Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A pipában van egy pár kiloohmos zavarszűrő, próbáld 200k-s ellenállásmérésben.
smate írta:a pipát, kábelt multiméterrel megmértem, az érintkezés mérésnél nem sípolt, de ment rajta át áram
Kép
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

köszi, holnap megnézem
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

smate írta:a pipát, kábelt multiméterrel megmértem, az érintkezés mérésnél nem sípolt, de ment rajta át áram

A pipát meg a kábelt hiába méred multiméterrel...
Minimum a szigetelési ellenállás mérő kell hozzá...1500 V-os méréssel...
Vedd le a pipát a kábelt tedd a hengerfelyre de visszintesen...
rúgj rá és ha úgy van szikra akkor már csak 2 hiba lehet...
A pipa vagy a gyertya...
De szerintem a gyertya lesz a ludas...
Nekem decemberben 3 gyertyám ment ki 800 km alatt...volt amelyik csak 75 km-t birt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

a pipát, kábelt multiméterrel megmértem, az érintkezés mérésnél nem sípolt, de ment rajta át áram
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

smate írta:igazából mikor rárugtam és néztem h van-e szikra egyszer megrázott
Kábel?Gyertyapipa?Engem is rázott már meg rossz gyertya...
A villanynak van egy rossz szokása...Mindig a könnyebbik úton közlekedik...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

igazából mikor rárugtam és néztem h van-e szikra egyszer megrázott
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

smate írta:Helló, akkor minek van baja ha teljesen új gyertyával nincs szikra, de megy át rajta áram ?
A kérdés hogy hol méred...
Ha a meneten akkor a gyertya az kuka...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

egy párhónapos gyertyával is rossz amivel 1 hete még ment
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

smate írta:Helló, akkor minek van baja ha teljesen új gyertyával nincs szikra, de megy át rajta áram ?
Nézd meg lehet másik gyertyával lesz. Előfordul hogy az uj gyertya is zárlatos.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, akkor minek van baja ha teljesen új gyertyával nincs szikra, de megy át rajta áram ?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

pviktor írta:Egy gyors kérdésem lenne, Trophy-ra fel lehet rakni a 150-es ETZ tirisztoros gyújtását? Köszönöm.
Szia! Gyújtás ügyben itt érdeklődj:http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Nekem az optikai gyujtás 8e volt.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pviktor írta:Mennyi a piaci ára egy komplett gyári tirisztoros gyújtásnak(ETZ)?
Először is: Üdv!
Ezt lapozd végig:http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Mennyi a piaci ára egy komplett gyári tirisztoros gyújtásnak(ETZ)?
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: htg182 »

rolymoto9 írta:Hali
Bocsi hogy ide írok, de sztem elektronikához tartozik, 125-ös ETZ-be milyen márkájú gyertyát ajánlanátok,ami jól bírja??Válaszokat előre is köszönöm :)

Nekem jelenleg Bosch Super 4 van benne már lassan 1 éve az előző tulajnál meg 2évig volt benne szóval már 3éve ez a gyertya van benne és még semmi gond nem volt vele
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

ISOLATOR 260
NGK B8HS
NGK BR8HS
BRISK N15C (most ezzel járok)
NGK B7HS(ez alacsonyabb hőfokú ezt inkább ősztől tavaszig ajánlom)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Hali
Bocsi hogy ide írok, de sztem elektronikához tartozik, 125-ös ETZ-be milyen márkájú gyertyát ajánlanátok,ami jól bírja??Válaszokat előre is köszönöm :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

young boys írta:
kupi írta:Nagyon szépen köszönöm én is valami ilyenre gondoltam mivel ma szétszedtem egy 230v os hosszbitót és annak a keresztmetszete sem volt nagyobb kb 1,5mm
Ha a narancssárgára gondolsz abban 1.0 mm2-es az ér keresztmetszete...
Nem ez nem a gazdaságos volt ez kicsit drágább.Valami osztrák gyártmány és fekete gumírozott".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

kupi írta:Nagyon szépen köszönöm én is valami ilyenre gondoltam mivel ma szétszedtem egy 230v os hosszbitót és annak a keresztmetszete sem volt nagyobb kb 1,5mm
Ha a narancssárgára gondolsz abban 1.0 mm2-es az ér keresztmetszete...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

pviktor írta:Egy gyors kérdésem lenne, Trophy-ra fel lehet rakni a 150-es ETZ tirisztoros gyújtását? Köszönöm.
Sajnos nem, nem fér be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Egy gyors kérdésem lenne, Trophy-ra fel lehet rakni a 150-es ETZ tirisztoros gyújtását? Köszönöm.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Nagyon szépen köszönöm én is valami ilyenre gondoltam mivel ma szétszedtem egy 230v os hosszbitót és annak a keresztmetszete sem volt nagyobb kb 1,5mm mind az én általam használt vezetékeké.Pedig erről szoktam hegeszteni is,a TS a maga 60W -jával mind köztudott nem egy atomerőmű"így bizakodok nem beszélve a réz saruk test pontok(persze leforrasztva) azért valamivel jobbak mind az oxidált régi gyári volt, úgy érzem becsületesen megcsináltam.Nagy meló volt pepecselős de megérte a lényeg tökéletesen működik a gépem mind újkorában 27 éve.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

kupi írta:Sziasztok lenne egy komolytalan de számomra mégis komoly kérdésem:szeretett MZ m megérett a vezetékezésre neki is álltam de sajnos a beszerzett vezetékek egy hajszállal vékonyabbak mind az eredeti volt(kb simson vezetékek).Szerintetek egy 6 voltos TS mennyire érzékeny erre?Vagy csak az élettartama rövidebb az új kábeleknek?A fő +kábel és a fő test kábelt azt szerencsére sikerült normálisat beszereznem csak a fogyasztok a kérdésesek.Egyébként most így tökéletesen működik a vezetékek nem melegednek és most már van lámpám és nappal is látható irányjelzöm is újra... Előre is köszi .
Kép
Az egyre korszerűsödő gyártási technologiák miatt a vezetékek fizikai méretei csökkentek az elektromos paraméterek megtartása mellet.
Ha a vezetékek keresztmetszete nem kisebb 1,5 mm2-nél akkor nem kell aggódnod.
Az 16 A-ig terhelhető.
Az 6 Voltos rendszerben 96 Watt...
Kb a dinamó/generátor teljes teljesítménye...

Én nap mint nap küzdök ezzel a problémával...
A sarukat amit az adott keresztmetszethez adnak még a szigetelésre is ráhúzom akkora a külömbség...
Főleg nagy keresztmetszetnél (50 mm2- vagy nagyobb)...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok lenne egy komolytalan de számomra mégis komoly kérdésem:szeretett MZ m megérett a vezetékezésre neki is álltam de sajnos a beszerzett vezetékek egy hajszállal vékonyabbak mind az eredeti volt(kb simson vezetékek).Szerintetek egy 6 voltos TS mennyire érzékeny erre?Vagy csak az élettartama rövidebb az új kábeleknek?A fő +kábel és a fő test kábelt azt szerencsére sikerült normálisat beszereznem csak a fogyasztok a kérdésesek.Egyébként most így tökéletesen működik a vezetékek nem melegednek és most már van lámpám és nappal is látható irányjelzöm is újra... Előre is köszi .
Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Atilla írta:De be bonyolítottátok. Sima 3 lábú relé, a harmadik a visszajelzőre és kész.
Igazad van,de mivel a relé már adott,ezért minek vennék másikat többszáz forintért?
A 2 dióda meg kb 10ft.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

De be bonyolítottátok. Sima 3 lábú relé, a harmadik a visszajelzőre és kész.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na én is jó fej vagyok.
Itt kérdezősködök azt mit találtam a gépemen a motoros cuccok közt????

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Nekem is a LED miatt úgy van megoldva, hogy a házból kap testet, és a jobb-bal index+ van rákötve egy-egy diódával. Így ugye nem tud visszafolyni az áram a visszajelzőn keresztül. De ha jól rémlik, a kapcsolóba már a szaggatott jel megy fel... :-k 8-[
Nekem is igy lesz.
Jól rémlik.A kapcsolóhoz már szaggatott jel megy. :D
Kösz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sunbim!

Bár a rajzból nem sokat látok,de a válaszoddal megerősitettél az elképzelésemben.Sőt most már tudom milyen dióda kell.
Kösz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Ez a részlet kell neked:
Kép
Lefordítva: a lámpában az indexek vezetékei mellé kötöd be a visszajelzőt (26).
Köszi Dok!
Ez csak azért nem jó nekem mert azt elfelejtettem mondani hogy nekem is ledes a visszajelzőm.Bocsi :oops:
Úgyhogy az lesz amit kérdeztem is,csak kaptam rá megerősitést.2 db dióda és kész a dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem is a LED miatt úgy van megoldva, hogy a házból kap testet, és a jobb-bal index+ van rákötve egy-egy diódával. Így ugye nem tud visszafolyni az áram a visszajelzőn keresztül. De ha jól rémlik, a kapcsolóba már a szaggatott jel megy fel... :-k 8-[
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kép
Én így oldottam meg a LED-es indexvisszajelzőt, de jó úgy is ahogy Zsákfos mondja. a jobb és a ball indexek vezetékéről (leg célszerűbb a lámpafejben megoldani a dolgot) szedem le a pozitívot egy-egy diódával (pl.: 1N4001) és vezetem rá az előtétellenállásos (~820ohm) LED-re , aminek a másik lába (-) a testre van kötve.
Sok sikert a visszajelzőhöz!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:Meglehet oldani azt valahogy hogy külön visszajelzője legyen az indexnek?
Tehát ne a gyári bekötés szerinti közös visszajelző a töltéssel,hanem külön visszajelző az indexnek és külön a töltésnekA töltésnél nincs gond,hisz kap egy pozitivot meg egyet a 61-es pontról azt kész.Viszont az index az már más tészta.
Kell egy test a visszajelzőjének az mondjuk tiszta.
Viszont a pozizivot honnan kellene hogy kapja?
Ha a reléről adok neki akkor ugyebár állandóan villogna a visszajelző.A kapcsoló után meg ugyebár már 2 visszajelzővel menne csak a dolog.Megjegyzem nekem eddig úgy volt,de most 1-el akarom megoldani.
Esetleg 2 diódát tegyek be mindkét szálba(bal és jobb) és úgy kössem rá mindkettőt a visszajelzőre?Az úgy jó lenne?
Ez a részlet kell neked:
Kép
Lefordítva: a lámpában az indexek vezetékei mellé kötöd be a visszajelzőt (26).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Meglehet oldani azt valahogy hogy külön visszajelzője legyen az indexnek?
Tehát ne a gyári bekötés szerinti közös visszajelző a töltéssel,hanem külön visszajelző az indexnek és külön a töltésnekA töltésnél nincs gond,hisz kap egy pozitivot meg egyet a 61-es pontról azt kész.Viszont az index az már más tészta.
Kell egy test a visszajelzőjének az mondjuk tiszta.
Viszont a pozizivot honnan kellene hogy kapja?
Ha a reléről adok neki akkor ugyebár állandóan villogna a visszajelző.A kapcsoló után meg ugyebár már 2 visszajelzővel menne csak a dolog.Megjegyzem nekem eddig úgy volt,de most 1-el akarom megoldani.
Esetleg 2 diódát tegyek be mindkét szálba(bal és jobb) és úgy kössem rá mindkettőt a visszajelzőre?Az úgy jó lenne?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Olyan történt velem amit még nem láttam.

Mentem a géppel haza a szomszéd faluból (10 km) tompítottal délután.
Egyszer csak látom kigyullad a lámpa, hogy elment a töltés. Mondom magamban b@ssz@ meg, nem állok le az út szélére pöcsölni még 1 km és otthon vagyok ennyit töltés nélkül is elmegy a motor.
Lámpát menet közben lekapcsoltam.
Mikor a bekötő úthoz értem kuplung be, gáz elenged, fordulat leesik alapjáratra, kanyarban ráhúzom a gázt és látom, hogy visszajött a töltés. :-k

Nem tudom mi lehet a baja.

Menet közben gyorsan áttekertem betoló állásba és tényleg nem volt töltés, mivel nem ment, az eset után ezt megint megtettem és ment, mintha nem történt volna semmi.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!

Lehet olyan hogy roszsz/zárlatos a töltő vagy a világítótekercs és nem megy tőle rendesen a motor?
Vagy ha ráadom a világítást akkor leáll? (simson 51 esnel pl)
Nem pörög fel rendesen ilyenek uj gyujtotekercsel uj megszakito uj kondi...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

z25z írta:Sziasztok! Kerdesem lenne: azt hogy egy kondenzator jo vagy rossz hogy lehet megallapitani?
Thx!
Az én eddig bevált módszerem: feltöltöm a kondit 600V-al, majd egy jó fél perc múlva kisütöm. Ha böszmenagy szikrát vág fél perc után is, akkor az a kondi jó :)
Persze ehhez kell egy megfelelő táp amiből 600V egyenáram kijön (régi tévéből lett kimentve), na meg nem egy életbiztosítás olyan vezetékeket tapogatni amiben 600V van XD
Ha ez épp nincs kéznél akkor én is multiméter-kapacitásmérőt használok, de megesett hogy multiméterrel jónak tűnt, nagyfesznél meg mégis átütött.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

z25z írta:Sziasztok! Kerdesem lenne: azt hogy egy kondenzator jo vagy rossz hogy lehet megallapitani?
Thx!
a biztos a kapacitásmérö.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok! Kerdesem lenne: azt hogy egy kondenzator jo vagy rossz hogy lehet megallapitani?
Thx!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos írta:
Andrá$ írta: Ha jól emlékszem talán a lámpafej aljába van egy csavar arra vannak rárakva és egy anya a végén, :roll:
Kösz a gyors választ. :D Közben megnéztem magam is a lámpafejet és ott alul egy kb 5 mm nagyságú lyuk van a két nagy vezetékátvezető lyuknál.Abban lenne akkor egy csavar? :-k
Igen :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

zsakfos írta:Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
A lámpatök alján van egy kb 6-os lyuk. Abban kellene egy csavarnak lennie amire az összes testkábel rámegy. A vezetékek végén csatlakozó(középen lyukkal) van.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Andrá$ írta:
zsakfos írta:Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
Ha jól emlékszem talán a lámpafej aljába van egy csavar arra vannak rárakva és egy anya a végén, :roll:
Kösz a gyors választ. :D Közben megnéztem magam is a lámpafejet és ott alul egy kb 5 mm nagyságú lyuk van a két nagy vezetékátvezető lyuknál.Abban lenne akkor egy csavar? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos írta:Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
Ha jól emlékszem talán a lámpafej aljába van egy csavar arra vannak rárakva és egy anya a végén, :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kovakos20 írta:hát a segéd vázon láttam a alváz számot de a motor blokkon pedig nem de valahol azt olvastam hogy ahol a blokk szám ott van az alváz szám is akkor eböl mi igaz
Ha 250-es ES trophy,azon a segédvázon a sárvédőtartó fülön van a vázszám.
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

köszönöm szépen a választ meg próbálom megmosni és akkor hátha jóban fogom látni most hoztam el és mondhatom azt hogy fel lelt tiszta kosz de amúgy rendszámos forgalmival mindennel
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia kovakos20
A motorszám mindenképpen a motorblokk bal oldalán a forgattyúsház oldalába kell,hogy legyen elvileg van egy magasítás perem ahová beütik(1979-ig ha jól tudom) de pl az enyémen az nincs gyárilag már (egy sík felület az egész).Az alváz számnak is ott kell lenni mellette a vázba ahol az első motortartó fül van.Az ülés alatt bal oldalt csak a típustábla van az alu sárvédőre ragasztva de az nem az alvázszáma.Ez minden ES- TS 125 és 150 MZ re igaz nekem elhiheted szétszedtem már vagy két tucatot de a könyve is ezt írja.Ha ott nincs a szám akkor baj van mert ha esetleg AF" es az a szám is mellé van akkor beütve.Sajnos volt már nekem is olyan kedves"eladó aki rám akarta dumálni,hogy a szám felül van mind a simsonon,ilyen motort nem szabad megvenni kis TS böl az tutira sáros.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

hát a segéd vázon láttam a alváz számot de a motor blokkon pedig nem de valahol azt olvastam hogy ahol a blokk szám ott van az alváz szám is akkor eböl mi igaz
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

kovakos20 írta:helllo valaki segítsen létszíves az lenne a kérdésem hogy az mz ts 125 ccm es en és eböl is az a fajta amelyiknek a km óra a lámpába van ezen a motoron hol találom a motor és az alváz számot előre is köszi
A motorszámot a motorblokk bal oldalán elöl találod meg, a vázszámot szintén a bal oldalon az ülés alatt a segédváz aluöntvényére szegecselt táblán. De ez nem elektronika topic.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

helllo valaki segítsen létszíves az lenne a kérdésem hogy az mz ts 125 ccm es en és eböl is az a fajta amelyiknek a km óra a lámpába van ezen a motoron hol találom a motor és az alváz számot előre is köszi
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

fritz írta:ESETLEG VALAKI MAST TUDNAL AJANLANI ?
:shock: :?: :-#
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég