Nekem alapból megszakítós volt, utána raktam rá sub-ee féle gyújtást, majd saját fejlesztésű opto jeladót. Pont úgy fér el, hogy a jeladó tárcsa mögött elfér a mexa így ha gebasz van gyorsan visszaalakítható.ambrusviktor írta: Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Nekem sub-ee féle van, az egyébként szerintem jól működik, ráadásul tényleg igényes munkának tűnik, de azért biztos ami biztos tényleg jó lenne magamnál, ha most megyek majd nagyobb utakra... Mit ajánlotok, hol lehetne venni? Bontóban? És mi kell hozzá? Komolyan nekem mióta MZ-m van csak elektronikus gyújtásom volt, így úgy is rámfér hogy utánaolvassak a megszakítósnak. Szóval ahhoz gondolom kell az alaplap - kalapács, kondi, és mi az ami rámegy a trafóra? hűű...Máté írta:Nem baj ha van Nálad, mégis jobb mint a semmi. Az előző irásommal is csak azt akartam kifejteni, hogy a gyári vagy általad építetett gyújtást lehet szervizelni, az smd-t nem. (vagy csak k@rva nehezen)ambrusviktor írta: Értem
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nem baj ha van Nálad, mégis jobb mint a semmi. Az előző irásommal is csak azt akartam kifejteni, hogy a gyári vagy általad építetett gyújtást lehet szervizelni, az smd-t nem. (vagy csak k@rva nehezen)ambrusviktor írta:Értemnova001155 írta: Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.
Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Értemnova001155 írta:Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.ambrusviktor írta:No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?

Akkor ez ahogy látom egy élő problémajelenség... ez esetben tán szükséges lenne beszereznem egy megszakítót

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Tranzisztor a helyes megnevezés ha pedig behány akkor a művelet a következő megállsz elkezdesz szencségelni majd megnézed a vezetékeket valahol leesett e valami majd tovább szencségelsz és visszarakod a megszát belövöd és go tovább. Rekordom 5 perc volt Úgy hogy kivan a bütyökből reszelve egy darab illetve a forgórészből is kivan szedve a tájoló xd. Nálam 2 db komplett megszakító és kondi meg alaplap van mindig.ambrusviktor írta:No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én a helyén hagytam a kondit, a vezetéket. A mexát beállítva alaplappal együtt, állórésszel összejelölve a deknibe.
Ha gáz van csak kábelcsere a trafón, meg a mexa a helyére és go tovább... Max fél óra.
Bár már mexával járok alapból...
Ha gáz van csak kábelcsere a trafón, meg a mexa a helyére és go tovább... Max fél óra.
Bár már mexával járok alapból...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
No a korábbiak kapcsán egy érdekes kérdés merült fel bennem:
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
Akik hagyományosabb tirisztoros vagy tranzisztoros (?) gyújtást használnak és elmennek túrázni, és a gyújtás otthagy, ők mit művelnek ilyenkor? Járt már így valamelyiktek? Vagy annak a helyére egyszerűen fel lehet tenni a megszakítósat? hogy működik ez?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nem kell velem egyetértened, de másik szempontból a probléma vele az, hogy mivel kicsi a forrfelület, ezért kicsi a forraszanyag helye arra hogy rendesen rögzítse. Szereltem ilyet és tudom hogy elég macerás és nehézkes a gyártása és a javítása is. Út szélén mit kezdessz vele? Egy hagyomásnyos gyújtást vagy akár egy furatszerelt nyákot meg tudsz forrasztani de ezt nem. A rezióonancia pedig szépen szét tudja rázni a forraszanyagot, ha kicsi, ha nagy a rezonanciája. Ne legyen igazam, de nem hiába használnak több helyen furat szerelt nyákokat.petrvs írta:Szia Máté!Máté írta:Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.
Láttam élőben, szerintem meg egyáltalán nem sérülékeny!
- SMD (felületszerelt) alkatrészek tömege picuri, így a mechanikus rezonanciafrekvenciájuk magas: az alapjárat környéki erős rázkódáson körülbelül csak nevetnek ezek az alkatrészek, nagyobb fordulaton meg ezeknek a rezgéseknek a felharmónikusai is kicsi amplitúdójúak. Egy Y2K-n... no igen ott magas az alapjárat, ott akár károsodhatna is!(Csak ott meg gondosan kioltanak minden rezgést, mert szétszállna a turbina, ugye. Offoltam, bocsánat.)
-a képen nem látszik jól, de jól le van lakkozva az egész, azzal még tovább nő az üzembiztonság mind az alkatrészek rögzítettsége, mind beázásvédelem szempontjából.
Máté, nem értek egyet Veled!![]()
![]()
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Ez így van...csikin írta:Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
A villany nem buta hogy a legnagyobb ellenállás felé menjen...és épp emiat nem kodorog össze vissza mint részeg ember a járdán...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ott a pont!csikin írta:Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.

Szikra csak 1 helyen van!

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Srácok szerintem a többpólusú gyertya lényege, hogy a legideálisabb helyen alakul ki a szikra, nem egyszerre több helyen. Nem kell ilyen MZ-be.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Így van,ahogy a többiek mondták, ezeket a gyertyákat jóval nagyobb gyújtófeszültséghez találták ki!Ráadásul a kevesebb gyújtófeszültség mellett,ami etz-nél 20e Volt körül van,egyszerre több szikrát is táplálnia kell,ami teljesítménycsökkenéshez vezet!Szóval nem érdemes ilyet venni,jók a megszokott gyertyák(Brisk,NGK)!ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb?


Mert azért az Mz a király....!:)
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Szia Máté!Máté írta:Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.
Láttam élőben, szerintem meg egyáltalán nem sérülékeny!
- SMD (felületszerelt) alkatrészek tömege picuri, így a mechanikus rezonanciafrekvenciájuk magas: az alapjárat környéki erős rázkódáson körülbelül csak nevetnek ezek az alkatrészek, nagyobb fordulaton meg ezeknek a rezgéseknek a felharmónikusai is kicsi amplitúdójúak. Egy Y2K-n... no igen ott magas az alapjárat, ott akár károsodhatna is!

-a képen nem látszik jól, de jól le van lakkozva az egész, azzal még tovább nő az üzembiztonság mind az alkatrészek rögzítettsége, mind beázásvédelem szempontjából.
Máté, nem értek egyet Veled!



Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Én is azt akartam csináltatni de nem lehet eddig legalább is mert nem lehet kapni egy diódát ami kellene hozzázsakfos írta: De ha igazán jót akarsz,akkor csináltass egyet Sub-ee-val.

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hmm...erről jut szembe, hogy Bambi mondta, hogy érdemes valami nyugati trafót beletenni, ti mit ajánlanátok, nektek mi van bent? Vagy van esetleg valakinek eladó??nova001155 írta:Csak drágábbak a gyári trafóval na de ha már van egy bika trafód talán ladáé már elég bika De Wolsvagen vagy audi az már tuti jók azokban általában gyárilag is 3 pólusú van(újabbakban).ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Csak drágábbak a gyári trafóval na de ha már van egy bika trafód talán ladáé már elég bika De Wolsvagen vagy audi az már tuti jók azokban általában gyárilag is 3 pólusú van(újabbakban).ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Amíg etz trafód van (gyári. utángyártott mind1), addig az tök felesleges, nem ugyanazon a feszültségen üzemel, csak gyengíti a szikrát vagy be sem indul vele.ambrusviktor írta:Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Igen, fekete dobozos lesz!zsakfos írta:51 a B+.Ráhibáztak az autósboltbanKosztya írta:
A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!![]()
A D- meg jól gondoltad,kösd egy vezetékkel testponthoz(váz).
Fekete dobozost veszel ugye?Az fényévekkel jobb mint a kék/sárga színű.
De ha igazán jót akarsz,akkor csináltass egyet Sub-ee-val.
Köszi szépen a megerősítést, már meg is rendeltem a cuccost!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Hmmm és ha már a gyertyáknál tartunk: a két vagy hárompólusú gyertya mennyivel okosabb a többinél? vagy csak az áruk franciásabb? 

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Alfa írta:Ebben biztos vagy?young boys írta: Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...Ha ugyanannyi benzin ég el, aminek a fűtőértéke ugyanaz, ugyanolyan körülmények között, az pont ugyanakkora térfogatnövekedéssel jár, ami ugyanakkora nyomást fog létrehozni, az meg minden irányban ugyanakkora.
Szerintem hótmindegy hogy hol kezdődik az égés, az előgyújtás pont azért van, hogy mire kiteljesedik, kezdhesse lefele nyomni a dugattyút. Az égés meg ponthogy tökéletesebb (és főleg gyorsabb) lesz ha a tér közepén indítjuk. De mint mondtam, egy 25 köbcentis területen ez szerintem totálisan mindegy, nem lesz különbség, talán még fékpadon sem mérhető.
Akkor miért emlékeztetnek a hengerfej égőterek a parabola tükörre???A kis köbcenti,kis teljesítménynél lehet sokat veszíteni,szinte mindennel,kopás,beállítás,gázlengés...
Csak arra kell figyelni hogy a dugó bele ne verjen az elektródába, mert olyan gyertya nem sűrűn gyújt, és ha a porcelán is törik, az kellemetlen hatásokkal járhat a dugó-hengerre nézve.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ebben biztos vagy?young boys írta:Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...Alfa írta:Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna

Szerintem hótmindegy hogy hol kezdődik az égés, az előgyújtás pont azért van, hogy mire kiteljesedik, kezdhesse lefele nyomni a dugattyút. Az égés meg ponthogy tökéletesebb (és főleg gyorsabb) lesz ha a tér közepén indítjuk. De mint mondtam, egy 25 köbcentis területen ez szerintem totálisan mindegy, nem lesz különbség, talán még fékpadon sem mérhető.
Csak arra kell figyelni hogy a dugó bele ne verjen az elektródába, mert olyan gyertya nem sűrűn gyújt, és ha a porcelán is törik, az kellemetlen hatásokkal járhat a dugó-hengerre nézve.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
A megállapítás helyes.Kiegészítve azzal,hogy a nem megfelelő helyen elégett üzemanyag(tökéletlen égés)lekormolja az égőteret.Eredmény sok gyertya tisztítás,sok mérgelődés.young boys írta:Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...Alfa írta:Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Csak a nyomatékot...negatív irányban...Az égésnek az égéstér tetején kell kezdődnie és nem a közepén...Akkor add maximális lefelé ható erőt...Ha az égéstér közepéről indítod az égést akkor az minden irányban terjed és elveszíti a lefelé ható erejének egy részét...Alfa írta:Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
51 a B+.Ráhibáztak az autósboltbanKosztya írta:
A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!

A D- meg jól gondoltad,kösd egy vezetékkel testponthoz(váz).
Fekete dobozost veszel ugye?Az fényévekkel jobb mint a kék/sárga színű.
De ha igazán jót akarsz,akkor csináltass egyet Sub-ee-val.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Anyniból viszont talán (nem vagyok benne biztos) igaza van, hogy ha a szikra az égéstér középpontjához közelebb van, az égés hamarabb ér el mindenhova. De nem hiszem h még ha így is lenne, bármit is befolyásolna 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Igen erre rájöttem, hogy jó nagy f*szságot írtambela700 írta:Nem arra gondolt,hogy a gyujtás időpontja lesz hamarabb "beljebb", hanem a gyujtás azaz a szikraképződés helye lesz beljebb az égéstérben annyival amennyivel a gyertya beljebb ér a másiknál.



Re: Elektronika
Nem arra gondolt,hogy a gyujtás időpontja lesz hamarabb "beljebb", hanem a gyujtás azaz a szikraképződés helye lesz beljebb az égéstérben annyival amennyivel a gyertya beljebb ér a másiknál.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Már írtam ide egy problémámmal ami a - Ti segítségetekkel is - megoldódott.
Most a feszültségszabályzóval kapcsolatban lenne egy kérdésem:
Úgy néz ki, hogy a régi tönkrement. kell vennem egy újat. Az elektronikusat javasolták, mivel az sokkal megbízhatóbb mint a régebbi típusú. Igen ám, de megnéztem a neten ezt a fajta szabályzót, és némileg eltér a régitől (TS-125-ös MZ-ről van szó, dinamós 6V-os):
A régi kapcsolódási pontjai:
DF, D+, 61, 51
Az elektronikusé pedig (megnéztem a neten, holnap fogom megrendelni):
B+, D+, 61, DF, D-
Ez utóbbin öt kapcsolódási pont van.
A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!
Már írtam ide egy problémámmal ami a - Ti segítségetekkel is - megoldódott.
Most a feszültségszabályzóval kapcsolatban lenne egy kérdésem:
Úgy néz ki, hogy a régi tönkrement. kell vennem egy újat. Az elektronikusat javasolták, mivel az sokkal megbízhatóbb mint a régebbi típusú. Igen ám, de megnéztem a neten ezt a fajta szabályzót, és némileg eltér a régitől (TS-125-ös MZ-ről van szó, dinamós 6V-os):
A régi kapcsolódási pontjai:
DF, D+, 61, 51
Az elektronikusé pedig (megnéztem a neten, holnap fogom megrendelni):
B+, D+, 61, DF, D-
Ez utóbbin öt kapcsolódási pont van.
A DF, D+, 61 -el nincs gond, de az 51-es az melyikbe megy bele? (Az autósboltban azt mondták - nagy bizonytalanul, - hogy a B+ -ba) és a D- az üresen marad, vagy kell hozzá egy vezeték, amelynek a másik végét testként a vázhoz kell rögzíteni?
Köszönöm a választ előre is!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Kiváncsi leszek rá mennyire megbízható. Ezek az smd forrasztások annyira nem szeretik a rázkódást és utána javítani is jó nehéz.young boys írta:De úraim...Seri19 írta:Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
Hol láttok rajta fényt kibocsájtó vagy fényt érzékelő alkatrészt?
Ez egy sima hallos cucc...Csak amit Sub-ee a külön dobozba tett az rá van építve erre a panelra...Kiváncsi leszek majd rá hogy milyen...A kialakítása jónak tünik...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az a 90 fok kb jó, nekem a megszakítóbütyök is annyira van felfényesedve helyes megszakítóhézaggal (arról méreteztem az optós tárcsát is).
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Annak biza...Méghozzá a fehér részen van a mágnes...Seri19 írta:
Akkor ennek a szarnak mágnesesnek kell lennie.
Az jó nagy zárásszöget ad ahogy elnézem...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika

Akkor ennek a szarnak mágnesesnek kell lennie.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
De úraim...Seri19 írta:Sztem visszaverődő fényt érzékeli. Azért kell a matt fekete kupak a fényes egyikfelével.
Hol láttok rajta fényt kibocsájtó vagy fényt érzékelő alkatrészt?
Ez egy sima hallos cucc...Csak amit Sub-ee a külön dobozba tett az rá van építve erre a panelra...Kiváncsi leszek majd rá hogy milyen...A kialakítása jónak tünik...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Bocsi én néztem el csak egész nap tanulás után már káprázik a szemem. Ha a gyertya hőértéke jó akkor csak az lehet hogy keveset kap, mert már kórosan fehér az a gyertya.[/quote]Máté írta:Tehát akkor épp annyira égne ki a B8HS is, mint ez, nem? Vagy nagyon félreértem a dolgokat?ambrusviktor írta: Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.
Én is erre gondolok, hogy kicsit feljebb húzom a tűt, vagy nagyobb fúvóka. Majd kiderül

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Tehát akkor épp annyira égne ki a B8HS is, mint ez, nem? Vagy nagyon félreértem a dolgokat?ambrusviktor írta:Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.daranyi68 írta:Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...
Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...

Bocsi én néztem el csak egész nap tanulás után már káprázik a szemem. Ha a gyertya hőértéke jó akkor csak az lehet hogy keveset kap, mert már kórosan fehér az a gyertya.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.[/quote]daranyi68 írta:Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...
Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...
Tehát akkor épp annyira égne ki a B8HS is, mint ez, nem? Vagy nagyon félreértem a dolgokat?

Re: Elektronika
Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...
Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...[/quote]
Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.
Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...[/quote]
Igen a hőérték az megegyezik csak a porcelán közepénél van különbség.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Ha jól értelmeztem a korábbi táblázatot akkor a B8HS és a BP8HS hőértéke ugyan az...Máté írta:ambrusviktor írta: Hol olvastad? Mert szerintem itt mindenki a B8HS-t vagy Brisk N14C-t ajánlj vagy használ. Nyáron kell a 260-as hőértékű gyertya hacsak nem szibériában motorozol. Ill ebben megtalálod melyik melyik helyettesíthető: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... stabla.pdf
Gaszika: próbáld ki egy másik aksival, vagy valóban egyszerűbb ha kiméred az egészet...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Legegyszerűbb ha kiméred... ampermérésen egy multimétert bedobsz az akku + és a vezetéke közé (sorosan kötve), és ha folyik rajta áram kikapcsolt gyújtáskapcsolónál is akkor valami szívja.Gaszika írta:még az előző tulaj vette bele...:S de az nem lehet a baj, h az én féklámpám akkor is működik ha nincs gyujtáson, az nem tudja leszívni?kiszsebi írta: Rossz az akkud.
Garancia...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
még az előző tulaj vette bele...:S de az nem lehet a baj, h az én féklámpám akkor is működik ha nincs gyujtáson, az nem tudja leszívni?kiszsebi írta:Rossz az akkud.Gaszika írta:Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
Garancia...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Rossz az akkud.Gaszika írta:Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
Garancia...

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
Egy olyan problémám lenne h a 125ös Etz-m aksija egyfolytában megadja magát, mármint áll 1,5-2 hetet és alig tudom beindítani mert kevés a töltése, pedig nincs 1 éves az aksi, van valami ötletetek h mi lehet a baj?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Hol olvastad? Mert szerintem itt mindenki a B8HS-t vagy Brisk N14C-t ajánlj vagy használ. Nyáron kell a 260-as hőértékű gyertya hacsak nem szibériában motorozol. Ill ebben megtalálod melyik melyik helyettesíthető: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... stabla.pdfambrusviktor írta:Okés, csakhogy elvileg, legalábbis tegnap azt olvastam, hogy ez a neki megfelelő hőértékű gyertya. De egyébként én is úgy gondolom, hogy a tűt eggyel feljebb kellene emelni... vagy 105 ről 110re emelni a fúvóka méretét... majd még próbálkozom vele.Máté írta: Ment még ezzel a gyertyával a motor? Mert baromi fehér, már szerintem nem túl egészséges. Szerintem érdemesebb jól bekarburálni a gépet, mint kisebb hőértékű gyertyával szórakozni és ki tudja meddig megy.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Okés, csakhogy elvileg, legalábbis tegnap azt olvastam, hogy ez a neki megfelelő hőértékű gyertya. De egyébként én is úgy gondolom, hogy a tűt eggyel feljebb kellene emelni... vagy 105 ről 110re emelni a fúvóka méretét... majd még próbálkozom vele.Máté írta:Ment még ezzel a gyertyával a motor? Mert baromi fehér, már szerintem nem túl egészséges. Szerintem érdemesebb jól bekarburálni a gépet, mint kisebb hőértékű gyertyával szórakozni és ki tudja meddig megy.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Ment még ezzel a gyertyával a motor? Mert baromi fehér, már szerintem nem túl egészséges. Szerintem érdemesebb jól bekarburálni a gépet, mint kisebb hőértékű gyertyával szórakozni és ki tudja meddig megy.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
Igazad lehet!Kicsit utánna néztem és ezt a táblázatot találtam!Ezekszerint te tudtad jól!De az ember mindíg tanul valamit!Perec írta:Én eddig úgy tudtam nyújtott kivitelre utal a P(NGK) vagy Y (Brisk, Champion). Van aki ezt univerzális hőértékűnek hívja. Nyugodtan bele lehet tenni a motorba, talán jobban is kiég, de nem pontosan az égéstér tetején gyújt, hanem picit beljebb.
daranyi68 írta: Szia!
Tudtommal annyi hogy az egyik zavarszűrős!


http://www.freebiker.hu/ngk.jpg
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Én eddig úgy tudtam nyújtott kivitelre utal a P(NGK) vagy Y (Brisk, Champion). Van aki ezt univerzális hőértékűnek hívja. Nyugodtan bele lehet tenni a motorba, talán jobban is kiég, de nem pontosan az égéstér tetején gyújt, hanem picit beljebb.
daranyi68 írta:Szia!ambrusviktor írta:Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
Tudtommal annyi hogy az egyik zavarszűrős!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
DF vezeték: zöld-kék színü 0.75-ös vastagságú a fesszabról biztosítéktáblán át a generátorra megy, a gerjesztésért felelős alkatrész.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Szia!ambrusviktor írta:Köszönöm. Tehát akkor ugyanaz ami 250esbe? A B8HS és a BP8HS közt mi a különbség egyébként?
Tudtommal annyi hogy az egyik zavarszűrős!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég