Elektronika topik - a pokol kapuja
- Csöpi
- Simsonos 
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Engem érdekelne a speckó, én is elektronikus gyújtásokkal foglalkozgatok.Andrei írta:akkor én mondom, a tirisztoros jó))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik

Üdv: Alter  /Csöpi/
			
						- somanova
- biciklis 
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
- MZ-d típusa: Transalp 600
- Tartózkodási hely: Pápa
Sziasztok! ismét a segítségeteket kérném! A jelenség: hidegen egyátalán nem akar elindulni az etz-m vagy igen hosszan kell csusztatnom a kuplungot, kb 5 perc melegítés után pedig finoman lágyan elindul!! talán a gyergyára gondolok hogy nem tudja hidegen eldolgozni a benzint, tanácstalan vagyok!!! eddig nem is nagyon foglalkoztam vele mert minden esetbe kicsit járatom a mocit, csak kiváncsi lennék a hiba okára!!
			
			
									
						
										
						- Andrei
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
akkor én mondom, a tirisztoros jó  ))
))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
			
			
									
						
							 ))
))meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
			
						- Andrei
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
hol van a kispolszkiban tirisztor? hol van a megszakítós mz-ben tirisztor? ki mondta hogy jobb mint a tirisztor?
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés
nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj
			
			
									
						
							nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés
nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
			
						- Andrei
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
ha kell MZ-re is használható univerziális p-mosfet-es egyuszi akkor szóljatok, nekem a kispolszkimban üzemel kb fél éve tökéletesen, megszakító marad csak levesszük a válláról a nagy áram átfolyásának terhét, kitûnõ szikrát csinál
			
			
									
						
							When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
			
						- motormanner
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- moderator
- a cenzúra ura 
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Mivel a dolgok nagyon elkalandoztak az üzemanyagellátás  felé ezért az eddigi hozzászólásokat áthelyeztem oda, ott mehet a további tippelés a karburátorhibára, ezt meg tartsuk meg elektronikának.
			
			
									
						
							Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
			
						Motorom > > >
- 
				Thomas Croft
Sziasztok kérlek benneteket segítsetek rajtam nagy gondom van a gyujtással. van egy 250 es ETZ-m és nem tudok rájönni mi lehet a gond már totál felujítottam mindent aminek köze lehet a gyujtáshoz látta 1 srác aki elég sokat szerelt ijeneket. õ is talált nagyon durva hibát az is ki lett javítva mégis egy új gyertya kb 30 KM aztán ojan fekete lessz a koromtól hogy nem képes tovább szikrát adni 1 szer kétszer még vissza lehet hozni a gyertyát az életbe 1 kis megcsiszolással de aztán totál meghal. ha valaki tud valami okosat mi lehet ennek az oka nagyon megköszönném ha megírná. elõre is köszi
			
			
									
						
										
						- motormanner
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Elvileg nem sokban különbözhetnek...Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
			
						- Melák
- Simsonos 
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Köszi Bambi!
			
			
									
						
							bambi írta:ugyan azMelák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
			
						ugyan azMelák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
- Melák
- Simsonos 
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k  (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval? 
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
			
			
									
						
										
						Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
- 
				emcett79
Szia bluerider!
Köszönöm elõre is a segítséget, remélem lesz valami válasz, mert megcsináltatnám az átalakítást azzal a szakival, ha elvállalná.Ha lenne valami frissebb infó, akkor az emcett79@freemail.hu-ra írhatsz!
Üdvözlettel: emcett
			
			
									
						
										
						Köszönöm elõre is a segítséget, remélem lesz valami válasz, mert megcsináltatnám az átalakítást azzal a szakival, ha elvállalná.Ha lenne valami frissebb infó, akkor az emcett79@freemail.hu-ra írhatsz!
Üdvözlettel: emcett
- kupi
- bajnok 
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Hát igen ez nem jõtt be,ha még a fityó se szereti majd jó lessz disznek esetleg viszaviszem a boltosnak csináljon vele valamit (ami neki jó).De a lecke világos volt maradok a jól bevált alkatrészeknél,viszont egy vélemény az elektromos fesz szab rol: nekem van ithon néhány (fekete dobozos H" kék-sárga TR" és fehér PL")de nekem a kék" vált be érdekes lehet ezt ki kell fogni? Már kb 1 éve ez van a gépbe és tuti a töltés nem volt semmi gondom pedig 6 voltos és lámpázok is rendesen.Ez is X akta lessz.
			
			
									
						
										
						- Andrei
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
bp6hs vagy bp7hs féle ngk való kispolszkibakupi írta:Sziasztok köszönöm a segitséget éreztem,hogy valami nem az igazi (tul szép lenne) még szerencse,hogy nem potyára vetem meg jó lessz a Kisspokba"az ugy is kivánja már.Azt hiszem megyek és keresek valahol egy Brinsk-et az már bevált és ismerem is.
 )) nekem is van, bár az enyémben brisk n15yc megy már jó rég óta, szereti az elektromos gyújtást
)) nekem is van, bár az enyémben brisk n15yc megy már jó rég óta, szereti az elektromos gyújtást 
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
			
						- Andrei
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
BP8HS 4 ütemû gyertya, 2 ütemû motorokba alkalmatlan, P jelzés nélküli NGK-t keress ha már rádumáltak, vagy Y nélküli Brisketkupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
nekem Denso W22FSU megy most a 150-es ETZ-ben és tökéletes
de a Brisk N14C vagy az NGK B7HS is ugyanez a hõérték (220) és mind 2T-be való gyertya
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
			
						- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti 
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Na megizzasztottalkupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
 atneztem neked egy rakat konverzios tablazatot...amit lattam az alapjan a kovetkezo a helyzet: a BP (a P-n a hangsuly!!!!) ugyanaz, mint  a brisknel az Y!!! a C elott vagyis kuka. 4 utemube valo, a hoertekkel nem lenne gond a sima B8HS az megfelel a brisk N14C-nek. ez kb 230-as izolatornak felel meg
 atneztem neked egy rakat konverzios tablazatot...amit lattam az alapjan a kovetkezo a helyzet: a BP (a P-n a hangsuly!!!!) ugyanaz, mint  a brisknel az Y!!! a C elott vagyis kuka. 4 utemube valo, a hoertekkel nem lenne gond a sima B8HS az megfelel a brisk N14C-nek. ez kb 230-as izolatornak felel meghát én ebbe nem tudok neked segíteni az én tsm a sötétzöld feliratú 260as isolátorral ment vagy 5évet hál istennek még tudtam eggyett szerezni az nekem bevált de a mostani halványabb feliratú szart se ér megvettem beletettem három rugás kész lehetett kidobni mindenhol adta a szikrát csak a két pólus között nem  
			
			
									
						
							
aki jogsi nélkül motorozott 10évig 
			
						
- kupi
- bajnok 
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
			
			
									
						
										
						- bluerider
- A szállító (Blue Szlí) 
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
emcett! Ma sikerült beszélnem a sráccal akinek a faterja csinálta a gépmunkát!
A hétvégén megkérdezi vállal-e még átalakitást, majd szólok ha hívott!
Egyébként szerintem nincs pontos méret hanem ha valaki nekifog akkor a méretek adják magukat mert a generátor ott lesz a kezében a szakinak. A képeken láthatod hogy vannak távtartók is a gyûrû alatt, annak meg végképp nincs mérete.
			
			
									
						
										
						A hétvégén megkérdezi vállal-e még átalakitást, majd szólok ha hívott!
Egyébként szerintem nincs pontos méret hanem ha valaki nekifog akkor a méretek adják magukat mert a generátor ott lesz a kezében a szakinak. A képeken láthatod hogy vannak távtartók is a gyûrû alatt, annak meg végképp nincs mérete.
elegem van eldöntöttem én magam fogom a vezetékelést megcsinálni  !
 !
biztos beletelik eggy "kis"idõbe de meg kell oldanom zsé nix me az asszony mindig visít hogy má megint arra szarra költöd a pénzt! 
   úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá
  úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá  ) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutat
) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutat
			
			
									
						
							 !
 !biztos beletelik eggy "kis"idõbe de meg kell oldanom zsé nix me az asszony mindig visít hogy má megint arra szarra költöd a pénzt!
 
   úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá
  úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá  ) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutat
) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutataki jogsi nélkül motorozott 10évig 
			
						
- 
				emcett79
Sziasztok!
Tudom, hogy nagyon fárasztó vagyok ezzel a témával, de még nyaggatnálak vele egy kicsit benneteket.
Úgy döntöttem, hogy a 12 V-os rendszert(generátoros) csinálom meg a pereggyesre, mert megvannak hozzá a fõbb anyagok, és mert a gyakorlatban már megvalósították elõttem.
Valaki adjon valami infót, hogy mennyit kellene leszedetni a blokkfélbõl a gyújtásoldalon, és hogy milyen méretû távtartót kell készíttetni! Remélem sikerült a képet (by bluerider) feltenni a fórumba! Elsõsorban blueridertõl várnék infót, de a mailemre nem reagált.
Elõre is köszi, üdv!
emcett
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq17WiO9][img]http://www.postimage.org/Pq17WiO9.jpg[/img][/url]
i
			
			
									
						
										
						Tudom, hogy nagyon fárasztó vagyok ezzel a témával, de még nyaggatnálak vele egy kicsit benneteket.
Úgy döntöttem, hogy a 12 V-os rendszert(generátoros) csinálom meg a pereggyesre, mert megvannak hozzá a fõbb anyagok, és mert a gyakorlatban már megvalósították elõttem.
Valaki adjon valami infót, hogy mennyit kellene leszedetni a blokkfélbõl a gyújtásoldalon, és hogy milyen méretû távtartót kell készíttetni! Remélem sikerült a képet (by bluerider) feltenni a fórumba! Elsõsorban blueridertõl várnék infót, de a mailemre nem reagált.
Elõre is köszi, üdv!
emcett
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq17WiO9][img]http://www.postimage.org/Pq17WiO9.jpg[/img][/url]
i
- 
				Balázs
- motormanner
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Az enyém ETZ és miután megépítettem hozzá a kapcsolást én is ezzel a problémával szembesültem! Valójában csak 3 kapocsra van szükséged a +1 csak azért van hogy tudjál valahova "dugni"opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy a kis ts régi fesszabájzóját kicseréljem-e elektronikusra de amit újat akarok venni azoncsak 3kivezetés van a régin meg 4 hát ez akkor hogy is van?

Az az ha megnézed a szétszedett(!) régi fesszabod. akkor találnod kell 2 érintkezõt a mi házon belül össze van kötve!!!(azéert a szétszedettet mert a relék miatt ha kiméred nem biztos hogy jót mérsz) És akkor csak meg kell cspolni azt a vezetéket ami oda megy hogy kívül legyen meg az összekötés...
Gondolom a TS-nél is hasonló a helyzet!
Szerintem érdemes kicserélni, de lehet hogy más az eredetire esküszik(vannak rossz tapasztalatok az új elektronikus fesszabokkal...)
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
			
						- motormanner
- Simsonos 
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szerintem ilyen "burkolatot" nem fogsz kölön kapni!Meiki írta:Nem füstölt szerencsére semmi.De az az irányjelzõs sztori nem semmi.
Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább.
De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet.
Esetleg fekete szigszalaggal betekerni

???
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
			
						Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég











 
  


 
  


