Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Vándor 84 írta:Szia!feszszabályzo és index relé csere lesz.. :) nem tudsz ajánlani egy jo boltot ahol ezeket be lehetne szerezni?mert itt helyileg a boltba elég rossz minöségü utángyártott cuccok vannak :( üdv

Szia

Nálam jóval olcsóbban mint bármelyik boltban, jó minőségű fesszabot kapsz a motorodba, aminek még a töltőfeszültsége is állítható és gerjesztés visszajelzővel is el van látva.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Matee86 írta:Sziasztok!
Etz 250esemhez szeretnék nyárra Tranzisztoros elektronikus gyújtást(megszakítóval)!Az lenne a kérdésem,hogy bírja e a gyári rendszer (pl.: trafó) a megnövekedett áramerősséget, vagy túlmelegszik, esetleg leég?

Üdv:Máté :wink:
Szia

Nem növekszik meg az áramerősség! A trafó annyi áramot vesz fel, amennyi neki szükséges! A tranzisztoros elektronika, csak egy kapcsolóként működik tulajdonképpen és a meszakító a jeladó, annyit tesz, hogy a megszakítóról leveszi a terhelést, így az nem ég be és nem melegszik.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

sanyika87 írta:Szisztok. Új vagyok a fórumon. Most szereltem össze egy 125-ös trophyt, ami teljesen szét volt bontva. Az elektronikát az oldalon található rajz alapján kötöttem be. Elvileg minden beállítás jó mégsincs szikra. Hogyan tudom megvizsgálni a gyújtó trafót, hogy jó-e? Mi lehet még a baj? ötlet valakinek? Előre is köszönöm.
Üdv. Én amikor a ts-em szereltem szét majd össze (kb 10 év állás után) a szénkefék miatt nemvolt gyujtás, mert be volt korrodálva. kicseréltem ujra és teljesen jóvolt. szerintem nézd meg a szénkeféket majd a megszakitót és utána a többit. lehetséges hogy a trafo a rossz esetleg probáld ki egy 9v os elmmel \:D/


Gery
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Köszönöm a válaszokat! :smt023
Mert azért az Mz a király....!:)
sanyika87
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.02.19. 17:34
MZ-d típusa: mz es/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyika87 »

Szisztok. Új vagyok a fórumon. Most szereltem össze egy 125-ös trophyt, ami teljesen szét volt bontva. Az elektronikát az oldalon található rajz alapján kötöttem be. Elvileg minden beállítás jó mégsincs szikra. Hogyan tudom megvizsgálni a gyújtó trafót, hogy jó-e? Mi lehet még a baj? ötlet valakinek? Előre is köszönöm.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A jó hír az, hogy attól hogy egy mechanikus kapcsolót elektronikusra cserélünk nem fog plusz terhelést kapni semmi. A megbízhatóság emelkedik 2 kritikus alkatrész tehermentesítésével: megszakító,kondi. Illetve a megszakítóhézag pontos beállítása is elveszti jelentőségét.
Rossz hír: A tranzisztor beépítésével az autógyárak az erőteljesebb szikrát módosított (nagyobb energiatárolású, teljesítményű) trafóval érték el, ez esetünkben is csak trafócserével lenne elérhető. Tehát a szikra nem lesz nagyobb, mint egy tökéletes állapotú megszakítóssal, csak tartja a szintet vagy 40 évig :)

Matee86 írta:Sziasztok!
Etz 250esemhez szeretnék nyárra Tranzisztoros elektronikus gyújtást(megszakítóval)!Az lenne a kérdésem,hogy bírja e a gyári rendszer (pl.: trafó) a megnövekedett áramerősséget, vagy túlmelegszik, esetleg leég?

Üdv:Máté :wink:
Kép
mferi77
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.12.02. 15:50
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mferi77 »

Sziasztok!
A napokban ismét hallottam,a Babetta gyújtás átkonvertálását 6V-os Mz-re.Most viszont annyival volt megbonyolítva,hogy nemcsak a Babetta gyújtótekercset hanem, a világítás tekercseit is használták.Egy kis elektromos hókusz-pókusszal állítólag el lehet érni,hogy amit a világító berendezés fogyaszt az Mz-n ez kb:50 watt azt visszatermelik az akkuba (egyenirányító diódák és a világítótekercsek menetszámának módosításával).Kérdésemre,hogy mi ennek az értelme nem lenne mindegy ha maradna az eredeti Mz gyújtás,az volt a válasz,hogy így közúton is lehet használni mert van világítás hála az akkunak,viszont a Babetta cuccoknak kisebb a súlya ettől pörgősebb a motor.Ha valaki hallott már ilyenről konkrétan akkor légyszi írja meg.Előre is köszi!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha valami baj lenne vele nem használná senki! Működik szépen!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Etz 250esemhez szeretnék nyárra Tranzisztoros elektronikus gyújtást(megszakítóval)!Az lenne a kérdésem,hogy bírja e a gyári rendszer (pl.: trafó) a megnövekedett áramerősséget, vagy túlmelegszik, esetleg leég?

Üdv:Máté :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Vándor 84 írta:Szia!feszszabályzo és index relé csere lesz.. :) nem tudsz ajánlani egy jo boltot ahol ezeket be lehetne szerezni?üdv
Szerintem ne boltból szerezd be van itt a klubban egy elektros vele vedd fel a kapcsolatot csinál neked faxa fesszabot meg relét nekem olyan fesszab üzemel a gépembe tavaly június óta azt hiszem és hibátlan.
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
itt a weboldala megtalálható rajta az elérhetősége.
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Szia!feszszabályzo és index relé csere lesz.. :) nem tudsz ajánlani egy jo boltot ahol ezeket be lehetne szerezni?mert itt helyileg a boltba elég rossz minöségü utángyártott cuccok vannak :( üdv
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Vándor 84 írta:Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
Fesszabod túltölt multival mért meg a töltésed 14.4 nél több akkor gáz van vagy hogyha mechanikus a villogó reléd akkor a rászkódástól is villoghat gyorsabban.
Megéri lecserélni mind2 őt elektronikusra.
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Sziasztok most olyan problémám van az irányjelzővel h a motor fordulata növekszik , az index is gyorsabban villog:(:(mi lehet a hiba oka?:(ha csak gyujtáson van szépen villog üdv
A végtelenbe és még tovább!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

MrDoc!

1 szezont futott. De anno 2db-ot rendeltem, hogy legyen mindkét mociba.
A másodikat nem tettem be végülis, és a gyári töltéshez képest 0.15 V-ot esett 1 év alatt...
Elég minőséginek tűnik egyenlőre... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Köszönöm én is a segítséget \:D/ =; :smt041
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Köszi a linket meg a tapasztalatot!
Perec írta:Én pl. az arany középutat használom (több, mint 6 éve bírja):

http://elektronika.vatera.hu/elem_akkus ... 51758.html

De vigyázat ez kicsit hosszú és csúszósarus!
Teljesen gondozásmentes, szeleppel lezárt (éppen vizet lehetne bele tölteni), állítva is üzemeltethető, kis önkisülés, néhány mélykisütést kibír, gyakorlatilag védett a cellazárlattól.
Egy hátránya lehet: üvegszál választja el a lemezeket, ezért ha nagy árammal túl van töltve nem tud elég gyorsan távozni a gáz, és kicsit ki tud púposodni...ez bizony egyik klubtársunkkal meg is esett, és én is láttam ilyet szünetmentesben.

Eddig 3 motorba tettem és jók a tapasztalatok (vagyis nincsenek tapasztalatok: valószínűleg még benne vannak a motorban, mert működnek télen-nyáron) MZ 6V (6V,11Ah), MZ 12V, Simson 12V.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KILL3R etz írta:Üdv!

Nekem ilyen van benne:
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=1
Eddig 2x merült le csontra, de semmi gond nincs vele egyenlőre. :wink:
És bárhonnan hazajössz vele, ha elmegy a töltés.
80km-en keresztül nem vettem észre, hogy nem tölt a generátorom. Tompítottal+indexelések+féklámpa...
Ugyanezt tisztán gyújtással minimum az 5x-e sztem....
Mióta használod? Én is ilyesmit keresek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A savas akkunak mindegy hogy hányszor sül ki ugye?
Mert ne az enyim már vagy 10 x megtette....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Nekem ilyen van benne:
http://akku-elem.hu/product.php?product ... 264&page=1
Eddig 2x merült le csontra, de semmi gond nincs vele egyenlőre. :wink:
És bárhonnan hazajössz vele, ha elmegy a töltés.
80km-en keresztül nem vettem észre, hogy nem tölt a generátorom. Tompítottal+indexelések+féklámpa...
Ugyanezt tisztán gyújtással minimum az 5x-e sztem....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én pl. az arany középutat használom (több, mint 6 éve bírja):

http://elektronika.vatera.hu/elem_akkus ... 51758.html

De vigyázat ez kicsit hosszú és csúszósarus!
Teljesen gondozásmentes, szeleppel lezárt (éppen vizet lehetne bele tölteni), állítva is üzemeltethető, kis önkisülés, néhány mélykisütést kibír, gyakorlatilag védett a cellazárlattól.
Egy hátránya lehet: üvegszál választja el a lemezeket, ezért ha nagy árammal túl van töltve nem tud elég gyorsan távozni a gáz, és kicsit ki tud púposodni...ez bizony egyik klubtársunkkal meg is esett, és én is láttam ilyet szünetmentesben.

Eddig 3 motorba tettem és jók a tapasztalatok (vagyis nincsenek tapasztalatok: valószínűleg még benne vannak a motorban, mert működnek télen-nyáron) MZ 6V (6V,11Ah), MZ 12V, Simson 12V.
Sleek írta:
petrvs írta:"A könyve nekem 9Ah aksit ír."

A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb :mrgreen:
Én is olvastam :) mindkettő könyvet \:D/
Kép
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

petrvs írta:"A könyve nekem 9Ah aksit ír."

A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb :mrgreen:
Én is olvastam :) mindkettő könyvet \:D/
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

"A könyve nekem 9Ah aksit ír."

A 250-hez 9 Ah akkut ír, a 251-hez meg 5,5 Ah, "külön célra" 9-est.
Mivel külön célom volt, hogy töltéshiánykor is elketyegjen jó hosszan, így lett a nagyobb :mrgreen:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

petrvs írta:Szia,

Miért szeretnél nagyobb kapacitású akksit? Nekem a 251-ben 5,5 Ah helyett van 9Ah-s, de én személy szerint 9-nél nagyobbat már nem vállalnék...főleg a külső mérete meg a plusz súly miatt. Persze ha a motorod mondjuk egy sátorozáskor mint áramforrás lenne használatban, akkor indokolt lehet, vagy jól jön a nagyobb kapacitás, ha úton elszáll a töltésed: nagyobb kapacitás=nagyobb hatótávolság \:D/
Töltés szempontjából nem jelent problémát a nagyobb érték, csak első behelyezés előtt töltsd föl teljesen, utána a generátor már szépen szinten tartja majd.
Az én masinámban savas akku van, valami Powerroad a Mofától, most egy éves, nincs vele bajom
Ha savas akkud lesz fontos, hogy a kiszellőző csonkra ne felejts el csövet húzni, [-X és annak a másik végét célszerű valahova a középállvány környékéig elvezetni. (Az esetleg hozzá kapott még rövid is lehet, pótbenzincső rulez! :idea: )
Zselésről nincs tapasztalatom.
Helló köszönöm szépen az infót.
A könyve nekem 9Ah aksit ír.
Azért gondoltam kicsit nagyobbat hátha vmi ziccer van akkor az tovább bírja
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Szia,

Miért szeretnél nagyobb kapacitású akksit? Nekem a 251-ben 5,5 Ah helyett van 9Ah-s, de én személy szerint 9-nél nagyobbat már nem vállalnék...főleg a külső mérete meg a plusz súly miatt. Persze ha a motorod mondjuk egy sátorozáskor mint áramforrás lenne használatban, akkor indokolt lehet, vagy jól jön a nagyobb kapacitás, ha úton elszáll a töltésed: nagyobb kapacitás=nagyobb hatótávolság \:D/
Töltés szempontjából nem jelent problémát a nagyobb érték, csak első behelyezés előtt töltsd föl teljesen, utána a generátor már szépen szinten tartja majd.
Az én masinámban savas akku van, valami Powerroad a Mofától, most egy éves, nincs vele bajom
Ha savas akkud lesz fontos, hogy a kiszellőző csonkra ne felejts el csövet húzni, [-X és annak a másik végét célszerű valahova a középállvány környékéig elvezetni. (Az esetleg hozzá kapott még rövid is lehet, pótbenzincső rulez! :idea: )
Zselésről nincs tapasztalatom.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Sleek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.11.02. 06:36
MZ-d típusa: ETZ -250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sleek »

Sziasztok érdeklődni szeretnék Ti milyen akkumulátort ajánlotok egy etz 250 mociba.
Az nem lenne baj ha 9Ah helyett 12Ah lenne benne?
Valamint milyen márkákat savast vagy zselést ajánlotok.
Mik a tapasztalatotok ezekkel az aksikkal.
Válaszotokat köszönöm :)
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Atilla írta:Az durva, a 140/100 szerintem már a lószart is felszárítja az útról! :D
Ja, nem kell téligumi meg hólánc, meg ilyesmi :D
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Az durva, a 140/100 szerintem már a lószart is felszárítja az útról! :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nem kell találgatni, ránéztem a neten, H4 12Voltosban kapható:

távolsági/tompított watt/watt
160/90
140/100
130/90
100/90
100/80
100/55
---------eddig csak versenyzésre, lezárt szakaszon illik használni
60/55 és emelt fényerejű (+30-90%) és/vagy színezett variánsai
35/35

Szóval, nem kell kétségbe esni, ha kevés a hagyományos izzós 45/40, ami halogénből kevesebb, mint 35/30Watt-nak felelne meg ...

Atilla írta:
csikin írta:A távolsági azért nagyobb hogy lássál. A tompított meg azért tompított hogy ne zavarja a közlekedőket. Valószínűleg nincsen olyan izzó amiben egy 100w-os tompított szál van egy 60W-os távolságival.
Ja már értem! Logikus amit mondasz.
Akkor a 60/100 az valószínűleg nincs.
Kép
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csikin írta:A távolsági azért nagyobb hogy lássál. A tompított meg azért tompított hogy ne zavarja a közlekedőket. Valószínűleg nincsen olyan izzó amiben egy 100w-os tompított szál van egy 60W-os távolságival.
Ja már értem! Logikus amit mondasz.
Akkor a 60/100 az valószínűleg nincs.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem ilyen szolgál már vagy 6 éve hibátlanul! Pirít szépen semmi gond nincs vele! :D

http://www.homasita.hu/index.php?modul= ... 972&kat=hi
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

A távolsági azért nagyobb hogy lássál. A tompított meg azért tompított hogy ne zavarja a közlekedőket. Valószínűleg nincsen olyan izzó amiben egy 100w-os tompított szál van egy 60W-os távolságival.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

http://www.autoriasztok.hu/xenon.htm itt a Bi-xenon 20k na ez adná az ívet az autósoknak :D villoghatnának hogy nem látnak xd.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

nova001155 írta:
Dénes írta:Osram Night Breaker Plus 90%

Bambi ajánlásával. :wink:

Én is ilyennel világítok.

http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
Az ára is világít a sötétben :D
Ez nem olcsó, de tényleg elég jól hangzik. Már-már gyanúsan jól... :-k
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csikin írta:
Atilla írta:Van olyan izzó, hogy 60/100?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
Miért lenne a tompított a nagyobb?
Hát azt nem tudom.
Biztos azért nagyobb, mert ott a kanálon és a foncsoron verődve jóval nagyobb a veszteség.
De ez most csak úgy eszembe jutott. Gőzöm sincs miért nagyobb.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dénes írta:Osram Night Breaker Plus 90%

Bambi ajánlásával. :wink:

Én is ilyennel világítok.

http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
Az ára is világít a sötétben :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Atilla írta:Van olyan izzó, hogy 60/100?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
Miért lenne a tompított a nagyobb?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Osram Night Breaker Plus 90%

Bambi ajánlásával. :wink:

Én is ilyennel világítok.

http://www.autolampafutar.com/index.php ... t&Itemid=1
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

igaz végülis a tompított az nappal minek vigyen 100w-ot azt mondjátok hogy elég a h4 is? Kaptam egyik ismerősömtől http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... white.html egy ilyen izzót mit mondtok ez is elég lehet?
Szeretném megcsinálni a világításomat mert ez a 40/45 ez elég gyatra mintha nem is lenne akkor látok valamit mikor fellövöm mind 2 őt egyszerre táv+tompított csak ugye ez meg szétviszi az izzót úgyhogy az csak pár másodperces próba volt. Visszatérve vennem kell egy h4 es foncsort sík vagy domború még nem tudom késes táblát azért akarom mert kib*szott már velem egyszer a csöves . mondjatok arról az izzóról véleményt amit linkeltem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Van olyan izzó, hogy 60/100?
Általában a tompított szokott nagyobb teljesítményű lenni. (60/50)
Hol lehet ilyet kapni?
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kugi »

oké! ránézek! köszi a tippet:)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

kugi írta:egyszer kivágta a biztosítékot...
Szerintem akkor húzd ki mindegyik vezetékköteget és nézd meg a szigetelést. Nekem egyszer csinált hasonlót és akkor ez volt a megoldás.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

A késes biztosítéktábla feltétlenül, ha megbízható gépet akarsz.

100/100w: meredek, ki fogsz fogyni áramból.
60/100w sokkal élhetőbb lehet, mert hosszúfénynél úgyis van megfelelő fordulat (többnyire).

Ha látni akarsz akkor először is kell egy jó foncsor, és perfekt fényszóró beállítás. Nekem egy új, árnyékolós H4 trabi foncsorral szép éles határ látszik az előttem menő autós kaszniján pásztázni :) a régi matt már csak úgy pislákolt valamerre előre.

A megalight izzókkal többen elégedettek vagyunk itt a fórumon, nekem +60%-os van: tompított fényből sosem elég, de a távolságin rendesen látszik az okosítás! 80-90-es tempóig nem is kell több.
(szerintem elérően van hangolva a két izzószál, a távolságinál valószínűleg kihasználják, hogy kisebb élettartamra van szükség és nagyobb hőfokot állítanak be. Az izzószálakat sorban összekapcsolva egy akkura szinte csak a tompított világít a másiknak olyan kicsi az ellenállása - míg sima izzónál egyformán világít a kettő.)

Elméletben a 100W hagyományos adhat annyi fényt, mint a H4, jóval gyengébb hatásfoka ellenére, de a fény mindenképpen sárgább lesz, ergo nem látsz olyan jól, legfeljebb ködben.

Arra figyelj, hogy 0,25V feszültségkülönbség az (izzó lábain!) 10% fényerőkülönbséget jelent (és persze jelentős élettartam változást). Így az én 13,8V-os töltőfeszültségemnél olyan fényerőm van, mintha csak 45-ös halogént használnék 60 helyett :(
nova001155 írta:Mi a véleményetek erről
http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... _p45t.html ?
Gondolom csak nem gépelték el elég nagyot világíthat.
És erről http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... egyes.html
gondolkodom ezek beszerzéséről.
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

nova!

Nagyobb ízzót nem tennék bele. Egyfelől hamarabb kiég, másrészről a nagyobb hőtermelés bemattítja a foncsort.
65W-os H4 bőven elég sztem. Ez is felégeti a lószart is az útról :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kugi »

egyszer kivágta a biztosítékot...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

kugi írta:Helló! Olyan problémám van az ETZ-mel, hogy ráadom a gyújtást, van áram, minden működik,..elfordítom a kormányt balra és mielőtt ütközik az előtt egy pár centivel, elmegy minden elektronika, és elkezd melegedni az akkumulátor, meg a legbelső biztosíték. Valaki találkozott már hasonló jelenséggel??? :shock:
Szerintem a lámpatestbe bemenő vezetékeknél lehet zárlat, de akkor elvileg ki kéne mennie a biztinek. Szerintem nézd meg hogy nincs e kidörzsölődve a vezeték szigetelése.
kugi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.05.06. 19:11
MZ-d típusa: Aprilia Tuareg

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kugi »

Helló! Olyan problémám van az ETZ-mel, hogy ráadom a gyújtást, van áram, minden működik,..elfordítom a kormányt balra és mielőtt ütközik az előtt egy pár centivel, elmegy minden elektronika, és elkezd melegedni az akkumulátor, meg a legbelső biztosíték. Valaki találkozott már hasonló jelenséggel??? :shock:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Mi a véleményetek erről
http://molnarmotor.hu/termek/univerzali ... _p45t.html ?
Gondolom csak nem gépelték el elég nagyot világíthat.
És erről http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... egyes.html
gondolkodom ezek beszerzéséről.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jóesetben nem:D
Szóval az nálad egy "vak" állás. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

De az ETZ nem dinamós, vagy igen? :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

KILL3R etz írta:Dinamós motorokat abban az állásban lehetett betolni.
:smt045 :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég