Blokk
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
A berugókar természetes, hogy kattog, van rajta egy ilyen kioldó racsni, hogy amikor beindul, ne törje el a lábadat, ne rúgjon vissza. Ha rúgásra nem indul, vedd ki a gyertyát és hallgasd meg, hogy a dugattyú mozog-e, ha nem akkor vagy csúszik a kuplungod vagy leforgott. Ha viszont tolásra beindul, de nem nagyon meg, akkor talán csúszik.
Mondjuk ha már kicsavartál minden csavart...kuplung fent van még?
Mondjuk ha már kicsavartál minden csavart...kuplung fent van még?
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
A blokkot szépen melegítsd fel és finoman gumikalapáccsal vagy sima kalapáccsal de valami ütőfa használatával szét lehet kocogtatni. A szerelési videót mindenképpen nézd meg mielőtt bármit is csinálsz, többször is ajánlatos megnézni, sokat lehet belőle tanulni. A blokkot vagy tedd be egészben a sütőbe, 100 fokraB13 írta:Sziasztok Nekem a következő lenne a problémám van egy MZ ETZ250-esem.!
de a berúgókar nem működik.:SMikor visza engedem halom hogy egy fogas forog a világ végéig.
És mikor menni akarunk vele tolásra megy,de alig megy.:S
ÉS szét akarom szedni átvizsgálni,ki is csavartam minden csavart ,de nem jön szét a blok.!
Hogyan tudnám széthúzni.?
Segítséget előre is köszönöm .!És PM-ben várom.

Youtube-ra beírod, hogy ETZ service és ki fogja adni a videókat, 8 van asszem.
Re: Blokk
Ugye nem gondolod, hogy ez a fórum lényege? Hogy te kérdezel, és privátban kapod a szétszerelési útmutatást? Majd itt szépen segítünk, és akkor ha másnak is ilyen gondja lesz, csak elolvassa a bejegyzéseket, és neki is megoldódik, és akkor nem kell neki is külön privátban elmondani azt ami amúgy nem államtitok. Másik, hogy pontosabban fogalmazd meg a problémát. Pl mi az, hogy tolásra megy? Tolásra lehet csak elindítani? Pontosabban írd le mi a baja, mert így halvány gőzöm nincs mi a baj. Látom 1 hozzászólással még új vagy, majd belerázódsz, de ezek alap dolgok, kérlek vedd figyelembe. Most akkor ugorjunk neki még egyszer: Mi a baja a berúgónak?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok Nekem a következő lenne a problémám van egy MZ ETZ250-esem.!
de a berúgókar nem működik.:SMikor visza engedem halom hogy egy fogas forog a világ végéig.
És mikor menni akarunk vele tolásra megy,de alig megy.:S
ÉS szét akarom szedni átvizsgálni,ki is csavartam minden csavart ,de nem jön szét a blok.!
Hogyan tudnám széthúzni.?
Segítséget előre is köszönöm .!És PM-ben várom.
de a berúgókar nem működik.:SMikor visza engedem halom hogy egy fogas forog a világ végéig.
És mikor menni akarunk vele tolásra megy,de alig megy.:S
ÉS szét akarom szedni átvizsgálni,ki is csavartam minden csavart ,de nem jön szét a blok.!
Hogyan tudnám széthúzni.?
Segítséget előre is köszönöm .!És PM-ben várom.

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Összerakom most az új lánccal, megyek vele pár km-ert, és megnézem. Kivettem a lánckereket, meg a szimeringházat, és ott is letömítettem. Megfordult a fejemben, hogy az imbusz fejes csavaroknál ereszt (a hagyományos csavarokat lecseréltem erre, bár nem süllyesztett fejűekre). Ha nem jön be, akkor megpróbálom a te módszered. Köszönöm!Hujber írta: Szia!
Nekem is ez volt. Én leeresztettem az olajat, hagytam egy napig csöpögni, mikor üresnek tűnt, (nekem kuplung felől és olajleeresztőt is tömíteni kellett) kiszedtem az üresvisszajelzőkapcsolót, majd a mellettelevő lyukat és a kapcsoló helyét wc papírral (nekem ez tűnt a legjobb nedvszívónak) megtöröltem, (igen, kitöröltem a motor seggét) és Mester építési ragasztót nyomtam a mellette levő lyukba, aztán kerestem valamit amivel be tudtam dugaszolni, azt belenyomtam. A kapcsoló menetét is beragasztóztam, és visszaraktam. Visszarakás után még kapott pillanatragasztót (a kapcsoló teteje, mivel itt is van apró hézag, ahol folyott), majd száradás után 3-4 réteg festéket is. Azóta, (3-4 hete) nem akarom elszólni magam, de kb 4 csepp jött, és az sem onnan. Amúgy a leeresztőcsavart, aminek meg van szakadva a menete, épphogy tart, és a kuplungdeknit is Mesterrel "tömítettem"
Én elképzelhetőnek tartom. De mindenféleképpen a blokkbontás legyen az utolsó lépés.zolchee16 írta:A hézagolási probléma okozhat ilyen tünetet és esetleg azt a megakadást amitől az esés volt?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk /váltó
Enged az mindenhogy ahol csak tudEndre írta: Csak a menetnél szokott ereszteni, vagy képes az egész szerkezet átengedni az olajat a vezetékcsatlakozónál?

Re: Blokk
Volt bontva, csapágyak lettek cserélve. Hozzáértő ember csinálta, de elképzelhető, hogy összecsapta...Seclusion írta:Sziasztok!
Blokkból olajfolyással én is szenvedek a 250esnél... De nem épeszű mértékben. Mikor levettem a gyújtásdeknit, kb 1 deci olaj fogadott. Picit kevesebb. Ahogy nézegettem, úgy tűnt, mintha az egyik blokk összehúzó csavarnál eresztene, a legalsónál. Folyásnyomok szinte sehol nincsenek, igen vékonyan az üresjelzőnél, de úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy onnan jön. Ja és a legfontosabb, álló helyzetében nem engedi, csak amikor megy a motor!!! Mit nézzek meg? A lánckerékszimeringet nem akarom kivenni, mert ugye akkor cserélni kellene :S Mielőtt bontottam, nem volt ilyen gondja a blokknak, az üresjelzőt pedig nem bántottam legjobb emlékeim szerint, csak a kábelt kötöttem ki belőle.
torokb!
A láncodat ellenőrizd! Hasonló hangot adott ki az enyém is, és néhány szem már szorult. Ja és a hátsó lánckereket leamortizáltam... Nézz körül ott! Másik jellemzője, hogy nehéz tolni a motort is mellette.
zolchee16!
Blokk volt előtte bontva? Hézagolás rendben?

Re: Blokk
Szia!Seclusion írta:Sziasztok!
Blokkból olajfolyással én is szenvedek a 250esnél... De nem épeszű mértékben. Mikor levettem a gyújtásdeknit, kb 1 deci olaj fogadott. Picit kevesebb. Ahogy nézegettem, úgy tűnt, mintha az egyik blokk összehúzó csavarnál eresztene, a legalsónál. Folyásnyomok szinte sehol nincsenek, igen vékonyan az üresjelzőnél, de úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy onnan jön. Ja és a legfontosabb, álló helyzetében nem engedi, csak amikor megy a motor!!! Mit nézzek meg? A lánckerékszimeringet nem akarom kivenni, mert ugye akkor cserélni kellene :S Mielőtt bontottam, nem volt ilyen gondja a blokknak, az üresjelzőt pedig nem bántottam legjobb emlékeim szerint, csak a kábelt kötöttem ki belőle.
torokb!
A láncodat ellenőrizd! Hasonló hangot adott ki az enyém is, és néhány szem már szorult. Ja és a hátsó lánckereket leamortizáltam... Nézz körül ott! Másik jellemzője, hogy nehéz tolni a motort is mellette.
zolchee16!
Blokk volt előtte bontva? Hézagolás rendben?
Nekem is ez volt. Én leeresztettem az olajat, hagytam egy napig csöpögni, mikor üresnek tűnt, (nekem kuplung felől és olajleeresztőt is tömíteni kellett) kiszedtem az üresvisszajelzőkapcsolót, majd a mellettelevő lyukat és a kapcsoló helyét wc papírral (nekem ez tűnt a legjobb nedvszívónak) megtöröltem, (igen, kitöröltem a motor seggét) és Mester építési ragasztót nyomtam a mellette levő lyukba, aztán kerestem valamit amivel be tudtam dugaszolni, azt belenyomtam. A kapcsoló menetét is beragasztóztam, és visszaraktam. Visszarakás után még kapott pillanatragasztót (a kapcsoló teteje, mivel itt is van apró hézag, ahol folyott), majd száradás után 3-4 réteg festéket is. Azóta, (3-4 hete) nem akarom elszólni magam, de kb 4 csepp jött, és az sem onnan. Amúgy a leeresztőcsavart, aminek meg van szakadva a menete, épphogy tart, és a kuplungdeknit is Mesterrel "tömítettem"
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Nekem is eszembe jutott a lánc. Mikor megnéztem, annyira laza volt, hogy azt gondoltam belesúrol a blokkba a láncvédők csatlakozásánál. Már egy ideje napirenden van a lánc, mert álló helyből indulásnál képes ugrani néha egy szemet... Sajnos miután beállítottam a feszítést, a zörgő hang ugyan úgy meg maradt. Fülre is a blokkból bentebbről jön a hang. Persze egy lánccserét lehet hogy megér a dolog. Köszönöm a tippeket 

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Sziasztok!
Blokkból olajfolyással én is szenvedek a 250esnél... De nem épeszű mértékben. Mikor levettem a gyújtásdeknit, kb 1 deci olaj fogadott. Picit kevesebb. Ahogy nézegettem, úgy tűnt, mintha az egyik blokk összehúzó csavarnál eresztene, a legalsónál. Folyásnyomok szinte sehol nincsenek, igen vékonyan az üresjelzőnél, de úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy onnan jön. Ja és a legfontosabb, álló helyzetében nem engedi, csak amikor megy a motor!!! Mit nézzek meg? A lánckerékszimeringet nem akarom kivenni, mert ugye akkor cserélni kellene :S Mielőtt bontottam, nem volt ilyen gondja a blokknak, az üresjelzőt pedig nem bántottam legjobb emlékeim szerint, csak a kábelt kötöttem ki belőle.
torokb!
A láncodat ellenőrizd! Hasonló hangot adott ki az enyém is, és néhány szem már szorult. Ja és a hátsó lánckereket leamortizáltam... Nézz körül ott! Másik jellemzője, hogy nehéz tolni a motort is mellette.
zolchee16!
Blokk volt előtte bontva? Hézagolás rendben?
Blokkból olajfolyással én is szenvedek a 250esnél... De nem épeszű mértékben. Mikor levettem a gyújtásdeknit, kb 1 deci olaj fogadott. Picit kevesebb. Ahogy nézegettem, úgy tűnt, mintha az egyik blokk összehúzó csavarnál eresztene, a legalsónál. Folyásnyomok szinte sehol nincsenek, igen vékonyan az üresjelzőnél, de úgy gondoltam, hogy nem biztos, hogy onnan jön. Ja és a legfontosabb, álló helyzetében nem engedi, csak amikor megy a motor!!! Mit nézzek meg? A lánckerékszimeringet nem akarom kivenni, mert ugye akkor cserélni kellene :S Mielőtt bontottam, nem volt ilyen gondja a blokknak, az üresjelzőt pedig nem bántottam legjobb emlékeim szerint, csak a kábelt kötöttem ki belőle.
torokb!
A láncodat ellenőrizd! Hasonló hangot adott ki az enyém is, és néhány szem már szorult. Ja és a hátsó lánckereket leamortizáltam... Nézz körül ott! Másik jellemzője, hogy nehéz tolni a motort is mellette.
zolchee16!
Blokk volt előtte bontva? Hézagolás rendben?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
laci92!
Sajnos nem a szimeringnél folyik, hanem a kuplung kinyomó pálca mellett. Tipikus kismz betegség. Az ott lévő bronzpersely cseréjével tudod megoldani a gondot. De szerintem felesleges, legalább keni valami a láncodat...
És jó eséllyel utána elkezdi tolni a váltó-berugó tengely között...
torokb!
Nem a láncod van megnyúlva? Esetleg görgők letörve? Milyen állapotban vannak a lánckerekek?
Sajnos nem a szimeringnél folyik, hanem a kuplung kinyomó pálca mellett. Tipikus kismz betegség. Az ott lévő bronzpersely cseréjével tudod megoldani a gondot. De szerintem felesleges, legalább keni valami a láncodat...

És jó eséllyel utána elkezdi tolni a váltó-berugó tengely között...

torokb!
Nem a láncod van megnyúlva? Esetleg görgők letörve? Milyen állapotban vannak a lánckerekek?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk /váltó
Csak a menetnél szokott ereszteni, vagy képes az egész szerkezet átengedni az olajat a vezetékcsatlakozónál?nova001155 írta:nagy tz nél az a gomba sok gondot okoz :S.
Re: Blokk
Szervusztok!
ETZ250 motorom blokkjában valami zörög. Úgyértem a szokott normálisnál sokkal jobban zörög.
A hang a blokk hátsó részén keletkezik, tehát a lánckihajtás...berugó szerkezet vonalban. Erre a környékre utal az is, hogy nem függ attól hogy jár-e a motor, vagy hogy behúzom e a kuplungot, viszont hallatszik ha a hátsó kereket megforgatom üresben, és talán inkább jön elő kettes hármas fokozatban, mint a többiben. Hangzásra olyan mint ha elszabadult volna egy csavaranya nagyságú alkatrész(darab) a váltó környékén, és néha egy nekiütődő fogaskerék darab hatására megtenne egy kört a blokkban... vagy mintha egy fogaskerék szabadon pörögne-csúszna egy forgó tengelyen... lehet hogy valamelyik éppen nem kapcsolt fokozat fogaskereke mászkál és zörög? Egyébként egyáltalán semmilyen gond nincs a váltó működésével, simán kapcsol fel-le (ritkán kidobja a harmadikat, de ez nem egyedi és nem új jelenség). Ami kívülről elérhető azt ellenőriztem, illetve kevés volt a blokkban az olaj, de utántöltöttem és a zörgés maradt.
Szívesen fogadom az ötleteket, hogy mi szabadulhatott el odabent; illetve hogy ilyen okból szét szoktatok húzni jólműködő blokkot, vagy megvárjátok amíg működési hiba is jelentkezik?
ETZ250 motorom blokkjában valami zörög. Úgyértem a szokott normálisnál sokkal jobban zörög.
A hang a blokk hátsó részén keletkezik, tehát a lánckihajtás...berugó szerkezet vonalban. Erre a környékre utal az is, hogy nem függ attól hogy jár-e a motor, vagy hogy behúzom e a kuplungot, viszont hallatszik ha a hátsó kereket megforgatom üresben, és talán inkább jön elő kettes hármas fokozatban, mint a többiben. Hangzásra olyan mint ha elszabadult volna egy csavaranya nagyságú alkatrész(darab) a váltó környékén, és néha egy nekiütődő fogaskerék darab hatására megtenne egy kört a blokkban... vagy mintha egy fogaskerék szabadon pörögne-csúszna egy forgó tengelyen... lehet hogy valamelyik éppen nem kapcsolt fokozat fogaskereke mászkál és zörög? Egyébként egyáltalán semmilyen gond nincs a váltó működésével, simán kapcsol fel-le (ritkán kidobja a harmadikat, de ez nem egyedi és nem új jelenség). Ami kívülről elérhető azt ellenőriztem, illetve kevés volt a blokkban az olaj, de utántöltöttem és a zörgés maradt.
Szívesen fogadom az ötleteket, hogy mi szabadulhatott el odabent; illetve hogy ilyen okból szét szoktatok húzni jólműködő blokkot, vagy megvárjátok amíg működési hiba is jelentkezik?
Re: Blokk
Sziasztok!
Egyik barátom 250-es ETZ-jével van egy igen kellemetlen problémánk. A gond az, hogy 3. sebességi fokozatman megtorpan egy pillanatra a motor, de utána szépen megy. Ezt ritkán csinálja, felváltások kevesebb mint 10%-ában véletlenszerűen és kizárólag csak harmadikban. Megpróbáltam valahogy reprodukálni a hibát, de bárhogy közlekedtem csak amikor a motor úgy gondolja akkor jön elő. Ezen kívül a motor szépen megy, élmény lenne motorozni vele.
DE sajnos a dolgot megkeseríti az, hogy haver nemrégiben esett vele egy hatalmasat, mivel blokkolt a hátsókerék. Bejáratós a gép, szóval elképzelhető, hogy a dugó szorult meg (pontosan nem tudja, hogy rákuplungolt-e), de azóta bennünk motoszkál, hogy lehet-e valami a váltóban. Kicsit félelmetes így motorozni vele.
Ha van valakinek hasonló tapasztalata, vagy bármi ötlete, hogy tudjuk megoldani a problémát a válaszát előre is nagyon köszönöm.
Üdv,
Zoli
Egyik barátom 250-es ETZ-jével van egy igen kellemetlen problémánk. A gond az, hogy 3. sebességi fokozatman megtorpan egy pillanatra a motor, de utána szépen megy. Ezt ritkán csinálja, felváltások kevesebb mint 10%-ában véletlenszerűen és kizárólag csak harmadikban. Megpróbáltam valahogy reprodukálni a hibát, de bárhogy közlekedtem csak amikor a motor úgy gondolja akkor jön elő. Ezen kívül a motor szépen megy, élmény lenne motorozni vele.
DE sajnos a dolgot megkeseríti az, hogy haver nemrégiben esett vele egy hatalmasat, mivel blokkolt a hátsókerék. Bejáratós a gép, szóval elképzelhető, hogy a dugó szorult meg (pontosan nem tudja, hogy rákuplungolt-e), de azóta bennünk motoszkál, hogy lehet-e valami a váltóban. Kicsit félelmetes így motorozni vele.
Ha van valakinek hasonló tapasztalata, vagy bármi ötlete, hogy tudjuk megoldani a problémát a válaszát előre is nagyon köszönöm.
Üdv,
Zoli
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk /váltó
Ugyan nem tudom hogy a kis tz nél hol van az üresjárati gomba de lehet az ereszt és nem a szimeringház nagy tz nél az a gomba sok gondot okoz :S.laci92 írta:Üdv Mz-s kollégák!![]()
Van egy nagy problémám, van egy ETZ 125/150 gépem, 2éve hajtom és már nagyon idegesít hogy a kis lánckeréknél folyik az olaj, minden félét kipróbáltam már, vettem új szimeringházat- legdrágább szimeringet- tömítő pasztát is kipróbáltam- vékony kligerit tömítőlapot is használtam már de mindig folyik. Már nem tudom hogy mi tévő legyek, valaki tudna segíteni ebben a problémában???? PLS![]()
![]()
Ha rossz helyre írtam volna szives elnézéseteket kérem.
Re: Blokk /váltó
Üdv Mz-s kollégák!
Van egy nagy problémám, van egy ETZ 125/150 gépem, 2éve hajtom és már nagyon idegesít hogy a kis lánckeréknél folyik az olaj, minden félét kipróbáltam már, vettem új szimeringházat- legdrágább szimeringet- tömítő pasztát is kipróbáltam- vékony kligerit tömítőlapot is használtam már de mindig folyik. Már nem tudom hogy mi tévő legyek, valaki tudna segíteni ebben a problémában???? PLS
Ha rossz helyre írtam volna szives elnézéseteket kérem. 

Van egy nagy problémám, van egy ETZ 125/150 gépem, 2éve hajtom és már nagyon idegesít hogy a kis lánckeréknél folyik az olaj, minden félét kipróbáltam már, vettem új szimeringházat- legdrágább szimeringet- tömítő pasztát is kipróbáltam- vékony kligerit tömítőlapot is használtam már de mindig folyik. Már nem tudom hogy mi tévő legyek, valaki tudna segíteni ebben a problémában???? PLS




Re: Blokk
Ezek szerint nincs.Endre írta: Hogyan szedjem ki a házból a két 6306 csapágyat? Nem a főtengőn maradt kihúzáskor, hanem a házban... Ez ugye jót jelent?Ugye azt, hogy nincs szétbarmolva a csapágyfészek??

Ez segíteni fog a csapágyak kiszedésében:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... ereles.pdf
Ha nagyon félted a csapágyfészket, a csapágy kiütése előtt hőlégfúvóval melegítsd fel a házat a csapágy körül, de csak annyira, hogy a csapágynak még ne tudja átadni a hőt. Ilyenkor nagyobb lesz az illesztési hézag és könnyebben kijön a helyéről.
Ha nincs kiütőszerszámod, egy csapágyméretű dugókulccsal is kiütheted a csapágyat.
Re: Blokk
Miért van, hogy egyes helyeken (pl. Vatera) a blokk csapágyaiként egyel szűkebb hézagú alkatrészeket kínálnak? Tehát a C4-es főtengely és váltó csapágyak helyett C3, a támcsapágynál pedig C3 helyett sima hézagú. Remélem, a gyári érték a helyénvaló.
A gyári ajánlást mennyire kell komolyan venni, h csak műanyagkalickás mehet? Ugye csak viccelnek ezek az NDK-s fiúk
Arra gondoltam, hogy a kuplungnál is cserélem a tűgörgőt, mert új főtengely lesz ennek a nótának a vége, és ahhoz már ez is dukál. Ez a görgőkoszorú ugye szabványos, "kilóra kapható" termék, nyugtassatok meg!
Hogyan szedjem ki a házból a két 6306 csapágyat? Nem a főtengőn maradt kihúzáskor, hanem a házban... Ez ugye jót jelent?
Ugye azt, hogy nincs szétbarmolva a csapágyfészek??
A gyári ajánlást mennyire kell komolyan venni, h csak műanyagkalickás mehet? Ugye csak viccelnek ezek az NDK-s fiúk

Arra gondoltam, hogy a kuplungnál is cserélem a tűgörgőt, mert új főtengely lesz ennek a nótának a vége, és ahhoz már ez is dukál. Ez a görgőkoszorú ugye szabványos, "kilóra kapható" termék, nyugtassatok meg!
Hogyan szedjem ki a házból a két 6306 csapágyat? Nem a főtengőn maradt kihúzáskor, hanem a házban... Ez ugye jót jelent?

Re: Blokk
Hajtóműolaj való bele, 80W90 értékű.pempelli írta:A 250-es ETZ váltójába milyen olajat ajánlotok?motorolaj vagy hajtóműolaj?ezekből is milyen viszkozitásút?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Nekem még soha nem csúszott 10w40 el sem pedig 80w90 el... pedig soha nem tettem bele többezres olajakat...
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
én is kérdeznék valamit kuplunggal kapcsolatban. Teljesen gyári, új lapokkal lett összerakva a 250/1-es, új rugók stb, 10W40-el csúszott a kuplung, inkább hidegen. beletettem automata olajat hogy elpucolja a kuplungot, de még most is csúszik. Elképzelhető hogy 5W30 segitene a dolgon?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
A csúszótárcsa az, ami az alap és a menesztő között van a rugós lemez mögött. Ennek 2.3 mm-nek kell lennie, én 0.9-1.0 körüli lemezt csináltam meg, és tettem ide. (Malomkerék biztosító alátétből martam picit, és laposra kalapáltam) Ezzel már működik, de ismételten hozzáteszem, hogy nekem ragasztva van a kuplungom. Az utángyártott kúpja nem biztos, hogy megfelelően felül. Ha leforog, akkor nagy eséllyel már berúgáskor megteszi azt, ilyenkor időben észnél kell lenni, leszedni, és javítani. A menesztő mögött lévő (főtengely felőli) hézagolónak pedig 1.9-2.0 mm-nek kell lennie. Nekem ez itt 1.93 mm. Nem tudtam mérni az axiális játékát a menesztőnek, én ezt bele tettem, nem lett zajos tőle. Legalábbis annyira nem, hogy ne lehessen elviselni. Ez a része ilyen szempontból kókány lett nekempempelli írta:csúszótárcsa melyik (menesztő kerék két oldalán lévő két alátétre gondolsz?)és honnan kell leesztergáltatni?
A menesztő keréknek mögötte passzentosnak kell lennie vagy kotyogni kell?

A leesztergáltatást én utolsónak hagynám, ezt a kuplung alap közepéből kell leszedetni, amiben fut a kúp, a főtengely felől. De ebben másnak van tapasztalata, nekem szerencsém (?) volt, így azt nem kellett megjátszanom. Szóval ez az infó inkább tájékoztató jellegű

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Asszem 0,05-0,1mm. 0,5 mm-nél már zörög, mint a traktor:)
Ajánlom figyelmedbe a kereső funkciót, sok érdekes dologra bukkanhatsz pl:
gabsic írta: "Igen, az utángyártott menesztő nem jó! Én indiait vettem, de egy jó méret sem volt rajt, használhatatlan vacak!
Hézagot szerintem csak indikátorórával lehet megmérni. Én legutóbb 0,05-0,06 körülre állítottam hogy talán elcsendesedik, de így is zörög
(Ha van egy maréknyi bontott hézagolóalátéted, és csinálsz egy spec ehhez alakra leszabályzott kis köszörűkövet, akkor hajszálpontosan olyan hézagot tudsz csinálni amilyet akarsz - csak idő és türelem kérdése.)"
A hozzászólásaidat tudod szerkeszteni, ha tied az utolsó hozzászólást illik azt használni.
A gyújtásoldal többnyire csak egyféleképpen megy össze rendesen.
Ajánlom figyelmedbe a kereső funkciót, sok érdekes dologra bukkanhatsz pl:
gabsic írta: "Igen, az utángyártott menesztő nem jó! Én indiait vettem, de egy jó méret sem volt rajt, használhatatlan vacak!
Hézagot szerintem csak indikátorórával lehet megmérni. Én legutóbb 0,05-0,06 körülre állítottam hogy talán elcsendesedik, de így is zörög

A hozzászólásaidat tudod szerkeszteni, ha tied az utolsó hozzászólást illik azt használni.
A gyújtásoldal többnyire csak egyféleképpen megy össze rendesen.
pempelli írta:csúszótárcsa melyik (menesztő kerék két oldalán lévő két alátétre gondolsz?)és honnan kell leesztergáltatni?
A menesztő keréknek mögötte passzentosnak kell lennie vagy kotyogni kell?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
csúszótárcsa melyik (menesztő kerék két oldalán lévő két alátétre gondolsz?)és honnan kell leesztergáltatni?
A menesztő keréknek mögötte passzentosnak kell lennie vagy kotyogni kell?
A menesztő keréknek mögötte passzentosnak kell lennie vagy kotyogni kell?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Üdv a kuplungosok klubjában!pempelli írta:Sziasztok !
Most regisztráltam a fórumon,most lettem boldog tulajdonosa egy ETZ 250-es nek,illetve három hónapja .
Vázig lecsupaszítottam ,felújítottam komplett motorgenerál stb...és most már pöfög a kicsike .
Kisebb gondok adódtak,a legfontosabb és számomra érthetetlen a kuplung.
Kuplung alapot cseréltem és alap helyzetben is néha megcsúszik ugyanakkor el akar idulni 1-es bem ,menet közben megcsúszik.
Esetleg erre valaki tud választ,vagy nincs itt valaki aki Tatabánya közelében lakik?
,kár hogy felújítás előtt nem fényképeztem le látni kellett volna 8 évet ált a szabad ég alatt +rossz váltó beált dugó stb....de papiros és olcsón meg tudtam venni.

Ha gyári a kuplungod, akkor nem szóltam.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Sziasztok !
Most regisztráltam a fórumon,most lettem boldog tulajdonosa egy ETZ 250-es nek,illetve három hónapja .
Vázig lecsupaszítottam ,felújítottam komplett motorgenerál stb...és most már pöfög a kicsike .
Kisebb gondok adódtak,a legfontosabb és számomra érthetetlen a kuplung.
Kuplung alapot cseréltem és alap helyzetben is néha megcsúszik ugyanakkor el akar idulni 1-es bem ,menet közben megcsúszik.
Esetleg erre valaki tud választ,vagy nincs itt valaki aki Tatabánya közelében lakik?
,kár hogy felújítás előtt nem fényképeztem le látni kellett volna 8 évet ált a szabad ég alatt +rossz váltó beált dugó stb....de papiros és olcsón meg tudtam venni.

Most regisztráltam a fórumon,most lettem boldog tulajdonosa egy ETZ 250-es nek,illetve három hónapja .
Vázig lecsupaszítottam ,felújítottam komplett motorgenerál stb...és most már pöfög a kicsike .
Kisebb gondok adódtak,a legfontosabb és számomra érthetetlen a kuplung.
Kuplung alapot cseréltem és alap helyzetben is néha megcsúszik ugyanakkor el akar idulni 1-es bem ,menet közben megcsúszik.
Esetleg erre valaki tud választ,vagy nincs itt valaki aki Tatabánya közelében lakik?
,kár hogy felújítás előtt nem fényképeztem le látni kellett volna 8 évet ált a szabad ég alatt +rossz váltó beált dugó stb....de papiros és olcsón meg tudtam venni.

Re: Blokk
Nem, az mellette van. a 12-es.
Re: Blokk
[quote="simsoner"]Üdv. Ez a furat a karbin mi célt szolgál? (22n1) Piros nyilak.
A metszeti rajz szerint az üresjárati levegő beömlője.
A metszeti rajz szerint az üresjárati levegő beömlője.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Hujber írta:Lehet baromságot mondok, de nekem a kezdet kezdetén ugyanezt csinálta. Megvettem, elhoztam faja minden, másnap új benzincső, szűrő, csappucolás, karburátorpucolás. Na azután folyton leállt. Kis idő múlva viszont elsőre indult. Kivettem a benzinszűrőt, utána jó lett. Ezek szerint az lehetett a hibás (nálam).


szerintem mielőtt a karbit szétszeded érdemes megnézni, hogy folyik-e annyi... (a benzinszűrő alatt szedd le a csövet, mert az is okozhat gondot, így ott ellenőrizd). Aztán persze lehet tűszelep, karbimocskosodás stbstb
Re: Blokk
Lehet baromságot mondok, de nekem a kezdet kezdetén ugyanezt csinálta. Megvettem, elhoztam faja minden, másnap új benzincső, szűrő, csappucolás, karburátorpucolás. Na azután folyton leállt. Kis idő múlva viszont elsőre indult. Kivettem a benzinszűrőt, utána jó lett. Ezek szerint az lehetett a hibás (nálam).
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
Ahogy Gabsic is írta karbipucolás. Szerintem a tűszelep nem nyit ki, és így nem kap elég nyálat.csdani írta:Szevasztok!
251/300-as ETZ-m tegnap eléggé megviccelt. Húzom neki, emelkedő, 5-ös 4800-as fordulat, egyszer csak elkezd szarul menni, teszem a 4-est, ott se acélos. Így megyek lassan, aztán ismét elkezdem húzatni, semmi nyoma gyengélkedésnek. Aztán nem sokkal később leáll behúzott kuplungnál. 1x még leállt a lámpánál, aztán pöccre indult. Jól is ment, 100 felett megyek vele, egyszer csak lehörög, 4,3,2,1-be téve is, nem is pörgött fel, megállt. Gyertyát cseréltem, de továbbra is gyenge szikra, rúgom, alig akar pörögni, leáll. Köv. rúgás, óraműszerűen ketyeg, elindulok, és 4000 rpm-el meg a maradék 20 km-t.
Csapból rendesen folyik a benya, 1 hónapja néztem, tök tiszta volt, a tank is az, plusz van szűrőm is.
Várom válaszotokat.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Pucolj karbit, kosz van benne. SZERINTEM...csdani írta:Szevasztok!
251/300-as ETZ-m tegnap eléggé megviccelt. Húzom neki, emelkedő, 5-ös 4800-as fordulat, egyszer csak elkezd szarul menni, teszem a 4-est, ott se acélos. Így megyek lassan, aztán ismét elkezdem húzatni, semmi nyoma gyengélkedésnek. Aztán nem sokkal később leáll behúzott kuplungnál. 1x még leállt a lámpánál, aztán pöccre indult. Jól is ment, 100 felett megyek vele, egyszer csak lehörög, 4,3,2,1-be téve is, nem is pörgött fel, megállt. Gyertyát cseréltem, de továbbra is gyenge szikra, rúgom, alig akar pörögni, leáll. Köv. rúgás, óraműszerűen ketyeg, elindulok, és 4000 rpm-el meg a maradék 20 km-t.
Csapból rendesen folyik a benya, 1 hónapja néztem, tök tiszta volt, a tank is az, plusz van szűrőm is.
Várom válaszotokat.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Szevasztok!
251/300-as ETZ-m tegnap eléggé megviccelt. Húzom neki, emelkedő, 5-ös 4800-as fordulat, egyszer csak elkezd szarul menni, teszem a 4-est, ott se acélos. Így megyek lassan, aztán ismét elkezdem húzatni, semmi nyoma gyengélkedésnek. Aztán nem sokkal később leáll behúzott kuplungnál. 1x még leállt a lámpánál, aztán pöccre indult. Jól is ment, 100 felett megyek vele, egyszer csak lehörög, 4,3,2,1-be téve is, nem is pörgött fel, megállt. Gyertyát cseréltem, de továbbra is gyenge szikra, rúgom, alig akar pörögni, leáll. Köv. rúgás, óraműszerűen ketyeg, elindulok, és 4000 rpm-el meg a maradék 20 km-t.
Csapból rendesen folyik a benya, 1 hónapja néztem, tök tiszta volt, a tank is az, plusz van szűrőm is.
Várom válaszotokat.
251/300-as ETZ-m tegnap eléggé megviccelt. Húzom neki, emelkedő, 5-ös 4800-as fordulat, egyszer csak elkezd szarul menni, teszem a 4-est, ott se acélos. Így megyek lassan, aztán ismét elkezdem húzatni, semmi nyoma gyengélkedésnek. Aztán nem sokkal később leáll behúzott kuplungnál. 1x még leállt a lámpánál, aztán pöccre indult. Jól is ment, 100 felett megyek vele, egyszer csak lehörög, 4,3,2,1-be téve is, nem is pörgött fel, megállt. Gyertyát cseréltem, de továbbra is gyenge szikra, rúgom, alig akar pörögni, leáll. Köv. rúgás, óraműszerűen ketyeg, elindulok, és 4000 rpm-el meg a maradék 20 km-t.
Csapból rendesen folyik a benya, 1 hónapja néztem, tök tiszta volt, a tank is az, plusz van szűrőm is.
Várom válaszotokat.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Nekem anno nem voltak drágák a megszakítós gyújtásholmik... szntem 3-4ezerből megúszod, de ha esetleg ragaszkodsz az elektronikushoz, akkor még mindig lehet kapni 8-9e ft ért az a Bambi által korábban említett paneles elektronikus gyújtást.
Nekem továbbá a következő kérdésem lenne a társasághoz, mely kissé kapcsolódik az előzőhöz és lehet hogy az elektronika topikba illene... nem tudom:
Szóval: beszereztem én is a megszakítós gyújtásalkatrészeket, hogy ha esetleg gond lenne ezzel az elektronikussal, akkor fel tudjam dobni azt. A tanácsok érdekelnének, hogy adott esetben hogy lehet a legegyszerűbben felpakolni, ti hol tartjátok ezeket, hogy ne sérüljenek stb.
Köszi.
Nekem továbbá a következő kérdésem lenne a társasághoz, mely kissé kapcsolódik az előzőhöz és lehet hogy az elektronika topikba illene... nem tudom:
Szóval: beszereztem én is a megszakítós gyújtásalkatrészeket, hogy ha esetleg gond lenne ezzel az elektronikussal, akkor fel tudjam dobni azt. A tanácsok érdekelnének, hogy adott esetben hogy lehet a legegyszerűbben felpakolni, ti hol tartjátok ezeket, hogy ne sérüljenek stb.
Köszi.
Re: Blokk
Most amikor legutoljára mentem vele szinte álom volt vele felfelé váltani. Teszi a dolgát a friss olaj
Lefelé már nem annyira bár mikor milyen kedve volt...
Nos (szerintem) ha a menesztő szorulna vagyis felfeküdne akkor nem lenne ilyen könnyű a felfele váltás. Még a motor se áll le amikor hagyom alapjáraton sebességben. Mind1 sztem egyenlőre így hagyom mert végülis nem vészes a dolog.


Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És az az új menesztő az új főtengelyen nem szorul véletlenül a kuplungagy és a csapágy között (beállítottad a hézagot)?????? Ha ez jó akkor a kuplunglamellák könnyű de passzentos járását tudod még vizsgálni a menesztőn, és a kosárban, ehhez ugye szét kell szedni a kuplungot.pedro121 írta:Persze az volt az elsőLent már annyira be van állítva h ha még állítanék rajta nem feküdne fel a lemez rendesen a deknin amivel rögzítem. A bowdenen is volt már állítva már annyira is h már télleg a kar kiengedésének a legvégén indult meg a motor.... Nem lehet h télleg azért csinálja ezt mert másik főtengely... másik (alig használt) menesztő van benne? Vagyis h sokminden lett egyszerre kicserélve. Mert a váltóhoz télleg nem nyúltam... Kivettem az egyik blokkból és beletettem egyben 1 másikba. Az olaj teljesen még márkára is ugyanaz mint ami eddig volt benne. A kuplung is ugyanaz. Egyedül a főtengely meg a menesztő nem ugyanaz. Mindenesetre érdekes
Pötyee,: próbáld ki, kiderül

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
próbáltam castrol full synth 10W40-et, rosszabb volt vele. Beleöntöttem az automata olajat hogy lepucolja a maradék 10W40-et, de tanácstalan vagyok kb.MrDok írta:Szia! Próbálj meg egy minőségi 10W-40 -es motorolajat beletenni, csodákra képes..... Nem kell a legdrágább, de jó legyen ( Agip középkategória pl).
5W30-at elviselheti?
Re: Blokk
Persze az volt az első
Lent már annyira be van állítva h ha még állítanék rajta nem feküdne fel a lemez rendesen a deknin amivel rögzítem. A bowdenen is volt már állítva már annyira is h már télleg a kar kiengedésének a legvégén indult meg a motor.... Nem lehet h télleg azért csinálja ezt mert másik főtengely... másik (alig használt) menesztő van benne? Vagyis h sokminden lett egyszerre kicserélve. Mert a váltóhoz télleg nem nyúltam... Kivettem az egyik blokkból és beletettem egyben 1 másikba. Az olaj teljesen még márkára is ugyanaz mint ami eddig volt benne. A kuplung is ugyanaz. Egyedül a főtengely meg a menesztő nem ugyanaz. Mindenesetre érdekes 


Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ö persze, természetesen, csak mostanában Teso-ban motorolajnak árulják jóáron....Thorwald írta:Pedro,
mosóolajjal - ha még lehet ilyet kapni -

pedro121, : Gondolom a a bovden holtjátékot beállítottad, először a durvabeállítóval, majd a karnál,... könyv szerint....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! Próbálj meg egy minőségi 10W-40 -es motorolajat beletenni, csodákra képes..... Nem kell a legdrágább, de jó legyen ( Agip középkategória pl).Pötyee írta:nekem érdekes módon a kuplungom csúszik, vadonat új lamellák, fém lamellák, és erősebb rugók vannak beletéve. most automata váltóolaj van benne, ami lepucolja kicsit a kuplungot, de hidegen igy is eltekeri 2-3ban.
vajon ez az 5W40 segitene? Váltó nekem sem a legjobb, habár hondához vagyok szokva.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nekem érdekes módon a kuplungom csúszik, vadonat új lamellák, fém lamellák, és erősebb rugók vannak beletéve. most automata váltóolaj van benne, ami lepucolja kicsit a kuplungot, de hidegen igy is eltekeri 2-3ban.
vajon ez az 5W40 segitene? Váltó nekem sem a legjobb, habár hondához vagyok szokva.
vajon ez az 5W40 segitene? Váltó nekem sem a legjobb, habár hondához vagyok szokva.
Re: Blokk
Annak idején tanácsolták h tegyek bele hajtóműolajat. Azzal sajnos üzemelegen is nagyon nehéz volt a váltás. Nem is találtam meg a sebességeket. Mintha 5. után keresném a 6.-at miközben 3-asban vagyok. Na akkor cseréltem le szintetikus motorolajra 5W40-esre. Tudom elég híg de ez meg is oldotta a problémát. Évekig jártam vele hiba nélkül. Most amikor összeraktuk 15W40-eset raktam bele frissen, de jöttek az ilyen problémák és vissatettem a régi 5W40-eset. Na ekkor lett az h finomabb lett a váltó ahogy írtam korábban. De még ezután se lett olyan mint régen. Ezért vettem friss olajat tök ugyanazt mint pár évvel ezelőtt. Beletettem, finomodot és most olyan h mikor milyen kedve van... 1x nagyon folyékonan megy a váltás egyszer nehezebben. 1x könnyen adja az üreset 1x meg imátkozni kell neki. Felfele váltás finomabb mint a lefele váltás. Hozzáteszem a váltóval annyit csináltam h egybe kiszedtem és áttettem 1 másik üres kitisztított (kevésbé szétvert) ETZ blokkfélbe. Amikor nem jár a motor pont ugyanúgy vált mint annak idején. Úgyhogy vmi a kuplunggal lehet mint ahogy te is mondtad sokmindent cseréltem ki egyszerre. Ezért bízom benne h előbb utóbb javulni fog. Nem motorozhatatlan. Csak törekszem előhozni a régi tulajdonságait a motoromnak.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

Re: Blokk
Pedro,
a sok kis változás szerencsétlen esetben összeadódva komolyabb tüneteket produkál, mint az egyenként várható lenne.
Egy ötlet jutott eszembe, hígabb motorolajjal vagy mosóolajjal - ha még lehet ilyet kapni - működés közben mosd át a kuplungot, hátha ez kiviszi, vagy feloldja a "ragacsot" a lamellák közül. Ezért gyanakszom ilyen problémára, mert azt írtad az olajcserével jobb lett. Az átmosás után természetesen cseréld vissza váltóolajat. Milyet használsz, ásványit, vagy szintetikusat?
a sok kis változás szerencsétlen esetben összeadódva komolyabb tüneteket produkál, mint az egyenként várható lenne.
Egy ötlet jutott eszembe, hígabb motorolajjal vagy mosóolajjal - ha még lehet ilyet kapni - működés közben mosd át a kuplungot, hátha ez kiviszi, vagy feloldja a "ragacsot" a lamellák közül. Ezért gyanakszom ilyen problémára, mert azt írtad az olajcserével jobb lett. Az átmosás után természetesen cseréld vissza váltóolajat. Milyet használsz, ásványit, vagy szintetikusat?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Amiket itt leírsz, azok alapján én nem tudok semmire sem gondolni, mivel a kuplungod maradt, és szerintem ilyen szinten a hézagolás nem okoz gondot...
Majd talán jön valaki okosabb 


Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 7 vendég