Sziasztok!
Sajnos már megint ide kell írnom,már kicsit én is unom!

A motorom az elmúlt 100km-en 4,azaz 4db gyertyát tett tönkre.Az első egy régebbi(kb 2000km-es NGK b8hs gyertya volt,gyorssegélynek megtette egy benzinkútnál kapott magneto marelli gyertya.Ezt kb 10km-után kinyírta.Vettem egy új NGK b8hs gyertyát,ami szintén 5km-után meghalt.Ekkor lecseréltem a motoron a gyújtáskábelt,gyertyapipát,gyújtótrafót(gyári ndk-s ra),átnéztem a kábeleket,megszakítót,akksit... Egy nagyon régi brisk n15y (vagy yc) gyertyát raktam bele,ami éppen volt nálam,már évek óta nem használtam,a szerelőcuccok mélyéről kapartam elő.És láss csodát,elmentem egy próbakörre( kb 30km-t) és minden rendben ment,utána kiszedtem megnéztem szép barna.Másnap vettem egy új brisk n14c-t,egyből ki is cseréltem,mentem vele kb 10km-t és ugyan az mint a régebbieknél,meghalt.Kiszedtem,tiszta korom az egész,a szikrát nem a pólusnál adja le,hanem a belül pattog össze-vissza(ugyan az mint a többinél).Visszaraktam az ősrégi brisket és megint semmi probléma,szépen hazavitt. Most akkor mi van???Vagy mi a gond?A gyertyák amik meghaltak mind 260as hőértékűek voltak, ez a brisk n15y meg 225-240 körl van.Vagy az hogy a brisk n15y-nál az Y a nyújtottat jelenti?Mindegyiket egy alátéttel használtam,ezelőtt nem volt gond. Ez lehet a gond?Amik meg meghaltak nagyobb hőértékűek,szóval akkor nem értem!
A tünet az összesnél az volt,hogy nagyon hamar meghaltak,iszonyat kormosak voltak,és a szikra össze-vissza pattogott a kerámia körül.
valaki tapasztalt már hasonlót?Hol kereshetek még hibát?A segítséget előre is köszönöm!
Üdv:Máté
