Na most a motor rángat vagy az index villog összevissza? Egyébként elsőre töltés gondra tudok tippelni nekem is volt hasonló gondom töltés nem volt indexeltem mert akartam előzni egy bringást aztán nyekk nyekk index vissza és hasított tovább a gépvikcsi írta:Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor
Elektronika topik - a pokol kapuja
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Re: Elektronika
Seri19 írta:Bimetálos relé, vagy full elektronikus? Mert nekem az elektronikusat összezavarja a gyújtás.
Szerintem bimetálos, két csatlakozó van rajta csak (nincs testnek csatlakozó).
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Bimetálos relé, vagy full elektronikus? Mert nekem az elektronikusat összezavarja a gyújtás.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor
Még új vagyok a fórumon és ETZ témakörben is elég zöldfülű vagyok. A hétvégén vásároltam egy ETZ 250-et és a következő a gondom vele:
-gyújtásra teszem, megy az index minden irányban, semmi probléma
- beindítom, alapjáraton, fordulaton is megy az index, semmi probléma
Amint elkezdek "közlekedni" a motorral, az index nem akar működni, valamint még mintha a gyújtást is elvenné a motortól, elkezd "ugrálni" stb. A relé elég újnak tűnik. Szerintetek mi lehet a probléma, hol kezdjem a vizsgálatot?
Üdv és előre is köszi a válaszokat:
Viktor
Re: Elektronika
Köszi az infót, ki fogom próbálni!zsakfos írta:
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Roszul irtam bocs.Most hogy látom a képet már eszembe jutott.Hiába régen volt amikor én ezt csináltam.Nem áthidalni kell.Kosztya írta:
Azt hiszem nem teljesen értem, illetve összezavarodtam egy kicsit, teljesen sötét vagyok az elektronikához így belinkeltem egy képet (remélem jól tettem be, nem tudom hogy működik ez a fórum):
Szóval három csatlakozási pont tartozik az ellenálláshoz:
A - A "D+" kimenethez tartozó szénkefeházhoz való rögzítés. Ezzel a vezetékkel kezdődik az ellenállás tekercse alulról.
B - Ugyanez a vezeték jön le fölülről és csatlakozik a "DF" fülhöz.
C - Ezzel a csavarral rögzítődik az ellenállás az állórészhez, de csatlakozik ide még egy nagyon vékony vezeték is, amely az álló rész alól jön ki (gondolom ez csak test lenne, de ez korán sem biztos).
Most Te azt mondod, hogy "át kell hidalni" tehát a tekercs helyett egy vezeték kell.
Én úgy értelmezem, hogy a tekercset az "A" és a "B" pont összekötésével tudom áthidalni, Te viszont a "C" pontot említed meg az egyik pontnak (állórészből kijövő vezeték) a "DF"-hez.
Akkor most melyik két pont az? Köszi, és bocs az értetlenkedésért.
Szóval a lényeg hogy kikötöd a tekercset és semmi mást nem kell csinálni csak azt a kis vezetékdarabot ami kijön a állórészből azt visszakötni a csavar alá(letestelni).C pont.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
seagateh írta:érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni
koszonom a hozzaszolast! holnap elso dolgom lesz uj trafot szerezni!
Re: Elektronika
valahol megsérült a szigetelés letestel.punisher írta:Szervusztok! Az mitől lehet hogy az ürasvisszajelző folyamatosan világít még sebességben is?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Szervusztok! Az mitől lehet hogy az ürasvisszajelző folyamatosan világít még sebességben is?
Re: Elektronika
Azt hiszem nem teljesen értem, illetve összezavarodtam egy kicsit, teljesen sötét vagyok az elektronikához így belinkeltem egy képet (remélem jól tettem be, nem tudom hogy működik ez a fórum):zsakfos írta:Zsakfos:
Át kell hidalni.Az állórészből kijövő vezetéket a DF-hez.Magyarul a tekercs helyett egy darab vezeték kell.Ennyi.
Kárt biztosan nem csináltál.Nekem fogalmam sincs miért nincs rá szükség elektronikus fesszabnál,de nekem is ezt mondták anno amig 6V-os volt a gép.
Szóval három csatlakozási pont tartozik az ellenálláshoz:
A - A "D+" kimenethez tartozó szénkefeházhoz való rögzítés. Ezzel a vezetékkel kezdődik az ellenállás tekercse alulról.
B - Ugyanez a vezeték jön le fölülről és csatlakozik a "DF" fülhöz.
C - Ezzel a csavarral rögzítődik az ellenállás az állórészhez, de csatlakozik ide még egy nagyon vékony vezeték is, amely az álló rész alól jön ki (gondolom ez csak test lenne, de ez korán sem biztos).
Most Te azt mondod, hogy "át kell hidalni" tehát a tekercs helyett egy vezeték kell.
Én úgy értelmezem, hogy a tekercset az "A" és a "B" pont összekötésével tudom áthidalni, Te viszont a "C" pontot említed meg az egyik pontnak (állórészből kijövő vezeték) a "DF"-hez.
Akkor most melyik két pont az? Köszi, és bocs az értetlenkedésért.
Re: Elektronika
érdemes kipróbálni másmilyen trafóval mert az utángyártott trafók pl otthon gyártott elektronikus gyújtással max 3 hétig mennek. érdemes gyári trafó, vagy japán, esetleg a jawa 350es gyári trafóval megpróbálni
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ja ha valami gondol egyet és megáll az 90% hogy gyújtás gond.Szerintem úgy, hogy a szimering ereszt, és ott kitolja a cuccot... tehát belül tiszta gány...
Karbinál köhögne felpörögne vagy vacakolna gyújtás tud ilyen fasza dolgot hogy mintha elvágták volna.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Szerintem úgy, hogy a szimering ereszt, és ott kitolja a cuccot... tehát belül tiszta gány...maverick írta: gondol egyet es megall. nem fustol. hogy erted azt, hogy kifuj a generator mogott?
Re: Elektronika
gondol egyet es megall. nem fustol. hogy erted azt, hogy kifuj a generator mogott?nova001155 írta:Mondjuk a töltést is csekkolhatod egy multiméterrel de szerintem azzal csak nincs gond kitartok amellett hogy a trafó ment gajra gondol egyet meg áll vagy durrogni kezd? vagy hirtelen felpörög? besem indul egyáltalán? Szimering is lehet a baloldalit azt látod abból hogy füstöl mint az állat a jobboldalit pedig kifúj a generátor mögött.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Mondjuk a töltést is csekkolhatod egy multiméterrel de szerintem azzal csak nincs gond kitartok amellett hogy a trafó ment gajra gondol egyet meg áll vagy durrogni kezd? vagy hirtelen felpörög? besem indul egyáltalán? Szimering is lehet a baloldalit azt látod abból hogy füstöl mint az állat a jobboldalit pedig kifúj a generátor mögött.
Re: Elektronika
mentem vele egy kort, ismet leallt, de a trafo nem meleg. talan a feszultseg szabalyozo tekercs kicsivel melegebb a trafonal.nova001155 írta: Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
Re: Elektronika
mar megyek is es csekkolom, hogy melegszik-e! koszonom a gyors valaszt!nova001155 írta:
Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Trafó jól van bekötve? mennyire melegszik? sztem az nem jó beindul fasza minden mikor megmelegszik akkor elkezd szarakodni szerintem ez trafóra utal.maverick írta:sziasztok!
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
Re: Elektronika
sziasztok!
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??
koszonettel,
maverick
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Át kell hidalni.Az állórészből kijövő vezetéket a DF-hez.Magyarul a tekercs helyett egy darab vezeték kell.Ennyi.Kosztya írta:Zsakfos:
Nem, ezt nem szereltem ki!
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.
Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
Kárt biztosan nem csináltál.Nekem fogalmam sincs miért nincs rá szükség elektronikus fesszabnál,de nekem is ezt mondták anno amig 6V-os volt a gép.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
sziasztok. annyi a gondom hogy átkötöttem a műszerfalvilágítást hogy a helyzetjelzőre bekapcsoljon. ( a lámpafejbe szemből nézve a jobb oldali csokin az első 2 ill ha az alsó is akkor 4 átvan hidalva) tökéletesen működik is, csak van egy olyan problémám hogy a helyzetjelzőre bekapcsol a távolsági fényszórónak a visszajelzője ami a km órába van. Ha ráadom a tompítottfényszórót akkor kialszik a távolságivisszajelző je felkapcsolom a távoltságit akkor ismét kigyullad. Nemtudom rájönni hogy a helyzetjelzőre mitől került oda feszültség. néztem a kapcsolási rajzot de hát ugye nem mérvadó mert már én sem az első tulaj vagyok.. valaki találkozott már ilyesmivel vgay hol kerssem a hibát? előre is köszi. és mégy annyi érdekesség hogy ha kiveszem a fényszóróizzót akkor nem kapcsol be a távolsági visszajelző...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
Zsakfos:
Nem, ezt nem szereltem ki!
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.
Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
Nem, ezt nem szereltem ki!
Ezt nem tudtam, remélem nem csináltam semmi kárt így.
Megnéztem nagy gyorsan a tartalék álló részemen, hogy hogy is van ez beszerelve:
- Egy csavar rögzíti magához a fémlaphoz, az alól megy ki egy vezeték az álló rész alá.
- A tetejéről megy le egy vezeték, amely csatlakozik a "DF" fül csúszósarujának a nyelvéhez.
- És van egy vezeték az aljáról, amely a mellette lévő szénkefe házához csatlakozik be.
Az a kérdésem, hogy ha ezt leveszem, akkor át kell-e hidalni valamit (gondolom igen, és mit mivel) vagy pusztán úgy kell hagyni mindent ahogy van?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az új elektronikus fesszab beszerelésekor az ellenállás tekercset ke kell szerelni(iktatni).Kosztya írta:Ismételten csak segítséget szeretnék kérni, sajnos hiába vettem meg az új (elektronikus) feszültségszabályzót nem oldódott meg a problémám.
(TS-125-ös MZ, 6V-os)
A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel.
Megtörtént?
Erről lenne szó:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Köszi a gyors választ, akkor egy akksicserét mindenképp megejtek.KILL3R etz írta:Egyértelműen akksicsere, szerintem cellazárlatos...
De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
Már csak az lenne a kérdésem, hogy az a hőjelenség, amiről lentebb is írtam valóban lehet ennek egy következménye, vagy a kutya máshol van elásva ebben az esetben?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Egyértelműen akksicsere, szerintem cellazárlatos...
De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
De ha biztosra akarsz menni, akkor tedd rá a multimétert az akksira, és tedd rá a világítást. Ha 1,5 V-nál többet esik a feszültség, akkor csere.
Ezt csinálta az ismerősöd is a terheléssel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Ismételten csak segítséget szeretnék kérni, sajnos hiába vettem meg az új (elektronikus) feszültségszabályzót nem oldódott meg a problémám.
(TS-125-ös MZ, 6V-os)
A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel. Tegnap kimérettem egy autóvillamosságival a töltést, az rendben találta. Nekem azzal volt viszont bajom, hogy a gyújtás visszajelző lámpa hol halványabban ég, hol erősebben, menet közben néha kihagy a gyújtás, a lámpa bekapcsolásakor pedig előfordul, hogy le is áll.
Ma is voltam az egyik ismerősömnél, aki szintén autóvillamossági és rámért az akksira egy olyan műszerrel, amellyel tudott ráadni terhelési próbát is.
Amikor ráadta a műszer mutatója fokozatosan elkezdett visszaesni, azt mondta, hogy szar az akksi ez lesz a hiba forrása (bár megjegyzem: az akkumlátorom rendesen tartja a 6V-ot nyugalmi állapotban nem merül le).
Megfigyeltem viszont egy másik jelenséget is a motoromon mikor vittem föl a szerelőhöz: Mivel van rajta egy hőfokmérő óra (a szondája a hengerfejre van rátéve) azt vettem észre, hogy viszonylag magasabb hőmérsékletre melegedett föl a henger. Kb. 4 km út megtétele után kézzel is jóval forróbbnak éreztem mint amilyen amúgy lenni szokott.
A szerelő azt mondta, hogy ez valószínűleg azért van, mert a rossz akksi végett "túldolgozik" a dinamó.
Azt szeretném Tőletek megkérdezni (tudom, hogy ez így látatlanban elég nehéz), hogy tényleg reális lehet ez a hiba, vagy máshol van a kutya elásva és ha igen akkor hol?
Pár adalék:
- A dinamó leadja a megfelelő töltést (kimértük)
- Kimértük külön a forgórészt és az állórészt is mindegyik jó.
- A régi (hagyományos) fesz-szabályzóval tényleg volt valami, ami végett melegedett a dinamó! Nem tudom mi lehetett az, de gázfröccs adásakor (amikor visszaengedtem a gázkart) egy furcsa, enyhén sivító hang volt hallható, s olyan érzésem volt, mintha a motort valami folytaná (nem a megszokott módon esett vissza a motor fordulata, hanem érezhetően gyorsabban). Amikor a haverom megpiszkálta a fesz-szabályzón valamelyik pöcköt, akkor ez abbamaradt és meg szűnt a melegedés is (de előtte ott sokkal drasztikusabban melegedett, még a biztosítékok alatti vezetékeken is érezhető volt). A baj csak az, hogy ő pedig a villamossághoz nem ért, nem tudja mitől volt.
Remélem tudtok hasznos információval szolgálni, amit előre is köszönök!
(TS-125-ös MZ, 6V-os)
A feszültségszabályzó beszerelése után sincs minden tökéletesen rendben az MZ -vel. Tegnap kimérettem egy autóvillamosságival a töltést, az rendben találta. Nekem azzal volt viszont bajom, hogy a gyújtás visszajelző lámpa hol halványabban ég, hol erősebben, menet közben néha kihagy a gyújtás, a lámpa bekapcsolásakor pedig előfordul, hogy le is áll.
Ma is voltam az egyik ismerősömnél, aki szintén autóvillamossági és rámért az akksira egy olyan műszerrel, amellyel tudott ráadni terhelési próbát is.
Amikor ráadta a műszer mutatója fokozatosan elkezdett visszaesni, azt mondta, hogy szar az akksi ez lesz a hiba forrása (bár megjegyzem: az akkumlátorom rendesen tartja a 6V-ot nyugalmi állapotban nem merül le).
Megfigyeltem viszont egy másik jelenséget is a motoromon mikor vittem föl a szerelőhöz: Mivel van rajta egy hőfokmérő óra (a szondája a hengerfejre van rátéve) azt vettem észre, hogy viszonylag magasabb hőmérsékletre melegedett föl a henger. Kb. 4 km út megtétele után kézzel is jóval forróbbnak éreztem mint amilyen amúgy lenni szokott.
A szerelő azt mondta, hogy ez valószínűleg azért van, mert a rossz akksi végett "túldolgozik" a dinamó.
Azt szeretném Tőletek megkérdezni (tudom, hogy ez így látatlanban elég nehéz), hogy tényleg reális lehet ez a hiba, vagy máshol van a kutya elásva és ha igen akkor hol?
Pár adalék:
- A dinamó leadja a megfelelő töltést (kimértük)
- Kimértük külön a forgórészt és az állórészt is mindegyik jó.
- A régi (hagyományos) fesz-szabályzóval tényleg volt valami, ami végett melegedett a dinamó! Nem tudom mi lehetett az, de gázfröccs adásakor (amikor visszaengedtem a gázkart) egy furcsa, enyhén sivító hang volt hallható, s olyan érzésem volt, mintha a motort valami folytaná (nem a megszokott módon esett vissza a motor fordulata, hanem érezhetően gyorsabban). Amikor a haverom megpiszkálta a fesz-szabályzón valamelyik pöcköt, akkor ez abbamaradt és meg szűnt a melegedés is (de előtte ott sokkal drasztikusabban melegedett, még a biztosítékok alatti vezetékeken is érezhető volt). A baj csak az, hogy ő pedig a villamossághoz nem ért, nem tudja mitől volt.
Remélem tudtok hasznos információval szolgálni, amit előre is köszönök!
Re: Elektronika
Eddig jól szuperál,9000ft az áraDrV írta:Bmabmi mester nehány hete elektronikus gyújtásról tett fel képeket és hozzászólást, melyszerint nála lehet kapni. Ezekről mi hír?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Tesztelés alatt áll.
Szerintem lassan rendelhető lesz...
Szerintem lassan rendelhető lesz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Bmabmi mester nehány hete elektronikus gyújtásról tett fel képeket és hozzászólást, melyszerint nála lehet kapni. Ezekről mi hír?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
A kézikönyv ha jól tudom 14- 260asat ír. De legjobb ha megnézed. Egyébként én NGK-t használok, emellett még a Brisket is javasolják... de még én sem hallottam, hogy az izolatort dicsérik...seagateh írta:sziasztok. véleményt szeretnék kérni Isolator 260as gyertya egy 250es ETZ-be bírja vagy teljesen rossz? most beleraktam egyet de aztmondják nem oskáig jó...
Re: Elektronika
sziasztok. véleményt szeretnék kérni Isolator 260as gyertya egy 250es ETZ-be bírja vagy teljesen rossz? most beleraktam egyet de aztmondják nem oskáig jó...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Bambi azt javasolta korábban, hogy érdemes betenni VFR750 gyújtótrafóját az emcetbe. Most én kaptam egy olyan ajánlatot, hogy VFR800 as két gyújtótrafót (két motorra kéne) tudnék venni együtt 5000ft ért. Az nem egyezik meg a 750es ével? Azt nem lehet feltenni? (Bár valószínűleg akkor mondta volna...)
(közben folyamatosan olvasgatok a megszakítós gyújtásokról )
(közben folyamatosan olvasgatok a megszakítós gyújtásokról )
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Az alaplap nekem is rossz volt, de egy kis reszeléssel felment a helyére.Alfa írta:Sőt ahogy én láttam és tapasztalom azok elég jók is. A gyújtásalaplappal kell vigyázni, van közte selejt. De kérni kell a boltban egy állórészt és rápróbálni.nova001155 írta:Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
No akkor ezeknek most tényleg elkezdek utánajárni. Első körben most már felcsapom a szerelési kézikönyvet
Köszi!
Köszi!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sőt ahogy én láttam és tapasztalom azok elég jók is. A gyújtásalaplappal kell vigyázni, van közte selejt. De kérni kell a boltban egy állórészt és rápróbálni.nova001155 írta:Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Igazán egyszerű amiből áll a megszakítós gyújtás: Megszakító, alaplap, kondi, vezeték ami összeköti a kondit és a megszát, kondiról megy fel egy vezeték a trafó 1 re. Nem nagy dolog cseredarabnak a kisipari dolgok is megfelelnek azok is bírnak annyit ha gáz van hazajuss velük.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nincs rajta licenc tudok segíteni ha akarod. Ezek a dolgok megbízhatóak, csak az ördög soha nem alszik.ambrusviktor írta:Ez jó megoldás, tetszik van rajta licens?Máté írta: Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.
Már csak egy megszakítót (illetve komplett holmit) kell beszereznem. [egyenlőre még nem is tudom miből áll] el vagyok kényelmesedve és hozzászokva az elektronikusra
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ez jó megoldás, tetszik van rajta licens?Máté írta:Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.ambrusviktor írta: Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...
Már csak egy megszakítót (illetve komplett holmit) kell beszereznem. [egyenlőre még nem is tudom miből áll] el vagyok kényelmesedve és hozzászokva az elektronikusra
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.ambrusviktor írta: Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...Máté írta:Nem baj ha van Nálad, mégis jobb mint a semmi. Az előző irásommal is csak azt akartam kifejteni, hogy a gyári vagy általad építetett gyújtást lehet szervizelni, az smd-t nem. (vagy csak k@rva nehezen)ambrusviktor írta: Értem
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nem baj ha van Nálad, mégis jobb mint a semmi. Az előző irásommal is csak azt akartam kifejteni, hogy a gyári vagy általad építetett gyújtást lehet szervizelni, az smd-t nem. (vagy csak k@rva nehezen)ambrusviktor írta:Értemnova001155 írta: Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Értemnova001155 írta:Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.ambrusviktor írta:No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.ambrusviktor írta:No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én a helyén hagytam a kondit, a vezetéket. A mexát beállítva alaplappal együtt, állórésszel összejelölve a deknibe.
Ha gáz van csak kábelcsere a trafón, meg a mexa a helyére és go tovább... Max fél óra.
Bár már mexával járok alapból...
Ha gáz van csak kábelcsere a trafón, meg a mexa a helyére és go tovább... Max fél óra.
Bár már mexával járok alapból...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nem kell velem egyetértened, de másik szempontból a probléma vele az, hogy mivel kicsi a forrfelület, ezért kicsi a forraszanyag helye arra hogy rendesen rögzítse. Szereltem ilyet és tudom hogy elég macerás és nehézkes a gyártása és a javítása is. Út szélén mit kezdessz vele? Egy hagyomásnyos gyújtást vagy akár egy furatszerelt nyákot meg tudsz forrasztani de ezt nem. A rezióonancia pedig szépen szét tudja rázni a forraszanyagot, ha kicsi, ha nagy a rezonanciája. Ne legyen igazam, de nem hiába használnak több helyen furat szerelt nyákokat.petrvs írta:Szia Máté!Máté írta:Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.
Láttam élőben, szerintem meg egyáltalán nem sérülékeny!
- SMD (felületszerelt) alkatrészek tömege picuri, így a mechanikus rezonanciafrekvenciájuk magas: az alapjárat környéki erős rázkódáson körülbelül csak nevetnek ezek az alkatrészek, nagyobb fordulaton meg ezeknek a rezgéseknek a felharmónikusai is kicsi amplitúdójúak. Egy Y2K-n... no igen ott magas az alapjárat, ott akár károsodhatna is! (Csak ott meg gondosan kioltanak minden rezgést, mert szétszállna a turbina, ugye. Offoltam, bocsánat.)
-a képen nem látszik jól, de jól le van lakkozva az egész, azzal még tovább nő az üzembiztonság mind az alkatrészek rögzítettsége, mind beázásvédelem szempontjából.
Máté, nem értek egyet Veled!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Ez így van...csikin írta:Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
A villany nem buta hogy a legnagyobb ellenállás felé menjen...és épp emiat nem kodorog össze vissza mint részeg ember a járdán...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ott a pont!csikin írta:Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
Szikra csak 1 helyen van!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Így van,ahogy a többiek mondták, ezeket a gyertyákat jóval nagyobb gyújtófeszültséghez találták ki!Ráadásul a kevesebb gyújtófeszültség mellett,ami etz-nél 20e Volt körül van,egyszerre több szikrát is táplálnia kell,ami teljesítménycsökkenéshez vezet!Szóval nem érdemes ilyet venni,jók a megszokott gyertyák(Brisk,NGK)!ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb?
Mert azért az Mz a király....!:)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég