Köszi akkor marad a gyári elektronikasub-ee írta:Sziafestékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet![]()
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom![]()
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.
Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!
Üdv.:Sub-ee
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziapetrvs írta:Sziasztok,
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?![]()
Előre is köszi szépen!
p
elfér a lámpában.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziafestékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet![]()
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom![]()
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.
Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat de nem szeretnék rá babszi gyulát. alapból az lett volna a kérdésem lényege hogy ki lehet e hozni 2-3 ezer forintból az mz ből azt , hogy át tudom e variálni úgy az mz-t hogy 12 voltos legyen? És meg lehet e csinálni azt hogy az mz ugy mint az N es simsonok közvetlen tekercsről menjenek semmi akksi meg szirszarok nélkül?
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
- petrvs
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Sziasztok,
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?
Előre is köszi szépen!
p
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?
Előre is köszi szépen!
p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
Babetta gyújtásbomber93 írta:Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Nem teljesen, de közelít!
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll.
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.
Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja!
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll.
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.
Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja!
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Időt kérek!Atilla írta:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Próbálom felfogni ezt a dolgot.
Tehát ha valakinek világitás mellett az alapjárati fordulatszámon kigyullad a töltésvisszajelző lámpája,annak akkor jó akksi mellett nem fog leállni.Ha viszont nem gyullad ki(van töltés azon a kis fordulaton is),akkor nagy valószinűséggel megfogja a motort a generátor és leáll.
Jól értelmezem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Szevasztok! Kérdésem a következő: tavaly volt szerelőnél a motorom. Hengerfúrás, gyújtásbeállítás és karburátor állítás volt.
Az előgyújtást 3,5 mm re állította.
Azt mondta hogy az elején még túlzottan melegedni fog a henger.
Már vagy 150 kilométert mentem vele de még mindig nagyon melegszik.
Így nem tudok egyszerre hosszabb távon menni vele.
Ez természetes vagy a nagy előgyújtás miatt melegszik a henger.
Hall jeladós gyújtása van.Szerintetek hogy tudnám beállítani az előgyújtást?
Az előgyújtást 3,5 mm re állította.
Azt mondta hogy az elején még túlzottan melegedni fog a henger.
Már vagy 150 kilométert mentem vele de még mindig nagyon melegszik.
Így nem tudok egyszerre hosszabb távon menni vele.
Ez természetes vagy a nagy előgyújtás miatt melegszik a henger.
Hall jeladós gyújtása van.Szerintetek hogy tudnám beállítani az előgyújtást?
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
csutkakaparo írta:Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo
De én pont azt magyarázom, hogy nem biztos, hogy az akku a probléma.
Ha teljesen jó akkud van, akkor is a generátor termeli a zeuszt a világításhoz, az akku csak egy puffer!
A generátort pedig a főtengely forgatja.
Leegyszerűsítve, ha leterheled a generátort, és nem bírja forgatni a főtengely akkor megáll a motor.
Valószínűleg csak ennyi történik nálad.
Állítsd be az alapjáratot stabilra világító lámpával és hidd el nekem, hogy ez így normális.
-
csutkakaparo
- biciklis

- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Dehogy nyelvtan óra, csak halmazelmélet!
A te halmazod részhalmazát írtam, bocs ha félreérthető voltam.
Azt akartam írni, hogy:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Nehéz ám átfordítani kis fordulaton egy generátort, teljes gerjesztéssel meg kb 50%-os terheléssel.
Úgy kell beállítani az alapjáratot, hogy világítással legyen pont jó. Persze így világítás nélkül magas lesz, de úgyis folyton lámpával kell közlekedni.
Vagy van még egy megoldás, kell bele ezer szenzor és szervomotor, na meg egy alapjárati fordulat tartó elektronika!
A te halmazod részhalmazát írtam, bocs ha félreérthető voltam.
Azt akartam írni, hogy:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Nehéz ám átfordítani kis fordulaton egy generátort, teljes gerjesztéssel meg kb 50%-os terheléssel.
Úgy kell beállítani az alapjáratot, hogy világítással legyen pont jó. Persze így világítás nélkül magas lesz, de úgyis folyton lámpával kell közlekedni.
Vagy van még egy megoldás, kell bele ezer szenzor és szervomotor, na meg egy alapjárati fordulat tartó elektronika!
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nyelvtanóra?Atilla írta:Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Újraolvasva a mondatomat sem látom benne a fogalmazási hibát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Egészen pontosan fogalmazva, ha jó az akku és éppen nincs töltés, akkor nem áll le.zsakfos írta:Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
-
Zsolti_1983
- Simsonos

- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
pekbalazs
Kösz a linket! Ezek után feltétlenül újra leszedem majd alkalmas időpontban (1-2 héten belül) a kipufogót, és akkor alaposabban kikormoljuk, de most egyelőre csak ennyire tellett a tehetségből. Sok az egyéb teendőm, úgyhogy örülök, hogy egyáltalán ennyire sikerült megcsinálnom.
Kösz a linket! Ezek után feltétlenül újra leszedem majd alkalmas időpontban (1-2 héten belül) a kipufogót, és akkor alaposabban kikormoljuk, de most egyelőre csak ennyire tellett a tehetségből. Sok az egyéb teendőm, úgyhogy örülök, hogy egyáltalán ennyire sikerült megcsinálnom.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem meg Kiszsebi jár közel a tutihoz.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Jó akku mellett nem állhat le még akkor sem ha nincs töltés éppen.
Legalábbis én így látom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Ha alacsony a fordulatszám, hogyne állna le. Csak meg kell nézni a görbét, hogy hány watt az ETZ 125 teljesítménye alapjáraton. Meg ki kell számolni, hogy a világítás kb 60W-os teljesítményhez hány Watt kell a generátor forgatásához. És akkor a gyújtással még nem is számoltunk.
Szerintem a két szám nagyon közel áll egymáshoz.
Szerintem a két szám nagyon közel áll egymáshoz.
- petrvs
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
fores írta:Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.
Szia,
nyertél,
ETZ-nél 1300 a névleges alapjárati fordulat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Aztán az is lehet csutkakaparo motorjával, hogy az akku egyszerűen megadta magát, így nem tud elég áramot biztosítani töltés nélkül a sok elektromos fogyasztó ellátására.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Csatlakozom Attilához, szerintem is megfogja a generátor a motort..bár leállni azért nem kéne..Az én fordulatom kb 1000 ..(világitással)..ha ráadom az irányjelzőt,akkor nekem is szépen lassan leáll..Ennek függvényében feljebb állitottam a fordulatot kb 1300 ra,és most már nem áll le..Fogalmam nincs,gyárilag mennyinek kéne lenni.
fores
- Atilla
- versenyző

- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Inkább az lesz, hogy van töltés és a generátor megfogja a gépet. Ez teljesen normális, valahonnan kell az energia a világításhoz. Állítsd be az alapjáratot úgy, hogy világításon legyen jó.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nem tudom, hogy van beallitva a fesszabalyzod, de alapjaraton nem igazan van toltes, minden az aksit terheli, ha rakapcsolod a lampat az is, vagyis leesik az akku feszultsege okozhat gyengebb szikrakepzodest akar, legalabbis nekem ez lenne az elso tippem, nem a karbi foleg ha lampa nelkul tokeletes az alapjarat es a gyertyakep is okescsutkakaparo írta:helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
Re: Elektronika
ha terhelés van a generátoron és adsz neki egy gázfröccsöt a fordulat is gyorsabban esik vissza próbáld meg egy lámpával belőni az alapjáratot fontos hogy meleg motornálés nézd meg úgy hogy viselkedik
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
csutkakaparo
- biciklis

- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
helosztok! Kérdésem a következő lenne, mi lehet a baj, ha a motor töltésem jó, viszont ha beindítom , beállítom az alapjáratot, fogyasztó nélkül , akkor minden jó, de ha rárakom a lámpát akkor visszaesik a fordulat szépen, lassan és leáll? üdv cskaparo
- pekbalazs
- biciklis

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Zsolti_1983!
Köszi!
Örülök hogy megoldódott és tudtam segíteni! Nekem is volt ilyen eset nem is egy motorral.
Hihetetlen jó érzés, mikor egy jó kipufogó kiégetés/takarítás után megtáltosodik a motor.
Csatlakozom Alfához, lehet nem ártana kiégetni azt a kipufogót!
Cikk
Köszi!
Örülök hogy megoldódott és tudtam segíteni! Nekem is volt ilyen eset nem is egy motorral.
Hihetetlen jó érzés, mikor egy jó kipufogó kiégetés/takarítás után megtáltosodik a motor.
Csatlakozom Alfához, lehet nem ártana kiégetni azt a kipufogót!
Cikk
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet hogy ki is kéne égetned, még jobb lenne 
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
Zsolti_1983
- Simsonos

- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Elektronika
pekbalazs Hozzászólás témája: Re: ElektronikaHozzászólás Elküldve: 2011.01.28. 14:57
Meg kell, hogy kövesselek: mégis neked volt igazad. Ma végre megint volt időm foglalkozni a géppel, és kiderült: valóban az a kínja, hogy el van tömődve a kipufogó. Miután már minden porlasztó- és gyújtásbeállítási fogást végigpróbálgattam, sőt, még a dugattyút és a vezérlési diagramot is ellenőriztem, ismét képbe került a lehetséges probléma, amelyre tippeltél. Annál is inkább, mert már nekem is kezdett gyanússá válni, hogy hiába van rendesen meghúzva a kipufogókönyök hollandi anyája, hiába van alatta tömítés, mégis dől mellette a füst meg az olajos trutymó. Ugyanakkor az is feltűnt, hogy a kipufogóvég korábbi kellemes, mély, "öblögető" hangja eltűnt, és helyette fojtott, fátyolos hang van, furcsa sziszegéssel kísérve. Megpiszkáltam a lyukat csavarhúzóval - és rögtön változott a helyzet... na és akkor a homlokomra csaptam.
(Valószínű, hogy amikor arról a másik motorról leszedtem a kipufogót - ez még tavaly ősszel volt -, illetve miközben ide-oda forgattam, valahogy kokszdarabok váltak le a belső faláról, leestek a nyílás körüli résbe, és a kipufogógáz nyomására, valamint a motor rázkódásától szép lassan egyre jobban beszorultak, és eltömték a lyukat. Ugyanis ez a probléma fokozatosan lépett fel: először még úgy-ahogy ment az MZ, aztán már kevésbé, végül pedig fellépett az a helyzet, amit korábban írtam, hogy már álló helyzetből sem bírt kimozdulni, a fordulatszám meg nem kúszott 3000 fölé.)
Lekaptam hamar a kipufogódobot, amennyire lehetett, kipucoltam a nyílást, ismét (ezúttal véglegesen) beállítottam gyújtást, porlasztót, miegyebet, aztán összeszereltem és lemostam a járgányt. Utána elmentem vele egy próbakörre - hát ég és föld a különbség. Gyönyörűen muzsikál, gyorsul, mint a kívánat, és megy, mint a mérgezett egér. Csak egy átlagos próbakört tettem vele, de holnap öcsém ezzel készül Győrbe menni (Halászi-Győr: oda-vissza 70 km), úgyhogy majd holnap vizsgázik, de bízunk benne, hogy más gond nem lesz most már vele.
Érdekes pedig, hogy jártam már hasonlóan (eltömődött kipufogó által produkált tünetek, amelyek alapján gyújtásproblémára gyanakodtam), de az Simsonnál volt, és akkor sokkal inkább meg volt alapozva a gyanú, hogy eltömődött valahol a kipufogás útja. Itt és most nem is gyanakodtam ilyesmire. Ha nem jut eszembe a tanácsod, valószínűleg még egy-két napig elsz@rakodtam volna a fölösleges szerelgetéssel.
Úgyhogy dicsőség és dicséret légyen a te nevednek most és mindörökké, ámen.
Köszönöm a segítséget.
Meg kell, hogy kövesselek: mégis neked volt igazad. Ma végre megint volt időm foglalkozni a géppel, és kiderült: valóban az a kínja, hogy el van tömődve a kipufogó. Miután már minden porlasztó- és gyújtásbeállítási fogást végigpróbálgattam, sőt, még a dugattyút és a vezérlési diagramot is ellenőriztem, ismét képbe került a lehetséges probléma, amelyre tippeltél. Annál is inkább, mert már nekem is kezdett gyanússá válni, hogy hiába van rendesen meghúzva a kipufogókönyök hollandi anyája, hiába van alatta tömítés, mégis dől mellette a füst meg az olajos trutymó. Ugyanakkor az is feltűnt, hogy a kipufogóvég korábbi kellemes, mély, "öblögető" hangja eltűnt, és helyette fojtott, fátyolos hang van, furcsa sziszegéssel kísérve. Megpiszkáltam a lyukat csavarhúzóval - és rögtön változott a helyzet... na és akkor a homlokomra csaptam.
(Valószínű, hogy amikor arról a másik motorról leszedtem a kipufogót - ez még tavaly ősszel volt -, illetve miközben ide-oda forgattam, valahogy kokszdarabok váltak le a belső faláról, leestek a nyílás körüli résbe, és a kipufogógáz nyomására, valamint a motor rázkódásától szép lassan egyre jobban beszorultak, és eltömték a lyukat. Ugyanis ez a probléma fokozatosan lépett fel: először még úgy-ahogy ment az MZ, aztán már kevésbé, végül pedig fellépett az a helyzet, amit korábban írtam, hogy már álló helyzetből sem bírt kimozdulni, a fordulatszám meg nem kúszott 3000 fölé.)
Lekaptam hamar a kipufogódobot, amennyire lehetett, kipucoltam a nyílást, ismét (ezúttal véglegesen) beállítottam gyújtást, porlasztót, miegyebet, aztán összeszereltem és lemostam a járgányt. Utána elmentem vele egy próbakörre - hát ég és föld a különbség. Gyönyörűen muzsikál, gyorsul, mint a kívánat, és megy, mint a mérgezett egér. Csak egy átlagos próbakört tettem vele, de holnap öcsém ezzel készül Győrbe menni (Halászi-Győr: oda-vissza 70 km), úgyhogy majd holnap vizsgázik, de bízunk benne, hogy más gond nem lesz most már vele.
Érdekes pedig, hogy jártam már hasonlóan (eltömődött kipufogó által produkált tünetek, amelyek alapján gyújtásproblémára gyanakodtam), de az Simsonnál volt, és akkor sokkal inkább meg volt alapozva a gyanú, hogy eltömődött valahol a kipufogás útja. Itt és most nem is gyanakodtam ilyesmire. Ha nem jut eszembe a tanácsod, valószínűleg még egy-két napig elsz@rakodtam volna a fölösleges szerelgetéssel.
Úgyhogy dicsőség és dicséret légyen a te nevednek most és mindörökké, ámen.
Köszönöm a segítséget.
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3143
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Lehet hogy csak hőtágulásra lesz zárlatos/szakadt.csikin írta:Az mitől lehet hogy ellenállásra, szakadásra és zárlatra is egyformán megfelelő két állórésztekercs közül csak az egyikkel hajlandó tölteni a motor? Amelyik nem jó az úgy néz ki mint ami megpukkant, mert 24óráson volt használva, de az összes értéke jó.A másik vadiúj.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Valakinek esetleg van még valami ötlete? készítsek egy újat?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
csutkakaparo
- biciklis

- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
sztem rakd vissza a régi fesszabályzót, próbáld ki vele , sztem ott a probléma!seagateh írta:Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.
tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll
Re: Elektronika
Sziasztok. szeretnék kérni egy kis segítséget. megépítettem az elektronikus feszültségszabályzót működött is szépen aztán a gyújtást is kiszedtem a motorból a zavarszűrú kondenzátort meg a gyújtókondit ahogy és elment a töltés. tehát ráadom a gyújtást kigyullad a töltésvisszajlző lámpa ha beindítom nem alszik ki. nemjöttem rá hol lehet a hiba. a DF és a 31 -es csatlakozás között alapjáraton 3,3V -ot mérek, az akkumlátor feszültsége leesik indításkor tehát biztos hogy nincsen töltés.
tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll
tudnátok nekem mondani valamit hogy mit nézzek meg esetleg? válaszokat előre is köszönöm
ui igen nagyon fontos hogy eddig ha lehúztam az akkusarut akkor ment tovább motor szépen most pedig leáll
Re: Elektronika
Szia!fores írta:Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
Sándorfalván lakom, Szegedtől 15 Km-re. Volt már Etz-m a mechanikus dolgokkal semmi gond azt meg tudom javítani,de az elektronikához totális analfabéta vagyok. Rajzról be tudok kötni bármit, de a javítás,vagy kimérés az már nekem magas :S Megcsinálom amit írtál,és jelzem, hogy mire jutottam.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Köszönettel Mittom
Re: Elektronika
Lehet a kapcsolóban van a hiba, próbáld meg egy másikkal ha van lehetőséged, vagy szakadásvizsgálóval letesztelni.MiszterQ írta:Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki?
- MiszterQ
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Nekem meg világítást kapcsolva leáll a motor (már helyzetjelzőnél is)...
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki?
Töltés jó, valamint generátoros üzemben is megy a motor.
Valaki?
Relax, don't do it
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Akkor ezekszerint jó a generátor..(lépjünk szintet..Tehát,lehúztad a szabályzórol a két vezetéket,(Kék/zöld,és piros/zöld)ha feljön az áram a generátorrol,akkora szabályzó a hibás..Feltéve,ha nem az állórész,de ezt később.Most a következőt tedd: tedd vissza akábeleket,és húzd le az akksiét,mindkettőt.Van itt egy fénykép valahol lejebb,azoin látsz két érintkező nyalvet--az egyik a visszáramkapcsoló,a másik a szabályozóérintkező--működéi elvük most mellékes. aksikábelek vissza,Add rá a gyújtást,NE indisd be!!!
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
Valami vékony műanyaggal,v gyufaszállal azt a nyelvet ami a képen jobb oldalt van--réztekercs fogja körbe--mozdisd el az érintkezőjétől.Elméletileg ki kell aludni a piros töltésjelzőnek.Ez volt a visszáramkapcsoló.Ha elalszik a lámpa,akkor jó,ha nem zárlatos ez az oldala aszerkezetnek,vagy valami érintkezési gond van.Eredmény:visszafolyik az áram az akkubol a motorba,és szépen leéget mindent....Tehát,ha ez jó akkor most egy szabálytalan művelet következik:A bal oldali nyelvecskétfogjuk gyilkolni.Látod,hogy ott egy feszitőtámaszték(alubol van,az szabályozza a rugó feszitő erejét)--gyújtás ki..--egy kisebb fogoval fogd meg a kis meghajlitott részét,és egy leheletnyit nyomd meg,hogy jobban feszitsen... motor beindit,és teszt.előfordulhat,hogy beégett a wolfrám érintkezőcsúcs,és kráteresség miatt nem érintkezik.Javitás:csak a csere..ha megmered kockáztatni,hajsd ki annyira(hogy engedje,tehát ne feszitsen)a feszitőt,és manikűrös köröm reszelővel,ne smirglivel,mert az szemcsés húzd át egy párszor..aztán vissza kell hajlitani,hogy a szab ályozásmegfeleő értékek között legyen..ez a legnehezebb..Most mennem kell edzésre,majd este még feljövök..és folytatjuk.Hol laksz?
fores
Re: Elektronika
Szia!kiszsebi írta:Mittom írta:
Szia Fores!
Először is köszönöm a segítséget!
A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?
A boríték és a bélyeg beszerezve!![]()
Üdv: Mittom
Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Megtaláltam! Köszi szépen! kilámpáztam a diódákat és jók,de a vas akkor is leáll amint lehúzom az akkusarut (akármekkora a fordulat), vagyis nincs töltés
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Mittom írta:fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
Szia Fores!
Először is köszönöm a segítséget!
A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?
A boríték és a bélyeg beszerezve!![]()
Üdv: Mittom
Ahogy Fores is írta, a javítási kézikönyvben benne van... A főoldalra nézz át, ott megtalálod. De biztos, ami biztos:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... esi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
fores írta:Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
Szia Fores!
Először is köszönöm a segítséget!
A generátor jó! Kilámpáztam az általad leírt módon. A diódasorra nincs valami hasonló frappáns megoldásod?
A boríték és a bélyeg beszerezve!
Üdv: Mittom
-
csutkakaparo
- biciklis

- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Köszönöm szépen a segítséget, sajna a képen nem látszik de akkor valami keményebb szivacs kell oda, majd szerzek valahonnan, köszönöm szépen mégegyszer!üdv cskaparo
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Ez ugy látszi MZ betegség a töltéshiány...mindent egyszerre cseréltél,vagy hiba kiküszöbölési módszerrel?Indisd be a gépet, húzd a fordulatot kb 2000 ig..húzd le az akksi egyik saruját,ha megáll,akkor nincs töltés..-->csinálj egy próbalámpát, húzd le a fesszabról a DF,D+-t-->tedd rá a vezetékeket a DF,D+ vzetékekre járó motornál,ha világit a lámpa,akkor a generátor jó.-->ha nem:(nekem szálszakadásos volt az állórészem,és igy találtam meg)-->
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
vedd a kezedbe a forgórészt,a próbalámpa X vezetékét kösd az akku -pólusára,a az Y vezetéket tedd a csúszógyűrűre,és az akku szabad vezetékét vezetékét is tedd rá-->ha világit a lámpa,nincs szálszakadás..ha van műszered,mérj rá,4,2 ohm körül kell lenni.--->állórész vizsgálata nehezebb,mert rajzon egyszerűbben megnézheted..
Na,most már küldj egy felbélyegzett boritékot,kifénymásolom Neked a többi részt a javitási kézikönyvböl..
fores
Re: Elektronika
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Van egy ETZ 250 De Lux-om aminek nincs valamiért töltése
Kicseréltem az állórészt, a forgórészt,a diódasort és a feszültség szabályozót is.,és semmi. Msot úgy van bekötve,hogy csak a gyújtás és a töltés van,se világítás se semmi. Új vezetéket húztam a régi helyére, de ez sem segített. Ha valakinek lenne valami ötlete,hogy mit tudok még megnézni azt nagyon szépen megköszönném.
Várom a tippeket!
Köszönettel: Mittom
Segítséget szeretnék kérni! Van egy ETZ 250 De Lux-om aminek nincs valamiért töltése
Várom a tippeket!
Köszönettel: Mittom
-
fores
- Alapító tag

- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Gyárilag is egy kemény szivacsban van benne az van beékelve a levegőszűrőház,meg a váz közé..Én is szétszedtem már,és egy egyszerű keményebb szivaccsal (történetesen a valaminek volt a tömitése a dobozában)pótoltam.
Biztos nemzetgazdasági okból az alaplap minden fesszabnak egyforma,és ugye,a kis TSen már van funkciója a furatoknak ..
Biztos nemzetgazdasági okból az alaplap minden fesszabnak egyforma,és ugye,a kis TSen már van funkciója a furatoknak ..
fores
- plunk
- Simsonos

- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
- MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
- Tartózkodási hely: Budapest XI
Re: Elektronika
Szia!csutkakaparo írta:szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
Nem tudom hogy 125 és 250-es MZ ezen része miben különbözik, nálam a másik lemezes fele (képen jobb alul pirossal jelölve) egy gumis tokba megy bele melybe csak simán bele kellett csúsztatni. (ez a rész a képen bal oldalt pirossal jelölve)
Sajnos a kép nem a legjobb, mert nem a felfogatás volt a fő cél a fényképezésnél...
Üdv.
plunk
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Zsolti 1983!
Szeretett Mz -ink néha szivatnak bennünket rendesen!
Ha mindezt amit leírtál végigcsináltad lehet valami marha egyszerű dolog van ami csak utólag tűnik kézenfekvőnek! Attila írta,hogy kap elég levegőt? Tényleg mivan a légszűrővel,kicserélted vagy kipucoltad? Nálam egyszer ez is okozott hasonló tüneteket.
Mondjuk az én karbimba elég a 125-ös főfuvi is,de ez nem biztos hogy nálad is így van ,de ez már üzemanyag téma,valszeg itt lehet a bibi!
Szeretett Mz -ink néha szivatnak bennünket rendesen!
Ha mindezt amit leírtál végigcsináltad lehet valami marha egyszerű dolog van ami csak utólag tűnik kézenfekvőnek! Attila írta,hogy kap elég levegőt? Tényleg mivan a légszűrővel,kicserélted vagy kipucoltad? Nálam egyszer ez is okozott hasonló tüneteket.
Mondjuk az én karbimba elég a 125-ös főfuvi is,de ez nem biztos hogy nálad is így van ,de ez már üzemanyag téma,valszeg itt lehet a bibi!
-
csutkakaparo
- biciklis

- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
szevasztok, segítségre lenne szükségem, még régebben szét volt szedve a motor teljesen aztán összerakva, de csak ugy nagyjából, most szeretném koppra megcsinálni, és a fesszabályzó rögzítését szeretném megkérdezni, hogy melyik lyukat hova kell és mivel rögzíteni, az egyedül állót azt tudom hogy gumi ilyen cuccal az akksi fölé, de a másik két lyuk helyét nemtudom hogy hova hogyan, szóval ha valaki tudna segíteni az legyen szives segítsen, akár ha képet tudtok küldeni az is elég! üdv cskaparo
- MiszterQ
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Üdv Sub-ee!MiszterQ írta:Üdv Sub-ee!
Méricskélés volt ma délután.
Amit korábban nem írtam hogy eleinte ez a probléma úgy jelenkezett, hogy a világításkapcsoláskor csak egy pillanatra villant fel a töltésjelző hibalámpa. Most már odáig fajult hogy már le is áll, helyzetjelzőnél is. Ha lehúztuk az akkutöltést, akkor egy darabig tartotta magát, aztán leállt. A töltés amúgy jó.
Mit kellene mérni a generátoron? A 3 kimeneten 12V körüli értékeket kaptunk. A zöld kábelen (ha jól emlékszem DF) viszont csak 3V körül. Ha rátoltam a lámpást, még leállás előtt gyorsan felszökött úgy 16 Voltra.
Még valami: a zöld DF kábel biztosítéktábla csatlakozásán, a biztosíték túloldala és egy test (pl blokk v. generátor-állórész külseje) között a műszer jelez. Tehát, mintha letestelne, de fogalmam sincs hol.
Köszi a segítséget előre is.
Üdv Mr.Q.
Lehet nem láttad a válaszomat, beírtam mégegyszer
Relax, don't do it
- pekbalazs
- biciklis

- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Zsolti_1983!
Akkor kipufogó kipipálva. Csatlakozom az előttem szóló Attilához, valószínű karburátor/üzemanyagellátás probléma lesz ez.
Akkor kipufogó kipipálva. Csatlakozom az előttem szóló Attilához, valószínű karburátor/üzemanyagellátás probléma lesz ez.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég
