Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

sub-ee írta:
festékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet :(
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom :-k
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények :-k
Szia

A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.

Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!

Üdv.:Sub-ee
Köszi akkor marad a gyári elektronika :) szokott valami gond lenni velük szóval ha tisztességesen össze van rakva akkor stabil szerkezet nem hagy cserben a 6 volt? Sajnos annyi pénzem , hogy átalakítsam nincs csak azért kérdeztem mert amim van simson azon 3000 ból cseréltem a 12 voltos rendszert izzókkal és reménykedtem , hogy ts re is van valami ilyen megoldás :) Szeretnék belőle olcsón kijönni mert nyáron akarok Akorl.-t és az is pénzbe van. (egyébként nem tud valaki valakit ajánlani aki kis elméleti oktatást nyújtana nekem mz 125 ös be szal ts /rt/tophy lehetőleg valami msn vagy skype amin közvetlen üzenetváltás van lenne pár kérdésem műszaki és történeti téren , meg hogy mit miért érdemes vagy nem megvenni előre is köszi!)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

petrvs írta:Sziasztok,

a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni? :-k

Előre is köszi szépen!
p
Szia

elfér a lámpában.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

festékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet :(
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom :-k
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények :-k
Szia

A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.

Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Köszönöm a válaszokat de nem szeretnék rá babszi gyulát. alapból az lett volna a kérdésem lényege hogy ki lehet e hozni 2-3 ezer forintból az mz ből azt , hogy át tudom e variálni úgy az mz-t hogy 12 voltos legyen? És meg lehet e csinálni azt hogy az mz ugy mint az N es simsonok közvetlen tekercsről menjenek semmi akksi meg szirszarok nélkül?
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet :(
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom :-k
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények :-k
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Sziasztok,

a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni? :-k

Előre is köszi szépen!
p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

bomber93 írta:Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Babetta gyújtás :idea:
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem teljesen, de közelít! :D
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll. :D
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.

Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja! :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Atilla írta:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Időt kérek! [-o<
Próbálom felfogni ezt a dolgot. :-k
Tehát ha valakinek világitás mellett az alapjárati fordulatszámon kigyullad a töltésvisszajelző lámpája,annak akkor jó akksi mellett nem fog leállni.Ha viszont nem gyullad ki(van töltés azon a kis fordulaton is),akkor nagy valószinűséggel megfogja a motort a generátor és leáll.
Jól értelmezem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Szevasztok! Kérdésem a következő: tavaly volt szerelőnél a motorom. Hengerfúrás, gyújtásbeállítás és karburátor állítás volt.
Az előgyújtást 3,5 mm re állította.
Azt mondta hogy az elején még túlzottan melegedni fog a henger.
Már vagy 150 kilométert mentem vele de még mindig nagyon melegszik.
Így nem tudok egyszerre hosszabb távon menni vele.
Ez természetes vagy a nagy előgyújtás miatt melegszik a henger.
Hall jeladós gyújtása van.Szerintetek hogy tudnám beállítani az előgyújtást?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

csutkakaparo írta:Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo

De én pont azt magyarázom, hogy nem biztos, hogy az akku a probléma.
Ha teljesen jó akkud van, akkor is a generátor termeli a zeuszt a világításhoz, az akku csak egy puffer!
A generátort pedig a főtengely forgatja.
Leegyszerűsítve, ha leterheled a generátort, és nem bírja forgatni a főtengely akkor megáll a motor.
Valószínűleg csak ennyi történik nálad.
Állítsd be az alapjáratot stabilra világító lámpával és hidd el nekem, hogy ez így normális.
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Dehogy nyelvtan óra, csak halmazelmélet! :D
A te halmazod részhalmazát írtam, bocs ha félreérthető voltam. :D
Azt akartam írni, hogy:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.

Nehéz ám átfordítani kis fordulaton egy generátort, teljes gerjesztéssel meg kb 50%-os terheléssel.

Úgy kell beállítani az alapjáratot, hogy világítással legyen pont jó. Persze így világítás nélkül magas lesz, de úgyis folyton lámpával kell közlekedni.

Vagy van még egy megoldás, kell bele ezer szenzor és szervomotor, na meg egy alapjárati fordulat tartó elektronika! :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Atilla írta:
zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.
Nyelvtanóra? :D
Újraolvasva a mondatomat sem látom benne a fogalmazási hibát. :-k #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

pekbalazs

Kösz a linket! Ezek után feltétlenül újra leszedem majd alkalmas időpontban (1-2 héten belül) a kipufogót, és akkor alaposabban kikormoljuk, de most egyelőre csak ennyire tellett a tehetségből. Sok az egyéb teendőm, úgyhogy örülök, hogy egyáltalán ennyire sikerült megcsinálnom. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ha alacsony a fordulatszám, hogyne állna le. Csak meg kell nézni a görbét, hogy hány watt az ETZ 125 teljesítménye alapjáraton. Meg ki kell számolni, hogy a világítás kb 60W-os teljesítményhez hány Watt kell a generátor forgatásához. És akkor a gyújtással még nem is számoltunk.
Szerintem a két szám nagyon közel áll egymáshoz.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

fores írta:Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.

Szia,
nyertél, :smt023
ETZ-nél 1300 a névleges alapjárati fordulat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Aztán az is lehet csutkakaparo motorjával, hogy az akku egyszerűen megadta magát, így nem tud elég áramot biztosítani töltés nélkül a sok elektromos fogyasztó ellátására.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.
fores
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Inkább az lesz, hogy van töltés és a generátor megfogja a gépet. Ez teljesen normális, valahonnan kell az energia a világításhoz. Állítsd be az alapjáratot úgy, hogy világításon legyen jó.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

csutkakaparo írta:helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
nem tudom, hogy van beallitva a fesszabalyzod, de alapjaraton nem igazan van toltes, minden az aksit terheli, ha rakapcsolod a lampat az is, vagyis leesik az akku feszultsege okozhat gyengebb szikrakepzodest akar, legalabbis nekem ez lenne az elso tippem, nem a karbi foleg ha lampa nelkul tokeletes az alapjarat es a gyertyakep is okes
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

ha terhelés van a generátoron és adsz neki egy gázfröccsöt a fordulat is gyorsabban esik vissza próbáld meg egy lámpával belőni az alapjáratot fontos hogy meleg motornálés nézd meg úgy hogy viselkedik
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Zsolti_1983!

Köszi! :D
Örülök hogy megoldódott és tudtam segíteni! Nekem is volt ilyen eset nem is egy motorral.
Hihetetlen jó érzés, mikor egy jó kipufogó kiégetés/takarítás után megtáltosodik a motor.

Csatlakozom Alfához, lehet nem ártana kiégetni azt a kipufogót!

Cikk
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Lehet hogy ki is kéne égetned, még jobb lenne :mrgreen:
Zsolti_1983
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zsolti_1983 »

pekbalazs Hozzászólás témája: Re: ElektronikaHozzászólás Elküldve: 2011.01.28. 14:57

Meg kell, hogy kövesselek: mégis neked volt igazad. Ma végre megint volt időm foglalkozni a géppel, és kiderült: valóban az a kínja, hogy el van tömődve a kipufogó. Miután már minden porlasztó- és gyújtásbeállítási fogást végigpróbálgattam, sőt, még a dugattyút és a vezérlési diagramot is ellenőriztem, ismét képbe került a lehetséges probléma, amelyre tippeltél. Annál is inkább, mert már nekem is kezdett gyanússá válni, hogy hiába van rendesen meghúzva a kipufogókönyök hollandi anyája, hiába van alatta tömítés, mégis dől mellette a füst meg az olajos trutymó. Ugyanakkor az is feltűnt, hogy a kipufogóvég korábbi kellemes, mély, "öblögető" hangja eltűnt, és helyette fojtott, fátyolos hang van, furcsa sziszegéssel kísérve. Megpiszkáltam a lyukat csavarhúzóval - és rögtön változott a helyzet... na és akkor a homlokomra csaptam.

(Valószínű, hogy amikor arról a másik motorról leszedtem a kipufogót - ez még tavaly ősszel volt -, illetve miközben ide-oda forgattam, valahogy kokszdarabok váltak le a belső faláról, leestek a nyílás körüli résbe, és a kipufogógáz nyomására, valamint a motor rázkódásától szép lassan egyre jobban beszorultak, és eltömték a lyukat. Ugyanis ez a probléma fokozatosan lépett fel: először még úgy-ahogy ment az MZ, aztán már kevésbé, végül pedig fellépett az a helyzet, amit korábban írtam, hogy már álló helyzetből sem bírt kimozdulni, a fordulatszám meg nem kúszott 3000 fölé.)

Lekaptam hamar a kipufogódobot, amennyire lehetett, kipucoltam a nyílást, ismét (ezúttal véglegesen) beállítottam gyújtást, porlasztót, miegyebet, aztán összeszereltem és lemostam a járgányt. Utána elmentem vele egy próbakörre - hát ég és föld a különbség. Gyönyörűen muzsikál, gyorsul, mint a kívánat, és megy, mint a mérgezett egér. Csak egy átlagos próbakört tettem vele, de holnap öcsém ezzel készül Győrbe menni (Halászi-Győr: oda-vissza 70 km), úgyhogy majd holnap vizsgázik, de bízunk benne, hogy más gond nem lesz most már vele.

Érdekes pedig, hogy jártam már hasonlóan (eltömődött kipufogó által produkált tünetek, amelyek alapján gyújtásproblémára gyanakodtam), de az Simsonnál volt, és akkor sokkal inkább meg volt alapozva a gyanú, hogy eltömődött valahol a kipufogás útja. Itt és most nem is gyanakodtam ilyesmire. Ha nem jut eszembe a tanácsod, valószínűleg még egy-két napig elsz@rakodtam volna a fölösleges szerelgetéssel.

Úgyhogy dicsőség és dicséret légyen a te nevednek most és mindörökké, ámen. :D

Köszönöm a segítséget.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

csikin írta:Az mitől lehet hogy ellenállásra, szakadásra és zárlatra is egyformán megfelelő két állórésztekercs közül csak az egyikkel hajlandó tölteni a motor? Amelyik nem jó az úgy néz ki mint ami megpukkant, mert 24óráson volt használva, de az összes értéke jó. :-k A másik vadiúj.
Lehet hogy csak hőtágulásra lesz zárlatos/szakadt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Valakinek esetleg van még valami ötlete? készítsek egy újat?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

seagateh írta:Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.

tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll :(
sztem rakd vissza a régi fesszabályzót, próbáld ki vele , sztem ott a probléma!
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.

tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll :(
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

fores írta:Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
Szia!

Sándorfalván lakom, Szegedtől 15 Km-re. Volt már Etz-m a mechanikus dolgokkal semmi gond azt meg tudom javítani,de az elektronikához totális analfabéta vagyok. Rajzról be tudok kötni bármit, de a javítás,vagy kimérés az már nekem magas :S Megcsinálom amit írtál,és jelzem, hogy mire jutottam.

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Köszönettel Mittom
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Misterq...vagy lehet letestel valamelyik izzód az órához...
fores
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

MiszterQ írta:Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki? [-o<
Lehet a kapcsolóban van a hiba, próbáld meg egy másikkal ha van lehetőséged, vagy szakadásvizsgálóval letesztelni.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki? [-o<
Relax, don't do it
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
fores
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

kiszsebi írta:
Mittom írta:
Szia Fores!

Először is köszönöm a segítséget!

A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?

A boríték és a bélyeg beszerezve! :lol:

Üdv: Mittom

Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Szia!

Megtaláltam! Köszi szépen! kilámpáztam a diódákat és jók,de a vas akkor is leáll amint lehúzom az akkusarut (akármekkora a fordulat), vagyis nincs töltés :x már nem értem egyszerűen :S
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Mittom írta:
fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl.. :lol:

Szia Fores!

Először is köszönöm a segítséget!

A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?

A boríték és a bélyeg beszerezve! :lol:

Üdv: Mittom

Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl.. :lol:

Szia Fores!

Először is köszönöm a segítséget!

A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?

A boríték és a bélyeg beszerezve! :lol:

Üdv: Mittom
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Köszönöm szépen a segítséget, sajna a képen nem látszik de akkor valami keményebb szivacs kell oda, majd szerzek valahonnan, köszönöm szépen mégegyszer!üdv cskaparo
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl.. :lol:
fores
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Van egy ETZ 250 De Lux-om aminek nincs valamiért töltése :cry: Kicseréltem az állórészt, a forgórészt,a diódasort és a feszültség szabályozót is.,és semmi. Msot úgy van bekötve,hogy csak a gyújtás és a töltés van,se világítás se semmi. Új vezetéket húztam a régi helyére, de ez sem segített. Ha valakinek lenne valami ötlete,hogy mit tudok még megnézni azt nagyon szépen megköszönném.

Várom a tippeket!

Köszönettel: Mittom
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Gyárilag is egy kemény szivacsban van benne az van beékelve a levegőszűrőház,meg a váz közé..Én is szétszedtem már,és egy egyszerű keményebb szivaccsal (történetesen a valaminek volt a tömitése a dobozában)pótoltam.
Biztos nemzetgazdasági okból az alaplap minden fesszabnak egyforma,és ugye,a kis TSen már van funkciója a furatoknak ..
fores
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk »

csutkakaparo írta:szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
Szia!

Nem tudom hogy 125 és 250-es MZ ezen része miben különbözik, nálam a másik lemezes fele (képen jobb alul pirossal jelölve) egy gumis tokba megy bele melybe csak simán bele kellett csúsztatni. (ez a rész a képen bal oldalt pirossal jelölve)

Kép

Sajnos a kép nem a legjobb, mert nem a felfogatás volt a fő cél a fényképezésnél...

Üdv.
plunk
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Zsolti 1983!

Szeretett Mz -ink néha szivatnak bennünket rendesen! :-k

Ha mindezt amit leírtál végigcsináltad lehet valami marha egyszerű dolog van ami csak utólag tűnik kézenfekvőnek! Attila írta,hogy kap elég levegőt? Tényleg mivan a légszűrővel,kicserélted vagy kipucoltad? Nálam egyszer ez is okozott hasonló tüneteket. ](*,)
Mondjuk az én karbimba elég a 125-ös főfuvi is,de ez nem biztos hogy nálad is így van ,de ez már üzemanyag téma,valszeg itt lehet a bibi!
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

MiszterQ írta:Üdv Sub-ee!
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Üdv Sub-ee!
Lehet nem láttad a válaszomat, beírtam mégegyszer :) hali
Relax, don't do it
Avatar
pekbalazs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pekbalazs »

Zsolti_1983!

Akkor kipufogó kipipálva. Csatlakozom az előttem szóló Attilához, valószínű karburátor/üzemanyagellátás probléma lesz ez.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég