Matee86. Én a kipufogóra gondolok , lehet hogy el van tömődve. Üti a kezedet a kipufogó gáz amikor jár a motor? Vagy inkább szereld le és úgy indíts be, abból egyből kiderül.Matee86 írta:Sziasztok!
A következő problémán van:
A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.
Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el.Ha valaki felismeri a tüneteket,tudna írni?
![]()
A segítséget előre is köszönöm!
u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?
Üdv:Máté
Elektronika topik - a pokol kapuja
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2011.06.16. 18:02-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Azt nem próbáltad hogy szívatóval gyújtás nélkül rárúgsz néhányat...gyújtás bekapcs...szívató vissza...rárúg és megyen...Seclusion írta:Az, hogy a szimmering szállt-e el, még annyiban tudod biztosabbra venni, hogyha kiveszed a gyertyát, és megszagolod. Ha szimmeringes, akkor jellegzetesen égett hajtómű olaj szaga van. Borzasztó büdös. De ha gyertyapucolás utána azonnal nem tud kipörögni, akkor én nem lennék biztos abban, hogy ez a probléma, hisz rövid ideig attól még mennie kellene, amíg az olaj el nem lepi a gyertyát. Szerintem.
Ami viszont nekem lenne kérdésem. Adott egy motor. Úgy, ahogy de pöfékel, menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor. Leállok vele, és ha 5 percnél tovább áll a motor, újra csak tolásra indul, nem bírom berúgni. Nemrégiben pucoltam át az egész karburátort, beállítottam a gyújtást is, szép őz-barna a gyertya. Viszont elég idegesítő ez a probléma, és motoros találkozón nem akarom tologatni, akárhogy is nézem.Olyan is volt, hogy toltam, toltam, későn vettem észre, hogy a leállító kapcsoló épp "nem megy" üzemmódban van, de utána rárúgtam, és indult (nem a gyújtáskapcsoló
). Nem vagyok benne biztos, hogy elektromos probléma, de nem véletlen írtam, hogy a karbit átpucoltam. Alapjárati levegő gondja lenne? Vagy mi a csuda?
Nekem csak így indúl a kis TZ-m...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
seagateh írta:érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni
vadonat uj trafoval is ugyanugy leall. :S
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Az, hogy a szimmering szállt-e el, még annyiban tudod biztosabbra venni, hogyha kiveszed a gyertyát, és megszagolod. Ha szimmeringes, akkor jellegzetesen égett hajtómű olaj szaga van. Borzasztó büdös. De ha gyertyapucolás utána azonnal nem tud kipörögni, akkor én nem lennék biztos abban, hogy ez a probléma, hisz rövid ideig attól még mennie kellene, amíg az olaj el nem lepi a gyertyát. Szerintem.
Ami viszont nekem lenne kérdésem. Adott egy motor. Úgy, ahogy de pöfékel, menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor. Leállok vele, és ha 5 percnél tovább áll a motor, újra csak tolásra indul, nem bírom berúgni. Nemrégiben pucoltam át az egész karburátort, beállítottam a gyújtást is, szép őz-barna a gyertya. Viszont elég idegesítő ez a probléma, és motoros találkozón nem akarom tologatni, akárhogy is nézem.
Olyan is volt, hogy toltam, toltam, későn vettem észre, hogy a leállító kapcsoló épp "nem megy" üzemmódban van, de utána rárúgtam, és indult (nem a gyújtáskapcsoló
). Nem vagyok benne biztos, hogy elektromos probléma, de nem véletlen írtam, hogy a karbit átpucoltam. Alapjárati levegő gondja lenne? Vagy mi a csuda?
Ami viszont nekem lenne kérdésem. Adott egy motor. Úgy, ahogy de pöfékel, menet közben mondjuk nincs semmi baja. Viszont, csak tolásra indul, első indításkor. Leállok vele, és ha 5 percnél tovább áll a motor, újra csak tolásra indul, nem bírom berúgni. Nemrégiben pucoltam át az egész karburátort, beállítottam a gyújtást is, szép őz-barna a gyertya. Viszont elég idegesítő ez a probléma, és motoros találkozón nem akarom tologatni, akárhogy is nézem.


- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
És még egy adalék,ami csak most jutott eszembe(hogy olvastam hell korábbi gondját a trafó érintkezési hibájáról, és petrvs túlmelegedéses történetét a barkácsolás topikban).Az utóbbi időben nagyon melegedett a motor(henger).Azt gondoltam,hogy csak amiatt van,hogy még nem kopott be a fúrás után(kb 700km-t mentem vele),de mi van ha nem?Valószínűleg emiatt halt be a gyertyám is(mármint a túlmelegedés miatt),és emiatt nem pörgött rendesen.Akkor ez már inkább trafó,vagy kondi? 
szerk: sőt... amikor elindultam a motorral,sokkal jobban viselkedett (volt erő,pörgött),aztán kis idő után ez elfogyott és csak ment(nem nagyon akart 5.ben 4ezer fölé pörögni)....

szerk: sőt... amikor elindultam a motorral,sokkal jobban viselkedett (volt erő,pörgött),aztán kis idő után ez elfogyott és csak ment(nem nagyon akart 5.ben 4ezer fölé pörögni)....
Mert azért az Mz a király....!:)
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem lehet de nem sokáig max a boltig ahol veszel másik szimeringet Nézd át az elektromos rendszert ha ott nincs gond akkor marad a szimering.Meg lehet egyébként máshogy is állapítani,hogy azzal van baj?Mert az ok,hogy akkor is sok olajat kap,de akkor azért lehetne vele menni.Vagy nem?Én még mindig valami gyújtásproblémára gondolok.
Re: Elektronika
Lehet, sőt biztos!KILL3R etz írta:Az utolsó problémára a megoldás: Átszűrődik a fény...![]()
Különben tényleg annyira bele vagyok már hülyülve ebbe az egészbe, hogy a legegyszerűbb, legegyértelműbb dolgokra nem is gondolok.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Az utolsó problémára a megoldás: Átszűrődik a fény...



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Kipróbáltuk az egyik autószerelő haverommal (műszerrel fölszerelkezve) ezt, az általad említett verziót.zsakfos írta:
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
Az eredmény:
Ha leszereltük azt az ellenállást (az általad említett módon) az állórészről, akkor a töltést jelző lámpa csak egészen magas fordulaton aludt ki, és a műszer is azt mutatta, hogy addig nincs is töltés.
Mihelyt visszaszereltük az ellenállást a töltést jelző lámpa már alapjáraton is kialudt, és a műszer szerint is volt töltés.
Tehát ellenállás nélkül nálam sokkal rosszabb a helyzet, bár az is igaz, hogy ellenállással együtt is csak akkor van tökéletes töltés, ha az alapjárat egy kicsit magasabbra van állítva, különben pislog (de inkább ég) a lámpa. A régi fesz-szabályzó amíg jó volt ez tökéletesen működött, nem tudom ezen az elektronikuson van e lehetőség még ezen módosítani, de igazság szerint most már inkább az foglalkoztat, hogy legyen meg a műszaki.
Van még egy kisebb furcsaság, ami zavar: Ha fölkapcsolom a reflektort, akkor nagyon halványan (alig láthatóan) a reflektor visszajelzője mellett enyhe fényt ad a töltésvisszajelző lámpa, noha a műszer szerint ugyanazon mennyiséggel tölt a dinamó lámpával mint lámpa nélkül.
Panaszkodtam még arra is, hogy egy kicsit jobban melegedik a blokk, úgy néz ki, hogy ezt megszüntettük, mással volt kapcsolatos nem az elektronikával.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Köszi a válaszod,remélem nem ez lesz!nova001155 írta:Addig míg nem írtad hogy beköpi a gyertyát trafóra illetőleg kondira gyanakodtam utána bal szimering sajnaEz az én tippem.


off:
Meg lehet egyébként máshogy is állapítani,hogy azzal van baj?Mert az ok,hogy akkor is sok olajat kap,de akkor azért lehetne vele menni.Vagy nem?Én még mindig valami gyújtásproblémára gondolok.
Mert azért az Mz a király....!:)
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Addig míg nem írtad hogy beköpi a gyertyát trafóra illetőleg kondira gyanakodtam utána bal szimering sajnaMatee86 írta:Sziasztok!
A következő problémán van:
A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.
Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el.Ha valaki felismeri a tüneteket,tudna írni?
![]()
A segítséget előre is köszönöm!
u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?
Üdv:Máté

- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Sziasztok!
A következő problémán van:
A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.
Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el.
Ha valaki felismeri a tüneteket,tudna írni?
A segítséget előre is köszönöm!
u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?
Üdv:Máté
A következő problémán van:
A motor elindul,alapjárat van,de ha meghúzom a gázt nem pörög ki,rendszertelen a gyújtás(legalább is nekem úgy tűnik).Ha berakom sebességbe kb semmi ereje nincs, 5km/h-val döcög. Ez múltkor történt út közben,egyik pillanatról a másikra.Először még el tudtam indítani,de aztán egyre nehezebben.A gyertyára gyanakodtam,kicseréltem.... most van alapjárat,de nem pörög.A gyújtást elállítottam(én balfasz) de annyira nem tudtam,hogy ez legyen... most rendesen utána olvastam,hogy kell pontosan beállítani.A megszakító jó,a gyertya új ... Még annyi,hogy nagyon füstöl a kipuff.Tudom hogy egy kicsit sokat kap,de eddig is sokat kapott,és nem volt gondja,most egyfolytában beköpi a gyertyát.Mintha nem gyújtana rendesen és nem égetné el a keveréket.
Én a kondenzátorra gondoltam elsőként,hogy az szállt el.


A segítséget előre is köszönöm!
u.i.: ma már nem tudom megszerelni a motort,de ha holnap vennem kell alkatrészt,van valakinek tapasztalata a boltban kapható kondenzátorokról( ez a simson-mz, "német" gyártmányú,500 Ft körüli)?
Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Na most a motor rángat vagy az index villog összevissza? Egyébként elsőre töltés gondra tudok tippelni nekem is volt hasonló gondom töltés nem volt indexeltem mert akartam előzni egy bringást aztán nyekk nyekk index vissza és hasított tovább a gépvikcsi írta:Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor

Re: Elektronika
Seri19 írta:Bimetálos relé, vagy full elektronikus? Mert nekem az elektronikusat összezavarja a gyújtás.
Szerintem bimetálos, két csatlakozó van rajta csak (nincs testnek csatlakozó).
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Bimetálos relé, vagy full elektronikus? Mert nekem az elektronikusat összezavarja a gyújtás.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor
Re: Elektronika
Köszi az infót, ki fogom próbálni!zsakfos írta:
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.Kosztya írta:
Azt hiszem nem teljesen értem, illetve összezavarodtam egy kicsit, teljesen sötét vagyok az elektronikához így belinkeltem egy képet (remélem jól tettem be, nem tudom hogy működik ez a fórum):
Szóval három csatlakozási pont tartozik az ellenálláshoz:
A - A "D+" kimenethez tartozó szénkefeházhoz való rögzítés. Ezzel a vezetékkel kezdődik az ellenállás tekercse alulról.
B - Ugyanez a vezeték jön le fölülről és csatlakozik a "DF" fülhöz.
C - Ezzel a csavarral rögzítődik az ellenállás az állórészhez, de csatlakozik ide még egy nagyon vékony vezeték is, amely az álló rész alól jön ki (gondolom ez csak test lenne, de ez korán sem biztos).
Most Te azt mondod, hogy "át kell hidalni" tehát a tekercs helyett egy vezeték kell.
Én úgy értelmezem, hogy a tekercset az "A" és a "B" pont összekötésével tudom áthidalni, Te viszont a "C" pontot említed meg az egyik pontnak (állórészből kijövő vezeték) a "DF"-hez.
Akkor most melyik két pont az? Köszi, és bocs az értetlenkedésért.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
seagateh írta:érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni
koszonom a hozzaszolast! holnap elso dolgom lesz uj trafot szerezni!
Re: Elektronika
valahol megsérült a szigetelés letestel.punisher írta:Szervusztok! Az mitől lehet hogy az ürasvisszajelző folyamatosan világít még sebességben is?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Szervusztok! Az mitől lehet hogy az ürasvisszajelző folyamatosan világít még sebességben is?
Re: Elektronika
Azt hiszem nem teljesen értem, illetve összezavarodtam egy kicsit, teljesen sötét vagyok az elektronikához így belinkeltem egy képet (remélem jól tettem be, nem tudom hogy működik ez a fórum):zsakfos írta:Zsakfos:
Át kell hidalni.Az állórészből kijövő vezetéket a DF-hez.Magyarul a tekercs helyett egy darab vezeték kell.Ennyi.
Kárt biztosan nem csináltál.Nekem fogalmam sincs miért nincs rá szükség elektronikus fesszabnál,de nekem is ezt mondták anno amig 6V-os volt a gép.

Szóval három csatlakozási pont tartozik az ellenálláshoz:
A - A "D+" kimenethez tartozó szénkefeházhoz való rögzítés. Ezzel a vezetékkel kezdődik az ellenállás tekercse alulról.
B - Ugyanez a vezeték jön le fölülről és csatlakozik a "DF" fülhöz.
C - Ezzel a csavarral rögzítődik az ellenállás az állórészhez, de csatlakozik ide még egy nagyon vékony vezeték is, amely az álló rész alól jön ki (gondolom ez csak test lenne, de ez korán sem biztos).
Most Te azt mondod, hogy "át kell hidalni" tehát a tekercs helyett egy vezeték kell.
Én úgy értelmezem, hogy a tekercset az "A" és a "B" pont összekötésével tudom áthidalni, Te viszont a "C" pontot említed meg az egyik pontnak (állórészből kijövő vezeték) a "DF"-hez.
Akkor most melyik két pont az? Köszi, és bocs az értetlenkedésért.
Re: Elektronika
érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ja ha valami gondol egyet és megáll az 90% hogy gyújtás gond.Szerintem úgy, hogy a szimering ereszt, és ott kitolja a cuccot... tehát belül tiszta gány...
Karbinál köhögne felpörögne vagy vacakolna gyújtás tud ilyen fasza dolgot hogy mintha elvágták volna.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Szerintem úgy, hogy a szimering ereszt, és ott kitolja a cuccot... tehát belül tiszta gány...maverick írta: gondol egyet es megall. nem fustol. hogy erted azt, hogy kifuj a generator mogott?
Re: Elektronika
gondol egyet es megall. nem fustol. hogy erted azt, hogy kifuj a generator mogott?nova001155 írta:Mondjuk a töltést is csekkolhatod egy multiméterrel de szerintem azzal csak nincs gond kitartok amellett hogy a trafó ment gajra gondol egyet meg áll vagy durrogni kezd? vagy hirtelen felpörög? besem indul egyáltalán? Szimering is lehet a baloldalit azt látod abból hogy füstöl mint az állat a jobboldalit pedig kifúj a generátor mögött.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Mondjuk a töltést is csekkolhatod egy multiméterrel de szerintem azzal csak nincs gond kitartok amellett hogy a trafó ment gajra gondol egyet meg áll vagy durrogni kezd? vagy hirtelen felpörög? besem indul egyáltalán? Szimering is lehet a baloldalit azt látod abból hogy füstöl mint az állat a jobboldalit pedig kifúj a generátor mögött.
Re: Elektronika
mentem vele egy kort, ismet leallt, de a trafo nem meleg. talan a feszultseg szabalyozo tekercs kicsivel melegebb a trafonal.nova001155 írta: Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
Re: Elektronika
mar megyek is es csekkolom, hogy melegszik-e! koszonom a gyors valaszt!nova001155 írta:
Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.maverick írta:sziasztok!
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
Re: Elektronika
sziasztok!
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Át kell hidalni.Az állórészből kijövő vezetéket a DF-hez.Magyarul a tekercs helyett egy darab vezeték kell.Ennyi.Kosztya írta:Zsakfos:
Nem, ezt nem szereltem ki!
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.
Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
Kárt biztosan nem csináltál.Nekem fogalmam sincs miért nincs rá szükség elektronikus fesszabnál,de nekem is ezt mondták anno amig 6V-os volt a gép.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
sziasztok. annyi a gondom hogy átkötöttem a műszerfalvilágítást hogy a helyzetjelzőre bekapcsoljon. ( a lámpafejbe szemből nézve a jobb oldali csokin az első 2 ill ha az alsó is akkor 4 átvan hidalva) tökéletesen működik is, csak van egy olyan problémám hogy a helyzetjelzőre bekapcsol a távolsági fényszórónak a visszajelzője ami a km órába van. Ha ráadom a tompítottfényszórót akkor kialszik a távolságivisszajelző je felkapcsolom a távoltságit akkor ismét kigyullad. Nemtudom rájönni hogy a helyzetjelzőre mitől került oda feszültség. néztem a kapcsolási rajzot de hát ugye nem mérvadó mert már én sem az első tulaj vagyok.. valaki találkozott már ilyesmivel vgay hol kerssem a hibát? előre is köszi. és mégy annyi érdekesség hogy ha kiveszem a fényszóróizzót akkor nem kapcsol be a távolsági visszajelző...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
Zsakfos:
Nem, ezt nem szereltem ki!
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.
Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
Nem, ezt nem szereltem ki!

Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.
Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az új elektronikus fesszab beszerelésekor az ellenállás tekercset ke kell szerelni(iktatni).Kosztya írta:Ismételten csak segítséget szeretnék kérni, sajnos hiába vettem meg az új (elektronikus) feszültségszabályzót nem oldódott meg a problémám.
(TS-125-ös MZ, 6V-os)
A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel.
Megtörtént?
Erről lenne szó:


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Köszi a gyors választ, akkor egy akksicserét mindenképp megejtek.KILL3R etz írta:Egyértelműen akksicsere, szerintem cellazárlatos...
De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
Már csak az lenne a kérdésem, hogy az a hőjelenség, amiről lentebb is írtam valóban lehet ennek egy következménye, vagy a kutya máshol van elásva ebben az esetben?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Egyértelműen akksicsere, szerintem cellazárlatos...
De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Ismételten csak segítséget szeretnék kérni, sajnos hiába vettem meg az új (elektronikus) feszültségszabályzót nem oldódott meg a problémám.
(TS-125-ös MZ, 6V-os)
A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel. Tegnap kimérettem egy autóvillamosságival a töltést, az rendben találta. Nekem azzal volt viszont bajom, hogy a gyújtás visszajelző lámpa hol halványabban ég, hol erősebben, menet közben néha kihagy a gyújtás, a lámpa bekapcsolásakor pedig előfordul, hogy le is áll.
Ma is voltam az egyik ismerősömnél, aki szintén autóvillamossági és rámért az akksira egy olyan műszerrel, amellyel tudott ráadni terhelési próbát is.
Amikor ráadta a műszer mutatója fokozatosan elkezdett visszaesni, azt mondta, hogy szar az akksi ez lesz a hiba forrása (bár megjegyzem: az akkumlátorom rendesen tartja a 6V-ot nyugalmi állapotban nem merül le).
Megfigyeltem viszont egy másik jelenséget is a motoromon mikor vittem föl a szerelőhöz: Mivel van rajta egy hőfokmérő óra (a szondája a hengerfejre van rátéve) azt vettem észre, hogy viszonylag magasabb hőmérsékletre melegedett föl a henger. Kb. 4 km út megtétele után kézzel is jóval forróbbnak éreztem mint amilyen amúgy lenni szokott.
A szerelő azt mondta, hogy ez valószínűleg azért van, mert a rossz akksi végett "túldolgozik" a dinamó.
Azt szeretném Tőletek megkérdezni (tudom, hogy ez így látatlanban elég nehéz), hogy tényleg reális lehet ez a hiba, vagy máshol van a kutya elásva és ha igen akkor hol?
Pár adalék:
- A dinamó leadja a megfelelő töltést (kimértük)
- Kimértük külön a forgórészt és az állórészt is mindegyik jó.
- A régi (hagyományos) fesz-szabályzóval tényleg volt valami, ami végett melegedett a dinamó! Nem tudom mi lehetett az, de gázfröccs adásakor (amikor visszaengedtem a gázkart) egy furcsa, enyhén sivító hang volt hallható, s olyan érzésem volt, mintha a motort valami folytaná (nem a megszokott módon esett vissza a motor fordulata, hanem érezhetően gyorsabban). Amikor a haverom megpiszkálta a fesz-szabályzón valamelyik pöcköt, akkor ez abbamaradt és meg szűnt a melegedés is (de előtte ott sokkal drasztikusabban melegedett, még a biztosítékok alatti vezetékeken is érezhető volt). A baj csak az, hogy ő pedig a villamossághoz nem ért, nem tudja mitől volt.
Remélem tudtok hasznos információval szolgálni, amit előre is köszönök!
(TS-125-ös MZ, 6V-os)
A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel. Tegnap kimérettem egy autóvillamosságival a töltést, az rendben találta. Nekem azzal volt viszont bajom, hogy a gyújtás visszajelző lámpa hol halványabban ég, hol erősebben, menet közben néha kihagy a gyújtás, a lámpa bekapcsolásakor pedig előfordul, hogy le is áll.
Ma is voltam az egyik ismerősömnél, aki szintén autóvillamossági és rámért az akksira egy olyan műszerrel, amellyel tudott ráadni terhelési próbát is.
Amikor ráadta a műszer mutatója fokozatosan elkezdett visszaesni, azt mondta, hogy szar az akksi ez lesz a hiba forrása (bár megjegyzem: az akkumlátorom rendesen tartja a 6V-ot nyugalmi állapotban nem merül le).
Megfigyeltem viszont egy másik jelenséget is a motoromon mikor vittem föl a szerelőhöz: Mivel van rajta egy hőfokmérő óra (a szondája a hengerfejre van rátéve) azt vettem észre, hogy viszonylag magasabb hőmérsékletre melegedett föl a henger. Kb. 4 km út megtétele után kézzel is jóval forróbbnak éreztem mint amilyen amúgy lenni szokott.
A szerelő azt mondta, hogy ez valószínűleg azért van, mert a rossz akksi végett "túldolgozik" a dinamó.
Azt szeretném Tőletek megkérdezni (tudom, hogy ez így látatlanban elég nehéz), hogy tényleg reális lehet ez a hiba, vagy máshol van a kutya elásva és ha igen akkor hol?
Pár adalék:
- A dinamó leadja a megfelelő töltést (kimértük)
- Kimértük külön a forgórészt és az állórészt is mindegyik jó.
- A régi (hagyományos) fesz-szabályzóval tényleg volt valami, ami végett melegedett a dinamó! Nem tudom mi lehetett az, de gázfröccs adásakor (amikor visszaengedtem a gázkart) egy furcsa, enyhén sivító hang volt hallható, s olyan érzésem volt, mintha a motort valami folytaná (nem a megszokott módon esett vissza a motor fordulata, hanem érezhetően gyorsabban). Amikor a haverom megpiszkálta a fesz-szabályzón valamelyik pöcköt, akkor ez abbamaradt és meg szűnt a melegedés is (de előtte ott sokkal drasztikusabban melegedett, még a biztosítékok alatti vezetékeken is érezhető volt). A baj csak az, hogy ő pedig a villamossághoz nem ért, nem tudja mitől volt.
Remélem tudtok hasznos információval szolgálni, amit előre is köszönök!
Re: Elektronika
Eddig jól szuperál,9000ft az áraDrV írta:Bmabmi mester nehány hete elektronikus gyújtásról tett fel képeket és hozzászólást, melyszerint nála lehet kapni. Ezekről mi hír?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Tesztelés alatt áll.
Szerintem lassan rendelhető lesz...
Szerintem lassan rendelhető lesz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Bmabmi mester nehány hete elektronikus gyújtásról tett fel képeket és hozzászólást, melyszerint nála lehet kapni. Ezekről mi hír?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
A kézikönyv ha jól tudom 14- 260asat ír. De legjobb ha megnézed. Egyébként én NGK-t használok, emellett még a Brisket is javasolják... de még én sem hallottam, hogy az izolatort dicsérik...seagateh írta:sziasztok. véleményt szeretnék kérni Isolator 260as gyertya egy 250es ETZ-be bírja vagy teljesen rossz? most beleraktam egyet de aztmondják nem oskáig jó...
Re: Elektronika
sziasztok. véleményt szeretnék kérni Isolator 260as gyertya egy 250es ETZ-be bírja vagy teljesen rossz? most beleraktam egyet de aztmondják nem oskáig jó...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Bambi azt javasolta korábban, hogy érdemes betenni VFR750 gyújtótrafóját az emcetbe. Most én kaptam egy olyan ajánlatot, hogy VFR800 as két gyújtótrafót (két motorra kéne) tudnék venni együtt 5000ft ért. Az nem egyezik meg a 750es ével? Azt nem lehet feltenni? (Bár valószínűleg akkor mondta volna...)
(közben folyamatosan olvasgatok a megszakítós gyújtásokról
)
(közben folyamatosan olvasgatok a megszakítós gyújtásokról

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Az alaplap nekem is rossz volt, de egy kis reszeléssel felment a helyére.Alfa írta:Sőt ahogy én láttam és tapasztalom azok elég jók is. A gyújtásalaplappal kell vigyázni, van közte selejt. De kérni kell a boltban egy állórészt és rápróbálni.nova001155 írta:Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
No akkor ezeknek most tényleg elkezdek utánajárni. Első körben most már felcsapom a szerelési kézikönyvet 
Köszi!

Köszi!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sőt ahogy én láttam és tapasztalom azok elég jók is. A gyújtásalaplappal kell vigyázni, van közte selejt. De kérni kell a boltban egy állórészt és rápróbálni.nova001155 írta:Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nincs rajta licenc tudok segíteni ha akarod. Ezek a dolgok megbízhatóak, csak az ördög soha nem alszik.ambrusviktor írta:Ez jó megoldás, tetszikMáté írta: Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.van rajta licens?
Már csak egy megszakítót (illetve komplett holmit) kell beszereznem. [egyenlőre még nem is tudom miből áll] el vagyok kényelmesedve és hozzászokva az elektronikusra
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ez jó megoldás, tetszikMáté írta:Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.ambrusviktor írta: Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...


Már csak egy megszakítót (illetve komplett holmit) kell beszereznem. [egyenlőre még nem is tudom miből áll] el vagyok kényelmesedve és hozzászokva az elektronikusra

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég