Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Matee86 írta:Igen már én is utána olvastam közben.Csak az az érdekes,hogy eddig 260as hőértékűt használtam télen -nyáron,és soha nem volt vele gond... most meg halnak.Amiatt hogy nem tisztul le időben,okozhatja a gyertya halálát?Majd még kipróbálom másikkal is,csak már aaz utóbbi hónapban pár ezer forintot elb@sztam gyertyákra,kezd egy kicsit sok lenni! :twisted:

Nekem egyszer sikerült hóesésben hazaérnem, igaz csak a kútig mentem, h teli tankoljam leállítás előtt. A henger langyos volt... szal nyári gyertya télire nem jó és fordítva is.
Ha spórólni akarsz próbájl meg kölcsön kérni valakitől egyet. Egy kisebb városban az emberen több ismerőse akadhat, akinek elfekvőben vannak kül hőértékű gyertyái.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Igen már én is utána olvastam közben.Csak az az érdekes,hogy eddig 260as hőértékűt használtam télen -nyáron,és soha nem volt vele gond... most meg halnak.Amiatt hogy nem tisztul le időben,okozhatja a gyertya halálát?Majd még kipróbálom másikkal is,csak már aaz utóbbi hónapban pár ezer forintot elb@sztam gyertyákra,kezd egy kicsit sok lenni! :twisted:
Mert azért az Mz a király....!:)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Nem lehet, h túl nagy hőértékű gyertyát használsz? Kisebb hőértékű hamarabb kezd el tisztulni.
Ezt a cikket olvasd el, különösen a hőérték részt. Talán a hűtés irányába is elkezdhetsz ellenőrizgetni, igaz léghűtéses motornál ezen a téren nincs sokminden, kiv ha van rajta idom...
http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... t=5&alkat=
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom,már kicsit én is unom! :( A motorom az elmúlt 100km-en 4,azaz 4db gyertyát tett tönkre.Az első egy régebbi(kb 2000km-es NGK b8hs gyertya volt,gyorssegélynek megtette egy benzinkútnál kapott magneto marelli gyertya.Ezt kb 10km-után kinyírta.Vettem egy új NGK b8hs gyertyát,ami szintén 5km-után meghalt.Ekkor lecseréltem a motoron a gyújtáskábelt,gyertyapipát,gyújtótrafót(gyári ndk-s ra),átnéztem a kábeleket,megszakítót,akksit... Egy nagyon régi brisk n15y (vagy yc) gyertyát raktam bele,ami éppen volt nálam,már évek óta nem használtam,a szerelőcuccok mélyéről kapartam elő.És láss csodát,elmentem egy próbakörre( kb 30km-t) és minden rendben ment,utána kiszedtem megnéztem szép barna.Másnap vettem egy új brisk n14c-t,egyből ki is cseréltem,mentem vele kb 10km-t és ugyan az mint a régebbieknél,meghalt.Kiszedtem,tiszta korom az egész,a szikrát nem a pólusnál adja le,hanem a belül pattog össze-vissza(ugyan az mint a többinél).Visszaraktam az ősrégi brisket és megint semmi probléma,szépen hazavitt. Most akkor mi van???Vagy mi a gond?A gyertyák amik meghaltak mind 260as hőértékűek voltak, ez a brisk n15y meg 225-240 körl van.Vagy az hogy a brisk n15y-nál az Y a nyújtottat jelenti?Mindegyiket egy alátéttel használtam,ezelőtt nem volt gond. Ez lehet a gond?Amik meg meghaltak nagyobb hőértékűek,szóval akkor nem értem! :-k
A tünet az összesnél az volt,hogy nagyon hamar meghaltak,iszonyat kormosak voltak,és a szikra össze-vissza pattogott a kerámia körül.

valaki tapasztalt már hasonlót?Hol kereshetek még hibát?A segítséget előre is köszönöm! [-o<

Üdv:Máté :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.07.08. 22:06-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

Helló!
Egy olyan problémám lenne szeretett motorommal, hogy csak néha van szikra de ha letekerem a gyertyapipát és közel teszem valamihez akkor 1 folytonos ívet húz és sípol a trafó, de ha elfordítom a főtengelyt akkor viszont nem. Előre is köszönöm!
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

sskimi írta:helllo. nekem még mindig az a bajom h a moci (ETZ 150) ilyen 5000es fordulatnál bedadog, 70nél többet nem akar menni és olyan mintha morogna a fengerfejnél. Gyerta cserélve (Brisk N14C, N15YC) mindeketővel ezt csinálja, gyertyapipa,gyújtókábel és trafo is cserélve lett. (elektronikus)

Gyanúsan hasonló porblémám volt.Gyújtás ellenőrzés,állítás,megszakító állítás PONTOSAN,és egy karbi tisztítás lehet sokat segít.Nekem ez volt a baj.És persze a karburátor hangolása a motorhoz.YB-nek köszönhetően úgy indul el óvatosan adagolva egyesben a kuplungot,hogy nem húzom a gázt.Nem fullad,jól indul,jól megy,és nem dadog,csak hidegen,de az természetes nálam.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Azt nem néztem még meg
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Akkor marad a fesszab, állórész és diódahíd. Az állórészen jók a forrasztások?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

nova001155 írta:
Szénkefe csúszógyűrű ha mechanikus a feszab az érintkezőket megtisztítani. Ha nem javul a dolog akkor generátor állórész vizsgálat ha utána sem akkor diódahíd a megoldás. jó hibakeresést! Egyébként mikor megjön a töltés szépen tölt 13,8 al max?
csúszógyűrűnek mintha nem lenne teljesen sima a felülete, kicsit be lenne maródva(kicsit csak)
ha nincs rajta a világítás akkor szépen tölti, de ha rákapcsolom, akkor már csak kb 12,5-ig megy föl
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gergely993 írta:Sziasztok!
Az én problémám az lenne hogy égve marad a töltésellenőrző lámpa de kb 2500-as fordulattól elalszik és csak onnan kezd el tölteni, eddig nem volt ilyen baja, ez hirtelen jött. Honnan kellene kezdenem a hibajavítást/Mi lehet a hiba oka? (kábeleket már megnéztem) ETZ 250-ről van szó
Szénkefe csúszógyűrű ha mechanikus a feszab az érintkezőket megtisztítani. Ha nem javul a dolog akkor generátor állórész vizsgálat ha utána sem akkor diódahíd a megoldás. jó hibakeresést! Egyébként mikor megjön a töltés szépen tölt 13,8 al max?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Sziasztok!
Az én problémám az lenne hogy égve marad a töltésellenőrző lámpa de kb 2500-as fordulattól elalszik és csak onnan kezd el tölteni, eddig nem volt ilyen baja, ez hirtelen jött. Honnan kellene kezdenem a hibajavítást/Mi lehet a hiba oka? (kábeleket már megnéztem) ETZ 250-ről van szó
kék sárkány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.07.06. 18:20
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kék sárkány »

Sziasztok!
Valaki találkozott már olyannal hogy állandó ívet húz a gyújtókábel ha a hengerhez vagy bármi más fémhez közel teszem, sőt még a lábtartó gumihoz is! :shock: Etz 250/1-ről van szó!
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

[-X ez gyanús...itt nekem valami nem 100%-os...[/quote]



Most mentem vele egy próbakört a faluba és mükszik rendesen. :-k
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Szakizsolt írta:
Nahát reggelre semmi baja sem volt elmúlt nála a sárgaság \:D/
[-X ez gyanús...itt nekem valami nem 100%-os...
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Ez TS, ott a sárga a töltésjelző!

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.[/quote]


Nahát reggelre semmi baja sem volt elmúlt nála a sárgaság \:D/
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

sskimi írta:helllo. nekem még mindig az a bajom h a moci (ETZ 150) ilyen 5000es fordulatnál bedadog, 70nél többet nem akar menni és olyan mintha morogna a fengerfejnél. Gyerta cserélve (Brisk N14C, N15YC) mindeketővel ezt csinálja, gyertyapipa,gyújtókábel és trafo is cserélve lett.
Hát ez azért még elég sok mindentől lehet szerintem...gyújtás hova van beállítva, és megszakítós, vagy elektronikus? Karburátor? Benzingond könnyen okozhat ilyet... gyertyát érdemes megnézni, hogy mennyire van kiégve, ha meg nagyobb gondja van ahhoz szerintem úgyis további infok kellenek :)
sskimi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.26. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sskimi »

helllo. nekem még mindig az a bajom h a moci (ETZ 150) ilyen 5000es fordulatnál bedadog, 70nél többet nem akar menni és olyan mintha morogna a fengerfejnél. Gyerta cserélve (Brisk N14C, N15YC) mindeketővel ezt csinálja, gyertyapipa,gyújtókábel és trafo is cserélve lett. (elektronikus)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sskimi 2011.07.06. 16:36-kor.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

UEVMZ írta:
Tiszteletem Uram :mrgreen:
Köszönöm itt is a ma nyújtott segítséget,a következőnél motorozni kell majd,nem szerelni :)
Holnap meg tekerek befelé a levegő csavaron egy hangyakukinyit :-"
Komolyan mondom még élvezetesebb volt a haza motorozás,bár azért az 51-en Taksony vonalában csak elém kanyarodott a barma.Villantam,duddantam mert megérdemelte.Cirka 70méterre volt.
A lényeg hogy egyben haza értél...
Szívesen segítettem...
Legközelebb gurulunk egy jót...
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Akkor ma rámérek a töltésre
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.[/quote]

Pfff.... #-o #-o #-o #-o[/quote]

Tiszteletem Uram :mrgreen:
Köszönöm itt is a ma nyújtott segítséget,a következőnél motorozni kell majd,nem szerelni :)
Holnap meg tekerek befelé a levegő csavaron egy hangyakukinyit :-"
Komolyan mondom még élvezetesebb volt a haza motorozás,bár azért az 51-en Taksony vonalában csak elém kanyarodott a barma.Villantam,duddantam mert megérdemelte.Cirka 70méterre volt.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

gabsic írta: Ez TS, ott a sárga a töltésjelző!

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.
Pfff.... #-o #-o #-o #-o
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

young boys írta: Amíg nem teszed sebességbe addig kell is világítania... :mrgreen: :mrgreen: #-o
Ez TS, ott a sárga a töltésjelző!

Amúgy első kötben átnézném a csatlakozásokat mindent jól kötöttél-e vissza, no meg rámérnék van-e gerjesztés.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Amíg nem teszed sebességbe addig kell is világítania... :mrgreen: :mrgreen: #-o[/quote]


Akkor is világit ha sebességben van.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Szakizsolt írta:Sziasztok
Szimeringet cseréltem a gépen és összerakás után a km órán lévő sárga lámpa folyamatosan ég ha jár a motor.Ha leveszem a gyújtást akkor nem ég.Eddig jó volt mert ha beindítottam akkor elaludt.
Valakinek valami tipp?
Amíg nem teszed sebességbe addig kell is világítania... :mrgreen: :mrgreen: #-o
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Üresjárás visszajelző vezetékét becsípted valahol... Blokk jobb oldala, lánckerék környékén van a kapcsoló...[/quote]


Azt néztem ma mert szivárgot egy picit az olaj és raktam oda egy tomitést de akkor holnap jobban átnézem a vezetéket hátha meg lesz a gomb.De azt észrevettem hogy az a kis stift ami van ott az hozzá ér a lemezhez ami a kapcsolon van rajta.Az nem baj?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Szakizsolt írta:Sziasztok
Szimeringet cseréltem a gépen és összerakás után a km órán lévő sárga lámpa folyamatosan ég ha jár a motor.Ha leveszem a gyújtást akkor nem ég.Eddig jó volt mert ha beindítottam akkor elaludt.
Valakinek valami tipp?
Üresjárás visszajelző vezetékét becsípted valahol... Blokk jobb oldala, lánckerék környékén van a kapcsoló...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Sziasztok
Szimeringet cseréltem a gépen és összerakás után a km órán lévő sárga lámpa folyamatosan ég ha jár a motor.Ha leveszem a gyújtást akkor nem ég.Eddig jó volt mert ha beindítottam akkor elaludt.
Valakinek valami tipp?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem e tud valaki olyat aki ujratekercsel gyújtótekercset?
Van nálam egy elég régi tipus és már nem lehet hozzá kapni.
Elöre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Főleg elinduláskor nyugodt gázadagoláskor a motor nagyon nehezen veszi fel a fordulatot,és lendül meg többször megtorpanva egészen harmadikig,amíg a fordulatot felveszi.Ezt mi okozhatja?
A tű jelen esetben középső állásban,alulról a harmadik helyzetben van.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Engem érdekelne egy. Kerületben merre lax?
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

LaZeee írta:Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne felétek!
Miért kezd el szaggatni a motor ha városban 50el közlekedem? Ez kb 20 perc után jelentkezik, és ha kihúzatom akkor jó, kihúzatás közben pedig kicsit megtorpan, és olyan pukkanó hangot is hallottam már mint amikor a pezsgőt kibontják!?. :D :D Szerintem a dugó lehetett..

Nem az én motoromat hajtod véletlenül? :mrgreen: ugyan ez nálam is,csak nálam nem pezsgőt bontanak,hanem egy alátét hangja jön a henger felöl.
Dolgozom az ügy megoldásán,de egy összes hézag állítás is sokat segít,a többi karbi téma sajna,az meg minden motornál más.


ICET megszakítót esetleg tudok még szerezni,ha kell valakinek,pesti átadás megoldható.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Totocs írta:Sziasztok.
A gyújtás helytelen beállítasa miatt ehet sokat a motor? Mert azt hallottam, hogy a gyújáts miatt nem ehet sokat, hanem a karbin lehet állítani, hogy kevesebbet egyen, de a karburátorral már mindent megpróbáltam és ugyan olyan sokat eszik(6,5L ETZ 125)
Indításnál néha durran egyet, de csak ritkán, ha esetleg ez számít valamit...
Kérem segítsetek!
Köszönöm.
Tankoltam a napokban,majd két nap múlva mehettem.Rossz gyújtás,rossz megszakító hézag és gyertya hézag bőven kitesz legalább fél liter pluszt.
Előgyújtás 2,5mm a fh előtt,megszakító 0,35mm.Ezek szigorúan,utána lehet a karbin hangolni,ennek ellenére nekem még mindig kormos a gyertya,és még a tűn is állítottam egyet fentebb.
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Matee86 írta:Más:
Tapasztalt már valaki olyat,hogy a megszakító 2szer nyit?Pontosabban... beállítom a felső holtponton 0,4mm-re a hézagot,majd ha tovább tekerem nyitva marad,majd mielőtt összezáródna,még jobban kinyílik :-k Néztem a megszakítót,de a rugó jó rajta,látszólag semmi baja.Eddig is így ment a motor,és nem volt különösebb baja,csak most vettem észre ezt az anomáliát... ötlet?

gyertya: most vettem egy új NGK b8hs-et,és kb 3 km-t bírt.... hát kicsit sem lettem ideges.Asszem a következő Brisk lesz,régebben azt használtam,nem volt vele gond.Azok is olyan selejtesek,mint az NGK-k?Isolatort nem akarok bele rakni...
Megszakító:én ma cseréltem volna egy jobb féle trabi megszakítót,de az az acél rugó hozzáér a tengelyhez,ezért testtel,és nem működik miatta a rendszer.Kénytelen voltam visszatenni a régit másfél óra berhelés után.Az ICET szintén ilyen,ráadásul oldalt van a csavar,ami a kondi felöl érkező lemeznek nem tesz jót :(

Gyertya:akkor üdv a klubban,és a legrosszabb,hogy nem tudod a boltba visszavinni,mert az elektromos izékre nincsen garancia :( ](*,)
most BRISK van bent,a 14-es,nem a 15-ös,hibátlan...idáig.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

Kezdőkén én is 5.ben mentem és 5 l fogyasztással terveztem és be is jött. most 3ezer alatt nem nagyon használom, figyelek a gázkar állás/fokozat/fordulatszám megválasztására. Eredmény városban élvezetesen 4,5 országúton 4,2 de most a karbin állítottam, falsot nem szív és eredményként kisebb gázkar állással megy 80at, mint eddig, vagyis még jobb lesz a fogyasztásom. Még kell állítanom, magasabb fordulaton sztem keveset kap, ill alapjárat is lehetne tökéletesebb, de így is jónak számít sztem.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

LaZeee írta:5.ben szoktam közlekedni általában, de próbáltam hogy 4.ben megyek, és akkor is csinálta.. :( 5.ben 3ezret forog :)
inkább üzemanyag téma... vedd el az alapjáratot teljesen és próbáld ki úgy.
természetesen jól beállított gyújtás, megfelelő zárásszög is szükséges.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
LaZeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.07.04. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaZeee »

5.ben szoktam közlekedni általában, de próbáltam hogy 4.ben megyek, és akkor is csinálta.. :( 5.ben 3ezret forog :)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DrV »

LaZeee írta:Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne felétek!
Miért kezd el szaggatni a motor ha városban 50el közlekedem? Ez kb 20 perc után jelentkezik, és ha kihúzatom akkor jó, kihúzatás közben pedig kicsit megtorpan, és olyan pukkanó hangot is hallottam már mint amikor a pezsgőt kibontják!?. :D :D Szerintem a dugó lehetett..
Karbi beállítás? Milyen fokozatban közlekedsz 5.ben (fordszám tartomány)? Rossz üzemanyag? 1-2oldallal ezelőtt kondi túlmelegedést tárgyaltak a kollegák, lehet, h neked is ez lehet a problémád.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
LaZeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.07.04. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 150

Elektronika

Hozzászólás Szerző: LaZeee »

Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne felétek!
Miért kezd el szaggatni a motor ha városban 50el közlekedem? Ez kb 20 perc után jelentkezik, és ha kihúzatom akkor jó, kihúzatás közben pedig kicsit megtorpan, és olyan pukkanó hangot is hallottam már mint amikor a pezsgőt kibontják!?. :D :D Szerintem a dugó lehetett..
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

z25z írta:furcsan nem jol allitod azt a gyujtast....amikor a legjobban szetnyit azt allitsd 0,4-re aztan az alaplapon fordits hogy 3 mm-rel a felso holtpont elott kezdjen nyitni es happy
Én úgy tudtam,hogy felső holtponton nyit a legnagyobbra,ezért kell ott állítani a hézagot.Előgyújtás 3mmre van állítva,azzal nincs is gond.Most mentem vele egy cirka 30km-es karikát,de nem volt gond,még kicsit állítok rajta,ahogy nekem tetszik.

ICET megszakítót otthon találtam véletlen 1-2 darabot,még fater bontotta régebben szerintem... azért örültem,hogy legalább ebből nem kell szar utángyártottat venni :mrgreen:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Szinte sehol icet és doduco szinte már felhajthatatlan boltba...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Matee86 írta:Nekem is ICET van benne!Hát sokkal jobb,mint a mai gagyi után gyártottak! :wink:
Olyat hol lehet felhajtani? Keresem is neten :mrgreen:
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Sziasztok.
A gyújtás helytelen beállítasa miatt ehet sokat a motor? Mert azt hallottam, hogy a gyújáts miatt nem ehet sokat, hanem a karbin lehet állítani, hogy kevesebbet egyen, de a karburátorral már mindent megpróbáltam és ugyan olyan sokat eszik(6,5L ETZ 125)
Indításnál néha durran egyet, de csak ritkán, ha esetleg ez számít valamit...
Kérem segítsetek!
Köszönöm.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

furcsan nem jol allitod azt a gyujtast....amikor a legjobban szetnyit azt allitsd 0,4-re aztan az alaplapon fordits hogy 3 mm-rel a felso holtpont elott kezdjen nyitni es happy
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Más:
Tapasztalt már valaki olyat,hogy a megszakító 2szer nyit?Pontosabban... beállítom a felső holtponton 0,4mm-re a hézagot,majd ha tovább tekerem nyitva marad,majd mielőtt összezáródna,még jobban kinyílik :-k Néztem a megszakítót,de a rugó jó rajta,látszólag semmi baja.Eddig is így ment a motor,és nem volt különösebb baja,csak most vettem észre ezt az anomáliát... ötlet?

gyertya: most vettem egy új NGK b8hs-et,és kb 3 km-t bírt.... hát kicsit sem lettem ideges.Asszem a következő Brisk lesz,régebben azt használtam,nem volt vele gond.Azok is olyan selejtesek,mint az NGK-k?Isolatort nem akarok bele rakni...
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Nekem is ICET van benne!Hát sokkal jobb,mint a mai gagyi után gyártottak! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

Alfa írta:Megfigyeltem, hogy új kondival is szikrázik kicsit a megszakítónál, néha néha jobban. Suzuki GS500 trafóm van. Nem lehet hogy ennek a nagyobb teljesítménye és más feszültsége miatt nem elég a gyári kondi, hanem nagyobb kapacitású kell?

Ezek a mai megszakítók okoznak meglepetéseket,az enyém is szórja mellé,bár nem is illeszkedik rendesen.
Viszont ma találtam trabi megszakítót,ICET.Az mond valakinek valamit?Annyi a különbség,hogy ahova a kondi lemeze megy,az 90 fokkal balra van fordítva,viszont olyan bakelites az anyaga.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Megfigyeltem, hogy új kondival is szikrázik kicsit a megszakítónál, néha néha jobban. Suzuki GS500 trafóm van. Nem lehet hogy ennek a nagyobb teljesítménye és más feszültsége miatt nem elég a gyári kondi, hanem nagyobb kapacitású kell?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta:
Oké, de van ami később forrasztva lett, vagy valahogy javítva a tekercselés, azt szerintem érdemes megnézni, hogy piszkálták-e.
Egyébként nekem a jobb oldali jobban tetszik, de ez picit sem számít :D
Majd meglátjuk nekem a bal oldali a szimpi remélem jó lesz :D
Avatar
UEVMZ
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
MZ-d típusa: ETZ MZ 150
Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: UEVMZ »

bela700 írta:A nagy fordulaton való dadogást okozhatja a megszakító rugójának gyengesége is. :?:
Egyre nagyobb a gyanúm,hogy ő szemétkedik,ugyanis:
megszakító 0,35mm,előgyújtás házi módszerrel 2,5 szigorú! Ma találkoztam a mesterrel,akit azóta ismerek,amióta MZ-m van (Majtényi)
Mondta,ezeket állítsam be,mert így kell lennie,gyertya hézag 0,7mm.

Hazafelé harmadikban kis húzásra ki-kihagy,kicsit fullad,az elindulás nehézkes,következő pillanatban meg megint semmi,aztán megint előjön.Kezd megőrjíteni,mert ha jól van belőve,direkt szórakozik. :roll: [-o<
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

young boys írta: A csúszógyűrű mind a kettőn cserés...Úgy hogy szerintem mind1....
Az honnan látszik? Csak hogy én is meg tudjam különböztetni, a továbbiakban én is, mert sajnos nem értek hozzá eléggé :S
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég