Blokk
Re: Blokk
Ha átkapcsolható, elég egy, hisz egyidejűleg csak az egyik trafó megy. Mondjuk meg lehetne csinálni a kispolszki kétkábeles gyújtótrafójával a twin üzemet, feltéve, hogy elfér a nagyobb trafó valahol. Az elosztó nélküli változatban egyszerre adott szikrát mindkét hengerben.DrV írta: Én ismerem, h miért csinálták így: ha az egyik gyertyával leállt a motor egy kapcsolóval csak át kellett váltani a másikra. Aki versenyzik az csináljon ilyet, sokat nyerhet vele. Katonai etz hengerfej kell hozzá. Nem tudom, h a megszakítóból is 2 van e.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Én ismerem, h miért csinálták így: ha az egyik gyertyával leállt a motor egy kapcsolóval csak át kellett váltani a másikra. Aki versenyzik az csináljon ilyet, sokat nyerhet vele. Katonai etz hengerfej kell hozzá. Nem tudom, h a megszakítóból is 2 van e.csoka írta:Hivatásos katona voltam Szentkirályszabadján,nálunk volt két ehhez hasonló hengerfejű Dobfékes ETZ250 futár motor.Azok két gyertyásak voltak,két gyújtókábellel,két trafóval.Sajna akkor nem nagyon érdekelt a dolog,ezért nem kérdeztem meg a működését.Tesóm rendőrmotort látott ilyen kialakítású(két gyertyás)hengerfejjel,"fakabát"volt a 80-as években a fővárosban.Ezek után feltételezem ez valami sorozat gyártás lehetett.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Blokk
Hát lehet kinevettek, de leírom, hogyan jártam ma. Újítom fel a kis TS-t, de csak hétvégénként van időm vele foglalkozni, mivel nincs garázsom és műhelyem. Két hete, amikor kész lett a blokk, a szívócsonkba betettem egy darab tiszta rongyot, hogy ne kerülhessen kosz bele, amíg a karbit össze nem szerelem. Ma felraktam a kipuff csonkot és a berúgókarral megforgattam a motort többször , mert jó hangja volt vele. Sajnos a rongyról elfeledkeztem és a motor beszívta, mert már a gyertya is benne volt. Csak azt vettem észre, hogy megállt a motor mint a szög, mozdítani sem tudtam. Idő volt, míg rájöttem, a rongy okozta a bajt.
A gond még az volt, hogy a hengert sem tudtam lehúzni, mert a dugó nem mozdult. Sok kínlódás után úgy sikerült szétszedni, hogy átjött a szomszédom, mert szalonnasütés volt megbeszélve és ő megfogta a főtengelyt a felső holtpontban a dinamó csavarjánál és én gumikalapáccsal óvatosan leütöttem a hengert a dugóról. Szerencsére nem lett semminek baja, mert beáztattam gyorsan olajjal mindent és a rongyokat is sikerült kiszedni belőle.
Hülye dolog, sosem jártam így, bár tanulni lehet belőle. Most vághatok új tömítést, plusz szedhetem le a régit, ami jól oda lett ragasztva a tömítőpasztával, ráadásul egy rakás időm elment vele.
A gond még az volt, hogy a hengert sem tudtam lehúzni, mert a dugó nem mozdult. Sok kínlódás után úgy sikerült szétszedni, hogy átjött a szomszédom, mert szalonnasütés volt megbeszélve és ő megfogta a főtengelyt a felső holtpontban a dinamó csavarjánál és én gumikalapáccsal óvatosan leütöttem a hengert a dugóról. Szerencsére nem lett semminek baja, mert beáztattam gyorsan olajjal mindent és a rongyokat is sikerült kiszedni belőle.
Hülye dolog, sosem jártam így, bár tanulni lehet belőle. Most vághatok új tömítést, plusz szedhetem le a régit, ami jól oda lett ragasztva a tömítőpasztával, ráadásul egy rakás időm elment vele.

Re: Blokk
Két trafóval és elektronikus gyújtással rendben lehet. Az Opel és más márkáknál is létezik a Twin gyertya.nova001155 írta: Szerintem sem válhatott be nagyon ez a dolog :S az mz-ken de valamelyik mostani autón dubla gyertyák vannak a hengerekben.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Hivatásos katona voltam Szentkirályszabadján,nálunk volt két ehhez hasonló hengerfejű Dobfékes ETZ250 futár motor.Azok két gyertyásak voltak,két gyújtókábellel,két trafóval.Sajna akkor nem nagyon érdekelt a dolog,ezért nem kérdeztem meg a működését.Tesóm rendőrmotort látott ilyen kialakítású(két gyertyás)hengerfejjel,"fakabát"volt a 80-as években a fővárosban.Ezek után feltételezem ez valami sorozat gyártás lehetett.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szerintem sem válhatott be nagyon ez a dolog :S az mz-ken de valamelyik mostani autón dubla gyertyák vannak a hengerekben.pempelli írta:nem egy helyről indul az éges.. hanem többről, így gyorsabban lefut a bumm.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
Én mindenesetre csináltam egy tömítést papírból a ket blokkfél közé, plusz tettem szilikont is.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Gyárilag a tiszta alumínium felületek tömítenek, esetleg egy kis folyékony tömítő elfér. Én Loctite-t használok.Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
elektromosan szerintem sehogyan sem viseli, mi is tudjuk hogy az mz gyenge pontja a gyujtás. Lehet azért csináltak próbaképpen ilyen hengerfejet hogy kipróbálják, hátha a kevés gyujtófeszültség több gyertyára elosztva jobb, de sztem nem jött be nekik, különben mindenki ezt csinálná.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Gondolom 3 trafó kell hozzá.. elektromosság szompontjából hogy viseli el ezt a motor?pempelli írta:nem egy helyről indul az éges.. hanem többről, így gyorsabban lefut a bumm.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
AZ mi biztos beszarik az egyik rádugod a másikra a pipát azt mehetpempelli írta:ilyet láttatok már 250 etz hengerfej ? http://kepfeltoltes.hu/110903/IMG_0510_ ... es.hu_.jpg
Egyébként eladó vagy cserélhető

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
ilyet láttatok már 250 etz hengerfej ? http://kepfeltoltes.hu/110903/IMG_0510_ ... es.hu_.jpg
Egyébként eladó vagy cserélhető
Egyébként eladó vagy cserélhető
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ha jól tudom eredetileg még paszta sem kellett, de mióta sérülnek a felületek kell csinálni vagy papírból, vagy pasztából valamit...Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én csak tömítőpasztát tettem, anno nem sikerült vennem papírtömítést még a 150eshez, akkor is azt mondták, hogy nem kell ide papír.Nandor írta:Középre a két blokkfél közé kell tömítés?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Blokk
Pötyee írta:van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?
Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
Itt is az kellene amit pár hozzászólással lejjebb kérdeztem. A kuplungot átvariálni a malomkerékre, így sokkal könnyeben venné a fordulatot és valamivel tovább bírná mint mondjuk a karbonos megoldás.
Re: Blokk
Én trafó, karbi, szimering sorrendben csinálnám.pempelli írta:Köszönöm a sok hsz-t ,ma kap egy szimeringet ,ha nem segít egy trafót ha az sem egy karbit.

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Egy srác a sportmotor.hu-n azt írta, hogy carbonból készítettek kuplungot, így igen pici súly volt, amit meg kellett mozgatnia. Én is ezen töröm a fejem, de állítólag 200-300 km után kuka.Pötyee írta:van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?
Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Az a gumidugó nem zárja le a váltót a forgattyúsháztól. Nincs semmiféle összeköttetésben ilyen szinten, egyedül a szimeringeknél juthat be olaj egészséges alumínium öntvénynél.Zael86 írta:van egy másik ötlet, ami persze brutális eltúlozás. Váltóból nem fogyaszt olajat? tudomásom szerint, a váltó és a főtengely ház között, a csapágyolajzást egy furattal (oladalanként, kb. 45fokos szögben oldották meg. nem lehet esetleg hogy kimaradt a közötte lévő gumidugó a két házfél összeilleszésénél?
Re: Blokk
van egy másik ötlet, ami persze brutális eltúlozás. Váltóból nem fogyaszt olajat? tudomásom szerint, a váltó és a főtengely ház között, a csapágyolajzást egy furattal (oladalanként, kb. 45fokos szögben oldották meg. nem lehet esetleg hogy kimaradt a közötte lévő gumidugó a két házfél összeilleszésénél?pempelli írta:S.O.S
Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?
Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
pempelli írta:Bocsi de még nem tudom hogy lehet válasz írni.
Gyertyát most vettem holnap próba de már itt a két szimering.
Karbit kitisztítottam fúvókák a gyári méreten.
Gyújtás beállítva.
Még esetleg a gyújtó trafóra gondolok,az 20perc szerelgetés után forró nem tudom rajta tartani a kezem.
A karbin ellenőrizted az úszót, be van állítva az üzemanyagszint meg a játék? Nálam a gond a rossz tű miatt volt, ráadásul az sem volt jól feltéve, kb az utolsó rovátkában. Ha a gyújtásod be van állítva mindegy hogy megszakítós, vagy Hall attól még csinálhatja ezt. A trafó normális ,hogy meleg, de ha forró, az nyilván nem jó.
Az, hogy nem pörög fel a motor és melegedés után fullad meg hogy füstöl, szerintem a nagyon dús keverék miatt van.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Bocsi de még nem tudom hogy lehet válasz írni.
Gyertyát most vettem holnap próba de már itt a két szimering.
Karbit kitisztítottam fúvókák a gyári méreten.
Gyújtás beállítva.
Még esetleg a gyújtó trafóra gondolok,az 20perc szerelgetés után forró nem tudom rajta tartani a kezem.
Gyertyát most vettem holnap próba de már itt a két szimering.
Karbit kitisztítottam fúvókák a gyári méreten.
Gyújtás beállítva.
Még esetleg a gyújtó trafóra gondolok,az 20perc szerelgetés után forró nem tudom rajta tartani a kezem.
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Gyertyát nézted nem melegszik túl nagyon amikor bemelegszik a motor a másik meg a karbi lehet ha a gyújtásod tényleg jó!!!!pempelli írta:S.O.S
Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
A rock örök és halhatatlan!!
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem pontosan így viselkedett a motor miután megvettem(Etz 250). Először én is a szimeringre gyanakodtam ,szétszedtem a blokkot, de nem az volt a baja. Szédszedtem a karbit és észrevettem, hogy rossz a súbertű.Kicseréltem a tűt, beállítottam, azóta nincs baj a motorral. Szerintem nézd át karbit tüzetesen, ellenőrizd, hogy a fúvókák gyári méretűek-e, valószínű, hogy sok benzint kap.pempelli írta:S.O.S
Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Nekem is az ugrott be elsőre. Szagold meg a gyertyát. Erős, büdös szag jelzi a szimering problémáját. Bár ettől még nem kéne a karbi felé is durrognia. :/ Továbbá melegedésre bedöglő motor még az elektronika meghibásodását is szokta jelezi (gyújtás)pempelli írta:S.O.S
Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
S.O.S
Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
Srácok segítség kellene,nemrég raktam össze a blokkot kb 6-10km .
Már kezdetektől a következő probléma van vele hidegen szívató kétszer rárúg indít és pöfög a masina,de ahogy melegszik megy el az alapjárat és a légszűrő felé permetezi a benzint.
A kipufogón pedig kis pöttyökbe köpködi az olajat pedig csak 40-es keverék van benne,és füstöl is rendesen ,2-3000-ig akar forogni és mintha belefulladna az olajba.
Mikor elér egy hőfokot az istenért nem indul be ,hol a kipufogón hol a karbinál durran egyet.
Gyertya száraz fekete ,gyújtás szerintem jól van beállítva.
Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom,én szimeringre gyanakszom.
Re: Blokk
sziasztok.
Van egy 251es ETZ-m ami jól szuperált, de amikor összeraktuk nem volt nyomatékklucsunk. Már sikerült beszereznem egyet és utánahuztam a kuplungnak 90 Nm-el.
Összerakás után nem lett jó. Behúzott kuplungnál búgó fémes hangot hallat. olyan mint ha nem lenne benne olaj, de van.
Szerintem amikor kinyomom a kuplungot az a csillag alaku vmi a kuplung motor felöli oldalán hozzáér a nagy fogaskerékhez.
Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni? A fötengelyt a másik oldalrol megkoccintani? nem sérül a csapágy vagy akármi?
Köszönöm a segitséget, Bálint
Van egy 251es ETZ-m ami jól szuperált, de amikor összeraktuk nem volt nyomatékklucsunk. Már sikerült beszereznem egyet és utánahuztam a kuplungnak 90 Nm-el.
Összerakás után nem lett jó. Behúzott kuplungnál búgó fémes hangot hallat. olyan mint ha nem lenne benne olaj, de van.
Szerintem amikor kinyomom a kuplungot az a csillag alaku vmi a kuplung motor felöli oldalán hozzáér a nagy fogaskerékhez.
Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni? A fötengelyt a másik oldalrol megkoccintani? nem sérül a csapágy vagy akármi?
Köszönöm a segitséget, Bálint
Re: Blokk
Pedig nagyon jó lenne egy ilyen. Nincs ötleted hol tudnék gyártatni ilyet?[/quote]
sajnos nincs
sajnos nincs

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Felújított. A Tábori tuning-nál volt csináltatva. Nem tudom milyen felújító szettel lett javítva. Sajnos.Thorwald írta:Sunbim,
ez gyári főtengő, vagy felújított volt?
Ilyet még nem láttam.
Ha tudnám előrébb lennék.
Ma beszéltem Bambival, lehet hogy kicserélem a komplett főtengelyt és azt újítjuk fel megfelelő alkatrészekből. Nem tettszik a szimering siklófelülete a főtengelyemnek. Vannak rajta hibák. Lehet hogy ez vezetett a VITONok idő előtti tönkremeneteléhez! ...anno.
Lehet hogy meg lehet köszörültetni, majd kiderül.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Blokk
Pedig nagyon jó lenne egy ilyen. Nincs ötleted hol tudnék gyártatni ilyet?bambi írta: Igen létezett ilyen száraz kuplung volt,magnézium deklivel.Sajna én 20 éve találkoztam vele utoljára,még a szocformula kategória idejében.
Re: Blokk
Igen létezett ilyen száraz kuplung volt,magnézium deklivel.Sajna én 20 éve találkoztam vele utoljára,még a szocformula kategória idejében.totti0614 írta:Sziasztok. Én azért írok ide mert halottam, hogy még anno az NDk-ban egy tuning műhely gyártott olyan kuplung készletet amit a malomkerékre lehetett felszerelni és azt szeretném megtudni, hogy ha lehet még ilyet kapni vagy csináltatni akkor hol keresgéljek? Előre is köszi a segítséget.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 30
- Csatlakozott: 2011.05.20. 14:08
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Blokk
Sziasztok. Én azért írok ide mert halottam, hogy még anno az NDk-ban egy tuning műhely gyártott olyan kuplung készletet amit a malomkerékre lehetett felszerelni és azt szeretném megtudni, hogy ha lehet még ilyet kapni vagy csináltatni akkor hol keresgéljek? Előre is köszi a segítséget.
Re: Blokk
Sunbim,
ez gyári főtengő, vagy felújított volt?
Ilyet még nem láttam.
ez gyári főtengő, vagy felújított volt?
Ilyet még nem láttam.

- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Egy !FANTASZTIKUS! Zala túrán voltunk amikor hazafele jövet az M7-esen, Balatonfenyvesi, 160as lehajtónál megmihálylott a hajtókar alsó csapágy .
kb 120as utazónál, asszonnyal, csomagokkal.
...a tünet nem erős beciripelős hirtelen ragadás volt, hanem ,,lassan" elgyengülő, elkenődő erővesztés volt a jelenség. Tudtam hogy baj van, hirtelen húztam egy kuplungot. Nem csúsztunk meg, csak időben , nem kicsit. ...
Zsakfos, Anitával utolért minket, kb 10 perc múlva. ... A motort utánfutón hazaszállítottuk Zsakival. Köszönet érte
A blokkot ma este kiemeltem, a gyanú beigazolódott, hajtókar alsó csapágy ,,felforrt" , elkenődött, egy része az átömlőkön át, és a dugattyú mellett a préstérbe kerülve még a dugó tetejére is ráégett.
Egy pár kép a ,,balesetről" :





kb 120as utazónál, asszonnyal, csomagokkal.
...a tünet nem erős beciripelős hirtelen ragadás volt, hanem ,,lassan" elgyengülő, elkenődő erővesztés volt a jelenség. Tudtam hogy baj van, hirtelen húztam egy kuplungot. Nem csúsztunk meg, csak időben , nem kicsit. ...
Zsakfos, Anitával utolért minket, kb 10 perc múlva. ... A motort utánfutón hazaszállítottuk Zsakival. Köszönet érte

A blokkot ma este kiemeltem, a gyanú beigazolódott, hajtókar alsó csapágy ,,felforrt" , elkenődött, egy része az átömlőkön át, és a dugattyú mellett a préstérbe kerülve még a dugó tetejére is ráégett.
Egy pár kép a ,,balesetről" :




,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
B13 írta:valaki tud egy Blokkot.? MZ ETZ 250est nem szenvedek a mostanival .
Érdekelne egy másik , ami jó állapotba van és árilag sem rossz amim meg van jó lesz alkatrésznek.
Hamar feladtad. Ha rendszámos a géped, akkor is blokkot kell bontanod, a motorszámot tartalmazó elemet mindenképp bele kell építened. Na meg MZ-s ként nem árt ha konyítasz valamit a szereléshez. Inkább dobd össze magad. Csak egy vélemény....
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
valaki tud egy Blokkot.? MZ ETZ 250est nem szenvedek a mostanival .
Érdekelne egy másik , ami jó állapotba van és árilag sem rossz amim meg van jó lesz alkatrésznek.

Érdekelne egy másik , ami jó állapotba van és árilag sem rossz amim meg van jó lesz alkatrésznek.

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Van egy 4 sebis főtengelyem.Nandor írta:Hihetetlen, felforr az agyvizem!![]()
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
Neked adom ingyen és bérmentve.
Azt nem állitom hogy esetleg nem kell alsó tűgörgőt cserélni,vagy akár hajtókart,de a tengely része az jó állapotúnak mondható.
Majd a szerelőd megállapitja ha kell neked.
A kúp,a szimmering és csapágy heleyeket én jónak látom.
Egy szónak is száz a vége,ha kell akkor priviben megbeszéljük hogyan jut el hozzád.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
tudok egy ts blokkot,de az a baj hogy csak mindenestől eladó
(váz..stb..)
(váz..stb..)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Addig esztergálni, amíg a görbület kijön, majd egy kisebb belső átmérőjű csapágy?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sajnos nem tudják javítani mert egyszerűen elgörbült az az oldal.DrV írta:Asszem hallottam már főtengely felújításról, de nincs sok ötletem, h mit takarhat. Talán esztergálás, méret alá, kicsit más méretű csapágyazás, centírozás és már mehet is, de ehhez nagyon profi esztergályos kéne.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sajnos nem. Azért vittem el műhelybe, hogy kicentirozzák mert nagyon vibrált a motor, de kiderült nem az a baj hanem 1.5mm-lógása van a kuplung oldalon, még a főtengely csapágy is kimozdult.Perec írta:Részvétem, de hogy tud elromlani egy MZ főtengely? Elég egyszerű szerkezet masszív és ráadásul anyagból vanNem javítható?

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Asszem hallottam már főtengely felújításról, de nincs sok ötletem, h mit takarhat. Talán esztergálás, méret alá, kicsit más méretű csapágyazás, centírozás és már mehet is, de ehhez nagyon profi esztergályos kéne.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Részvétem, de hogy tud elromlani egy MZ főtengely? Elég egyszerű szerkezet masszív és ráadásul anyagból van
Nem javítható?

Nandor írta:Hihetetlen, felforr az agyvizem!![]()
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Hihetetlen, felforr az agyvizem!
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nem elég, hogy három hete szerelőnél van a motorom most még az is kiderült, hogy a főtengelyem is kuka.
Nincs valakinek 4 sebességes ts főtengelye vagy komplett /1 blokkja?
Esetleg hol lehet venni?
Re: Blokk
már nincs fent.:S
valaki nem tud nekem egy működő képes blokkot.?Belősőstöl.
oda adnám az enyémet meg XY összeget rádobnák.
valaki nem tud nekem egy működő képes blokkot.?Belősőstöl.

oda adnám az enyémet meg XY összeget rádobnák.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég