
Kipufogó
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
jajj elfelejtettem h a levegõbefújó lehet raketa porszívó is. de errõl a kiégetésrõl z25z-nek van egy cikke a wiki-ben. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én úgy szoktam hogy régi lyukas nadrágokból hosszú és kb 3-4 centi céles csíkokat vágok, átitatom gázolajjal, fogok egy hosszú hajlékony acélpálcát, feltûzöm a végére és úgy vezetem bele a könyökbe. A dobba meg ha elég ügyes vagy ugyanezzel a technikával még acélpálca sem kell, viszont a dobba tegyél rendesen ilyen kanócot, akár úgyis hogy bottal végigtolod bele, a vékony csík meg csak a begyújtást szolgálja. A legjobb, ha kompresszorra felraksz egy levegõspisztolyt, és azzal adod neki a zokszigént
de ha van otthon egy rossz hûtõgépkompresszorod, vagy autókompresszorod, akkor ilyen vékony szûkítõvel amit a focilapda felfújáshoz használ az ember az is megfelel
Ja és ajánlott szeles idõben végezni, hogy nehogy megfulladj!
Jó füstölést!





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
a hangján meg a fogyasztásán kívül nem növel semmit... meg lehet nézni hogy 50-es 70-es robogókon mekkora hordó rezókat raknak, majd pont egy ekkora tölcsér szolgálna ki egy 250-es kétütemût... nevetséges ez a "sportkipufogó" már külsõre isNerbi írta:Láttam a Mo-Fa-Ker kínálatában a 250 -es Etz-re sportkipufogót
fekete-cróm színben 5350 HUF-ért ! Erõsen gondolkodom rajta !
Most egy utángyártott van felszerelve
a motoromra , de hátha jobb lenne ezzel a sport típussal !
Mit tanácsoltok , megvegyem ? Mi a tapasztalatotok róla ?
Baráti üdv :
Nerbi

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
jol van fiuk megkovetlek benneteketbambi írta:Mátol zizinek is az tõmíti a kipufogójátSamu írta:Mai napig nem értem meg mi ezen olyan hihetetlen Zé? Nekem a Simson, a kis ETZ és most a 251 is ezzel van tömítve, és tökéletes. Nem olyan mint az azbeszt zsinór, h kifújja ha rosszul tekered fel stb. Mindenki ellenkezik de nem próbálja ki senki. Bocs, csak nem értem... na mindegy.


Mátol zizinek is az tõmíti a kipufogójátSamu írta:Mai napig nem értem meg mi ezen olyan hihetetlen Zé? Nekem a Simson, a kis ETZ és most a 251 is ezzel van tömítve, és tökéletes. Nem olyan mint az azbeszt zsinór, h kifújja ha rosszul tekered fel stb. Mindenki ellenkezik de nem próbálja ki senki. Bocs, csak nem értem... na mindegy.
z25z írta:...mas pedig fbs-sel tomiti. Mondjuk a legutobbi verzioval ketsegeim vannak, mert az fbs ha jol emlekszem 200 max 300 fokig hoallo.

Mai napig nem értem meg mi ezen olyan hihetetlen Zé? Nekem a Simson, a kis ETZ és most a 251 is ezzel van tömítve, és tökéletes. Nem olyan mint az azbeszt zsinór, h kifújja ha rosszul tekered fel stb. Mindenki ellenkezik de nem próbálja ki senki. Bocs, csak nem értem... na mindegy.
z25z írta:...mas pedig fbs-sel tomiti. Mondjuk a legutobbi verzioval ketsegeim vannak, mert az fbs ha jol emlekszem 200 max 300 fokig hoallo.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
valamelyik nap én is lepakoltam a hengert, aztán vissza, vissza kellett tenni a kipufogót is, elsõ tekerésre én is szembesültem a helyzettel hogy itt valami nem stimm mert kb 1 centit lógott és nem lehetett tovább tekerni, ekkor benzines fogkefével kitakarítottam a menetet, aztán drótkefével a hollander menetét is, tele volt sárral mondanom sem kell
2. tekerésre a helyére ment és már csak meg kellett jól húzni
szóval szerintem annyi a dolog hogyha nem megy tovább akkor kiteker és újra beteker, hátha a jó helyre kap
gyanítom hogy levételkor nem lógott másfél centit úgyhogy fölösleges az áthidaláson gondolkodni, helyére kell tekerni és kész
2. tekerésre a helyére ment és már csak meg kellett jól húzni
szóval szerintem annyi a dolog hogyha nem megy tovább akkor kiteker és újra beteker, hátha a jó helyre kap
gyanítom hogy levételkor nem lógott másfél centit úgyhogy fölösleges az áthidaláson gondolkodni, helyére kell tekerni és kész
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
hát most apró darabokra lett szedve az egész motor és elötte tök jó illeszkedett ugyhogy nemtudom!!!z25z írta:1,5 cm-es hezag ?????????? hol?????? a konyok szepen illeszkedik a kiomlo csatornaba a menetes reszebe belehuzod a hollandert es fixen tartja. gyarilag nem kell semmi csak melegen utanahuzni a hollandernek es minden a kipuffba megy. le-fel szereles utangyartott konyok esetben lehet a konyok kiomlo feloli resze nem illeszkedik korkorosen a helyere, ekkor fordulhat elo a folyas, de az nem igazan "benya"!!! a 2T motorok mukodesi elvet ugye ismered.....(de egy kis emlekezteto) nem szelepvezerlesu, hanem dugattyuvezerlesu, mig a 4T nel minden 2-ik fotengelyfordulatra jut egy hasznos utem, addig a 2T-nel minden fotengelyfordulatra, de hiaba ez, nem lesz dupla akkora hatasfoka, ha jol emlekszem csak kb 33%-kal. (vagy az a veszteseg es 66-tal? jajj de regen tanultam eztWALKER írta:köszi az ötleteket de már ezek nekünk is eszünkbe jutottak de az a baj hogy ez egy 1.5 cm hézagot kell áthidalni
ez már annyira nem is érdekel csak az hogy miért folyik a kipufogó könyöknél a benya, és hogy hogy lehet ezt megszüntetni???) A dugattyuvezerles, valamint keresztoblites miatt a felomlokon jovo friss keverek nem csak kitolja az elegett gazt, hanem valamennyire keveredik is, ez fizika.... Ergo a frissbol kimegy valamennyi a kipuffba az elegettbol visszamarad. A dugattyuvezerles viszont nemcsak a kiomlore, hanem a beomlore is hatassal van. . Emiatt van az, hogy a szivocsonk belulrol mindig olajos-benzines, oda is visszahat. szaz szonak is egy a vege 1,5 cm az kibaszottkurvasok, 1,5 mm is. amit latsz folyast az adodik a mukodesi elvbol, nem kapattad ferden bele a hollandert? jo tipusu konyok van rajta?
Tipp.: vegyel egy szocimotorokkal foglalkozo boltban mz konyok-henger tomitest 70-90 FT-ert beteszed, meghuzod, megmelegited a mocit, melegen utanahuzod, es elvileg happy....
Udv!
ui.: na ez lassan mehet a wikibe
félrekapatni meg tuti hogy nem kapattam mert nem egyszer próbáltam meg és mindig ugyanabba a menetbe ment bele
ja és a menet is jó a hengerben és a hollanderen is
ugyhogy teljes tanácstalanság!!!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
1,5 cm-es hezag ?????????? hol?????? a konyok szepen illeszkedik a kiomlo csatornaba a menetes reszebe belehuzod a hollandert es fixen tartja. gyarilag nem kell semmi csak melegen utanahuzni a hollandernek es minden a kipuffba megy. le-fel szereles utangyartott konyok esetben lehet a konyok kiomlo feloli resze nem illeszkedik korkorosen a helyere, ekkor fordulhat elo a folyas, de az nem igazan "benya"!!! a 2T motorok mukodesi elvet ugye ismered.....(de egy kis emlekezteto) nem szelepvezerlesu, hanem dugattyuvezerlesu, mig a 4T nel minden 2-ik fotengelyfordulatra jut egy hasznos utem, addig a 2T-nel minden fotengelyfordulatra, de hiaba ez, nem lesz dupla akkora hatasfoka, ha jol emlekszem csak kb 33%-kal. (vagy az a veszteseg es 66-tal? jajj de regen tanultam eztWALKER írta:köszi az ötleteket de már ezek nekünk is eszünkbe jutottak de az a baj hogy ez egy 1.5 cm hézagot kell áthidalni
ez már annyira nem is érdekel csak az hogy miért folyik a kipufogó könyöknél a benya, és hogy hogy lehet ezt megszüntetni???

Tipp.: vegyel egy szocimotorokkal foglalkozo boltban mz konyok-henger tomitest 70-90 FT-ert beteszed, meghuzod, megmelegited a mocit, melegen utanahuzod, es elvileg happy....
Udv!
ui.: na ez lassan mehet a wikibe

- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Mofakernél is van valami alumínium tömítõgyûrû kipuf.-hoz...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Egyszerubb lett volna ha veszel egy boltban kaphato kb. 70 ft-os rezgyurut (azbesztbetetes) ez is ungarise termek, de legalabb jo a merete, van aki azbeztzsinorral csinalja, mas pedig fbs-sel tomiti. Mondjuk a legutobbi verzioval ketsegeim vannak, mert az fbs ha jol emlekszem 200 max 300 fokig hoallo.
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
Tegnap szétkaptam a kipufogót. Aztán felraktam mondom kerülök 1 kört és akkor vettem észre h nem húztam meg rendesen a csavart a dob és a könyök csatlakozásánál ! És itt ugye nem csúszott szét teljesen csak annyira h mikor a dob végén vannak azok a csatlakozók azok rajta voltak de köztük a rés nem volt teljesen belecsúsztatva a könyökbe. Egyrészt azt észleltem jobb lett a hangja , másrészt pedig mintha jobban ment volna .
De ennek ellenér normálisan összeraktam, és úgy használom majd másrcius közepétõl, még megy a szervíz
Véleményetek valakivel volt már ilyen ? Vagy lehet h régen mentem vele ?







Köd elõttem, füst utánam !!
[-=UNW-042=-]

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szevasz Hipo" én is csatlakozom az elötem szóló kolegákhoz,felesleges pénzmag szorás inkább vegyél valami hasznosabb dolgot esetleg gyári vagy utángyártott dobot persze tipus azonost.Saját tapasztalat én is kb 17 évig jártam egy igaz gyári de piszkált kipuf-al de soha nem volt az igazi a teljesitmény,most vezem rá egy utángyártotat"és csodát müvelt komolyan sokal jobb.Sajnos én saját káromon tanultam meg kell a gyári fojtásos kipuf páne a 125-150 re,Simsonon volt már nekem is gagyi"rezó de csak a hanja lett nagyobb és persze az étvágya nem is sokáig volt meg tehát szerintem felesleges.
Teljesen egyetértek.
A bolti rezók csak tönkrevágják a motort,viszont ha nem vagy versenyzõ,sztem tök fölösleges maxi sok gubát adni egy jó rezó tervezéséért.Más motor kipuját rárakni ugye megintcsak nem jó.
Szerintem ha van egy jó gyári v utángyártott,de a gyárit mintázó dob,annál nem kell jobb.
A bolti rezók csak tönkrevágják a motort,viszont ha nem vagy versenyzõ,sztem tök fölösleges maxi sok gubát adni egy jó rezó tervezéséért.Más motor kipuját rárakni ugye megintcsak nem jó.
Szerintem ha van egy jó gyári v utángyártott,de a gyárit mintázó dob,annál nem kell jobb.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szerintem minél elõbb kerítesz rávaló dobot (nem kell õrülten hajkurászni a gyárit,nekem is utángyártott,mégsincs baj vele),annál jobb.
A széthajtás ellen meg a nagyobb fojtás nem véd,gondold el,a nagyobb fojtás miatt nem megy úgy,ezért jobban tekered a szarvát,több elégetett üzemanyag=nagyobb hõmennyiség,nagyobb melegedés...
A széthajtás ellen meg a nagyobb fojtás nem véd,gondold el,a nagyobb fojtás miatt nem megy úgy,ezért jobban tekered a szarvát,több elégetett üzemanyag=nagyobb hõmennyiség,nagyobb melegedés...
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
ecsém tanuljátok már meg hogy a fojtás PONTOS JÉ
hihetetlen...... mindenhol ly-vel írják rendre hibásan, ennyire mûveletlenek ne legyünk már
a folyás már ly-s tényleg, de a fojtás pontos, tudjátok, szótõ fojt...
jah és a muszáj is pontos jé
egyebet nemtook mondani
hihetetlen...... mindenhol ly-vel írják rendre hibásan, ennyire mûveletlenek ne legyünk már
a folyás már ly-s tényleg, de a fojtás pontos, tudjátok, szótõ fojt...
jah és a muszáj is pontos jé
egyebet nemtook mondani
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
RR_ZOZY írta:Hali Etusdriver!
Ha 150-es dob van a 250-esen, akkor ne várj, hanem sürgõsen rúgd le róla. Ennél még az is jobb ha 6000 Ft-os utángyártott dobot veszel rá.....
Köszi Zozy!
Addig, amíg el nem érem a 300 km addig szerintem jó. Legalább nem tudom széthajtani a blokkot a nagyobb folytás miatt. Utána leveszem róla, mert ugye utána már eltunyulhat és azt nem szeretném!
By. Mészy
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Hali Etusdriver!
Ha 150-es dob van a 250-esen, akkor ne várj, hanem sürgõsen rúgd le róla. Ennél még az is jobb ha 6000 Ft-os utángyártott dobot veszel rá.....
Ha 150-es dob van a 250-esen, akkor ne várj, hanem sürgõsen rúgd le róla. Ennél még az is jobb ha 6000 Ft-os utángyártott dobot veszel rá.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
Nekem épp ez a bajom!
Szerintem egy 150-es ts dobbal vettem a 250-es etz, mert úgy visszafolytja, mint a sz*r.....
Nagyobb emelkedõn alig bírok vele felmenni:S
Ezért is, amint bejáratom a gépet dobom is le róla a kiput és akkor egy Etz dobot szerettem volna rá:$
De mivel nem találok gyárit marad az utángyártott:S
Ez van.....
Szerintem egy 150-es ts dobbal vettem a 250-es etz, mert úgy visszafolytja, mint a sz*r.....
Nagyobb emelkedõn alig bírok vele felmenni:S
Ezért is, amint bejáratom a gépet dobom is le róla a kiput és akkor egy Etz dobot szerettem volna rá:$
De mivel nem találok gyárit marad az utángyártott:S
Ez van.....
By. Mészy
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szerintem más a TS és az ETZ,én is nézegetem és már nem bánom,hogy maradtam a TS nél most kb 1000km van az új ba és elég szépen muzsikál nem is hitem volna.Majd a nyári melegre leszek kiváncsi ki e birja vagy szétég vagy nem.Egyébként ha kézbe veszed mind a ketöt érezhetõ a sujkülömbség is a TS nehezebb lehet kicsit több a fojtás benne,és amit én néztem annak (ETZ)kb 2mm relnagobb volt a végnyilása is.
nekem még a gyári is megvan amit a képeken láttok az eggy roncsról van horpadt rozsdás de hát ifjúi hévvel áthangoltam a régit meg szépen eltettem de valami malõr folytán (a mindent elhurcoló kutyusom jóvoltából) sajna a gyári megázott vagy kétszer és berozsdásodott most vehetek én is kisiparit de lehet etzét veszekrá
aki jogsi nélkül motorozott 10évig 

-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
Hali!z25z írta:En hozom az ellenpeldat: a wikin irtam egy szosszenetet a kipufogo kitakaritasarol, ott emlitettem, hogy az en utangyartottam nem birt ki meg 10 000 km-t sem szethullottak benne a lemezek. szoval gyari vs. utangyartott 1-0. Esteleg vegyel bontasbol egy kulsore szamodra elfogadhato allapotut, ami nincs "athangolva" olcson es kipucolas.....en ezt tennem.
Bízom benne hogy az enyém nem fog szétpotyorászni.... nekem azért kellett mert a gyárit összemarcangolta az akkusav az elsõ tulaj jóvoltából (vagy a második?!) meg hopradás is volt rajt, ergo majdnem kukás.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég