Létezik supertrapp kipufogó(4üteműekhez).Ez úgy működik,hogy a kipufogó végnyílásánál van egy membrán,amely feszességét tudod állítani,ezen a hang vissza verődik,és"bugyogó"hangja lesz a járműnek.Eddig nem sokat láttam egy audi s4.2 v8-on ennek a hangjától felállt az emberen a szőr(ez tuti volt),egy suzuki bandit-on ennek nem volt jó hangja(gondolom a membrán feszessége nem jól volt beállítva),egy 124 300D(szívó diesel) mercedesen ennek megtévesztésig "v"motor hangja volt.Ezek a kémények nem hangosak,de gondolom elég drágák,ezért van belőlük kevés.DrV írta:A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...
Tuning
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Leszeded a légszűrőt, meg a kipufogót . Szarul fog menni viszont ordítani fog.DrV írta:A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...
A szarul menés ellensúlyozására pedig javasolnék egy Bambiféle Km óra tuningot!

- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Tuning
V8 hörgés 100W-os mélynyomóról?DrV írta:A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...



Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Tuning
Vedd le a légszűrőház fedelét, sokkal jobb hangja lesz nagyobb gázadáskor, csak sűrűbben kell pucolni és cserélni a betétet. Persze a karbit is be kell állítani hozzá.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Szia! Mit akarsz elérni, kihozni belőle?DrV írta:A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Egy nagy tölcsért a szívászaj tompító helyéreDrV írta:A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Tuning
A ETZ hangját hogy lehet tuningolni? Gondolok főként a torokhangra. Szívászajtompítót már probáltam kiszedni, de ahhoz sokmindent kellett volna leszedni...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Nem zavar, mindenki azt tesz a motorjára amit akar. Csak megjegyeztem, hogy semmi értelme. 

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
Attila: Ne zavarjon, hogy most beszéltük meg milyen f@sza lesz a motor tőle alul
(nem csak hörög, hanem él egy PICIT). A vákuum más tészta, az csak ráad egy kis plusz előgyuszit kis terhelésnél, azaz ettől egy szemet sem megy jobban a gép, csak részterhelésen javul a fogyasztás. Ezt a részterhelést 125-ösnél meg nem tudom mennyire éri meg kihegyezni...
Csoka: Itt 90% _hogy_ nem találsz IGC-s embert egy év alatt sem, dobd fel a kérdést pl. a szocimotoroson, talán ott volt már ez téma, de ott se reménykedj túlzottan.

Csoka: Itt 90% _hogy_ nem találsz IGC-s embert egy év alatt sem, dobd fel a kérdést pl. a szocimotoroson, talán ott volt már ez téma, de ott se reménykedj túlzottan.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
2t-hez semmi értelme.
Ráadásul az előgyújtás nem csak az adott fordulatszámtól függ, hanem a terheléstől is. Minimum kellene hozzá vákuumot, vagy gáztolattyú állást is figyelni.
Ráadásul az előgyújtás nem csak az adott fordulatszámtól függ, hanem a terheléstől is. Minimum kellene hozzá vákuumot, vagy gáztolattyú állást is figyelni.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
A gyújtás szabályozó nem olyan vészesen drága,és ne a megtérülési időt nézzétek.A benzin ára csak fel felé megy,és sokkal jobban használható a motor(élvezetesebb),a hatásfoka nő(kevesebb fogyasztás).100 000Ft-nál drágább motorokról beszélünk,a gyújtás vezérlőt át lehet tenni másik motorba-autóba,nem kell eladni a motorral.Egy másik oldalon olvastam,hogy van aki E85 üzeműre állt át,és ehhez használja.
Most már írjon olyan is,aki ilyet használ!
Most már írjon olyan is,aki ilyet használ!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Tuning
Igen így ahogy mondod elég drága régebben láttam egy DKW motort annak mechanikus megszakítója volt röpsúllyal gyári volt .csoka írta:Szerintem a változtatható gyújtás minden képpen tuning.A beállítás a lényeg,minden motornak más az ideális,a kopottságától,és a műszaki állapotától függően. Biztos nagyon macerás az első beállítás.150 fordulatonként lehet állítani a gyújtást.A helyes gyújtás diagrammal,a motor a maximumot adja.Feltételezem nem árt egy kiszámolt rezó is,és egy elektronikus fesz szabályzó,mert elég drága a cucc.Az autó tuningosok is használnak power commandert,de az az injectort is vezérli.A HALL gyújtást ajánlják hozzá,mert a megszakítónak van késedelmi ideje.Gondolom ezek a feltételek csak együtt működnek helyesen,így viszont egy 30 000Ft-os beruházás.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Szerintem a változtatható gyújtás minden képpen tuning.A beállítás a lényeg,minden motornak más az ideális,a kopottságától,és a műszaki állapotától függően. Biztos nagyon macerás az első beállítás.150 fordulatonként lehet állítani a gyújtást.A helyes gyújtás diagrammal,a motor a maximumot adja.Feltételezem nem árt egy kiszámolt rezó is,és egy elektronikus fesz szabályzó,mert elég drága a cucc.Az autó tuningosok is használnak power commandert,de az az injectort is vezérli.A HALL gyújtást ajánlják hozzá,mert a megszakítónak van késedelmi ideje.Gondolom ezek a feltételek csak együtt működnek helyesen,így viszont egy 30 000Ft-os beruházás.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Tuning
És építeni egy ilyen áramkört? (Én az elektronikához nem értek...
)

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Tuning
Nos igen ezt én is tanusítom 5-6 mm es előgyuszi kis fordulaton kiváló olyan 3800-4k volt nálam a határ ahol olyan szinten elkezdett csörögni mint az állat nagy előgyújtás miatt. Kisebb előgyújtással jobb is volt. Pont ilyenre lenne jó az előgyújtás szabályzó belehet állítani ugye 50 fordulatszámonként milyen legyen az előgyújtás. Már csak egy gond van ezzel az egésszel mégpedig az ár: 18k annyit nem ér.Perec írta:Valahol olvastam, hogy már próbálták mz-n vagy jaffán, de problémásan működött, felüdülés volt utána visszatérni fix-re (azt nem tudom mi volt a gond).
A 2T önszabályzó az teljesítmény tartomány nagy részében és a fix előgyújtás pontosan ide van belőve. Nem úgy egy 4ütemű, ami már alapjáraton sem működne 24 fokos előgyuszival, ezért a teljesítményhez tartozó előgyújtást valami mechanikus eszközzel próbálják eltolni ami elég pontatlan, így a motor nem adja le a teljesítményt.
Az MZ kb. 4400 és 5400 között optimális előgyújtással üzemel (ezt mindenki könnyen kipróbálhatja először 1,5 (nagyon gyenge) utána 3,5 (majd' szétesik úgy csörög) mm előgyújtást beállítva), ezen javítani nem lehet.
Alatta tuning célból értelmetlen, feljebb pedig drasztikusan romlik a henger töltése amin egy kis növelt előgyújtás legfeljebb pár 100 fordulatig tud ellensúlyozni.
Komoly tuningnak marad a hagyományos módszer: reszelés, felfúrás, rezó.
Ha _nem_ tuningnak kell akkor viszont már Alfa is írta milyen kellemesen használható alul (kb. 4000-ig) a gép 4mm-es előgyújtással. Ezt én is megerősíthetem, de bárki könnyedén ki is próbálhatja, sőt érdemes kipróbálni az 5 és 6 mm-t is.
Ha eleget motorozol kis fordulaton még be is hozza az árát benzinben
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
Valahol olvastam, hogy már próbálták mz-n vagy jaffán, de problémásan működött, felüdülés volt utána visszatérni fix-re (azt nem tudom mi volt a gond).
A 2T önszabályzó az teljesítmény tartomány nagy részében és a fix előgyújtás pontosan ide van belőve. Nem úgy egy 4ütemű, ami már alapjáraton sem működne 24 fokos előgyuszival, ezért a teljesítményhez tartozó előgyújtást valami mechanikus eszközzel próbálják eltolni ami elég pontatlan, így a motor nem adja le a teljesítményt.
Az MZ kb. 4400 és 5400 között optimális előgyújtással üzemel (ezt mindenki könnyen kipróbálhatja először 1,5 (nagyon gyenge) utána 3,5 (majd' szétesik úgy csörög) mm előgyújtást beállítva
), ezen javítani nem lehet.
Alatta tuning célból értelmetlen, feljebb pedig drasztikusan romlik a henger töltése amin egy kis növelt előgyújtás legfeljebb pár 100 fordulatig tud ellensúlyozni.
Komoly tuningnak marad a hagyományos módszer: reszelés, felfúrás, rezó.
Ha _nem_ tuningnak kell akkor viszont már Alfa is írta milyen kellemesen használható alul (kb. 4000-ig) a gép 4mm-es előgyújtással. Ezt én is megerősíthetem, de bárki könnyedén ki is próbálhatja, sőt érdemes kipróbálni az 5 és 6 mm-t is.
Ha eleget motorozol kis fordulaton még be is hozza az árát benzinben
A 2T önszabályzó az teljesítmény tartomány nagy részében és a fix előgyújtás pontosan ide van belőve. Nem úgy egy 4ütemű, ami már alapjáraton sem működne 24 fokos előgyuszival, ezért a teljesítményhez tartozó előgyújtást valami mechanikus eszközzel próbálják eltolni ami elég pontatlan, így a motor nem adja le a teljesítményt.
Az MZ kb. 4400 és 5400 között optimális előgyújtással üzemel (ezt mindenki könnyen kipróbálhatja először 1,5 (nagyon gyenge) utána 3,5 (majd' szétesik úgy csörög) mm előgyújtást beállítva

Alatta tuning célból értelmetlen, feljebb pedig drasztikusan romlik a henger töltése amin egy kis növelt előgyújtás legfeljebb pár 100 fordulatig tud ellensúlyozni.
Komoly tuningnak marad a hagyományos módszer: reszelés, felfúrás, rezó.
Ha _nem_ tuningnak kell akkor viszont már Alfa is írta milyen kellemesen használható alul (kb. 4000-ig) a gép 4mm-es előgyújtással. Ezt én is megerősíthetem, de bárki könnyedén ki is próbálhatja, sőt érdemes kipróbálni az 5 és 6 mm-t is.
Ha eleget motorozol kis fordulaton még be is hozza az árát benzinben

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Az IGC-60 előgyújtás szabályozót használja-e valaki közülünk?Nagyon jót írnak róla,és számítógéppel változtatható a gyújtás diagram.Megtekinthető Roxracing.eu oldalon.Ha valaki használ ilyet,ossza meg velünk a tapasztalatait.Előre is kössz.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
A kevésbé tájékozott emberek azt szokták mondani, hogy a legegyszerűbb tuning a ccm tuning.bambi írta: Órák tuningolását vállalok:-)
Az igazi bennfentesek viszont tudják, hogy az óratuning a legtutibb!

- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Tuning
festékes írta:Majd besértődött mikor elmeséltem,hogy festőként sok helyen megfordulok,két nagy kórházunk is van,mindkettő tágas hullaházzal,ha szerencséje van a Klinikaiba kerül ott nincs akkora zaj,mint a városi Kenéziben





+ elképzeltem a gyerek képét
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Nagy kunszt az a 160...nova001155 írta:Ennyi erővel akkus fúróval is ülhetne valaki mögötte és pörgethetné a spiráltAtilla írta: Nekem is volt egy ilyen ismerősöm. Az MZ óra ugye nem mér addig, úgyhogy Jawa (vagy talán Skoda) órát tett bele, ami 180-ig van skálázva. Azzal ment 160-al! Az áttétel persze nem érdekelte, meg azt sem furcsállta, hogy egy széria ETZ mitől menne 160-at. Viszont nagyon büszke volt rá!menőzhetne állva megy 160-at .
Én a télen a kicsivel körbe forgattattam az órát...3.-ban...

Bár ma 4.-ben 140-et mutatott...

Szóval gyanús hogy óra cserés leszek...

Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Tuning
Órák tuningolását vállalok:-)nova001155 írta:Ennyi erővel akkus fúróval is ülhetne valaki mögötte és pörgethetné a spiráltAtilla írta: Nekem is volt egy ilyen ismerősöm. Az MZ óra ugye nem mér addig, úgyhogy Jawa (vagy talán Skoda) órát tett bele, ami 180-ig van skálázva. Azzal ment 160-al! Az áttétel persze nem érdekelte, meg azt sem furcsállta, hogy egy széria ETZ mitől menne 160-at. Viszont nagyon büszke volt rá!menőzhetne állva megy 160-at .
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Tuning
Ennyi erővel akkus fúróval is ülhetne valaki mögötte és pörgethetné a spiráltAtilla írta:Nekem is volt egy ilyen ismerősöm. Az MZ óra ugye nem mér addig, úgyhogy Jawa (vagy talán Skoda) órát tett bele, ami 180-ig van skálázva. Azzal ment 160-al! Az áttétel persze nem érdekelte, meg azt sem furcsállta, hogy egy széria ETZ mitől menne 160-at. Viszont nagyon büszke volt rá!festékes írta:Tegnap a fesztiválon beszélgettem egy Etz-s sráccal,váltig állította,hogy a haverja motorja 300-as hengerrel,könnyített kuplung stb,160-at megy,kocsival mérték, többel is,fogyasztás max 6 liter,mit gondoltok mehet ez ennyit? Még nem találkoztam ilyen Mz vel,persze az nem jelenti azt,hogy esetleg nincs is

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Nekem is volt egy ilyen ismerősöm. Az MZ óra ugye nem mér addig, úgyhogy Jawa (vagy talán Skoda) órát tett bele, ami 180-ig van skálázva. Azzal ment 160-al! Az áttétel persze nem érdekelte, meg azt sem furcsállta, hogy egy széria ETZ mitől menne 160-at. Viszont nagyon büszke volt rá!festékes írta:Tegnap a fesztiválon beszélgettem egy Etz-s sráccal,váltig állította,hogy a haverja motorja 300-as hengerrel,könnyített kuplung stb,160-at megy,kocsival mérték, többel is,fogyasztás max 6 liter,mit gondoltok mehet ez ennyit? Még nem találkoztam ilyen Mz vel,persze az nem jelenti azt,hogy esetleg nincs is

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
A főtengely csapszeget még megértem, de a dugattyú csapszeg térfogata szerintem nem igazán befolyásol semmit.csoka írta:egyik barátom felvetette:mi lenne,ha beparafázná a dugattyú csapszegét?(simsonról van szó)Én még nem agyaltam ilyesmin,de szerintem olyan jelentéktelenül kevés a furat térfogata,hogy nem lesz változás.Nem beszélve a felvetődő hibák lehetőségéről.A parafa dugók között levegő lesz,és a gázlengések előbb-utóbb kimozdítják a helyéről a parafákat.Ha teljes hosszában kitölti a furatot parafával,megváltozik a súlya.Lekeni vízüveggel a beépített parafákat,a csapszeg beépítésénél le fog pattogni a vízüveg.Ha a beépített csapszeget keni le,akkor szerintem többet nem szedi szét(csak sarokcsiszolóval).
Szarrágó vagyok,vagy ezek helyes meglátások?Aki foglalkozott már ezzel,ossza meg a tapasztalatait.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
egyik barátom felvetette:mi lenne,ha beparafázná a dugattyú csapszegét?(simsonról van szó)Én még nem agyaltam ilyesmin,de szerintem olyan jelentéktelenül kevés a furat térfogata,hogy nem lesz változás.Nem beszélve a felvetődő hibák lehetőségéről.A parafa dugók között levegő lesz,és a gázlengések előbb-utóbb kimozdítják a helyéről a parafákat.Ha teljes hosszában kitölti a furatot parafával,megváltozik a súlya.Lekeni vízüveggel a beépített parafákat,a csapszeg beépítésénél le fog pattogni a vízüveg.Ha a beépített csapszeget keni le,akkor szerintem többet nem szedi szét(csak sarokcsiszolóval).
Szarrágó vagyok,vagy ezek helyes meglátások?Aki foglalkozott már ezzel,ossza meg a tapasztalatait.
Szarrágó vagyok,vagy ezek helyes meglátások?Aki foglalkozott már ezzel,ossza meg a tapasztalatait.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Persze ez a 160 túlzás ,mondtam is a gyereknek,hogy jöjjön közénk az Mz klubba itt van néhány 300-as,meg egyébként is ajánlottam minden Mz-s nek aki még nincs itt.
Mindenesetre voltak figurák az egyik egy 1000-es Kawával jött Pestről,modja milyen jó volt,üres az autópálya 200 felett jött,csak ott lassított ahol látta hogy mérnek.
Büszkén mesélte látván érdeklődésemet hogy másfél óra alatt lejött Debrecenbe.
Majd besértődött mikor elmeséltem,hogy festőként sok helyen megfordulok,két nagy kórházunk is van,mindkettő tágas hullaházzal,ha szerencséje van a Klinikaiba kerül ott nincs akkora zaj,mint a városi Kenéziben
Mindenesetre voltak figurák az egyik egy 1000-es Kawával jött Pestről,modja milyen jó volt,üres az autópálya 200 felett jött,csak ott lassított ahol látta hogy mérnek.
Büszkén mesélte látván érdeklődésemet hogy másfél óra alatt lejött Debrecenbe.
Majd besértődött mikor elmeséltem,hogy festőként sok helyen megfordulok,két nagy kórházunk is van,mindkettő tágas hullaházzal,ha szerencséje van a Klinikaiba kerül ott nincs akkora zaj,mint a városi Kenéziben

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Önindítós MZ magyarországon? Van több db is!punisher írta:Tudomásom szerint Magyarországon van 1db önindítós Mz, de az is múzeumban.
Pl 1000S, 1000SF, RT125, SX 125




-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Egyet értek Dénessel!
Nekem is ez a konfigom van, ráadásul rezóval, ami még kb 500RPM-el tovább engedi a motort, láncvédő nélkül, okos gyújtással, 32-es Binggel... És tényleg olyan 130-135 között van a vége... (mázsa körül vagyok felöltözve, és kb 185 magas... szóval kici kínaival meglenne a 140 is
)
Viszont 20-as lánckerékkel talán még kiforogna 5.ben is...
De az még mindig 145...
Szóval habi!
Monnyuk ha olasz, vagy német autóval mérték, akkor lehet hogy tényleg annyit mutatott...
Akinek van lehetősége mérje meg GPS-el, meg fog lepődni...
Nekem is ez a konfigom van, ráadásul rezóval, ami még kb 500RPM-el tovább engedi a motort, láncvédő nélkül, okos gyújtással, 32-es Binggel... És tényleg olyan 130-135 között van a vége... (mázsa körül vagyok felöltözve, és kb 185 magas... szóval kici kínaival meglenne a 140 is

Viszont 20-as lánckerékkel talán még kiforogna 5.ben is...
De az még mindig 145...
Szóval habi!

Monnyuk ha olasz, vagy német autóval mérték, akkor lehet hogy tényleg annyit mutatott...

Akinek van lehetősége mérje meg GPS-el, meg fog lepődni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Tuning
Tudomásom szerint Magyarországon van 1db önindítós Mz, de az is múzeumban.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Rövid leszek: Nem.
Ezzel a két módosítással 130-135, de akkor már nagyon jól megy és minden tip-top. És a gumikban is 2 bar van.
Azért a "haverja motorja" terminológiából tudunk következtetni a valóságtartalomra.
Ezzel a két módosítással 130-135, de akkor már nagyon jól megy és minden tip-top. És a gumikban is 2 bar van.

Azért a "haverja motorja" terminológiából tudunk következtetni a valóságtartalomra.

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Tegnap a fesztiválon beszélgettem egy Etz-s sráccal,váltig állította,hogy a haverja motorja 300-as hengerrel,könnyített kuplung stb,160-at megy,kocsival mérték, többel is,fogyasztás max 6 liter,mit gondoltok mehet ez ennyit? Még nem találkoztam ilyen Mz vel,persze az nem jelenti azt,hogy esetleg nincs is 

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Létezik, a bal lábad mellett van egy hasonló fizikai tulajdonságú képlet, melyet úgy hivnak "jobb láb".
Amugy szerintem nincs, de ha lenne akkor se találnál sehol. :S
Amugy szerintem nincs, de ha lenne akkor se találnál sehol. :S
Re: Tuning
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy etz 250-re létezik-e inditó motor ? ha igen akor hol találhatok 

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Tuning
Ez a topik eléggé le van ülve...
Pedig én is szívesen olvasnák jó tuning megoldásokról...
Akár optikai akár mechanikai tuningról...
Pedig én is szívesen olvasnák jó tuning megoldásokról...
Akár optikai akár mechanikai tuningról...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Tuning
azt hiszem a simsonosok a tuningban elhúztak mellettünk...
A bizonyíték

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Tuning
Szia!
Ts 150-hez nem tudsz hasonló megoldást? Köszi![/quote]
Hát abból nemsokat lehetne leszedni,ráadásul,nem a főtengelyen van,nincs sok értelme könnyíteni szerintem.
ott inkább a főtengely sonkából lehetne.[/quote]
Köszi! Valószínű akkor marad gyári mivel most lett összerakva és kb 200km van benne.
Ts 150-hez nem tudsz hasonló megoldást? Köszi![/quote]
Hát abból nemsokat lehetne leszedni,ráadásul,nem a főtengelyen van,nincs sok értelme könnyíteni szerintem.
ott inkább a főtengely sonkából lehetne.[/quote]
Köszi! Valószínű akkor marad gyári mivel most lett összerakva és kb 200km van benne.
Re: Tuning
Szia!dkari írta:Lehet leszedni,de nem sok jön le belőle,ha csak ki nem marod belül a sonkát,és lezárod,viszont sokat onnan sem szabad kiszedni,mert az átmérő miatt nem fogod utána tudni kicentrirozni.Ott van még a kuplung,abból lehet bőségesen könnyíteni az úgynevezett malomkerékkel együtt. KB 1 kg is leszethetö,ezzel is pörgősebb lesz a motor.
Ts 150-hez nem tudsz hasonló megoldást? Köszi![/quote]
Hát abból nemsokat lehetne leszedni,ráadásul,nem a főtengelyen van,nincs sok értelme könnyíteni szerintem.
ott inkább a főtengely sonkából lehetne.
Re: Tuning
Lehet leszedni,de nem sok jön le belőle,ha csak ki nem marod belül a sonkát,és lezárod,viszont sokat onnan sem szabad kiszedni,mert az átmérő miatt nem fogod utána tudni kicentrirozni.Ott van még a kuplung,abból lehet bőségesen könnyíteni az úgynevezett malomkerékkel együtt. KB 1 kg is leszethetö,ezzel is pörgősebb lesz a motor.
[/quote]
Szia!
Ts 150-hez nem tudsz hasonló megoldást? Köszi!

Szia!
Ts 150-hez nem tudsz hasonló megoldást? Köszi!
Re: Tuning
Ez a golyó a kinyomóban kérdés felcsikált. Ugyanis két darab ilyen blokkom van. Az egyiknek tavaly év vége fele szétment a kuplungja fogtam és átraktam a másikét (előtte is ugyanilyen nehéz volt) de valahogy nem emléxem hogy bárhol találkoztam volna golyóval...kupi írta:Szia nézd meg a kinyomó szerkezetet(csigát" egy menetes kinyomó)a gyújtás fedél alatt van meg van e zsírozva ha nem kenik akkor berágódhat a csúszó felülete,ez az alkatrész nagyon szereti a zsírt.Esetleg a kinyomó tengely(a csiga alatt egy rúd tengely" van,le kell venni az egész fedelet)nem ferde sérült (és van e golyó a kinyomóba) mert ezektől is szorulhat.BigArt írta:Sziasztok
Egy MZ 125 TS-em van és a legkomolyabb gondom vele hogy annyira kemény a kuplung hogy pár motorozás után a bowden megnyúlik. Mi lehet az oka vagy mivel lehet kicsit puhábbá tenni? Válaszokat előre is köszönöm...
BigArt

Szerk:
Megtaláltam benne van... "sajnos"....
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Tuning
Szia nézd meg a kinyomó szerkezetet(csigát" egy menetes kinyomó)a gyújtás fedél alatt van meg van e zsírozva ha nem kenik akkor berágódhat a csúszó felülete,ez az alkatrész nagyon szereti a zsírt.Esetleg a kinyomó tengely(a csiga alatt egy rúd tengely" van,le kell venni az egész fedelet)nem ferde sérült (és van e golyó a kinyomóba) mert ezektől is szorulhat.BigArt írta:Sziasztok
Egy MZ 125 TS-em van és a legkomolyabb gondom vele hogy annyira kemény a kuplung hogy pár motorozás után a bowden megnyúlik. Mi lehet az oka vagy mivel lehet kicsit puhábbá tenni? Válaszokat előre is köszönöm...
BigArt
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Tuning
Sziasztok
Egy MZ 125 TS-em van és a legkomolyabb gondom vele hogy annyira kemény a kuplung hogy pár motorozás után a bowden megnyúlik. Mi lehet az oka vagy mivel lehet kicsit puhábbá tenni? Válaszokat előre is köszönöm...
BigArt
Egy MZ 125 TS-em van és a legkomolyabb gondom vele hogy annyira kemény a kuplung hogy pár motorozás után a bowden megnyúlik. Mi lehet az oka vagy mivel lehet kicsit puhábbá tenni? Válaszokat előre is köszönöm...
BigArt
Re: Tuning
SZiasztok. Egy mz ts 250/1 gyel rendelkeem átalakitva és nincs már meg az eredeti légszűrőház helye és nemtudom felrakni van rá egy sportlégszűrő aminek 40 es a csatlakozója 40 mm es karbira megy rá az mz é ugy meg 52mm es házilag otthon műanyagból esztergáltam hozzá egy átalakitót és aztszeretném kérdezni hogy ez igy jó e lehet vagy rossz ??? meg a karbit hogy ekll ehez beállitani a levegő szivását ugy mint az eredetihez?? ja és abetta gyujtás van rajta. Várom a válaszokat.
Re: Tuning
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni kuplung könnyítés témában.
A szocimotoroson található cikk alapján változtatnék a kuplungon, de nem vinném végig az összes lépést.
Kihagynám a tengelykapcsolótest vastagságcsökkentését így nem kellene hegeszteni.
A kérdés az, hogy lenne-e az így végrehajtott módosításoknak(fogaskoszorú átmérőcsökkentés+1-1lamella eltávolítása+nyomólap változtatás) pozitív hatása a motor viselkedésére?
Előre is köszi.
A segítségeteket szeretném kérni kuplung könnyítés témában.
A szocimotoroson található cikk alapján változtatnék a kuplungon, de nem vinném végig az összes lépést.
Kihagynám a tengelykapcsolótest vastagságcsökkentését így nem kellene hegeszteni.
A kérdés az, hogy lenne-e az így végrehajtott módosításoknak(fogaskoszorú átmérőcsökkentés+1-1lamella eltávolítása+nyomólap változtatás) pozitív hatása a motor viselkedésére?
Előre is köszi.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
50 LE? Nekem is az az álmom =( Remélem sikerül összehoznom
A másik persze, hogy az összeszerelés minőségén is múlik, mennyit bír ki. Gondolom...

Re: Tuning
Ha jók a kúpok nem kell ragasztani,azzal inkább már rontod a morse kúp hatásfokát.A dagosoknál a Zetner motorja legalább 50 LE,a blokkját én raktam össze csak a kúp tartja kuplungot.Ott aztán rendesen ki van téve gyorsuláskor a kuplung nagy erőhatásnak ,a kuplunk még eddig egyszer sem esett le,hanem általában a lamellák fogynak el,egy évben 3-4 garnitúra,pedig a rugók is már jóval erősebbek.Seclusion írta:Apám is ezt szorgalmazza a mostani gépemen, de én szeretném elkerülni. Ezért vettem bontott főtengelyt, és megy javításra. Talán a régiből és a bontottból összetudnak nekem hozni egy jót, mert nem akarok Taiwanit bele tenni. Még ha állítólag a jobb fajtából is vankupi írta:a végén ragasztatom.A versenymotoromra meg valószínű felragasztom majd a kuplungot, mert én még most sem bízok meg a gyári szimpla kúp megoldásban.
Köszi a választ!

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Apám is ezt szorgalmazza a mostani gépemen, de én szeretném elkerülni. Ezért vettem bontott főtengelyt, és megy javításra. Talán a régiből és a bontottból összetudnak nekem hozni egy jót, mert nem akarok Taiwanit bele tenni. Még ha állítólag a jobb fajtából is vankupi írta:a végén ragasztatom.

Köszi a választ!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Tuning
Próbáltam sok házi tuningolt" pl sörősdoboz anyagából alátét de az nem vált be savaztam is az sem volt az igazi a végén ragasztatom.Tudom barbár megoldás de akkor ez volt a legegyszerűbb és működöt is,ha meg javítani kellet volna marad a melegítés"lánggal de akkoriban nem volt drága a gyári főtengely sem így biztosan cseréltem volna szükség esetén.A ragasztó valami ipari fém ragi volt ami 300c ig bírta a hőt.De most már biztos nem így csinálnám.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Te hogy oldottad meg a kuplunglepörgést? Visszacuppantottad, főtengőcsere, vagy hogyan?kupi írta:max a kuplungom pörgőt le párszor és a motortartót viselte kicsit meg.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Tuning
Sziasztok
A vad 90 es években nekem is volt egy tuningolt 250ETZ m (300cc+kőnyű kuplung....ez a rendőrségi verzió volt ott csinálták)én nagyon sokat motoroztam vele és meglepően sokat kibírt 20-25000km max a kuplungom pörgőt le párszor és a motortartót viselte kicsit meg.A fogyasztásom az 5 liter körül mozgott akárhogy is állítgattuk de ez nagyon relatív dolog mivel most a TS 125 öm is agyon van fúrva 150+2 " és az szinte kevesebbet eszik mind előtte.Ha van alkatrészed azt ajánlom érdemes kipróbálni és ha nem tetszik vissza is alakíthatod.
A vad 90 es években nekem is volt egy tuningolt 250ETZ m (300cc+kőnyű kuplung....ez a rendőrségi verzió volt ott csinálták)én nagyon sokat motoroztam vele és meglepően sokat kibírt 20-25000km max a kuplungom pörgőt le párszor és a motortartót viselte kicsit meg.A fogyasztásom az 5 liter körül mozgott akárhogy is állítgattuk de ez nagyon relatív dolog mivel most a TS 125 öm is agyon van fúrva 150+2 " és az szinte kevesebbet eszik mind előtte.Ha van alkatrészed azt ajánlom érdemes kipróbálni és ha nem tetszik vissza is alakíthatod.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Én az ellenkezőjét tudom írni annak, amit Csoka írt.
4-4,5-öt eszik a motor, és megérte a kis tuning (300ccm + kuplungkönnyítés), mert jobban pörög, és a kapott néhány lóért cserébe kevesebbet(!) fogyaszt.
Mondjuk fáradtságot én sem vettem, arra ott van a Bambi MZ Team.
4-4,5-öt eszik a motor, és megérte a kis tuning (300ccm + kuplungkönnyítés), mert jobban pörög, és a kapott néhány lóért cserébe kevesebbet(!) fogyaszt.
Mondjuk fáradtságot én sem vettem, arra ott van a Bambi MZ Team.

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég