
14x2, 17x2,5 ha jól látom.

A hosszú az még elég jó minőségű,azt kell lerövidíteni 20cm-rel.Máté írta:sziasztok!
visszatérve a kuplung témára hol érdemes kuplung bowdent venni? érdemes a hosszút amit árulnak vagy elég a rövid?
köszi
Máté
nincs mit. részvétemxxgabikaxx írta: Köszi szépen Kiszsebi a segítséget!
Sajna a nyelestengely görbe úgyhogy szerezhetek egyet
Köszi szépen Kiszsebi a segítséget!kiszsebi írta:Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák
Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).
Szerintem alátéttel.. Én mindenbe úgy rakomDrV írta:Üdv!
A nagy ETZbe a gyertyát alátéttel vagy anélkül kell betenni?
Fireblade írta:Helló mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy KOYO-t vagy FAG csapágyakat vegyek?
Előre is köszi a választ!
Üdv.: Fireblade
kuka..Máté írta:Utána mit tudtál csinálni? Van valami jó ötleted?Krepp írta:Alfa
Tavaly kecskeméten cseréltem kuplungbovdent A (rövidet, kb 40cm..nagy ívbe) azt hiszem mofából..
Azon az olaj se segített, pedig kézbe jónak tűnt...
Le kellet vennem mert 10 perc után ketté akart törni a csuklóm....
Utána mit tudtál csinálni? Van valami jó ötleted?Krepp írta:Alfa
Tavaly kecskeméten cseréltem kuplungbovdent A (rövidet, kb 40cm..nagy ívbe) azt hiszem mofából..
Azon az olaj se segített, pedig kézbe jónak tűnt...
Le kellet vennem mert 10 perc után ketté akart törni a csuklóm....
Dénes írta:Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)
Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam.De átmérőre is kisebb mint a gyári.
Bambi:
Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza).Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)
Nálam is csúszik a kupplung, viszont feltűnően könnyen jár a kar....(???)kiszsebi írta:Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák
Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).
Láttad az én kuplungomat, láttad hogy kb rá kell lehelni és behúzódik, és mégsem csúszik meg. Kiválasztasz egy mofás bowdent, ami úgy ahogy ott van, nem jár túl nehezen, szépen csúszkál a házban. Ezután mondjuk barna ragasztóból (a recsegős) összeizélsz egy tölcsért, ráragasztod az egyik végére. felakasztod a bowdent függőlegesre, és a tölcsérebe kis hajtóműolajat töltesz. Húzogatod amíg meg nem jelenik az alján (át nem folyik). Na ekkor be lehet építeni úgy, hogy a lehető legnagyobb ívben menjen, nekem van kis lyuk a villakifli ellentétes oldalán neki (gyári lyuk, de nem hal bele ha kifúrod 10essel). A kiemelő szerkezetet gyémántpasztával felpolírozod (azt a részét ami elcsúszik egymáson, ahol a "lejtő" van), hogy magában könnyen és akadásmentesen járjon. Egyedi bowdennel persze még erre is rá lehet tenni egy lapáttalDénes írta:Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)
Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam.De átmérőre is kisebb mint a gyári.
Bambi:
Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza).Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)
Egyedi gyártásDénes írta:Ha már bowden: (egyébként már egyszer kérdeztem de mintha nem kaptam volna értelmes választ)
Értelmesen működő bowdent honnan tudnék szerezni kuplunghoz? Amit kapni azok kritikán aluliak szerintem, vagy egyedi szorulás volt nálam.De átmérőre is kisebb mint a gyári.
Bambi:
Az egyik motoromon cseréltél mostanság. Na..olyat szeretnék a másikra is (merthogy fasza).Olyat lehet kapni vhol, vagy egyedi gyártás?
Vagy nincs benne semmi trükk? Vehetek mofásat? (könnyen járó kuplungot szeretnék)
Bowdent cserélj vissza a régire ha még meg van,a motor meg valószínű,hogy falsol vagy kopott a karbi nagyon. Szerintem.sanyez írta:Segítséget kérnék: Etz 250-m van:
1. A kuplungot olyan nehéz kiemelni, hogy alig bírom behúzni a kuplung kar, ez mitől lehet? Jól, be van állítva, kiemel rendesen, és nem is csúszik, a bowden is új.
2. Az alapjáratot beállítottam, 1500 ford/min körül van, de ha húzok egy gázt, akkor nagyon lassan, vagy nem is akar vissza esni erre a szintre, olyan 2200 körülire megy vissza. Mi lehet a baj? Bowdenek újak. Falsot nem szív, le van tömítve rendesen minden.
Előre is köszönöm a válaszokat.
kiszsebi írta:Kis eTZ kuplung problémára: ha nem emel ki, annak két oka szokott lenni:
1. görbe nyeles tengely
2. vetemedett lamellák
Természetesen a kihézagolás és a szakszerű összeszerelés feltétel. A csúszás is lehet ezek következménye (ha csak nem túl kicsi holtjáték lett állítva, hogy jobban kiemeljen).
Igen,nekem is hasonlókat csinál.Egyesbe ki se emel,de pl 5.-be meg elcsúszik a kuplung,ezt sehogyan sem értem.htg182 írta:xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Mint mindig nálam,kuplungproblémám van.Már vagy 4-5 hónapja szenvedek vele.Nem akar rendesen kiemelni,ha egyesbe beváltok a motor lefullad.Próbáltam már minden féle verziót,...
Hali
Nekem is ilyen gondom van, szóval ha valaki tudja a megoldást azt én is meg köszönném! Bár nekem inkább az a gondom, hogy 3asban kb. 4500asfordulaton megcsúszik a kuplung negyedikben és ötödikben kb. 5000res fordulat után csúszik meg a kuplungom viszont egyesben meg kettesben nem csúszik ja és ha hirtelen adok nagy gázt akkor is megcsúszik szerintetek mi lehet a baja? Mert én arra gondoltam hogy a fém lamellákat kicserélem mert talán azok picit kopottak, meg a lánc is eléggé megvan már nyúlva de nem hiszem hogy a lánc az befolyásolja azt h mennyire csúszik a kuplung vagy igen?
Szia! Bár ezzel nem hiszem hogy segitek de ha jól tudom ugynevezett fémházas szimering volt ezekbe.aprooka írta:sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Az óra kerékfordulatot számol át, lánckerékcsere nem befolyásolja. De a gumi mérete (kerékkerület) igen!Gery írta:üdv. 150-es tz nél ha az elsö lánckereket kicserélem nagyobbra (nagyobb végsebesség elérése érdekében) akkor a kilométerorám nemfog kevesebbet/ többet mutatni igaz?
Gery
Dehogynem! Amennyivel nagyobb a végsebesség, annyival fog többet mutatni 5.benGery írta:üdv. 150-es tz nél ha az elsö lánckereket kicserélem nagyobbra (nagyobb végsebesség elérése érdekében) akkor a kilométerorám nemfog kevesebbet/ többet mutatni igaz?
Gery
Szia ismerős a problémád én is jártam már így de azt tudni kell elvileg van egy alú fedél amibe a szimering lenne három csavar tartja,gondolom neked az már elveszett de a 125 150 TS é jó hozzá érdemes szerezni egy régi blokkot és abból kiszerelni(ha jól emlékszem elég pici a gyári szimmering) a TS 125-150 mérete jó kell hogy legyen teljesen egyformák és csereszabatosak kell hogy legyenek a trophy val.De ha nem tudsz a megoldás egyszerű: veszel egy olyan szimeringet"ami jó a főtengelyre leméred a külső átmérőjét és esztergáltatsz pl rézből-alubol egy közdarabot bekened szerelő pasztával benyomod a helyére három csavar be és kész.Én már kb 10 éve így csináltam meg egy ismerösöm szétbarmolt motorját és azóta is megy.De pl a T-5 ,P10 Pannóniákat is sokan így oldják meg(ezekbe nem fedél van hanem nagy szimmering de nem kapni már ilyent csak ritkán).De szerintem egy fedél egyszerűbb és tuti jó rá..aprooka írta:sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Mérd meg a tengely átmérőjét, az a belső mérete. De a főoldalon nézz szét, ott vannak szerelési kézikönyvek.aprooka írta:sziasztok nekem van egy mz trophy 125 blokkom teljesen felujitottam de sajna nem találok gyujtás felöli kilsö szmeringet jártam két motoros boltba is de mz ts -hez adtak 20.30.7-es szimeringet de ez nem jo nagy a belsö mérete. vki megtudná mondani mien szimering kell bele??
mikor megszereztem a blokkot már nem volt a szimeringházban ezért még ugy sem tudtam megnézni :S
Folytatom az üa topicban......festékes írta:Sziasztok!
Azért írom ide a gondom mert nem tom melyik lenne az alkalmas topic!
Visszatérő problémám van tavaly már küzdöttem ezzel,aztán hidegebb időben úgy ahogy javult a gond,de akkor sem volt tökéletes.
Szóval országúton ha 100 felé megyek,letorpan a motor! Gáz kicsit vissza ismét jó majd húzom neki,nyélgáz vagy kicsit kevesebb és a gond ugyanaz.Roppant kellemetlen,mert ha 85-el megy előttem valaki,hát meggondolom ,hogy kielőzzem-e.
Gyergyakép jó,mondjuk tartós városi közlekedésnél nem annyira,de sztem ez másnál is igy van,de ha jól meghúzatom,szép világosbarna.
Minden gyergyával,ngk,brisk,stb ugyanaz van. Gyújtás,megszakító jó helyen van.
Kipuffot is visszatettem próbára a,gagyirezót amivel vettem,és akkor 125-öt ment,helyzet ugyanaz,egyébként 251-es utángyártott van rajta,durván 2000 km-t mentem vele,újonnan vettem.
Karbiban fúvókákat cserélgettem,helyzet változatlan!Fogyasztás kicsivel több mint 5 liter,lehetne kevesebb is.
Ma egész délután ezzel szórakoztam,de megállt a tudományom!
Még egy motorommal sem volt ilyen gondom,pedig volt már egy jó pár:perkóm,és etz-m is.
Lehet az is,hogy valami szarság,de egyszerüen nem tudok rájönni!
Ha valaki járt már hasonlóképpen,vagy van valami ötlete,hogy mit próbáljak meg,szívesen venném.
Ja és még valami,még sosem ragadt meg alattam motor,de nem hiszem,hogy ilyesmire utalna,mert mint írtam,ha visszaengedem a gázt,vagy visszakapcsolok,akkor nincs gond,nahát ennyi dióhéjban
http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Ser ... asi_kk.pdfHunter008 írta:Hello!
Megtudná valaki nekem azt mondani hogy hogyan kel szétszedni egy mz ts 125 ös kuplungját?
Mert nem old ki teljesen, hiába tökre betekertem a csavart meg a bowdent is max ra állítottam. akkor sem old ki mindig fog.
Megtudná valaki mondani hogy mi lehet a baja?
Előre is Köszi!
KILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan...
gyanus nekem hogy azok már menthetetlenek mikor szétszedtem legutoljára kb 1 éve akkor már nem sok kellett hogy a kopásjelző összérjen.MrDok írta:Ha megnyújtod a rugót nem kell cserélni a lamellát....nova001155 írta: Valahogy muszály lesz megoldani valamivel csúszó kuplungal nem messzire jutok :S
Lamellákat kicserélem a rugót meg majd megnyújtom ha kell.
Ha megnyújtod a rugót nem kell cserélni a lamellát....nova001155 írta:Valahogy muszály lesz megoldani valamivel csúszó kuplungal nem messzire jutok :SKILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan...
Lamellákat kicserélem a rugót meg majd megnyújtom ha kell.
Valahogy muszály lesz megoldani valamivel csúszó kuplungal nem messzire jutok :SKILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy a nagyhoz való vastagsága 3.3 mm. Szóval használhatatlan...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég