Csakhogy a főfékhengerem még gyári, csak javítani kellett :S És ezért gondoltam, hogy le kellene cserélni, mert ez így elég sovány. Műszakin noha átment, de akkor sem az igazi...Alfa írta:Nekem is tartotta kicsit a nyomást az utángyártott főfékhenger, neked is lehet ott a hiba. Melegíti folyton a féket, elég hamar felforrósodik, szerpentinezni nem indulnék el vele.
Fékek
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem is tartotta kicsit a nyomást az utángyártott főfékhenger, neked is lehet ott a hiba. Melegíti folyton a féket, elég hamar felforrósodik, szerpentinezni nem indulnék el vele.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Ja, és az első gumi Heidenau K33.
A legnagyobb gondom egyébként az, hogy mintha a dugattyúk nem húznának vissza rendesen, pedig ki lett pucolva, új tömítés stb Bambi által, ezért feltételezem, hogy a gondom gyökerei a főfékhengerben vannak és merem mindennek ellenére a munkahengert jónak minősíteni.
A legnagyobb gondom egyébként az, hogy mintha a dugattyúk nem húznának vissza rendesen, pedig ki lett pucolva, új tömítés stb Bambi által, ezért feltételezem, hogy a gondom gyökerei a főfékhengerben vannak és merem mindennek ellenére a munkahengert jónak minősíteni.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Fékek
Én 2-3 éve vettem vaterán grimeca főfékhengert fém fékcsővel(használtan) kb 7000ft-ért.Simán rá tudtam tenni a motorra,és azóta is faszán működik!!Szóval érdemes nézelődni,persze ez kicsit zsákbamacska... 

Mert azért az Mz a király....!:)
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Hú, nagyon köszönöm a segítséget! Akkor ezt még sokszor átgondolom! Bambi tavaly megcsinálta a munkahengeremet, tehát az teljesen jó, a többi viszont elég problémás. De a hetekben úgyis megyek hozzá, akkor megérdeklődöm majd, hogy milyen féket és miképpen érdemes, addig várok.Alfa írta:MEG NE VEDD!!!!![]()
Semmiféle utángyártott szart nem veszünk. Nekem ott rohad az 1 hónap alatt totálisan szétkopott / berágódott főfékhenger, ugyanez a szutyok. Egyszer menet közben állt be úgy, hogy 0 fékerőt produkált. Tanulság:ne kapkodj, hallgass Bambira.
A fék tuningolása eléggé zsebbenyúlós művelet, ebben igazad van. Rengeteg pénzt el lehet rá költeni, de ha okosan csinálod, nagyon megéri. A fék fejlesztésének menete:
1. Bambi révén, vagy egyéb módon szerezz be egy nyugati főfékhengert. De mindenképp konzultálj vele, és hallgass rá. Grimeca, Brembo, bármelyik jó, lényeg h viszonylag kisebb (2 dugattyús)fékhez tartozzon. Grimeca amit szoktak tenni rendszeresen, de láttam már Brembot is, működnek. kb 10.000 ft ért szerezhetsz jót.
2. Ha ez megvan, csináltass Bambinál fém fékcsövet kimondottan ahhoz a főfékhengerhez. Mivel a fittingje a nyugati féknek általában más mint az MZ, az eredeti fékcső nem lesz jó hozzá. De van olyan típus is amihez igen. Ez kb 6000 ft.
3. Vegyél fékbetéteket, itt előbb írták Ferodo Sinter pl jó, cikkszámot is találsz ha visszalapozol. 6000 körül.
Ezekkel párhuzamosan pedig a féktárcsát is intézd el, ne üssön, ne legyen túl vékony, meg is fúrkálhatod. A munkahenger Brembo licensz, elég bika, azzal nincs gond. Csak takarítsd ki / újíttasd fel rendesen, én erre nem sajnáltam a pénzt, 6000 körül voltak Bambi mester szolgálatai, de tényleg mindent megcsinált rajta.
Összesen tehát egy 30 at rá kell szánni ha tényleg jót és teljes körű átépítést akarsz. Ja és... nemtom milyen elsőgumid van fenn, de a nagy fékerő jó tapadású papucsot is kíván, különben elég könnyen lepihenhetsz az aszfaltra...
A fék nem játék, bizonytalan minőségű szart nem rakunk oda, és ha nem értünk hozzá 100% biztonsággal (én nem értek, főleg nem a munkahengerhez), nem is babráljuk.
Köszönöm!!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
MEG NE VEDD!!!!
Semmiféle utángyártott szart nem veszünk. Nekem ott rohad az 1 hónap alatt totálisan szétkopott / berágódott főfékhenger, ugyanez a szutyok. Egyszer menet közben állt be úgy, hogy 0 fékerőt produkált. Tanulság:ne kapkodj, hallgass Bambira.
A fék tuningolása eléggé zsebbenyúlós művelet, ebben igazad van. Rengeteg pénzt el lehet rá költeni, de ha okosan csinálod, nagyon megéri. A fék fejlesztésének menete:
1. Bambi révén, vagy egyéb módon szerezz be egy nyugati főfékhengert. De mindenképp konzultálj vele, és hallgass rá. Grimeca, Brembo, bármelyik jó, lényeg h viszonylag kisebb (2 dugattyús)fékhez tartozzon. Grimeca amit szoktak tenni rendszeresen, de láttam már Brembot is, működnek. kb 10.000 ft ért szerezhetsz jót.
2. Ha ez megvan, csináltass Bambinál fém fékcsövet kimondottan ahhoz a főfékhengerhez. Mivel a fittingje a nyugati féknek általában más mint az MZ, az eredeti fékcső nem lesz jó hozzá. De van olyan típus is amihez igen. Ez kb 6000 ft.
3. Vegyél fékbetéteket, itt előbb írták Ferodo Sinter pl jó, cikkszámot is találsz ha visszalapozol. 6000 körül.
Ezekkel párhuzamosan pedig a féktárcsát is intézd el, ne üssön, ne legyen túl vékony, meg is fúrkálhatod. A munkahenger Brembo licensz, elég bika, azzal nincs gond. Csak takarítsd ki / újíttasd fel rendesen, én erre nem sajnáltam a pénzt, 6000 körül voltak Bambi mester szolgálatai, de tényleg mindent megcsinált rajta.
Összesen tehát egy 30 at rá kell szánni ha tényleg jót és teljes körű átépítést akarsz. Ja és... nemtom milyen elsőgumid van fenn, de a nagy fékerő jó tapadású papucsot is kíván, különben elég könnyen lepihenhetsz az aszfaltra...
A fék nem játék, bizonytalan minőségű szart nem rakunk oda, és ha nem értünk hozzá 100% biztonsággal (én nem értek, főleg nem a munkahengerhez), nem is babráljuk.

Semmiféle utángyártott szart nem veszünk. Nekem ott rohad az 1 hónap alatt totálisan szétkopott / berágódott főfékhenger, ugyanez a szutyok. Egyszer menet közben állt be úgy, hogy 0 fékerőt produkált. Tanulság:ne kapkodj, hallgass Bambira.
A fék tuningolása eléggé zsebbenyúlós művelet, ebben igazad van. Rengeteg pénzt el lehet rá költeni, de ha okosan csinálod, nagyon megéri. A fék fejlesztésének menete:
1. Bambi révén, vagy egyéb módon szerezz be egy nyugati főfékhengert. De mindenképp konzultálj vele, és hallgass rá. Grimeca, Brembo, bármelyik jó, lényeg h viszonylag kisebb (2 dugattyús)fékhez tartozzon. Grimeca amit szoktak tenni rendszeresen, de láttam már Brembot is, működnek. kb 10.000 ft ért szerezhetsz jót.
2. Ha ez megvan, csináltass Bambinál fém fékcsövet kimondottan ahhoz a főfékhengerhez. Mivel a fittingje a nyugati féknek általában más mint az MZ, az eredeti fékcső nem lesz jó hozzá. De van olyan típus is amihez igen. Ez kb 6000 ft.
3. Vegyél fékbetéteket, itt előbb írták Ferodo Sinter pl jó, cikkszámot is találsz ha visszalapozol. 6000 körül.
Ezekkel párhuzamosan pedig a féktárcsát is intézd el, ne üssön, ne legyen túl vékony, meg is fúrkálhatod. A munkahenger Brembo licensz, elég bika, azzal nincs gond. Csak takarítsd ki / újíttasd fel rendesen, én erre nem sajnáltam a pénzt, 6000 körül voltak Bambi mester szolgálatai, de tényleg mindent megcsinált rajta.
Összesen tehát egy 30 at rá kell szánni ha tényleg jót és teljes körű átépítést akarsz. Ja és... nemtom milyen elsőgumid van fenn, de a nagy fékerő jó tapadású papucsot is kíván, különben elég könnyen lepihenhetsz az aszfaltra...
A fék nem játék, bizonytalan minőségű szart nem rakunk oda, és ha nem értünk hozzá 100% biztonsággal (én nem értek, főleg nem a munkahengerhez), nem is babráljuk.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
No, eldöntöttem, hogy beruházok egy rendes első fék rendszerre, így le szeretném cserélni a főfékhengeremet, a fékcsövet fémre, és a fékbetéteket.
Persze az ára miatt inkább csak szépen lassan...kezdem a főfékhengerrel.
Én erre gondoltam: http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Fém fékcsövet kérdeztem a futárban, de ott azt mondták 7000 ft, szóval egyenlőre azt hanyagolom...
Persze az ára miatt inkább csak szépen lassan...kezdem a főfékhengerrel.
Én erre gondoltam: http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Fém fékcsövet kérdeztem a futárban, de ott azt mondták 7000 ft, szóval egyenlőre azt hanyagolom...
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
Ha gondolod megnézhetem megvan-e még a jó kis előző fékpofám.
Az tuti kopásálló, én is csak azért cseréltem, mert megette a tárcsát.
Frankón fel is hullámosodott, barázdásodott, így még nagyobb a hűtés
Olyan árakkal dobálóztok, hogy olcsóbb tárcsát cserélni, mint pofát.
Persze, most, hogy tudom mekkora érték nem lesz olcsó
Az tuti kopásálló, én is csak azért cseréltem, mert megette a tárcsát.
Frankón fel is hullámosodott, barázdásodott, így még nagyobb a hűtés

Olyan árakkal dobálóztok, hogy olcsóbb tárcsát cserélni, mint pofát.
Persze, most, hogy tudom mekkora érték nem lesz olcsó

Dénes írta:De lehet érdemes más Ferodo terméket is nézegetni, én lehet sintert választom, hátha az tovább tart. Bár drágább kicsivel..
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Ha jól emlékszem EBC-ben is létezik hátsó fék!
Katalógusból ki kell keresni...
http://www.ebcbrakes.hu/
Katalógusból ki kell keresni...
http://www.ebcbrakes.hu/
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Fékek
Szia!tibi84 írta:Helo!matt1989 írta:Az enyémben FDB108P van.
Hátsó fékpofában nem létezik valami komolyabb minőség az utángyártott Magyarnál?
Üdv.
Itt egy link: http://www.nagyvas.hu/motorosbolt.html
Alkatrészek>fékrendszer>fékbetétek itt több gyártó közül tudsz választani. Továbblépve lehet választani motortípus szerint.
Remélem tudtam segíteni.

Tamás
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
oppa, az enyem is lassan vasig kopott, cikkszamot le tudnatok irni? akkor valoszinuleg UNIX-nal vasarolnekDénes írta:UNIX-ban vettem, Stravko klubtárs segedelmével (pontos cikkszámot mondott). Jó, meg minden, de nagyon hamar elfogyott. Vagy valaki stikába fékezgetett a motorral amikor letettem a parkolóba.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Fékek
Esztergát már láttam,de ekkorát,amibe ez befér,még nem.KILL3R etz írta:Hát ha még életedben nem láttál esztergát, akkor sem lehet több 10 percnél... Nem egy bonyolult művelet...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Hát ha még életedben nem láttál esztergát, akkor sem lehet több 10 percnél... Nem egy bonyolult művelet... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Fékek
KILL3R etz írta:UEVMZ!
Ha találsz olyan esztergályost, aki a komplett kereket be tudja fogni, akkor egy fékdob felszabályozással megoldható a problémád szerintem...
Kérdés,hogy lesz e olyan eredmény,hogy megéri megfaragni,többen mondták,hogy nem lesz jobb.
Ha meg egy balkezes esztergályost fogok ki,azzal meg egy kereket vesztek.Megy a dilemma

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Igen, ez megvolt, egyből azt is vettem... már amúgy is ráfért...Seri19 írta:Érdemes utána féktisztítóval letisztitani a tárcsát.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Nemnem, a segítség nagyon is jó volt, köszönöm, ugyanis a javasolt fúró- vágó spray-t használtam, mivel egy utcára innen kb már lehet kapni, ezért egyből ahogy láttam a tanácsokat, nekiálltam és sikerült is.hell írta:Nagyon jó örülök neki. De nem én akarok nagyon furni hanem a kolega vagyis csak akart. Kissé elkéstünk a tippekel. Máskor majd jobban sietünk a segítséggel.
So: még egyszer köszönöm!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Én spec mikor egy viszonylag vastag 30mm es tengelyt fúrtam 10-es fúróval úgy csináltam hívtam segítséget meg egy jó éles fúrószár + 10 literes locsolókanna vízzel és hadszóljonhell írta:Létezik fúráshoz való spré! Tökéletesen működik! Keni, hűti, stb.

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Jó hogy írod(nekem nem kell annyitnagyarpi írta:Vágó-fúró-üregelő spray (csavarbolt, szerszám, barkács ,szinte mindenütt lehet kapni) fúráshoz nagyon hatékony.hell írta:Ha nem felejtem el holnap megnézem mi a neve. Mi úgy használjuk fúrás közben ráfujjuk a fúróra amikor dolgozik elég sűrűn vagyis érzésre és kész, eddig tökéletesen bevált.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
UEVMZ!
Ha találsz olyan esztergályost, aki a komplett kereket be tudja fogni, akkor egy fékdob felszabályozással megoldható a problémád szerintem...
Ha találsz olyan esztergályost, aki a komplett kereket be tudja fogni, akkor egy fékdob felszabályozással megoldható a problémád szerintem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Valószínűleg a legolcsóbb megoldás ha veszel 2 jó kereket. 6000-től (2 kerék) szerintem már tudsz venni, és akkor nem kell főzögetned, csak a gumit teszed át....... Persze nézd meg mit veszel, mert ha annak is rossz a fékfelülete, akkor ugyanott vagy.UEVMZ írta:Sziasztok!
Egy régi-új motoros köszön vissza személyemben az MZ-ek sorába.Egy problémával állnék elő,hétfőn a műszaki vizsgán nem felelt meg a motorom,így a közlekedésben egyenlőre nem vehetek részt.A motornak egyetlen egy baja van,hogy a fékek ütnek.Engem a több éves használat során nem zavart,ami a műszereket viszont igen,ugyanis az első felni valószínűleg tojás alakú,a hátsónál pedig a fékdobban van tojás.Ebben kérném segítségeteket,milyen megoldással lehetne úgy kijavítani ezeket a hibákat,hogy le műszakizzon.
Az első kereket egyértelműen centíozni kell,a hátsó dobbal tanácstalan vagyok,mert a kereket nem fűzöm szét.
Bé verzió:
És bár nagyon furcsa kérdés,de van e olyan márkatárs,aki a vizsga erejéig kölcsön tudná adni a kerekeit,amivel biztosan átmegy?
A lényeg,hogy legyen rajta vizsga,utána már ráérnék a megoldást megtalálni.
Elnézést,hogy ilyen furcsa kérdéssel állok elő a semmiből,de kicsit elkeseredett vagyok,mert nem értek egyet a régi technológiára alkalmazott,és ráerőszakolt mai technológiával.
Amúgy vizsga után már nem fog érdekelni a megoldás, ahogy eddig sem.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Oké, ma megcsináltam, megfúrtam, bár csak szelíden 12 lyukkal. Eddigi tapasztalatom, hogy valóban mintha kicsit kevésbé melegedne, de az eltelt 10km-en még meghatározhatatlan.
Köszönöm a segítségeket!
Köszönöm a segítségeket!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Felénk azt mondták, ha ilyen probléma van DOBféknél, akkor a pofákba bele kell vágni és/vagy fel kell csiszolni. Illetve nekem van ha jól emlékszem egy ETZ 150es hátsó kerekem. Állapota felől nem tudok sokat mondani.UEVMZ írta:Sziasztok!
Az első kereket egyértelműen centíozni kell,a hátsó dobbal tanácstalan vagyok,mert a kereket nem fűzöm szét.
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Fékek
Vágó-fúró-üregelő spray (csavarbolt, szerszám, barkács ,szinte mindenütt lehet kapni) fúráshoz nagyon hatékony.hell írta:Ha nem felejtem el holnap megnézem mi a neve. Mi úgy használjuk fúrás közben ráfujjuk a fúróra amikor dolgozik elég sűrűn vagyis érzésre és kész, eddig tökéletesen bevált.
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Fékek
Sziasztok!
Egy régi-új motoros köszön vissza személyemben az MZ-ek sorába.Egy problémával állnék elő,hétfőn a műszaki vizsgán nem felelt meg a motorom,így a közlekedésben egyenlőre nem vehetek részt.A motornak egyetlen egy baja van,hogy a fékek ütnek.Engem a több éves használat során nem zavart,ami a műszereket viszont igen,ugyanis az első felni valószínűleg tojás alakú,a hátsónál pedig a fékdobban van tojás.Ebben kérném segítségeteket,milyen megoldással lehetne úgy kijavítani ezeket a hibákat,hogy le műszakizzon.
Az első kereket egyértelműen centíozni kell,a hátsó dobbal tanácstalan vagyok,mert a kereket nem fűzöm szét.
Bé verzió:
És bár nagyon furcsa kérdés,de van e olyan márkatárs,aki a vizsga erejéig kölcsön tudná adni a kerekeit,amivel biztosan átmegy?
A lényeg,hogy legyen rajta vizsga,utána már ráérnék a megoldást megtalálni.
Elnézést,hogy ilyen furcsa kérdéssel állok elő a semmiből,de kicsit elkeseredett vagyok,mert nem értek egyet a régi technológiára alkalmazott,és ráerőszakolt mai technológiával.
Egy régi-új motoros köszön vissza személyemben az MZ-ek sorába.Egy problémával állnék elő,hétfőn a műszaki vizsgán nem felelt meg a motorom,így a közlekedésben egyenlőre nem vehetek részt.A motornak egyetlen egy baja van,hogy a fékek ütnek.Engem a több éves használat során nem zavart,ami a műszereket viszont igen,ugyanis az első felni valószínűleg tojás alakú,a hátsónál pedig a fékdobban van tojás.Ebben kérném segítségeteket,milyen megoldással lehetne úgy kijavítani ezeket a hibákat,hogy le műszakizzon.
Az első kereket egyértelműen centíozni kell,a hátsó dobbal tanácstalan vagyok,mert a kereket nem fűzöm szét.
Bé verzió:
És bár nagyon furcsa kérdés,de van e olyan márkatárs,aki a vizsga erejéig kölcsön tudná adni a kerekeit,amivel biztosan átmegy?
A lényeg,hogy legyen rajta vizsga,utána már ráérnék a megoldást megtalálni.
Elnézést,hogy ilyen furcsa kérdéssel állok elő a semmiből,de kicsit elkeseredett vagyok,mert nem értek egyet a régi technológiára alkalmazott,és ráerőszakolt mai technológiával.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Ha nem felejtem el holnap megnézem mi a neve. Mi úgy használjuk fúrás közben ráfujjuk a fúróra amikor dolgozik elég sűrűn vagyis érzésre és kész, eddig tökéletesen bevált. 

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Hm ennek utánanézek; egy nevet kérhetek a sprének? Mármint van valami spec. neve ennek?hell írta:Létezik fúráshoz való spré! Tökéletesen működik! Keni, hűti, stb.
Milyen sűrűn (szóval hány sorba és kb mennyi és milyen átmérőjű) kellene a lyukakat fúrni?
Köszi
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Hmm..akkor ez a projekt sajnos várat még magára mert fúró van, de a hűtést nem tudném megoldani :SMrDok írta:Nekiállni? Szedd ki a kereket, szereld le a féktárcsát.ambrusviktor írta:Üdv!
Ha a féktárcsát meg szeretném fúrni, hogy érdemes nekiállni, tud valaki tanácsolni valamit hozzá?
Köszönöm!![]()
Oszlopos fúróval, hűtőfolyadékkal, és rendes fúrószárral. Előfúrva kisebbel, aztán 8-8.5-sel.
Nem árt előbb pl körzővel rárajzolni, kimérni, aztán megpontozni a lyukak helyét.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekiállni? Szedd ki a kereket, szereld le a féktárcsát.ambrusviktor írta:Üdv!
Ha a féktárcsát meg szeretném fúrni, hogy érdemes nekiállni, tud valaki tanácsolni valamit hozzá?
Köszönöm!

Oszlopos fúróval, hűtőfolyadékkal, és rendes fúrószárral. Előfúrva kisebbel, aztán 8-8.5-sel.
Nem árt előbb pl körzővel rárajzolni, kimérni, aztán megpontozni a lyukak helyét.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fékek
kunc
kunc
Akkor a tanulság sintert kell venni..

Akkor a tanulság sintert kell venni..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Azért mentem vele néhány km-t. Amugymeg a rövid féktávok tudod...meghát 140-ről nehezebb megállni mint 82-ről. 
Ferodo Platinum márkajelzésűt választottam, melegen tényleg ég és föld, nem ment el a fékerő intenziv használatkor sem. Az utóda is Ferodo lesz egyébként.

Ferodo Platinum márkajelzésűt választottam, melegen tényleg ég és föld, nem ment el a fékerő intenziv használatkor sem. Az utóda is Ferodo lesz egyébként.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Dénes, nagyon fosós lehetsz mert mert nekem 1 éve van sinterem és még mindig 3,5-8mm van a pofákon és tavaly ezzel is versenyeztem....Dénes írta:UNIX-ban vettem, Stravko klubtárs segedelmével (pontos cikkszámot mondott). Jó, meg minden, de nagyon hamar elfogyott. Vagy valaki stikába fékezgetett a motorral amikor letettem a parkolóba.
És egyébként én nem is a sintert hanem a premiumot ajánlanám utcára, ami olcsóbb is..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Fékek
Üdv!
Ha a féktárcsát meg szeretném fúrni, hogy érdemes nekiállni, tud valaki tanácsolni valamit hozzá?
Köszönöm!
Ha a féktárcsát meg szeretném fúrni, hogy érdemes nekiállni, tud valaki tanácsolni valamit hozzá?
Köszönöm!
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Fékek
Sziasztok!
Hátsó fékbetétet hol érdemes venni?
Vettem bele a múlt hónapban utángyártottat, de az nagyon nyúlik. Olyan lett a fék, mintha gumiból lenne a fékkar. Persze nem is fog.
köszi
üdv.
Hátsó fékbetétet hol érdemes venni?
Vettem bele a múlt hónapban utángyártottat, de az nagyon nyúlik. Olyan lett a fék, mintha gumiból lenne a fékkar. Persze nem is fog.
köszi
üdv.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
UNIX-ban vettem, Stravko klubtárs segedelmével (pontos cikkszámot mondott). Jó, meg minden, de nagyon hamar elfogyott. Vagy valaki stikába fékezgetett a motorral amikor letettem a parkolóba. 

- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Hol lehet ilyen betéteket felhajtani?Krepp írta:Nekem az a tapasztalatom hogy a verseny és túra gépben is ferodo sinter
(van ami szerintem a legdrágább kapható fékbetét mz be)
De fém fékcsővel klasszisokkal jobb a verseny gép...
először én azt cserélném(ha jó a gyári fő fék henger)
utána pedig egy ferodo premium(azt hiszem ez a neve)elég bele...
A sinter sem eszi annyira durván a tárcsát....hacsak nem 5 évnél tovább tervezel...
Köszi,
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem az a tapasztalatom hogy a verseny és túra gépben is ferodo sinter
(van ami szerintem a legdrágább kapható fékbetét mz be)
De fém fékcsővel klasszisokkal jobb a verseny gép...
először én azt cserélném(ha jó a gyári fő fék henger)
utána pedig egy ferodo premium(azt hiszem ez a neve)elég bele...
A sinter sem eszi annyira durván a tárcsát....hacsak nem 5 évnél tovább tervezel...
(van ami szerintem a legdrágább kapható fékbetét mz be)
De fém fékcsővel klasszisokkal jobb a verseny gép...
először én azt cserélném(ha jó a gyári fő fék henger)
utána pedig egy ferodo premium(azt hiszem ez a neve)elég bele...
A sinter sem eszi annyira durván a tárcsát....hacsak nem 5 évnél tovább tervezel...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Fékek
Szerintem a Ferodo a legjobb amit lehet venni MZ-be, bár drága is 5-6 ezer egy pár, de ha melegszik a fék, akkor is jó és egyenletes a fékhatás.
Féken és gumin szerintem nem érdemes spórolni.
Féken és gumin szerintem nem érdemes spórolni.
Re: Fékek
Tisztelt fórumozók! Az első tárcsafék fékbetétek cseréje következik a motoromon. Milyen betétet vásároljak? A motorosboltokban kínált ETZ-hez való 1400 Ft-körüli betétet, vagy a típushoz szintén megfelelő méretű drágább pld. /Lucas-talán jól emlékszem-márkájút? Be tudom majd tenni ezt is? Egyáltalán a drágább, jobb minőséget, és jobb hatást jelent? Válaszotokat, véleményeteket szívesen fogadom, és várom. Az eddigi segítségeket is megköszönve, üdvözlettel: Takzol
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Futárnál 5500.zsakfos írta:Aki vett már fém fékcsövet az mondja már meg hogy hol és mennyiért.Köszi.
De Bambinál is annyi ha jól emlékszem, lehet kicsit több.
Mindenképp megéri, mind2 jó ár szerintem, ég és föld

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég