Szép, szép, jól leírtad, de mivel az áteresztett üzmenayagmennyiséget a furaton átramló folyadék keresztmetszete határozza meg, ezért talán a fúvókák áteresztőképességével (azaz a furat területével) kellene számolni, és nem az átmérővel, mert matematikailag ez így nagyon FÁÁÁJ!Nandor írta:Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:
-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!
-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!
-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!
-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/![]()
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!
Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.
Azaz A=D*D*pí/4
Ez persze így szintén nem igaz, mert itt ideális esetet tételezünk fel (ami persze a valóságban nem így van, hanem sokkal bonyolultabban), itt csak lamináris áramlást tételezünk fel és nem vesszük figyelembe a turbulens áramlások hatását a furat fala mentén.
Persze a tapasztalt végeredmény a lényeg
