Elektronika topik - a pokol kapuja
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Engem érdekelne a speckó, én is elektronikus gyújtásokkal foglalkozgatok.Andrei írta:akkor én mondom, a tirisztoros jó))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik

Üdv: Alter /Csöpi/
- somanova
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
- MZ-d típusa: Transalp 600
- Tartózkodási hely: Pápa
Sziasztok! ismét a segítségeteket kérném! A jelenség: hidegen egyátalán nem akar elindulni az etz-m vagy igen hosszan kell csusztatnom a kuplungot, kb 5 perc melegítés után pedig finoman lágyan elindul!! talán a gyergyára gondolok hogy nem tudja hidegen eldolgozni a benzint, tanácstalan vagyok!!! eddig nem is nagyon foglalkoztam vele mert minden esetbe kicsit járatom a mocit, csak kiváncsi lennék a hiba okára!!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
akkor én mondom, a tirisztoros jó
))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik

meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
hol van a kispolszkiban tirisztor? hol van a megszakítós mz-ben tirisztor? ki mondta hogy jobb mint a tirisztor?
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés
nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés
nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
ha kell MZ-re is használható univerziális p-mosfet-es egyuszi akkor szóljatok, nekem a kispolszkimban üzemel kb fél éve tökéletesen, megszakító marad csak levesszük a válláról a nagy áram átfolyásának terhét, kitûnõ szikrát csinál
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Mivel a dolgok nagyon elkalandoztak az üzemanyagellátás felé ezért az eddigi hozzászólásokat áthelyeztem oda, ott mehet a további tippelés a karburátorhibára, ezt meg tartsuk meg elektronikának.
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
Sziasztok kérlek benneteket segítsetek rajtam nagy gondom van a gyujtással. van egy 250 es ETZ-m és nem tudok rájönni mi lehet a gond már totál felujítottam mindent aminek köze lehet a gyujtáshoz látta 1 srác aki elég sokat szerelt ijeneket. õ is talált nagyon durva hibát az is ki lett javítva mégis egy új gyertya kb 30 KM aztán ojan fekete lessz a koromtól hogy nem képes tovább szikrát adni 1 szer kétszer még vissza lehet hozni a gyertyát az életbe 1 kis megcsiszolással de aztán totál meghal. ha valaki tud valami okosat mi lehet ennek az oka nagyon megköszönném ha megírná. elõre is köszi
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Elvileg nem sokban különbözhetnek...Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Köszi Bambi!
bambi írta:ugyan azMelák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
ugyan azMelák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
Szia bluerider!
Köszönöm elõre is a segítséget, remélem lesz valami válasz, mert megcsináltatnám az átalakítást azzal a szakival, ha elvállalná.Ha lenne valami frissebb infó, akkor az emcett79@freemail.hu-ra írhatsz!
Üdvözlettel: emcett
Köszönöm elõre is a segítséget, remélem lesz valami válasz, mert megcsináltatnám az átalakítást azzal a szakival, ha elvállalná.Ha lenne valami frissebb infó, akkor az emcett79@freemail.hu-ra írhatsz!
Üdvözlettel: emcett
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Hát igen ez nem jõtt be,ha még a fityó se szereti majd jó lessz disznek esetleg viszaviszem a boltosnak csináljon vele valamit (ami neki jó).De a lecke világos volt maradok a jól bevált alkatrészeknél,viszont egy vélemény az elektromos fesz szab rol: nekem van ithon néhány (fekete dobozos H" kék-sárga TR" és fehér PL")de nekem a kék" vált be érdekes lehet ezt ki kell fogni? Már kb 1 éve ez van a gépbe és tuti a töltés nem volt semmi gondom pedig 6 voltos és lámpázok is rendesen.Ez is X akta lessz.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
bp6hs vagy bp7hs féle ngk való kispolszkibakupi írta:Sziasztok köszönöm a segitséget éreztem,hogy valami nem az igazi (tul szép lenne) még szerencse,hogy nem potyára vetem meg jó lessz a Kisspokba"az ugy is kivánja már.Azt hiszem megyek és keresek valahol egy Brinsk-et az már bevált és ismerem is.


When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
BP8HS 4 ütemû gyertya, 2 ütemû motorokba alkalmatlan, P jelzés nélküli NGK-t keress ha már rádumáltak, vagy Y nélküli Brisketkupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
nekem Denso W22FSU megy most a 150-es ETZ-ben és tökéletes
de a Brisk N14C vagy az NGK B7HS is ugyanez a hõérték (220) és mind 2T-be való gyertya
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Na megizzasztottalkupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.

hát én ebbe nem tudok neked segíteni az én tsm a sötétzöld feliratú 260as isolátorral ment vagy 5évet hál istennek még tudtam eggyett szerezni az nekem bevált de a mostani halványabb feliratú szart se ér megvettem beletettem három rugás kész lehetett kidobni mindenhol adta a szikrát csak a két pólus között nem 

aki jogsi nélkül motorozott 10évig 

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
emcett! Ma sikerült beszélnem a sráccal akinek a faterja csinálta a gépmunkát!
A hétvégén megkérdezi vállal-e még átalakitást, majd szólok ha hívott!
Egyébként szerintem nincs pontos méret hanem ha valaki nekifog akkor a méretek adják magukat mert a generátor ott lesz a kezében a szakinak. A képeken láthatod hogy vannak távtartók is a gyûrû alatt, annak meg végképp nincs mérete.
A hétvégén megkérdezi vállal-e még átalakitást, majd szólok ha hívott!
Egyébként szerintem nincs pontos méret hanem ha valaki nekifog akkor a méretek adják magukat mert a generátor ott lesz a kezében a szakinak. A képeken láthatod hogy vannak távtartók is a gyûrû alatt, annak meg végképp nincs mérete.
elegem van eldöntöttem én magam fogom a vezetékelést megcsinálni
!
biztos beletelik eggy "kis"idõbe de meg kell oldanom zsé nix me az asszony mindig visít hogy má megint arra szarra költöd a pénzt!
úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá
) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutat

biztos beletelik eggy "kis"idõbe de meg kell oldanom zsé nix me az asszony mindig visít hogy má megint arra szarra költöd a pénzt!



aki jogsi nélkül motorozott 10évig 

Sziasztok!
Tudom, hogy nagyon fárasztó vagyok ezzel a témával, de még nyaggatnálak vele egy kicsit benneteket.
Úgy döntöttem, hogy a 12 V-os rendszert(generátoros) csinálom meg a pereggyesre, mert megvannak hozzá a fõbb anyagok, és mert a gyakorlatban már megvalósították elõttem.
Valaki adjon valami infót, hogy mennyit kellene leszedetni a blokkfélbõl a gyújtásoldalon, és hogy milyen méretû távtartót kell készíttetni! Remélem sikerült a képet (by bluerider) feltenni a fórumba! Elsõsorban blueridertõl várnék infót, de a mailemre nem reagált.
Elõre is köszi, üdv!
emcett
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq17WiO9][img]http://www.postimage.org/Pq17WiO9.jpg[/img][/url]
i
Tudom, hogy nagyon fárasztó vagyok ezzel a témával, de még nyaggatnálak vele egy kicsit benneteket.
Úgy döntöttem, hogy a 12 V-os rendszert(generátoros) csinálom meg a pereggyesre, mert megvannak hozzá a fõbb anyagok, és mert a gyakorlatban már megvalósították elõttem.
Valaki adjon valami infót, hogy mennyit kellene leszedetni a blokkfélbõl a gyújtásoldalon, és hogy milyen méretû távtartót kell készíttetni! Remélem sikerült a képet (by bluerider) feltenni a fórumba! Elsõsorban blueridertõl várnék infót, de a mailemre nem reagált.
Elõre is köszi, üdv!
emcett
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq17WiO9][img]http://www.postimage.org/Pq17WiO9.jpg[/img][/url]
i
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Az enyém ETZ és miután megépítettem hozzá a kapcsolást én is ezzel a problémával szembesültem! Valójában csak 3 kapocsra van szükséged a +1 csak azért van hogy tudjál valahova "dugni"opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy a kis ts régi fesszabájzóját kicseréljem-e elektronikusra de amit újat akarok venni azoncsak 3kivezetés van a régin meg 4 hát ez akkor hogy is van?

Az az ha megnézed a szétszedett(!) régi fesszabod. akkor találnod kell 2 érintkezõt a mi házon belül össze van kötve!!!(azéert a szétszedettet mert a relék miatt ha kiméred nem biztos hogy jót mérsz) És akkor csak meg kell cspolni azt a vezetéket ami oda megy hogy kívül legyen meg az összekötés...
Gondolom a TS-nél is hasonló a helyzet!
Szerintem érdemes kicserélni, de lehet hogy más az eredetire esküszik(vannak rossz tapasztalatok az új elektronikus fesszabokkal...)
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szerintem ilyen "burkolatot" nem fogsz kölön kapni!Meiki írta:Nem füstölt szerencsére semmi.De az az irányjelzõs sztori nem semmi.
Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább.
De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet.
Esetleg fekete szigszalaggal betekerni

???
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég