Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztosAndrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?
Elektronika topik - a pokol kapuja
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Re: Elektronika
Univerzális tisztítóspray vagy féktisztítóspray mehet neki.Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? 
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia !fores írta:frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket![]()
![]()
![]()
..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el
![]()
,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
Hétvégén mentem pár kört a faluban, nem nagyon foglalkoztam vele, ma jöttem haza a koleszból, nekünk nincs most 1 hétig tanítás.
Szénkefék nincsenek leragadva.
Majd holnap nekiállok, elmosok mindent, ha nem megy akkor kipróbálom az ellenállás tekercs cserét.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Másik gyertya?affaire írta:Értem!kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket
..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el
,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket
fores
Re: Elektronika
Értem!kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
- kupi
- bajnok

- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Üdv!
Most meg az lenne a problémám hogy dadogva jár a motor mintha kihagyna a gyújtása, meg mintha nem pörögne fel teljesen.
Új a megszakító a kondi meg a gyujtótekercs is.
S-50 simsonról van szó!
Valami ötlet?
Most meg az lenne a problémám hogy dadogva jár a motor mintha kihagyna a gyújtása, meg mintha nem pörögne fel teljesen.
Új a megszakító a kondi meg a gyujtótekercs is.
S-50 simsonról van szó!
Valami ötlet?
Re: Elektronika
Sajnos az új gyertya nem oldotta meg a problémáját,de az új gyújtótekercs az már igen!nova001155 írta:csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff.affaire írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Szal Gyújtótekercs volt a baja úgy néz ki mert az újjal indul...
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz.
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3145
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz. 
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aksim új, baloldalt ellenőriztem a kontaktokat, ott minden rendben sztem.Andrá$ írta:Talán fesszab gond?frensis írta:Üdv !
Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
![]()
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.vagy talán akksi, én azért mégegyszer negnézném az érintkezőket vezetékvégeket lehet hogy az állstól eloxidálódtak
Egy helyi kubikus azt mondta mindent mossak el, meg cseréljem ki az ellenállás tekercset.
Lehet ez lesz.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
Köszönöm szépen leviszem melóhelyre a villamos szakinak meg amit írtál azt isjura györgy írta:szia Sleek én már cseréltem ,nem nagy meló de körültekintően csináld,először vásárolj csúszógyűrűt csak akkor fogj neki,le veszed a forgó részt ,leveszed az excentert , a vasmag és a csúszógyűrű közt van bandázsolás ezt óvatosan lebontod, akkor már hozzá férsz a forrasztáshoz - a vezetéket félre hajtod ,van a végén az az alátét, le veszed ha ez meg van a csúzsógyűrűt lehúzod ,kicsit szorul mert ragasztva van -ez után fel teszed az ujjat ,rögzítsd pillanat ragasztóval, a lemezkékre ráforrasztod a vezetéket, körbetekered cérnával vagy vékony spárgával ami át kell itatni - a festék is jó. kívánok hozzá jó munkát
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Talán fesszab gond?frensis írta:Üdv !
Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
![]()
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff.affaire írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Tisztítsd ki,vagy cserélld ki a levegőszűrőt első körben,simsonnal már jártam ígyaffaire írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Re: Elektronika
Üdv!
Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
- jura györgy
- bajnok

- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia Sleek én már cseréltem ,nem nagy meló de körültekintően csináld,először vásárolj csúszógyűrűt csak akkor fogj neki,le veszed a forgó részt ,leveszed az excentert , a vasmag és a csúszógyűrű közt van bandázsolás ezt óvatosan lebontod, akkor már hozzá férsz a forrasztáshoz - a vezetéket félre hajtod ,van a végén az az alátét, le veszed ha ez meg van a csúzsógyűrűt lehúzod ,kicsit szorul mert ragasztva van -ez után fel teszed az ujjat ,rögzítsd pillanat ragasztóval, a lemezkékre ráforrasztod a vezetéket, körbetekered cérnával vagy vékony spárgával ami át kell itatni - a festék is jó. kívánok hozzá jó munkát
Re: Elektronika
Köszi megpróbálom.
- kobra
- Alapító tag

- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Az alapjárat miatt.
Re: Elektronika
Köszi megpróbálom.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára KARY 2011.03.03. 16:47-kor.
Re: Elektronika
Sziasztok!
belepakoltam a xenont de ez szerencsére nem vakít akár honnan is nézegettük annyi hogy lefelé kell állítani de nagyon! Eléggé érdekes hogy ugyanazzal a beállítással ahogy a halogénes izzó volt benne, a xenon előre világít mint a távolsági.. bekell jól állítani aztán nem vakít szerencsére
egyébként nagyon jól látni vele tényleg alig melegszik és mivel 35W -os így nem terheli meg annyira a gépet. Aki esetleg szeretne xenont tenni a motorjába szivesen segítek kicsit pár apróságot át kell alakítani. Nagyon fontos a jó beállítás mert a szembejövő közlekedőket is figyelembe kell venni. Sajnos nem mindenki gondolkozik így aki utólag szereli be a xenont az autóba/motorba. 
Jó motorozást
belepakoltam a xenont de ez szerencsére nem vakít akár honnan is nézegettük annyi hogy lefelé kell állítani de nagyon! Eléggé érdekes hogy ugyanazzal a beállítással ahogy a halogénes izzó volt benne, a xenon előre világít mint a távolsági.. bekell jól állítani aztán nem vakít szerencsére
Jó motorozást
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Asszem ,már én is jártam majdnem így nem játék!gabsic írta:Így van, pl mostanában felénk ez nagy divat, szinte minden nap jön vizsgára olyan autó aminek xenon miatt vette el a forgalmiját a rendőr.matt1989 írta:Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira...
(Zárójelben jegyzem meg hogy ezzel a gyakorlattal még egyet is értek, aki már ment le hozzám hasonlóan az útól mert a kókány módon befaragott utángyártott xenonos szembejövő elvakította, az tudja miről beszélek)
Gabsic majd fáradj már át a fék topicba,ha olvasod!
-
gabsic
- bajnok

- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így van, pl mostanában felénk ez nagy divat, szinte minden nap jön vizsgára olyan autó aminek xenon miatt vette el a forgalmiját a rendőr.matt1989 írta:Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira...
(Zárójelben jegyzem meg hogy ezzel a gyakorlattal még egyet is értek, aki már ment le hozzám hasonlóan az útól mert a kókány módon befaragott utángyártott xenonos szembejövő elvakította, az tudja miről beszélek
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Sziasztok szakik valaki cserélt már etz generátoron csúszógyűrűt? Nagy munka? Valamint ha valaki csinált már ilyent legyen szíves leírni a folyamatot.
Köszönöm szépen

Köszönöm szépen
Re: Elektronika
köszi szépen lehet akkor adok neki 
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaseagateh írta:sziasztok! szeretnk vásárolni egy xenon szettet a motorba alulfesz és túlfesz védelemmel találtam egy szettet szerintetek bele lehet barkácsolni? válaszokat köszönöm előre is kösz
Mindenképp megoldható, csak relézd meg és ne a gyári bilux kapcsolón keresztül menjen a fesz. Sok lesz neki és beég!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... 
Re: Elektronika
sziasztok! szeretnk vásárolni egy xenon szettet a motorba alulfesz és túlfesz védelemmel találtam egy szettet szerintetek bele lehet barkácsolni? válaszokat köszönöm előre is kösz
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Erős led-ek az izzók helyére!Peti enduró/sm írta:Üdv!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
Peti enduró/sm
- babakocsis

- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2011.02.25. 00:00
- MZ-d típusa: ETZ 250
Re: Elektronika
Üdv!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Re: Elektronika
Oké. Köszönöm, akkor majd megnézem.
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ha nem világít a visszajelző az jó jel, legalább a generátorod működik. Sajnos ettől még lehet gond a töltéssel. Meg kellene mérned, vagy méretned szakemberrel, hogy menyit tölt. Az akkut is érdemes megnézni, hogy jó e.
A gyertyafeketedés az egy másik probléma, valószínűleg nem a töltés okozza. Legvalószínűbb hogy karburálási probléma, vagy rossz hőértékű gyertya is lehet benne. Esetleg egyszerűen rövid távokon használod.
A gyertyafeketedés az egy másik probléma, valószínűleg nem a töltés okozza. Legvalószínűbb hogy karburálási probléma, vagy rossz hőértékű gyertya is lehet benne. Esetleg egyszerűen rövid távokon használod.
Re: Elektronika
Jajj, hát akkor ezt benéztem
Azt hittem h ugyan úgy van, mint a simsonnál, hogy töltő, gyújtó, meg világytótekercs. De akkor ezekszerint nem.
Amikor ráadom a gyújtást akkor a piros lámpa világít, beindítás után elalszik, az akkor úgy jó azthiszem. Akkor ez alapján a töltéssel nincs gond?
És akkor a gyertya is azért feketedett be, mert a gyújtás a rossz? és nem azért mert a világítás "leszívta" az áramot?( ha az egyáltalán lehetséges)
Köszönöm a segítségeket
Amikor ráadom a gyújtást akkor a piros lámpa világít, beindítás után elalszik, az akkor úgy jó azthiszem. Akkor ez alapján a töltéssel nincs gond?
És akkor a gyertya is azért feketedett be, mert a gyújtás a rossz? és nem azért mert a világítás "leszívta" az áramot?( ha az egyáltalán lehetséges)
Köszönöm a segítségeket
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Vagy: gyújtótekercs: trafóAtilla írta:Szerintem ezzel a mondattal sikerült mindenkit összezavarni.Totocs írta: ...Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs...
Töltő tekercs: generátor
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Szerintem ezzel a mondattal sikerült mindenkit összezavarni.Totocs írta: ...Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs...
Re: Elektronika
Igen látszik,de van akinek már másikat vett,de nem módosította az adatlapját:Totocs írta:ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva?
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
125 etz gyárilag generátoros abban nincs se világító se töltő tekercs egy 3 fázisú generátor biztosítja a cuflát a motornak szerintem nincs töltésed valamiért kezdésnek mért meg multival hogy tényleg nincs. utána kezd megsasolni a generátor csúszógyűrűit szénkeféket sarukat minden oké e nincs e valami valahol le-esve majd ugyanezt a fesszabnál is meg kell nézni mármint a sarukat. A töltésjező pirosod rendeltetészerűen műkszik? Gyújtást ráadod kivilágít motor indul és elalszik? vagy nem is valágít kisem alszik? egyébiránt itt van sok okosság érdemes átnézni mégmielött bárminek nekiugranál.Totocs írta:ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva?
http://mzclubhungary.com/index.php?opti ... &Itemid=18
Jó olvasást.
Re: Elektronika
ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? 
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Mien gép ez mert ha mz ről beszélsz és gyári a rendszere akkor nem igazán tudod mi van benne töltő világító tekercs :/ ha gyári a rendszere és üres az akkud csak annyit kap hogy beinduljon akkor tölt a generátor ha tz. De a leírásod alapján szerintem gáz van a töltéseddel. kezdésnek tisztázzuk a géped típusátTotocs írta:Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Re: Elektronika
Típus?Totocs írta:Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Re: Elektronika
Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Dehogy akarom cserélni! Nekem tökéletes ez így ahogy van csak gondoltam rákérdezek. Az tény ez a gyujtás csodákra képes! Megszakító mikor új volt is ment a gép, de mikor ezt beletettem sokkal jobb lett! 
Annó volt itt róla szó szellem haverunk beszélt róla ha jól emlékszem a VFR 750 (TEC) a tuti trafó ügyben. Ha rosszul emlékeznék elnézést pár éve volt ez már (2008 talán)! Ha majd egyszer talán gond lesz beszerzek valami hasonló japo cuccot!
Annó volt itt róla szó szellem haverunk beszélt róla ha jól emlékszem a VFR 750 (TEC) a tuti trafó ügyben. Ha rosszul emlékeznék elnézést pár éve volt ez már (2008 talán)! Ha majd egyszer talán gond lesz beszerzek valami hasonló japo cuccot!
- Perec
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Azért nem szoktunk (trafót) cserélni, mert elégséges a gyári szikra. A gyári trafó 2A-t vesz fel. Valamilyen régi, elektronikus gyújtású járgányéval lehet erősíteni, esetleg 6V-ossal, de ez problémákkal jár...esetleg pl. csökken a megbízhatóság, ahelyett, hogy nőne.
Szóval mielőtt vaktában cserél valaki jobb, ha kiműveli magát.
Idézet a zsiguli.hu-ról:
2009-11-29 18:07:39 - sevenhill
A wartburg1.3 trafót megfelelőnek találom, kb. 6-8A lesz a csúcsáram, ezt a fetek is kibírják, és a szekunder feszültség és a szikrateljesítmény is nagyobb lesz. A Samara trafót én nem javaslom, mert annak a primer ellenállása kb. 0.6-0.7 ohm, így a csúcsáram 20A is lehet. Rajtafelejtett gyújtáskapcsolónál túlmelegedhet a vezeték, és a feteket is kinyírhatja. A Samara gyári gyújtómodulja elektronikus áramhatárolással (8A-nél megfogja az áramot) rendelkezik. A rajtahagyott áramot pedig néhány másodperc után lekapcsolja, ha nem jön a bemenetére a jeladótól impulzus.
/forrás: http://www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=360 /
Szóval mielőtt vaktában cserél valaki jobb, ha kiműveli magát.
Idézet a zsiguli.hu-ról:
2009-11-29 18:07:39 - sevenhill
A wartburg1.3 trafót megfelelőnek találom, kb. 6-8A lesz a csúcsáram, ezt a fetek is kibírják, és a szekunder feszültség és a szikrateljesítmény is nagyobb lesz. A Samara trafót én nem javaslom, mert annak a primer ellenállása kb. 0.6-0.7 ohm, így a csúcsáram 20A is lehet. Rajtafelejtett gyújtáskapcsolónál túlmelegedhet a vezeték, és a feteket is kinyírhatja. A Samara gyári gyújtómodulja elektronikus áramhatárolással (8A-nél megfogja az áramot) rendelkezik. A rajtahagyott áramot pedig néhány másodperc után lekapcsolja, ha nem jön a bemenetére a jeladótól impulzus.
/forrás: http://www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=360 /
hell írta:"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
- Matee86
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
trabi?hell írta:"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
Valahol olvastam valami ilyesmit,én nem értek annyira hozzá.
Köszönöm Sub-ee a válaszod,a cikked jobban átolvasva én is rájöttem,hogy hülyeséget gondoltam.Valamiért úgy gondoltam,hogy a tranzisztoros gyújtás által növekszik az áramerősség,ami nagyobb szikrát generál,ezáltal jobban ég el az üzemanyag,emiatt nőhet a teljesítmény,ill csökken a káros anyag kibocsátás..... de mondom ,hogy én nem értek hozzá!
Ezért jó ,hogy vagy Te!Egyébként Pécsen tanulsz még?
Mert azért az Mz a király....!:)
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia VándorVándor 84 írta:Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
A bimetálos relé okozza ezt a jelenséget a rezgés és a magas töltőfeszültség miatt!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


