idegesít...., mert eddig nem csinálta. Várom a javaslatokat!
Köszi: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Alábbi furcsaságot tapasztaltam. Alapjáratom, (mint mindig) nem az igazi, kissé fulladékony, de nem zavar, mert szeretek kicsi gázfröccsöket adni neki , 4000es fodulathoz 5.ben max negyed gázkar állás kell neki, fogyasztás max 4.5 élvezetesen használva. Súbert gyári magasságban (felülről a 3.) főfúvóka 135ös. Kis gázzal alacsony fordulaton (max 3000) 1-2 perc? után üresben felpörgetve nagyon lassan esik vissza a fordulat, illetve hah ilyen menet után gyorsulok 3.ban baromi nyomatékosan indul meg, a szokottól eltérően. Mit állítsak,h normális legyen? Hidegen füstöl, de normális használat mellett semmi.
Alábbi furcsaságot tapasztaltam. Alapjáratom, (mint mindig) nem az igazi, kissé fulladékony, de nem zavar, mert szeretek kicsi gázfröccsöket adni neki , 4000es fodulathoz 5.ben max negyed gázkar állás kell neki, fogyasztás max 4.5 élvezetesen használva. Súbert gyári magasságban (felülről a 3.) főfúvóka 135ös. Kis gázzal alacsony fordulaton (max 3000) 1-2 perc? után üresben felpörgetve nagyon lassan esik vissza a fordulat, illetve hah ilyen menet után gyorsulok 3.ban baromi nyomatékosan indul meg, a szokottól eltérően. Mit állítsak,h normális legyen? Hidegen füstöl, de normális használat mellett semmi.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Ennek kapcsán nem tudom volt-e már szó róla, de egy 28-as karburátorral is menne a motor? Mondjuk egy dellortoval? Mert 30asat nehéz szerezni, 28as meg van mint a nyű. Egy srác használta 28assal az ETZjét, neki ment. Ti mit gondoltok róla?KrisszETZ251 írta:Nekem a 251esen a NDK másolat KENTSE karbi van fent, a nem csatos, és azzal nekem 4.1 a fogyasztásom. Ezen volt a csatos karbi, de azt áttettem a 250esre, na az amit írtam, hogy botrány, de emez sztem tökéletes és gyári a tűállás.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a 251esen a NDK másolat KENTSE karbi van fent, a nem csatos, és azzal nekem 4.1 a fogyasztásom. Ezen volt a csatos karbi, de azt áttettem a 250esre, na az amit írtam, hogy botrány, de emez sztem tökéletes és gyári a tűállás.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Üzemanyagellátás
Igen, emlékeztem, hogy korábban is írtad. Viszont nekem régen kisebb volt a fogyasztása. 4.5 literrel járkáltam, néha 5. Szombathelyre jártam fel vele dolgozni, akkor szokott rá a 6-6.5 literes fogyasztásra. Azt gondoltam, hogy a szimering miatt. De gyakorlatilag a fél blokkot kicseréltem, és még mindig. 100%, hogy karburátornál lesz valami baj. Légszűrőt kipucoltam, nem öreg, karbi belőve, gyertya új, gyújtás belőve, hengerben max 5000 km van fúrás óta. Meg lesz ám ez is szép lassan, most már elég jó állapotban van az öreg, szóval elpepecselek az aprólékokkal.Pötyee írta:én 6 liter alatt el sem tudok menni vele, pályán 110-nél meg 8,5-9 liter :S
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Thorwald írta: Valóban hosszú ideig állt garázsban és valóban leszedtem a redvát bronzkefével. Előtte sokkal csúfabb volt. Érdemes keresni karbit, okoz ez gondot? Most leszámítva a levegő plusz turbulenciáját a szívásnál.
Szerintem hagyhatod.
Re: Üzemanyagellátás
Valóban hosszú ideig állt garázsban és valóban leszedtem a redvát bronzkefével. Előtte sokkal csúfabb volt. Érdemes keresni karbit, okoz ez gondot? Most leszámítva a levegő plusz turbulenciáját a szívásnál.KrisszETZ251 írta: Ez úgy néz ki mintha sokáig nem használták volna, és valami kikezdte (biztos láttál már olyat mikor az alut kikezdi valami és ilyen fehéres lepedék lesz rajta), szerintem ez az és valaki letakarította, akkor szokott így kikagylósodni ,meg amikor ledrótkorongozod a vasról a rozsdát.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
én 6 liter alatt el sem tudok menni vele, pályán 110-nél meg 8,5-9 liter :SSeclusion írta:Hasonló szituban vagyok (sok benzin), most a gyári érték alatt van picivel a benzinszint, a tű a 2. rovátkában ha jól emlékszem. Nekem "csak" a hatalmas étvágy a problémám - 6.5 liter -, a gyertyakép szerint sokat kap, pedig keveset kellene. Én a szivatóra gyanakszom.
Ráadásul indulás után magas az alapjárat, ahova állítottam, de ha már melegszik a motor, akkor visszaesik szinte minimumra, 1200 környékére. Ja és gyertyát is cseréltem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég