Töltésproblémákkal küszködő 6v-os MZ tulajok figyelem!
Amióta megvettem a motort azóta folyamatosan töltés problémáim voltak, előfordult az, hogy ott kellett hagynom a Balatonon a motort egy napra miatta.
Mindig is a dinamóra gyanakodtam, mivel 34-éves gondoltam nincs már a helyzet magaslatán.
Vettem egy másikat de azzal is ugyanez volt a helyzet, aztán jöttek a feszültségszabályzók sorban /szám szerint 5db/ de a probléma maradt.
Közben volt olyan amikor volt töltésem rendesen, vagy csak annyi, hogy világítás nélkül közlekedjek. Így mént ez három éven keresztül TEGNAPIG.
Pár hete ki tudja milyen indíttatásból kicseréltem a látszólag jó pozitív akkumulátor vezetéket,
csak a vezetéket a saru maradt.
Próbaképp rá is mértem és örömmel tapasztaltam, hogy világításon ugyan nincs még megfelelő töltés de jelentősen javult. Sötétben ki is próbáltam és a töltésvisszajelző világításon az eddigi erős vörös fénnyel ellentétben csak alig látható módon pislákol.
Gondoltam ez már egy jó tendencia, gyorsan ki is cseréltem a dinamó és a fesz. szab. csatlakozásait, eredmény viszont semmi.
Jöttek a szénkefék cseréi, az eredmény rosszabb töltés /na itt már semmit nem értettem/
gondoltam biztos be kell kopni az újaknak /természetesen előtte megcsiszoltam/.
Aztán tegnap a garázsban pakolás közben találtam biztosítékokat, még tavaly vettem valamelyik szabályzóval együtt csak nem tetem bele a motorba mert jók voltak még benne, régiek ugyan de jók.
Most mégis kicseréltem őket biztos ami biztos, rá is mértem és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen jó lett a töltés MÉG ALAPJÁRATON VILÁGÍTÁS MELLETT IS!
Most már önfeledten és boldogan motorozok sötétben is.
Bocsánat ha egy kicsit hosszú voltam /szeretem nyújtani a történeteket

/ de remélem hasznos tapasztalatokat tudtam megosztani a hasonló problémával küszködő sorstársaimmal.
Tanúság:-Nem is gondolná az ember, hogy milyen apróságon múlik a boldogsága.
