váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:
bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).
Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.
Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.
Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.
A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.
Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.