Elektronika topik - a pokol kapuja
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Elektronika
Mennyi a piaci ára egy komplett gyári tirisztoros gyújtásnak(ETZ)?
Re: Elektronika
rolymoto9 írta:Hali
Bocsi hogy ide írok, de sztem elektronikához tartozik, 125-ös ETZ-be milyen márkájú gyertyát ajánlanátok,ami jól bírja??Válaszokat előre is köszönöm
Nekem jelenleg Bosch Super 4 van benne már lassan 1 éve az előző tulajnál meg 2évig volt benne szóval már 3éve ez a gyertya van benne és még semmi gond nem volt vele
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
ISOLATOR 260
NGK B8HS
NGK BR8HS
BRISK N15C (most ezzel járok)
NGK B7HS(ez alacsonyabb hőfokú ezt inkább ősztől tavaszig ajánlom)
NGK B8HS
NGK BR8HS
BRISK N15C (most ezzel járok)
NGK B7HS(ez alacsonyabb hőfokú ezt inkább ősztől tavaszig ajánlom)
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
Hali
Bocsi hogy ide írok, de sztem elektronikához tartozik, 125-ös ETZ-be milyen márkájú gyertyát ajánlanátok,ami jól bírja??Válaszokat előre is köszönöm
Bocsi hogy ide írok, de sztem elektronikához tartozik, 125-ös ETZ-be milyen márkájú gyertyát ajánlanátok,ami jól bírja??Válaszokat előre is köszönöm
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nem ez nem a gazdaságos volt ez kicsit drágább.Valami osztrák gyártmány és fekete gumírozott".young boys írta:Ha a narancssárgára gondolsz abban 1.0 mm2-es az ér keresztmetszete...kupi írta:Nagyon szépen köszönöm én is valami ilyenre gondoltam mivel ma szétszedtem egy 230v os hosszbitót és annak a keresztmetszete sem volt nagyobb kb 1,5mm
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Ha a narancssárgára gondolsz abban 1.0 mm2-es az ér keresztmetszete...kupi írta:Nagyon szépen köszönöm én is valami ilyenre gondoltam mivel ma szétszedtem egy 230v os hosszbitót és annak a keresztmetszete sem volt nagyobb kb 1,5mm
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Sajnos nem, nem fér be.pviktor írta:Egy gyors kérdésem lenne, Trophy-ra fel lehet rakni a 150-es ETZ tirisztoros gyújtását? Köszönöm.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Elektronika
Egy gyors kérdésem lenne, Trophy-ra fel lehet rakni a 150-es ETZ tirisztoros gyújtását? Köszönöm.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nagyon szépen köszönöm én is valami ilyenre gondoltam mivel ma szétszedtem egy 230v os hosszbitót és annak a keresztmetszete sem volt nagyobb kb 1,5mm mind az én általam használt vezetékeké.Pedig erről szoktam hegeszteni is,a TS a maga 60W -jával mind köztudott nem egy atomerőmű"így bizakodok nem beszélve a réz saruk test pontok(persze leforrasztva) azért valamivel jobbak mind az oxidált régi gyári volt, úgy érzem becsületesen megcsináltam.Nagy meló volt pepecselős de megérte a lényeg tökéletesen működik a gépem mind újkorában 27 éve.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Az egyre korszerűsödő gyártási technologiák miatt a vezetékek fizikai méretei csökkentek az elektromos paraméterek megtartása mellet.kupi írta:Sziasztok lenne egy komolytalan de számomra mégis komoly kérdésem:szeretett MZ m megérett a vezetékezésre neki is álltam de sajnos a beszerzett vezetékek egy hajszállal vékonyabbak mind az eredeti volt(kb simson vezetékek).Szerintetek egy 6 voltos TS mennyire érzékeny erre?Vagy csak az élettartama rövidebb az új kábeleknek?A fő +kábel és a fő test kábelt azt szerencsére sikerült normálisat beszereznem csak a fogyasztok a kérdésesek.Egyébként most így tökéletesen működik a vezetékek nem melegednek és most már van lámpám és nappal is látható irányjelzöm is újra... Előre is köszi .
Ha a vezetékek keresztmetszete nem kisebb 1,5 mm2-nél akkor nem kell aggódnod.
Az 16 A-ig terhelhető.
Az 6 Voltos rendszerben 96 Watt...
Kb a dinamó/generátor teljes teljesítménye...
Én nap mint nap küzdök ezzel a problémával...
A sarukat amit az adott keresztmetszethez adnak még a szigetelésre is ráhúzom akkora a külömbség...
Főleg nagy keresztmetszetnél (50 mm2- vagy nagyobb)...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Sziasztok lenne egy komolytalan de számomra mégis komoly kérdésem:szeretett MZ m megérett a vezetékezésre neki is álltam de sajnos a beszerzett vezetékek egy hajszállal vékonyabbak mind az eredeti volt(kb simson vezetékek).Szerintetek egy 6 voltos TS mennyire érzékeny erre?Vagy csak az élettartama rövidebb az új kábeleknek?A fő +kábel és a fő test kábelt azt szerencsére sikerült normálisat beszereznem csak a fogyasztok a kérdésesek.Egyébként most így tökéletesen működik a vezetékek nem melegednek és most már van lámpám és nappal is látható irányjelzöm is újra... Előre is köszi .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Igazad van,de mivel a relé már adott,ezért minek vennék másikat többszáz forintért?Atilla írta:De be bonyolítottátok. Sima 3 lábú relé, a harmadik a visszajelzőre és kész.
A 2 dióda meg kb 10ft.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
De be bonyolítottátok. Sima 3 lábú relé, a harmadik a visszajelzőre és kész.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nekem is igy lesz.KILL3R etz írta:Nekem is a LED miatt úgy van megoldva, hogy a házból kap testet, és a jobb-bal index+ van rákötve egy-egy diódával. Így ugye nem tud visszafolyni az áram a visszajelzőn keresztül. De ha jól rémlik, a kapcsolóba már a szaggatott jel megy fel...
Jól rémlik.A kapcsolóhoz már szaggatott jel megy.
Kösz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Sunbim!
Bár a rajzból nem sokat látok,de a válaszoddal megerősitettél az elképzelésemben.Sőt most már tudom milyen dióda kell.
Kösz
Bár a rajzból nem sokat látok,de a válaszoddal megerősitettél az elképzelésemben.Sőt most már tudom milyen dióda kell.
Kösz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Köszi Dok!
Ez csak azért nem jó nekem mert azt elfelejtettem mondani hogy nekem is ledes a visszajelzőm.Bocsi
Úgyhogy az lesz amit kérdeztem is,csak kaptam rá megerősitést.2 db dióda és kész a dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem is a LED miatt úgy van megoldva, hogy a házból kap testet, és a jobb-bal index+ van rákötve egy-egy diódával. Így ugye nem tud visszafolyni az áram a visszajelzőn keresztül. De ha jól rémlik, a kapcsolóba már a szaggatott jel megy fel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Én így oldottam meg a LED-es indexvisszajelzőt, de jó úgy is ahogy Zsákfos mondja. a jobb és a ball indexek vezetékéről (leg célszerűbb a lámpafejben megoldani a dolgot) szedem le a pozitívot egy-egy diódával (pl.: 1N4001) és vezetem rá az előtétellenállásos (~820ohm) LED-re , aminek a másik lába (-) a testre van kötve.
Sok sikert a visszajelzőhöz!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez a részlet kell neked:zsakfos írta:Meglehet oldani azt valahogy hogy külön visszajelzője legyen az indexnek?
Tehát ne a gyári bekötés szerinti közös visszajelző a töltéssel,hanem külön visszajelző az indexnek és külön a töltésnekA töltésnél nincs gond,hisz kap egy pozitivot meg egyet a 61-es pontról azt kész.Viszont az index az már más tészta.
Kell egy test a visszajelzőjének az mondjuk tiszta.
Viszont a pozizivot honnan kellene hogy kapja?
Ha a reléről adok neki akkor ugyebár állandóan villogna a visszajelző.A kapcsoló után meg ugyebár már 2 visszajelzővel menne csak a dolog.Megjegyzem nekem eddig úgy volt,de most 1-el akarom megoldani.
Esetleg 2 diódát tegyek be mindkét szálba(bal és jobb) és úgy kössem rá mindkettőt a visszajelzőre?Az úgy jó lenne?
Lefordítva: a lámpában az indexek vezetékei mellé kötöd be a visszajelzőt (26).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Meglehet oldani azt valahogy hogy külön visszajelzője legyen az indexnek?
Tehát ne a gyári bekötés szerinti közös visszajelző a töltéssel,hanem külön visszajelző az indexnek és külön a töltésnekA töltésnél nincs gond,hisz kap egy pozitivot meg egyet a 61-es pontról azt kész.Viszont az index az már más tészta.
Kell egy test a visszajelzőjének az mondjuk tiszta.
Viszont a pozizivot honnan kellene hogy kapja?
Ha a reléről adok neki akkor ugyebár állandóan villogna a visszajelző.A kapcsoló után meg ugyebár már 2 visszajelzővel menne csak a dolog.Megjegyzem nekem eddig úgy volt,de most 1-el akarom megoldani.
Esetleg 2 diódát tegyek be mindkét szálba(bal és jobb) és úgy kössem rá mindkettőt a visszajelzőre?Az úgy jó lenne?
Tehát ne a gyári bekötés szerinti közös visszajelző a töltéssel,hanem külön visszajelző az indexnek és külön a töltésnekA töltésnél nincs gond,hisz kap egy pozitivot meg egyet a 61-es pontról azt kész.Viszont az index az már más tészta.
Kell egy test a visszajelzőjének az mondjuk tiszta.
Viszont a pozizivot honnan kellene hogy kapja?
Ha a reléről adok neki akkor ugyebár állandóan villogna a visszajelző.A kapcsoló után meg ugyebár már 2 visszajelzővel menne csak a dolog.Megjegyzem nekem eddig úgy volt,de most 1-el akarom megoldani.
Esetleg 2 diódát tegyek be mindkét szálba(bal és jobb) és úgy kössem rá mindkettőt a visszajelzőre?Az úgy jó lenne?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Olyan történt velem amit még nem láttam.
Mentem a géppel haza a szomszéd faluból (10 km) tompítottal délután.
Egyszer csak látom kigyullad a lámpa, hogy elment a töltés. Mondom magamban b@ssz@ meg, nem állok le az út szélére pöcsölni még 1 km és otthon vagyok ennyit töltés nélkül is elmegy a motor.
Lámpát menet közben lekapcsoltam.
Mikor a bekötő úthoz értem kuplung be, gáz elenged, fordulat leesik alapjáratra, kanyarban ráhúzom a gázt és látom, hogy visszajött a töltés.
Nem tudom mi lehet a baja.
Menet közben gyorsan áttekertem betoló állásba és tényleg nem volt töltés, mivel nem ment, az eset után ezt megint megtettem és ment, mintha nem történt volna semmi.
Olyan történt velem amit még nem láttam.
Mentem a géppel haza a szomszéd faluból (10 km) tompítottal délután.
Egyszer csak látom kigyullad a lámpa, hogy elment a töltés. Mondom magamban b@ssz@ meg, nem állok le az út szélére pöcsölni még 1 km és otthon vagyok ennyit töltés nélkül is elmegy a motor.
Lámpát menet közben lekapcsoltam.
Mikor a bekötő úthoz értem kuplung be, gáz elenged, fordulat leesik alapjáratra, kanyarban ráhúzom a gázt és látom, hogy visszajött a töltés.
Nem tudom mi lehet a baja.
Menet közben gyorsan áttekertem betoló állásba és tényleg nem volt töltés, mivel nem ment, az eset után ezt megint megtettem és ment, mintha nem történt volna semmi.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lehet olyan hogy roszsz/zárlatos a töltő vagy a világítótekercs és nem megy tőle rendesen a motor?
Vagy ha ráadom a világítást akkor leáll? (simson 51 esnel pl)
Nem pörög fel rendesen ilyenek uj gyujtotekercsel uj megszakito uj kondi...
Lehet olyan hogy roszsz/zárlatos a töltő vagy a világítótekercs és nem megy tőle rendesen a motor?
Vagy ha ráadom a világítást akkor leáll? (simson 51 esnel pl)
Nem pörög fel rendesen ilyenek uj gyujtotekercsel uj megszakito uj kondi...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az én eddig bevált módszerem: feltöltöm a kondit 600V-al, majd egy jó fél perc múlva kisütöm. Ha böszmenagy szikrát vág fél perc után is, akkor az a kondi józ25z írta:Sziasztok! Kerdesem lenne: azt hogy egy kondenzator jo vagy rossz hogy lehet megallapitani?
Thx!
Persze ehhez kell egy megfelelő táp amiből 600V egyenáram kijön (régi tévéből lett kimentve), na meg nem egy életbiztosítás olyan vezetékeket tapogatni amiben 600V van XD
Ha ez épp nincs kéznél akkor én is multiméter-kapacitásmérőt használok, de megesett hogy multiméterrel jónak tűnt, nagyfesznél meg mégis átütött.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
a biztos a kapacitásmérö.z25z írta:Sziasztok! Kerdesem lenne: azt hogy egy kondenzator jo vagy rossz hogy lehet megallapitani?
Thx!
A viz szalad, a kő marad!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok! Kerdesem lenne: azt hogy egy kondenzator jo vagy rossz hogy lehet megallapitani?
Thx!
Thx!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Igenzsakfos írta:Kösz a gyors választ. Közben megnéztem magam is a lámpafejet és ott alul egy kb 5 mm nagyságú lyuk van a két nagy vezetékátvezető lyuknál.Abban lenne akkor egy csavar?Andrá$ írta: Ha jól emlékszem talán a lámpafej aljába van egy csavar arra vannak rárakva és egy anya a végén,
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
A lámpatök alján van egy kb 6-os lyuk. Abban kellene egy csavarnak lennie amire az összes testkábel rámegy. A vezetékek végén csatlakozó(középen lyukkal) van.zsakfos írta:Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Kösz a gyors választ. Közben megnéztem magam is a lámpafejet és ott alul egy kb 5 mm nagyságú lyuk van a két nagy vezetékátvezető lyuknál.Abban lenne akkor egy csavar?Andrá$ írta:Ha jól emlékszem talán a lámpafej aljába van egy csavar arra vannak rárakva és egy anya a végén,zsakfos írta:Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ha jól emlékszem talán a lámpafej aljába van egy csavar arra vannak rárakva és egy anya a végén,zsakfos írta:Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Itt is megkérdem.
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
Ts lámpafejben gyárilag hova vannak kötve a testvezetékek?Magyarul mi a testpontja?Az Etz-knél egy 6-os csavar van erre a célra,de a Ts lámpafejben nincs ilyen.Vagy egyszerűen csak összekötötték az összeset,azt kész?Na és gyárilag hogyan voltak összekötve?Mert összekötőkapocs sincs benne,nemúgy mint az Etz-ben,vagy mondjuk a Simsonnál az indexeknél.Ja és tudom létezeik a szigetelőszalag,de én kiváncsi lennék a gyári megoldásra.
Pld az indexek vezetékei ugyebár összevannak kötve.Vagy a relén volt duplasaru?Vagy hogy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ha 250-es ES trophy,azon a segédvázon a sárvédőtartó fülön van a vázszám.kovakos20 írta:hát a segéd vázon láttam a alváz számot de a motor blokkon pedig nem de valahol azt olvastam hogy ahol a blokk szám ott van az alváz szám is akkor eböl mi igaz
Re: Elektronika
köszönöm szépen a választ meg próbálom megmosni és akkor hátha jóban fogom látni most hoztam el és mondhatom azt hogy fel lelt tiszta kosz de amúgy rendszámos forgalmival mindennel
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia kovakos20
A motorszám mindenképpen a motorblokk bal oldalán a forgattyúsház oldalába kell,hogy legyen elvileg van egy magasítás perem ahová beütik(1979-ig ha jól tudom) de pl az enyémen az nincs gyárilag már (egy sík felület az egész).Az alváz számnak is ott kell lenni mellette a vázba ahol az első motortartó fül van.Az ülés alatt bal oldalt csak a típustábla van az alu sárvédőre ragasztva de az nem az alvázszáma.Ez minden ES- TS 125 és 150 MZ re igaz nekem elhiheted szétszedtem már vagy két tucatot de a könyve is ezt írja.Ha ott nincs a szám akkor baj van mert ha esetleg AF" es az a szám is mellé van akkor beütve.Sajnos volt már nekem is olyan kedves"eladó aki rám akarta dumálni,hogy a szám felül van mind a simsonon,ilyen motort nem szabad megvenni kis TS böl az tutira sáros.
A motorszám mindenképpen a motorblokk bal oldalán a forgattyúsház oldalába kell,hogy legyen elvileg van egy magasítás perem ahová beütik(1979-ig ha jól tudom) de pl az enyémen az nincs gyárilag már (egy sík felület az egész).Az alváz számnak is ott kell lenni mellette a vázba ahol az első motortartó fül van.Az ülés alatt bal oldalt csak a típustábla van az alu sárvédőre ragasztva de az nem az alvázszáma.Ez minden ES- TS 125 és 150 MZ re igaz nekem elhiheted szétszedtem már vagy két tucatot de a könyve is ezt írja.Ha ott nincs a szám akkor baj van mert ha esetleg AF" es az a szám is mellé van akkor beütve.Sajnos volt már nekem is olyan kedves"eladó aki rám akarta dumálni,hogy a szám felül van mind a simsonon,ilyen motort nem szabad megvenni kis TS böl az tutira sáros.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
hát a segéd vázon láttam a alváz számot de a motor blokkon pedig nem de valahol azt olvastam hogy ahol a blokk szám ott van az alváz szám is akkor eböl mi igaz
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A motorszámot a motorblokk bal oldalán elöl találod meg, a vázszámot szintén a bal oldalon az ülés alatt a segédváz aluöntvényére szegecselt táblán. De ez nem elektronika topic.kovakos20 írta:helllo valaki segítsen létszíves az lenne a kérdésem hogy az mz ts 125 ccm es en és eböl is az a fajta amelyiknek a km óra a lámpába van ezen a motoron hol találom a motor és az alváz számot előre is köszi
Re: Elektronika
helllo valaki segítsen létszíves az lenne a kérdésem hogy az mz ts 125 ccm es en és eböl is az a fajta amelyiknek a km óra a lámpába van ezen a motoron hol találom a motor és az alváz számot előre is köszi
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
fritz írta:ESETLEG VALAKI MAST TUDNAL AJANLANI ?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez hozzám tévedt:
"Üdv!
Nekem vannak tapasztalataim a mustang gyújtással. Egy ts 125-be tettem,és sajna igen kevés a töltés, 2,5-3 volt. Több ötletem is van, lehet a mágneseket kellene újra delejeztetni, az állórészt újra tekercseltetni. Kettő komplett mustang gyújtásom is van, mind kettővel, ugyan az a jelenség. Mivel kellett maratnom egy közdarabot,ami ugye a blokkhoz fogatja a gyújtás állórészét, nincs kizárva az sem, hogy a forgórész nem az eredeti helyén fut. Akkuról működött, és nem volt vele bajom. Sőt, talán egy kicsit könnyebb a jaffa forgórésze,mint az MZ-é, és jobban vette a lapot.
Kérdezz nyugodtan, ha kell lefényképezem hogyan oldottam meg a felfogatást. Hétvégén talán hazajutok."
csoka írta pü-ben, de ez nem nekem szól.
"Üdv!
Nekem vannak tapasztalataim a mustang gyújtással. Egy ts 125-be tettem,és sajna igen kevés a töltés, 2,5-3 volt. Több ötletem is van, lehet a mágneseket kellene újra delejeztetni, az állórészt újra tekercseltetni. Kettő komplett mustang gyújtásom is van, mind kettővel, ugyan az a jelenség. Mivel kellett maratnom egy közdarabot,ami ugye a blokkhoz fogatja a gyújtás állórészét, nincs kizárva az sem, hogy a forgórész nem az eredeti helyén fut. Akkuról működött, és nem volt vele bajom. Sőt, talán egy kicsit könnyebb a jaffa forgórésze,mint az MZ-é, és jobban vette a lapot.
Kérdezz nyugodtan, ha kell lefényképezem hogyan oldottam meg a felfogatást. Hétvégén talán hazajutok."
csoka írta pü-ben, de ez nem nekem szól.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok! Én nem.frensis írta:Üdv !
A "veretős" motoromat szeretném átalakítani úgy, hogy ne kelljen bele aksi.
Valaki próbálkozott már ilyennel ?
Jawa mustang gyújtásra gondoltam, mivel egyezik a kúp, megszakítós(nem jeladós, kevesebb hibalehetőség) és nem kell neki aksi.
Teljesítmény nem számít mert csak első lámpa van rajta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
A "veretős" motoromat szeretném átalakítani úgy, hogy ne kelljen bele aksi.
Valaki próbálkozott már ilyennel ?
Jawa mustang gyújtásra gondoltam, mivel egyezik a kúp, megszakítós(nem jeladós, kevesebb hibalehetőség) és nem kell neki aksi.
Teljesítmény nem számít mert csak első lámpa van rajta.
A "veretős" motoromat szeretném átalakítani úgy, hogy ne kelljen bele aksi.
Valaki próbálkozott már ilyennel ?
Jawa mustang gyújtásra gondoltam, mivel egyezik a kúp, megszakítós(nem jeladós, kevesebb hibalehetőség) és nem kell neki aksi.
Teljesítmény nem számít mert csak első lámpa van rajta.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Caps lockot szerintem kapcsold ki. Mi a problémád vele? Bambi mindent megold és profi
fritz írta:ESETLEG VALAKI MAST TUDNAL AJANLANI ?
Máté írta: Szerintem legegyszerűbb ha Bambihoz viszed be, Ő bármit megcsinál.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.03.22. 22:02
- MZ-d típusa: es125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
ESETLEG VALAKI MAST TUDNAL AJANLANI ?
Máté írta:Szerintem legegyszerűbb ha Bambihoz viszed be, Ő bármit megcsinál.fritz írta:sziasztok. Pesten lenne valaki aki segitene belőni a gyujtast meg a karbit egy 125ös trophyn ?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
És hol a többi vezeték WIFI-s?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Szerintem legegyszerűbb ha Bambihoz viszed be, Ő bármit megcsinál.fritz írta:sziasztok. Pesten lenne valaki aki segitene belőni a gyujtast meg a karbit egy 125ös trophyn ?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.03.22. 22:02
- MZ-d típusa: es125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
sziasztok. Pesten lenne valaki aki segitene belőni a gyujtast meg a karbit egy 125ös trophyn ?
Re: Elektronika
Kétféle kivitel volt a ts mz-ből. A STANDART és a DELUXE. A standartnak csak km órája volt a lámpatestbe épitve és alacsony kormány,és nem volt a blokk felső részén fordulatszámmérő kihajtás.kovakos20 írta:HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
A deluxenak fordulatszámmérője krómózott tankbetétje magas kormánya van.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
szider írta:Szép jó estét..
Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
Nekem is zselés van. 6v-os 250/1 Én nem csináltam semmit csak beraktam, de el kellett fordítani mert nem fért a másik helyére.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
A válasz egyszerű: van a standard TS (egyszerűbb kivitel annak van a sebességmérője az első lámpába és kevesebb króm alkatrész alacsony kormány majdnem egyenes ...)és van a De Luxe (az a ford merős és a tank krómbetétes magas kormány mind ETZ-n...) Mind a 125 mind a 150 be volt,elvileg ha jól emlékszem a 80-as évekbe ha lehetett kapni akkor is jelentős volt az árkülönbség köztük azt hiszem pár ezres is akár de ezt idősebb motoros kollégák jobban tudják.kovakos20 írta:HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég