Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
jó lemlékszel, kolegák vagyunkfestékes írta:Erre én is kiváncsi vagyok,a sráccal Nyakas partiján találkoztam ha jól emlékszem a vendéglátónk kollégája,talán tud bővebbet is és megosztja velünk akár cikk formájában iszsakfos írta: Mi az a 3kj???![]()

A viz szalad, a kő marad!
Re: Elektronika
Valoban Yamaha robogo gyujtás. 12v CDI. Jobb és pontosab gyujtás,tökéletesebb égés,nagyobb fényerö,a lendkerék 35%kal könnyeb a dinamó forgorészénél. 

Re: Elektronika
Egy fekvő hengeres yamaha jog robogó tipusafestékes írta:Erre én is kiváncsi vagyok,a sráccal Nyakas partiján találkoztam ha jól emlékszem a vendéglátónk kollégája,talán tud bővebbet is és megosztja velünk akár cikk formájában iszsakfos írta: Mi az a 3kj???![]()
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Talán kj=kilo joule?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Erre én is kiváncsi vagyok,a sráccal Nyakas partiján találkoztam ha jól emlékszem a vendéglátónk kollégája,talán tud bővebbet is és megosztja velünk akár cikk formájában is

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Akkor már inkább cserélje ki a hf tömítést sörös dobozból vágottra...nova001155 írta:Led izzókat nem ismerem viszont a gyertya alá illik alátétet rakni különben kifúj meg elb*szod a menetet a hengerfejben annyira minimálisan emelkedne a sűrítés hogy az szinte semmi tegyél bele hosszú menetűt akkor az növel már a sűrítésen csak mikor jól összeég a menete a gyertyának akkor azt már hengerfej károsodás nélkül nem szeded ki.DrV írta:LED h4 izzónak a fénye milyen? ETZ-be működne, szépen megvilágítaná az utat?
Gyetya alá kell alátét? Anélkül mennyit bírna a gyertya/motor? Arra már rájöttem, hogy nagyobb sűrítése lenne,de azt nem tudom, hogy mit szólna hozzá a motor. Egy ideig mindent kibír...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszod.
HOlnap majd utánnajárok ennek a ledes égőnek. ár alig várom a holnapot, amikor meg lesz a műszakim és végre jöhet a motorozás
HOlnap majd utánnajárok ennek a ledes égőnek. ár alig várom a holnapot, amikor meg lesz a műszakim és végre jöhet a motorozás

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Led izzókat nem ismerem viszont a gyertya alá illik alátétet rakni különben kifúj meg elb*szod a menetet a hengerfejben annyira minimálisan emelkedne a sűrítés hogy az szinte semmi tegyél bele hosszúmenetűt akkor az növel már a sűrítésen csak mikor jól összeég a menete a gyertyának akkor azt már hengerfej károsodás nélkül nem szeded ki.DrV írta:LED h4 izzónak a fénye milyen? ETZbe működne, szépen megvilágítaná az utat?
Gyetya alá kell alátét? Anélkül mennyit bírna a gyertya/motor? Arra már rájöttem, hogy nagyobb sűrítése lenne,de azt nem tudom, hogy mit szólna hozzá a motor. Egy ideig mindent kibír...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Yamaha jog egyik típusa szerintem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Szimpla gyujtás van rajt. A trafón lévő két vezetéket cseréltem véletlen össze. Az 1-es re raktam a 15-ös ét és forditva.MrDok írta:Dupla gyújtást tettél a mocira? 2 gyertyával?dkari írta:
Az igazság hogy saját hibámból volt.Már a motor összerakásánál felcseréltem a kettöt. A gond az volt hogy a megszakitós gyujtás simán működött igy is. Ezért fel se tünt hogy valami nem stimmel.
Re: Elektronika
Szia! Az igazság hogy én nem használtam fel a megszakitó bügyköt hanem egy csavar anya szerü darabbal helyettesitettem aminek az átmérőjét bereszeltem akkorára mint a bügyök eleje. A bevágást az éknek ugyanugy bereszeltem, és még mielőtt leszereltem volna a megszakitós bügyköt összejelöltem hogy az ék bemarás és a bügyök legmagasabb (0) része ugyanugy essen mint a gyárinál. Ez a darab 24mm-es hosszra.revlimit írta:Szia! Nekem is van kis TS 150 és ugyanez a Subee-féle gyula van hozzá, csak még pont ez a része hiányzik, szóval nagy köszi a képekért. Te a megszakítóbütyökből mennyit szedtél le, mert tapasztalatom szerint ha abból nem esztergányozok le akkor nem megy rá a kisdekli? Már úgy pöfögtetném a kicsit, pedig most vettem egy VFR400-at, ami egy állat, de az MZ-k nem mennek sehova ha zsíroskenyéren élek ebben a hónapban, akkor se.

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
LED h4 izzónak a fénye milyen? ETZbe működne, szépen megvilágítaná az utat?
Gyetya alá kell alátét? Anélkül mennyit bírna a gyertya/motor? Arra már rájöttem, hogy nagyobb sűrítése lenne,de azt nem tudom, hogy mit szólna hozzá a motor. Egy ideig mindent kibír...
Gyetya alá kell alátét? Anélkül mennyit bírna a gyertya/motor? Arra már rájöttem, hogy nagyobb sűrítése lenne,de azt nem tudom, hogy mit szólna hozzá a motor. Egy ideig mindent kibír...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Szia! Nekem is van kis TS 150 és ugyanez a Subee-féle gyula van hozzá, csak még pont ez a része hiányzik, szóval nagy köszi a képekért. Te a megszakítóbütyökből mennyit szedtél le, mert tapasztalatom szerint ha abból nem esztergányozok le akkor nem megy rá a kisdekli? Már úgy pöfögtetném a kicsit, pedig most vettem egy VFR400-at, ami egy állat, de az MZ-k nem mennek sehova ha zsíroskenyéren élek ebben a hónapban, akkor se.dkari írta:remélem ez az amire gondoltál! lemezből alakitottam ki a gyári mintályára. a gond hogy bekötésnél fel lett cserélve a trafó 15-ös és 1-es csatlakozásaAlfa írta:Kíváncsi vagyok az optós konzol megoldásra, majd dobhatnál pár képetamit az optos jeladó nem vett jó néven. most a Müller Szabi javitja. Aztán ujra megpróbáljuk...
![]()

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Az enyémen még csak nyoma sincs...csikin írta:young boys:
Eredetileg van olyan a forgórészen...
Én meg voltam olyan ökör hogy nem jelöltem össze őket...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
young boys:
Eredetileg van olyan a forgórészen...
Eredetileg van olyan a forgórészen...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Kellene egy kis segítség...
A megszakító bütyöknek hogyan kell állnia a felsőholtponthoz képest hogy ne hátra felé induljon a gépem?
Eddig 5-ből 3-szor hátra felé indult el...
Hogy miért nincs tájoló csap a generátor forgórészén...
Üdv YB
A megszakító bütyöknek hogyan kell állnia a felsőholtponthoz képest hogy ne hátra felé induljon a gépem?
Eddig 5-ből 3-szor hátra felé indult el...
Hogy miért nincs tájoló csap a generátor forgórészén...
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dupla gyújtást tettél a mocira? 2 gyertyával?dkari írta:MrDok írta:Igen, ez gond lehet! Sub-ee szépen elássa a számozást a műgyanta alá, nekem is sokáig tartott mire kitaláltam. Az oldalán néztem egy jeladót azon látszott a számozás, az alapján kötöttem be.
Az igazság hogy saját hibámból volt.Már a motor összerakásánál felcseréltem a kettöt. A gond az volt hogy a megszakitós gyujtás simán működött igy is. Ezért fel se tünt hogy valami nem stimmel.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Igen, ez gond lehet! Sub-ee szépen elássa a számozást a műgyanta alá, nekem is sokáig tartott mire kitaláltam. Az oldalán néztem egy jeladót azon látszott a számozás, az alapján kötöttem be.[/quote]
Az igazság hogy saját hibámból volt.
Már a motor összerakásánál felcseréltem a kettöt. A gond az volt hogy a megszakitós gyujtás simán működött igy is. Ezért fel se tünt hogy valami nem stimmel.
Az igazság hogy saját hibámból volt.

Re: Elektronika
Hali! Én lemezvágo olloval vágtam ki. Azt hiszem 1.5-ös lemez. A megszakitos alaplaprol átjelöltem a lyukakat. Az ovális résznél a szélén kifurtam és türeszelővel kireszeltem az ovális formát. Spontán készült rajz nélkül.Alfa írta:Érdekes megoldás, ezek szerint te nem is egy sima megszakító alaplapot használtál, hanem az egészet megcsináltad lemezből? Mivel vágtad ki? Lézeresnek leadtad a rendelést? Műszaki rajzod esetleg van róla?
Mert én csak simán flex-el tudtam kivágni, alakítani, aztán hozzáilleszteni az alaplaphoz csavarral...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, ez gond lehet! Sub-ee szépen elássa a számozást a műgyanta alá, nekem is sokáig tartott mire kitaláltam. Az oldalán néztem egy jeladót azon látszott a számozás, az alapján kötöttem be.dkari írta:remélem ez az amire gondoltál! lemezből alakitottam ki a gyári mintályára. a gond hogy bekötésnél fel lett cserélve a trafó 15-ös és 1-es csatlakozásaAlfa írta:Kíváncsi vagyok az optós konzol megoldásra, majd dobhatnál pár képetamit az optos jeladó nem vett jó néven. most a Müller Szabi javitja. Aztán ujra megpróbáljuk...
![]()
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Érdekes megoldás, ezek szerint te nem is egy sima megszakító alaplapot használtál, hanem az egészet megcsináltad lemezből? Mivel vágtad ki? Lézeresnek leadtad a rendelést? Műszaki rajzod esetleg van róla?
Mert én csak simán flex-el tudtam kivágni, alakítani, aztán hozzáilleszteni az alaplaphoz csavarral...
Mert én csak simán flex-el tudtam kivágni, alakítani, aztán hozzáilleszteni az alaplaphoz csavarral...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
remélem ez az amire gondoltál! lemezből alakitottam ki a gyári mintályára. a gond hogy bekötésnél fel lett cserélve a trafó 15-ös és 1-es csatlakozásaAlfa írta:Kíváncsi vagyok az optós konzol megoldásra, majd dobhatnál pár képet




- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kíváncsi vagyok az optós konzol megoldásra, majd dobhatnál pár képet 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Szia! Nekem is 150-es ts-em van 6v-os. Én azt tervezem vele illetve a cuccok lassan megvannak meglesznek hozzá hogy az indexeket és a hátsólámpát ledesre alakitom. igy ha világitással is megyek az elsőlámpa égő lesz a legnagyobb fogyasztó kb60w és mellette a ledes index meg féklámpa nem terheli agyon. A gyujtást meg optikaira cserélem ami szintén kevesebb áramot fogyaszt mint a megszakitós. A gyujtás 8000ft volt az indexhez és a hátsólámpához a cuccot kit-ben vettem és én rakom össsze az 3000-be került. Mindezt Müller Szabitól van.KEHeS írta:Szevasztok, Üdv MZ-sek!
van pár éve egy 160asra fúrt 125ös TS Mz-m, sose tetszett az elektronikája, mert 6V.
Jólvan, nem törődtem vele, ez egy ilyen konstrukció...
lassan fél éve atomjaira kaptam a motort, amit lehetett felújítottam a gépen, szépítem, pofásítom, egyedivé teszem.
zsír új csatikból meg vezetékekből új kábelkorbácsot csináltam a mz-kékre, és a gyújtást és elektronikát 12V-ra akarom csinálni.
mit javasoltok?
felmegy e a kis Etz első szériás(dobfékes) megszakítós álló és forgórésze a Ts főtengelyre, ill elfér e a gyújtásdekli alatt?
avagy, érdemes e azzal görcsölnöm, h elvileg! ha a forgórészt 12V os akksival töltöm, és a diódahíd is 12V-os rendszerű, akkor az nekem tud e 12Vos gerjesztésre megfelelő váltóáramot adni?
Remélem 1-2 elektronikus zseni tud szolgálni okos ötlettel....
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
akkor jó
arra is gondoltam hogy mi van ha egyel nagyobbat veszek 13-asat de azt meg hátha az akksi nem bírja majd feltölteni
szóval inkább maradok egy márkásabb 11Ah-nál


szóval inkább maradok egy márkásabb 11Ah-nál
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Érzékelni nem igen fogod az 1 Ah-t...Andrá$ írta:Akkumlátor vásárlása előtt állok és érdekelne ,hogy mennyire számít egy Ah? mert ugye a gyári az 12Ah de mindenhol csak 11-s van nekem is ilyen volt benne meg ilyet is szándékozok venni
A 11 Ah-s kicsit kisebb indító áramot tud leadni de ez ugyebár az MZ-nél nem szempont...
Meg max 5-10 percel hamarabb merül le ha rajta hagyod a világítást

Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Akkumlátor vásárlása előtt állok és érdekelne ,hogy mennyire számít egy Ah? mert ugye a gyári az 12Ah de mindenhol csak 11-s van nekem is ilyen volt benne meg ilyet is szándékozok venni 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Így igaz de az az érem másik oldala,hogy így még nagyobb a retró"érzés és így eredeti 6 voltosan.Nandor írta:Nekem mindig is jobban tetszett a TS, de nagyon bosszantó tud lenni a 6v-os rendszer és a dobfék.KEHeS írta: mindenesetre köszönöm, lehet maradok az egyszerűség kedvéért akkor a 6V-nál.
Mindkettő folyamatos küzdelem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Nekem mindig is jobban tetszett a TS, de nagyon bosszantó tud lenni a 6v-os rendszer és a dobfék.KEHeS írta: mindenesetre köszönöm, lehet maradok az egyszerűség kedvéért akkor a 6V-nál.
Mindkettő folyamatos küzdelem.

Re: Elektronika
kupi írta:Szia bár nem vagyok elektromos zseni"de van pár tíz éve TS MZ-m,én is gondoltam anno ilyenre sajnos nem jó a hír:nem lehet átalakítani 12V ra nem fér bele és nagyon drága is lenne ha úgy veszel mindent.Én letettem róla pedig mindenem meg volt(bontott 125 ETZ kompletten)ha jó a 6V is elég a célnak bár tudom nem a legtökéletesebb és nem is egy atomerőmű"' .KEHeS írta:Szevasztok, Üdv MZ-sek!
van pár éve egy 160asra fúrt 125ös TS Mz-m, sose tetszett az elektronikája, mert 6V.
Jólvan, nem törődtem vele, ez egy ilyen konstrukció...
lassan fél éve atomjaira kaptam a motort, amit lehetett felújítottam a gépen, szépítem, pofásítom, egyedivé teszem.
zsír új csatikból meg vezetékekből új kábelkorbácsot csináltam a mz-kékre, és a gyújtást és elektronikát 12V-ra akarom csinálni.
mit javasoltok?
felmegy e a kis Etz első szériás(dobfékes) megszakítós álló és forgórésze a Ts főtengelyre, ill elfér e a gyújtásdekli alatt?
avagy, érdemes e azzal görcsölnöm, h elvileg! ha a forgórészt 12V os akksival töltöm, és a diódahíd is 12V-os rendszerű, akkor az nekem tud e 12Vos gerjesztésre megfelelő váltóáramot adni?
Remélem 1-2 elektronikus zseni tud szolgálni okos ötlettel....
mindenesetre köszönöm, lehet maradok az egyszerűség kedvéért akkor a 6V-nál.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Jó ez a 6V így hogy van így talált ki
így működött anno is
(mondom én..aztán nekem sem tökéletes lehet kéne egy új akksi de nem olcsó..
)


(mondom én..aztán nekem sem tökéletes lehet kéne egy új akksi de nem olcsó..

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia bár nem vagyok elektromos zseni"de van pár tíz éve TS MZ-m,én is gondoltam anno ilyenre sajnos nem jó a hír:nem lehet átalakítani 12V ra nem fér bele és nagyon drága is lenne ha úgy veszel mindent.Én letettem róla pedig mindenem meg volt(bontott 125 ETZ kompletten)ha jó a 6V is elég a célnak bár tudom nem a legtökéletesebb és nem is egy atomerőmű"' .KEHeS írta:Szevasztok, Üdv MZ-sek!
van pár éve egy 160asra fúrt 125ös TS Mz-m, sose tetszett az elektronikája, mert 6V.
Jólvan, nem törődtem vele, ez egy ilyen konstrukció...
lassan fél éve atomjaira kaptam a motort, amit lehetett felújítottam a gépen, szépítem, pofásítom, egyedivé teszem.
zsír új csatikból meg vezetékekből új kábelkorbácsot csináltam a mz-kékre, és a gyújtást és elektronikát 12V-ra akarom csinálni.
mit javasoltok?
felmegy e a kis Etz első szériás(dobfékes) megszakítós álló és forgórésze a Ts főtengelyre, ill elfér e a gyújtásdekli alatt?
avagy, érdemes e azzal görcsölnöm, h elvileg! ha a forgórészt 12V os akksival töltöm, és a diódahíd is 12V-os rendszerű, akkor az nekem tud e 12Vos gerjesztésre megfelelő váltóáramot adni?
Remélem 1-2 elektronikus zseni tud szolgálni okos ötlettel....
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
-...hát a pozitívot!kiszsebi írta:Szerintem nézd meg jobban! Az akku a biztosíték után az ülés alatt le van testelve... Így mit tud megszakítani a gyújtáskapcsoló?seagateh írta:...mert a gyújtás a negatívot szakítja meg ha minden igaz
-És mi kell nekünk?
-12 V, lekapcsolt gyújtás mellett, ami eltűnik a gyújtással...
-No és hol találunk ilyet?
- Öööö....




- No ugye...


(Részlet Petrvs: Két MZ-s beszélget...anekdoták és műszaki megoldások c. könyvéből, Műszaki Könyvkiadó, 2062 )

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Szerintem nézd meg jobban! Az akku a biztosíték után az ülés alatt le van testelve... Így mit tud megszakítani a gyújtáskapcsoló?seagateh írta:...mert a gyújtás a negatívot szakítja meg ha minden igaz
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Szevasztok, Üdv MZ-sek!
van pár éve egy 160asra fúrt 125ös TS Mz-m, sose tetszett az elektronikája, mert 6V.
Jólvan, nem törődtem vele, ez egy ilyen konstrukció...
lassan fél éve atomjaira kaptam a motort, amit lehetett felújítottam a gépen, szépítem, pofásítom, egyedivé teszem.
zsír új csatikból meg vezetékekből új kábelkorbácsot csináltam a mz-kékre, és a gyújtást és elektronikát 12V-ra akarom csinálni.
mit javasoltok?
felmegy e a kis Etz első szériás(dobfékes) megszakítós álló és forgórésze a Ts főtengelyre, ill elfér e a gyújtásdekli alatt?
avagy, érdemes e azzal görcsölnöm, h elvileg! ha a forgórészt 12V os akksival töltöm, és a diódahíd is 12V-os rendszerű, akkor az nekem tud e 12Vos gerjesztésre megfelelő váltóáramot adni?
Remélem 1-2 elektronikus zseni tud szolgálni okos ötlettel....
van pár éve egy 160asra fúrt 125ös TS Mz-m, sose tetszett az elektronikája, mert 6V.
Jólvan, nem törődtem vele, ez egy ilyen konstrukció...
lassan fél éve atomjaira kaptam a motort, amit lehetett felújítottam a gépen, szépítem, pofásítom, egyedivé teszem.
zsír új csatikból meg vezetékekből új kábelkorbácsot csináltam a mz-kékre, és a gyújtást és elektronikát 12V-ra akarom csinálni.
mit javasoltok?
felmegy e a kis Etz első szériás(dobfékes) megszakítós álló és forgórésze a Ts főtengelyre, ill elfér e a gyújtásdekli alatt?
avagy, érdemes e azzal görcsölnöm, h elvileg! ha a forgórészt 12V os akksival töltöm, és a diódahíd is 12V-os rendszerű, akkor az nekem tud e 12Vos gerjesztésre megfelelő váltóáramot adni?
Remélem 1-2 elektronikus zseni tud szolgálni okos ötlettel....
Re: Elektronika
Hali.vagy külön kapcsoló, vagy nyitó érintkezős relé....
Re: Elektronika
Kellene nekem is egy kis segítség srácok beszereltem egy villogó ledet csak hogy lehetne azt megoldani hogy ha leveszem a gyújtást meg mindent akkor villogjon ha ráadom akkor ne? külön kapcsolóval? mert a gyújtás a negatívot szakítja meg ha minden igaz
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
nekem trafós xenon van benne 6000kelvines 35W tökéletesen működik
, a fényszórót lejebb kellett állítanom egy alátét segítségével 


,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Sziasztok!
Valaki próbálta a xenont H4-esbe, és milyen eredménnyel? (Igazi ívkisülésest, trafóval, és nem izzószálas álxenont) Egyből belement a foglalatba? A trafó hova fért el?
Persze nem utolsósorban mibe fájt?
Valaki próbálta a xenont H4-esbe, és milyen eredménnyel? (Igazi ívkisülésest, trafóval, és nem izzószálas álxenont) Egyből belement a foglalatba? A trafó hova fért el?
Persze nem utolsósorban mibe fájt?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Na annak örülök hogy sikerült megjavítani...smate írta:a megszakitónál volt a hiba elkoszosodott és nem érzékelt összezárást és így néha volt szikra néha nem
Én (mivel jó a trafóm, a kábel, és új a pipa) úgy szoktam a gyertyát vizsgálni hogy gyújtás dekli le...gyertyát a pipába...gyújtást rákapcsolom...egy csavarhúzóval imitálom a motor forgását a megszakítónál...ha ez mind jó akkor már csak a gyújtás időpontot kell beállítani(ha jó a megszakító hézag) és brummmm....
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
a megszakitónál volt a hiba elkoszosodott és nem érzékelt összezárást és így néha volt szikra néha nem
Re: Elektronika
a vezetékből lejebb vágtam, hogy kiérjen a drót része és így szikrázik, de még nem meg
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát a gyertyának! A mai kor csodája! "Veddmegdobdelgyorsanvegyélmásikat" extra delux edition!smate írta:Helló, akkor minek van baja ha teljesen új gyertyával nincs szikra, de megy át rajta áram ?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Cseréld le őket...smate írta:a pipában lévő tüske tiszta rozsda, és a vezetékből kb 15 rugásból egyszer jött szikra
Próba újra ugyan így...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
a pipában lévő tüske tiszta rozsda, és a vezetékből kb 15 rugásból egyszer jött szikra
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég