![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Amúgy az ETZ forgósabb mint a TS. Négy felömlő, stb... Gondolom a TS-el van tapasztaltad a B7HS-t. Én "télen" használom azt...
Mindenesetre NGK-ból csak is japánt! A franciák még egy gyertyát se tudnak legyártani normálisan...
Nekem a Denso bejött, meg azt hiszem a Brisk is. Bár be kell ismernem, hogy volt olyan Densom, ami 5000 km-ert ment el.Pötyee írta:NGK BP7HS, ha nem tud rendesen letisztulni akkor BP6HS.
Denso, isolator, brisk, ezek felejtősek.
Vagy elkötötted a blokkban - esetleg fesszabályozónál - valamelyik vezetéket (+12V testre megy), vagy valahol letestel az egyik +12V-os kábel és így okoz zárlatot. Nézd meg nincs valahol becsípődve valamelyik vezeték, esetleg a szigetelése sérült meg, stb.smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Zárlat.smate írta:helló, felújítás után bekötöttem az elektronikát, amikor még a blokk nem volt bent kipróbáltam és a lámpák világítottak miután bekerült a blokk és felkapcsoltam a helyzetjelzőt vagy a tompítottat elfüstölte az akksi pozitív sarkánál lévő biztit, mi lehet a baj ?
Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompított? válaszokat előre is köszi
a legnagyobb nyitast allitsd be 0,4 re ne erdekeljen hol van a dugattyu ha az megvan akkor kell az alaplapot addig forgatnod, hogy a lampa a felso holtpont elott 3 mm-rel aludjon ki....es happypempelli írta:Sziasztok.
Lenne egy számomra érthetetlen hiba etz 250-es nél.
A gyújtást a felső holtpontra állítom és ugyebár itt kellene beállítani a 0,4-es hézagot a megszakítón.na most ez úgy fest hogy csak 0,3-mat tudok beállítani tovább nem bírom nyitni a megszakítót,és a 3mm-el lejjebb az előgyújtás beállításnál nem alszik el a lámpa akármerre forgatom az alaplapot,eközben hol a légszűrő hol a kipufogó fele pufog.
Mi lehet ez? bütykös tengely kopott?másikkal is próbáltam ugyanaz a jelenség új megszakító minden megvolt,kondicsere.
Jaja, nehogy már unalmas legyen a motorozás, kell egy kis izgalomKrepp írta:Az Faék szerű Mz-t bonyolítani kell hogy valami elromoljon rajta....
Hát ez egy jó kérdés... nem próbáltammatt1989 írta:Már majdnem BMW-s luxus!![]()
Ezek vízálló cuccok amúgy?
Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Amennyire emlékszem a könyv ábrájára, nem a fal aljára kellett világítania a lámpának, hanem kb. 1 méteres magasságban.Gaszika írta:Szijasztok!
Meg tudnátok mondani hogy hogy állítsam be a fényszórtómat, mert a könyvbe lévő ábrán nem igazán tudok kiigazodni, mennyire kell állni a faltól hogy pont az aljára verjen a tompitott? válaszokat előre is köszi
Igen, elnéztem. Kapásból ETZ-re gondoltam, nem olvastam el, hogy nem az...z25z írta:asszem az dinamos
Hello!fzooltan írta: Hali GeRii! mielőtt még belebonyolodnál ebbe a Simson-Mz keresztezésbe......... az általad linkelt képen 24-es számmal jelölt töltőberendezés nem egyenlő az MZ dinamójával,sem fesszabályzójával. A képen látható (24-es) szerkezet arra hivatott hogy a Simson töltőtekercsében indukálodott váltóáramot egyenírányítja illetve megfelelő feszültségen tartja.
Szerintem az TS 125 dinamót nem lehet átoperálni a Simsonba .
Én azt javaslom ,hogy az eredeti állapotot kell visszaállítani töltőberendezéssel és akksival aztán már müködik is az irányjelző.
A gyújtás-fénykapcsolót még csak át lehetne ültetni de az egész nem ér annyi macerát.
Nekem ez donor motor, igazából Simsonra szeretném átvarázsolni az indexet, mert azon nincs. Nézegettem interneten kapcs rajzokat és Simsonnál kell ez a gyújtás fény kapcsoló 23. és jobb felső sarok: http://www5.picturepush.com/photo/a/636 ... C3%81T.jpg Gondoltam, ha működött az MZ-n valahogy átlehetne varázsolni rá. Most azt keresem.GeRii írta: Igen ez szerintem is dinamos. Köszi megis lesemDe nem a kulcsra gondolok, arra gondoltál?
Köszi a választ.Endre írta: Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.
z25z írta:asszem az dinamos, nem generatoros, a gyujtaskapcsolot meg raulsz megfogod a kormanyt es nezel elore es nagyjabol a lampafej kornyeken meg kellene latnod
Igen, ez a feszültségszabályozó. Az a kérdés, hogy a töltésé-e vagy a világításé, jelen esetben nem értelmezhető. Ez a szerkezet a generátor által szolgáltatott feszültséget tartja állandó értéken. Ezt úgy éri el, hogy a generátor forgórészére jutó ún. gerjesztőáramot kapcsolja periodikusan ki-be. Erre szolgál az a nyelv szerű érintkező. A generátor által termelt elektromos energia egyaránt felhasználható az akksi töltésére, világításra, stb.GeRii írta:Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy a fotón lévő dolog a fesszabályzó? Ha igen töltésé vagy a világításé vagy mindkettőé?
MZ TS 125/150-ről van szó.
Végső esetben megszakítós lesz.. :Scsoka írta:a megszakítós is ad egy szikrát,ha nyitott állapotában van,és ráadod a gyújtást.Próbálj forgatni a főtengelyen,és így is nézd meg a gyújtás ráadást,ha mindenhol szikrát ad,akkor elektronika betegsége van.Én nem nagyon bízok az ilyen finom elektronikákban,mert ez nem egy vízhűtéses,négyütemű,japán precizitással tervezett,és épített gép.Nem akarom leszólni az MZ-t,mert az egyszerűségét szeretem,de nagy a hőingadozás,ezt nem szereti a szilícium alapú technológia,nagy a rezonancia,ezt meg az SMD(láb nélküli elektronikai alkatrészek) alkatrészek nem szeretik.Egyedül az elektronikus feszültség szabályzót,és a gyújtás végfokot tartom jó ötletnek.Ezeket beszerzem én is,de az anyagi lehetőségeim korlátozottak,és egyetlen veszekedést sem akarok a motor miatt otthon.A nőknek meg kell hagyni a hitet,hogy ők az elsők.
Blokk topikba írtamDrV írta:Talán nincs elkopva?
Gyertyahézag? Esetleg gyertyacsere? Nézd meg, h ad e szikrát, ha kiveszed a gyertyát a motorból.Andrá$ írta:sziasztok vki mondjon vmi okosat mert felgyújtom...![]()
150-s TS-ről van szó amit vettem most már ott tartok hogy minden megvan csak mennie kell jóformán első indulás ok jól megy kicsit füstöl hátha sokat kap,
aztán már csak darabosan jár, most már szikra sem volt csak úgy leált aztán kész semmi, megszakítóhézagot beállítom ok 0,3 nem jó állítom kisebbre nem jó aztán 0,4-re hop p5 rúgásból egyszer adott szikrát,,mérgemből beállítom jó nagyra (0,6) és láss csodát szép kék szikrát ad a gyertya
![]()
most ez mitől lehet![]()
mert ötletem sincs meg kitudja ezzel meddig lesz jó vagy elindul-e
Ne rögtön a fesszabra gondolj generáornál lest meg a csatlakozásokat és a forrasztásokat is szemrevételezd a csúszógyűrűt és a szénkeféket majd jöhet a dióda híd és ha minden OK akkor marad a fesszab.seagateh írta:sziasztok. töltés gondal küzdök. Sube fél feszültségszabályzó eddig tökéletesen működött míg nem azt vettem észre hogy alapjáraton nincsen tölés felkellett pörgetni 1500-2000ig a motort amikor rákapcsolt és utána volt töltés ez ment néhány napig míg nem 2500as fordulat fett töltött csak és alatta halványan pislog a tölés visszajelző lámpa. kicseréltem a végtrazisztort és a helyzet ugyanaz. lehet hogy a nyákban ment ki valami alkatrész vagy egyszerűen csak valami kontakt baja van? esetleg netán generátort nézzem meg?
előre is köszi.
Üdv Csabi
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég