Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

wetzla!

Szerintem gyújtás tranzisztor... (A kis fekete dobozban) Esetleg a jeladónál lévő kábelek/csatlakozások törtek meg.
Ha gyári, HALL jeladós gyújtásról beszélünk... :roll:

Szerintem kösd át megszakítósra, és egyből kiderül... Nem tart tovább mint egy karbipucolás, és valószínű célravezetőbb. :wink:
Esetleg lehet trafó, de inkább az előbbi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

wetzla írta:A karbit ezerszer. Tökéletesen be van állítva az úszó. Kipróbáltam 125, 130, 135, 140-es és a Bambi által 1 éve belerakott főfúvókával is. Többféle kipufogót is kipróbáltam. Ugyanaz a helyzet. Az egyik rezóval felment 4600-5000-ig.
Nekem pl a karbi levegőcsavar rosszul való beállításánál csinált hasonlót...
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

A karbit ezerszer. Tökéletesen be van állítva az úszó. Kipróbáltam 125, 130, 135, 140-es és a Bambi által 1 éve belerakott főfúvókával is. Többféle kipufogót is kipróbáltam. Ugyanaz a helyzet. Az egyik rezóval felment 4600-5000-ig.
Attila
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

wetzla írta:Sziasztok!
Az a bajom, hogy üresben felpörög 7000-ig, de sebességben már 4300-nál nem pörög tovább, elkezd dadogni és kész.
Mi lehet a baj?
300-as hengernél mekkora előgyújtást kell állítani?
Elektronikus gyújtásom van.

Üdv:
Attila
A karbibeállítás? Kipuffogó? Ezeket ellenőrizted, hogy jók-e?
Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wetzla »

Sziasztok!
Az a bajom, hogy üresben felpörög 7000-ig, de sebességben már 4300-nál nem pörög tovább, elkezd dadogni és kész.
Mi lehet a baj?
300-as hengernél mekkora előgyújtást kell állítani?
Elektronikus gyújtásom van.

Üdv:
Attila
Attila
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Igaz rossz kúp illeszkedés is okozhat galibát meg a főtengely csapágy érdemes mind2 őt ellenőrizni bátrabbak kiszedik forgórészből a bütyöknek azt a kis pöckét akkor már oda lehet rakni ahova akarjuk tényleg :D
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

MrDok írta:
nova001155 írta: Megszakító hézag nem ennyire varázslatos dolog megkeresed hol nyitja a legnagyobbra ott megsza csavar lazít majd az excenterrel beállítód a megfelelő értékre majd az alaplappal meg belövöd az előgyuszit.
Ez csak azért nem jó mert az extrásabb gépeknél így többször is nyithat a megszakító.....
Amúgy ezt a forgórész nem tökéletes illeszkedése is okozhatja a kúpon. A csavart kocogtatva be lehet állítani, hogy rendesen tegye a dolgát, és szép szabályosan nyissa a megszakítót. :-"
Ha csak nem olyan a főtengely mint az én régim volt :oops: #-o ](*,) :-"
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
Gazdi írta:Ez a megszakító hézag dolog egy kicsit ellentmondásos.
A gépkönyv szerint a bütyök "tetején" kell beállítani a 0,3-0,4 mm( :?: )-t, tehát amikor a legjobban kinyomja a megszakítót.
Máshol azt olvastam, hogy a dugó felső holtpontjánál kell lenni a megfelelő hézagnak.(Nekem is így van, máshogy nem is nagyon lehet beállítani az előgyújtást, mert ha az előbbi beállítást csinálom, akkor nagyon elmászik az egész.) Így viszont utána még még nő a hézag, ezért látom, hogy nem állandó. :-k
Megszakító hézag nem ennyire varázslatos dolog megkeresed hol nyitja a legnagyobbra ott megsza csavar lazít majd az excenterrel beállítód a megfelelő értékre majd az alaplappal meg belövöd az előgyuszit.
Ez csak azért nem jó mert az extrásabb gépeknél így többször is nyithat a megszakító.....
Amúgy ezt a forgórész nem tökéletes illeszkedése is okozhatja a kúpon. A csavart kocogtatva be lehet állítani, hogy rendesen tegye a dolgát, és szép szabályosan nyissa a megszakítót. :-"
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gazdi írta:Ez a megszakító hézag dolog egy kicsit ellentmondásos.
A gépkönyv szerint a bütyök "tetején" kell beállítani a 0,3-0,4 mm( :?: )-t, tehát amikor a legjobban kinyomja a megszakítót.
Máshol azt olvastam, hogy a dugó felső holtpontjánál kell lenni a megfelelő hézagnak.(Nekem is így van, máshogy nem is nagyon lehet beállítani az előgyújtást, mert ha az előbbi beállítást csinálom, akkor nagyon elmászik az egész.) Így viszont utána még még nő a hézag, ezért látom, hogy nem állandó. :-k
Megszakító hézag nem ennyire varázslatos dolog megkeresed hol nyitja a legnagyobbra ott megsza csavar lazít majd az excenterrel beállítód a megfelelő értékre majd az alaplappal meg belövöd az előgyuszit.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

A megszakító legnagyobb nyitása legyen 0.3-0.4mm.
Mit értesz az alatt, hogy "elmászik"???
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Ez a megszakító hézag dolog egy kicsit ellentmondásos.
A gépkönyv szerint a bütyök "tetején" kell beállítani a 0,3-0,4 mm( :?: )-t, tehát amikor a legjobban kinyomja a megszakítót.
Máshol azt olvastam, hogy a dugó felső holtpontjánál kell lenni a megfelelő hézagnak.(Nekem is így van, máshogy nem is nagyon lehet beállítani az előgyújtást, mert ha az előbbi beállítást csinálom, akkor nagyon elmászik az egész.) Így viszont utána még még nő a hézag, ezért látom, hogy nem állandó. :-k
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

A megszakító hézagom nem állandó a 250-es ETZ-n. Ez mitől lehet? GÖRBE FŐTENGELY? ROSSZ FŐTENGELYCSAPÁGY? A megszakítóbütyök lenne eldeformálódva? Szerintem nem valószínű Most vettem egy új megszakítót(utángyártott gagyi), de az érintkezők sem pontosan illeszkednek, mikor zárva van, azaz érintkeznek, csak a két pogácsa nem fedi teljes felületén egymást, el tud csúszni a "mozgó" érintkező.
Vateráztam trabant megszakítókat, eredetieket, az elméletileg jó etkóba is, jól tudom? IGEN
Ha pedig a bütyköt is kicserélem, akkor azt a dugó megakasztásával tudom lecsavarozni a helyéről? IGEN

+ Egy teljes fordulaton belül meddig kell, hogy nyitva legyen a megszakító? :?: FEjből nem tudom, de valamelyik könyvben benne van mennyi a zárásszög...

Amúgy ötlet: anno én MÉH telepen kukáztam TS blokkból váltót, és akkor ha már ott vagyok címszóval, nekiestem egy kupac trabant és wartburg blokknak. leszedtem a komplett gyújtásalaplapokat, és így lett vagy 30db megszakítóm meg kondim, ami mind használható (rosszakat el se hoztam). Ja és mindez for FREE :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

kobra írta:Tapasztalat erről valakinek???
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3124
Nekem van, de kb csak 3 hete, azóta működik, de azért tartok magamnál tartalék gyárit...
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

Sziasztok!

A megszakító hézagom nem állandó a 250-es ETZ-n. Ez mitől lehet? A megszakítóbütyök lenne eldeformálódva? Most vettem egy új megszakítót(utángyártott gagyi), de az érintkezők sem pontosan illeszkednek, mikor zárva van, azaz érintkeznek, csak a két pogácsa nem fedi teljes felületén egymást, el tud csúszni a "mozgó" érintkező.
Vateráztam trabant megszakítókat, eredetieket, az elméletileg jó etkóba is, jól tudom?
Ha pedig a bütyköt is kicserélem, akkor azt a dugó megakasztásával tudom lecsavarozni a helyéről?

+ Egy teljes fordulaton belül meddig kell, hogy nyitva legyen a megszakító? :?:

Gazdi
zaja
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.04.14. 21:40
MZ-d típusa: ts250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zaja »

Hello ez az igazi megoldás a töltés problémára
Nézzétek meg a videót:http://auto.indavideo.hu/video/6_voltos ... Gyujtassal
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Nandor írta:Töltésproblémákkal küszködő 6v-os MZ tulajok figyelem!
...
Tanúság:-Nem is gondolná az ember, hogy milyen apróságon múlik a boldogsága. :D
Nem véletlenül a kontakt hiba az első dolog, amit mindenki javasol megszűntetni!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Töltésproblémákkal küszködő 6v-os MZ tulajok figyelem!

Amióta megvettem a motort azóta folyamatosan töltés problémáim voltak, előfordult az, hogy ott kellett hagynom a Balatonon a motort egy napra miatta.
Mindig is a dinamóra gyanakodtam, mivel 34-éves gondoltam nincs már a helyzet magaslatán.
Vettem egy másikat de azzal is ugyanez volt a helyzet, aztán jöttek a feszültségszabályzók sorban /szám szerint 5db/ de a probléma maradt.
Közben volt olyan amikor volt töltésem rendesen, vagy csak annyi, hogy világítás nélkül közlekedjek. Így mént ez három éven keresztül TEGNAPIG.
Pár hete ki tudja milyen indíttatásból kicseréltem a látszólag jó pozitív akkumulátor vezetéket,
csak a vezetéket a saru maradt.
Próbaképp rá is mértem és örömmel tapasztaltam, hogy világításon ugyan nincs még megfelelő töltés de jelentősen javult. Sötétben ki is próbáltam és a töltésvisszajelző világításon az eddigi erős vörös fénnyel ellentétben csak alig látható módon pislákol.
Gondoltam ez már egy jó tendencia, gyorsan ki is cseréltem a dinamó és a fesz. szab. csatlakozásait, eredmény viszont semmi.
Jöttek a szénkefék cseréi, az eredmény rosszabb töltés /na itt már semmit nem értettem/
gondoltam biztos be kell kopni az újaknak /természetesen előtte megcsiszoltam/.
Aztán tegnap a garázsban pakolás közben találtam biztosítékokat, még tavaly vettem valamelyik szabályzóval együtt csak nem tetem bele a motorba mert jók voltak még benne, régiek ugyan de jók.
Most mégis kicseréltem őket biztos ami biztos, rá is mértem és meglepődve tapasztaltam, hogy teljesen jó lett a töltés MÉG ALAPJÁRATON VILÁGÍTÁS MELLETT IS!
Most már önfeledten és boldogan motorozok sötétben is.
Bocsánat ha egy kicsit hosszú voltam /szeretem nyújtani a történeteket :D / de remélem hasznos tapasztalatokat tudtam megosztani a hasonló problémával küszködő sorstársaimmal. :D

Tanúság:-Nem is gondolná az ember, hogy milyen apróságon múlik a boldogsága. :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

carlos írta:Sziasztok!!
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
Kezdjük az elején: gerjesztésed van-e? (mérj rá álló mornál, ráadott gyújtásnál a kefékre. Van ott valamelyiken 12V?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

carlos írta:Sziasztok!!
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
Először is nyomtasd ki a bekötési rajzot, aztán szépen nézd át a vezetékeket+sarukat, meg hogy minden a helyén legyen. A sarukat érdemes megtakarítani, vagy kicserélni... nekem néhány saru miatt nem volt töltésem egy darabig, de csere után jó lett!
carlos
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.05.18. 21:05
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: carlos »

Sziasztok!!
Elöször is örülök hogy megtaláltam ezt az oldalt és üdvözlök mindenkit!
Még jó hogy vannak még mz-sek
Az ok hogy ide keveredtem az hogy nincs töltésem, voltam servicében de ott azt mondták Sorry de ilyenel már nem.
A baj az hogy az elktromos részét nem nagyon vágom pedig már párszor szét döntöttem a mocit.
A segitséget megköszöném. Mert első nekifutásra nem hiszem hogy ki kéne cserélnem az állórész, a forgot, fesz szabájzót stb.
Köszi
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

megoldottam a dolgot egy 350es jawa gyújtótrafóval. eddig jól működik..:D
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én ma cseréltem az NGK gyertyapipát, mert kiesett belőle az a hajlított drót, ami megfogja a gyertyát... Kb leesett a pipa a gyertyáról... ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gazdi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gazdi »

nova001155 írta:
seagateh írta:sziasztok. 250es ETZ gyújtásával van probléma. subee féle tranzisztoros gyújtás van benne megszakítóval. elkezdett durrogni és vesztett az erejéből jelentősen ekkor beállítottam a megszakítóhézagot egyetlen rúgásra indult 30 métert sikerült megtennem majd leállt és egyáltalán nemvolt szikra. beleraktam egy másik megszakítót megtisztítottam ezzel már 40km-t motoroztam. szintén egyetlen rúgásra indult majd leállt és nemvolt szikra. megtisztítottam a megszakítót beállítottam és most már teljesen meghalt a gyújtás. hol keressem a problémát? a subee féle gyújtásnak nincsen problémája 1 éve tökéletesen működik, a trafóval sem volt eddig semmi gond. megszakítóra gyanakszok de már kifogytam az ötletekből.. :S
Szerintem is a trafó környékén keresd a hibát, nekem a hétvégén a gyújtókábellel volt egy kis gondom, kihúzódott a trafóból és ezért nem volt szikra. Szerintem első körben cserélj gyújtókábelt.
Gazdi
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

seagateh írta:sziasztok. 250es ETZ gyújtásával van probléma. subee féle tranzisztoros gyújtás van benne megszakítóval. elkezdett durrogni és vesztett az erejéből jelentősen ekkor beállítottam a megszakítóhézagot egyetlen rúgásra indult 30 métert sikerült megtennem majd leállt és egyáltalán nemvolt szikra. beleraktam egy másik megszakítót megtisztítottam ezzel már 40km-t motoroztam. szintén egyetlen rúgásra indult majd leállt és nemvolt szikra. megtisztítottam a megszakítót beállítottam és most már teljesen meghalt a gyújtás. hol keressem a problémát? a subee féle gyújtásnak nincsen problémája 1 éve tökéletesen működik, a trafóval sem volt eddig semmi gond. megszakítóra gyanakszok de már kifogytam az ötletekből.. :S
Annál az elektronikánál nincs jelentősége a megszakító hézagnak mind1 hogy mennyi. Én a te helyedben visszaszerelném az eredetit azaz kondit bele majd az elektronikát ki szerelni és ha akkor sem jó akkor valószínű trafó gond lesz ennyi megszakító nem lehet rossz. :D. Ha pedig megjavul akkor az elektronika hányt be. Okozólya lehet pl túl magas töltő fesz.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. 250es ETZ gyújtásával van probléma. subee féle tranzisztoros gyújtás van benne megszakítóval. elkezdett durrogni és vesztett az erejéből jelentősen ekkor beállítottam a megszakítóhézagot egyetlen rúgásra indult 30 métert sikerült megtennem majd leállt és egyáltalán nemvolt szikra. beleraktam egy másik megszakítót megtisztítottam ezzel már 40km-t motoroztam. szintén egyetlen rúgásra indult majd leállt és nemvolt szikra. megtisztítottam a megszakítót beállítottam és most már teljesen meghalt a gyújtás. hol keressem a problémát? a subee féle gyújtásnak nincsen problémája 1 éve tökéletesen működik, a trafóval sem volt eddig semmi gond. megszakítóra gyanakszok de már kifogytam az ötletekből.. :S
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

brogyanecz96 írta:Üdv szikra van anyagot kap a gyujtás idejét még nem piszkáltam.
Ellenőrizd le!
2,5 -0 +0,5 mm felső holtpont előtt!
Én fogtam egy M10-es csavart (1.25 mm a menetemelkedése és 60 mm a menetes rész) tettem rá 2 db anyát gyertya ki dugó a felső holtpontra...
csavar bedug és mind a két anyát letekertem érintőre a hengerfejre...
csavar ki...részeges filcel össze jelöltem majd az alsót (ügyelve a felső el ne mozduljon) 2 fordulatot letekertem majd a felsővel lekontráztam elmozdulás ellen...egyszerű és pontos műszer lett belőle...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
brogyanecz96
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.05.13. 23:47
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: brogyanecz96 »

Üdv szikra van anyagot kap a gyujtás idejét még nem piszkáltam.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

brogyanecz96 írta:Üdv!
Nemrég vettem egy ts 125-őt de nem indul nem tudom hogy miért nekem már nincs több ötletem?Bármilyen ötletet szívesen várok.
A gyújtást ellenőrizted?
Szikra?
Gyújtás időpont?
Kap benzint?
Csak néhány kérdés...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
brogyanecz96
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.05.13. 23:47
MZ-d típusa: ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: brogyanecz96 »

Üdv!
Nemrég vettem egy ts 125-őt de nem indul nem tudom hogy miért nekem már nincs több ötletem?Bármilyen ötletet szívesen várok.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Józ$i írta:Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
Az ETZ-be a nyereg alatt
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Józ$i írta:Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
Ts ben nincs mivel a dinamó szénkeféi egyenirányítják az atomerőművet :D
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Józ$i írta:Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
A feneked alatt... :D
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok!
Tudom elég hülye kérdés de 125-ös MZ-be hol van az egyenirányitó?
A válaszokat előreis köszönöm.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Ismerős...az egyik barátom is hasonló gondokkal küszködött. Generátor vagy fesszab. De nagy valószínűséggel az utóbbi.
Relax, don't do it
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

én javaslom a sub-ee féle elektronikusat csináld meg hozzá érdemes lehet mert a mechanikus feszülstségszabályzóban előbb utóbb elfárad a bimetál aztán gondok vannak nyáron a melegbe is másképp húz át meg a hidegbe is máshogyan viselkedik :S
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát az a helyzet hogy fesszabályzót nemtom hogyan kell állítani :oops: :roll: szóval egyenlőre marad majd próbálgatom és kiderül :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csdani »

Andrá$ írta:Köszi a segítséget

ma megnéztem mindent a dinamónál jónak tűnt szénkefék minden a megszakítóhézagon még egy mókuslehelletnyit állítottam hogy pont 0,3 legyen, meg levettem a fessszabályzó tetejét aztán oldalt mi két kis lemez nekiér ott megcsiszoltam viszaraktam. majd rákötöttem a multimétert és megmértem, az akksit üresen meg sima gyújtáson mennyit tölt ,helyzetjelzőn meg tompítottal is oylan 7,2-7,4 volt a max azért csináltam videót azon jobbna látszik hogy melyik állásba adott fordulatnál menyit tölt, volt hogy ráraktam a tompítotat+irányjelzőt és bírta :roll: olyan 1500-2000-s alapjáraton is igaz a töltés akkor már 5,9-6,1 volt. de bírta és nem dadogott meg szaggatott. Próbakör még nem volt majd kiderül menetközbe milyen :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnIoRNfLYeg[/youtube]

Elég magasan kezd istenigazából tölteni, a vidi alapján 2800. Fesszabon lehetne kicsit állítani talán. De ha a csiszolás után jó, akkor akár maradhat is.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a segítséget

ma megnéztem mindent a dinamónál jónak tűnt szénkefék minden a megszakítóhézagon még egy mókuslehelletnyit állítottam hogy pont 0,3 legyen, meg levettem a fessszabályzó tetejét aztán oldalt mi két kis lemez nekiér ott megcsiszoltam viszaraktam. majd rákötöttem a multimétert és megmértem, az akksit üresen meg sima gyújtáson mennyit tölt ,helyzetjelzőn meg tompítottal is oylan 7,2-7,4 volt a max azért csináltam videót azon jobbna látszik hogy melyik állásba adott fordulatnál menyit tölt, volt hogy ráraktam a tompítotat+irányjelzőt és bírta :roll: olyan 1500-2000-s alapjáraton is igaz a töltés akkor már 5,9-6,1 volt. de bírta és nem dadogott meg szaggatott. Próbakör még nem volt majd kiderül menetközbe milyen :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fnIoRNfLYeg[/youtube]
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Andrá$ írta: Pedig már új akkumlátor is van benne. Már nagyon kezd idegesíteni azt hittem az új akksi megoldja a problémát de nem...
Ne idegesítsen, elég egyszerű a dolog. Meg kell csinálni normálisan a töltést és kész. Az új aku nem old meg semmit, kivéve, ha tudsz venni valahol végtelen kapacitásút. :D
De akkor szólj nekem is!!!! :roll:
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

nekem ezt akkor csinálta amikor rossz volt a töltésem. de azó szerint ugyanezt csinálta. nekem 9 amperórás az akku ha feltöltöttem akkor jó volt egy darabig.. de amikor kezdett merülni akkor fényszóróra teljesen leállt az irányjelzőre is dadogott. próbáld megnézni a feszültségszabályzót, generátort hogy minden jó-e. én nekem nincsen jobb ötletem. vagy töltsd fel az akksit teljesen majd tedd vissza, és ha akkkor megszűnik a probléma akkor nagy valószínűséggel a töltéssel van gond
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziszatok
A duda úgy tűnik szól lehetne hangosabb de legalább szól menet közbe is...

Ma indulnék haza fele és megint ugyanazokat a tüneteket produkálta hogy rángatott irányjelzőnél szagatott az alapjárat irányjelző villogásával párhuzamosan szagatott a motor,
áh mondom biztos megszakító hazaértem megnézem azzal nincs baj jó 0,3 (meg pár csepp fémragasztóval rögzítve lett az állító csavarja hogy ne mászkáljon el) azért megcsiszoltam öszeraktam ugyanezt csinálja :? már ötletem sincs miért fölvettem videóra hátha vki mond vmi okosat. A videón egy helyen le is fullad (azt kivágtam amikor rugdosom)
látszik a videón is hogy irányjelzőnél is gázt kell neki huzogatni hogy elbírja a tompítotat már el se bírja meg a villantót se.
A végén meg nekiáll szagattni hogy miért nemtom :roll: látni is aztán magától lefullad és puffanik egy kicsit :cry: :roll:
Pedig már új akkumlátor is van benne. Már nagyon kezd idegesíteni azt hittem az új akksi megoldja a problémát de nem...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Rw8mhW2dMkE[/youtube]
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

young boys írta:
MiszterQ írta: Na rosszul mondtam valóban van N19 nálam de N17 volt benne, azt hiszem ez a lényegen nem változtat. Vettem B8HS-t, mentem vele pár kört a városban, eddig nincs vele gond. Most kiviszem ebbe a jóidőbe a Bakonyba aztán meglátjuk tényleg ez volt-e a gond :twisted:

Amúgy itt az N17 gyertyaképe:
http://kepfeltoltes.hu/110510/320930700 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110510/DSC00723_ ... es.hu_.jpg

Már megbocsájs...de hol van az alátét a gyertyáról??? :?: :?: :?:
Ugye nem használod alátét nélkül??? :?: :?: :?:
Lehet leesett és nem vettem észre, a mostanin rajta van. Hát ez nagy baki tőlem :oops:
A képen is látszik, szerintem úgy volt benn...
Relax, don't do it
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

zsakfos írta:
Stravkó írta:Esetleg nincs valakinek kéznél Babetta gyújtás,250-es Etz-re szereléséhez szükséges adapterről méretei? Műszaki rajz,vagy ilyesmi? Előre is köszi!
Ehun ni!Tessék:

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http ... -gabg8SFBg
Danke schön!!! \:D/
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

csikin írta:Ha szét lett szedve és utána jó volt akkor nem biztos hogy mégegy szétszedés használ. Egy erős akksiról próbáld, vagy egy erős töltőről, és úgy állítsd.
Új az akkumlátorom meg akksitöltőről 6V-nál próbáltam :roll: de holnap meg próbálkozok vele
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha szét lett szedve és utána jó volt akkor nem biztos hogy mégegy szétszedés használ. Egy erős akksiról próbáld, vagy egy erős töltőről, és úgy állítsd.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

csikin írta:Szedd szét, takarítsd ki, aztán lehet könnyebb lesz beállítani.
Egyszer már szét lett szedve akkor ki lettek fúrva a szegecsek azóta csavarozva van.
nemtom lehet hogy talán annyi kosz lenne benne :roll:
mind1 azért egy próbát megér :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szedd szét, takarítsd ki, aztán lehet könnyebb lesz beállítani.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ma motor mosás közbe eszembe jutott...
ha már új az akksi beállítom a dudát, hát jobb lett volna bele se kezdeni :x :(
állítgatttam de nem igazán szólt ráraktam akksi töltőre beállítottam a csavarral aránylag jól szólt kicsit talán rekett vol rátettem motorra semmi :roll: :?
aztán alapjáraton folyamatosan nyomtam és úgy állítottam szólt valamennyire de ha elengedtem a gombot újra megnyomtam megint semmi... de ha középen megütöttem szólt állítgattam de nem vmi jó meg ha szól is egy nagyobb gázfröcsnél vagy vmi már szinte nem is hallani.. :?
másnak is gyenge a dudája? :roll:
vagy csak nekem nemtom miért...
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

MiszterQ írta:
Perec írta:Babettába esetleg, de abba is csak papis használatnál :mrgreen:

tél város: N17C
ősz-tavasz: N15C
nyár: N14C
Na rosszul mondtam valóban van N19 nálam de N17 volt benne, azt hiszem ez a lényegen nem változtat. Vettem B8HS-t, mentem vele pár kört a városban, eddig nincs vele gond. Most kiviszem ebbe a jóidőbe a Bakonyba aztán meglátjuk tényleg ez volt-e a gond :twisted:

Amúgy itt az N17 gyertyaképe:
http://kepfeltoltes.hu/110510/320930700 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110510/DSC00723_ ... es.hu_.jpg

Már megbocsájs...de hol van az alátét a gyertyáról??? :?: :?: :?:
Ugye nem használod alátét nélkül??? :?: :?: :?:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég