Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Elektronika
akkor mi van ha elindul hátra fele a motor sebesében ?
Re: Elektronika
ambrusviktor írta: Te nekem nagyon szimpatikus srác vagy egyébként, mert úgy tűnik legalább annyit szívsz és balfaszkodsz a motoroddal mint én Egyébként szerintem kábeleket nézegesd át, én is azt mondanám...
Na össze is balfaszkodtuk, zárlatos volt az egyik foglalat. Újabb kérdés: Nem tölt vissza. Miért? Szénkefék még megvannak, le lettek tisztítva, a 2 gyűrű is, amiről a 150es barátunk beszél, multiméterrel a szénkefék kimenetén gázadásra látszik, hogy "tölt", de az akksiig már nem jut el.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Köszönöm!Ha nem boldogulok lefogom fényképezni.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Üdv!Balu írta:Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit!Most regisztráltam ide
és még csak ismerkedem,a rengeteg infóval amit itt találni,
A kérésem a következő lenne,leporoltam öreg barátomat
egy 86.os ETZ 250.est.szeretném újra üzembe helyezni sajnos
6.éve pihenget.A nagy fényszóró karbantartás közben kijött
egy vezeték ill kettö,és nem találom a helyét.tudna valaki segiteni
abban hogy küld egy,fotót a fényszóró belső vezetékéleséről?
Szerintem az izzó foglalat,és a parkoló fény között kéne lenniük.
Segítségetek előre is köszönöm!
Mi lenne, ha Te küldenél egy képet és megmondanák itt, hogy mi hová való ha már a tiéd úgyis szét van szedve...
De mindjárt megnézem, mert lehet hogy a szervizkönyvben is van erről kép vagy rajz.
Addig is: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... elezve.png
Re: Elektronika
Sziasztok!
Először is üdvözlök mindenkit!Most regisztráltam ide
és még csak ismerkedem,a rengeteg infóval amit itt találni,
A kérésem a következő lenne,leporoltam öreg barátomat
egy 86.os ETZ 250.est.szeretném újra üzembe helyezni sajnos
6.éve pihenget.A nagy fényszóró karbantartás közben kijött
egy vezeték ill kettö,és nem találom a helyét.tudna valaki segiteni
abban hogy küld egy,fotót a fényszóró belső vezetékéleséről?
Szerintem az izzó foglalat,és a parkoló fény között kéne lenniük.
Segítségetek előre is köszönöm!
Először is üdvözlök mindenkit!Most regisztráltam ide
és még csak ismerkedem,a rengeteg infóval amit itt találni,
A kérésem a következő lenne,leporoltam öreg barátomat
egy 86.os ETZ 250.est.szeretném újra üzembe helyezni sajnos
6.éve pihenget.A nagy fényszóró karbantartás közben kijött
egy vezeték ill kettö,és nem találom a helyét.tudna valaki segiteni
abban hogy küld egy,fotót a fényszóró belső vezetékéleséről?
Szerintem az izzó foglalat,és a parkoló fény között kéne lenniük.
Segítségetek előre is köszönöm!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Azt nem tudom hogy a forgórészen hogy tudod lecserélni, de ha megtudod akkor áruld el nekem is légy szíves, mert érdekel. Egyébként akkor már lehet hogy nem ezt a műszén gyűrűt kellene rá visszatennikék sárkány írta: Köszönöm ambrusviktor és beci58!!! Akkor csere lesz, nem lenne jó lemeríteni az új akkut!
Forgó részről hogyan tudom eltávolítani a széngyűrűket?
Előre is köszi!!!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Csepreg
Re: Elektronika
Üdv!kiss zoltán írta:hello nekem egy 150 etz van és igazából leszívja az aksit azt mondták töltés baja van ha ez baja mit kell kicserélni? kösszi
Egy tipp : tisztítsd meg a generátort , szénkeféket, kontaktok ellenőrzése esetleg befújása!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Csepreg
Re: Elektronika
[quote="beci58"][quote="kék sárkány"]Üdv!
Köszönöm ambrusviktor és beci58!!! Akkor csere lesz, nem lenne jó lemeríteni az új akkut!
Forgó részről hogyan tudom eltávolítani a széngyűrűket?
Előre is köszi!!!
Köszönöm ambrusviktor és beci58!!! Akkor csere lesz, nem lenne jó lemeríteni az új akkut!
Forgó részről hogyan tudom eltávolítani a széngyűrűket?
Előre is köszi!!!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Elektronika
hello nekem egy 150 etz van és igazából leszívja az aksit azt mondták töltés baja van ha ez baja mit kell kicserélni? kösszi
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Te nekem nagyon szimpatikus srác vagy egyébként, mert úgy tűnik legalább annyit szívsz és balfaszkodsz a motoroddal mint én Egyébként szerintem kábeleket nézegesd át, én is azt mondanám...Hujber írta:Sziasztok!
250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Sziasztok!
250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
Hali!!
Szerintem megkéne nézned a biztosíték táblát meg a vezetékett lehet hogy valahol megvan törve a vezeték s a vázhoz hozzáérve zárlatoss!!
250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
Hali!!
Szerintem megkéne nézned a biztosíték táblát meg a vezetékett lehet hogy valahol megvan törve a vezeték s a vázhoz hozzáérve zárlatoss!!
A rock örök és halhatatlan!!
Re: Elektronika
Sziasztok!
250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
250es ETZn van a következő problem: balra az index kb 60as percenkénti ütemmel megy, jobbra viszont egyáltalán nem villog. az izzók jók, a relé közben kattog, és forrósodik. Beleraktunk egy másik relét is, azzal is ugyanezt csinálja. Hol lehet a zárlat, vagy más a baja? Valamint a piros visszajelző járó motornál is világít, tehát nem tölti az akksit. Köze van a kettőnek egymáshoz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
attila941228 írta:helo! mi lehet a baj ha elindittom a motort megy kb 5-másodpercig utána leáll és már el se indul várok vele 10-percet és ismét ugyanez. a motort kint felejtettem az esőbe gondolom valami gyujtás gond lehet hogy be ázott vagy valami ilyesmi
Ázás lehet akkor,ha előtte ezt nem csinálta.Lámpa fej mögött nézd meg a kábeleket,lehet ki van dörzsölve valamelyik kábel azon a részen,mert onnan szeret eltűnni a kis tömítő gumikarika,ami szigeteli is a lámpafejet.Kábeleket nézd át alaposan,nincs e dörzsölés.
Másik tippem a biztosíték tábla környéke.Vagy még a gyújtás kapcsoló környéke,de ez legyen az utolsó pont amit megnézel,ez a ritkább.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
helo! mi lehet a baj ha elindittom a motort megy kb 5-másodpercig utána leáll és már else indul várok vele 10-percet és ismét ugyanez. a motort kintfelejtettem az esőbe gondolom valami gyujtásgond lehet hogy beázzot vagy valami ijesmi
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Hello!
Unibat tényleg elég jó. Kis ETZ-ben van olyan, a nagyban Varta, ez 4 év után is tökéletes. Ha nem vészesen drágább, ajánlatosabb. Zseléset akartam venni régen, lebeszélt a boltos, mert ahhoz precízebb fesszab kellene, mint ami az MZ-kben van, hamar kinyírja.
Seleks-et messze kerüld el, fél év után rakás...
Unibat tényleg elég jó. Kis ETZ-ben van olyan, a nagyban Varta, ez 4 év után is tökéletes. Ha nem vészesen drágább, ajánlatosabb. Zseléset akartam venni régen, lebeszélt a boltos, mert ahhoz precízebb fesszab kellene, mint ami az MZ-kben van, hamar kinyírja.
Seleks-et messze kerüld el, fél év után rakás...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Én zselés akksit tennék.Nincs savgőz,rozsda,állapot romlás,hosszú élettartam,és híradás technikai boltokban 8-10-12Ah 5000-10000Ft.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Üdv! Szerintem autókba motorokba a savas bőven elég... Azt mondják, hogy az 5.5A esek jók, az Unibatot szokták dícsérni ár/értékben, meg persze a Banner... Nekem 9A es Banner van benne, az teljesen jó és méretre pont beleillik az akksitartóba. (250). Állítólag simán elég az 5.5ös mert a konstrukciók végére már ezek voltak benne, kezdésnél még 12A esek. Én csípem ezt a 9eset..nekem legközelebb is ilyen lesz.etzzsolt írta:Sziasztok!
Akadt 1 olyan gondom hogy zárlatos az aksim s kérdésem hogy milyen aksitt vásároljak bele zselésett vagy savasatt??Eddig 1 bosh márkályú 12V 5.5Ah savas aksi volt benne!!12V rendszerről van szó meg a márkát s netalán internetes elérhetőségett tudnátok nekem adni!!Előre is köszönöm
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Sziasztok!
Akadt 1 olyan gondom hogy zárlatos az aksim s kérdésem hogy milyen aksitt vásároljak bele zselésett vagy savasatt??Eddig 1 bosh márkályú 12V 5.5Ah savas aksi volt benne!!12V rendszerről van szó meg a márkát s netalán internetes elérhetőségett tudnátok nekem adni!!Előre is köszönöm
Akadt 1 olyan gondom hogy zárlatos az aksim s kérdésem hogy milyen aksitt vásároljak bele zselésett vagy savasatt??Eddig 1 bosh márkályú 12V 5.5Ah savas aksi volt benne!!12V rendszerről van szó meg a márkát s netalán internetes elérhetőségett tudnátok nekem adni!!Előre is köszönöm
A rock örök és halhatatlan!!
Re: Elektronika
Hello!
Van nekem egy ts 125 blokkos cross motorom és az istenért sem akar müködni. A fesszabályzóm elektronikus és úgy kötöttem be hogy a rajta lévő DF szálat a dainamó DF-jéhez, a D+ -t a dinamó D+ -jára, a 61-es szálat a gyujtótrafó 15-ös csatlakozására, a D- t testre, a B+ -t pedig az aksira. A gondom az hogy nincs szikrám és gerjesztésem. Ha a gyujtótrafó 15-ös vezetékét direktbe kötöm az aksival akkor van szikrám és tudok is menni a motorral viszont nincs töltésem.Ha a fesszabon a D+ -t és a B+ -t felcserélem akkor az előtétellenállásom nagyon melegszik viszont van szikrám.Valaki mondja meg hogy mit csináltam rosszul ha érti amit írtam.
Előre is köszi a segítséget.
Van nekem egy ts 125 blokkos cross motorom és az istenért sem akar müködni. A fesszabályzóm elektronikus és úgy kötöttem be hogy a rajta lévő DF szálat a dainamó DF-jéhez, a D+ -t a dinamó D+ -jára, a 61-es szálat a gyujtótrafó 15-ös csatlakozására, a D- t testre, a B+ -t pedig az aksira. A gondom az hogy nincs szikrám és gerjesztésem. Ha a gyujtótrafó 15-ös vezetékét direktbe kötöm az aksival akkor van szikrám és tudok is menni a motorral viszont nincs töltésem.Ha a fesszabon a D+ -t és a B+ -t felcserélem akkor az előtétellenállásom nagyon melegszik viszont van szikrám.Valaki mondja meg hogy mit csináltam rosszul ha érti amit írtam.
Előre is köszi a segítséget.
Re: Elektronika
[quote="kék sárkány"]Üdv!
Azokon a széngyűrűkön keresztül kap a generátor gerjesztést valószínű , hogy nincs normális töltés
Másik forgórész de ilyen gyűrű is kapható autóvillamosságszerelőnek rutin munka lecserélni.
Tehát lehet vele menni de nem sokáig.
Azokon a széngyűrűkön keresztül kap a generátor gerjesztést valószínű , hogy nincs normális töltés
Másik forgórész de ilyen gyűrű is kapható autóvillamosságszerelőnek rutin munka lecserélni.
Tehát lehet vele menni de nem sokáig.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Szerintem nem nagy összeg lecserélni a szénkeféket...kék sárkány írta:Üdv!
Segítségest szeretnék kérni! Olyan kérdés lenne ,hogy nem tudom hogyan de elolvadt a szénkefém és amin fut (vagyis futott) test kábel ment a szénkefére. Nagy gond ha így megyek vele?, mert elindul!
Előre is köszi a segítséget! ETZ 250
Re: Elektronika
[quote="attila941228"]az etz 150-nél a feszültségszabájzónál van 2-db ojasmo mimt a megszakító
Ha még aktuális.
12v rendszernél 14 - 14,4 V feszültséget kell mérni járó motornál világítással is , az elektromechanikus fesszabályzót nem egyszerű beállítani ha már valaki elállította /légrések , rugónyomások stb./ Én lecserélném elektronikusra azzal jó lesz .
Nekem az van , de egyszer úgy romlott el .hogy 18 v-al töltött. és kiégtek az izzóim túlmelegedett a gy. trafóm.
Tehát be kell szerezni egy digitális multimétert a legegyszerűbb is jó és időnként megmérni az akkufeszt járó motornál.
Ha még aktuális.
12v rendszernél 14 - 14,4 V feszültséget kell mérni járó motornál világítással is , az elektromechanikus fesszabályzót nem egyszerű beállítani ha már valaki elállította /légrések , rugónyomások stb./ Én lecserélném elektronikusra azzal jó lesz .
Nekem az van , de egyszer úgy romlott el .hogy 18 v-al töltött. és kiégtek az izzóim túlmelegedett a gy. trafóm.
Tehát be kell szerezni egy digitális multimétert a legegyszerűbb is jó és időnként megmérni az akkufeszt járó motornál.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Csepreg
Re: Elektronika
Üdv!
Segítségest szeretnék kérni! Olyan kérdés lenne ,hogy nem tudom hogyan de elolvadt a szénkefém és amin fut (vagyis futott) test kábel ment a szénkefére. Nagy gond ha így megyek vele?, mert elindul!
Előre is köszi a segítséget! ETZ 250
Segítségest szeretnék kérni! Olyan kérdés lenne ,hogy nem tudom hogyan de elolvadt a szénkefém és amin fut (vagyis futott) test kábel ment a szénkefére. Nagy gond ha így megyek vele?, mert elindul!
Előre is köszi a segítséget! ETZ 250
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2011.07.27. 17:30
- MZ-d típusa: TS 250/1
Re: Elektronika
Helo!
Jó volna rámérni az akku feszültségre, akkor amikor a gyújtás kihagyását észleled, hogy el lehessen indulni valahol.
üdv.[/quote]
5.5-5.6 voltra lemegy a feszültség alapjáraton ráadott tompítottal. Ami érdekes,hogy tegnap még nem indult be világítással akármeddig is próbáltam. Ma viszont simán beindult lámpával is, de elhatároztam, hogy Etz gyújtást teszek rá, mert elektronikus fordulatszámmérőm lesz és ugye nem lenne egyszerű ezt a jelenlegi dinamóval táplálni. Lehet valahol találni infót az átalakítás menetéről?
Üdv.
Jó volna rámérni az akku feszültségre, akkor amikor a gyújtás kihagyását észleled, hogy el lehessen indulni valahol.
üdv.[/quote]
5.5-5.6 voltra lemegy a feszültség alapjáraton ráadott tompítottal. Ami érdekes,hogy tegnap még nem indult be világítással akármeddig is próbáltam. Ma viszont simán beindult lámpával is, de elhatároztam, hogy Etz gyújtást teszek rá, mert elektronikus fordulatszámmérőm lesz és ugye nem lenne egyszerű ezt a jelenlegi dinamóval táplálni. Lehet valahol találni infót az átalakítás menetéről?
Üdv.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
az etz 150-nél a feszültségszabájzónál van 2-db ojasmo mimt a megszakító a baloldalin ha nagyobb hézagot csinálok van töltés de akkor leégeti a gyujtótrafót ha kisebbet akkor nincs töltésem. ijen esetbe mit kéne tennem ?????
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
Az aksi is jó álapotban van.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
Helo! töltést nem néztem de ha menetközben lekötöm az aksit megáll a motor ugyhogy szerintem töltés nincs a trafó jól van bekötve a zöld kábel ami a megszakítókalapácshoz megy a kiskondin keresztül az 1-es en van a piros+12 pedig a 15-ösön. a trafó kis idő után melegszik.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Jól van bekötve? 1-es pont a mexától a jel, 15-ös a +12? Melegszik a trafó?
Töltésed mennyi? Akksi milyen állapotban van?
Elsőre ennyi....
Töltésed mennyi? Akksi milyen állapotban van?
Elsőre ennyi....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
Hello! lenne egy ojan gondom hogy elindítom a motort és megyek vele kb 15-percig és elmegy a szikra lent a megszakítónál van áram de fent a gyujtókábelbe semmi sincs tehát megöli valami a gyujtótrafót csak azt nem tudom hogy mi lehet a baj aki tudna nekem ebbe segíteni nagyon hálás lennék érte. Üdv: Attila
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Volt már ilyen gondom, érintkezés volt a ludas, ami a rezgés hatására jött ki. Ellenőrizd át a kábeleket (u w v, ésa gerjesztés)Dárgo írta:Helló!
Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....
Széles utat....
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Kezdeném megmérni a multival töltés alapjárat+emeltfordulat amennyimben jó a töltés akkor ne fogalkozz vele ha nem jó akkor szénkefe fesszab illetve csúszógyűrű üt-e. Nekem a tippjeim ezek.Dárgo írta:Helló!
Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....
Széles utat....
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Helló!
Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....
Széles utat....
Milyen elektromos problémára utal az, ha nagy fordulaton nagy gáz mellett pislákol a töltésvisszajelző????
Előre is köszi a segítséget....
Széles utat....
Re: Elektronika
12vfestékes írta:Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Valószínüleg így lesz,már csak azért is mert a generátor zsír új és gyári meghát már az akksit is kifizettem,bár ha kérem úgyis visszaadják,még járok így vele egy darabig hisz most szuper,csak lenne még a nyáron némi időm élvezni is a meló mellett,bár a lányommal teszünk kisebb utakat amit nagyon bír,de hátha az idén még egy túra is összejönne legalább,köszi a válaszokat.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Amondó vagyok hogy én mindenképp törekednék a 12V-ra.festékes írta:Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Természetesen most nem állnék neki,hisz az ilyet télen kell megcsináltatni.
Amikor már úgyis leteszed a gépet,akkor csináltasd meg.Főleg hogy garanciába megcsinálják.
Jó a 6V ha jó az igaz,de azért a majd 3x annyi watt az azért jó dolog.
Na meg hát egyre többen használunk szivargyújtóról 12V-os dolgokat amihez szintén kell a teljesitmény.
Ami még mellette szól a 12V-nak az az hogy már alig kapni 6V-os dolgokat.Pld benzinkutakon már nincs is.Azért az sem egy utolsó szempont hogy pld izzót bármelyik boltban,kúton lehet venni a 12V-hoz,a 6V-hoz meg csak kizárólag autós-motoros boltokban.
Meg amúgy is!Ha már egyszer bevásároltad a cuccokat hozzá,akkor kár lenne hagyni.
Szerintem!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:52
- MZ-d típusa: Mz Etz 150
Re: Elektronika
Üdv! lenne egy ojan problémám hogy elinditottam az etz 150-esem és magátol leált utána néztem és semmi szikra nem volt de az aksi jó a nagykondira gondoltam hogy azzal lehet a baj mert leszettem róla a test és az áramkábelt ami az aksirol jön összeérintettem és volt nagy szikra de rákötöm a kondira és nézem a gyujtókábelt semmi szikra nincs. ijenkor mit kéne tennem vállaszokat előre is köszönöm : Attila
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ami jó azt hagyni kell mert csak rosszabb lesz! Tedd el a 12v os részeket egyszer még lehet szükség lesz rá.festékes írta:Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Na egyenlőre nem akar összejönni a 12 volt,ugyanis kiderült,hogy legutóbb a télen mikor szét volt húzva a blokk,én kimarattam a generátor helyét,viszont kiderült most,hogy kissé pontatlan lett,és így nem jó,természetesen garanciába megcsinálják,de akkor most megint blokk szét,meg ilyenek
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Viszont új kábeleket kapott,zsugorcsövek,késes biztitábla stb,ezt egy olyan szakibácsi csinálta,aki imádja a régebbi mocikat,és láss csodát ilyen még egy perkómon sem volt az elektronika
Szóval egyenlőre maradt a 6 volt,viszont fényszóróval,irányjelzővel is stabil az alapjáratom,csak épp minimálisan jelez a töltésvisszajelző teljes terhelésen is,az irányjelzők a sárga égőkkel és fehér búrákkal,{köszi Sunbim druszám}frankón világítanak még fényszórónál is,és Sub-ee is írta egyszer,hogy a 6 volt jó és stabil,csak némi odafigyelést igényel.
Motorikusan is minden oké.
Szóval dilemmába vagyok,hogy folytassam a megkezdett projektet a 12 volttal,vagy hagyjam így ,kiváncsi vagyok a véleményetekre.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ez nem ilyen egyszerű, a felszerelt tartozékok ugyanis nem azok amik az adott pillanatban pont a motoron vannak, hanem azok, amiket a gyárban felszereltek rá, és azokkal együtt helyezték forgalomba.gabsic írta:Ja, és ha itt tartunk, múltkor mikor tönkrement a féklámpakapcsolóm elöl, akkor hosszas eszmecserét folytattam a cégnél a vizsgabiztosokkal aminek az eredménye:
Ha út közben tönkremegy a féklámpakapcsolód (első) akkor állj meg és vedd le (csavard ki a kapcsolót)!!!
Ugyanis ha megállít a rendőr és van kapcsolód, de nem kapcsol, akkor megbüntethet amiért nem működik.
DE a Kresz NEM írja elő hogy első féknél is kellene lennie kapcsolónak, így azért nem büntethet ha nincs kapcsoló.
Azért ellenben büntethet ha van kapcsoló én nem működik, mivel azt előírja a kresz, hogy a felszerelt tartozékoknak működniük kell (autónál pl ködlámpa).
Ilyen az első féklámpa kapcsoló, vagy mondjuk motoron az index is. Ha leszereled megbüntetnek, de ha gyárilag sem volt rajta, akkor közlekedhetsz nélküle.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Én vettem egy japán kapcsolót sima 6-os menettel. Valamilyen Yamaha robogóhoz való, rövidebb mint a MZ kapcsoló de tökig betekerve éppen jó. Azóta gondtalan az életem!sub-ee írta:
Sziasztok, látom nagy dilemmában vagytok ezzel a féklámpa kapcsoló kérdéssel!
Akkor leírom,hogy ezt a problémát hogy lehet kiküszöbölni. Ilyen stílusú nyomógombot kell venni nyitót:
http://www.hestore.hu/prod_10027984.html
Le kell vágni a féklámpa kapcsoló végét, műanyagokkal együtt, úgy hogy a kiszélesedett ház nagy része megmaradjon! Utána rá kell forrasztani, vagy hegeszteni egy 6-os anyát, ezt belecsavarni, a másik oldalról becsúsztatni egy nyomótövet, akár lehet egy levágott szög is, és kész!
Az enyém a mai napig működik, már 5 éve!
Üdv.: Sub-ee
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ja, és ha itt tartunk, múltkor mikor tönkrement a féklámpakapcsolóm elöl, akkor hosszas eszmecserét folytattam a cégnél a vizsgabiztosokkal aminek az eredménye:
Ha út közben tönkremegy a féklámpakapcsolód (első) akkor állj meg és vedd le (csavard ki a kapcsolót)!!!
Ugyanis ha megállít a rendőr és van kapcsolód, de nem kapcsol, akkor megbüntethet amiért nem működik.
DE a Kresz NEM írja elő hogy első féknél is kellene lennie kapcsolónak, így azért nem büntethet ha nincs kapcsoló.
Azért ellenben büntethet ha van kapcsoló én nem működik, mivel azt előírja a kresz, hogy a felszerelt tartozékoknak működniük kell (autónál pl ködlámpa).
Ha út közben tönkremegy a féklámpakapcsolód (első) akkor állj meg és vedd le (csavard ki a kapcsolót)!!!
Ugyanis ha megállít a rendőr és van kapcsolód, de nem kapcsol, akkor megbüntethet amiért nem működik.
DE a Kresz NEM írja elő hogy első féknél is kellene lennie kapcsolónak, így azért nem büntethet ha nincs kapcsoló.
Azért ellenben büntethet ha van kapcsoló én nem működik, mivel azt előírja a kresz, hogy a felszerelt tartozékoknak működniük kell (autónál pl ködlámpa).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ennél a kapcsolónál a menet 7x0,75-ös, akkor ilyen csavart alkalmazzatok! De van 6-osban is ilyen kapcsoló! Akár ezt a csavart is ráforraszthatjátok a házra ami a kapcsolón van!
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
UEVMZ írta:Valaki múltkor említette,hogy az első féklámpa kapcsolóból hármat rakott össze,hogy egy jó legyen.Az enyém sem bírt egy hónapnál többet.Ma megjavítottam a sarukat,összeérintésre a lámpa kigyullad,kapcsolóra nem reagál-Éljen az utángyártott selejt
Melyiket keressem,hogy felülmúlja ami most volt a mociba?? Ennek kék volt a kapcsoló pöcök.
Sziasztok, látom nagy dilemmában vagytok ezzel a féklámpa kapcsoló kérdéssel!
Akkor leírom,hogy ezt a problémát hogy lehet kiküszöbölni. Ilyen stílusú nyomógombot kell venni nyitót:
http://www.hestore.hu/prod_10027984.html
Le kell vágni a féklámpa kapcsoló végét, műanyagokkal együtt, úgy hogy a kiszélesedett ház nagy része megmaradjon! Utána rá kell forrasztani, vagy hegeszteni egy 6-os anyát, ezt belecsavarni, a másik oldalról becsúsztatni egy nyomótövet, akár lehet egy levágott szög is, és kész!
Az enyém a mai napig működik, már 5 éve!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Valaki múltkor említette,hogy az első féklámpa kapcsolóból hármat rakott össze,hogy egy jó legyen.Az enyém sem bírt egy hónapnál többet.Ma megjavítottam a sarukat,összeérintésre a lámpa kigyullad,kapcsolóra nem reagál-Éljen az utángyártott selejt
Melyiket keressem,hogy felülmúlja ami most volt a mociba?? Ennek kék volt a kapcsoló pöcök.
Melyiket keressem,hogy felülmúlja ami most volt a mociba?? Ennek kék volt a kapcsoló pöcök.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Helo!Török Laci írta:Jó napot Urak.
Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Jó volna rámérni az akku feszültségre, akkor amikor a gyújtás kihagyását észleled, hogy el lehessen indulni valahol.
üdv.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
És ha már kézben van,akkor megnézni,hogy a kábellel jó e még az összeköttetés,nincs e a saru elrepedve,eltörve.A féklámpakapcsolómnál most engedte el magát.Régóta ki volt már,de addig nem piszkáltam,amíg működött.Már nem jó Ha nem esne az eső,meg tudnám javítani.Seri19 írta:Az a baj ezekkel a sarukkal amúgy, hogy egy idő után elernyednek, tehát a rugós erő ami rászorítja elgyengül és utána már szar a kontakt.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Huhúú láttad volna az én sarujaimat, csodálkoztam, hogy ott még van egyáltalán kapcsolat
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem [/quote]
Az ülés alatt főleg a por,és a kis vízcseppek okozzák a nagy gondot,ezért nem árt az ülés alá is benézni időnként,kitakarítani nedves szivaccsal,eltávolítani a port,meg a pókhálókat
Én legutóbb féktisztítót adtam neki,az is segít.
Szerintem félévente ráfér majd egy ilyen. Akarom mondani megcsinálom, ha kell, ha nem [/quote]
Az ülés alatt főleg a por,és a kis vízcseppek okozzák a nagy gondot,ezért nem árt az ülés alá is benézni időnként,kitakarítani nedves szivaccsal,eltávolítani a port,meg a pókhálókat
Én legutóbb féktisztítót adtam neki,az is segít.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
[quote="festékes"
Nekem is ez volt egyszer a perkómon,de a kontaktok átnézésével megszűnt, viszont tegyél bele késes biztit,nálam nagyon bejött! [/quote]
Késes biztitábla nekem is bejött igaz Tz de nagyon megéri!
Nekem is ez volt egyszer a perkómon,de a kontaktok átnézésével megszűnt, viszont tegyél bele késes biztit,nálam nagyon bejött! [/quote]
Késes biztitábla nekem is bejött igaz Tz de nagyon megéri!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem is ez volt egyszer a perkómon,de a kontaktok átnézésével megszűnt, viszont tegyél bele késes biztit,nálam nagyon bejött!Török Laci írta:Jó napot Urak.
Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ugyanígy vagyok vele én is ugyanezek a jelenségek,új akksi stb...csak 125 TSTörök Laci írta:Jó napot Urak.
Van nekem egy TS 250/1-es Mz-m amivel a következő gondom.
Ha csak simán ráadom a gyújtást akkor szépen jár alapjáraton, de ha ráadom a világítást akkor leesik a fordulat és elkezd kihagyni a gyújtás és végül megáll. A töltésem elvileg jó kb 7,2 voltnál szabályoz, a kábelezés új kontaktok is rendben, az akkumulátor is új. Hallottam hogy a TS-eknek nem valami jó a töltésük. De azért szerintem ha berakok egy feltöltött új akksit akkor nem kéne egyből alapjáraton kihagyogatnia. A töltés visszajelzőlámpám amikor kihagyogat a gyújtás nem gyullad fel.
Már kezdek vele megbarátkozni, főleg ha szépen lassan állna le és nem szaggatva gyújtáskimaradásokkal.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég