Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztos :-k de tekercselés meg ilyen olyan vackoknak nem tesz kárt lehet még féktisztító vagy WD-40. persze levegővel kombinálva kiv.: sebbenzin az elpárolog magátol.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Andrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
Univerzális tisztítóspray vagy féktisztítóspray mehet neki.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

fores írta:frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket [-X [-( #-o :-k ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el :-" :-" ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
Szia !

Hétvégén mentem pár kört a faluban, nem nagyon foglalkoztam vele, ma jöttem haza a koleszból, nekünk nincs most 1 hétig tanítás.
8)
Szénkefék nincsenek leragadva.
Majd holnap nekiállok, elmosok mindent, ha nem megy akkor kipróbálom az ellenállás tekercs cserét.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

affaire írta:
kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Értem!
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
Másik gyertya?
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

frensis..Na,van már töltésed?Ha nincs,irj segitek !Az előtét ellenállás a gerjesztéshez kell.gonot akkor okoz,ha már elfeketedett,mert a sz""""ul belőtt,vagy nem helyeseen működő szabályzó miatt az ellenállás flizitja a tekercset,és leégeti a lakkott a rézdrótrol..könnyen megállapitható,meleg,és büdös..Nézd meg a szénkefetartókat is,nem e tapadt bele a kefe,könnyen járjon.Egy rugócserével(nekem speciel bevállt a tollrugó is)utánfeszithető a kefe..Ha hamar melegszik,v szikrázik nagyon,amikor ráadod a lámpát,akkor a kommutátor csillámai között felgyülemlett a szénpor(benzines lemosás,kikapircsolás egyesével a rovátkákbol)De ha be mered vállalni egy finom papirral(gyufa oldala)felis csiszolhatod a kommutátort(nekem se volt tölzésem egy hete,WD40 prickoltam rá,és megjárattam...lett...
Ha nincs továbbra se,irj.Ezzel a szakemberekkel az a baj,hogy néha túreagálják..Évekkel ezelőtt jött a páromtol a fon,hogy megállt a motor,menjek.Mire odértem,már 4-5 melós kezdte bontani a karbit,és"az akksi.."-"a gyújtás" szavakat hangoztatva bizonygatták hozzáértésüket [-X [-( #-o :-k ..Nos,odaértem,gyujtás ráad,ok,ránéztem a benzincsapra,takarékra állit..és beindult..A szakemberk hátratett kézzel szivárogtak el :-" :-" ,és pakolták el a bicskát,amivel a karbit akarták lebontani...
fores
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

kupi írta:Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
Értem!
Nos a kondi az német benne az is volt de raktam bele újat. Bár én kételkedek benne hogy német de azt mondják rá!
Sztem a németek nem gyártják már. Minden kínai:D
Karbi tuti nem csinál ilyeneket az kizárva!
Megszakítót is 2ot is probaltam ugyanaz volt az eredmény!
Még arra tudok gondolni hogy a gyujtótkercsből kijövő réz vezeték/drót, nem tökéletesen érintkezik ezért azt össze kell forrasztani meg egyúttal kicserélem a gyujtókábelt is. Mást már igazából nem tudok!
Még a rossz szimering is lehet baj, de az sztem nem igy jelentkezne. Azzal max nem tudnék nagyon alapjáratot állítani.
Holnap legelek még rajta kicsit!
Kösz a választ!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia
Lehet valami nem 100% os akár az új alkatrészek is lehetnek hibásak pl: a kondi"én simsonba és MZ be is csak a német típust ajánlom minden más felejtős!(Megismerhető arról,hogy nem egy csavar hanem anya van az érintkezőjén a dugója is teli műanyag és nem egy sima bakelit lap állatlába fehér) és nem olcsó.De a megszakító is lehet vackeráj én már jártam így is,a gyertyának meg csakis BRISK N14C a tuti de lehet valami zárlat van érdemes másnap higgadtan újra nekikezdeni.de ha biztos akarsz lenni egy másik tutira működő karbit felraksz és akkor kezdődhet a keresgetés a gyújtás körül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Most meg az lenne a problémám hogy dadogva jár a motor mintha kihagyna a gyújtása, meg mintha nem pörögne fel teljesen.
Új a megszakító a kondi meg a gyujtótekercs is.
S-50 simsonról van szó!
Valami ötlet?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

nova001155 írta:
affaire írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff. :D
Sajnos az új gyertya nem oldotta meg a problémáját,de az új gyújtótekercs az már igen!
Szal Gyújtótekercs volt a baja úgy néz ki mert az újjal indul...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz. :-k
Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Andrá$ írta:
frensis írta:Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Talán fesszab gond? :roll: vagy talán akksi, én azért mégegyszer negnézném az érintkezőket vezetékvégeket lehet hogy az állstól eloxidálódtak :roll:
Aksim új, baloldalt ellenőriztem a kontaktokat, ott minden rendben sztem.
Egy helyi kubikus azt mondta mindent mossak el, meg cseréljem ki az ellenállás tekercset.
Lehet ez lesz.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

jura györgy írta:szia Sleek én már cseréltem ,nem nagy meló de körültekintően csináld,először vásárolj csúszógyűrűt csak akkor fogj neki,le veszed a forgó részt ,leveszed az excentert , a vasmag és a csúszógyűrű közt van bandázsolás ezt óvatosan lebontod, akkor már hozzá férsz a forrasztáshoz - a vezetéket félre hajtod ,van a végén az az alátét, le veszed ha ez meg van a csúzsógyűrűt lehúzod ,kicsit szorul mert ragasztva van -ez után fel teszed az ujjat ,rögzítsd pillanat ragasztóval, a lemezkékre ráforrasztod a vezetéket, körbetekered cérnával vagy vékony spárgával ami át kell itatni - a festék is jó. kívánok hozzá jó munkát
Köszönöm szépen leviszem melóhelyre a villamos szakinak meg amit írtál azt is :) \:D/
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

frensis írta:Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Talán fesszab gond? :roll: vagy talán akksi, én azért mégegyszer negnézném az érintkezőket vezetékvégeket lehet hogy az állstól eloxidálódtak :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
](*,)
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

affaire írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
csere másik gyertya mivel ha simán szikrázik hengeren kívül nyomás alatt már nem biztos olyan biztató a helyzet nekem épp most volt ugyan ez az 51 es simomon hazaérek vele szépen pütyög azt gondol egyet megáll rugdoshatom meg tolhatom az a gyertya gatya kivettem szépen kivan égetve ad olyan szikrát a lovat agyoncsapja csere másik gyertya pöc-röff. :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

affaire írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Tisztítsd ki,vagy cserélld ki a levegőszűrőt első körben,simsonnal már jártam így :D
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy: Miért nem indul a motor ha van szikra?
Gyújtás jó helyen van, szép kék a szikra,megszakítót cseréltük és mégse megy a motor!
Ja amugy ez simson 50es.
Már eszem sincs hozzá mi lehet a baja.
Ja gyürük ujak kompresszió van! Kaját kap.
Aki tud mondjon valami okosat!
Előre is köszönöm!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

szia Sleek én már cseréltem ,nem nagy meló de körültekintően csináld,először vásárolj csúszógyűrűt csak akkor fogj neki,le veszed a forgó részt ,leveszed az excentert , a vasmag és a csúszógyűrű közt van bandázsolás ezt óvatosan lebontod, akkor már hozzá férsz a forrasztáshoz - a vezetéket félre hajtod ,van a végén az az alátét, le veszed ha ez meg van a csúzsógyűrűt lehúzod ,kicsit szorul mert ragasztva van -ez után fel teszed az ujjat ,rögzítsd pillanat ragasztóval, a lemezkékre ráforrasztod a vezetéket, körbetekered cérnával vagy vékony spárgával ami át kell itatni - a festék is jó. kívánok hozzá jó munkát
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KARY »

Köszi megpróbálom.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Az alapjárat miatt.
KARY
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.03.03. 12:42
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KARY »

Köszi megpróbálom.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára KARY 2011.03.03. 16:47-kor.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok!

belepakoltam a xenont de ez szerencsére nem vakít akár honnan is nézegettük annyi hogy lefelé kell állítani de nagyon! Eléggé érdekes hogy ugyanazzal a beállítással ahogy a halogénes izzó volt benne, a xenon előre világít mint a távolsági.. bekell jól állítani aztán nem vakít szerencsére :) egyébként nagyon jól látni vele tényleg alig melegszik és mivel 35W -os így nem terheli meg annyira a gépet. Aki esetleg szeretne xenont tenni a motorjába szivesen segítek kicsit pár apróságot át kell alakítani. Nagyon fontos a jó beállítás mert a szembejövő közlekedőket is figyelembe kell venni. Sajnos nem mindenki gondolkozik így aki utólag szereli be a xenont az autóba/motorba. :(



Jó motorozást
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

gabsic írta:
matt1989 írta:Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... :)
Így van, pl mostanában felénk ez nagy divat, szinte minden nap jön vizsgára olyan autó aminek xenon miatt vette el a forgalmiját a rendőr.
(Zárójelben jegyzem meg hogy ezzel a gyakorlattal még egyet is értek, aki már ment le hozzám hasonlóan az útól mert a kókány módon befaragott utángyártott xenonos szembejövő elvakította, az tudja miről beszélek :smt011 )
Asszem ,már én is jártam majdnem így nem játék! [-X

Gabsic majd fáradj már át a fék topicba,ha olvasod!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

matt1989 írta:Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... :)
Így van, pl mostanában felénk ez nagy divat, szinte minden nap jön vizsgára olyan autó aminek xenon miatt vette el a forgalmiját a rendőr.
(Zárójelben jegyzem meg hogy ezzel a gyakorlattal még egyet is értek, aki már ment le hozzám hasonlóan az útól mert a kókány módon befaragott utángyártott xenonos szembejövő elvakította, az tudja miről beszélek :smt011 )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Sziasztok szakik valaki cserélt már etz generátoron csúszógyűrűt? Nagy munka? Valamint ha valaki csinált már ilyent legyen szíves leírni a folyamatot.
Köszönöm szépen =; :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

köszi szépen lehet akkor adok neki :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

seagateh írta:sziasztok! szeretnk vásárolni egy xenon szettet a motorba alulfesz és túlfesz védelemmel találtam egy szettet szerintetek bele lehet barkácsolni? válaszokat köszönöm előre is kösz
Szia

Mindenképp megoldható, csak relézd meg és ne a gyári bilux kapcsolón keresztül menjen a fesz. Sok lesz neki és beég!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Persze hogy bele lehet, csak a rendőr el ne vegye a forgalmidat és mehess műszakira... :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok! szeretnk vásárolni egy xenon szettet a motorba alulfesz és túlfesz védelemmel találtam egy szettet szerintetek bele lehet barkácsolni? válaszokat köszönöm előre is kösz
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Peti enduró/sm írta:Üdv!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Erős led-ek az izzók helyére!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Peti enduró/sm
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.02.25. 00:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti enduró/sm »

Üdv!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan tudnám az órák fényerejét növelni?
Gondolom cserélek valami erősebb izzóra, de esetleg valami számlap átalakítás? Vagy számlap főlé helyezendő izzó/led????
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Oké. Köszönöm, akkor majd megnézem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ha nem világít a visszajelző az jó jel, legalább a generátorod működik. Sajnos ettől még lehet gond a töltéssel. Meg kellene mérned, vagy méretned szakemberrel, hogy menyit tölt. Az akkut is érdemes megnézni, hogy jó e.
A gyertyafeketedés az egy másik probléma, valószínűleg nem a töltés okozza. Legvalószínűbb hogy karburálási probléma, vagy rossz hőértékű gyertya is lehet benne. Esetleg egyszerűen rövid távokon használod.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Jajj, hát akkor ezt benéztem :D Azt hittem h ugyan úgy van, mint a simsonnál, hogy töltő, gyújtó, meg világytótekercs. De akkor ezekszerint nem.
Amikor ráadom a gyújtást akkor a piros lámpa világít, beindítás után elalszik, az akkor úgy jó azthiszem. Akkor ez alapján a töltéssel nincs gond?
És akkor a gyertya is azért feketedett be, mert a gyújtás a rossz? és nem azért mert a világítás "leszívta" az áramot?( ha az egyáltalán lehetséges)

Köszönöm a segítségeket :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Atilla írta:
Totocs írta: ...Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs...
Szerintem ezzel a mondattal sikerült mindenkit összezavarni. :-D
Vagy: gyújtótekercs: trafó
Töltő tekercs: generátor
:-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Totocs írta: ...Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs...
Szerintem ezzel a mondattal sikerült mindenkit összezavarni. :-D
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1684
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Nekem is még TS van kiírva! 8) :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Totocs írta:ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? :D
Igen látszik,de van akinek már másikat vett,de nem módosította az adatlapját:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Totocs írta:ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? :D
125 etz gyárilag generátoros abban nincs se világító se töltő tekercs egy 3 fázisú generátor biztosítja a cuflát a motornak szerintem nincs töltésed valamiért kezdésnek mért meg multival hogy tényleg nincs. utána kezd megsasolni a generátor csúszógyűrűit szénkeféket sarukat minden oké e nincs e valami valahol le-esve majd ugyanezt a fesszabnál is meg kell nézni mármint a sarukat. A töltésjező pirosod rendeltetészerűen műkszik? Gyújtást ráadod kivilágít motor indul és elalszik? vagy nem is valágít kisem alszik? egyébiránt itt van sok okosság érdemes átnézni mégmielött bárminek nekiugranál.
http://mzclubhungary.com/index.php?opti ... &Itemid=18
Jó olvasást.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

ETZ 125-ös, de am nem látszik az adatlapomon h ki van írva? :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Totocs írta:Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Mien gép ez mert ha mz ről beszélsz és gyári a rendszere akkor nem igazán tudod mi van benne töltő világító tekercs :/ ha gyári a rendszere és üres az akkud csak annyit kap hogy beinduljon akkor tölt a generátor ha tz. De a leírásod alapján szerintem gáz van a töltéseddel. kezdésnek tisztázzuk a géped típusát :D.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Totocs írta:Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Típus?
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Segítséget szeretnék kérni!
Lemerült az akkumulátorom(ezt csak később vettem észre), és úgy mentem, mikor felkapcsoltam a világítást nem akart úgy menni ahogy szokott, sőt meg is állt, megnéztem a gyertyát és tiszta fekete volt, ez lehett azért, mert a világítás "leszívta" a gyújtásról az áramot? Tudom, hogy van külön gyújtó-és töltő tekercs, de mikor világítás nélkül mentem, és megpucoltam a gyeryát akkor semmi baja nem volt.
Most hétévégén feltöltöttem az akksit, és ugyanúgy befeketedett a gyergya(világítással). Ez most lehet h azért van mert rossz az akksi, vagy a gyújtást kéne beállítani?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Dehogy akarom cserélni! Nekem tökéletes ez így ahogy van csak gondoltam rákérdezek. Az tény ez a gyujtás csodákra képes! Megszakító mikor új volt is ment a gép, de mikor ezt beletettem sokkal jobb lett! :D
Annó volt itt róla szó szellem haverunk beszélt róla ha jól emlékszem a VFR 750 (TEC) a tuti trafó ügyben. Ha rosszul emlékeznék elnézést pár éve volt ez már (2008 talán)! Ha majd egyszer talán gond lesz beszerzek valami hasonló japo cuccot! :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Azért nem szoktunk (trafót) cserélni, mert elégséges a gyári szikra. A gyári trafó 2A-t vesz fel. Valamilyen régi, elektronikus gyújtású járgányéval lehet erősíteni, esetleg 6V-ossal, de ez problémákkal jár...esetleg pl. csökken a megbízhatóság, ahelyett, hogy nőne.
Szóval mielőtt vaktában cserél valaki jobb, ha kiműveli magát.

Idézet a zsiguli.hu-ról:

2009-11-29 18:07:39 - sevenhill
A wartburg1.3 trafót megfelelőnek találom, kb. 6-8A lesz a csúcsáram, ezt a fetek is kibírják, és a szekunder feszültség és a szikrateljesítmény is nagyobb lesz. A Samara trafót én nem javaslom, mert annak a primer ellenállása kb. 0.6-0.7 ohm, így a csúcsáram 20A is lehet. Rajtafelejtett gyújtáskapcsolónál túlmelegedhet a vezeték, és a feteket is kinyírhatja. A Samara gyári gyújtómodulja elektronikus áramhatárolással (8A-nél megfogja az áramot) rendelkezik. A rajtahagyott áramot pedig néhány másodperc után lekapcsolja, ha nem jön a bemenetére a jeladótól impulzus.

/forrás: http://www.zsiguli.hu/?action=cikk&id=360 /
hell írta:"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
Kép
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

hell írta:"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
trabi? :-k

Valahol olvastam valami ilyesmit,én nem értek annyira hozzá.

Köszönöm Sub-ee a válaszod,a cikked jobban átolvasva én is rájöttem,hogy hülyeséget gondoltam.Valamiért úgy gondoltam,hogy a tranzisztoros gyújtás által növekszik az áramerősség,ami nagyobb szikrát generál,ezáltal jobban ég el az üzemanyag,emiatt nőhet a teljesítmény,ill csökken a káros anyag kibocsátás..... de mondom ,hogy én nem értek hozzá! :P
Ezért jó ,hogy vagy Te!Egyébként Pécsen tanulsz még? :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"trafócserével lenne elérhető" Milyen trafó lenne a jó akkor?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
Szia Vándor

A bimetálos relé okozza ezt a jelenséget a rezgés és a magas töltőfeszültség miatt!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég