Állítsd be a gyújtási időpontot.tiva írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne ,hogy ha a motor főtengelyes vagy hajtókaros akkor az okozhat -e olyat hogy néha a motor hátrafelé indul el , vagy ezt csak gyújtáshiba okozhatja (elméletileg a gyújtással nincs probléma). Az hogy főtengelyes vagy hajtókaros nem tudom ,de eléggé csörög a blokk :/ ,hogyan tudom könnyen ellenőrizni? vagy esetleg máshol is lehetséges hiba? (250/1 blokk)
Előre köszi a segítséget!
Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sőt néha menet közben is észre lehet venni hogy néha rándul egyet a gép , szerintem ilyen kor is megakar fordulni az irány :/ kicsit érdekes jelenség.
Köszi a segítséget!
Köszi a segítséget!
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne ,hogy ha a motor főtengelyes vagy hajtókaros akkor az okozhat -e olyat hogy néha a motor hátrafelé indul el , vagy ezt csak gyújtáshiba okozhatja (elméletileg a gyújtással nincs probléma). Az hogy főtengelyes vagy hajtókaros nem tudom ,de eléggé csörög a blokk :/ ,hogyan tudom könnyen ellenőrizni? vagy esetleg máshol is lehetséges hiba? (250/1 blokk)
Előre köszi a segítséget!
Olyan kérdésem lenne ,hogy ha a motor főtengelyes vagy hajtókaros akkor az okozhat -e olyat hogy néha a motor hátrafelé indul el , vagy ezt csak gyújtáshiba okozhatja (elméletileg a gyújtással nincs probléma). Az hogy főtengelyes vagy hajtókaros nem tudom ,de eléggé csörög a blokk :/ ,hogyan tudom könnyen ellenőrizni? vagy esetleg máshol is lehetséges hiba? (250/1 blokk)
Előre köszi a segítséget!
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Blokk
Meg tudnád nézni az üzemanyagellátás topicot is hátha arra is van valami tapasztalatod.
Előre is koszi.
Előre is koszi.
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Blokk
Köszönöm szépen az infot
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem kell hengerfejhez semmilyen paszta.Szakizsolt írta:Köszi az infot.
Probálkoztam már olyan pasztával ami az autó hengerfejéhez van de az sem vált be és ráadásul nem a kipufogó felöli oldalon hanem a karbi fölött
Veszel 400-as vízpapírt, leteszed üveglapra és körkörös mozdulatokkal becsiszolod rajta a hengerfejet.
Ja és kicsit reszelj majd le a sarkokon (a csavaroknál) gyárilag megmaradt fülekből, nehogy azokon támaszkodjon fel..
Utána összerakod úgy hogy mindkét felület fémtiszta legyen. Nem fog többet kifújni.
SZERK: ha a hengeren beteg a felület, ugyanígy járj el!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Blokk
Köszi az infot.
Probálkoztam már olyan pasztával ami az autó hengerfejéhez van de az sem vált be és ráadásul nem a kipufogó felöli oldalon hanem a karbi fölött
Probálkoztam már olyan pasztával ami az autó hengerfejéhez van de az sem vált be és ráadásul nem a kipufogó felöli oldalon hanem a karbi fölött
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Blokk
Szóval úgy tudom leellenőrizni, hogy ha valami gebasz lenne, akkor nem lenne üresem?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
gergely993 írta:Basszus, akkor pont rosszat csavartam ki...
Elrontottam valamit?
ha kozben nem mozditottad meg a valtot es visszateszed a csavarban levo rugot a golyoval a tetejen akkor talan nem
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Blokk
Basszus, akkor pont rosszat csavartam ki...
Elrontottam valamit?
Elrontottam valamit?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az az, amit a szerelési, de még a használati kézikönyv is ír (pl. hogy ne csavard ki, ha olajat akarsz leengedni).
Üresfokozat rögzítő csavarja. A kisebb fejű csavar.
Üresfokozat rögzítő csavarja. A kisebb fejű csavar.
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Blokk
Sziasztok!
Valaki világosítson föl!
250-es ETZ-n 2 olajleengedő csavar van? 1-et sikerült kicsavarnom, az asszem a váltóból engedte le az olajat, de a másik mi? Vagy ezt nem érem, valaki magyarázza el
Valaki világosítson föl!
250-es ETZ-n 2 olajleengedő csavar van? 1-et sikerült kicsavarnom, az asszem a váltóból engedte le az olajat, de a másik mi? Vagy ezt nem érem, valaki magyarázza el
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hengerfej tömítés nem létezik hozzá, nem is volt bent gyárilag! Használj valami hőálló hengerfej tömítő pasztát, ha kifúj. A blokkhoz szintén használj valami olaj és benzinálló, (LOCTITE pasztát) tömítőpasztát,a papír tömítés úgy sem ér semmit!Szakizsolt írta:Üdv
Meg tudná nekem mondani valaki hogy TS 125 höz létezik hengerfej tőmités és hol találok olyat illetve a váltó deklihez tőmités mert vettem hozzá készletet de már a második garnitúrát cserélem
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Szakizsolt
- biciklis
- Hozzászólások: 28
- Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Majosháza
Re: Blokk
Üdv
Meg tudná nekem mondani valaki hogy TS 125 höz létezik hengerfej tőmités és hol találok olyat illetve a váltó deklihez tőmités mert vettem hozzá készletet de már a második garnitúrát cserélem
Meg tudná nekem mondani valaki hogy TS 125 höz létezik hengerfej tőmités és hol találok olyat illetve a váltó deklihez tőmités mert vettem hozzá készletet de már a második garnitúrát cserélem
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Gyújtásra gyanakodtam én is sokáig de nem hiszem próbáltam már mindent 5-6mm es előgyújtásnál kopog mint állat 3 mm körül optimális az alatt meg mindent csinál csak nem jó!MiszterQ írta:Én még megkockáztatom hogy az a kopogás egy enyhe utógyújtás lehet. Ugye fhp előtt 3mm az optimális. Nekem beleköpködött a könyökbe, és a fhp után volt a gyujtás, egy hangyaf.sznyival.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Gyertyám az szépen éget kicsit sötétebb mint kellene de még határon belül Folyamatos nagy terhelésnél is hallható a kopogás. LEhet az alapjárat is de próbáltam már azt is hogy elvettem tőle mindent és nem volt alapjárat eredmény hogy állohelyzetben pörgetésnél nemvolt de menetközben ugyanúgy.Szerintem egyszerűen sokat kap. Mikor visszacsapod a gázt, akkor csak az alapjárati rendszer működik, mivel akkor kopog én kezdetnek egy kisebb alapjárati fúvókát próbálnék.
Illetve tesztelésnek a levegőcsavarral is utánamehetsz kicsit, de akkor lehet, hogy az a stabil alapjárat rovására fog menni. Azért egy próbának az is jó.
A gyertyád egyébként milyen?
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Én még megkockáztatom hogy az a kopogás egy enyhe utógyújtás lehet. Ugye fhp előtt 3mm az optimális. Nekem beleköpködött a könyökbe, és a fhp után volt a gyujtás, egy hangyaf.sznyival.
Relax, don't do it
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Szerintem egyszerűen sokat kap. Mikor visszacsapod a gázt, akkor csak az alapjárati rendszer működik, mivel akkor kopog én kezdetnek egy kisebb alapjárati fúvókát próbálnék.nova001155 írta:
simán megpörgetem akkor már kopog pl állóhelyzet gázföcs 6k fordulat kb és mikor esik vissza egyegy kopogás hallható de mikor nagyobb gázzal gyorsítok akkor is hallható. 2db 0,2 es van bent ugye a régi de az már eléggé elvolt nyomódva meg az új.
Illetve tesztelésnek a levegőcsavarral is utánamehetsz kicsit, de akkor lehet, hogy az a stabil alapjárat rovására fog menni. Azért egy próbának az is jó.
A gyertyád egyébként milyen?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
simán megpörgetem akkor már kopog pl állóhelyzet gázföcs 6k fordulat kb és mikor esik vissza egyegy kopogás hallható de mikor nagyobb gázzal gyorsítok akkor is hallható. 2db 0,2 es van bent ugye a régi de az már eléggé elvolt nyomódva meg az új.Ha simán megpörgeted is kopog, vagy csak hosszabb nagy terhelés után?
(Nekem 5 km 3/4-nél nagyobb gázzal haladás után kezdett el durván kopogni, azon segített a plusz tömítés)
Amúgy milyen vastag tömítést raktál be pluszban? Ugye létezik 0,1; 0,2; és 0,5mm vastag.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha simán megpörgeted is kopog, vagy csak hosszabb nagy terhelés után?nova001155 írta: Előző gazdája azt mondta új dugó+ hozzá honoltatta hengert tehát kb 3500 km er van a hengerben tehát nincs nagy válla szerintem. Beledobtam a +1 tömítést + gyújtás csere azt is állítanom kellett de konklúzió nagy utógyújtással fordulaton ment a mint a bolond 3000+ De alatta halott volt a dolog :s menni nem akart kicsit nagyobb előgyújtás akkor jobb lett de 2500-3000 között használhatatlan volt nagyobb megszahézag ---> nagyobb előgyújtás most kb jó szerintem.
Befojásolhat ennyit a +1 hengerfejtömítés ?
(Nekem 5 km 3/4-nél nagyobb gázzal haladás után kezdett el durván kopogni, azon segített a plusz tömítés)
Amúgy milyen vastag tömítést raktál be pluszban? Ugye létezik 0,1; 0,2; és 0,5mm vastag.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Előző gazdája azt mondta új dugó+ hozzá honoltatta hengert tehát kb 3500 km er van a hengerben tehát nincs nagy válla szerintem. Beledobtam a +1 tömítést + gyújtás csere azt is állítanom kellett de konklúzió nagy utógyújtással fordulaton ment a mint a bolond 3000+ De alatta halott volt a dolog :s menni nem akart kicsit nagyobb előgyújtás akkor jobb lett de 2500-3000 között használhatatlan volt nagyobb megszahézag ---> nagyobb előgyújtás most kb jó szerintem.MrDok írta: A fordulaton kopogást a henger vállas kopása is okozza, okozhatja!
Befojásolhat ennyit a +1 hengerfejtömítés ?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A fordulaton kopogást a henger vállas kopása is okozza, okozhatja!nova001155 írta:
Értem akkor ezt le ellenörzöm szerintem nekem kevés olyan erőszakosan jár a gép belerakok még 1 hengerfej tömítést hátha azzal jobb lesz.
Mondjuk fordulaton jön elő a kopogás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Értem akkor ezt le ellenörzöm szerintem nekem kevés olyan erőszakosan jár a gép belerakok még 1 hengerfej tömítést hátha azzal jobb lesz.csoka írta: Bedugsz a gyertyalyukba egy 3mm-es forrasztóónt(a henger falához érjen hozzá),átforgatod a főtengelyt egyszer,kihúzod a forrasztóónt,és megméred az összenyomódást.A dugattyú,az átforgatáskor hozzányomja a hengerfejhez a forrasztóónt,a lenyomatot méred meg.Ha kevés,akkor kopogósan jár a motor,és rövid időn belül a főtengely csapszegeit elintézi(a javítás költséges,hosszadalmas).Ha sok,akkor a kompresszió csökken,csökken az erő,nincs káros következménye.
Mondjuk fordulaton jön elő a kopogás.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Bedugsz a gyertyalyukba egy 3mm-es forrasztóónt(a henger falához érjen hozzá),átforgatod a főtengelyt egyszer,kihúzod a forrasztóónt,és megméred az összenyomódást.A dugattyú,az átforgatáskor hozzányomja a hengerfejhez a forrasztóónt,a lenyomatot méred meg.Ha kevés,akkor kopogósan jár a motor,és rövid időn belül a főtengely csapszegeit elintézi(a javítás költséges,hosszadalmas).Ha sok,akkor a kompresszió csökken,csökken az erő,nincs káros következménye.nova001155 írta:Valaki megtudja azt mondani hogy milyen tünetei vannak ha kicsi illetve ha nagy a préssáv (résméret)? 250 es tz ről lenne szó.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Valaki megtudja azt mondani hogy milyen tünetei vannak ha kicsi illetve ha nagy a préssáv (résméret)? 250 es tz ről lenne szó.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ez engem is érdekelne ETZ hez.Nandor írta:Lehet valahol megfelelő minőségű kuplung bowdent venni?
Amit itt Komáromban legutóbb a fékhez vettem az egy hetet bírt.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Igen, elég jól kitalálták. Ha túrázni használod szerintem nem is érdemes nagyon tuningolni, mert a használhatóság rovására megy.POINTER írta: Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. Köszi!
Pointer
Amit szerintem érdemes megcsinálni, az eltérő benzin miatti módosítások, (Hengerfej módosítás, gyújtás- karburátor hozzá állítás)
esetleg 300ccm-re fúrás.
A többi már drága és sok munkával jár.
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Blokk
Szerintem érdemes, de ésszel. Ki kell számolni, hogy mekkora legyen sűrítés és ahhoz mennyit kell leszedni az adott motoron. A legegyszerűbb módszer annyit leszedni a hengerfej talpából és hozzáigazítani a préssávot is. (Magyarul onnan is leszedni ugyanannyit)
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.[/quote]
Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. Köszi!
Pointer
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.[/quote]
Szia!
Időről időre rá kell döbbennem, hogy elég jól kitalálták ezt a németek, kár hozzányúlni. Köszi az infókat, így elsőre elég bonyolultnak tűnik, inkább használom, nem szerelem. Köszi!
Pointer
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Szerintem érdemes, de ésszel. Ki kell számolni, hogy mekkora legyen sűrítés és ahhoz mennyit kell leszedni az adott motoron. A legegyszerűbb módszer annyit leszedni a hengerfej talpából és hozzáigazítani a préssávot is. (Magyarul onnan is leszedni ugyanannyit)POINTER írta:
Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer
Ha bonyolultabbat akarsz akkor fölhegeszteni a hengerfejet és optimális alakúra kimunkálni. A még bonyolultabb, hogy cserélhető perselyt készíteni bele.
Ha ésszel csinálod, ettől nem fog romlani a motor élettartama, igaz pusztán ennyitől csodákat se várj, nem fog megtáltosodni.
Re: Blokk
Sziasztok!
Valaki tudja hogy a váltót MZ TS 125-ös gép esetében hogy kell kihézagolni azt tudom hogy hézagolólapokkal de mit kell figyelembe venni hogy jó legyen? Aki tud az lécci segítsen.
Valaki tudja hogy a váltót MZ TS 125-ös gép esetében hogy kell kihézagolni azt tudom hogy hézagolólapokkal de mit kell figyelembe venni hogy jó legyen? Aki tud az lécci segítsen.
Re: Blokk
köszi szépen
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kell venni egy 250-est...
Egyébként a berugótengelybe kell munkálni egy O-gyűrű pályát, és akkor tudsz rakni a két tengely közé egy O-gyűrűt.
De ha ezt elhárítod akkor a kuplungpálcánál kezd majd el folyni, majd az üresjelzőnél.... Tapasztalat...
Egyébként a berugótengelybe kell munkálni egy O-gyűrű pályát, és akkor tudsz rakni a két tengely közé egy O-gyűrűt.
De ha ezt elhárítod akkor a kuplungpálcánál kezd majd el folyni, majd az üresjelzőnél.... Tapasztalat...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Üdv!
Az lenne a problémám, hogy csöpög a motorból az olaj a váltótengely és a berúgótengely között. Ilyenkor mi a teendő? Egyáltalán van rá valami megoldás? (ETZ 125-m van)
Az lenne a problémám, hogy csöpög a motorból az olaj a váltótengely és a berúgótengely között. Ilyenkor mi a teendő? Egyáltalán van rá valami megoldás? (ETZ 125-m van)
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?[/quote]dkari írta:Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.
filckarika az enyémben az nem is volt,a méretét nemtom pont akkora volt hogy a tengelyen szorult.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.[/quote]
Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?
Ahol gyárilag a filckarika van? Mekkora méretüt raktál bele?
Re: Blokk
Az igazság hogy igy is ugy is felujitom a jawat. Igazából már 90 százalékban megvan hozzá minden cuccom. Csak néha lelomboz hogy a sok munka nem jár igazi eredménnyel és nem találok a közelben olyan embert aki lelkiismeretesen megcsinálná a blokkot. Most hogy a láncon lazitottam egyébként nem dobja ki a 4. et. De ez se normális meg az se hogy a váltó és berugótengely közti olajfojást nem tudom megszüntetni.Régen kb 20 éve volt jawam igaz 6v-os de én nagyon szerettem. Pont azért mert olyan nyers.Van egy 750-es Kawasaki Zephyr-em is kis helyen vagy városban azzal se lehet könnyedén lavirozni pedig nem lomha. Ezért ha a városban van elintézni valom akkor a kis ts-el megyek mert azt azért szeretem mert könnyed és mozgékony.festékes írta:Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult
festékes írta:dkari írta:
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Blokk
[/quote]
Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret![/quote]
Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer
Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret![/quote]
Szia!
Akkor végeredményben érdemes lesíkoltatni a hengerfejet? Én a hozzászólásokból arra jutottam, hogy nem. Vagy, hogy lehet másképpen csökkenteni az égésteret? Simsonnál állítólag "csodákra" képes csak nem mellékes, hogy mennyit csökken a motor élettartama. Hovatovább a beömlő nyílást érdemes felpolíroztatni? Állítólag jobban csúszik a benzin befele.. Mondjuk ez már tunning téma... Kérdésként, még feltenném, hogy milyen apróbb változtatásokkal lehet növelni a motor teljesítményét? Anélkül, hogy drasztikusan romlana a motor állapota, élettartama. Elnézést, a sokat idézett téma miatt, meg ha hülyeséget kérdeztem.
Pointer
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Mi ez a 77000km? Még nem is hallottam róla. Mindig lemaradok minden jóról!Perec írta:Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.
Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?
Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.
(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Egyébként még annyit a témához, hogy nem a préssávot kell csökkenteni, mert attól csak detonálni fog (és tényleg szétesik), hanem az égésteret!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.06.17. 21:39-kor.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Mondom én hogy a lánc a vacakAlfa írta:Bár nem teljesen blokk, de szerintem ide illik a mai történetem ehhez a fonalhoz Történt, hogy én is hallani kezdtem mostanában egy kattogó, súrlódó, meghatározhatatlan hangot magam alól. Először azt hittem a hátsófékpedál ki majd visszaszerelése során követtem el valami hibát (hét elején csináltam) és a betétek súrlódnak, de a motort állványra rakva kiderült hogy a másik oldalról, és előről jön, áradásul a fék teljes kikötésével sem gyengül. Na mondom ez csapágy lesz első lánckeréknél, vagy hátsónál. Főleg hogy a kerék egy ponton be is fogott, megrándult.
Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.
Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Talán üzemanyag ellátásba illene, de fene se tudja. Tegnap egy igen meglepő jelenséget produkált a karbim. Egy csak azt vettem észre hogy húzom a gázt, és valami szorul. Mondom magamban, hogy ez mi a bánat, de mivel épp egy több sávos úton voltam nem ritka forgalomban, ezért annyira nem tudtam foglalkozni vele. Lekanyarodtam egy kisebb útra, mendegélek, de érzem hogy valami nem stimmel, mintha így szorulna az egész, ahogy húzom. Egyszer csak BUMM. Felpörög mint az őrült. Aztán megint mocorog tovább. Mondogattam neki, hogy "oké öreg, még 500m-t ballagj el nekem..." (mert épp Bambihoz igyekeztem, egyébként baromi mák, hogy pont előtte történt), de megint felpörgött, de most már nagyon, úgyhogy hirtelen kuplungoznom kellett, és leállítani a gyújtást. Félreálltam az út szélén, húzogattam, nem igen megy. Kikaptam a karbit [közben két rendőr megállt mellettünk és a közelben lévő csöviket igazoltatta, de hozzánk sem szóltak - ez egy szociális kitérés - ]. Emberek, én ilyenről még nem is hallottam: a súber beragadt. De úgy ahogy volt. Nem tudtam lejjebb tolni a félnyitott állásnál, vagy pedig kihúzni nem tudtam. Nem azért mert melegedett vagy ilyesmi, hanem egyszerűen bent elfordult, vagy fene se tudja, de a kis vezetővályút megzömítette a bent kiálló pöcök, de még így is be kellett volna férnie, és mégse. Megszorult és kész. No, nagy nehezen visszatologattam, aztán alapjáraton elpöfögtem Bambihoz, aki egy félórányi mesterkedés után varázsolt vele valamit és most épp teljesen jól működik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bár nem teljesen blokk, de szerintem ide illik a mai történetem ehhez a fonalhoz Történt, hogy én is hallani kezdtem mostanában egy kattogó, súrlódó, meghatározhatatlan hangot magam alól. Először azt hittem a hátsófékpedál ki majd visszaszerelése során követtem el valami hibát (hét elején csináltam) és a betétek súrlódnak, de a motort állványra rakva kiderült hogy a másik oldalról, és előről jön, áradásul a fék teljes kikötésével sem gyengül. Na mondom ez csapágy lesz első lánckeréknél, vagy hátsónál. Főleg hogy a kerék egy ponton be is fogott, megrándult.
Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.
Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.
Le is vettem a láncot, megpörgettem a hátsó kereket, pár perc múlva még mindig forgott, hangtalanul, tökéletesen. nem az a hiba oka. A fék is olyan amilyennek lennie kell. A blokkban is megforgattam a lánckereket, megrángattam, semmi. Na, akkor tuti hogy a 2 éves legolcsóbb arany favoritom adta meg magát. Felraktam a DID-et ami ott pihent már vagy 2 hete (sokat kellett már állítani a régin, szinte hetente, sejtettem hogy a végefele jár már), beállítottam feszességet és egyenesfutást, befújtam, és lám, minden zaj elmúlt, tökéletesen teszi a dolgát a rendszer.
Kb annyit tanultam hogy a lánc a legváltozatosabb hibákat tudja hangügyileg szimulálni, érdemes ránézni néha, egyszerűbb és olcsóbb mint a blokkot piszkálni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Nekem is kattogó hangja van... Hátsó lengővillának van oldal irányú mozgása?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nem túl feszes a láncod és esetleg az kattog?Nandor írta:Sziasztok!
Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sziasztok!
Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
Az egészséges, hogy ha üresbe gurulok vagy tolom a motort akkor jól halható kattogás hallatszik a váltóból?
Ha jól emlékszem a korábbi MZ-im is csinálták de talán nem ilyen hangosan.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Az MZ mérföldek gurulásból gondoltam: 77e km Amerikában egy peregyessel.
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.
Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?
Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.
(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Mindössze néhány változtatást hajtott végre:
-Külön hengerfejtömítéssel megváltoztatta a sűrítési viszonyt.
-Kisebb lánckereket rakott fel.
-Néhány fokot csökkentett a gyújtáson.
Én anno csökkentésre gondoltam, de lehet, hogy növelte?
Volt néhány javítása, de a blokkot nem piszkálta az út alatt.
(főoldal->könyvtár->egyéb 12. kép)
Atilla írta: A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég