Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Én ilyennel még nem találkoztam... mármint kommutátorral... ez nem a műszéngyűrű a forgórészen? Arra hajaz... komolyan nem tudom mi lehet vagy mi szerepe van, ha ez egy önálló darab, akkor tök ismeretlen nekem...
azaz
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:

Bocs, rosszul értelmeztem a kérdésed. Ez a gyújtás oldalon van a főtengelyen a megszakítóbütyök alatt. De nem értem mi baja lehet, hiszen csak egy bizonyos anyagból van, nem értem hogy tud elromlani.
Én ilyennel még nem találkoztam... mármint kommutátorral... ez nem a műszéngyűrű a forgórészen? Arra hajaz... komolyan nem tudom mi lehet vagy mi szerepe van, ha ez egy önálló darab, akkor tök ismeretlen nekem...
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Ez hol van a 250esben?

Bocs, rosszul értelmeztem a kérdésed. Ez a gyújtás oldalon van a főtengelyen a megszakítóbütyök alatt. De nem értem mi baja lehet, hiszen csak egy bizonyos anyagból van, nem értem hogy tud elromlani.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta:
Ez hol van a 250esben?
Igen igen, a megszakítós 250es ETZvel van a baj, és az én elektronikusomba pakoljuk át egyenként a cuccokat, hogy megtudjuk mi a kehéje.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:

Igen, az egyik motor megszakítós, a másik pedig elektronikus, a megszakítósba 0-0,6 voltot mutata a mérő, az elektronikuson pedig úgy ahogy mondod(11voltot alapjáraton, kevesebbet magas fordulaton). Átcserélve a szénkeféket, ugyan ez a helyzet. Mi a komutátorra tippelünk, hogy az lehet a hunyó http://anzomotor.hu/etz-mz/elektromos_b ... 11099.html
Ez hol van a 250esben?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Elvileg egyen áramot nem is tudsz mérni a generátornál, csak a diódahíd után... már ha jól tudom... A fesszab. után kellene 13,8 vagy akörül lennie a töltésednek... ha ott az nincs meg, akkor ellenállást mérj szerintem... mármint azzal mérd végig a vezetékeket és stb...
Bár ez lehet hogy hülyeség, de a fejemben így jónak tűnik :D

Nekem sikerült mérnem :D A fesszabályzónál melyik pontokon mérjek? DF és D-?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

kiszsebi írta: A szénkeféknél csak a gerjesztő kör feszültségét méred... Ez mindig attól függ, hogy mekkora a fordulat: kisebb fordulaton nagyobb a feszültség, a fordulat növekedésével pedig kezd csökkenni (ha elektronikus fesszabályzód van).

Igen, az egyik motor megszakítós, a másik pedig elektronikus, a megszakítósba 0-0,6 voltot mutata a mérő, az elektronikuson pedig úgy ahogy mondod(11voltot alapjáraton, kevesebbet magas fordulaton). Átcserélve a szénkeféket, ugyan ez a helyzet. Mi a komutátorra tippelünk, hogy az lehet a hunyó http://anzomotor.hu/etz-mz/elektromos_b ... 11099.html
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:
Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt #-o
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Elvileg egyen áramot nem is tudsz mérni a generátornál, csak a diódahíd után... már ha jól tudom... A fesszab. után kellene 13,8 vagy akörül lennie a töltésednek... ha ott az nincs meg, akkor ellenállást mérj szerintem... mármint azzal mérd végig a vezetékeket és stb...
Bár ez lehet hogy hülyeség, de a fejemben így jónak tűnik :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Hujber írta:Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt #-o
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
A szénkeféknél csak a gerjesztő kör feszültségét méred... Ez mindig attól függ, hogy mekkora a fordulat: kisebb fordulaton nagyobb a feszültség, a fordulat növekedésével pedig kezd csökkenni (ha elektronikus fesszabályzód van).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Szépen a vezetékeken végig kellene szerintem mérni, hogy meddig megy el, és ahol "elakad" ott a gond. Diódahíd, fesz.szab, vagy csak simán érintkezés... legjobb ha végigméred szerintem.
Jaa tényleg, tegnap ez eszembe sem jutott. Biztos veletek is volt már olyan, hogy annyi ideje vagy ráállva a dologra, hogy teljesen lefárad az agyad, és azt sem veszed észre, hogy nem is jár a motor, és csodálkozol hogy nem tölt #-o
Ebből adódik a következő kérdés: Mindenhol ezt a 3-4 volt töltést kell hogy mutassa a mérő, amit a szénkeféknél?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kiss zoltán írta:akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
Fordítva ülsz rajta :D

Hujber írta: :D Na össze is balfaszkodtuk, zárlatos volt az egyik foglalat. Újabb kérdés: Nem tölt vissza. Miért? Szénkefék még megvannak, le lettek tisztítva, a 2 gyűrű is, amiről a 150es barátunk beszél, multiméterrel a szénkefék kimenetén gázadásra látszik, hogy "tölt", de az akksiig már nem jut el.
Szépen a vezetékeken végig kellene szerintem mérni, hogy meddig megy el, és ahol "elakad" ott a gond. Diódahíd, fesz.szab, vagy csak simán érintkezés... legjobb ha végigméred szerintem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiss zoltán írta:akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
rosz helyen van a gyújtás
kiss zoltán
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiss zoltán »

akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Te nekem nagyon szimpatikus srác vagy egyébként, mert úgy tűnik legalább annyit szívsz és balfaszkodsz a motoroddal mint én :D :mrgreen: :mrgreen: =D> Egyébként szerintem kábeleket nézegesd át, én is azt mondanám... :D

:D Na össze is balfaszkodtuk, zárlatos volt az egyik foglalat. Újabb kérdés: Nem tölt vissza. Miért? Szénkefék még megvannak, le lettek tisztítva, a 2 gyűrű is, amiről a 150es barátunk beszél, multiméterrel a szénkefék kimenetén gázadásra látszik, hogy "tölt", de az akksiig már nem jut el.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Balu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.08.05. 19:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Balu »

Köszönöm!Ha nem boldogulok lefogom fényképezni. :D
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Balu írta:Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit!Most regisztráltam ide
és még csak ismerkedem,a rengeteg infóval amit itt találni,
A kérésem a következő lenne,leporoltam öreg barátomat
egy 86.os ETZ 250.est.szeretném újra üzembe helyezni sajnos
6.éve pihenget.A nagy fényszóró karbantartás közben kijött
egy vezeték ill kettö,és nem találom a helyét.tudna valaki segiteni
abban hogy küld egy,fotót a fényszóró belső vezetékéleséről?
Szerintem az izzó foglalat,és a parkoló fény között kéne lenniük.
Segítségetek előre is köszönöm!
Üdv!
Mi lenne, ha Te küldenél egy képet és megmondanák itt, hogy mi hová való :D ha már a tiéd úgyis szét van szedve... 8)
De mindjárt megnézem, mert lehet hogy a szervizkönyvben is van erről kép vagy rajz.
Addig is: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... elezve.png
Balu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.08.05. 19:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Balu »

Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit!Most regisztráltam ide
és még csak ismerkedem,a rengeteg infóval amit itt találni,
A kérésem a következő lenne,leporoltam öreg barátomat
egy 86.os ETZ 250.est.szeretném újra üzembe helyezni sajnos
6.éve pihenget.A nagy fényszóró karbantartás közben kijött
egy vezeték ill kettö,és nem találom a helyét.tudna valaki segiteni
abban hogy küld egy,fotót a fényszóró belső vezetékéleséről?
Szerintem az izzó foglalat,és a parkoló fény között kéne lenniük.
Segítségetek előre is köszönöm!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kék sárkány írta: Köszönöm ambrusviktor és beci58!!! Akkor csere lesz, nem lenne jó lemeríteni az új akkut!
Forgó részről hogyan tudom eltávolítani a széngyűrűket?
Előre is köszi!!! :D
Azt nem tudom hogy a forgórészen hogy tudod lecserélni, de ha megtudod akkor áruld el nekem is légy szíves, mert érdekel. Egyébként akkor már lehet hogy nem ezt a műszén gyűrűt kellene rá visszatenni :-"
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

kiss zoltán írta:hello nekem egy 150 etz van és igazából leszívja az aksit azt mondták töltés baja van ha ez baja mit kell kicserélni? kösszi
Üdv!
Egy tipp : tisztítsd meg a generátort , szénkeféket, kontaktok ellenőrzése esetleg befújása!
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

[quote="beci58"][quote="kék sárkány"]Üdv!

Köszönöm ambrusviktor és beci58!!! Akkor csere lesz, nem lenne jó lemeríteni az új akkut!
Forgó részről hogyan tudom eltávolítani a széngyűrűket?
Előre is köszi!!! :D
kiss zoltán
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiss zoltán »

hello nekem egy 150 etz van és igazából leszívja az aksit azt mondták töltés baja van ha ez baja mit kell kicserélni? kösszi
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:Sziasztok!

250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
Te nekem nagyon szimpatikus srác vagy egyébként, mert úgy tűnik legalább annyit szívsz és balfaszkodsz a motoroddal mint én :D :mrgreen: :mrgreen: =D> Egyébként szerintem kábeleket nézegesd át, én is azt mondanám... :D
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Sziasztok!

250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?

Hali!!
Szerintem megkéne nézned a biztosíték táblát meg a vezetékett lehet hogy valahol megvan törve a vezeték s a vázhoz hozzáérve zárlatoss!!
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

attila941228 írta:helo! mi lehet a baj ha elindittom a motort megy kb 5-másodpercig utána leáll és már el se indul várok vele 10-percet és ismét ugyanez. a motort kint felejtettem az esőbe gondolom valami gyujtás gond lehet hogy be ázott vagy valami ilyesmi
:?:

Ázás lehet akkor,ha előtte ezt nem csinálta.Lámpa fej mögött nézd meg a kábeleket,lehet ki van dörzsölve valamelyik kábel azon a részen,mert onnan szeret eltűnni a kis tömítő gumikarika,ami szigeteli is a lámpafejet.Kábeleket nézd át alaposan,nincs e dörzsölés.
Másik tippem a biztosíték tábla környéke.Vagy még a gyújtás kapcsoló környéke,de ez legyen az utolsó pont amit megnézel,ez a ritkább.
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

helo! mi lehet a baj ha elindittom a motort megy kb 5-másodpercig utána leáll és már else indul várok vele 10-percet és ismét ugyanez. a motort kintfelejtettem az esőbe gondolom valami gyujtásgond lehet hogy beázzot vagy valami ijesmi
:?:
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello!

Unibat tényleg elég jó. Kis ETZ-ben van olyan, a nagyban Varta, ez 4 év után is tökéletes. Ha nem vészesen drágább, ajánlatosabb. Zseléset akartam venni régen, lebeszélt a boltos, mert ahhoz precízebb fesszab kellene, mint ami az MZ-kben van, hamar kinyírja.
Seleks-et messze kerüld el, fél év után rakás...
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én zselés akksit tennék.Nincs savgőz,rozsda,állapot romlás,hosszú élettartam,és híradás technikai boltokban 8-10-12Ah 5000-10000Ft.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

etzzsolt írta:Sziasztok!
Akadt 1 olyan gondom hogy zárlatos az aksim s kérdésem hogy milyen aksitt vásároljak bele zselésett vagy savasatt??Eddig 1 bosh márkályú 12V 5.5Ah savas aksi volt benne!!12V rendszerről van szó meg a márkát s netalán internetes elérhetőségett tudnátok nekem adni!!Előre is köszönöm
Üdv! Szerintem autókba motorokba a savas bőven elég... Azt mondják, hogy az 5.5A esek jók, az Unibatot szokták dícsérni ár/értékben, meg persze a Banner... Nekem 9A es Banner van benne, az teljesen jó és méretre pont beleillik az akksitartóba. (250). Állítólag simán elég az 5.5ös mert a konstrukciók végére már ezek voltak benne, kezdésnél még 12A esek. Én csípem ezt a 9eset..nekem legközelebb is ilyen lesz.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Sziasztok!
Akadt 1 olyan gondom hogy zárlatos az aksim s kérdésem hogy milyen aksitt vásároljak bele zselésett vagy savasatt??Eddig 1 bosh márkályú 12V 5.5Ah savas aksi volt benne!!12V rendszerről van szó meg a márkát s netalán internetes elérhetőségett tudnátok nekem adni!!Előre is köszönöm
A rock örök és halhatatlan!!
bandi12
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.08.02. 23:12
MZ-d típusa: ts 125 cross

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bandi12 »

Hello!
Van nekem egy ts 125 blokkos cross motorom és az istenért sem akar müködni. A fesszabályzóm elektronikus és úgy kötöttem be hogy a rajta lévő DF szálat a dainamó DF-jéhez, a D+ -t a dinamó D+ -jára, a 61-es szálat a gyujtótrafó 15-ös csatlakozására, a D- t testre, a B+ -t pedig az aksira. A gondom az hogy nincs szikrám és gerjesztésem. Ha a gyujtótrafó 15-ös vezetékét direktbe kötöm az aksival akkor van szikrám és tudok is menni a motorral viszont nincs töltésem.Ha a fesszabon a D+ -t és a B+ -t felcserélem akkor az előtétellenállásom nagyon melegszik viszont van szikrám.Valaki mondja meg hogy mit csináltam rosszul ha érti amit írtam.
Előre is köszi a segítséget.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="kék sárkány"]Üdv!

Azokon a széngyűrűkön keresztül kap a generátor gerjesztést valószínű , hogy nincs normális töltés
Másik forgórész de ilyen gyűrű is kapható autóvillamosságszerelőnek rutin munka lecserélni.
Tehát lehet vele menni de nem sokáig.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kék sárkány írta:Üdv!
Segítségest szeretnék kérni! Olyan kérdés lenne ,hogy nem tudom hogyan de elolvadt a szénkefém és amin fut (vagyis futott) test kábel ment a szénkefére. :) Nagy gond ha így megyek vele?, mert elindul!
Előre is köszi a segítséget! :) ETZ 250
Szerintem nem nagy összeg lecserélni a szénkeféket...
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="attila941228"]az etz 150-nél a feszültségszabájzónál van 2-db ojasmo mimt a megszakító
Ha még aktuális.
12v rendszernél 14 - 14,4 V feszültséget kell mérni járó motornál világítással is , az elektromechanikus fesszabályzót nem egyszerű beállítani ha már valaki elállította /légrések , rugónyomások stb./ Én lecserélném elektronikusra azzal jó lesz .
Nekem az van , de egyszer úgy romlott el .hogy 18 v-al töltött. és kiégtek az izzóim túlmelegedett a gy. trafóm.
Tehát be kell szerezni egy digitális multimétert a legegyszerűbb is jó és időnként megmérni az akkufeszt járó motornál.
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

Üdv!
Segítségest szeretnék kérni! Olyan kérdés lenne ,hogy nem tudom hogyan de elolvadt a szénkefém és amin fut (vagyis futott) test kábel ment a szénkefére. :) Nagy gond ha így megyek vele?, mert elindul!
Előre is köszi a segítséget! :) ETZ 250
Török Laci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Török Laci »

Helo!

Jó volna rámérni az akku feszültségre, akkor amikor a gyújtás kihagyását észleled, hogy el lehessen indulni valahol.

üdv.[/quote]




5.5-5.6 voltra lemegy a feszültség alapjáraton ráadott tompítottal. Ami érdekes,hogy tegnap még nem indult be világítással akármeddig is próbáltam. Ma viszont simán beindult lámpával is, de elhatároztam, hogy Etz gyújtást teszek rá, mert elektronikus fordulatszámmérőm lesz és ugye nem lenne egyszerű ezt a jelenlegi dinamóval táplálni. Lehet valahol találni infót az átalakítás menetéről?

Üdv.
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

az etz 150-nél a feszültségszabájzónál van 2-db ojasmo mimt a megszakító a baloldalin ha nagyobb hézagot csinálok van töltés de akkor leégeti a gyujtótrafót ha kisebbet akkor nincs töltésem. ijen esetbe mit kéne tennem :-k ?????
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Az aksi is jó álapotban van.
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Helo! töltést nem néztem de ha menetközben lekötöm az aksit megáll a motor ugyhogy szerintem töltés nincs a trafó jól van bekötve a zöld kábel ami a megszakítókalapácshoz megy a kiskondin keresztül az 1-es en van a piros+12 pedig a 15-ösön. a trafó kis idő után melegszik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jól van bekötve? 1-es pont a mexától a jel, 15-ös a +12? Melegszik a trafó?

Töltésed mennyi? Akksi milyen állapotban van?

Elsőre ennyi....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Hello! lenne egy ojan gondom hogy elindítom a motort és megyek vele kb 15-percig és elmegy a szikra lent a megszakítónál van áram de fent a gyujtókábelbe semmi sincs tehát megöli valami a gyujtótrafót csak azt nem tudom hogy mi lehet a baj :-k aki tudna nekem ebbe segíteni nagyon hálás lennék érte. [-o< Üdv: Attila
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Dárgo írta:Helló!

Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....


Széles utat....
Volt már ilyen gondom, érintkezés volt a ludas, ami a rezgés hatására jött ki. Ellenőrizd át a kábeleket (u w v, ésa gerjesztés)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dárgo írta:Helló!

Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....


Széles utat....
Kezdeném megmérni a multival töltés alapjárat+emeltfordulat amennyimben jó a töltés akkor ne fogalkozz vele ha nem jó akkor szénkefe fesszab illetve csúszógyűrű üt-e. Nekem a tippjeim ezek.
Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo »

Helló!

Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....


Széles utat....
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

festékes írta:Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek ](*,)
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika :D
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így :-k ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
12v
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Valószínüleg így lesz,már csak azért is mert a generátor zsír új és gyári meghát már az akksit is kifizettem,bár ha kérem úgyis visszaadják,még járok így vele egy darabig hisz most szuper,csak lenne még a nyáron némi időm élvezni is a meló mellett,bár a lányommal teszünk kisebb utakat amit nagyon bír,de hátha az idén még egy túra is összejönne legalább,köszi a válaszokat.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

festékes írta:Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek ](*,)
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika :D
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így :-k ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Amondó vagyok hogy én mindenképp törekednék a 12V-ra.
Természetesen most nem állnék neki,hisz az ilyet télen kell megcsináltatni.
Amikor már úgyis leteszed a gépet,akkor csináltasd meg.Főleg hogy garanciába megcsinálják.
Jó a 6V ha jó az igaz,de azért a majd 3x annyi watt az azért jó dolog.
Na meg hát egyre többen használunk szivargyújtóról 12V-os dolgokat amihez szintén kell a teljesitmény.
Ami még mellette szól a 12V-nak az az hogy már alig kapni 6V-os dolgokat.Pld benzinkutakon már nincs is.Azért az sem egy utolsó szempont hogy pld izzót bármelyik boltban,kúton lehet venni a 12V-hoz,a 6V-hoz meg csak kizárólag autós-motoros boltokban.

Meg amúgy is!Ha már egyszer bevásároltad a cuccokat hozzá,akkor kár lenne hagyni.
Szerintem!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
attila941228
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
MZ-d típusa: Mz Etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: attila941228 »

Üdv! lenne egy ojan problémám hogy elinditottam az etz 150-esem és magátol leált utána néztem és semmi szikra nem volt de az aksi jó a nagykondira gondoltam hogy azzal lehet a baj mert leszettem róla a test és az áramkábelt ami az aksirol jön összeérintettem és volt nagy szikra de rákötöm a kondira és nézem a gyujtókábelt semmi szikra nincs. ijenkor mit kéne tennem vállaszokat előre is köszönöm : Attila :-k
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

festékes írta:Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek ](*,)
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika :D
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így :-k ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Ami jó azt hagyni kell :D mert csak rosszabb lesz! Tedd el a 12v os részeket egyszer még lehet szükség lesz rá.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek ](*,)
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika :D
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így :-k ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég