Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
köszi
Re: Elektronika
sziasztok. töltés gondal küzdök. Sube fél feszültségszabályzó eddig tökéletesen működött míg nem azt vettem észre hogy alapjáraton nincsen tölés felkellett pörgetni 1500-2000ig a motort amikor rákapcsolt és utána volt töltés ez ment néhány napig míg nem 2500as fordulat fett töltött csak és alatta halványan pislog a tölés visszajelző lámpa. kicseréltem a végtrazisztort és a helyzet ugyanaz. lehet hogy a nyákban ment ki valami alkatrész vagy egyszerűen csak valami kontakt baja van? esetleg netán generátort nézzem meg?
előre is köszi.
Üdv Csabi
előre is köszi.
Üdv Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Írtam neked pm.Pötyee írta: Ezeket a gyujtásokat Fodor Laci barátom épiti be Budapesten. Telefonszámot inkább privátban adnék.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A gyujtás lényege, hogy egy komplet yamaha aerox gyujtást felteszünk, nem kell semmit fúrkálni a blokkon,, bármikor vissza lehet tenni a gyári gyujtást.
Ehhez a yamaha (minarelli) gyujtáshoz lehet kapni tuning CDI-t, Malossi gyártja, van hozzá kapcsolható fordulatszám korlátozó is. Lényege hogy a panelen egy csavarral tudod állitani a gyujtásgörbét, hogy mennyire ejtse be a végén.
Stroboszkóppal belőttük szépre, élből le is tekeri a fordulatszámmérőt ahogy kell.
Ezeket a gyujtásokat Fodor Laci barátom épiti be Budapesten. Telefonszámot inkább privátban adnék.
Lényeg hogy kell neki egy gyári MZ forgórész, amiből a kúpot kiszedi, tehát utána már nem lehet használni azt.
Ehhez a yamaha (minarelli) gyujtáshoz lehet kapni tuning CDI-t, Malossi gyártja, van hozzá kapcsolható fordulatszám korlátozó is. Lényege hogy a panelen egy csavarral tudod állitani a gyujtásgörbét, hogy mennyire ejtse be a végén.
Stroboszkóppal belőttük szépre, élből le is tekeri a fordulatszámmérőt ahogy kell.
Ezeket a gyujtásokat Fodor Laci barátom épiti be Budapesten. Telefonszámot inkább privátban adnék.
Lényeg hogy kell neki egy gyári MZ forgórész, amiből a kúpot kiszedi, tehát utána már nem lehet használni azt.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Az állítható görbéjű yamaha gyújtásról tudnál többet mondani?Pötyee írta:Üdv!
ha szükség van rá, tudok embert aki normális áron 12V-ra alakitja a 6V-os rendszereket, yamaha gyujtást tesz bele.
Enyémbe is az van, (igaz nekem állitható gyujtásgörbével), és a gyujtófeszültség problémáim azonnal megszűntek, 45000 V feszültséget kap a gyertya.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Engem érdekelne. Mennyiért és hol?
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!
ha szükség van rá, tudok embert aki normális áron 12V-ra alakitja a 6V-os rendszereket, yamaha gyujtást tesz bele.
Enyémbe is az van, (igaz nekem állitható gyujtásgörbével), és a gyujtófeszültség problémáim azonnal megszűntek, 45000 V feszültséget kap a gyertya.
ha szükség van rá, tudok embert aki normális áron 12V-ra alakitja a 6V-os rendszereket, yamaha gyujtást tesz bele.
Enyémbe is az van, (igaz nekem állitható gyujtásgörbével), és a gyujtófeszültség problémáim azonnal megszűntek, 45000 V feszültséget kap a gyertya.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Szia Máté!smate írta:a ledes km óra/ fordulatszám mérőhöz a lehez milyen előtét ellenállás kell ?
Hát, azt LED-je válogatja...úgy kell méretezni, hogy olyan 15-20 mA legyen az árama, már amennyiben nagyfényerejű eszközről beszélünk... de mondjuk kb. 330 ohm.
Legjobb, ha
-a katalógusadatként megadott max. áramerősség alá méretezed vagy 20%-kal
-az akkuról meghajtva eléraksz egy 1kohm-os potit meg egy multimétert, tekergetéssel beállítod az áramerősséget ( 1, ), aztán leméred, hány ohm-on áll a potméter (2, ).
Enyém is LED-esítve van és én voltam
Sok sikert!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
a ledes km óra/ fordulatszám mérőhöz a lehez milyen előtét ellenállás kell ?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
- MZ-d típusa: TS 250/1
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget. Akkor gondolom, hogyha 6.1-2 volt körül nyit az jó vagy nagyobb feszültségnél nyisson?
Re: Elektronika
Köszi szépen beci58 !!!
Re: Elektronika
A kondenzátor a felelős azért többek között , hogy a megszakító ne égjen be, a filc azért felel , hogy olajjal kenje a bütykötadamkis írta:Sziasztok,a motorom állandóan kiveri a megszakitót,ujj a gyertya,a fesz szab is,ötletek?
és így nem kopik a megszakító lába annyira.
Régebben írták , jobb egy wartburg megszakító a bontóból mint az utángyártott az üzletből.
Tehát kondenzátor csere vagy tranzisztoros gyújtás.
Re: Elektronika
[quote="bandi12"]Hello!
Azt szeretném megtudni, hogy a ts 125 állórészének mágnesesnek kell-e lenni.
Marad benne mágnesesség az biztos , a dinamónál az állórész egy elektromágnes ezt gerjesztjük a fesszabályzó által szabályozva a forgórészről vesszük le a hasznos teljesítményt.
A gyújtáskapcsoló 5.-ik állásába ez miatt a visszamaradt mágnesesség miatt lehet a motort betolni lemerült aksival.
Ha sokat áll a motor akkor elvesztheti a mágnesességét de a gyújtás rákapcsolásakor mágneses lesz.
Remélem nem voltam nagyon tudományos?
Azt szeretném megtudni, hogy a ts 125 állórészének mágnesesnek kell-e lenni.
Marad benne mágnesesség az biztos , a dinamónál az állórész egy elektromágnes ezt gerjesztjük a fesszabályzó által szabályozva a forgórészről vesszük le a hasznos teljesítményt.
A gyújtáskapcsoló 5.-ik állásába ez miatt a visszamaradt mágnesesség miatt lehet a motort betolni lemerült aksival.
Ha sokat áll a motor akkor elvesztheti a mágnesességét de a gyújtás rákapcsolásakor mágneses lesz.
Remélem nem voltam nagyon tudományos?
Re: Elektronika
[quote="Török Laci"]Jó estét.
Kérdésem a következő lenne.
A Ts 6 voltos fesszabját, hogyan kell beállítani
Az a viszáram kapcsoló érintkező az a dolga ha alacsony a motor fordulat akkor a dinamó nem termel annyit mint az akkumulátor feszültsége ilyenkor szétkapcsol, ha nagyon gyengére van állítva akkor a dinamó fogyasztja az áramot az akkuból.Tisztának és jól záródónak kell az érintkezőnek lenni mert a töltő áram azon megy át. ha nem így van akkor a
töltésjelző halványan világít.
Kérdésem a következő lenne.
A Ts 6 voltos fesszabját, hogyan kell beállítani
Az a viszáram kapcsoló érintkező az a dolga ha alacsony a motor fordulat akkor a dinamó nem termel annyit mint az akkumulátor feszültsége ilyenkor szétkapcsol, ha nagyon gyengére van állítva akkor a dinamó fogyasztja az áramot az akkuból.Tisztának és jól záródónak kell az érintkezőnek lenni mert a töltő áram azon megy át. ha nem így van akkor a
töltésjelző halványan világít.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
martin0613 írta:Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
Így:)
Nekem több mint egy éve üzemel a Babettámba .Ez pöc röf:)
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Légy nyugodt, bírja. sőt, jobban is jársz vele.etzzsolt írta:Sziasztok!!
12V 7Ah zselésakksit felbírja tölteni 251-es Etz a motor 13.7 V tölt!Tudom a gyárielőírás 12V 5.5Ah de nem volt csak 7Ah-ás a boltban s kelletett az akksi mert volt dolga a motornak!Előre is köszi a válaszokatt!További szép napott
Viszont nem tudom, miért nem olvas vissza szinte soha senki
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Sziasztok!!
12V 7Ah zselésakksit felbírja tölteni 251-es Etz a motor 13.7 V tölt!Tudom a gyárielőírás 12V 5.5Ah de nem volt csak 7Ah-ás a boltban s kelletett az akksi mert volt dolga a motornak!Előre is köszi a válaszokatt!További szép napott
12V 7Ah zselésakksit felbírja tölteni 251-es Etz a motor 13.7 V tölt!Tudom a gyárielőírás 12V 5.5Ah de nem volt csak 7Ah-ás a boltban s kelletett az akksi mert volt dolga a motornak!Előre is köszi a válaszokatt!További szép napott
A rock örök és halhatatlan!!
Re: Elektronika
Hello!
Azt szeretném megtudni, hogy a ts 125 állórészének mágnesesnek kell-e lenni.
A választ előre is köszönöm
Azt szeretném megtudni, hogy a ts 125 állórészének mágnesesnek kell-e lenni.
A választ előre is köszönöm
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
- MZ-d típusa: TS 250/1
Re: Elektronika
Jó estét.
Kérdésem a következő lenne.
A Ts 6 voltos fesszabját, hogyan kell beállítani?
Azt tudom, hogy azzal amelyiknek mind a két felől van érintkezője azzal lehet a feszültséget.
Azt nem tudom, hogy a másikkal ami csak nyit meg zár azzal mit lehet állítani és mennyire kell?
Kérdésem a következő lenne.
A Ts 6 voltos fesszabját, hogyan kell beállítani?
Azt tudom, hogy azzal amelyiknek mind a két felől van érintkezője azzal lehet a feszültséget.
Azt nem tudom, hogy a másikkal ami csak nyit meg zár azzal mit lehet állítani és mennyire kell?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Üdv!martin0613 írta:Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
A gyertya elektródatávolsága ne legyen nagyobb 0,4 mm-nél.
P.
Re: Elektronika
Sziasztok,a motorom állandóan kiveri a megszakitót,ujj a gyertya,a fesz szab is,ötletek?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Szerintem sehogy,mert az ETZ egy berúgásra fordít a főtengelyen kb 1 fordulatot,míg a bóbita pedálos,de egy fél pedál fordulattal kb 3-mat fordít a főtengelyen.martin0613 írta:Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
- MZ-d típusa: Mz Ts 150,125
Re: Elektronika
Helló !!
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
babetta gyújtás van az mz ts 150 emen, hogyan tudnám meg oldani hogy be lehessen rugni ? mert nem mindíg ad szikrát ha be akarom rúgni. Valaki tudna segíteni hogyan lehetne ezt megoldani ?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Perzse hogy át lehet!kzolika1994 írta:Etz-nek az első lámpáját át lehetne alakítani xenon fényszórósra? Valaki már csinált ilyet? Vélemény róla?
Veszel hozzá utángyártott kínai H4-es xenon szettet, kb egy 10 ropi körül van és berakod.
DE arra számíts, hogy a szembejövők anyázni fognak miatta, műszakin nem megy át mert szabálytalan, a rendőr ha megállít a helyszínen agyonlő érte, aki meg az árokba megy mert te elvakítottad, az ha utána megtalál akkor lerúgja a fejedet.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Elektronika
Etz-nek az első lámpáját át lehetne alakítani xenon fényszórósra? Valaki már csinált ilyet? Vélemény róla?
Re: Elektronika
üdv!
kérem, írjon nekem E-mail-t akinek van eladó ETZ egyenirányító diódahídja. csak budapest és környéke. személyesen venném át. waresz89@freemail.hu
kérem, írjon nekem E-mail-t akinek van eladó ETZ egyenirányító diódahídja. csak budapest és környéke. személyesen venném át. waresz89@freemail.hu
Bokodi Áron- WARESZ
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hát szerintem akkor méregess; először hogy a fesszabnál kiadja-e a 12V ot, utána ennek tükrében mérje ellenállást felfelé vagy lefelé végig.Hujber írta:
Még nem mértem végig. Onnan tudom, hogy nincs töltés, hogy folyamatosan ég a piros visszajelző, és pár nap után az akksi is teljesen lemerül. Van hogy egy motorozás után már csak kb 5-6ezren lehet megtartani a motor járását, ez alatt leáll.
Re: Elektronika
Még nem mértem végig. Onnan tudom, hogy nincs töltés, hogy folyamatosan ég a piros visszajelző, és pár nap után az akksi is teljesen lemerül. Van hogy egy motorozás után már csak kb 5-6ezren lehet megtartani a motor járását, ez alatt leáll.ambrusviktor írta: Teheted. Végigmérted? És mindenhová elvileg szépen elmegy a fesz. ? Ha igen, akkor felteszem a kérdést, hogy miből állapítottad meg hogy nincs töltésed? A fesszabból kijön a 12V? Mert ha igen, akkor odáig elmegy, az nem kérdés... ebből legalább már azt fogod tudni, hogy "alul vagy felül" keress.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Teheted. Végigmérted? És mindenhová elvileg szépen elmegy a fesz. ? Ha igen, akkor felteszem a kérdést, hogy miből állapítottad meg hogy nincs töltésed? A fesszabból kijön a 12V? Mert ha igen, akkor odáig elmegy, az nem kérdés... ebből legalább már azt fogod tudni, hogy "alul vagy felül" keress.Hujber írta:
Okés végigmérem, igen, olyan fesszab van benne. Beletehetem az enyémet, azzal működnie kell (ha ott vna a baj), vagy nem tehetem? Azért kérdezem, mert nekem elektronikus a gyújtás, azon meg nem. Nem tudom, miként befolyásolja.
Re: Elektronika
Okés végigmérem, igen, olyan fesszab van benne. Beletehetem az enyémet, azzal működnie kell (ha ott vna a baj), vagy nem tehetem? Azért kérdezem, mert nekem elektronikus a gyújtás, azon meg nem. Nem tudom, miként befolyásolja.ambrusviktor írta: A fesszab. utángyártott? mert ha az 5lábú utángyártottról van szó, akkor az elég gagyi, hamar tönkremegy, az gyanús lehet. Am mint mondtam mérd végig az ellenállást.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
A fesszab. utángyártott? mert ha az 5lábú utángyártottról van szó, akkor az elég gagyi, hamar tönkremegy, az gyanús lehet. Am mint mondtam mérd végig az ellenállást.Hujber írta:Basszus, még mindig nem oldódott meg a töltés gondunk, nincs valami ötletetek? Ha valaki nem ismeri az előzményeket, megszakítós 250es ETZ, a vezetékek jónak tűnnek, a szénkefék is, elektronikus fesszabályzóval, saruk tiszták, tocsognak a wd 40ben, nincs több ötletünk.
Az befolyásolhatja az áramkört, hogy mindenhol 8 amperes biztosítékok vannak?
Re: Elektronika
Basszus, még mindig nem oldódott meg a töltés gondunk, nincs valami ötletetek? Ha valaki nem ismeri az előzményeket, megszakítós 250es ETZ, a vezetékek jónak tűnnek, a szénkefék is, elektronikus fesszabályzóval, saruk tiszták, tocsognak a wd 40ben, nincs több ötletünk.
Az befolyásolhatja az áramkört, hogy mindenhol 8 amperes biztosítékok vannak?
Az befolyásolhatja az áramkört, hogy mindenhol 8 amperes biztosítékok vannak?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
1. a gyári is hall jeladós - mármint az elektronikusra gyújtásaattila941228 írta:Üdv! Valaki tudna nekem felvilágosítást adni a hall jeladós gyújtásról?
PL: megbízhatóbb mint az eredeti , teljesítmény nagyobb lesz,és az aksit ugyanúgy visszatölti Etz 150-esre akarom . Válaszokat előre is köszönöm: Attila
2. teljesítmény nem feltétlenül változik, viszont a magasabb fordulatokat is jobban bírja
3. az akkut a gyújtás meríti, nem tölti: mert fogyasztó
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
Üdv! Valaki tudna nekem felvilágosítást adni a hall jeladós gyujtásrol?
PL: megbízhatóbb mint az eredeti , teljesítmény nagyobb lessz,és az aksit ugyanúgy visszatölti Etz 150-esre akarom . Válaszokat elöre is köszönöm: Attila
PL: megbízhatóbb mint az eredeti , teljesítmény nagyobb lessz,és az aksit ugyanúgy visszatölti Etz 150-esre akarom . Válaszokat elöre is köszönöm: Attila
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
ja és míg nem felejtem el a csúszógyűrű nem műszén hanem grafit
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok csak hogy egyet értsünk, a dinamónál van kommutátor, és a generátornak pedig csúszógyűrű ,ezt könnyen lehet cserélni , de aki rászánja magát és még nem csinált ilyent nagyon óvatosan és körültekintéssel csinálja üdv. juragy
Re: Elektronika
azazambrusviktor írta: Én ilyennel még nem találkoztam... mármint kommutátorral... ez nem a műszéngyűrű a forgórészen? Arra hajaz... komolyan nem tudom mi lehet vagy mi szerepe van, ha ez egy önálló darab, akkor tök ismeretlen nekem...
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Én ilyennel még nem találkoztam... mármint kommutátorral... ez nem a műszéngyűrű a forgórészen? Arra hajaz... komolyan nem tudom mi lehet vagy mi szerepe van, ha ez egy önálló darab, akkor tök ismeretlen nekem...Hujber írta:
Bocs, rosszul értelmeztem a kérdésed. Ez a gyújtás oldalon van a főtengelyen a megszakítóbütyök alatt. De nem értem mi baja lehet, hiszen csak egy bizonyos anyagból van, nem értem hogy tud elromlani.
Re: Elektronika
ambrusviktor írta: Ez hol van a 250esben?
Bocs, rosszul értelmeztem a kérdésed. Ez a gyújtás oldalon van a főtengelyen a megszakítóbütyök alatt. De nem értem mi baja lehet, hiszen csak egy bizonyos anyagból van, nem értem hogy tud elromlani.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Igen igen, a megszakítós 250es ETZvel van a baj, és az én elektronikusomba pakoljuk át egyenként a cuccokat, hogy megtudjuk mi a kehéje.ambrusviktor írta:
Ez hol van a 250esben?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ez hol van a 250esben?Hujber írta:
Igen, az egyik motor megszakítós, a másik pedig elektronikus, a megszakítósba 0-0,6 voltot mutata a mérő, az elektronikuson pedig úgy ahogy mondod(11voltot alapjáraton, kevesebbet magas fordulaton). Átcserélve a szénkeféket, ugyan ez a helyzet. Mi a komutátorra tippelünk, hogy az lehet a hunyó http://anzomotor.hu/etz-mz/elektromos_b ... 11099.html
Re: Elektronika
ambrusviktor írta: Elvileg egyen áramot nem is tudsz mérni a generátornál, csak a diódahíd után... már ha jól tudom... A fesszab. után kellene 13,8 vagy akörül lennie a töltésednek... ha ott az nincs meg, akkor ellenállást mérj szerintem... mármint azzal mérd végig a vezetékeket és stb...
Bár ez lehet hogy hülyeség, de a fejemben így jónak tűnik
Nekem sikerült mérnem A fesszabályzónál melyik pontokon mérjek? DF és D-?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
kiszsebi írta: A szénkeféknél csak a gerjesztő kör feszültségét méred... Ez mindig attól függ, hogy mekkora a fordulat: kisebb fordulaton nagyobb a feszültség, a fordulat növekedésével pedig kezd csökkenni (ha elektronikus fesszabályzód van).
Igen, az egyik motor megszakítós, a másik pedig elektronikus, a megszakítósba 0-0,6 voltot mutata a mérő, az elektronikuson pedig úgy ahogy mondod(11voltot alapjáraton, kevesebbet magas fordulaton). Átcserélve a szénkeféket, ugyan ez a helyzet. Mi a komutátorra tippelünk, hogy az lehet a hunyó http://anzomotor.hu/etz-mz/elektromos_b ... 11099.html
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Elvileg egyen áramot nem is tudsz mérni a generátornál, csak a diódahíd után... már ha jól tudom... A fesszab. után kellene 13,8 vagy akörül lennie a töltésednek... ha ott az nincs meg, akkor ellenállást mérj szerintem... mármint azzal mérd végig a vezetékeket és stb...Hujber írta:
Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Bár ez lehet hogy hülyeség, de a fejemben így jónak tűnik
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A szénkeféknél csak a gerjesztő kör feszültségét méred... Ez mindig attól függ, hogy mekkora a fordulat: kisebb fordulaton nagyobb a feszültség, a fordulat növekedésével pedig kezd csökkenni (ha elektronikus fesszabályzód van).Hujber írta:Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem töltambrusviktor írta: Szépen a vezetékeken végig kellene szerintem mérni, hogy meddig megy el, és ahol "elakad" ott a gond. Diódahíd, fesz.szab, vagy csak simán érintkezés... legjobb ha végigméred szerintem.
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Fordítva ülsz rajtakiss zoltán írta:akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
Szépen a vezetékeken végig kellene szerintem mérni, hogy meddig megy el, és ahol "elakad" ott a gond. Diódahíd, fesz.szab, vagy csak simán érintkezés... legjobb ha végigméred szerintem.Hujber írta: Na össze is balfaszkodtuk, zárlatos volt az egyik foglalat. Újabb kérdés: Nem tölt vissza. Miért? Szénkefék még megvannak, le lettek tisztítva, a 2 gyűrű is, amiről a 150es barátunk beszél, multiméterrel a szénkefék kimenetén gázadásra látszik, hogy "tölt", de az akksiig már nem jut el.
Re: Elektronika
rosz helyen van a gyújtáskiss zoltán írta:akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég